کد خبر: ۱۷۴۵۳۴
تعداد نظرات: ۸۹ نظر
تاریخ انتشار:
در حاشیة تب پخش سریال های کره ای از رسانة ملی تمامی ندارد :

لزومی ندارد ما هم سریال‌های ایرانی پخش کنیم!

کره ای ها خوشحال از اینکه سریال‌های کره‌ای نظیر جواهری در قصر و جومونگ توانسته‌اند شناختی نسبی از کره به ایرانیان بدهند ، بعد از آوردن بازیگر جومونگ به ایران ( در چند سال قبل ) این بار 100 آشپز ماهر کره ای از جمله نوادگان یانگوم ( شخصیت اول سریال جواهری در قصر ) را به ایران آورده اند تا در خانة هنرمندان غذاهای کره ای را برای ایرانیان به نمایش بگذارد!

علی اصغر احمدی مقدم* : « سفیر کره : تاکنون هیچ سریالی از ایران را پخش نکرده‌ایم چون اعتقاد داریم لزومی ندارد ایران و کره هر دو در زمینه‌های مشترک، به تبادل فرهنگی بپردازند . ایران می‌تواند بیشتر تمدن خود را در قالب نمایشگاهی ارائه کند! . لزومی ندارد چون سریال‌های کره‌ای در ایران پخش شده‌اند ما هم سریال‌های ایرانی را در کره پخش کنیم. »

به گزارش بولتن نیوز، هنگامی که سریال « جومونگ » پخش شد ، هیچ کس فکرش را نمی کرد که این سریال پیش قراول مجموعه ای از سریال های کره ای باشد که قرار است چند سالی شبکه های سیما را به تسخیر خود در بیاورند . اگر چه همان زمان نیز گروهی که احساس خطر کرده بودند ، به پخش این سریال اعتراض کردند . امّا مسئولین تلویزیون ترجیح دادند سکوت کنند . لذا خبر دوبلة سریالی جدیدتر در حال و هوای جومونگ را که توسط مدیر دوبلاژ منتشر شده بود ، از اساس تکذیب کنند و چندی بعد با خوابیدن سر و صداها و اعتراضات ، سریال تکذیب شده ( امپراطور دریا ) را روانة آنتن کنند! .

حالا مسئولین تلویزیون به بینندگان مژده می دهند « افسانه خورشید و ماه » و « سرزمین آهن » دو سریال جدید از این دست در حال دوبله و آماده سازی است و به زودی روانة آنتن می شود . بهانة ای که تا کنون برای راه افتادن موج سریال های کره ای در رسانة ملی عنوان می شود این است که شرقی هستند و نسبت به سریال های غربی از عفت و پاکی بیشتری برخوردارند و به فرهنگ ما نزدیکترند . مسائلی مثل نوشیدن مسکرات و روابط غیر اخلاقی شخصیت ها ( به خصوص پادشاهان ) نیز به مدد تغییر در دوبله و مناسبات بین شخصیت ها اصلاح شد . اما این تنها ظاهر قضیه است . کره ای ها به کمک ترسیم فضاهای رنگارنگ از طبیعت و لباس های سنتی زیبا ابتدا بیننده را مسحور کرده و در مرحلة بعد با استفاده از الگوهای داستانی امتحان پس داده بیننده را با خود همراه می کنند . مضامینی مثل « حسادت بین زنان » ، « جاه طلبی و جنگ قدرت بین درباریان » ، « شجاعت و جنگاوری » ، « دلبستگی بین دختر و پسری که از دو طبقة غنی و فقیر هستند » و « نجابت و مظلومیت » در سریال های کره ای زیاد دیده می شود .علت استقبال از این سریال ها را نیز باید در همین نکته جست. سریال های کره ای به دلیل جذابیت ذاتی اینگونه مضامین و قابل درک بودن آنها برای اغلب مردم دنیا ، توانسته اند بازار خوبی را برای خود دست و پا کنند . به طوری که برخی از این تولیدات در بیش از 150 کانال تلویزیونی دنیا پخش شده اند . کره ای ها با این تجارت به سودی بزرگ دست می یابند . به این سود اضافه کنید صرفه جویی های ناشی از تولید را . دکورها و لباس ها و عوامل تکراری به دلیل شباهت فضاهای داستان با تغییرات جزئی در سریال های متعدد مورد استفادة مجدد قرار می گیرند . لباس های سنتی کره ای ها به دلیل بزرگ و گشاد بودن محدودیت چندانی برای هنرپیشه ها ایجاد نمی کند! و آنها به راحتی می توانند لباسی را در یک سریال 100 قسمتی به تن کرده و سپس به بازیگر دیگری در سریالی دیگر واگذار کنند! . امّا سود واقعی کره ای ها از تولید این سریال ها ، بعد فرهنگی آن است . تصویر زیبایی که لزوماً برخاسته از واقعیت نیست . بلکه تصویری است که آنها ترجیح داده اند از فرهنگ کهن خود به جهانیان عرضه کنند .

در تازه ترین خوابی که کره ای ها برای ما دیده اند تولید سریالی است که به داستان عاشقانه دختر پادشاه کره و شاه ایران می پردازد! . سفیر کره امید دارد « این سریال به نماد فرهنگ ارتباط دو کشور تبدیل شود! » . به گفتة وی سفارت کره قصد دارد مهر و آبان امسال ده برنامه فرهنگی از جمله جشنواره فیلم کره، جشنواره غذایی کره، مسابقه سخنرانی زبان کره‌ای و مسابقه تکواندو و جام سفیر کره و اصلاح توسعه لجونگ ( آموزش زبان کره‌ای ) را برگزار کند.

کره ای ها خوشحال از اینکه سریال‌های کره‌ای نظیر جواهری در قصر و جومونگ توانسته‌اند شناختی نسبی از کره به ایرانیان بدهند ، بعد از آوردن بازیگر جومونگ به ایران ( در چند سال قبل ) این بار 100 آشپز ماهر کره ای از جمله نوادگان یانگوم ( شخصیت اول سریال جواهری در قصر ) را به ایران آورده اند تا در خانة هنرمندان غذاهای کره ای را برای ایرانیان به نمایش بگذارد!

جالب آنکه این عزم جدی برای شناساندن فرهنگ گذشته خود به جهانیان دارند ، تنها به کره ای ها محدود نمی شود . چندی پیش مقامات تلویزیون ترکیه از پخش سریال « شهریار » که توسط رئیس صدا و سیما کشورمان اهدا شده بود ، خود داری می کردند . علتش این بود که برنامه سازان ترکیه ای معترض بودند ، با وجود حجم زیادی از سریال های ترک چرا باید سریالی ایرانی آن هم با موضوع یک شاعر ترک زبان ایرانی از تلویزیون کشورشان پخش شود! . این در حالی است بسیاری از سریال های ایرانی که باهزینه های سنگین هم تولید می شود ، در ارتباط برقرار کردن با مخاطب خودی و شناساندن فرهنگ غنی گذشته به نسل جوان ناکام هستند .

خوب است مسئولین رسانة ملی در کنار استقبال گرم و نامحدوی که از فیلم ها و سریال ها کره ای می کنند به موضوع سبک زندگی اسلامی ، ایرانی نیز توجه کنند و به جای اینکه درهای آنتن را بی محابا به روی تولیدات خارجی باز کنند ، از تجربه و جدیت کره ای ها در شناساندن فرهنگشان به جهانیان استفاده کنند .


* فیلمنانه نویس

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۸۹
در انتظار بررسی: ۶
غیر قابل انتشار: ۳۰
عباس
|
United States of America
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
24
21
نگفتین اون دوتا سریال کره ای کی قراره پخش بشه؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
سریالهای ما بیشتر ابروی ایرانی رو میبره تا نشانگر فرهنگ ایران باشه
فینیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
سرزمین آهن که پخش شد
افسانه خورشیدوماه هم یه چند وقت دیگه از شبکه 3 پخش میشه
تنها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
4
34
از ماست که برماست ....
دختر باران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
24
23
نه اینکه فیلم های خودمون خیلی جذابند! واقعا فیلم های اونا قویه مثلا جومونگ نبینیم ساختمان پزشکان ببینیم ! اول باید فیلم خوب ساخت بعد اینجوری گفت!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
آفرین ، اما کو گوش شنوا
دانیال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
9
38
ما سریالی نداریم که بخواد فرهنگ مارو نشون بده البته مختارنامه هست اما حیف که مختار عرب عراقی بود ربطی به فرهنگ ما نداره
کدوم کشوری مثل ماست که تاریخ 7000 ساله داشته باشه و هیچ اهمیتی بهش نده و اصولا قبولش نداشته باشه همون سریالای کره ای و عربی و ترکی بزارید راحت تریم اگرم سریال تاریخی از ایران بخواید بسازید چیزایی میسازید که لعن و نفرین اون شخصیتها باشه که نمیشه به عنوان معرفی کننده فرهنگ باشن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
در چشم باد رو ببن دانیال خان!
ناشناس
| Germany |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
اينو راست گفتي ما فقط بلديم از شخصيت هاي غير ايراني سريال بسازيم.
نسترن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
کاملا باهات موافقم ما اگر هم فیلم تاریخی بسازیم مال دوران قاجاره که فقط آبروی ایران رو می بره مگه ما کوروش رو نداریم چرا یه سریال درست و حسابی از او نیست؟
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
6
23
سریال های ما یا سر قبرستون هستن و گریه میکنند یا عروسیشون هست یا به شخصیت های باستانی ایرانی بد بیراه میکن
ابوذر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
11
19
من با تحلیل شما مخالفم!!....اولا در روزگار فارسی وان و هالیوود یعنی خشونت وفحشا واقعا پخش سریال های شرقی بسیار بهتر از سریالهای غربی است.همین جومونگ که شما نام بردید با اینکه کره ای هست اما داستانش و پیامهایی که منتقل میکنه بسیار با کشور ما ومسائلش نزدیکی داره به عنوان مثال:محوریت داستان که مبارزه بر علیه ظلم هست دفاع از مردمی که سرزمینشون و از اونها گرفتن یا تشکیل یک گروه مقاومت مردمی واگر خاطرتون باشه اینقدر شباهتها جالب بود که در انتخوابات 88 وارد شعارهای انتخواباتی ماشد اون جایی که فلان شخصیت داستان بخاطر صلاح کشور فرزندانش و کنار گذاشت ومردم اینها رو مطابقت میدادن!!!واین رو هم فراموش نکنیم که بالاخره مردم دوست دارن فرهنگای دیگر وکشور های دیگر رو بشناسن وچه بهتر که بجای پخش سریالهای غربی این دست سریالها پخش بشه اما این موضوع که صدا وسیما در تولید وانتقال فرهنگ خودمون ضعیفه صد در صد درسته!!!والا من خودم تکرار جومونگ رو نگاه میکنم اما طنز بیخود و سبک پژمان رو نه!!!
ارژنگ فرّخ پیکر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
2
10
انفعالِ فرهنگی شاخ و دُم ندارد و مصداقِ بارزِ آن همین شیدائی برخی مخاطبین است به انواع سریال های کُره ای و ژاپنی و تُرکی !!! بخشی از این بیماریِ فرهنگی به سلیقه و اهتمامِ مسئولینِ سیما مرتبط است و بخش عُمده ی این مُعضل هم در ارتباطِ بلامنازع با سیاست گزارانِ کلانِ فرهنگی است که با نا آشنائی خود از مقوله ی " فرهنگ " معدود تلاش های درخور و شایسته ی بسیاری از هنرمندانِ کشور را نقشِ برآب کرده و می کنند ! و همچنان " اهلیتِ " بایسته را برای این ضرورتِ اجتماعی ندارند !! عجیب تر اینکه به نظر می رسد حضرات ناشیانه از شبکه های ماهواره ای الگو برداری می کنند و هنوز عبرت نگرفته اند و این "دَر " را بر همان پاشنه می گردانند و الخ !!!
پاسخ ها
Fatemeh
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
ببخشید ولی شما که اینقدر دم از فرهنگ ایران می زنید میشه خواهش کنم از کلمات کاملا فارسی استفاده کنید؟
رسول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
4
15
در قبل از انقلاب توخیابان شورولت تو تلویزیون مرد 6 میلیون دلاری .و تو سینما بر باد رفته تو خونه ها مارک های آمریکایی و لباسها جین . حالا چی تو خیابانها . هیوندایی تو تلویزیون جومونگ و یانگوم . وتو خانه ها سامسونگ و ... و تازه چینی ها هم هستند . و بعد هم انشاء الله محصولات نیجریه و افغانستان و ...چقدر ما ایرانیها بدبختیم
پاسخ ها
فاطمه
| United States of America |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
وای دقیقا ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
7
7
من سال 87 و 88 که جومونگ پخش میشد نمیدیدمش یعنی چند قسمت اول رو دیدم که سر ولیعهد شدن رقابت داشتن فکرکردم مثل یانگوم مسخره بازی چند قسمت آخرش رو دیدم ولی امسال تصمیم گرفتم ببینم این فیلم چی بود که مردم انقدر جومونگ جومونگ میکردن و الان که می بینم انصافا تو هر قسمتش یه جمله آموزنده هست برعکس بعضی فیلمهای ایرانی که همه اش مسخره بازی در مورد زیرآب زنیهایینم که توش تسو و مادرش در حق جومونگ و مادرش میکنن به عینه وقتی خودم رفتم سرکار دیدم و آنچنان زیرآبم زدن که اخراج شدم حالا خودتون قضاوت کنید جومونگ بهتره یا پژمان جومونگ بهتره یا بچه های نسبتا بد جومونگ بهتره یا به همین سادگی و...
طراوت
|
United States of America
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
0
18
منم به عنوان يه ايراني دلم مي خواد فرهنگمون رو به كره اي ها بشناسونيم اونا هيچ اطلاعي از كشور ما ندارند نمونه ي بارزش هم اقاي جومونگ كه خودش ميگه اصلا فكر نمي كردم ايران همچين كشوري باشه ولي چكار كنيم كه سريالا ي ايراني هيچ كدوم نماينده ي فرهنگ مردم ايران نيستند خود مردم ايران اين سريالا رو نمي بينند چه به رسه به مردم كره واقعا تاسف داره
ليلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
1
13
به نظر من نبايد زحمات صدا و سيما ناديده گفته بشه به هر حال تماشاي اين سريالااز سريالاي مبتذل ماهواره كه بهتره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
1
9
اره موافقم
مينا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
1
12
چرا اين كارگردان ها يه فيلم خوب كه نشانگر فرهنگ ايران باشه نمي سازند؟مثلا درباره شخصيت "كوروش كبير".....اين همه كه اين كارگردان ها ادعا شون ميشه....
پاسخ ها
طاهر
| United States of America |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
می خوام نسازن صد سال سیاه همینمون مونده کوروشم خراب کنن لابد ...
zahra
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
1
8
س.نمیدونم سریال شکارچی شهر رو دیدید یا نه یا سریال رودخانه ی ماه واقعا جذاب و قشنگن اونا قهرمان واقعی ندارن یه فیلمایی به این جذابی می سازن اونوقت ما این همه قهرمان داریم یه فیلم خوشگلم نداریم پس از مسئولین می خوام حرف الکی نزنن اگه می خوان جوونا سمت ماهواره نرن همین فیلما رو پخش کنن نه ستایش و اوای بارانواز این دری وریا
ماه وخورشید یه سریال جذابه من قبلا دیدم خواهش می کنم شماهم ببنید البته فک نکنم با این همه صحنه ایکه داره و سانسورا جذابیتی ازش بمونه ولی هرچی ک ازش میمونه از سریال پژمان وخوش نشین هاو.........خیلی بهتره محشره به خصوص جانگ ایل وو
jsd
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
1
4
عزیز های من بجای اینکه مشکلات پخش این فیلم هارو بازگو گنین بهتر نیست راه حل این مشکل هارو بگین واقعیت اینه که همه مردم این چیزارو میدونن حالا اگه راست میگی راحه حلشو بده
فاطی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
2
6
حیف سریال کره ای نی عالین به خدا
نورزاد روستای سمنگان صحنه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
1
4
کشوری با تاریخی 7000هز ار ساله با این همه تاریخ با این همه قهرمان ملی ما فیلمی نداریم که معرف ایران باشه کارگردانهای ما بجای درست کردن تاریخ عرب بیاید تاریخ خودمان را نشان بدهید و بازتاب ان را در دنیا ببیند انوقت بگوید ما داریم کار فرهنگی می کنم قهرمانهای ایرانی با ان فیلم حماسی تاریخی بسازید معرفی بکنید ایران را به جهان بعد وقتی معرفی کرد تبلیغ دین شعیه انجام بدهید ببینید چه بازتابی دارد ان وقت بگوید کار فرهنگی
یاسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
0
5
سلام.ایران فیلم های تاریخی از خارجی ها می سازه مثل مختار نامه،مریم مقدس،محمد رسول ا...و.....تازه صدا وسیما الان خوشحال است که مریم مقدس در تلوزیون آفریقا پخش شده که هیچ ربطی به ایران نداره
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
0
3
توکشور ما فیلم وسریال ایرانی کم که کما بیش محتوای خوب دارن کم نیست ولی گاهی موضوعات تکراری می شودو از طرفی مردم ماهم خیلی فیلم وسریال نگاه می کنند واز این رو خیلی زود موضوعات برایشان تکراری وکسل کننده می شود .مامردم تنوع طلبی از این جهت داریم به دلایل مختلف مثل اینکه همه دستی در هنردارد وهمه بنوعی خلاقیت داریم حتی در ساخت لطیفه وجوک ،مردما باهر طنزی نمی توان خندان اگر دقت کرده باشید می بینید خیلی از برنامه های طنز خارجی ودور بین مخفی های خارجی که برای ما نمایش داده می شود کمتر کسی را به خنده می اندازد.تاریخ ما هم بسیا غنی وهم بسیار باشکوه است ...
پینکمن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
3
3
پژمان طنز به این قشنگیه!!طنز قاسم خانی ها!!!!اونوقت جومونگو میزنید تو سرش؟؟جومونگ؟؟هه!!اینقده که با جومونگ جو گیر شدید بریکینگ بد ببینید چی میگید؟؟گیم او ترونز؟؟دکستر؟؟فارگو؟؟لاست؟؟واااای که چقد آدم نفهم ریخته اینجا!!!کی میاد شمشیر بازی؟؟!!!
پاسخ ها
Fatemeh
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
توهین نکنید لطفا. این لفظ قشنگی نیست. هر کس نظر خودشو داره و قابل احترامه.
اکبر بابایی
|
Kazakhstan
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
1
2
بد نیستن، سریال های ایرانیسم خوبن حالا اونا چرا پخش نمیکنن نمیدانم؟؟
یونس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
4
2
یعنی به قرآن قسم ما تو خانوادمون 4 نفری از سریال های مسخره کره ای متنفریم .مخصوصا با اون لباس مسخره و اون مضمون زیر آب همدیگر رو زدن در فیلم هاشون
تو تمام فیلم هاشون زیر آب همدیگر رو زدن و خیانت کردن هست .خیلی مسخره و مضحکند .
پاسخ ها
Fatemeh
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
الهی قربون سریال های ایرانی برم که همه ی سریال تو عشق و وفاداری خلاصه شده!!! واقعا که...
گلاره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
4
1
همه تاریخ کره جنوبی افسانه هستن ومن به شخصه فیلمهای ایرانی رو ترجیح میدم چون به واقعیت نزدیکتره وساخته تخیلات کارگردان نیست
جالبه بدونین مساحت ایران شیشو نیم برابرمساحت کشور کره جنوبیه واین کشورکه هم مساحت و هم تاریخوگذشته کمتری نسبت به ایران داره قصدداره تاباافسانه هاش ذهن ایرانی هارو ازفرهنگوتمدن ملیشون دورکنه امابهرحال این حقیقتیه که باید بپذیریمش واون اینه که استراتژی کره ای ها ازمابهتره و تلاششون قابل تقدیره
همه اینهاروزمانی نوشتم که زمان زیادی ازسرژالهای جومونگو امپراطوری دریاگذشته وقراره سریال جدیدی به نام سرنوشتدررسانه ملی پخش بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
گلاره جان شما فقط به ظاهر توجه داری. همه ی تاریخ کره ی جنوبی افسانه است؟ چطور چنین چیزی ممکنه؟ تو رسما داری میگی که کره ی جنوبی هیچ گذشته ای نداره. پس اون پادشاه ها و ملکه ها و لباس های سنتی و... مربوط به کجا و چه زمانیه؟ مساحت ایران شش و نیم برابر مساحت کشور کره ی جنوبیه؟ مساحت روسیه و کانادا و آمریکا و چین و برزیل و استرالیا هم چندین برابر مساحت ایرانه. کره ای ها هیچ قصدی در مورد ما ندارن. چرا یه کشور باید نیرو ی انسانی و مالی و از همه مهمتر زمانش رو صرف ساختن یه فیلم یا سریال برای منحرف کردن ذهن ایرانی ها بکنه. کره هم جزء قاره ی آسیا است. میدونی؟ اونی از پشت به ایران خنجر زد کشور دیگه ای بود که ایران هنوز که هنوزه بشتر از کشور خودش بهش توجه می کنه ولی همونا تو مذاکرات هسته ای طرف مخالف ما رو گرفتن و از ما حمایت نکردن. نیازی به اسم آوردن نیست. درسته؟ همه میدونیم اون کشور خائن جنوبی که خلیج فارس رو از آن خودش میدونه کیه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
1
3
ایران دلم برات میسوزه سرزمین من چقدر در دل خود درد داری وطنم من برای تو کاری نکردم ترکیه چرا باید اینقدر گردشگر داشته باشه بعد کشور من یا اون.گذشته طلایی خودش فیلمسازاش نتونستن معرفیش کنن وقتی که فیلن های علیه سرزمینم مثل هزار سرباز رو میسازن ما باید تماشاچی باشیم فیلمی که کاملا تحریف تاریخ هست از ما مردمی بد به دنیا معرفی میکنن بعضی ها فقط برای اینکه جایزه ای بگیرند فیلم های سیاهی میسازند و وارد جشنواره های بین المللی میکنند چون میدونن تصویر اینطوری از ایران.خیلی طرفدار داره سرزمین اریایی من ما راببخش دوستت دارم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
0
4
صدا و سیمای ایران خیلی بی عرضه هست،واقعا متاسفم براشون،
سحر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
0
3
باسلام..من عاشق سنتهای وطن عزیزم هستم.منم دلم میخواد فیلمهای سنتی کشورمو ببینم ولی وقتی میبینم مسئولین هیچ تلاشی ندارند چه میشه کرد...مثلا من خیلی دلم میخواد فیلمهایی مثله شیرین و فرهاد ساخته شه یا مثلا فیلمی که به دوران هخامنشیان برگرده.اما صد حیف که مسئولین هیچ فکری به این حال نمی کنن
پاسخ ها
Fatemeh
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
توقع داری تو صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران سریالی ساخته بشه که سراسر عشقه؟ شیرین و فرهاد چطور میتونن تو تلوزیون ایران به هم عشق بورزن؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
0
2
با سلام
تا حالا نشده در ایران یک سریالی درباره هخامنشیان یا ساسانیان بسازند تا آدم هم به تاریخ باستانش افتخار کنه هم از تاریخ باستان کشورش یه چیزی یاد بگیره وقتی هم که میگن می خواهیم سریال تاریخی بسازیم یا درباره حضرت یوسف است یا درباره مختار،البته منظور من این نیست که این سریالها را نباید تولید کرد منظورم این است که یه کم هم به فکر تاریخ باستان کشورمون هم باشیم،نا سلامتی ما کوروش داریم که جهان به او افتخار می کنه.
armtis
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
0
1
سلام واقعاتحلیل درستی انجام دادیدمن خودم ازطرفداران درجه1فیلم های کره ای هستم ولی ازاینکه اینقدرفیلم سازای کشورمون درنشون دادن تاریخمون ناکام بودن ناراحتم
ببینیدبنظرمن رکن اصلی موفقیت اون هادرسریالهاشون این بوده که تاحدزیادی ازاصل موضوع منحرف شدندوبه سمتی افسانه واررفته
یااینکه توی سریالاشون همه عادی صحبت میکنن نه کتابی
یامثلااینکه لباسای خیلی ابریشمیوقشنگی میپوشن
همین سریالهای یانگوم ودونگی عهدسلسله چوسان چقدرلباس های وزیورالات جذاب وخوش ابورنگ هستن!!درحالی که بنده یه عکس واقعی سیاه وسفیدازاواخرسلسله چوسان دیدم اصلایک ذره هم شباهت نداشت 180 درجه تفاوت داشت اون وقت توی سریالای ماهمه لباس های کتان ونخی میپوشن (درحالی که قبول دارم واقعیت هم همین بوده درقدیم)
بااین حال بنظرمن جای بی انصافیه که تلاش برخی کارگردانهای عزیزمون مثل اقای ورزی روکه انصافاکارگردنی قوی هستن رونادیده بگیریم باتشکر
zahra
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
1
3
ﻫﻤﻴﻦ ﭼﻨﺪ ﻭﻗﺖ ﭘﻴﺶ ﻳﻪ ﻛﺮﻩ اﻱ ﺑﻬﻢ ﮔﻔﺖ اﺯ اﻳﺮاﻥ ﻣﺘﻨﻔﺮﻩ ﻣﻨﻢ اﺯ ﻛﺮﻩ ﻣﺘﻨﻔﺮ ﺷﺪﻡ
پاسخ ها
Fatemeh
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
چه ربطی داره؟؟؟؟؟
hero
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
1
1
سلام دوستان .اینکه میگید هیچ فیلمی نداریم که فرهنگ ما رو نشون بده خیلی درسته اما مگه تا حالا چند بار توی کتب درسی ابتدایی وراهنمایی از فرهنگمون گفتن.......من یک طرفدار پروپا قرص فیلمای کره ای هستم وبگم که بزودی قراره یه سریال کره ای از شبکه ی نمایش پخش بشه
بهار
|
United States of America
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
0
3
بیشتر سریال های ایرانی ارزش دیدن و وقت صرف کردن نداره چون هم موضوعشون ساده وبی محتواست هم اخرشون خیلی الکی وبد تموم میشه ایرانی که معروفه به فرهنگ و ادب نباید فیلماش اینقدر ساده ومسخره باشه
مائده12س
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
1
2
ببخشید گلاره خانم شما مثل این که اصلا از تاریخ کره چیزی نمیدونید پس لطفا الکی اون دست های خوشگلتون رو برای نوشتن این چرت و پرت ها خسته نکنید فیلم های کره ای هیچکدومش افسانه نیستند همشون واقعی هستند که توش تغیراتی ایجاد شده به عنوان مثال فیلم سرنوشت :کشور گوریو واقعیت داره من نمیدونم اما شاید اون شاه گونگ مین ملکه نوگوک ویا حتی شاید چویونگ هم واقعیت داشته باشه ولی چیزی مثل دریچه زمان،دختری که فرمانده چویونگ بخاطر زخم گردن شاهزاده نوگوک اون رو به 700 سال قبل برد،اون دختره هوآسوئین که از دستش آتش در میاد اصلا واقعیت نداره.این تغییرات باید ایجاد بشه تا مردم از دیدن همچین فیلم هایی رضایت داشته باشند.مردم که نمیتوننند همش یه مدل فیلم رو ببینند مثل فیلم های ایرانی که فقط خونوادگیه نَه هیجان داره نَه توش عشق و محبته نَه طوریه که آدم پس از این که فیلم تموم شد ناراحت بشه فیلم های کره ای کدم از این ویژگی ها رو نداره؟من نمیدونم شما چند سالتونه ولی من که12 سالمه این چیزها رو میدونم . اوف اعصابم و خورد کرد!میگم ببخشید پرحرفی کردم هااااااا
پاسخ ها
Fatemeh
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
کاملا باهات موافقم مائده جون. وقتی پخش سریال فاصله ها تموم شد من داشتم گریه می کردم. چرا؟ چون تو مدت پخش این سریال کارگردان به اندازه ی کافی با اعصاب ما بازی کرده بود و صحنه ی اخر قسمت آخر هم تلنگری بود واسه سر ریز شدنمون. منظورم این نیست که سریال های ایرانی اصلا ارزش تماشا کردن ندارن. مثلا همین سریال فاصله ها. به نظر من واقعا سریال قشنگ و آموزنده ای بود و ارزش یکبار تماشا کردن رو داشت. ولی به قول مائده جون همه ی فیلم و سریال های ایرانی وقتی تموم میشن ما هم ناراحت میشیم. حتی اگه سریال طنز باشه. من شخصا وقتی یه سریال کره ای تماشا میکنم حتی اگه غمگین باشه وقتی تموم میشه و به خودم میام یه لبخند رو لبمه. نه اشک تو چشمم. چرا؟ چون کارگردان نیاز تماشاچی رو درک کرده. سریال های کره ای پر از عشق و محبت و دوست داشتنه. چرا یه جوون پسشون بزنه؟
مائده12س
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
1
1
ببخشید zahra (جان جانگ ایل وو) نَه(جونگ ایل وو)
آرام دوستی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
1
3
اینکه در کشور ما موج سریالهای کره ای راه افتاده کاملا درسته بعضی از این سریالها محتوای خوبی دارند اما بعضی نه،که البته دوبلرهای فوق العاده ی ایران این مسئله رو پوشش میدن اما نباید فراموش کنیم که سریالهای ایرانی-تاریخی هم به لحاظ ساخت و هم به لحاظ محتوا بسیار غنی و در عین حال از سریالهای کره ای آموزنده ترند ،قابل توجه مسئولان عزیر ،اهتمام بیشتر در راستای صادرات این تولیدات
Fatemeh
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
1
2
کره حق داره نخواد سریال های ایرانی رو نمایش بده. اگه نمایش هم بده کدوم یکی از کره ای ها حاظرن وقتشونو صرف تماشای سریال های ایرانی بکنن؟ میدونین مشکل سریال های ایرانی چیه و چرا جوونا به سمت سریال های خارجی به خصوص کره ای و ترکیه ای میرن؟ یه جوون از وقتی به سن بلوغ می رسه احساساتش کاملا عوض میشه و به عشق فکر میکنه. منظورم روابط جنسی نیست. در مورد روابط عاطفی صحبت میکنم. سریال های خارجی این نیاز جوونا رو برطرف میکنن. چون توی کشور اونا چیزایی به اسم محرم و نامحرم و گناه ... وجود نداره و رابطه ی عاطفی یه دختر و پسر جوون کاملا طبیعیه. حتی توی درام های تاریخی هم میتونین صحنه های عاشقانه ببینید. مثل افسانه هونگ گیل دونگ، سرنوشت و... سریال های ایرانی چی؟ بیشتر سریال های تاریخی در مورد عرب هاست. بیشتر عشق ها مربوط میشه به بعد از ازدواج و خیانت ها و دعوا ها و مرگ ها و طلاق ها! فیلم های سینمایی هم که دیگه... معلوم نیست فیلم عاشقانه است یا عارفانه یا... حالا به نظر شما مسئولین محترم صدا و سیما یه جوون اگه ایرانی هم باشه صحنه های عاشقانه ی سریال های کره ای رو از دست میده به خاطر سریال های کشور خودش؟ با هم تعارف که نداریم! شما نمی تونید نیاز قلبی جوونا رو ارضا کنید. به خاطر همین هم هست که من و امثال من طرفدار سریال های کره ای میشیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
1
0
فیلم های کره ای از جمله خورشید و ماه و رویای بلند و عشقم اهل ستاره هاس که هنوز پخش نشده خییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییلللللللللللللللللللللللییییییییییییییییییییییییییییییییی عاااااااااااااااااااااااااالللللللللللللللیییییییییییییییییییههههههههههه
سحر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
0
0
چرا لزومی نداره که سریالای ایرانی در کره پخش شه!!!آخه کی نمایشگاه میره,که شما میخوای فرهنگ ایرانی رو تو نمایشگاه در معرض دید بذاری,وااااااااای,الان تلویزیون و اینترنت نقش مهم رو ایفا میکنن در فرهنگسازی,متاسفم واقعا
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
0
0
سلام . من نه منتقد سینمایی هستم نه متخصص برسی ساختار عناصر تشکیل دهنده سریال های ایرانی !!!!من یه نوجوان ایرانی هستم فقط،،،، که تقریبا دیوونه و عاشق سریال های کره ای شدم و یه جورایی معتاد ،،تقریبا دیگه قید سریال های ایرانی رو زدم چون دیگه برام خیلی بی مزه و کند و یه روند و تکراری شده اصلا اصلا جذبم نمیکنه یعنی دو سه قسمت میبینم ولی دوباره میرم سراغ سریال کره ای خودم حالا میگین چرا بهتون میگم و میخوام اگه از همین جا یه نفر که این متن رو میخونه و میتونه کاری انجام بده بفهمه که چرا اینطوری شده ، چند تا دلیل داره که من سریال های کره ای رو ترجیح میدم به ایراین
-1 ساختار مدرنیته و جذاب تعدای از بازیگرای سریال در مقابل قشر عادی مردمشون ( نوع لباس پوشیدن ها و غذا خوردن ها و رفتار ها ( حتما حتما یک قشر مرفه داره و یک قشر فقیر که تماما بصورت غیر مستقیم کاری میکنه که تو حسرت بخوری ای کاش منم کره ای و جای اون قشر مرفهه بودم و نا خدا گاه دلت میخواد استایل بازیگرارو حفظ کنی و...
مدیر پایگاه بارها عرض كرده ايم كه اينجا محل پيام هاي كوتاه است ويادداشت ومقاله اينجا منتشر نمي كنيم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
0
1
من با نظر نویسنده ی سایت کاملا موافق هستم سریال های کره ای به من بدجور صدمه ی روحی وارد کرده اند از وقتی 7 یا 8 سالم بود شروع به تماشای آنها کردم تا الان که 15 سالمه خیلی از عقایدم تغییر کردن من بعد از مدتی دیگه به سریال های کره ای تلویزیون هم قانع نشدم و رفتم سراغ سریال های کره ای مدرن مثل وارثان و پسران فرا تر از گل که واقعا در تضاد با فرهنگ ماست چند وقتیه آنها را تماشا نمی کنم ولی فکر می کنم اگر به تماشای آنها ادامه می دادم وارد منجلابی بی شدم که من رو در خودش فرو می کشید من بعد از تمام شدن دونگ یی تا مدت یک ماه گریه می کردم تورو خدا به صدا وسیما بگید این قدر با پخش این سریال ها با احساسات مردم بازی نکنه این سریال ها جوانان را به راه های بدی می کشاند.
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
1
1
من اعتراض دارم: چراکره ایافیلمای ماروپخش نمیکنن اونوقت ماسالی دوسه باربایدفیلمای کره ای ببینم.چراهیشکی نیست که رسیدگی کنه.بابایه تکونی به خودتون بدین.
فاطمه
|
Germany
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
0
0
چرا کره ای ها فیلم های ایرانی پخش نمی کنن فکر کنم بخاطر حجاب اوناست . سالی دو سه بار فیلم کره ای می زارن . چرا پیش از سریال یانگوم همه عاشق بازیگران ایرانی بودن ولی الان اگر توی اینترنت بنویسی کره جنوبی عکس لی مین هو میاد تی گوگل پلاس می نویسن کیه که لی مین هو رو دست نداشته باشه؟ واقعا این اوضاع ایرانه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
0
0
به نظرم سریال های آموزنده های که سیروس مقدم میسازد نشان بدیم مثلا میکائیل
نرگس خلیلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
0
0
به نظر من تو این زمینه کره تونسته خوب خودش رو نشون بده.مشکل از ماست.به جی این که از اونا شکایت کنید بهتره خودمون دست به کار شیم.اگه مردم کمی بیشتر همت کنن بهترین توی دنیا از نظر همه چیز هستیم.
محمد رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
0
1
بعضی از سریال های کره ای هم چرتن مثل همین یانگوم بعضیاشم خوبن مثل جومونگ .کره ای ها خیلی هم دلشون بخاد واااااالا. بهترین سریال رو حیفه که با جومنگ هم حتی مقایسش کنیم.مختار نامه معرکه بود ولی 90 درصد حمله های جومونگ از بالای تپه ها بود .مگه میشه؟ یعنی به همین سادگی میشه استتار کرد و و حمله کرد و دشمنو شکست داد؟
رها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
0
1
اخه سریال از ایران اسطوره ای ساختن عرضه میخاد که اینا ادعاشو دارن ولی عرضه شو ندارن
تازه اینا کوروش کبیر رو انکار میکنن فیلمشو بسازنننننننننننن الان بشنون استغفار میکنن
بابا اینا فرهنگ و تمدن خودوشوانکار میکنن نه افتخار
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
0
1
صبر کنید......... ما ایرانی ها خوب فیلم میسازیم اما درمورد تمدن خودمون نیستن مثل مختار نامه یا یوسف پیامبر .
یادم میاد ایرانی ها یه فیلم در مورد اگه اشتباه نکنم رستم ساختن اونقدر جلوه های ویژه این فیلم ضعیف بود که واقعا متاسف شدم .
من فیلم کره ای زیاد دیدم . اینو باید اعتراف کنم کره ای ها واقعا فیلماشون جذابن هنوز نتونستم علتشو کشف کنم؟؟؟
من ۳۰ سالمه و ارزو دارم اگه قراره ۳۰ سال دیگه عمر کنم یه سریال طولانی از کورش کبیر ببینم بعدش بمیرم ... ای خدا یعنی میشه................
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
0
0
من خیلی سریال کره ای نگاه میکنم اگه تکرایم باشه بیستا سریال کره ای دیدم امیدوارم سریال کره ای سندروم و دوبله کنن یا سریال جدید بزارن چهار بار جومونگو دیدم اگه بازم بزارن میبینم سیدیشم دارم امیدارم سریال جدیدیو دوبله کنن
ایدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
0
1
جدایی نادر از سیمین نشون داد بابا ایرانم سریالاش خوبه اخه این سریال نه تنها تو کره پخش شده بلکه تو اسرائیل هم بخش شده دیگه ببین چیه در ضمن من کره بودم اونایی که ایران رو می شنا سن حسرتشو دارن با اینکه اوضاع اقتصادی اونا شاید از ایران بهتر باشه و لی حسرت زندگی ایرانو داشتن
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
0
0
با عرض سلام من خودم فیلم کره ای زیاد دیدم و باید بگم اگر نویسنده ها و کار گردانان ما یکم از خودشون تخیل به خرج بدن سریال های ما هم به اندازه ی آن ها زیبا میشد.در ادامه باید بگویم در فیلم های کره ای اگر دقت کرده باشید لباس های آنان بیشتر از رنگ های روشن است ، هیچ فیلم ایرانی در باره ی آداب لباس پوشیدن و یا طبخ غذا ساخته نشده.توی فیلم های کره ای با ژانر های پزشکی که جراحی وجود دارد نشان میدهند که شیکم طرفو باز کردن ولی توی ایران حتی اگه نقش اصلی داره جراحی میکنه، اونا یه سری آدم منتظر رو پشت در اتاق عمل نشون میدن که حتی خود کارگردان هم نمیشناسدشون،آدم واقعا به شعورش بر میخوره.زهرا رضایی هستم 30 ساله متخصص زیبایی و چند تا از همون با زیگر کره ای ها زیر تیغ من رفتن چون من تو سن 12 سالگی از ایران رفتم و الان تازه برگشتم البته تو این زمان در رفت اومد بودیم با ایران.(به غیر از پنج سال که کره بودیم بقیش رو آمریکا زندگی کردیم الانم واسه این که تنها وارث عموم هستم برگشتم وتمام پول و املاک اونو جز چند تاش وقف خیریه کردم.اینو گفتم تا بدونید از اون دخترای پولدار نغ نغو نیستم وبرایه این که به اینجا برسم خیلی سعی کردم که از پول و ر.ش.و.ه استفاده نکنم که نکردم)ببخشین که پر حرفی کردم.
ستاره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
0
1
منم ده تایی فیلم کره ای دیدم همشم مدرن وجدید واقعا قشنگن از فیلمای خسته کننده ایرانی بهترن که همه زنا هد پوشیدن و ساق دست!!!! خداییش ما توایران هممون هد وساق داریم!!!!خیلی مسخره وغیرواقعیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
0
0
فقط میتونم بگم Shit
عسل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
0
0
ما ایرانیا فرهنگ غنی داریم .سریالهایی هم داریم که عالین مثل روزگار قریب و نردبان آسمانو...
سریالهای دینی هم که مرز چغرافیایی نداره که فقط بخاد مال ایران باشه.
راز کره ای ها اینه که خیلی به عشق و عاشقی توفیلمها اهمیت میدن و فرهنگ اصلی خودشونوبا غرب مخلوط کردن و ارائه میدن ولی ما اعتماد بنفس ارائه فرهنگ غنی خودمون به دنیا رو نداریم .متاسفانه
عرفان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
0
0
باید توجه داشت که فیلم هایه کره ای با استفاده ازفرهنگ غرب توانستند انقدر بیننده ها را مجذوب خود کنند و باید بگم سینمای ایران که تقریبا هیچ تلاشی برای نشان دادن فرهنگ اصیل ایرانی تلاش نکرده است متاسفم…
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
0
0
سلام . همه ی سریالهای کره ای افسانه نیست مثل سریال رویای فرمانروای بزرگ که چند هفته پیش از آنتن شبکه نمایش پخش میشد.
کره ای ها به تاریخ کشورشان علاقه خاصی دارند و از فیلم ها و سریالها
که میشازند حمایت میکنند. ما هم سریالهای زیادی ساختیم ولی کسی حمایت نمی کنه. بعضی از سریالهای ما بیشتر فوش و توهین و مسخره بازیه . خداییش کی دوست داره فیلم ایرانی نگاه کنه. کره ای ها کارشون درسته . در ضمن سریال های کره ای لباس ها و آداب زیبایی دارند . خواهشا فیلم های کره ای مثل گلی در زندان و وارثان رو پخش کنید ممنونم
سحر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
0
0
من نظرات همتونو خوندم بعغی ها خوب و عقلانی گفتن بعضی ها هم زیاده روی کردند ساخت فیلمهای مثل کوروش کبیر سختیهای خیلی زیادی مثل جمع آوری اطلاعات و ... داره و اینچنین فیلمهای هم هزینه زیادی میخواد من که از سریال جومونگ خیلی خوشم اومد ولی متاسفاته اهداف یهودیت و دنبال میکنه (نقد استاد رائفی پور در مورد جومونگ تو آپارات هست بیبینید)
یا خدا
|
Seychelles
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
0
0
صبر کنید حتی اگه ایران سریال تاریخی بسازه حتما تاریخ عوض میشه من نمیگم اصلا سریال های ایرانی مغرفه ولی نقشایی که میزارن واقعن بده مثال کیمیا مهراوه شریفی نیا یک زن ۳۷ ساله در نقش یک دختر ۱۷ ساله ،،،،،،،،،سحر خانم شما که میگید یهودت برید یک تحقیق کنید اصلا یهودی نیستند مسیحی هستند کره ای ها تازه تمام سریال های کرهای پیام و آموزنده هستند‌ درسته که سانسور دارند اما کسی زیاد توی بحر شون نمیره ،،،،،،،،،،،،سریال سرنوشت درست که خیالی بود اما خیلی آموزنده بود سریال دونگی هم هر سکانسش یک مطلبی خوب به آدم میداد ،،،،،، سریال های ایرانی اخرش اصلا با معنی تمام نمیشه همینه که مردم رو اوردند به سریال های کره ای همچنین مفهومی ندارند مثل سریال شمعدونی که تمام مردم عتراز کردند برای رفتار های زشت بی ادبانه پس نتیچه میگریم که سریال های کره ای ۱۰۰ در صد بهتر از سریال های ایرانی هستند
عاطفه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
0
0
حالا چرا انقدر شلوغش کردین ؟ "خوابی که کره ای ها برای ما دیدن " یعنی چی ؟ ._. اون سریالی که میخوان بسازن بر مبنای یه داستان تاریخی واقعی عه به اسم کوش نامه ... اصلا به فرض که تخیلی باشه ... چه اشکالی داره که دو ملتی که انقدر از هم دورن به هم علاقه مند باشن ؟ بعدشم من به عنوان یه ایرانی که عاشق سریال کره ای عه اگه سریال خوب از تلوزیونمون پخش شه میبینم ! هنوزم از اصطلاح ها و شوخی های مهران مدیری تو سریال هاش استفاده میکنم و با دوستام می خندم ! معنیش این نیس که من ملت و تاریخ خودم رو نادیده گرفتم ! نه ! معنیش اینه که من کره ای ها رو هم دوست دارم و بهشون احترام میذارم و باهاشون دوستم و دوست دارم بیشتر دور ورمون باشن ... اتفاقا ما جوونایی که به قول شما ها تب کره ای داریم بیشتر داریم غصه می خوریم که چرا ما سریال های تاریخی خوب راجب هخامنشیان نداریم ! ما انیمه باز ها بیشتر غصه میخوریم که چرا هیچ انیمیشن خوبی راجب شاهنامه یا زندگی کوروش کبیر نمی سازیم .... ما هم دلمون خونه باور کنید ! باور کنید اگه یه فیلم خوب و با کیفیت ساخته باشه با مضمون خوب ما اولین کسایی هستیم که میخریمش و به دوستای کره ای مون نشون میدیم و میگیم ببین ! ما این شکلی هستیم نه اون شر ورایی که تو اخبارا میگن ! ماها که تب ژاپن و کره داریم دلمون میسوزه از این که سرانه مطالعمون انقدر کمه از اینکه میانگین کار مفید تو کشورمون فقط نیم ساعته !!! و از خیلی چیز های دیگه ! انقدر پا پیچ ما تب دار ها نباشین ! بذارین تو تب خودمون بسوزیم :D
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۸
0
0
خجالت بکشین مگه ما چی کم داریم از اون کره ای های دیوونه که هیچی حالیشون نیست.
پری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۳۰
0
0
راه حل چیه واقعا؟؟
باید کارشناسا بشینن به یه راه حل برسن
این انفعال واقعا نگران کننده ست،به شخصه حاضرم کارگردانی یاد بگیرم و سریالای خوب بسازم،ولی در اون صورت فقط بخشی از این پروسه دست من خواهد بود
الان مخاطبان ایرانی واقعا از دست رفتن برگردوندنشون به فیلم و سریالای ایرانی واقعا کار سختیه
فقط امیدوارم اوضاع فرهنگی بهتر بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
0
0
اییییی فیلمهای ایرانی قسمت اکلشو ک میبینی تا تهشو میتونی حدس بزنی واین خیلی حالگیره بایدیه فیلمی بسازن ک واقعی مطابق بازندگی معمولی مردم واموزنده باشه ن یه چیزی بسازن ک هیچیش باعقل جوردرنمیاد!!!!!
چوی هلن پرسپولیسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
0
0
بابا بیکاریدا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
0
0
کی گفته از سال چند همین الان 1399 سریال های ایرانی و فیلم و هرچی بگید پخش میشه دیدم میگم
آرش سلطانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
0
0
شما چقدر ساده این.تو این وضع بیماری کرونایی زبون مون مو دراورد از بس گفتیم خدا کنه واکسن کرونا رو تولید کنیم ولی کو؟؟فقط بلدن پیشگیری کنن مثل پیشگیری از معتادی.ادم سالم رو با معتادان قاطی می کنن و می برن در حالی که دکه پلیس دم منطقه معتادها و خرید و فروش های مواد مخدره ولی کارشون نداره.از این ور هم مردمو تو قرنطینه می اندازن و کسی هم که با بیماری خاص بمیره روش بیمار کرونایی می اندازن و خویشاوندان شان رو از جنازه دور می کنن در حالی که کسی که مرده اصلا کرونا نگرفته و بر اثر بیماری دیگه مرده.یکی باید در مورد خود اینا فیلم بسازد بهتون قول میدم بیشتر اقشار مخاطبین جامعه رو جذب کند.
شیوا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
0
0
بازیگر یانگوم گفت هیچ فیلمی زیباترازدرچشم بدندیده
الینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
0
0
به نظر من بهترین سریال کره ای سنتی است از شبکه تماشا می خواهم پزشک اسب را پخش کنن واز شبکه ۳ میخواهم زندگی برای عشق را پخش کنن ممنون می شوم
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
0
0
ما نه تنها غربزده شدیم .یک عده تو کشور کره ای زده هم شدن می ترسم روزی برسه که چین زده بشیم
انستازیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
0
0
سلام به نظر من کره ای ها بهتر از ایرانی ها هستند هیچ کدوم از فیلم هاش خوب نیست مثلا کیمیا که هزار بار پخش شد و اخرش هم چرت تموم به د به جاش شما فیلم های کره ای ببینید مثلا پسران بر تر از گل که خیلی بینده داره خانواده ی ما همه دوستش داشتن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
0
0
تو تاریخ کشور ما خیلی اتفاق های جالبی افتاده ولی واقعا نمیدونم چرا نمیخوان یه فیلم از دوران باستان بسازن مثلا بعضی فیلم هامون واقعا مسخره س طوری که ما خودمون هم نگاه نمی کنیم چه برسه که کره بخواد نگاه کنه،به نظرم شاید بخاطر مشکلات اقتصادی و یا مشکلاتی دیگه ای نتونن پخش کنن نه اینکه نخوان نمیشه،من خودم طرفدار سریال های کره ای هستم چون واقعا زیباس و خیلی تو سریال هاشون خلاقیت به خرج دادن
السا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
0
0
ماهم فیلم هایی مثل شهرزاد و مانکن و .... داریم . سینما خانگی ایران رو دست کم نگیرید همین کره به خاطر حجم زیاد ورود تکنولوژی به کشورش موفق نه سواد مردمی.
گم نام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
0
0
سریال های ایرانی رو فقط میشه در کشور های اسلامی و کشور های همسایه ایران پخش کرد نه توی کشور هایی مثل کره. چون در سریال های ما خیلی کلماتی بکار برده شده که شاید ترجمه آن برای کشور های اطراف هم مشکل باشه مثل بعضی کلمات یا ضرب المثل ها چه برسه کشور هایی مثل کره. تازه فیلم های خوب ایرانی مثل مختار و یوسف پیامبر و... اینا ربطی به فرهنگ اونا و اعتقاداتشون نداره. چون مذهب اونا با ما فرق میکنه معلومه اونا کیگن ما به سریال های ایرانی احتیاج نداریم. اونا تو سریال هاشون زیاد مذهبشون رو تبلیغ نمیکنن اما تو فیلمای ایرانی اینطور نیست. وچون اونا مسلمان و شیعه نیستن اگه این فیلم های ما را ببینن یا متوجه نمیشن که فیلم چی میگه یا شاید به مذهب خودشون شک کنن بخوان بیشتر در رابطه اسلام تحقیق کنن. اینطوری خوب معلومه بزرگان کشورشون اجازه پخش همچین فیلم ها را نمیدن نه فقط در کره در همه کشور های دیگر مثل اونایی که مسیحی هستن
شین هیو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
0
0
سلام من اهل کره هستم و از پنج سالگی ساکن ایران شدم چون اجدادم در این کشور هستند ، متنتون اشتباهه کره ای ها سریال های ایرانی رو نیز در شبکه MHR پخش میکنند و کلی هم طرفدار دارند ، من که عاشق فیلم کیمیا و پریا هستم . اینجوری قضاوت نکنید ، نیمه ی پر لیوان رو نگاه کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
0
0
مردم ایران از سریال های بیخود ایران خوششان نمیاد حالا انتظار داشته باشیم کره از اون خوشش بیاد؟ما مردم از همه فیلم های کره ای خوشمون نمیاد بلکه فقط فیلم های اصیل و انسانی مثل جومونگ و اینگونه رو دوست داریم.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
0
0
اگه با کره ای ها مشترک فیلم بسازیم شاید مجبور بشن نشون بدن، اصلا کره بامافیلم نمیسازه
دلوین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
0
0
فیلم سریال های ایرانی خیلییی خوبن کسی حق نداره توهین کنه
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین