کد خبر: ۱۷۳۹۴۸
تعداد نظرات: ۱۷۷ نظر
تاریخ انتشار:

کامنت یک دختر 26 ساله برای ظریف!

به گزارش بولتن نیوز، منتی که یک دختر ناشناس برای آخرین پست دکتر ظریف جمعه 26 مهر ماه نوشته، جالب است و در زیر می آید. جالب آن که ظریف هم به وی پاسخ داده است:سلام آقای ظریف
وقتتون بخیر
امیدوارم حالتون بهتر شده باشه
من یه دختر 26 ساله ایرانی ساکن ایرانم (ببخشید که نمیتونم خودم رو کامل معرفی کنم)
امیدوارم کامنت منو کامل بخونید

من متاهلم ، سه ساله که عقد کردم اما به خاطر مشکلات مالی نمیتونیم عروسی کنیم، شوهرم دانشجوی دکتراست و کار پیدا نمیکنه ...بی پولی و بی کاری دمار از روزگار ما در آورده، پدرم یه بازنشسته ست و از پس خرید جهزیه بر نمیاد.

من اخیرا کارشناسی ارشد نوبت روزانه قبول شدم، یکی از دانشگاه های عالی تهران، یکی از بهترین رشته ها، هفته ای 3 روز میام تهران. شاید باورتون نشه اما من از پس کرایه اتوبوسم به تهران بر نمیام ...من نمیتونم هفته ای 40 هزارتومن برای غذا و کرایه و ... هزینه کنم... شوهرم توان حمایت منو نداره و از پدرم هم نمیتونم پول بگیرم، وام دانشجویی هم که به جایی نمیرسه و هنوز ندادن ...بارها به انصراف از تحصیل فکر کردم اما بغض گلومو میگیره، چون من برای قبولی خیلی زحمت کشیدم... نمیدونم شما بچه دارین یا نه ، نمیدونم خودتون و بچه هاتون چطور درس خوندین اما همه امکانات خودتونو بذارید کنار و درس خوندن تو بدترین شرایطو تصور کنید. مدام فکر میکنم اینایی که میرن دانشگاه بین الملل چقدر پول دارن؟؟؟ چطوری من نمیتونم هفته ای 40 هزارتومن پول بدم برای درس و اونا .... دیگه دارم افسرده میشم

همین برنامه رو برای جهزیه هم دارم...همیشه عقد کردن برای دخترا یعنی مهمونی، گردش، خوشی، خرج کردن، مسافرت... منم نوعروسم، اما از این زندگی فقط یه چیز بهم رسیده ، اونم حسرته

من نمیخوام بهم بگین " متاسفم". من خودمو معرفی نکردم چون ترحم کسی رو نمیخوام. من فقط حقمو میخوام...

من ایرانی ام، چرا تو مملکت خودم، جایی که کل طایفه ام بخاطرش شهید و جانباز دادن رفاه ندارم؟؟؟ چرا بی کارم؟؟؟ چرا تغذیه خوب ندارم؟؟؟ چرا بی پولم؟؟؟ چرا با این معدل و این رزومه باهام مثل یه تفاله برخورد میشه؟؟؟ این انرژی هسته ای کو؟ کجاست؟ منو تو انرژی اتمی استخدام میکنن؟؟؟ یا شوهر استعداد درخشانمو؟؟؟ قبضامون که مدام گرونتر و زیادتر میشه، تابستونا که برق قطعه، پس کو تامین انرژی؟؟؟؟ ..چرا مملکت من راحت از دزدی 3 هزار میلیارد تومنی میگذره ولی 24 ساعت بنده به دو ریال یارانه ی مردم؟؟؟ یارانه ای که بودنش برای آدمایی مثل من معنی حفظ آبرو رو داره. تو این وضع گرونی...
 من فقط یه بار زندگی میکنم... میخوام شاد باشم... دیگه بسمه غصه خوردن...
... در عوض کار میخوام و پول و یه خونه نقلی با یه جهزیه ساده یه دفترچه بیمه
نمیدونید این آخری شده رویای من... من نمیدونم مشکل کمر شما چیه ولی درد شمارو خوب میفهمم. درد از کمر شروع میشه تا مچ پا میاد... انگار یه رشته داغ تو پای آدمه که کشیده میشه. من نمیتونستم برم دکتر اما علائم و دردامو تو اینترنت سرچ کردم و فهمیدم چه بیماری دارم. نه میشه ایستاد، نه میشه نشست، نه میشه خوابید... من اینجا به درد تسلیم میشم ... من میمیرم از درد اما نمیتونم برم دکتر ،نمیتونم ام آر آی بگیرم. چون بیمه ندارم، چون پول ندارم، هزینه های درمان سرسام آوره، سلامتی شده به قیمت خون آدم... خوش بحال شما که برای دردتون طبیب دارید (البته هرچی که دارید حلال و خوشتون. خدا به روزیتون برکت بده. انشاءالله که حالتونم خوب بشه.)، من از ترس اینکه شوهر و پدرم شرمنده م نشن به کسی نمیگم چقدر درد میکشم...

میبینید ... فرق من و شما همینه... زندگی من به یه تاره مو بنده ولی شما مسئولین زندگی آروم و قشنگتونو بی استرس ادامه میدین. واسه همینه که شما با خیال راحت خبر از مذاکرات بعدی میدید و من اشک تو چشام حلقه میزنه که ای خدااااااااا پس کی تموم میشه؟؟؟
همه اینارو گفتم که بدونید کسایی مثل من هستند که فقط زنده اند اما بارها و بارها آرزوی مرگ میکنند.
کاری کنید که تحریما تموم بشه، یه کاری کنید ارزونی بشه ، کرایه خونه کم بشه ، مواد غذایی ارزون بشه، بازار کار رونق پیدا کنه، دارو و درمان به قیمت خون آدم نباشه، امنیت و رفاه داشته باشیم. کاری کنید که منه بچه درس خون، منی که تو زندگیم فقط تلاش کردم، صبر کردم و پامو کج نذاشتم، بخاطر فشار اقتصادی تو این سن وسال این همه مریضی عصبی نداشته باشم و فکرم مدام پی انصراف از تحصیل نباشه، یه کاری کنید جوونا راحت ازدواج کنن اینطوری فسادم کم میشه. فقط یکم سریع تر ... میترسم آخرش به عمر ما قد نده.

تو رو خدا... دیگه بسه تحریم...
یکی میگفت باید قبر دهه شصتیا رو گودتر بکنند چون آرزوهای زیادی دارن که باید با خودشون به گور ببرن...
خواهش میکنم جواب کامنتمو بدید. یا حق


پاسخ ظریف:

سلام دخترم. می دانم که مسئولیت سنگینی بر دوش من و همکاران من است و گرچه در ایجاد شرایط کنونی نقشی نداشته ایم ولی به هرحال با پذیرش مسئولیت باید در جهت حل آن حرکت کنیم. امیدوارم با تدبیر ریاست محترم جمهوری و با حمایت همه مردم مشکلات انباشته اقتصادی به تدریج رفع شوند و زندگی برای شما و بقیه مردم راحت تر شود. 

باور کنید که در هر لحظه از کار اداری و مذاکرات، خودم را وام دار و مدیون تک تک شما می دانم و امیدوارم که بتوانم باری از دوش شما بردارم. به یاری خدا و به پشتیبانی شما، این کار را با صبر و با حفظ حقوق کشور انجام خواهیم داد. 

اما اطمینان داشته باشید که برای مذاکره جدی و رفع فشارها، بهترین روش تلاش برای رسیدن به تفاهم از طریق تعامل سازنده و عزت مند است. اندکی صبر، سحر نزدیک است.
منبع: آفتاب

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۱۷۷
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۶۳
هما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
35
142
به خدا راست میگه ما جوونا چی میکشیم از دست سرمایه دارها از بعضی مسئولانی که فقط به فکر خودشون هستند از خشکه مقدس هایی که به اسم دین ودیانت دارن سر ما جوونا را میبرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
جالبه که فیس بوک و اینترنتش با این ناله ها به راه است اما ایا فکر کردید که این ها پیش مقدمه و اماده گری روانی در جهت فشار به مسئولین برای برداشتن تحریم ها به هر قیمتی است ؟ ایا این خانم همه مشکلات رو در تحریم دیده و فکر میکنه با برداشتنش همه چیز حل و گل و بلبل خواهد شد ؟ این از زیاده خواهی خود ما مردمه که اجناس رو دولا پهنا حساب میکنند و میخوان که یک شبه به سود بالایی دست پیدا کنند و باید نظارت باشه و رانت خواری برداشته شه و همه چیز رو تحریم نباید دید و این ها همه نقشه های روانی دشمنانه که از این طریق سعی در القا این افکار رو دارند .
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
با ناشناس موافقم البته نه با همش چون نمیشه نقش تحریمها رو نادیده گرفت...اما تو کشور ما دزدی داره بیداد میکنه...یکی احتکار میکنه...یکی گرون فروشی ....یکی کم فروشی...این در حالیه که دستگاههای نظارتی ما کلا یا تعطیل تشریف دارن یا اینکه خودشون هم دچار فساد هستند و چشمانشون رو به راحتی روی این همه فساد میبندند....یه جایی خوندم که به گوش حضرت علی رسوندند که یه کسی تو یه شهر دیگه ارزاق مورد نیاز مردم رو احتکار میکنه حضرت علی به حاکم اون شهر دستور داد اموالی رو که اون آدم احتکار کرده بگیرند بین مردم تقسیم کنند و بعد بهش تازیانه بزنن و در آخر دستور داد که اونرو بگیرید و به شهر ببرید و آبرویش رو در بین مردم بریزید...حالا واقعا ما کدوم یکی از این کارها رو با این جور افراد انجام میدیم....!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
یعنی یه کار نیمه وقت هم نمیتونه پیدا کنه والا دروغ میگه برای آدم کار کن کار هست منتهی همه ما طماع درجه یکیم
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
یادمان باشد دکتر شهریاری برای محاسبات غنی سازی 20 درصد شهید شد. عقب نشینی از این سطح غنی سازی، یعنی پایمالی خون چنین شخصی. فردای روز قیامت دکتر ظریف حواست باشد شرمنده نشی.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
اینا بازی خودشونه برای آماده کردن جامعه که هر کار خواستند، بکنند. ما گول نمیخوریم چون مردم هر چقدر بی پول و بیچاره باشند،حاضر نیستند زیر بار زور بروند!!!
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
فکر کنم نظرم خیلی افراطی بود که انتشار ندادین ولی یه واقعیته خدا دکتر شهریاری رو رحمت کنه و من رو هم با ایشون محشور کنه انشا ا...
فارغ التحصیل فیزیک نظری(اطلاعات و محاسبات کوانتومی)
yoni
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
آقای ناشناس عزیز درسته که همه چیز با برداشتن تحریمها درست نمیشه ولی باید بگم که:
در حال حاضر من 30 سال رو رد کردم و تو این سالها
گفتیم کار نیست گفتند کشور تحریمه!!!
گفتیم تورم بالاست گفتند کشور تحریمه!!!
گفتیم مسکن نداریم گفتند کشور تحریمه!!!
گفتیم چرا وام ازدواج اینقدر کمه گفتند کشور تحریمه!!!
گفتیم داروهای مادرم پیدا نمیشه گفتند کشور تحریمه!!!
گفتیم شیرخشک واسه بچمون نداریم گفتند کشور تحریمه!!
گفتیم چرا بنزین گرون شده گفتند کشور تحریمه!!!!
گفتیم قیمت خودرو چرا دو برابر شد گفتند کشور تحریمه!!!
گفتیم چرا نیروها تعدیل شد گفتند کشور تحریمه!!!
و . . . .
حالا خودت قضاوت کن ، منی که از کودکی واژه تحریم رو بهم القاء کردن نباید علت تمامی مشکلاتم رو توی تحریم ببینم!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
منم امسال روزانه چابهار قبول شدم ولی من یا باید کار کنم یا تحصیل . متاسفانه سازمان سنجش در جواب درخواست من برای معرفی به محل نزدیکتر قبولیم رو باطل کرد و مجوز داد که سال دیگه باز شرکت کنم . آخه عمر یه ساله ای که داره به باد میره اصلا مهم نیست
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
یاد یه کلیپی افتادم که اقای هاشمی مثلا جلسه ای با جونا داشتن . اگه واقعیت داره اون خانم در انتخاب همسر اشتباه کرده و بهتره با کسی که نمی تونه (!) ماهی 40 هزار تومن به نامزدش بده که ...
لطفا نگین که کار نیست اگه ادم بخاد کار هست ، البته اگه آقای دکتر(نامزد) افتخار بدن و رفاه زنش براش مهم باشه.
habib
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
آقای ظریف تابه حال پسری داشتی که 2سال است که نتونی براش یه مراسم دعوتی معمولی وآبرومندانه بگیری ؟ آیا دختری دارید که براش خواستگار اومده باشه وپدری به علت نداشتن توان مالی خواستگار رو رد بکنه؟ این من هستم باهزار درد ورنج خواری مشقت درمحل کارم باحقوق 500000تومن زندگی بسیارسخت ومشکل برام شده اما این هم رو نمی خوام که ملتم زیرسلطه دشمنان نباشه دلمو بااین حرفها دارم خوش میکنم ولی می بینم مسئولین دارن طوری دیگه زندگی می کنند به داد مردم برسید وخون تو دل آقا نکنید.
در ج فیس بوک از کجا اورده؟
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
شاید از سیستم دوستاش استفاده کرده
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
65
66
خواهر عزیزم اشکمو در آوردی.میدونم هم امام زمان وهم رهبر عزیزمان این چیزا رو می بینند. منتها مبارزه سختیهای خودش را دارد.لعنت به آمریکا واسراییل که دشمنیشون رو در حق مردم ما تموم کردند .به امید فرج الهی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
این چه حرفی که می زنید؟ اگر مبارزه است باید برای همه باشه نه اینکه بعضی ها که مجبورم اسمشون رو نبرم اقامت چند تا کشور رو داشته باشند بعضی دیگر هم فقیر
فرزند ایران
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
شوهرش دکتری گرفته یعنی وضع مالی اش خوب بوده من بخاطر نداشتن پول رفتم کار کردم و از درس خوندن افتادم
مهدي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
بي خيال شماها هم توهم مبارزه ورتون داشته؟ بياين ببينين دنيا چه خبره؟ همه چيز سياهي نيست!!! والا او 7 نيليارد نفر ديگه كه تو جهان زندگي مي كنن هم نثل ما آدمن و رو دو پا حركت مي كنن و دهن دان و تشكيل خانواده ميدن!! اين حرفا براي مردم نون و آب نميشه آقا داود. شما مثل اينكه يه لقمه بوقلمونتون به راهه!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
خواهر محترم به اطراف خود هم یه نگاهی بیندازید درسته شما مشکل دارید به این هم فکر کنید آن چیز های دارید بعضی از مردم ما آنها را هم ندارند خدایی کسی نداشته باشد 40 هزارتومان در هفته کرایه ماشین بدهد از کجا هزینه اشتراک اینترنت را می دهد اون سرچ در فیس بوک. ما هم مشکل داریم خیلی از این امکانات شما دارید شب ها خواب آن را می بینیم تنها شما نیستید که مشکل دارید به امید و آرزوی یه شغل مناسب برای همه جوانان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
من نمی دونم شما جوانان که این همه مشکل دارید چرا دایما دارید در فیس بوک لایک بازی می کنید ؟! جوانان دهه های پیش چون نازپرورده و متوقع نبودند روی پاهای خودشون می ایستادند و کار می کردند حتی با حقوق ناچیز .نمی گفتند هم تحصیل کرده ایم !!! دیگه لیسانس رو که همه دارند !! اون هم با سطح پایین دانشگاه های ایران. عده زیادی از این جوانان غرغرو از صبح تا شب تفریح می کنند و آخرش هی غر بزنند که اینو ندارم اون ندارم . شصتی ها اولین نسل بچه های لوس و نازپرورده ایران هستند بدون شک .
ندا 61
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
ای کاش صدا و سیما (جعبه سانسور) هم این مطالب را نشان میداد
alireza
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
12
59
اشک تو چشام جمع شد
آخه خیلی شرایطمون بهم شبیه همه...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
52
63
خوبه این دختره با این همه تنگدستی به اینترنت دسترسی داشته و فیس بوکش هم به راهه!!!
من که هر وقت دوستام بهم میگن بیا تو فیس بوک بهشون میگم با این همه مشغله فکری و ذهنی و گرفتاری که دارم فیس بوک کجای دلم بزارم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
عزیزم با یک کامپیوتر عصر حجر و یک خط اینترنت دایال آپ هم میشه وارد فیس بوک شد! اصل مطلب رو دریاب.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
راست گفتی ها...اینجاشو نخونده بودم....!!!!
دانشجو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
کامپیوتر و فضای اینترنت برای افراد تحصیلکرده مثل قلم و کاغذه می شه دانشجوی ارشد باشی و از فضای مجازی دور بمونی حداقلش اینه که نمی تونی در سازمان سنجش ثبت نام کنی . وضع من دانشجوی دکترای دانشگاه تهران با یک بچه از این خانم هم بدتره هم اشک ریختم هم همدلی کردم
طاهر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
اين نشد دليل برادر شايد از طريق اينترنت دانشگاهشان وارد شده ولي اگر كمي منصف باشيم و وجدانمان را قاضي كنيم دور و ورمان خيلي از اين هموطنا هستن كه مشكل دارن.
اين نا انرژي هستهاي واقعاً داره كل انرژي كشور را از بين مي بره
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
آره همه دروغگو هستن به جز شما!!!
مصطفی
| Romania |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
نه اینکه همه جا و از همه راه دسترسی سریع و بدون مساله به همه مسئولین نظام فراهمه و بلافاصله جواب هم میدن! واقعا هم جای سوال داره ایشون فیس بوک وزیر چکار میکرده؟ مثلا چرا اس ام اس نداده به آقای جهانگیری؟ یا یه زنگ نزده به آقای ....
خیر
| - |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
شاید از سایت کامپیوتر دانشگاه این پیام رو فرستاده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
الان دسترسي به اينترنت و پيدا كردن يك فيلترشكن از كرايه ماشين كرج تا تهران خيلي ارزون تره!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
عزیزم اینترنت در قرن کنونی دیگه از مبتدیات حقوق انسانهاست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
آقا/خانم شاید ایشون موقتا از طریق دوستشون و ... عضو شدن تا حرفاشون رو مستقیما به اطلاع وزیر برسونن. من موافق زیر بار ظلم و ستم رفتن نیستم. اما اینو مطمئن باشید ک بخش بزرگی از مشکلات داخلیه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
اگه تو همین فیس بوک چرخی بزنید و پروفایل های رنگین این حوانان رو ملاحظه بکنید متوجه می شوید نسبت به نسل های پیشین چقدر خوش به حالشونه . اتفاقا همین جماعت هم از همه بیشتر غز می زنند و مظلوم نمایی می کنند که نمی دونم سوختیم و خاکستر شدیم !!! آخه اون عکس های آن چنانتون رو ببینیم دماغ های عملی و آرایش های هفتاد قلمتون رو ببینیم یا این ادعاهای سوختگی تون رو قبول کنیم !!!...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
عزیزم ایشون دانشجو ی ارشد هستند پس در دانشگاه دسترسی دارند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
23
83
از همین جا به اون دختر خانم گرامی که نامه نوشتن میگم که خواهرم تو تنها نیستی تقریبا میشه گفت نصف مردم ایران از جمله من وضعیت شما رو داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
از کجا میدونی نصف مردم ایران وضعیتشون اینجوریه؟زندگی نصف مردم ایران رو دیدی که حالا داری نظر کارشناسانه می دی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
یعنی نصف مردم ایران در شرف ازدواج هستن و نمیتونن؟
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
اره مشخصه با این ماشینهای چند میلیونی و خونه ها و وضعیت عروسی گرفتنها مغازه های پر از مشتری لباس معلومه چقدر مردم ایران این وضعیت را دارند. جماعت همیشه شاکی ...
سعیده
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
اگه نصف مردم این وضعیت رو داشتن این همه دانشگاههای پولی مون پر جمعیت نبود برید خدا روزیتونو جای دیگه حواله کنه...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
37
62
یک سوال:
اگر رابطه با غرب حلال مشکلات است پس چرا اقتصاد غرب که تحت تحریم نیست حال و روز خوشی نداره؟
بهتر نیست از دولت بخواهیم که مشکلات را با استفاده از امکانات داخلی حل کنه؟
کاری نکنیم که بعده ها بچه هامون بگن چی رو با چی عوض کردند.
پاسخ ها
ایمان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
اقتصاد غرب وضعش خرابه؟
خیلی خرابه؟ لابد منبع تائید خبرش هم صدا و سیما هست؟
اگر قرار بود مشکلات با استفاده از امکانات داخلی حل بشه تو این 30 سال شده بود.
یه چیزایی از خرابی اقتصاد غرب شنیدی ولی عزیز جان اونا روز سیاهشون از روز سفید ما اوضاعش بهتره.
مهدي
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
و اما 100 سال بعد!!! يك سوال ديگر از يك ناشناس ديگر!! بابا راه حل!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
اينا رو تو رسانه هاي ما بزرگ نمايي شده و الله انها رفاه دارند .ميگي نه برو همين دبي كنار دستمونه
مصطفی
| Romania |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
اگر ماشین GM و فورد و شورولت و بنز و BMW سوار شدن اوضاع بد اقتصادی هست و پراید سایپا امکانات داخلی، مرحمت فرموده ما را مس کنید! ما همون حال و روز ناخوش اقتصادی رو ترجیح میدیم!
ناشناس
| - |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
ما منابع بسیاری داریم که با رفع تحریمها اگر مدیریت صحیحی باشد در زمره کشورهای ثروتمند خواهیم شد ..........
ناشناس
| Germany |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
شیرت حلالت ای جونمرد.بارک الله به غیرتت ایول به تو میشه گفت یک ایرانی وطنپرست .من خودم همیشه سئوالم از تاریخ اینه که دوره قاجار یا سلطون حسین یا رضا شا غیرتها کجا رفته بودند.
ایران فقط به دست ایرانی آباد میشه .خارجیها نشون دادند یک عمر فقط ما را غارت کردند و استعداهامونو دزدیدند و هر از گاهی یه صنعت از رده خارج مونتازی بهمون دادن تا خودمون به فکر کار اساسی نیافتیم ولی خداوند متعال موقعیت طلائی تحریمها را داد تا خودمون شروع به ساختن کنیم که متاسفانه عوض ساختن در راه باختن هستیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
راه حل:
حماسه ی اقتصادی نه ذلت در دیپلماسی
تولید با کیفیت و صادرات با قیمت قابل رقابت
واردات دستگاههای تولیدی به جای کالای بی کیفیت تولید شده
جلوگیری از بالا رفتن قیمت خانه و از حالت کالای سرمایه ای در آوردن خانه تا مردم تولید کننده بار بیان نه دلال.
البته اینا راههای کمی از راههای بسیار هست
و از همه مهمتر قناعت و دعا برای ظهور.
شهروند
| Canada |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
ببخشید شما کجا وضع مردم غرب را دیدی در ضمن کدام امکانات داخلی دزدی 3000 میلیاردی یا ب ز ها
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
10
48
منم عین این دختر خانومم (از درد پول خوابگاه و کرایه و غذا و... ترسیدم برم ارشد دانشگاه تهران)
ولی مشکل ما از تحریم نیست ، یک عمر این آقایون داد زدن ، مردم چه نشته اید که اقتصاد تک قطبی ، این نفت زدگی ما رو فلج کرده ، آقای خاتمی میگفت ای کاش ما هیچ وقت نفت نداشتیم،خب حالا نداریم و شما به آرزوتون رسیدید دیگه... چی شده ؟ چرا دوباره میخان نفتی بشیم؟به نظرتون وقتش نیست که از این اقتصاد نکبتی دست بکشیم بریم به سمت قرآن و بریم به سمت اقتصاد خدا؟؟؟به نظرتون تحریما رو برمیدارن؟چرا باید اینکارو بکنن به چه قیمتی؟به نظرتون مشکل ما تحریمه؟ما دهه شصتیا اگه روزگار انگشت ... به ما نشون داده این درسته که انرژی جایگزین نفت نداشته باشیمو بچه های آینده هم بدتر از دهه شصتیا بشن؟میدونید که نفت و فروش نفت ابدی نیست؟تا حالا فک کردید چاه نفت هم میتونه محدود باشه؟
آقای ظریف درست میگن که مسبب این نابسامانیا نیستن ، مسئولش کسانی هستن که 18 سال پیش وقتی رهبر مملکت بهشون گفت در چاه نفتو ببندید قبل از اینکه در سفره مردممونو گل بگیرن بهشون لبخند انکار زدند ،
یادمون نمیره اون دور دورا وقتی که رابطه احسن با اغیار از سرو کولمون بالا میرفت 11 میلیون نفر از جمعیت 20 میلیونیمون از گرسنگی تلف شدن ،آقای ظریف شاید شما ندونید از گرسنگی مردن یعنی چی ولی من تا دلتون بخاد گرسنگی کشیدم ،
انشاالله موفق باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
من نميدونم شما چه كسي هستي اما حتم دارم و مطمئنم نظر بسيار دقيق و كارشناسانه ايي داديد اميدوارم مسءولين به اين نتيجه برسند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
ما هم وقتی ده دوزاده سال پیش دانشجو بودیم در شهری غریب، اوضاع مالی مون خراب بود . بی پول و بدبخت بودیم . اون زمان دوره خاتمی هم بود و تحریمی هم در کار نبود . اصولا دانشجو جماعت بخصوص دانشگاه پولی همیشه سخت سر بوده . اما گویا یه عده ای نوبرش رو آوردند و فکر می کنند هیشکی دیگه سختی نکشیده جز این ها !!
فرهاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
17
36
به نظر نمیرسه ایشان همانی باشه که ادعا میکنه ! مشکلات یه دختر دم بخت و جهیزیه و شهریه دانشگاه چه ارتباطی به وزیر امور خارجه داره !!؟ درسته مشکلات زیاده خیلیها واقعا با این مشکلات دست به گریبان هستن اما این صورت بیان کردن شبیه همون جو سازیهای آدمای مغرض که سالهاست برای زیر سوال بردن تلاشها و مقاومت مردم در مقابل زیاده خواهی دشمن همه دستاوردها را زیر سوال میبرد و میخوان با جو سازی القا کنند که نظام و انقلاب هیچ چی جز فقر و بد بختی نداشته و این همون چیزیست که دشمن در پی القای آن است .
پاسخ ها
انسان
| Colombia |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
فرهاد عزیز با شما موافقم ،
خوب گفتید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
اتفاقا ادمای فقیر خیلی صبورتر از اغنیا هستند و همیشه این پولدارها هستند که با سر و صدا و با دامن زدن به اینجور مطالب سعی میکنن اب رو گلالود کنن و ازش ماهی بگیرند
جهان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
فرهاد جان القا یعنی چی؟
توسعه یعنی رشد همه جانبه ارکان یک مملکت.
اتفاقاً عمده عقب ماندگی ما به دلیل سیاست خارجی ما بوده.
مهدي
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
ايشون راست ميگه! خانم شما مردين ولي چون بدنتون هنوز گرمه حاليتون نيست فكر مي كنين زنده اين!!!!
مصطفی
| Romania |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
ببخشید ایشون باید میرفتن تو صفحه آقای لاریجانی و روحانی کامنت میزاشتن یا وزیر اقتصاد! راستی! یادم نبود هیچ یک از مسئولین نظام هیچ صفحه رسمی در ف.ب ندارن جز آقای ظریف!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
علاوه بر گفته شما این قبیل نامه ها و پاسخ های آنها بیشتر به یک برنامه از پیش تعیین شده و سوری با اهداف تبلیعاتی جناحی شبیه است.
فرهاد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
اگه داشته لابد براي شما داشته آق فرهاد!!!!
ارزو
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
كاملا موافقم همش فيلمه، دیسک کمر و ارتوروز و ... همه با هم!!! منم دانشجوی ارشد دانشگاه تهرانم برادرم جزو استعدادهای درخشانه مملکته ما هم وضع مالی متوسطی داریم ولی هیچوقت حاضر نمیشیم بخاطر خودمون عزت مملکت به باد بره
فرهاد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
قابل توجه همه عزیزانی که فکر میکنند بنده از قشر مرفه بی دردم یا جزو آقا زادهها هستم و از سر شکم سیری این حرفا رو گفتم ! من هم مثه همه مردم تو ایران زندگی میکنم و این مشکلاتو دارم با تمام وجود لمس میکنم ، حرف من اینه که آیا بالا بردن دستها جلوی دشمن و تسلیم شدن در مقابل اون مشکلات ما رو حل میکنه !؟ کدام کشور رو میتونید مثال بزنید که از ارتباط دوستانه با آمریکا وضعشون خوب شده ! دقت کنید اسیر شانتاژ و هیاهوی دشمن نشیم که جای ظالم و مظلوم را عوض و ما رو به اشتباه بندازه ! همین آمریکائی که برای فعالیت دانشمندای ما چند سال جنجال راه انداخته علاوه بر تسلیحات اتمی که خودش داره از رژیم اسرائیل که صدها بمب هسته ای داره حمایت میکنه بی چون و چرا !! تحریمهای دشمن بواسطه خوی دشمنی و استکباری آمریکائیهاست اونها هستند که زیاده طلبند و استقلال یک ملت رو در چار چوب منافع نا مشروع خود نمی بینند و فشار میآورند ... آقایی که با نام فرهاد پیام دادی منظور من این بود...
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
27
36
بولتن کم کم داری صدای واقعی ما مردم رو پخش میکنی، خدا بهت کمک کنه
پاسخ ها
مصطفی
| Netherlands |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
از بولتن بخاطر انتشار نظرات تشکر دارم. انشالله ادامه دار باشه
بینام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
28
29
بخدا اشکم دراومد.اخه مردم چه گناهی کردن.دیگه تحریم بشسه توروخدا فکری بکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
آخیییییییییییی
الهییییییییییییی
یکی دستمال بده
انسان
| Colombia |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
ما میگیم بله آنها هم میگویند بله ، یکدفعه آنها با یک اشاره تحریم ها را برمیدارند و با مادر زنمان آشتی میکنیم و همه خانه دار میشوند و سر کچل بنده هم دوباره مو در میاورد و بیابانهای ایران سبز میشوند و هوای تهران پاک میشود و همه جوانها ازدواج میکنند و همه دردها (دندان درد ،کمر درد ، سر درد ،... )آرام میشوند و پیرها جوان میشوند و همه مردم (حتی کشاورزان) کار پشت میز نشینی با درآمد خوب پیدا میکنند و به همه کشورها و حتی سیاره های دیگر بدون ویزا سفر میکنیم و در همه کوچه پسکوچه ها "مکدونالد و کنتاکی فراید چیکن باز میکنند و ...
بهرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
6
20
درود
چه خوبه درد دلمون رو بگیم
و چه بهتره که یکی جوابشو بده
ولی انشالله همه چیز خوبه میشه
من خودم هم مشکل مالی برای تحصیل دارم ولی خوب خدا بزرگه
موفق باشید.
عبدالرضا
|
-
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
21
29
این کامنت رو باید اون آقایون و نوچه هاشون که میان سر راه رییس جمهور و دمپایی طرفش پرت می کنند بخونند و البته هم این کامنت رو باید مهندس ضرغامی و اهالی صدا و سیما بخونند که اینقدر بر سر کابینه روحانی و دیپلماسی فعالشون نکوبند و با اخبار کاملات سیاه و کثیف و مغرضانشون امید مردم رو کم نکنند.
...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
امیدی که به اسرائیل و امریکا باشه واویلا...!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
شما هم دست و روتو بشور تا واقعیاتو اونجوری که هست ببینی ، صدا و سیما برای دولت جدید سنگ تمام گذاشته دیگه میخوای چکار بکنه که نکرده باشه !!؟
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
کدام دیپلماسی فعال قول داده بودند 100 روزه همه چی حله ! چی شد دیپلماسی فعالشون فقط تلفنی حرف زدن با اوباما بود؟ که اونهم نتیجه اش معلومه ...
نامحرم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
4
25
فعلا که عزیزان ما در دولت به صراحت اعلام کردند که حتی اگر تحریم ها هم برداشته شود تغییری در روند قیمت ها نخواهد داشت و انتظار نداشته باشید که دلار بشود هزار تومان.
زهی خیال باطل که بعد از اینهمه مذاکره ارزانی و کاهش قیمت به سراغ مردم بیاید. یارانه ها را که یواش یواش رو به پایانه و مواد غذایی هم که یواش یواش رو به صعود و قدرت خرید مردم رو به سقوط... یعنی باور می کنید که اگر تحریم ها به هر قیمتی (فروخته شدن اعتبار و شخصیت ایرانی ما) لغو شود فرجی در زندگی مردم اتفاق می افتد؟
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
7
20
حتما اين يه فضاسازي براي خراب كاري ها و نابجاكارياشونه لطفا با اين حرفا ما رو بيشتر فيلم نكنيد
رهگذر
|
United States
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
4
14
سلام

متاثر شدم ووقتی تاثرم بیشتر می شود که می بینم افراد با وضعیت خیلی بدتر از این دختر خانم هم وجود دارند.ولی پیام این خانم را باید آنهایی بخوانند که اختلاص های میلیاردی می کنند.آنهایی بخوانند که در محافل اقتصادی خود دائما در فکر اخلال در بازار اجناس مختلف و ارز و طلا هستند تا هرچه بیشتر بااستاده از فرصت مردم را بدوشند.آنهایی که پستها را نه که امانت مردم بلکه غنیمت می دانند.آنها که منافع حزبشان را بر همه چیز اعم از خیر مردم و سرافرازی کشور و حتی رضای خداوند ترجیح می دهند.آنهایی که همفکرانشان 1400سال پیش دل علی علیه السلام را خون کردند و حالا خودشان.آن نادان هایی که نمی دانند که اگرچه حالا لپ لپ می خورند ولی باید دانه دانه جواب دهند.آنهایی که به قول حسین علیه السلام حرف حق را نمی فهمند چون دلشان از حرام پر است.به خدا و ولی اش پناه می بریم از دست آنها و حسابشان را واگذار به اشک و آه محرومان میکنیم.
پاسخ ها
silence
| United Kingdom |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
واقعا فکر میکنین اگه این آدما این کامنتو بخونن متاثر میشن؟؟؟؟؟نه آقا اینطور نیست
اینا به تنها چیزی که فکر نمیکنن آخرتشونه
لعنت خدا بهشون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
13
26
منم یه دکترم که بیکارم و اقای ظریف بیکارم کرده چون تو محل کارم بر علیه ایشان موضع گرفتم(این یعنی ازادی؟)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
این یعنی همون شعار زنده باد مخالف من...!!!!
جهان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
تابلو دروغ میگی.
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
شما از همون بچه هاي احمدي نژاد نيستين كه تو اولين مصاحبه روحاني ميخواستن با مواضع گيريشون جلسه رو به هم بزنن!
مصطفی
| Romania |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
باورمان شد!
مزدک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
5
10
پاسخ دیپلماتیک به پرسشگر غیر دیپلمات
پاسخ ها
ahmad
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
خب؟
ح خ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
1
2
سلام. واقعا حالم گرفته شد با این مطالب. هم ولایتی...من و تو از یه ولایتیم..خیلی گریه کردم به حال خودم و خودت.اخه منم دقیقا مثل شمام. جوونیمو پای درس گذاشتم حالا با 32 سال سن جرات ازدواج با این شرایطو ندارم.فعلا که سربار پدر بازنشسته ام با 9 سر عائله ام....با ارزوی موفقیت و سربلندی ئ گشایش در کار امثال من و شما.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
شما می تونستی قبل از این که 32 سالت بشه ازدواج کنی .مثل پدرمادرت ازدواج ساده ! شما ها رو هر کاری کنند غرتون رو می زنید چون نسل لوسی هستید ! همه تون انتظار دارید پشت میز نشین بشید چون در دانشگاه های دوزاری درس خوندید (اون رو هم اکثرا می دونیم چه جوری درس می خونند!!) . توقعتون رو پایین آورده بودید الان ازدواج کرده بودید شغلی هم داشتید . تحریم ها که فقط دو ساله هست بقیه اش رو چه می کردی ؟!
منیره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
5
4
عزت یک مسلمان ایرانی بالاترین چیز هست این عزت فقط توی انرژی هسته ای خلاصه نشده واقعا بعد از سی سال انقلاب باید باز هم مثا دهه پنجاهی ها زندگی کنیم دیگه خسته شدیم خسته ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
یه کم صبوری و نجابت و بی سر و صدا سختی کشیدن رو از دهه پنجاهی ها یاد بگیرید ...
ح خ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
5
3
اشکمو دراوردی بخدا. منو تو از یه قبیله ایم..خدا با ماست.
جوجو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
1
2
الهی دختر عزیز زنده وموفق باشی نباید ناامید باشی خدا خیلی بزرگ است باید مقاومت کنی راهی نیست دعاکن انشالا دولت جدید بتوانند مشکلات موجود راحل کنند وانهم به زمان نیاز دارد .چه بسا این مشکلات امتحانی از طرف خدا برای ما مردم باشد . من همیشه به فرزندان خودم هم میگم .
جهان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
1
4
خواهر عزيزم کمردرد ظريف نمادي از کمر شکسته خيلي از هموطنانمون زير بار تورم و نيش هاي زهرآگين ارزشمداران بي ارزشي هستند که مسبب اين وضعيت شدند.
بهتر بود روي سخن شما کساني بود که کاسب تحريم هستند نه ظريف.
به هر حال ملت به ظريف به عنوان يک سرباز وطن ايمان دارند و بهترين کار من و شما حمايت از دستگاه ديپلماسي کشورمان باشيم.
ايراني
|
-
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
2
5
وقتي يارانه ها را ميريزند صفهاي طولاني كه جلوي بانكها هست حرف شما راكاملا تاييد ميكنه ..
mehdi
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
1
2
toro khoda ahgayon ye kari bokonid ,,,, man kasi mishnasam non vase khordan nadare....
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
2
10
ای کاش بشد روزی بیامد تمام مشکلات مردم حل بشد من نمیتوانم کاری برای این قشر ازمردم انجام بدهم که خودم هم گرفتارم از بس گرفتارم ومشکلات روی دوشم است که شاید زندگی من هم به مثابه بدتر باشد کامنت این دختر به آقای ظریف واقعا" متاثرشدم چون میفهمم چقدر سخته . انشاالله روزی برسد که تمام مشکلاتمان حل شود. اللهم العجل الولیک فرج
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
21
22
ببخشيد طرف كه پول نداره تا اين حد مگه مجبوره بره دانشگاه اون هم تا مقطع دكتري وارشد حرص هم چيز بدي هستش هان
مجبور كه نيستي خواهرمن برو زندگيتو كن اين همه كار و مشاغل كاذب بي خيال كار دولتي و پرستي‍ژ
پاسخ ها
silence
| United Kingdom |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
برای طرز تفکرتون متاسفم
که اگر دیگران هم مثل شما فکر میکردن الان مملکته ما همین اندک علمی هم که داره رو دیگه نداشت
مصطفی
| Romania |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
اصولا هیچکس نباید از لیسانس بالاتر بخونه! چون همون لیسانسشم زیادیه! همه باید برن کار کنن، کسی با درس خوندن سرکار نرفته همه با پارتی رفتن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
این ها همون طوری که خودش گفته دهه شصتی تشریف دارند . این ها با پنجاهی های کم توقع ساده که از هیجده سالگی سر کار می رفتند چون پدر نداشت که خرج دانشگاه بده فرق دارند . توقعشون بالاست . همین مهریه های زیاد و عروسی پرخرج رو همین لوس های شصتی علم کردند دیگه .
habib
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
زگهواره تا گوردانش بجوی
وحید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
3
24
خدا به هممون صبربده
مشکل کشور ما ازفشار طبقاتی.پارتی بازی و باندبازیه
کشوری که جز15 کشور ثروتمند جهانه
اما مردمش............
ی نگاه ب کشورهای عربی بغلمون بندازیم
ماکجا
اونا کجا
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
هزار لایک likeeeeeeeee
مسلمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
13
15
اگه تندرو های از خدا بی خبر و نادان بگذارند مشکلات حل خواهد شد . امان از قوم جاهل خوارج که حتی به حرف ولایت هم گوش نمی دهند
موسوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
26
28
بسم رب الشهداء والصدیقین
1- این کامنت کمی تا اندکی بوی تصنع میده
2-مسبب اصلی این تحریمها بانیان و حامیان و ساکتان فتنه اند که دشمن رو امیدوار کردن
3-اگه فکر می کنید با عجز و لابه می تونید تحریمها رو بردارید کور خوندید. دشمن با خوندن این کامنت با دمش گردو میشکنه که آخ جون تحریمها اثر کرد پس باید ادامه داد
4- امام ما فرمودند ما رابا حصر اقتصادی تهدید نکنید که ملت ما ملت روزه هستند واز تحریمهای شما هراسی ندارند.
5- در مقابل دشمن سگ صفت هرچه کوتاه بیایی صدایش و هجومش بیشتر می شود .بهوششششششششش!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
سید تو یک دروغگویی.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
این کامنت رو هر کسی میتونه نوشته باشه . مثلا کاری داره به نام یک دختر 26 ساله درج کنند ؟

من منکر سختی ها یی که می کشیم نیستم اما بخش اعظم مشکلات بر میگرده به بی کفایتی برخی مسئولین .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
اين حرفا يعني چي ؟سگ صفت يعني چي؟ايا دين اجازه فحاشي ميده ؟اگه امام زمان بياد به دشمناش ميگه سگ؟برويد بجاي شعار دادن دلهامون رو صاف كنيم.خدا ميدونه شهيد و صديقش كيه .شما كي هستيد كه تشخيص خوب و بد بديد.
ahmad
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
موافقم سید حق گفتی...
ناشناس
| - |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
سید جان بالاخره قبول بفرمایید تحریمها بی اثر هم نبوده ............
موسوی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
برادر یا خواهر گرامی مراد این بنده حقیر از سگ صفت بودن دشمن ما این است که همانند سگ اگر در مقابلش بایستی پس از اندکی عو عو کردن باز می گردد ولی مادامی که از برابرش بگریزی تشجیع می شود و تعقیبت می کند
در پاسخ به دوست ناشناس هم عرض می کنم ، مگر می شود تحریمهایی که دشمن آن را فلج کننده نامیده بی اثر باشد ؟ ولی راه مقابله با تحریم خودباوری و تکیه به استعدادهای شکرف و بی کران داخلی است. نه عجز و لابه و تشجیع دشمن. که این را ما آزادگان در اسارت به خوبی تجربه کرده و نتیجه گرفته ایم.
اتفاقا چنانچه اندکی تحمل کنیم خواهیم دید که چه الطاف خفیه ای در این قهر و تحریم دشمن نهفته است.ا
اندکی تامل لازمست و بس
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
16
22
درست است که آقای ظریف دارند وظیفه شان را انجام می دهند ولی ایکاش در پاسخشان اشاره می کردند که همراهشان چند نفر را به ژنو برده اند ؟وآیا با همین پول مشکل چندین خانواده که گاهی به یک میلیون تومان احتیاج دارند حل نمی شد .مشکل این است که مسوولین ما همیشه وعده های کلی می دهند و به اینده موکول می کننند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
تو هم زدی به صحرای کربلا!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
4
28
کسی از مسئولین رده بالای مملکت هم هست که در این کشور اسلامی از این همه مشکلاتی که برای مردم بوجود آمده خجالت بکشه ؟ یا طبق معمول همه تقصیرها بر عهده خود مردم است؟
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
1
7
برای رسیدن به استقلال باید همه هزینه اش را به پردازیم ولی متاسفانه توده مردم فشار را تحمل می کنند ولی خواص در اسایش هستند مردم نشان داده اند که فشارها را تحمل می کنند اما تبعبض رانمی پذیرند
صادق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
0
6
خدا عاقبت بخيرمان بفرمايند
صادق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
2
2
وقتي آقايان خودشان عامل ثبات گراني و ثبات دلار سه هزار توماني و گرانتر باشند ديگر رفع تحريم چه خاصيتي دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!
گراوند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
5
5
خدا انسان را برای سختی افریده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
جایی که نعمت هست چرا سختی!!!
ایران 17% از منابع طبیعی جهان رو داره!!!!
nashnas 110
|
United States
|
۰۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
2
7
من مشکل شما را خوب میفهمم چون من هم مثل شما با سختی درس خواندم ، ولی مشکل کشورمان تحریم نیست امید اینکه رابطه با غرب مشکل ما حل میشود یک اشتباه بزرگی هست که متسفانه در قلب خیلی از مردم ما ریشه دوانیده ، مشکل مملکت ما از بی تدبیری و بی مدیریتی هاست که تا سطح عادی جامعه نیز کشیده شده و حتی میدان ورزشی که میدان جوان مردان و پهلوانان بود امروزبه فحش ناسزا که مرجع ان از همین بی تدبیری برخی مردان سیاسی ومدیران کشوری هاست که تنها هم کیشان و همراهان خود را به امور میگمارند ریشه میگیرد . امید به خدا داشته باش که مدیران لایق و دلسوز بتوانند در راس امور قرار گیرند تا ما هم مانند ترکیه که فاقد نفت هست و روزی جزء کشورهای مقروض بود با همت مسولین با دریتشان امروز وام دهنده و جزء کشورهای موفق جهان بشویم تا جوانان ما با راحتی به آینده به اندیشن انشالله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
هزارتا لایک داری ناشناس جان
شاغلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
4
3
همه اینها قبول ولی چرا زمان احمدی نژاد اینا رو نگفتی؟
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
2
7
سلام به نظرم این یک ترفتند رسانه ای بود
چه ربطی داره شغل و بیماری این خانم به تحریم؟ خودتو گول می زنید یا ما رو؟ شما که میخای همه چیزو بدی بره دیگه حالا چرا از دیگران مایه میزاری
راستی جالب ه که این خانم هم بیماره هم بی پوله هم شوهر داره همو شوهر دانشجوی دکتری است هم خودش استعداد درخشان هم کمر درد داره
جالب نیست؟
احمد هاشمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
2
5
باسلام
بسیار بدیهانه است که ریشه مشکلات امروز را در تحریم جستجو کنیم.عزیزان و هم وطنان گرامی بزرگترین اشتباه ما این است که فکر کنیم با چانه زنی برای رفع تحریم ها مشکلاتمان حل میشود و برعکس چنانچه بر مواضعمان پافشاری کنیم و بر تقویت ساخت درونی خودمان اهتمام داشته باشیم مشکلاتمان حل خواهد شد.
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
5
9
دوستان امریکا دوست نمی خواهد نوکر می خواهد ایا دوست دارید قرارداد ترکمنچای و گلستان تکرار شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
2
6
واقعاً ساده انگارى است اگر فكر كنيم ارتباط با آمريكا و كوتاه آمدن در برابر مستكبران به نفع اقتصاد ايران است ما تمام پشرفت هايمان را به يمن قطع رابطه با آمريكا بدست آورده ايم ومن به عنوان يك ايرانى كسانى را كه در مقابل مستكبران كوتاه بيايد
شاغلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
6
2
همه اینها قبول ولی چرا زمان احمدی نژاد اینا رو نگفتی؟
شاغلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
6
2
همه اینها قبول ولی چرا زمان احمدی نژاد اینا رو نگفتی؟
بنده خدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
7
6
باسلام ،من مي گويم همه گرفتار ها گراني هاي ما از عدم تدبير و مديريت جناب آقاي محمود احمدي نژادوتيمش بود.
عباس
|
United States
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
2
1
امیدوارم این صبح هرچه زودتربرسه
مصطفی13
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
2
6
ای خواهر دردمند به ما هم بگو چطوری فیسبوقی شدی؟؟؟
مصطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
1
6
بابا شما چقدر ساده اید کامنت های مطالب آقای ظریفو ببینید 90% میگن انرژی هسته ای نمیخایم ایشونم تو نداری و بدبختی میاد تو فیسبوک برا وزیر خارجه نامه اشک آلود مینویسه
غفاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
3
8
این خانم با شوهر دانشجوی دکتراش هنوز درک این را ندارد که تحریم ها ربطی به انرژی هسته ایی نداشته و غرب خواستار پایمال کردن عزت و آزادی خواهی مردم ایران است.
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
3
6
مشکل اونجاست که امثال ظریف فکر میکنند راه حل مشکلات فقط دوستی و تعامل!!! با غربی هاست.
این رجعت به گذشته فقط وقت و هزینه ملتو تلف میکنه. منابع و استعدادهای داخلی اگه مورد توجه قرار بگیرن همه چی حله.
رهبر عزیزمون به اینا فرصت داد تا هم خودشون و هم ملت واقعا پی ببرند که ما فقط یه راه داریم:
مقاومت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
5
3
حرف دل همه جووناي اين مملكت رو گفته....
كاشكي اين كامنت رو همه مسئولان و وزراي كشور ببينن تا از خودشون يخورده خجالت بكشن...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
2
7
مردم ایران صبور باشید.مگر ما نیستیم که آمریکا وهمه ی ابرقدرتها رو به چالش کشیدیم .این همه فشار به خاطر همینه که احساس خطر میکنن.ضربه خوردن ما به قیمت ضربه زدن به استکبار جهانیه.به خودتون افتخار کنین که امروز یکتنه وبا قدرت مقابل دشمنان خدا ایستادیدورنج وسختی رو به خاطرش تحمل میکنید.مگر شعار ما هیهات منا الذله نیست؟مگر وعده ی خدا به اونایی صبر میکنن نصرت نیست؟راهی که ما ازسی سال قبل شروع کردیم باید ادامه بدیم .مگر مانمیگیم یا لیتنا کنا معک؟خوب الان وقتشه باید محکم در برابر زورگوها ایستاد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
7
3
كي بود ميگفت تحريمها كاغذ پاره س؟
پيداش کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
1
9
به نظرتون اگه ژاپن تحریم بشه چه اتفاقی می افته؟ چرا دستمون باید همیشه به طرف دیگران دراز باشه؟ چرا تا بحال به این فکر نکردیم دستمون رو به زانوهامون بگیریم بگیم یا علی؟ پیداست از خانه که بیرون بیایم می فهمیم جوان هایمان به جای تلاش به فکر مانکن شدن و صورت عروسکی هستند خوب حق دارند زحمت کشیدن را بلد نیستم من خودم دانشجوی دکتری هستم با خیلی سختی تا به حال به اینجا رسیدم ولی الان درهای دانشگاه رو باز کردن کافی است رتبه های ارشد و دکتری را ببینید، ما بیکار هستیم دلیلش واضح است، چون یکی 10 شغل خوب را با هم دارد و هیچ کدام را هم نمی رسد درست انجام دهد کاش جوانانمان زحمتکش بودند کاش فقط به فکر این نبودند که چطور چهره شان عروسکی شود کاش کسی قدر کسانی که واقعا زحمت می کشند را می دانست، من دانشجوی دکتری هستم پایان نامه ام از هیچ منبع مالی تامین نمی شود، من شبانه روز زحمت می کشم، ولی جز استرس چیزی ندارم به هر چیزی می رسم که اندکی هم هزینه داشته باشد از پسش برنمی آیم، هیج جایی هم مشغول به کار نیستم کاری پیدا نمی کنم، پشت سرم را نگاه می کنم تعداد دانشجویان دکترا را بیش از 500 برابر کردند، تعداد زیاد ولی افراد نه چندان زحمتکش، این حرفها را زدم ولی نمی دانم دردم از کجا شروع می شود ..............................................
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
4
5
یش از نیمی از مردم به درد چه کنم دچاراند؟
دختر باران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
3
6
چه جالب!نمیدونستم همه ی مشکلات بخاطر تحریم هاست و نمیدونستم کلید دست اقای ظریفه نه جناب رئیس جمهور!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
اون قفلی که احدی نژاد زده با این کلیدها باز نمیشه!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
2
5
جنگ روانی - عملیات روانی - یه کامنتی از خودشون یه جواب دیگه برای توجیه امتیازهایی که دادند و سایت منتشر کننده هم سایت خبری رئیس جمهور!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
3
14
چرا فیس بوک .چطورداره پول اینترنتو و........بده بیا کامنت بذاره ولی نداره بره دانشگاه
به خدا من تابستون رفتم کارگری ولی عار نیست دانشجوی رشته......کارشناسی یکی از دانشگاههای تهرانم که برام کار بود حالا نمیدونم معنی کار برای شما یعنی چه و چرا آمدی در اینترنت جار میزنی
چرا میگه من و شوهر استعداد درخشان
خوب معلومه ایناهم از آماده سازی ذهن مردم برای قبول تعلیق هست
مگر ما جوونای ایران مرده باشیم که بذاریم همه چی حتی هسته ایی یک قدم عقب نشینی کنه
راستی تا به حال نفهمیدم رئیس جمهورمون کیه 1-روحانی 2-هاشمی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
5
9
تویی که نداری 40 تومن در هفته خرج تحصیلت کنی چطوریه که پلاسی توی فیس؟ چطوریه که تو نتی؟ پول اینترنتت رو از کجا میاری؟ تویی که لنگ 40 تومن پولی و همه بدبختیا رو با هم داری و نمیخوای شناخته هم بشی نکنه اومدی تو فیس عضو شدی که همین حرفا رو بزنی؟ راستی میدونی اکانت فیک چیه و چه کارایی میشه باهاش کرد؟ دکتر جون؟ داشتیم؟ اکانت فیک میسازی باهاش به خودت کامنت میدی بلا؟ :))
این ادبیات دقیقا ادبیاتی هست که مهترضان جنبش 99 درصد ازش استفاده میکنند. این همه کاربر ایرانی!! کدوم این مدلی نظر میدن به این سبک؟ ارزانی کرایه خانه، مواد غذایی... :))) بابا دکتر قبل اینکه کامنت فیک بدی برا خودت یه دور حداقل کامنت ضد انقلابای خودمونو میخوندی شبیه اونا کامنت میدادی:))))))) خلاصه آدم باید گوشش خیلی دراز باشه ساختگی بودن کامنت رو نفهمه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
7
9
سلام
خداخیر بده احمدی نژاد وکایبنه را
این دولت هنوز نیومده داره یارانه هارا قطع میکنه
باید به خواهر م بگم مطمعن باش اگه تحریم برداشته بشه وضع شما قطعا بدتر میشه
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
4
9
با سلام
بسیار طولانی شد لیکن اینبار تقاضامندم اجازه نشر صادر فرمائید
متشکرم

کامنت یک دختر 26 ساله برای ظریف!

البته انسانهائی با سر گذشت ویا موقعیت شبیه نویسنده متن کم نیستند و نویسنده این متن انشاالله هر چه زودتر زندگیش سامان پیدا کند که مجبور به نوشتن این متون نشود .درخواستهاش طبیعی وواقعا منطقیست و برخورداری از یک زندگی آبرومند حق هر کسیست. لیکن متاسفانه کل مشکلات را در تحریم ها دیده و امیدواریم که واقعا برداشت شخصی خود اوست و با درخواستهای منطقی خود, نخواسته خواننده را به بیراهه و کجراهه ببرد. کلمة الحق یراد به الباطل.
ایشان اصلا به سهم بزرگ و درصد بسیار بزرگ بی کفایتی و بی لیاقتی و سوء مدیریت و ارتشاه و زیاده خواهی افراد هیچ گونه اشاره ای نکرده است .این دقیقا آمال و آرزوی برقرار کنندگان تحریمها علیه ایران است و آدرس غلط میدهند و با جنایت علیه ملت ایران و با باج خواهی و تهدید چیزی را که حق آنها نیست ازما گرفته و دقیقا حق و مال خودمان را با منت به صدها برابر به خودمان میفروشند و تازه ما باید شاکر و مخلص و نوکر آنها با شیم که منت سر ما گذارده و تحریمها را برداشتند. این ظلمی که غربی ها در حق ما ملت میکنند را شاید نتوان با جنایات مغول قیاس کرد.افسوس و صد افسوس که کم نیستند افرادی که خیانت به آرمانهای امت اسلامی ایران مینمایند چه آنانیکه با احتکار گرانفروشی و رانتخواری و حق کشی حاصل کار شیطانی خود را به حساب تحریمها میگذارند و چه آنانیکه با بی لیاقتی تمام بر بعضی از امور مسلط شده و جنایات خود را به حساب تحریمها میگذارند.
ای دختر خانم 26 ساله یا هرکسی هستید در ایران متاسفانه با وجود تحریمها و بی لیاقتی ها و... به اندازه کافی همه چیز هست و میلیارد میلیارد ارز و پول و خروار خروار طلا وسکه و میلیونها میلیون تن خوراکی .....وجود دارد لیکن عادلانه تقسیم نشده است و سهم شما فقط درد است وآه .سهم تحریمها دراین میان درصد کوچکیست .زیرا اگر دقت بفرمائید طبیعت هماکنونه دقیق و فعال است که صدها هزارسال قبل بوده .دانه بکاری میوه درو میکنی چه تحریم باشیم یا نباشیم .از طرفی بسیار نهفته و مخوف کسانیکه میلیاردها دلار سالانه از بابت خرید خارجی ایران در آمد دارند, اینگونه تلقین کرده اند که اگر تحریم شویم بدبخت میشویم .آنروزها در قدیم الایام صنایع کشور آلمان را کسی نمیشناخت و تحریم آنان بعد از جنگ جهانی و اجبار نوشتن ساخت آلمان روی مصنوعات ( تا مردم آنرا نخرند ) ختم به براند معروف made in Germany شد . ما فقط قیافه و فیگور صنعتی به خود میگیریم. آلمانها نه نفت داشتند ونه منابع دیگری و گریه هم نکردند بخاطر تحریمها. لیکن کاری را که ما هرگز فرا نخواهیم گرفت عملا انجام دادند .
آنها فقر و نبود ونداشتن را به عدالت بین همه مردم ومسئولین تقسیم نمودند....بحر حال...
خیلی ناراحت نباش ای کاش میشد میلیاردهای رانتخوار را موقع جان دادن ببینیم, غیر از ترس و وحشت و گرفتاری و بار گناه چیزی با خود به آن دنیا نمیبرند .مالی را که یک عمر با بدبختی و بیچاره گی جمع کرده اند با حسرت تماما میگذارند و خالی خالی تمام میکنند . به سال نمیرسد که نام ونشانی از آنها نمانده و به فراموشی سپرده خواهند شد. و اینها خود اکثرا میوه چینان تحریمها بوده اند .
rozy
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
5
2
SALAM AZIZAM FEKR NAKOON TO TANHA IN MOSHKEL DARE .BESHTAR MA MARDOM IRAN IN DARDHA RA DARIM.
حلال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
9
8
به جای گیر دادن به شخصییتی چون اقای هاشمی به وضع مردم برسید این چراهایی که وجود دارد را حل کنید
نرگس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
0
7
فقط میدونم که با وجود تمام تحریمها از کسانیکه درخارج از کشورزندگی میکنند وقتی در باره ی وضعیت ایران با کشورهای دیگر میپرسیم میگویند : رفاهی که در ایران هست حتی با وجود این تحریمها در جای دیگر نمیتوانید پیدا کنید.
پس با این وجود تحریمها نه تنهاباعث بدبختی نیستند بلکه باعث شده است که مادر اثر این فشارها به خیلی چیزها برسیم .
لطف کنید عامل این مشکلات را از تحریم ندانید کارمون ازجایی دیگه خراب است.
پاسخ ها
پيمان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
شما اشتباه مي كنيد. فردي كه در خارج هست درآمد داره و كار مي كنه و اصولا آدم پولداري بوده كه رفته خارج ( بگذريم از يك عده كه به عنوان پناهنده رفتن و يا از طريق غير قانوني كه اونها هم تحت پوشش قرار مي گيرند) براي افراد پولدار در ايران رفاه بيشتر هست. اين آقاي پولدار يا خانم پولدار اگر يك ميليارد تومان پول بذاره تو هر بانكي در ايران سالي حد اقل 20 درصد سود مي گيره كه ميشه 200 ميليون تومان در سال يعني نزديك به 18 ميليون تومان در ماه يا حدود 600 هزار تومان در روز!. خوب براي اين فرد در هر جاي ايران كه باشه رفاه فراهم هستش.از سواحل شمال تا هتلهاي تهران و ويلاهاي مجردي و ...
اما اين موضوع راجع به مني كه در ايران ماهي يك ميليون تومان حقوق مي گيرم و فردا هم معلوم نيست سر كار نگهم دارند يا نه و ليسانس سال 70 دانشگاه تهران را يدك مي كشم و دو فرزند مدرسه اي دارم صدق نمي كند.
براي من آن ور آب رفاه و كار و احترام بيشتر است اما براي آن هايي كه با شما صحبت كرده اند و مي گويند اينجا بهتر است چون پولدار هستند ايران بهتر است. ما كارگرها بهتر است برويم آنجا كه آنهايي كه شما مي گوييد زياد حال نمي كنند!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
احتمالا منظورتون از خارجی ها ، مردم افغانستان، عراق ، میانمار ، کنیا و بورکینو فاسو میباشد!!!!
ناشناس
| Germany |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
بنده به عنوان شخصی که فقط در رابطه با ایران در زمینه صنعت مشغول به کار بوده و تحریمها دقیقا کار ما و فعالیت های ما را تحت فشار قرارداده و سالانه به دفعات و طولانی به ایران مسافرت کاری مینمائیم به جرات میتوانم کامنت شما را صد در صد تایید نمایم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
2
6
حالا نیست دهه پنجاهی ها خیلی همه چیزشون رو روال بوده یا هفتادی ها الان خیلی خوب دارند جوونی می کنند فقط این شصتی های تحفه دارند از گرانی و تحریم سختی می کشند !!!!
انیشتـن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
3
3
...
خودتون بهتر از همه میدونید که چرا کشورمون پیشرفت نمیکنه و همش توسری میخوریم!!!!!
راستی شمشای طلا که تو خاک ترکیه گرفتن کـــــــو..؟ 3000 میلیارد چی شد؟ تکلیف 270 میلیارد بدهی احمدی نژاد به دولت چی شد؟ ماشین نای مگان که دونه ای 85 میلیون واسه اجلاس خریدن و بعد اجلاس دونه ای 15 میلیون به ... فروختن چی شد..؟ قضیه زمینهای لواسون که به نیت درختکاری تصرف عدوانی کردند و بعد قطعه قطعه بعنوان ویلا سازی فروختن چی شد؟ قضیه 10 دستگاه ماشین جن تو هدیه و ....چی شد؟ قضیه خواهرزاده .....
ناشناس 4
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
2
2
تا زمانی که فک کنیم همه دشمن ما هستن وضع همینه که هست
اخه چرا خودمون رو اینقد دست بالا بگیریم که فک کنیم همه دشمن ما هستن

اگه امریکا میتونه با چند تحریم اقتصاد مارو فلج کنه بخاطر بمب اتم و نیروگاه اتم نیست بخاطر نخبه های خود ماست نخبه هایی که ما و عدم حملیت کافی کشور ما ازشون فراریشون داده
جوونهای ما دارن فرار میکنن به داد مردم برسیم این مردم انقلاب کردن و همین مردم بودن که کل دنیا را مبهوت کردن این مردم
آرزوی مرگ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
4
5
اشکمو در اوردی چون تو خود منی با این تفاوت که من پسرم.
رتبه 15 کارشناسی ارشد ولی بخاطر بی پولی انصراف دادم.
خیلی وقته که عقد کردم ولی پول ندارم که عروسی کنم حتی برام عقده شده که یه بار بتونم زنمو ببرم سینما و بعدش بریم رستوران غذا بخوریم ولی در همین حد هم پول ندارم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
برو کار کن مگو چیست کار
که سرمایه ی جاودانیست کار
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
0
5
و واي به حال باز نشسته هايي كه نه تنها درد بي كاري و بي پولي رو دارن يكي دو تا بيماري لا علاج هم گريبانگير شونه خدا به حق بيبي فاطمه زهرا شر هرچي گرون فروش وظالم چه ايراني چه خارجي از سر ما كم كنه الهي اه دل هرچي بيماره گريبانشونو بگيره چه اونهايي كه با وجود تواناي واستحقاق ما فك فاميل بي تحصيلات وبي استعدادشون رو كار دادن و كمك كردن چه اونهايي كه برا دو تومن بيشتر از مريضها دريغ ميكنن
کمال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
1
3
با سلام
یه نفر خودشو به خواب زده بود دو نفر آمدند او را بیدار کنند اولی صدایش کرد تکونی داد دید خبری از بیدار شدنش نیست دومی گفت بیا برویم ولش کن ما اومده بودیم بگیم گرگها چند دقیقه دیگر حمله خواهند کرد بیدار نشد اونی که خودشو به خواب زده بود با شنیدن این جمله زود جواب داد گرکها کجا هستند اگر دقت کنید
نظرات افراد براساس بینش و تفکر افراد هستند
آقایانی که سخنان این خانم را به تمسخر گرفتید یادتان باشد خیلی های بغض در گلو دارند ...
آه وناله اگر دامن یکی را بگیرد آن وقت هفتاد میلیون پس خواهد داد وقت است بیدار شویم
1- منطقه آزاد قشم -سورینت -3 هزار میلارد -بیمه ایران -میراث فرهنگی چند تا میخواهید برای شما بشمارم مجموع کل اختلاس ها را جمع بزن تقسم کن به 5 میلیون خانم نیازمند مثل ایشان . آخر مطلب دلم برای باکری وهمت وچمران ها خیلی خیلی تنگ شده . اگر مشابه چنین شخصیت ها سراغ دارید معرفی کنید دستشان را ببوسم
میلاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
0
6
به یکی بگو که ...
اظهار عجز پیش ستم پیشگان خطاست
اشک کباب باعث طغیان آتش است
ما دردامونو پیش خودمون نگه میداریم و درمانشو فقط از خدا میخوایم
ایشون و هر کس دیگه اگه دوست داره وسیله ای برای حل مشکلات مردم بشه بسم الله
بی منت و بدون کلاس گذاشتن و بی قمپز
محتویات جلسه هامون محرمانه میمونه دیگه چه صیغه ایه
یعنی خارجی ها بدونن و ما ندونیم دیگه نه
!!!
نرگس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
4
5
فقط میدونم که با وجود تمام تحریمها از کسانیکه درخارج از کشورزندگی میکنند وقتی در باره ی وضعیت ایران با کشورهای دیگر میپرسیم میگویند : رفاهی که در ایران هست حتی با وجود این تحریمها در جای دیگر نمیتوانید پیدا کنید.
پس با این وجود تحریمها نه تنهاباعث بدبختی نیستند بلکه باعث شده است که مادر اثر این فشارها به خیلی چیزها برسیم .
لطف کنید عامل این مشکلات را از تحریم ندانید کارمون ازجایی دیگه خراب است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
حتما منظورتون از خارجیها افغانها و مردم گینه بیسائو هسنتند دیگه!!!
sky
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
5
3
من تقریبا 70درصد نظراتو خوندم.چرا به جای کمک فکری دادن به این خانم هی تهاجمی رفتار میکنید.
لوسيفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
3
0
منم پول ميخواااام.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
5
2
اونایی که تهمت دروغگویی به این خانم زدن خیلی بی انصافن یا مشکلات مردم رو نمیبینن.من خودم شاگرد اول دانشگاه هستم و ارشد گرفتم الانم دعوت شدم به مصاحبه دکترا شوهرمم شبو روز کار میکنه خودم بخاطر درس نمیتونم کار کنم اما بجاش شوهرم چند شیفت کار میکنه اما هر ماه وضعمون و بدهیمون از ماه پیش بیشتر میشه بجای پیشرفت پس رفت میکنیم.اخه با این روحیه کدوم جونی میتونه مملکت بسازه؟بابا باید اول حاله خودمون خوب باشه که بعد حاله مملکتو خوب کنیم؟بخدا هممون زیر بار مشکلات اقتصادی افسرده شدیم
کاوه تهرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
0
1
...
وضعیت اقتصادی ما و اکثر مشکلات مملکتمون دلیل داخلی داره و تاثیر تحریم ها بسیار ناچیز و کمه اگه بدون تعصب حزبی و گرایش سیاسی به وقایع نگاه کنی و فکر کنی.
ما اگه مدعی تمدن چندهزارساله هستیم باید عزت، همت، تلاش، فکر، بینش، رفتار، تصمیمات از این گنجینه بهره برده باشه و اشکالات خودمون رو گردن دیگران به خصوص بیگانگان نندازیم.
مسلم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
0
2
چه حوصله ای داشته خونده!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
0
1
شما در اول راهید و خبر از ما که بیست و یک سال سابقه کار فرهنگی داریم ندارید بعداز بیست ویک سال کار به خاطر درد جسمی و فشار روحی و ترس از هزینه سنگین جراحی گردن و کمر خودم رو بازنشست کردم در حالی که ماهی بیشتر از دو میلیون قسط بانکی داریم تنها گناهمون هم اینه که خواستیم خانه داشته باشیم و حالا خونه ماله بانکه و هرروز اخطار پشت اخطا ر که خونه رو باید به بانک بدید چون قسط ندادید یکی به من بگه من چه گناهی کرد م که محاسباتم به خاطر تحریم درست از اب درنیومد و همه چیز یه دفعه سه برابر شد و من مجبور شدم وام بگیرم و حقوق ها هم اضافه نشد تا قسط هامون رو بدیم حالا من فوق لیسانس بازنشسته با بیست ویک سال کار فرهنگی به زودی خونه ای رو که با هزار زحمت و بدبختی ساخیم رو باید تحویل بانک بدم!
ارسلان یوسفی فتیده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
0
1
سلام اگر دست رانتخواران و آقازاده ها که با لابی و رشوه سرمایه مملکت رو چپاول میکند و دم از اسلام و ... میزنند کوتاه بشه و ثروت های باد آوردشان به ملت ایران اسلامی برگرده ما نیازی به رفع تحریم نداریم و اتفاقا با تحریم قویتر هم میشیم من متولد دهه پنجام هم جنگ رو دیدم هم سختی و مشکلات جنگ و بعد جنگ رو چشیدم و الانم دارم میکشم راننده تاکسی هم بیش نیستم اما فقط اینو فهمیدم که فساد و رانت حکومت ما تا دهه هشتاد خیلی کم بود اما طی این سالها وحشتناک بالا رفته و همه هم اینو میدونند اما انگار یه عظم ملی نیست که دست مفسدان رو قطع کنه ایکاش مدیران و مسئولین کشور ما فرمایشات حضرت آقا سید علی فرامینشون را اجرائی میکردند تا مردم مزه زندگی بدون دقدقه را میچشیدند به امید آن روز روئیائی.
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
1
1
عزیزانی که گفتین اگه شوهرش توان مالی نداشت ازدواج نمیکرد از شماها بعیده.ازدواج نمیکرد و چشماش دنبال ناموس من وتو بود؟بخدا من و همسرم بیش از نیم ساعت بخاطر این حرفها گریه کردیم.این وضع درست نمیشه تاوقتی که ما مردم باهم هم دل بشیم و مثل بعضیهاتون به اونهایی که فقیرن نخندیم و نگیم دروغ میگه.سعی کنید هیچوقت زود قضاوت نکنید.فدای همه شیرمردهای ایران عزیزمون
پاسخ ها
انسان
| Colombia |
۰۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
آدم بهتر است احساساتی قضاوت نکند بلکه همه جوانب را بسنجد بویژه در جایی که مصلحت دراز مدت کشور در میان است.
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
0
0
هر برادر تنی اگر گرسنه نیست،با تو که گرسنه ای خصم خانگیست/هر غریبه ی گرسنه،با گرسنها ولی برادر است/هر برادری که خواب میکند تورا و نان خیش میخورد،دوسته دشمنان توست/بر نورد ما گرسنه را گرسنه یاور است. . . .
باب اسفنجی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
0
0
برو بعدى دایی
ابراهيم
|
United States
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
0
0
امريكا اون گاوى نيست كه بشه دوشيدش
مشكل اصلى ساختار سياسى غيرشفاف سو مديريت عدم ازادى رسانه ها سياستمداران فاسد و استبداد است امريكا جز دندانهاى درنده چيزى به ما عرضه نخواهد كرد
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
0
0
خیلی دانشجوها هستند که با کار پاره وقت زندگیشون رو تامین می کنن. شاید هم دنبال کار با حقوق آن چنانی هستند و به کارهای ساده تن نمی دهند!
یا خیلی پیاز داغش رو زیاد کرده یا این که واقعاً استثنا هستند، چون ما داریم زندگی می کنیم و از طبقه ی مرفه هم نیستیم، در خوابگاه دانشجویی هستیم و از هر صد نفر یا هزار نفر شاید حداکثر یکی مثل ایشون باشه (گرچه اونم زیاده)
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
0
0
اگرم نزدیک نباشه اخرش هستش
يه ايراني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
0
0
حرف حق جواب نداره!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
0
0
کار هست فقط باید سختی کشید نگفت همش پشت میز نشینی باشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
0
0
این طوری کارایه مردم رامی ندازن دیگه حرف از آرامش صلح مذاکره بدبخت دختره درست که به طورمستقیم ردش نکرده باسیاست این کارو کرده اما ماکه می فهمیم این وضع مملکت ماست رئیس جمهور امروز کاری جز گفتن انصراف یارانه ها نداره اینم وزیرشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
0
0
همه ما مشکل داریم ولی کاش یکی به فکر ارزوهای جوانان به کنار به فکر مشکلاتشون باش ما که از خیر ارزو هامون گذشتیم کاش لااقل مشکلات مردم حل میشد شبش نگران نباشن فردا قراره زن و بچش رو چی بده جواب صاحب خونش رو چی بده کاش مسئولیین یک کم به فکر مردم بودن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
0
0
بعضی ها فقط دوست دارند بگن ما هم زنده ایم مثلا اقایی که میگه رفع تحریم نه به هر قیمتی مثلا ایشون اخر تعهد به نظام و دستاوردهای انقلابه البته یا شکمش سیره یا جو گیرشده یا........... حتما به قیمت فساد وتن فروشی وشرمندگی خانوادها وبیکاری وجنگ ........
بهار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
0
0
ای روزگار
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین