کد خبر: ۱۲۹۸۶۳
تعداد نظرات: ۶۸ نظر
تاریخ انتشار:
مطلب وارده/

آيا اطلاق شهيد به چاوز از سوي احمدی‌نژاد محل اشكال است؟

پس بر اساس اين نگاه اطلاق عنوان شهيد به كسي كه با تلاش‌هایش، نه تنها ملت خود، بلكه ملت‌های منطقه خود را از منجلاب فقر مالي، هويتي و فرهنگي رهانيده يا مسير رهيدن را به آنان نمايانده است و سينه به سينه سردمداران استكبار ايستاده هرگز زیاده‌روی نيست.

انسان‌های بزرگ، حيات و مماتشان منشأ تحول است و خبر. هوگو رافائل چاوز فرياس چند روز قبل پس از يك دوره طولاني مبارزه پرافتخار و به يادماندني با توطئه‌های امپرياليسم، بالأخره اسير چنگال مرگي شد كه شواهد زيادي دال بر اين دارد كه سرطان منجر به مرگ وي نيز از جمله توطئه‌های نظام استكبار بود.

به گزارش بولتن نیوز، اگر چه عده‌ای کاتولیک‌تر از پاپ عملكرد چاوز در حوزه سياست داخلي را در مقابل معيارهاي خدايگان انديشه خود، يعني دمكراسي، غير دمكراتيك توصيف كرده و از اين منظر انتقاداتي به او وارد می‌کنند، غافل از اينكه از همان به اصطلاح منفذ تنگ دمكراسي ونزوئلا، آمریکایی‌ها چندين كودتا و شورش اجتماعي را عليه دولت مردمي چاوز ترتيب دادند، اما هيچ كس نمی‌تواند در آرماني انديشيدن و عمل كردن او در برابر امپرياليسم، البته به تناسب و اقتضاي فهم و موقعيت وي شك كند.
مرگ چاوز واکنش‌های بی‌شماری را نزد دوست و دشمن برانگيخت. در كشورمان نيز عموم واکنش‌ها بيانگر تأثر و تألم از اين اتفاق بود. در اين بين واكنش همتاي ايراني چاوز اما به مذاق عده‌ای خوش نيامد.
دكتر احمدی‌نژاد در بخشي از پيام تسليت خود به مناسبت درگذشت چاوز، او را انساني عميقاً موحد و مؤمن و پايبند به ارزش‌هاي انساني و آسماني و باورمند به راه انبياء الهي و حاكميت جهاني عدالت و عشق به رهبري صالحان خوانده و آورده است كه او نقطه اتکا روحي و پشتيبان همه انقلابيون و آزادي خواهان منطقه و جهان بود.
اما حساسيت برانگيزترين بخش پيام محمود احمدی‌نژاد آنجا بود كه وي چاوز را در حقيقت شهيد راه خدمت به ملت ونزوئلا و پاسداري از ارزش‌های انساني و انقلابي دانسته و می‌گوید: ترديد ندارم كه او بازخواهد گشت و به همراه همه صالحان و حضرت مسيح (ع) و تنها باقيمانده از نسل پاكان، انسان كامل، خواهد آمد و جامعه بشري را در استقرار صلح و عدالت كامل و مهرباني و كمال ياري خواهد كرد.
اين بخش اخير از پيام دكتر احمدی‌نژاد و به ويژه شهيد توصيف كردن چاوز، با اعتراض صريح عده‌ای از جمله حجت الاسلام و المسلمین سيد احمد خاتمي، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتي و تعدادي ديگر از فعالان سياسي و ديني مواجه شده است.
با رعايت احترام كامل به نظر منتقدين نظر ايشان را به دو نكته جلب می‌نماید.
اول اينكه دكتر احمدی‌نژاد چاوز را شهيد راه خدمت به ملت ونزوئلا و پاسداري از ارزش‌های انساني و انقلابي دانسته است. یقیناً اگر فكر كنيم كه خدا ارزش‌های انساني و انقلابي را در انحصار عده‌ای خاص آفريده، راه به خطا پیموده‌ایم. اسلام دين كامل براي انسان است و صرفاً اختصاص به مسلمانان ندارد، چه بسا اينكه نگاه انحصاري و محدود كردن دايره اطلاق پيام اسلام به امثال ما كه از اسلام عموماً داعيه آن را داريم، ناقض جهان‌شمولی اسلام است.
پس بر اساس اين نگاه اطلاق عنوان شهيد به كسي كه با تلاش‌هایش، نه تنها ملت خود، بلكه ملت‌های منطقه خود را از منجلاب فقر مالي، هويتي و فرهنگي رهانيده يا مسير رهيدن را به آنان نمايانده است و سينه به سينه سردمداران استكبار ايستاده هرگز زیاده‌روی نيست.
نكته دوم بخشي از سخنراني شهيد مطهري درباره اهميت كمك به فلسطين است كه حدود 60 سال قبل ایرادشده. در بخشي از اين سخنراني كه در زير آمده است، شهيد مطهري این‌گونه عنوان می‌کند كه «... مراجع تقليد بزرگي مثل آیت‌الله حکيم و ديگران رسماً فتوا داده‏اند که کسي که در آنجا کشته مي‏شود، اگر نماز هم نخواند شهيد در راه خداست.»
خوب است بزرگواراني كه به دكتر احمدی‌نژاد خرده گرفته‌اند كه چرا چاوز را شهيد راه خدمت به ملت خود و پاسداري از ارزش‌های انساني و انقلابي توصيف كرده و درگذشت او را ضایعه‌ای سنگين خوانده، بخش‌هایی از سخنراني شهيد مطهري را كه در زير آمده است، مرور كنند و غافل از اين نباشند كه ايستادگي در برابر ظلم نيز محدود و منحصر در حمايت از فلسطين نيست. چه اینکه اخیراً سخنانی از چاوز در دیدار وی با محمود عباس منتشر شده است که صراحتاً به دفاع از آرمان فلسطین پرداخته و ظهور هرچه زودتر امام زمان (عج) را از خداوند متعال مطالبه می کند.

چاوز در دیدار محمود عباس رهبر تشکیلات خودگردان فلسطین می گوید: مطابق سخن قرآن این‌ها برخواهند گشت. یک روز در حالی که عیسی دست امام دوازدهم، مهدی را گرفته است می آید و در آن روز صلح همه جهان را فرا خواهد. به مهدی و عیسی می گوییم زود بیایید... زود بیایید. در این بخش از سخنان چاوز با بغض می گوید: بیایند کاش زودتر و سریعتر بیایند. به راستی چه خطرات بزرگی این دنیا را فرا گرته است.

وی در ادامه می گوید ان‌شاء الله دنیای جدید متولد می شود. امروز تمام دشمنان همه زمان‌ها و همه مکان‌ها در نوار غزه جمع شده‌اند و معتقدند که ختم تمام جنگ‌های تاریخ در همین غزه است. چاوز در پایان سخنان خود اظهار می دارد: ما برای صلح در فلسطین می‌جنگیم و این به نفع ما و نفع همه مردم آمریکای لاتین است.

سخنان استاد شهید مطهری:

و الله و بالله ما در برابر اين قضيه‏ مسئوليم، به خدا قسم مسئوليت داريم، به خدا قسم ما غافل هستيم.
و الله قضيه‏اي که دل پيغمبر اکرم (ص) را امروز خون کرده است، اين قضيه است، داستاني که دل حسين بن علي را خون کرده، اين قضيه است. ... اگر مي‏خواهيم به عزاداري حسين بن علي (ع) ارزش‏ بدهيم، بايد فکر کنيم که اگر حسين بن علي (ع) امروز بود و خودش مي‏گفت براي‏ من عزاداري کنيد، مي‏گفت چه شعاري بدهيد؟ آيا مي‏گفت بخوانيد «نوجوان اکبر من» يا مي‏گفت بگوييد «زينب مضطرم الوداع، الوداع؟!»
اگر حسين بن‏ علي (ع) بود مي‏گفت اگر مي‏خواهي براي من عزاداري کني، براي من سينه و زنجير بزني، شعار امروز تو بايد فلسطين باشد؛ شمر امروز موشه دايان است، شمر هزار و سيصد سال پيش مُرد، شمر امروز را بشناس. امروز بايد در و ديوار اين شهر با شعار فلسطين تکان بخورد. ... به خدا خجالت دارد ما خودمان را مسلمان بدانيم، خودمان را شيعه علي بن ابی‌طالب بخوانيم.
آيا ما وظيفه نداريم که کمک مالي به آن‌ها بکنيم؟ آيا این‌ها مسلمان‏ نيستند، ... «فضل‌الله المجاهدين باموالهم و انفسهم»، ... و الله اين انفاق واجب است، مثل نمازخواندن و روزه گرفتن واجب است.
پيغمبر (ص) فرمود «هر کس بشنود صداي مسلماني را که فرياد مي‏کند ياللمسلمين مسلمانان به‏ فرياد من برسيد و او را کمک نکند، ديگر مسلمان نيست، من او را مسلمان نمي‏دانم.»
مردم بيدار آن مردمي هستند که فرصت شناس باشند، درد شناس باشند، حقايق شناس باشند.
مراجع تقليد بزرگي مثل آیت‌الله حکيم و ديگران رسماً فتوا داده‏اند که کسي که در آنجا کشته مي‏شود، اگر نماز هم نخواند شهيد در راه خداست. پس بياييم به خودمان ارزش بدهيم، به کار و فکر خودمان ارزش بدهيم، به کتاب‌های خودمان ارزش بدهيم، به پول‌های خودمان ارزش‏ بدهيم، خودمان را در ميان ملل دنيا آبرومند بکنيم. علت اينکه دولت‌های‏ بزرگ جهان چندان درباره سرنوشت ما نمي‏انديشند، اين است که معتقدند مسلمان غيرت ندارد. آمريکا را فقط همين يکي جري کرده است. مي‏گويد مسلمان جماعت غيرت ندارد، همبستگي و همدردي ندارد.

انتشار این مطلب لزوما موضع بولتن نیوز نیست و برای کاربران محترمی که در رد یا نقد این مطلب، نقطه نظری دارند باب بحث و گفت وگو باز است.


شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۶۸
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۳۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
15
29
کاملا" با نگارنده موافقم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
اگه اینجوری خوب محمد مصدق هم شهیده !!
ولی حضرت امام ع فرمود : او مسلم نبود !!
اگه دین ملام نباشه
پس ماهتما گاندی هم شهیده
این تفکرات انحرافی رو از کجا آوردین
بحث فلسطین کاملا فرق میکنه گاون درمبارزه مستقیم و مظلومانه با یهود و صهیونیسم و در وطن خودش بیگناه کشته میشه
خوب معلومه شهیده!! ( با لحاظ درجه بندی)
ولی چاوز هنوز معلوم نیست مسلمون باشه
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
وقتی شهید به حساب میاد که انگیزه الهی داشته باشه. چاوز مسلمون بود یا از کاراش انگیزه الهی داشت؟
مدیر پایگاه نرگس خانم در فرهنگ آنها هم شهید وجود دارد اما نه با مفهومی که در دین ما به آن اعتقاد داریم آنها از قهرمانان خود که در راه ارزشهای مردمی و کشورشان کشته می شوند با همه وجود تقدیر می کنند و مورد احترام همیشگی آنها در طول تاریخ کشورشان خواهند بود امروز هوگو چاوز قهرمانی مبارز شناخته می شود که در راه مبارزه با امپریالیسم آمریکا و سرافرازی کشورش بطرز مشکوکی به دیار باقی شتافت شخصا برای چنین مردانی که برای آزادی کشورشان و برای سرافرازی مردمشان و برای مبارزه با شیطان بزرگ می جنگند احترام ویژه ای قائلم
مهدي
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
گاندي و مصدق در راه آرمانهاي ارزشي همچون عدالت و مبارزه با استكبار و ظلم و ... كشته نشدند و اصولا با مرگ طبيعي از دنيا رفتند . مخصوصا در مورد مصدق كه بنده خدا در راه يك سري توهمات خودساخته مقاومت و تلاش مي كرد.
اما در مورد چاوز اما برفرض كه مسلمان شدن او را تاييد نكنيم او با ما كه تنها مملكت شيعه هستيم آشكارا در يك جبهه قرار گرفته بود و عملا مبارزه مي كرد و شواهد قوي دال بر مسموم كردن او با مواد سرطانزا است
yoni
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
آقای مهدی عزیز بی شک اینجا جای بحث بر سر ""توهمات خودساخته مصدق"" که شما مدعی آن هستید نیست ولی خیلی دوست دارم بدونم که این توهمات رو از کجا اوردی!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
12
21
احسنت.مطالب جالبی در توجیه سخنان دکتر احمدی نژاد بیان داشتید.متاسفانه ما بجای خرده گیری و مبارزه با دشمنان اصلی انقلاب واسلام و بشریت با کسانیکه در این راه تلاش ها و رنج ها کشیده اند عداوت می کنیم
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
9
3
ایشان با سخنران موافق نیستند وگرنه سخن وی نیاز به نقادی ندارد.
محمد جواد عرب قهستانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
15
17
بسیار منطقی است نه افراطی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
3
11
تروبخدااین تنگ نظریهارابس کنید.رییس جمهورچاوزراشهیدراه خدمت به ملت خودش خوانده نه شهیدایرانی که اقایان ناراحت شده اندباتمام احترامی که برایشان قائلم ولی ازاین انتقادبیجاخیلی ناراحت شدم اگرچاوزوامثال چاوزکه برای استقلال ملتهایشان وایستادگی دربرابرابرقدرتهارنجهاکشیده اندشهیدنیستندپس اقایان لطف کنندوتعریف کاملی ازشهیدارائه کنند.بس کنید دیگر
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
14
7
برفرض که اینمطلب روتوجیه کردین جواب بدیدکه چراعزای عمومی برای چاوز اعلام بشه امابرای عزیز دل ما حاج مجتبی تهرانی اعلام نشه!!!!!امان از دفاع های بی موردبعضیها
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
6
6
فلسطین مسلمان است و قیاس آن با ونزوئلا مع الفارق!!! اگر هم فتوا باشد فتوا مردی است نه کلی!! مخالفم شدیدا! انما یتقبل الله من المتقین!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
آقا چرا دقت نمي كنيد، ميگويد شهيد راه مردم ونزوئلا نه شهيد راه خدا ...
اگر شما قاضي بودي كه كلي از مردم را بيخودي زندان و اعدام مي كردي، وقتي در مورد كاري ميخواهي قضاوت كني بايد دقت بيشتري داشته باشي...
صادق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
2
3
كمي عجيبه مگه نه ؟؟؟؟؟!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
3
8
رسانه ها و حضرات جای این چیزا اگه به فکر کشور بودن الان اوضاع خیلی بهتر بود

متن شما هم منطقی و عالی بود سپاس گذارم
مرتضی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
4
4
واقعا بسیار خوب یک حرف غلط را جمع بندی نمودید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
9
5
نگارنده سخت در اشتباه است.
پاسخ ها
yoni
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
و همچنین شما!!!
سعید
|
UNITED STATES
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
11
3
این دری وری ها چیه میگی؟ یه نگاه به قرآن و احادیث و علمای حاضر هم بنداز اونوقت اظهار نظر کن! نشانه های مسلمان و مومن فقط مبارزه با استکبار نیست،فقط معیشت مردم را فراهم کردن نیست ! درست است که اینها هم خوبند اما کافی نیست تا اینکه کسی رستگار شود! مختار ثقفی با توجه به اینکه منتقم خون سید و سالار شهیدان بوده اما در نجاتش هنوز شک و تردید وجود دارد! معلوم نیست که آیا رستگار شده یا نه؟ بیشتر فکر کنید........
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
اصلاً تو چه كاره اي كه درمورد رستگار شدن يا نشدن مردم نظر بدي؟
رستگاري فقط در دست خداوند قادر متعال است و بس...
عادیات
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
3
6
با توجه به نظر دوستان بحث شهید شد یاد وهب نصرانی و ارامنه ایکه در کشورمان در جنگ شهید شدن افتادم متاسفانه ما فکر میکنیم ما مسلمان وشیعه ناب علی هستیم و شهادت هم متعلق به ماست به نظر من با توجه به دریافتی های کسی مثل چاوز خروجی خوبی نسبت به انسانیت از خود ارائه کرده حالا شاید اگر در کلام ریس جمهورمان کمی رقیق تر از آقای چاوز صحبت می شد به خاطر جو حاکم و نگاه مغرضانه بهتر بود اما حالا بیاییم و همه احساس تکلیف کنیم و توهم تولید کنیم که آقا تفکر ناب شیعه دچار انحراف شد بی انصافیست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
7
5
بولتن عزیز عجله نکن. من اتبع دین غیر الاسلام فلن یقبل منه! حال اگه طبق قرآن دین غیر از اسلام قبول نیست، شهید که از والاترین درجات اسلامیه میشه به اونها اطلاق کرد؟ احمدی نژاد هم همیشه میخواد مخالف باشه! تا هیچکس هیچی نمیگفت، به آمریکاو استکبار حمله کرد! با بیداری اسلامی گرفت خوابید. الانم فقط خواسته متفاوت باشه
پاسخ ها
مرغ حق
| UNITED STATES |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
افرین ناشناس عزیز عالی گفتید که با بیداری اسلامی گرفت خوابید واقعا گرفت خوابید . حالا چرا ؟؟ بهترین از این نمیشد گفت .
مهدی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
اول اینکه شما یک بار دیگه تعریف دین اسلام از منظر قرآن رو بررسی بفرما... .
دوم اینکه با این حساب به شهدای مسیحی در جنگ تحمیلی لقب بی حساب داده ایم؟
محمد امین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
7
7
زمانی که پوتین (رئیس جمهور روسیه) پس از دیدار با رهبر انقلاب می گوید: با عنایات به مطالعاتی که من درباره ی مسیح داشته ام، در ملاقات با رهبر ایران، تمام ویژگی های نوشته شده برای مسیح را در آیت الله خامنه ای دیدم و برایم متجلی شد.
حال که حدود یک سوم جمعیت جهان مسیحی هستند باید در آن زمان به پوتین اعتراض می کردند که چرا رهبر ایران را با پیامبر ما مقایسه می کنید!؟
رحیم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
3
7
سلام
مگر ارسال رسول برای عدالت نبوده !
مگر ازادگی را امام شهدا نخواستند !
مگرنجات مظلومین و وارث شده مستضعفین نهایت نیست !
نَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَالَّذِینَ هَادُوا وَالنَّصَارَى وَالصَّابِئِینَ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْیوْمِ الْآخِرِ وَعَمِلَ صَالِحًا فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَلَا خَوْفٌ عَلَیهِمْ وَلَا هُمْ یحْزَنُونَ(البقرة/۶۲)
کسانی که ایمان آورده‌اند، و کسانی که به آئین یهود گرویدند و نصاری و صابئان هر گاه به خدا و روز رستاخیز ایمان آورند ، و عمل صالح انجام دهند، پاداششان نزد پروردگارشان مسلم است؛ و هیچ‌گونه ترس و اندوهی برای آنها نیست.

إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَالَّذِینَ هَادُوا وَالصَّابِئُونَ وَالنَّصَارَى مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْیوْمِ الْآخِرِ وَعَمِلَ صَالِحًا فَلَا خَوْفٌ عَلَیهِمْ وَلَا هُمْ یحْزَنُونَ(المائدة/۶۹)
آنها که ایمان آورده‌اند، و یهود و صابئان و مسیحیان، هرگاه به خداوند یگانه و روز جزا، ایمان بیاورند، و عمل صالح انجام دهند، نه ترسی بر آنهاست، و نه غمگین خواهند شد.
کاری به احادیث نداریم
حضرات معیارشان چیست . غیر از گوینده آن پیام . چرا آن به اصطلاح معلم قرآن فرمود از ریل خارج شده . وآن دیگری منحوس به تمسخر روی آورده .
چون با آگاهی انسانها مخالفند . فقط روحیه انا ربکم اعلا ایی خود را عین خواست خداوند واسعه الرحمه میدانند .
رحیم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
1
6
اگردین نداریم الااقل آزاده باشیم .
مگرنمگیم عمل انسان رانیت اوباارزش یابیارزش میکند. منتقدین علم غیب دارند که نیت چاوزچه بوده؟
ماتجربه بدعمل کردن بعضی ازآقایان را درانتخابات قبلی(هفتم وهشتم) داریم لطفا خودسرنباشید ودراستانه انتخابات بهانه دست مردم ندهید.مشاورش خیلی غداره!
پاسخ ها
مرتضی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
دوست عزیز به معنای کلمات دقت فرمایید منظور از این جمله که اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید رعایت حداقل هاست نه حداکثر ها
yoni
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
آقای مرتضی چطور شما آزد مرد بودن را به داشتن حداقل ها تفسیر کردید!!!!
لطفا به معنای آزاد مرد در کلام و موقعیت سیدالشهدا دقت کنید!!!
یک معلم خیلی ساده قمی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
5
7
بر اساس احادیث نقل شده از ائمه معصومین علیهم السلام : (( کسی که برای طلب روزی حلال از خانه خارج شود و در این راه فوت نماید شهید از دنیا رفته است.)) کسی هم که در خط مقدم نبرد علیه کفار کشته شود شهید است.کسی هم که در راه دفاع از مال و جان و ناموس مردم کشورش جان دهد او نیز شهید است پس می بینیم که شهید و شهادت اقسام گوناگونی دارد. حال نظر به اینکه مرحوم چاوز در چه حالی از دنیا رفته است این خود جای بحث دارد. هستند مراجع عظامی که در بستر بیماری از دنیا رفته اند اما هیچ گاه هیچکدام از مراجه و ایات عظام دیگر لفظ شهید را در خصوص آنها به کار نبرده اند. حال سئوالی دارم از اقای رئیس جمهور : (( دکتر عزیز : چرا شما در خصوص امام راحل نمی فرمائید شهید امام خمینی؟ شما در موردآیت الله بهجت چرا نمی فرمائید شهید بهجت حال با استناد به اینکه این فرد مسلمان شده بود و فرصت اعلام پیدا نکرده بود می فرمائید شهید هوگوچاوز؟؟؟!!! فکر نمی کنید بازی کردن با این کلمات و عبارات سخیف نمودن مقام و مرتبه شهید و جایگاه شهادت از سوی آنانی است که این عبارات را دیکته می کنند و حضرتعالی تریبون همان گروه خاص هستید؟؟؟!!!! جناب دکتر خدا رحمت کند دوست عزیزتان مرحوم مغفور خلد آشیان جنت مکان هوگو چاوز را...............
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
دوست عزيز! با اينكه خودتونو يك معلم معرفي كرده ايد امانوع برخورد و نقد شما ازحد و شأن يك معلم خيلي پايين تر است.اصلا" قياس مع الفارغ كرده ايدآيا در سر كلاس درس هم همينگونه به دانش آموزان درس زندگي مي دهيد؟؟!!
علی قمی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
سلام یک معلم خیلی ساده عزیز قمی
اگر به امام و آیت الله بهجت شهید نگیم هم چیزی از آنها کم نمیشه!
ولی پیام رئیس جمهور میتونه قلب میلیونها ونزوئلایی رو جلب و متوجه ایران بکنه!
حالا با یک کلمه شهید برای آقای چاوز آسمان به زمین آمده ؟
همین آقایون افراطی بودند که میگفتند باید برای حجاب و عفاف خونها ریخته شود ولی وقتی رهبر معظم دیدگاهشون رو بیان کردند هیچکدام به اشتباه خودشون اعنراف نکردند چون مغرورند ، اسلام رو مختص خودشون میدونند.
جایگاه شهادت با اشخاص و کاربرد بالا و پایین نمیشود.
حالا میفهمم که هنگام ظهور سلاله پاکان چطور بعضی از علما و مراجع به مخالفت بر میخیزند چرا که حضرت صاحب الامر مثل حضرت آقا برای حفظ نظام مجبور به تقیه نیست!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
4
8
الان به احساس همدردی با مادر چاوز ( خداوند با صالحان محشورش نماید ) گیر دادند و کاری به احکام شرع در باره وَ الْقَواعِدُ مِنَ النِّساءِ اللاَّتِی لا یَرْجُونَ نِکاحاً فَلَیْسَ عَلَیْهِنَّ جُناحٌ أَنْ یَضَعْنَ ثِیابَهُنَّ غَیْرَ مُتَبَرِّجاتٍ بِزِینَةٍ وَ أَنْ یَسْتَعْفِفْنَ خَیْرٌ لَهُنَّ وَ اللَّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ. ندارند و یادشان رفته که او اهل کتاب میباشد . اگر حتی 18 سالگی چاوز به دنیا امده سنش 76 ساله
بعد با دست دادن با دختران ایتالیایی
زیر 30 سال قیاس میکنند . تف بر شرفتان که اینگونه با احکام و احادیث طبق سلیقه سیاسی بازی میکنید .
رحیم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
2
9
چاوز هر چه بود حامیانش از پا برهنگان و مظلومین بودند و با اتکا بر همین طبقه توانست کودتای مستکبرین را شکست دهد .
.............
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
چه ربطی به بحث داشت
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
خیلی ربط داشت دوست عزیز دقت کنید.
مرتضی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
ببخشید فامیلی شما احیانا "مشایی" نیست
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
2
2
باتوجه داشت دین اسلام دین معیار است اگر فردی مومن به اسلام نباشد چگونه میتوان اورا دارای معیارها وارزشهای اسلامی دانست اولین نکته که به کشته شده ارزش شهید میده ایمان به خدا وخاتمیت نبی مکرم اسلام وائمه هدی علیهم السلام وبعدهجرت دراه خدا وجهاد بامال جان وکشته شدن درراه خدا است .خلاصه آیا اقای چاوز چنین بود احترام رئیس جمهورمان واجب ولی بیان حقیقت واجبتر است البته بهمین خلاصه بسنده شد والا مطلب زیاد است خدایا مارا به حال خود وامگذار
مرغ حق
|
UNITED STATES
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
2
3
در میان فرقه های مختلف مسیحیت کاتولیک ها بیشتر از دبگران به اسلام شیعه نزدیک هستند و در فرهنگ انها هم شهید و شهادت وجود دارد .
احمد ا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
1
4
با مراجعه به قرآن دو شرط اصلی شهادت عبارت است از:

1- انتخاب آگاهانه شهید، 2- کشته شدن در راه خدا،

خوب به فرض قبول این مطلب که شرط دوم رو چاوز داشته است آیا شرط اول رو هم داشته؟
یکی از مؤلفه‌های اصلی شهادت، انتخاب آگاهانه و با اختیار آن است، آیا چاوز این شرط رو دارا بوده است؟


چسباندن نام شهید که برای ما یاد آور پرشورترین حماسه ها در راه خدا و اعتقادان بی بدیل اسلامی ماست به چاوز امری بسیاری اشتباه و خطرناک است،
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
به نظر من هر دو شرط رو داشته!! باید دنبال نقیض یگه ای بگردید!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
البته چاوز انتخاب آگاهانه را حتما داشته چون با اراده به جنگ با استکبار و صهیونیزم برخواسته بود
اگر هم مشکوک باشه بند دوم گفته شماست
در ثانی اگر آقای چاوز عشق و علاقه به حضرت مسیح و امام زمان داشته مطمئنا شهید است من مات علی حب آل محمد مات شهیدا
احمد ا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
والا بنده هم از چاوز بسیار خوشم می آمد،
به دلیل اینکه جلوی امریکا ایستاده بود،
به دلیل اینکه اولین مسوولی بود که شهید شدن شهدای هسته ای را تسلیت میگفت،

چون با اسراییل نجاست خوار دوست نبود،


بدون اینکه هیچ دلیل دیگری اطلاق نام شهید که امام حسین (ع) سید آن است به یک فرد خارجی تحت هیچ شرایطی قابل پذیرش نیست

شاید عده ای بگویند مقصود از شهید چیز دیگری است، خوب شما هم وازه جدیدی اختراع کنید و به او بگویید ولی واژه شهید چون در دین ما به کسانی چسبیده است که اسطوره پاکدامنی بوده اند نباید خرج شود،
لطفا از اعتقادات هزینه نکنید، توروخدا اگر طرفدار کسی هستید باشید ولی وارد دین و اعتقادات نشوید،

متاسفانه شخصی در این دولت مد کرد حرفهای تاویل پذیر زده شود،
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
كاملا با شما موافقم برادر احمد.
رحیم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
1
5
بولتنی های ناجوانمرد
از پرونده المکاسب و شرکت نفتی که به فرزندان هاشمی رشوه داد تا غصب زمین های هفت تپه و واردات شکر نوشتم و معمم بودن همه آنها . اگر مردانگی چاپ ندارید چرا ناقص میگذارید . وفای بعهد جز دین نیست . فقط از حجاب گلشیفته ها شما را ناراحت میکند ولی گلشیفته ساز ها در پرده میمانند . تف بر شما و تمامی سازمانهای نظیر شما
رسول مبینی لنگرودی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
2
2
در یک نظر باید گفت از مرگ چاوز امریکا واذنابش خوشحال شدندویا انانی که در زمین امریکا بازی میکنند.می توان گفت حرکت وفکری را که چاوز شروع کرد،ادامه جریان ضد امپریالیستی بود که سالها قبل توسط فیدل کاسترو،دکتر سالوادور النده،چریکهای ساندینیست (دانیل اورتگا)،ودر ادامه یک یک کشور های محروم ولی غنیع امریکای لاتین که این منطقه که حیاط خلوت امریکا باکودتا های امریکایی توسط دست نشانده های مزدور در به تاراج بردن منابع زیر زمینی وطبیعی انان شده بود خاتمه دادند.وموج بیداری امریکای لاتین مرهون فداکاریهاوایستادگی این افراد است در موضوع انقلاب اسلامی نیز همدلی وحمایت این رهبران نیز به طبع مواضع مشترک ضد امپریالیستی وحمایت از محرومان جهان وجود داشت وسفر ریاست جمهوری در مراسم تشیع جنازه کاری پسندیده در نشان دادن توجه انقلاب به این حرکتهای مردمی در ان گوشه جهان است اماکاش افراط وتفریط نباشد وورود وبیان بعضی مسائل اعتقادی که رئیس جمهور در این خصوص وظیفه ای ندارند صورت نمی گرفت لازم بود ریاست جمهور در خصوص توطئه های استکبار در پاکستان عراق ،میانمار وافغانستان ،سوریه ، لبنان در بخاک وخون کشیدن مردم مسلمان بیگناه برنامه ریزی کرده و صرفا با یک پیام ساده در محکوم نمودن از سوی وزارت امور خارجه بسنده نمی نمودندو موضعی انقلابی وسرسختانه ای می گرفتند.
ابوالفضل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
3
3
سلام

در حیرتم از اینکه موقع خواندن نماز میت بر کسیکه بر او نماز می خوانند وآن چنان دعاهای در حق او می کنند که شاید در بعضی موارد آن مرده شایستگی آن دعا ها را نداشته باشد ولی چون وظیفه هرکس بر آن است که در حق دیگران سعادت او را از خداوند طلب کنند
ولی نمیدانم که چرا کار به اینجا میرسد ( تسلیتن احمدی نزاد به چاوز ) اینهمه از سوی بعضی از تند رویان واکنش نشان داده میشود
آیا کسانی نبودند در همین انقلاب اسلامی ایران بر علیه نظام و رهبری کار کردند ولی در موقع مردن دعا برای نجات او در نماز میت نکردند
چرا این تند رویان در آنزمان اینهمه به چالش نیافتاند
بخشوده شدن فرد بدست خداست
دادا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
1
5
بزرگوارانی که تجلیل چاوز رو زیاده روی می دانند، نظرشان را درباره استراتژی سه ماده ای مبارزاتی امام خمینی (ره) که در سال 42 بر مبنای مبارزه با اسرائیل و آمریکا و بعد استبداد داخلی شاه بنا شده بود هم اعلام کنند.
آیا ایستادگی چاوز در میدان مبارزه مستقیم با امپریالیسم ارزشمندتر است یا کنج عزلت و عافیت طلبی برخی افراد که از عالم و آدم هم طلبکار هستند.
نیکا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
1
7
حتی اگر مسلمان نبود اما طریق اسلام رو در پیش گرفته بود حداقل در بخشی که خیلی ها به خاطر منافع شخصی و دنیایی خودشان آن ها را رها کردند اینکه در گوشه ای نماز بخوانیم و به خاطر حفظ جانمان چشممان رو روی ظلم ها ببندیم مسلمانی نیست. قسمت سختش مبارزه و جهاد و نجات مظلومان است. این اعتقادی که این آقای مسیحی به ظهور امام دوازدهم ما داشت آقای محمود عباس به عنوان یک مسلمان نداره. انتظاری که آقای چاوز برای ظهور داشت خیلی از ما نداریم گمان من این است که فاصله ی آقای چاوز تا مسلمانی از خیلی از آنها که ادعای مسلمانی دارند کمتر بود
خدا از سر تقصیرات و گناهان همه ما بگذرد
دوست
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
1
4
سلام و خسته نباشید . تشکر میکنم از نگارنده متن .
ما تو تهران خودمون شهید داریم که زرتشتین .
مهم اینه که نگاه ما بچه مسلمونا باید از مرزها و جغرافیا خارج بشه . نگاهمون باید به بشریت باشه . مبارزه با استکبار جهانی دین و مذهب نداره . ما پشتیبان هر کسی هستیم که در هر کجای این عالم پرچم جنگ با استبداد و استکبار جهانی رو بلند کرده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
2
6
حرفی که میخام بزنم نمیدونم مربوط میشه به این بحث یا نه
اما برداشت خودمو میگم
بنده به شخصه خیلی هوگو چاوز رو دوست داشتم بخاطر اینکه به تمام معنا مرد بود
مثل یه سری از خواص ما نبود به ساز این غربی ها برقصن و دل مردم و رهبری رو خون بکنن و هرروز نقشه ای بکشن برای خوردن خون این مردم و خیانت به کشور عزیزمون
متاسفانه مشکلی که ما ایرانی ها داریم اینه که خودمون فکر میکنیم همه چی تموم هستیم
نه برادر و خواهر من هرکی که مسلمان نیست دلیل نمیشه وقتی در راه عدالت و آزادی خواهی کشته بشه شهید نباشه
به نظرم هوگو چاوز شهید هستش
متاسفانه بعضی از دوستان به این گیر دادن که چاوز اصلا مسلمان نیست پس شهید هم نیست
من توی چندتا سایت این نظرات رو خوندم
فقط دلم میخاد بدونین که حرفی که رهبر کبیرمون زد آمریکا شیطان بزرگ است اینجا نمود پیدا میکنه مهم نیست طرف کجایی هستش و به چه دینی هستش
مهم اینه که عدالت خواهه جلوی آمریکای جنایتکار می ایسته و جونشو فدا میکنه
من به شخصه با نظر نگارنده و صحبت رئیس جمهور محبوبمون موافقم
حمیدرضا
|
UNITED STATES
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
1
5
بنده فک میکنم صحبت های رئیس جمهور میتونه تلنگوری به افکار نظرات مردم آمریکای لاتین باشه لااقل مجبور میشن به دین و مذهب شیعه فکر کنن به نظر م اونا آمادگی زیادی برا مسلمان شدن دارن لااقل دلامون به هم نزدیک اه!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
برادر عزيزم ايكاش همه مثل شما فكر مي كردند...
هدف ما بايد گسترش و اعتلاي اسلام باشه نه اينكه بجاي خدا بنشينيم و بجاي او حكم صادر كنيم كه فلاني رستگار ميشه يا فلاني شهيد نيست يا امثالهم...
والله اينكه كي شهيد محسوب ميشه و يا كي رستگار ميشه را فقط خدا ميداند و بس...
میم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
0
1
به نظر بنده یه عده ای واقعا طلاعاتشون کامل نیست. امام سجاد عرض کردن که مختار دل ما اهل بیت رو شاد کردند حالا می خوان با بیان اینکه معلوم نیست مختار رستگار میشه یا نه مختار رو زیر سوال ببرند...
امام حسین تو روز عاشورا عرض کردند اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید !!! چه بسیار دیندارانی بوده و هستند که آزاده نیستند! باید در ادینداری این افراد شک کرد!
نمی دونم شما فیلم چاوز در حضور محمود عباس رو ملاحظه کردید یا نه؟! خیلی حرف هست که چاوز میاد از امتم زمان حرف میزنه!!! در ضمن بعضی از بزرگواران با سفسطه و اینکه ونزوئلا کشوری مسلمان نیست خواستند چاوز رو زیر سوال ببرند...
نرگس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
6
1
وقتی خود اونا چیزی به اسم شهید ندارن ما کاسه داغتر از آش بشیم یعنی چییییییییییییی؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
م سادات موسوی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
چرا فکر می کنید چیزی به اسم شهید ندارند؟

عزیزم مسیحی ها هم به شهادت در راه دین اعتقاد دارند.
در محلۀ ما خیلی از ارامنه زندگی می کنند و بعضی از کوچه ها بنام فرزندانشان که شهید شده اند مزّین و نامگذاری شده!
hamid
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
1
1
بنام خدا
اجازه بدهید در این موارد متخصصین فن مانند مراجع معظم نظر بدهند چرا که اسلام شناسان می توانند سره را از ناسره تشخیص دهند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
1
2
زندگی صحنه ی یکتای هنرمندی ماست
هرکسی نغمه خود خواندو از صحنه رود
صحنه پیوسته بجاست. . .
سرخوش آن نغمه که مردم بسپارند بیاد. . . .
نادر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
1
2
مگر در دنیا چند تا مثل چاوز وجود دارد چرا بعضی ها بی خودی گیر می دهند . به گفته رهبر هر کس با ظلم مبارزه کند ارزش است .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
1
12
بولتن جان !

اولأ تشكر ميكنم از بابت پرداختن به اين موضوع كه اين روزها نقل محافل شده و بعضأ هم جنجال آفرين !

دومأ به سومين كامنت نظري بياندازيد .....لطفأ !

كامنت ظاهرأ توسط ناشناس گذاشته شده است ، اما ...... بولتن در پاسخ و توضيحات خود ، نرگس خانم را مورد خطاب قرار داده است .... !!

جالبه نه ..... ؟! اسم اينجور موارد و اتفاقات چيه ..... ؟! گاف ....؟! سوتي .... ؟!

به هر حال خوب بود ... يعني هم گاف خوبي بود و هم سوتي خوبي ...... مثل يك كرشمه و دو كار .... !!!

ظاهرأ همكار محترم خيلي عجله داشته اند .... يادشون رفته اسمشون رو بنويسند !!

يا اينكه در سايت بولتن اتفاقات معجره آميز ميافتد و مسئول پاسخ به كامنتها از عوالم غيب متوجه ميشود كه كامنت مورد نظر مربوط به نرگس خانم ....است ، هر چند كه اسم نداشته و با عنوان نا شناس گذاشته شده باشد ..... خوب نرگس خانومه ديگه ....... !!

البته ممكنه بولتن جون خودمون يه پاسخ خيلي خيلي فني و تكنولوزيكي و صد البت دندان شكن و دشمن كوب داشته باشه و اون اينكه : از IP كامنت گذار فهميده كه طرف همون نرگس خانم خودمون ...يعني خودشون بوده ... !!
مدیر پایگاه دوست عزیز ایشان نرگس خانم هستند ظاهرا اسم خودشان را فراموش کرده بودند درج کنند حتما متوجه هستید که؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
واقعا بولتن از کجا فهمیدی اون نظر از طرف کیه ؟؟؟؟؟!!!!!
منم بدون اسم میام بگو من کی هستم
اگر بگی یه هفته میام تمام سایت تون رو کامل میخونم
شمس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
1
2
با سلام،
او محبوب آزادی خواهان و محبوب مردم کشور خود است در این تهاجم ناجوانمردانه بر علیه جبهه حق، دایره دوستان را تنگ نگیریم...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
1
3
چاوز یک شخصیت ازاده بود و در مرام خود شهید محسوب میشود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
2
1
بالاخره نگفتید تو فرهنگ اونا شهید دارن یا نه؟
پاسخ ها
شمس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
با سلام،
در همه تمدن ها و فرهنگ ها ، کسانی را که در راه آرمان های والای توده های مردم کشته شوند شهید می شناسند و یاد آنها را به احترام نگه می دارند.
ضمنا جهت آگاهی شما ، ونزوئلائی ها فرهنگ و زبان اسپانیولی دارند و اجداد آنها از مهاجرین اسپانیایی محسوب می شوند. فرهنگ کشور اسپانیا در آن طرف جبل الطارق ، متاثر از فرهنگ شیعه است که این تاثیر را از فرهنگ آفریقای شمالی و بعد از تصرف اسپانیا و جنوب اروپا توسط مسلمانان پذیرفته است. فرهنگ و تفکرات شیعی که توسط فاطمیون در شمال آفریقا و جنوب اسپانیا نشر یافته است در ادبیات، فرهنگ سیاسی، باورهای اعتقادی این مردمان ریشه های بسیار عمیق دارد.
نا شناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
1
1
می خواستم این اینو سوال کنم کسانی که در دفاع مقدس از دیگر مذاهب بودن و کشته شدن ایا انها هم شهیدند
پاسخ ها
شمس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
با سلام،
هموطن گرامی!
توجه شمابه اظهار نظز متین سزکار خانم موسوی که در تکمیل نظر سرکار خانم نرگس و در چند کامنت بالاتر از همین محل و به تاریح بیستم اسفند ، ساعت نه و بیست و دو دقیقه در همین صفحه اجتماعی درج شده معطوف می شود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
2
3
بنظر بنده درست است. به این دلیل که هرکسی که در را آزادی وآبادانی وطن خویش از جانش مایه بگذارد تا آن روزی که مرگ سراغش آید شهید است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
0
2
حضور همراه با تكريم و احترام مقام معظم رهبري در منازل شهداي هموطن مسيحي و در جمع خانواده هاي معزز آنها و ابراز تفقد و محبت معظم له نسبت به آنان ، بهترين پاسخ است براي رفع شبهات احتمالي برخي دوستان !

مگر هموطنان مسيحي ما دوشادوش هموطنان مسلمان خود در جبهه هاي نبرد حق عليه باطل حضور نيافتند و در راه دفاع از آب و خاك ميهن و كيان نظام مقدس جمهوري اسلامي ، جان خود را فداء نكرده اند ؟

پس به چه دليل بايد در شهيد بودن آنها شك داشت ...... /!
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین