کد خبر: ۱۲۲۹۹۲
تعداد نظرات: ۱۶۸ نظر
تاریخ انتشار:
مفاسدش از فوایدش بیشتر است

فتوای آیت الله مکارم شیرازی علیه رایتل

«به یقین مفاسد این کار از فوائد آن بیشتر است و منشأ مفاسد جدیدی در جامعه ما که متاسفانه درگیر مفاسد مختلفی است خواهد شد و با توجه به اینکه ضرورتی برای اصل این کار نیست بنابر این شرکتهای خصوصی و دولتی باید از آن خودداری کنند.»
وبلاگ تذکر سئوالی را از آیت الله مکارم شیرازی پرسیده و در آن از سیم کارت های رایتل سخن گفته است.

رایتل

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی مد ظله از مراجع عظام تقلید در پاسخ استفتائی در مورد استفاده از مکالمه تصویری که جدیدا توسط یکی از اپراتورهای تلفن همراه ارائه می شود فرمودند:

«به یقین مفاسد این کار از فوائد آن بیشتر است و منشأ مفاسد جدیدی در جامعه ما که متاسفانه درگیر مفاسد مختلفی است خواهد شد و با توجه به اینکه ضرورتی برای اصل این کار نیست بنابر این شرکتهای خصوصی و دولتی باید از آن خودداری کنند.»

بولتن:
بدرخواست کاربرانی که سند این فتوا را خواسته بودند این تصویر ارائه می گردد البته کد استفتا در سایت حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی 8521 می باشد


شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۱۶۸
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۳۳۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۴
542
274
آفرین به این مرد نکه بین. خدا میداند همین سیم کارتهای دم دستی چه بلایی بر سر جوانان آورد. حتما عده ای خواهند گفت باید درست استفاده شود.
آسیبهای اجتماعی متاسفانه بعضا تا دهه ها مخفی می مانند فقط چشمهای تیزبینی مثل آیت الله مکارم آینده را ببینند.
پاسخ ها
میثم
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۴
آره آفرین ولی مگه ما قبل رایتل تماس تصویری نداشتیم؟ منکه بیشتر از 2ساله با گوشی این کارو میکنم
آزا_داندیش
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۴
دست شما درد نکنه.همین مونده شما بیای نظر بدی.بزنم به تخته شما هم چشمات تیزه ها!!!ماشاالله...
مگر شما ها ما رو از فساد نجات بدین....
والا.............
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۴
509
254
خدا رو شکر
بالاخره یه نفر هشدار جدی داد

شاید یه عده غرب زده خوششون نیاد ولی واقعیته
سیدمحمدزاهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
317
105
احسنت. بیاید همت کنیم و بساطشون رو جمع کنیم
سیدمحمدزاهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
318
144
احسنت. بیاید همت کنیم و بساطشون رو جمع کنیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
215
144
گل گفتید آقای مکارم
دستتون درد نکنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
262
81
والا من تا به حال فکر عواقب این سیمکارت هارو نکرده بودم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
180
107
آفرین به ایشون . شخصاً به این نکته توجه نکرده بودم
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
177
95
درود بر زعمای شیعه خصوصا ایت الله مکارم دامت برکاته
man
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
168
77
سایه تون مستدام ! مثه همیشه حق گفتین .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
127
57
والا یک گزارش کامل از مشکلات جدی این شبکه ی مخابراتی به کمسیون اصل 90 مجلس در سال گذشته ارایه شد متاسفانه هیچ اثری ندادند . انگار در کشور ما باید همه مسائل توسط مراجع حل شود .پس وظیفه ی دیگران چیست؟
پریماه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
161
111
سلام. گل گفتین آقای مکارم. از روز اولی که وارد کشور شد و شروع کردن به تبلیغات من به داداشم گفتم حالا ببین بعضی از جوونامون به چه فسادی کشیده بشن با این رایتل. خدایا دسیسه دشمنان رو به خودشون برگردون.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
بصیرت
ساناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
138
120
با توجه به در صد جنبه مردم ما راست گفتن
پاسخ ها
چکش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
میخواستم همین را عرض کنم که دیدم شما فرمودید!
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
147
102
سلام
همین مونده که دختر پسرا این سیمکارت ها رو بگیرن
دیگه شبانه روز راحتن دیگه از همه جهت (امیدوارم متوجه جهت شده باشید)
پاسخ ها
تینا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
سرکار خانم مریم مثلا الان زیر دست جوونامون وب کم و اینجور لوازم نیست ؟حالا همه معطل رایتل بودن برای غلط اضافه کردن ؟
خوبه آدم یکم وسعت دیدشو بیشتر کنه!
حامد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
خانم تینا نسبت اونایی که وب کم و...دارن به اونایی که ندارن خیلی کمه ولی موبایل همه دارن
م سادات موسوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
105
60
خداوند نگهدار این پاسبانان دین باشد.

الهــــــــــی آمیـــــــــــن
جبار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
49
66
با سلام. البته عزیزان توجه داشته باشند ایشان حکم به «تحریم» نداده اند. گفته اند مفاسد آن از فوائدش بیشتر است و لذا توصیه کرده اند شرکت ها از ارائه ی این خدمات خودداری کنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
31
203
آقا الآن من نوعی دانشجو، پزشک، نظامی، راننده کامیون و ... چند ماه است پدر و مادرم را ندیده‌ام. پدر و مادرم چت تصویری بلد نیستند اصلاً کامپیوتر بلد نیستند. سرویس دهنده‌های چت تصویری هم که ایرانی نیستند! اشکالی دارد بتوانبم با هم به صورت تصویری از طریق تلفن همراه که یک سرویس داخلی است، ارتباط داشته باشیم؟

یعنی امنیت ما با امنیت کشورهای دیگر فرق می‌کند؟ آنها با داشتن اینترنت پر سرعت و تلفن‌های تصویری مشکل امنیتی دارند الآن؟ یا در ایران قبلاً امکان چت تصویری وجود نداشته است؟
مدیر پایگاه حضرت آیت الله فرمودند :به یقین مفاسد این کار از فوائد آن بیشتر است این موردی که شما فرمودید شاید فواید آن باشد اما مفاسد آن بیشتر است به خدا توکل کنید
پاسخ ها
فرهاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
در ضمن کسی صحبت از مسائل امنیتی نکرده صحبت از چیزهایی است که به فکر شما خطور نکرده اولین مشکل ساده آن کمرنگ شدن یا بیرنگ شدن مسئله حجاب و عفت است بعدرایج شدن و سریع رایج شدن انواع فساد است بازهم توضیح بدهیم؟!
ناشناس
| United States |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
خوشم میاد راه دررو برای خودتون باز گذاشتین
عطرین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
116
40
هشدار به موقع و هوشمندانه ایست و عین حقیقت .امید است پیگیری شود.
مهدی10
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
110
40
خدا پدر آیت الله مکارم شیرازی را بیامرزد که برای فضای اخلاقی جامعه نگاه دلسوزانه و واقعگرایانه ای را دارد . ممنون
دانيال ع
|
United States
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
94
44
واقعأ هشدار بجايي بود،يك نوع چت راحت و بي دردسر كه بدون شك بشدت باعث فساد خواهد شد... يقينأ نظر مراجع ديگر هم موافق نظر ايشان است اميدوارم تاثيري هم داشته باشد
پاسخ ها
بیگانه
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
تو که اونور آبی تز نده!
حجت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۷
48
23
سلام
میتونید سند این استفتا و فتوا رو بگذارید
مهسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۷
119
28
امیدوارم به حرف ایشون احترام گذاشته شه و واقعا از فروش این سیم کارتها جلوگیری بشه
پیام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۷
127
28
دقیقا درسته...شما در نظر بگیرید واقعا چه مفاسد بزرگی میتونه ایجاد کنه...به نظر من حریم ها رو بیش از این میشکنه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۷
125
29
خداوند پشت و پناه همه مراجع از جمله حضرت آیت الله مکارم شیرازی باشه
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۷
126
21
ایشان جزو مراجعی است که درگیر مسائل اجتماعی هستند . این راهنمایی های ایشان همیشه موجب دلگرمی بنده بوده .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
26
62
حالا خیلی وقته که همه با موبایلای جدید و اینترنتی وایفایی که دیگه همه جایی داره میشه،چت تصویری می کنن.حالا چی میشه یکم مامان بابا ها هم از این تکلوژی ها استفاده کنند.؟
پاسخ ها
نیلوفر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
چقدرمطمئنید مامان باباها ازاین تکنولوژی استفاده می کنن؟خرید یه کامپیوتر واتصال اینترنت و...سخته ولی به راحتی می شه یه گوشه خریدویه سیم کارت رایتل اون وقت چه طوری قرار به جوون کنجکاو ثابت کرد که باید ازاین تکنولوژی استفاده درست کرد اونای که سریع به حرف حق منفی می دن تاریخ ثابت کرده جوونای جامعه ما همیشه نقطه منفی یه پیشرفت رو می گیره تاجابیفته که این کار برای استفاده بهتره کلی ازجوونا به فسادکشیده شدن...به این چیزاهم فکرکنید
زخم خورده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۹
74
29
خدا حفظتون کنه اقای مکارم .این سیم کارتای ارزون کم خانواده هامونو از هم پاشوندن، حالا نوبت رایتل رسید. خدا میدونه چندتا زندگی ببه خاطر دوستی های smsای از هم پاشید. کاش یکی مسئول میشد و قبل اینکه تکنولوژی جدیدی بیاد اول فرهنگ استفادشو جا مینداخت.
بابک
|
United States
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۹
67
17
سلام:حضرت آیت الله مکارم شیرازی متشکرم که به فکر جامعه و جوانان هستید ان شاء خدا سایتونو از سرمان برندارد دست بوس شما.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۰
51
15
انشاء الله مسئولان مرتبط هم سریعا به فکر بیافتند
ماهی رو هر موقع از آب گرفت تازه هست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
18
40
لطفاً منظورتون رو دقیق تر بگین.
رایتل حـــــــــــــــرومه یا حــــــــــــــــــلال؟؟؟
صابر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
73
15
خدارو شکر به خاطر وجود مراجع تقلیدی چون مکارم شیرازی و...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
50
13
خوب شد که این وسیله ی ایجاد فساد را نخریدم
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۷
32
16
واقعا بایدبه تیزبینی این مرجع عالیقدر تبریک گفت.آیابرخی ازمسئولان ماخوابندیاخودرابه خواب زده اند.
غلامرضا
|
United States
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۸
33
17
سلام آقا.خیلی خیلی تشکر از اینکه به فکر همه ی جوونا هستید.فقط یه خاسته دارم:اینکه واسه همه جوونا ومن بنده ی رو سیاه دعا کنید.
طوفان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
57
13
حضرت آقا هشدار دادند ولي كو گوش شنوا (بالاخره دشمنان دين براي ضربه زدن با توجيهات زيادي جلو مي آيند ولي ما بايد عاقبت انديش باشيم).
نا شناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
32
6
با سلام
همسایه دیوار به دیوارمابا گرفتن پول هنگفتی به صورت رهن و اجاره قسمتی از حیاط خود را جهت نصب انتن رایتل به مخابرات داده است و علی رغم مخالفتهای هماسایگان باپشتوانه مخابرات این انتن نصب گردیده واز زمان راه اندازی خوداینجانب دچار سر دردهای وحشتناک شده ام که به متخصص مغزو اعصاب مراجعه نموده بطوریکه از خانه ام که محل آرامش وآسایش میباشد گریزانم
پاسخ ها
عرفان
| United States |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
سلام دوست عزیز شاید بخاطر تلقین باشد
چون هنوز هنوز اثبات نشده که دکل هایی مخابراتی باعث بروز سردرد و مشکل برای انسان ها شوند البته اشعه موبایل ضرر دارد اما در رابطه با دکل ها...
مسلم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
31
4
20
khakhs
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
7
114
با سلام به نظر من ما نمیتونیم خودمونواز این فناوری محروم کنیم همه جا ممکنه مفسده وجود داشته باشه مثل اینترنت آیا ما باید بکلی ترکش کنیم یا درست استفاده کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
عزیزم همه که مثل شما فکر نمی کنن .فرهنگ استفاده اش نیست
علی غافلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۰
18
7
با سلام حرف ایشان کاملاً درسته و اقدام به جاییه اما به نظرم سیم کارت دیتاش هیچ نگرانی نداره و صرفاً فقط برای اینترنت و پیامک استفاده میشه که به نظرم موردی نداره درسته؟؟؟
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
8
17
سلام.با توجه به اینکه ما ایرانیان جنبه این جور تکنولوژی ها را نداریم ایشان این فتوا را داده اند... وگرنه اگرکسی به طور صحیح استفاده کنه چه مشکلی میتونه داشته باشه.. معمولا احکامی که گفته شده بطور کلی گفته میشه و هرکسی باید با عقل خودش بسنجه..مگه عقل،سنت، قرآن مرجع مانیستند... در قرآن گفته شده ای کسانی که ایمان آورده اید در کارهایتان تعقل کنیدوفکر کنید.. البته این طرز فکر منه شایدم اشتباه باشه، امیدوارم خدا همه ما را هدایت کند انشاالله
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
5
25
برادران........این جوری که نمیشه....شما اگه می خواید این اتفاق ها نیفته....گوشی که دوربین جلو نداره بخرید....من خودم برا اینترنتش می خوام
ساسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
8
83
اقا خیلیم خوبه
یه اووپراتور پیدا شده که میخاد خدمات بده اونم شما نمیذارین
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
4
34
سلام
چرا ما دانشجو ها نباید هر زمان که لازم شد از اینترنت پرسرعت استفاده کنیم؟
چرا مقامات فقط نیمه خالی لیوان رو میبینند؟
کسانی که این امکانات رو به بازار وارد میکنند اول باید زیرساختش رو آماده کنند!‏
چرا مردم ما نباید پیشرفت کنن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
همه مثل تونیستند اینو بفهم
بلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
4
22
اقا دمت گرم خیلی باحال بود اما رایتل بد نیست من واسه اینترنتش میخوام ایا جایز است؟
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
4
23
سایه اقا مستدام.یه نکته دیگه:جلوی فناوری رو که نمیشه گرفت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
9
26
اقا خیلی نکته جالبی رو اشاره کردند.اما امکانات خیلی خوبی داره سرعت اینترنتش هم خیلی بالا هستش در کل راضی ام
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
25
5
امیدوارم دوستان دانشجو هم در آینده که ازدواج کردند و صاحب اولاد شدند متوجه شوند که واقعا مفاسد آن از فوائد آن خیلی هم بیشتر است.
باتشکر
shayan
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
1
17
chi begam
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
17
1
اگه فقط مشکلش ارتباط تصویریه کافیه اپراتور محدودیتهایی براش بذاره مثلا بگه
شماره هایی که میخواید باهاشون ارتباط تصویری داشته باشید رو اعلام کنید تا بررسی بشه
پاسخ ها
عرفان
| United States |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
عالیه... فکر خوبیه
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
10
5
من با فتوایی که این مرجع الی قدر دادن موافقم ولی هر انسان می تونه از هر وسیله ای به به درستی استفاده کنه پیشرفت خوبه ولی به شرطی که در راه درست استفاده بشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
8
51
همین طرز فکره که نذاشته پیشرفت کنیم هنوز تو سرعت 1 مگابایت تو دقیقه هستیم بعد کشور ژاپن سرعت 2 گیگ بر ثانیه اینترنت داره بذارید ما هم یه پیشرفتی بکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
سلام دوست عزیز خودت هم خوب میدونی که کشور ما این چند سال اخیر پیشرفتای علمی بسیار بالایی کرده فقط کافی بود پیگیر اخبار باشی پیشرفتایی که غربیا هم توش موندن. پس پیشرفت باید باشه اما رو اصول وبرنامه پیشرفتی که عفت و حیا رو تحت تأثیر قرار بده باور کن به درد نمیخوره و وبال گردن میشه! تو این چند سال ما با پیروی از رهبر مون و روحانیت تونستیم سربلند شیم و جایگاه بسیار مقتدری در دنیا داشته باشیم. امیدوارم همیشه موفق باشی.
مجید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
خوب به نظر من واقعا مشکل سرعت و اینترنت خیلییی زیاده - و در جواب دوستی که گفتن خیلی پیشرفت داشتیم باید بگم متاسفانه پیشرفت زیادی نداشتیم - از نظر من ورود تکنولوژی خیلی هم خوب هست ولی قبلش باید فرهنگ سازی بشه - ما اول تکنولوژی رو وارد میکنیم و استفاده میکنیم- بعد مونتاژ میکنیم -بعد مهندس تو اون رشته میدیم و بعد خودمون خط تولید میسازیم - بعد تازه فرهنگش میاد
حالا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
پیشرفت چی داشتیم حاجی ؟!! 50 سال از بقیه کشور ها عقبیم !!
جزء کشور های جهان سومی هستیم
بعد میگی خارجی ها انگشت به دهن موندن ؟!!
خدا به شما کمک کنه
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
2
10
متاسفانه جامعه کنونی ماکم ظرفیت است بیشتر استفاده نادرست میشه ولی خود تکنولوژی خوبه امیدوارم همه استفاده درست بکنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
1
10
باید اول فرهنگ سازیشو انجام داد بعد به صورت گسترده پخش کرد .این یه اتفاق خوب تو اینترنت همراه است (سرعت بالاو...)
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
18
1
پیشگیری بهتره استفاده نشه خوبه چون ضرورتی در ان نیست چون امکان استفاده امنیتی در ان هست. شیعه واقعی باید پیرو ولایت باشد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
0
7
باید همه چی اول فرهنگ سازی بشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
2
7
فرهنگ سازی تو کشور ما سالها طول میکشه،متاسفانه ما یاد گرفتیم هر چیزه جدیدی که قراره برای پیشرفت تو جامعه بیاد همه زیرساختهاشو فراهم میکنیم به جز فرهنگ سازی برای استفاده صحیح از امکاناتی که در اختیار ما میذارن،تمام نظرات دوستان محترمه و جای خودش باید همه اینها رو در نظر گرفت اما واقعا جامعه امروز ما ظرفیت استفاده از این فناوری که سالهاست تو کل دنیااستفاده میشه رو داره؟کلاه خودمون رو قاضی کنیم و واقع بینانه به این موضوع نگاه کنیم که وقتی یک نسل آسیب ببینه خیلی سخته که بشه نسلهای بعداز اون رو درست کرد پس چه بهتره که اول فرهنگ استفاده صحیح از اون رو خود ما بزرگترها یاد بگیریم چون کودکان ما و نسل اینده ما ازما یاد خواهند گرفت،ان شاءالله گه بشه فرهنگ استفاده از امکانات جدید تو جامعه فراهم بشه تا کسانی که واقعا نیاز به این امکانات دارند به پای دیگران نسوزند!امیدوارم عده ای بخاطر منافع مالی خودشون باعث ناهنجاری تو جامعه نشن که درست کردن نسل هزینش خیلی بیشتر از سودیه که میبرن!
آرمین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
0
14
سلام، گوشی من دوربین دوم واسه تماس تصویری نداره فقط رایتل گرفتم به خاطر اینترنتش، متاسفانه در کشور ما فرهنگسازی نشده، کمی از کشورهای اروپایی نظیر آلمان و... یاد بگیرید فرهنگ استفاده از همه چی رو... ادعا داریم ما مسلمان هستیم درسته اونا مسلمان نیستن ولی کارشون نسبت به ما خیلی درسته.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
من نمی دونم چرا بعضیا تو هر چیزی فورا فرهنگ مردم رو زیر سوال می برن؟
حالا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
با دوربین اصلی هم میشه تماس تصویری بر قرار کرد !!
فقط نباید سخت گرفت , کشور در حال پیشرفته
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
7
4
خیلی ممنون از نظرشون
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
10
5
خداوند سایه ایشان را از سرما کم نکند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
7
28
افرررررررررررررین!!!!!!!!!!!!!!!!!!
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
14
2
درود خدا برشما.سایه تون مستدام.
با این کار فقط فساد زیاد میشه ما استفاده صحیح بلدنیستیم
پاسخ ها
aj
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
تو بلد نیستی استفاده صحیح بکنی چرا بقیه باید تاوانشو بدن
محمد2000
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
15
5
واقعا گل گفتید آقای مکارم احســـــــــــنت
خلیل یعقوبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
61
27
قبل ازاین که تکلونوزی رو نمایی شودباید فرهنگ سازی شود بیانات اقای مکارم بجاست ولی باید فتوایی درموردفرهنگ هم داشته باشند
جانشین خدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۴
29
4
بنام خدا
سلام .مکالمه تصویری در راستای اسلام یک پیشرفت خوب و قابل تایید است.هر اکتشافی که صورت میگیرد میتواند معایبی هم داشته باشد که در این صورت انسان میتواند با قدرت تشخیص خود از آن خود داری کند و نباید انسان را محدود کرد که انسان بزرگترین موجود است بر زمین آسمان بجز خدای یکتا
MARYAM
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
7
10
سلام.واقعاآقای شیرازی درس میفرماینچون فقط به دلیل مکالمه تصویری همه رایتل میخرند وباآن به مکالمه تصویریه دوس پسرودخترمیپردازند.واقعازشتهه نکنیداین کارارو
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
3
17
همیشه نیمه خالی لیوان دیده میشه نه قسمت پر آن
به یاد کسانی باشید که کیلومترها دور ازخانواذه هستن و میشه با این تکنولوژی کمی از اصله ه کاست
محمد حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
0
0
احسنت اینکه جمع بشه بساطشون نظر شما خیلی درسته
قربان علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
0
0
میگن کعبه و بت خانه بهانست مقصود توی تو .هر کس مسول اعمال خودشه بیاید با استفاده ی درست ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
12
8
احسنت واقعا بایدبه ایشان افرین گفت
حسین شیخ محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
0
0
ببینید به نظر من با این حکم آقای مکارم شیرازی ما می تونیم این سیم کارتو بخریم و استفاده کنیم اما باید احتیاطا از این سیستم تصویریش استفاده نکنیم لذا اصل سیم کارت ایراد ندارد تنها باید این بخش تصویریشو کنسل کنند اما سرعت اینترنتش عالیه امیدوارم مسئولان رایتل با حذف این امکان تصویری هم دل مراجع تقلیدو بدست بیارن هم باعث نشن کار به جاهایی برسه که باعث حذف این اوپراتور در ایران بشن
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
0
0
سلام حاج آقا ما چون پول نداریم رایتل نمیخریم
یه ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
0
2
نظر من اینه که این مردم عقده ای شدن من خودم دارم ازا ین خط ولی خیلی برام مفید بوده هست چرا جمع میبیندید که دخترا پسرا ازش بد استفاده میکنن همین چیزارو میگین که هیچ چیز نمیتونه تو ایران باشه و فقط فقط تو خارج از کشورباید باشه چون همه رو عقده ای میکنید نمیتونن تو کشو خودمون زندگی کنن برن حالشو ببرن
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
0
3
سلام.
بهتره فرهنگ سازی کنیم تااستفاده درست ازاون بشه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
1
110
همین شما هاهستین که جلوی پیشرفت ایران را می گیرید بعد سه چهار سال تازه ایران به این فناوری دست پیداکرده راست میگن که ایران 100 سال از کشور های دیگه عقب تره.
محمد مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
50
3
احسنت
والله من خودم به شخصه تا زمانی که اینترنت و .. دم دستم نبود خیلی پاک و بهتر بودم
اینترنت وصل شد ، مکالمه تصویری یاد گرفتیم، شماره دادیم ، شماره گرفتن :| بدبخت شدیم بخدا از درس و کار و زندگی افتادیم
میخواید بگید بی جنبه؟ خب شاید راست بگید بی جنبه ام
انشالله که مکالمه تصویریشو قطع کنن
ـــــــــــــــــــ
دوست عزیز ناشناس که میگی پیشرفت !
اگه میخوای کمک به پیشرفت کنی یه کار تولیدی راه بنداز ایران بی نیاز شه از واردات :|
ـــــــــــــــــــــــــــــ
زهرا خانم چه فرهنگ سازی؟
دوتا جوون نامحرم شب تنها تو اتاق هیچکسم نیست ... خیلی راحت میتونن گناه کنن - خیلی راحت
ــــــــــــــــــــــــــ
امید جان موافقم ! اما اگه استفادشو محدود میکردن خیلی خوب میشد ! یعنی طوری نمشد که دست این پسر دخترای مجرد بیفته
مهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
1
17
رایتل وتکنولوژی یک حقیقته که در تمام دنیا داره استفاده میشه مگر میشود تمام درهاو پنجرها رو بست ولی میشه فرهنگ سازی کرد الان بوسیله اینترنت وچتها میشه با تصویر وتماسهای دیگه از این سر دنیا اونطرفشو دید میشه به ماهواره وصل شد بخدا ما داریم درعصر تکنولوژی زندگی میکنیم که فرهنگ ماهواره وخیلی چیزهای دیگه رو نداریم وبماند که آقا حرام نکردنند فقط تذکر دادن وما بزرگترها هستیم که باید حواسمان را جمع کنیم وگرنه ماشین هم خطر مرگ وتصادف دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
موافقم
ابمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
1
4
با سلام واحترام به راهنمایان مذهب
این حقیر با توجه به احترام خاصی که نسبت به این بزرگواران دارم،لکن مخالف این ایده هستم؛چون با این دیدگاه هر نعمتی که خدا برایمان در نظر گرفته،اگردرست استفاده نشود وسیله گناه ومعصیت است.لذا باید دیدگاهمان فراترازاینها باشد؛اگراستفاده ای سو وجود دارد بی شک این ما درستکاران هستیم که رسالتمان را که نشان دهنده راه درست است به خوبی درعمل انجام ندادیم. پس بجای محروم کردن خود ازامکاناتی که میتواند در اختیارمان در جهت درست و حتی در جهت خواست خدا باشد؛بیایید به ریشه فساد فکر کنیم نه به سمبل فساد.بادرود به روح رهبر انقلاب کبیر امام خمینی.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
0
0
حرف ایشون کاملا درسته ولی مردم میتونن ازش استفاده مفید کنن مثلا الان شما از اینترنت میتونین هم استفاده درست بکنین هم بد بستگی به خود آدم داره که چه جور استفاده ای بکنه اگه انسان عاقلی آدم باشه میتونه از این جور اکتشافات نهایت استفاده مفید رو ببره.
مخالف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
4
15
ضمن عرض ادب و احترام خدمت همه ی این عزیان باید بگویم اینکه از این امکان درست استفاده بشه یا نه بستگی به خود آدم داره و مانند این وسیله وسایل بسیاری هستش که ما هر روز با اونها سر و کار داریم
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
2
60
سیم کارت فقط رایتل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
دقیقا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
1
47
حذف این تکنولوژی کار درستی نیست ، حضرت علی (ع) می فرمایند : فرزندانتان را با شرایط روز تربیت کنید ، پس صورت مسئله را نباید حذف کرد
بنده خدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
2
47
از هر وسيله اي ميشه غلط استفاده كرد:
با چاقو ميشه آدم كشت، ميشه جراحي كرد و يه نفر رو نجات داد
با پول ميشه يه بيمارستان خيريه مثل محك براي كودكان سرطاني ساخت ، ميشه انواع فسادها را. انجام داد
فقط يادتون بيفته به زماني كه ويدئو اومد و ممنوع بود، يا شطرنج كه حرام بود ، الان از شطرنج استغاده حرام ميشه؟. يا به يه بچه بگي DVD PLAYER ممنوعه، ديگه نميتوني كارتون تماشا كني، چي بهتون ميگه؟
يه خورده نيمه پر ليوان رو هم نگاه كنيد، هر چيزي اولش ممكنه يه مشكلاتي ايجاد كنه، بعدش درست ميشه.
من شغلم طروي است كه نيمي از ماه دور از خانه هستم و تنها طريقي كه ميتوانم همسرم و دختر ٢ ساله ام را ببينم همين رايتل هست. اجازه بدهيد ما هم مثل ساير مردم دنيا از امكانات استفاده نماييم.
پاسخ ها
مهدیس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
من با شما کاملا موافقم
فاطمه علی زادنیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
14
32
آفرین بسیار نکته ی قابل توجهی بود
وحید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
12
54
هر کس دوس نداره استفاده نکنه با دنیا و آخرت دیگران هم کاری نداشته باشن با تشکر از ....!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
من هم موافقم رایتل هم باید به تعهدات خودعمل بکند
فرزند کوروش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
6
20
وای متاسفانه این نظرات چیه که شما میگین با این حساب استفاده از چاقو رو مفسده بگید چون به وسیلهی اون جلوی کسی رو میگیرن و به زور ..........
شما ها فک نکرده نظر ندین
مهدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
2
3
سلام
دوستان همين كارا رو انجام مي ديم كه از علم روز عقب افتاديم
اين تكنولو‍‍زي درسته معايبي داره ولي به نظر من فوايدش بيشتره بيايين جنبه مثبت رو ببينيم نه منفي
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
به دید مانیست ملت فرهنگ استفاده ندارن
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
1
0
تجربه نشون میده ما گند میزنیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
1
2
لازمه که یه مقدار فرهنگامون و گسترش بدیم بجای این، فرهنگامون و بالاببریم تو همه کشورهای دیگه اجرا میشه و هیچ مشکلی نداره به نظر من تو کشور ماهم باید استفاده صحیح از تجهیزات و بالاببرن
مصطفی بیگلری
|
United States
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
4
5
چرا ما عادت کردیم همش منفي نگر باشیم پس تکلیف ویژگیهای مثبت مکالمات تصویری چی میشه؟
میلاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
2
1
به قول آن مرد بزرگ هرگز کوری را به خاطر آرامش تحمل نکن
چرا ازین دیدگاه نگاه نمی کنید که دروغ تو جامعه کم میشه؟؟چون با چشمات میبینی طرف مقابلت کجاست؟
یا عزیزت که مریضه و نمی تونی بری پیشش
در چه حالیه؟و...
اگر اینجوری باشه باید از خدا بخوایم آفرینش زن رو متوقف کنه تا جامعه ی جهانی ازین که هست فاسد تر نشه
البته منظورم این نیست که خانوم ها فاسدن منظورم میلیه که تو آقایون ایجاد میشه
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
2
1
به نظر من ایشون درست میگن
ام ما خودمون هستیم از تکنولوژی استفاده ی بد میکنیم
با یک چاقو هم میشه یک نفر رو کشت هم یک پزشک میتونه با چاقو جان یک نفر رو نجات بده
isaac
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
2
0
سلام بچه ها چه خبرتونه یکم فکر کنید
به نظر من بجز شرایط خاص نیازی به استفاده در شرایط فعلی جامعه از خدمات تصویری نیست
این چاقو بیشتر از اینکه پنیر را ببرد دسته خودش رو میبرد - یا مثل با پنبه سر بریدن بی صدا از درون تاثیر میذاره.
اما خدمات اینترنتش خوبه مخصوصا الان که همه چیز از ثبت نام و اتخاب واحد واستخدام گرفته تا کارهای دیگه همه چیز اینترنتی شده.
آقا هم اگه چیزی گفتن بیشتر جنبه هشدار و زنگ خطرها رو داره.
عزت زیاد.
آرش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
2
2
احسنت به آیت الله مکارم.
پژمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
1
0
میگن ما جنبه نداریم ۴۰سال پیکان ۵۰سال پیکان وانت۶۰سال نیسان وانت
ملت با این جنبه بعد میگن جنبتون کمه!؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
2
24
خدایا ما را از شر تند رو ها
افراطی ها
کسانی که فکر می کنن دارند مصلحت جامعه رو می خوان ولی دارند ما رو عقب نگه میدارن و تا کم میارن میگن غرب زده حفظ کن
تو این مملکت تا یه چیزه اضافه میخوای بهت میگن غرب زده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
1
2
اي بابا. ..
حالا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
1
2
دوستان به نکته خوبی اشاره کردن
به قضیه ماشین یا چاقو ولی میخوام یه مثال بهتر بزنم :
دست راست انسان هم میتونه خیلی مفید باشه هم کارهای وحشتناکی باهاش انجام بده چه برسه به تکنولوژی های جدید
بگذارید مردم کاری که فکر میکنن درست هست انجام بدن
شما بیاین بگین با این تکنولوژی جدید ممکنه 1% یه همچین اتفاقی بیافته .
بقیشو بزارین به عهده مردم ,
خدا رو شکر ملت ما خیلی فهمیده هستن ,
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
2
0
من هم با نظر دوستان موافقم اول باید فرهنگ سازی بشه بعداستفاده بشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
0
0
اگر انترنت رو صرفا وسیله ای برای جستجو عکس و فیلم و... بدونیم حق با شماست ولی به نظر من بد نیست اطلاعتمون و راجع به این مورد بالا تر ببریم خود شما این اطلاع رسانی رو از طریق وب سایت حضرت ایت الله کردید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
سبحان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
1
1
جوانان عزیزایران زمین.ممکنه شمانخواییدگناه کنیدولی یکی دیگه شماروبه گناه میندازه.تواین دنیا شیطان های انسان نما زیادن.پس بایدبه محیطی که دارین درش زندگی میکنین هم توجه داشته باشین.تجربه همه چیزروثابت کرده.جوونای مااین چیزاروخوب میدونن.امیدوارم درست فکرکنی
علی رحیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
2
3
بسم الرحمن الرحیمباسلام؛من سوالاتی دارم که امیدوارم شخص خودتون با درایت به اون جواب بدید_1_مهم ترین سوال من اینکه چرا در این دنیا شیطان بزرگ(آمریکا)و غده سرطانی(اسرائیل)هم چنان مسلمانان را قتل و عام میکنند و کشورهای اسلامی سکوت میکنند و حقیقت را فدای مصلحت؟عرب ها که گویا ازدشمنان بدترند اما چرا ایران جهاد نمیکند؟چرا حکم جهاد صادر نمی شود؟چرا غده سرطانی کنده نمی شود؟گویا همه ساکتند؟!در مقابل صهیونیست درقرن حاضر بسیار فعال عمل کرده و دودمان اسلام را بر باد داده است و تا آنجا که توانسته به تجاوز و خونریزی و غارت مسلمان پرداخته و تهاجم فرهنگی هم برا انداخته و اکنون به سوریه تجاوز کرده و باز مسلمانان ساکتند!و علما و مسلمانان خطبه جهاد شیرمرد خدا را نادیده گرفتند و اطمینان یاری خدا را ندارند!2_چرا بانک که شکل جدید رباست اصلاح نمیگردد؟3_چرا فاصله طبقاتی اینقدر زیاد است؟4_چرا کارخانه های سیگار نابود نمیشوند و سیگار حرام اعلام نمیشود؟چرا هم چنان مواد مخدر وارد میشود؟ اگر حضرت علی(ع) بود و این جنایات و سکوت علما را می دید باز باید سر در چاه کرده گریه کند به حال مسلمین؛هم چنان که مهدی موعود(ع)تنها مانده.
شهریار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
2
3
یکی میمرد از درد بی نوایی
یکی می گفت عزیز لپ لپ میخواهی

عجــــــــــــــــــــــــب
خخخخخخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
1
1
ممنون از همه شما دوستان که در این صفحه پیام داده اند که انقدر به فناوری وعلم بها میدید. بهتر بجای گوشی و اینترنت از اسب و کفتر استفاده کنیم تا هم گناه نکنیم هم جایگاه جهان سومی بودنمون رو حفظ کنیم.در آخر:خداوندا نگرش مارا بازگردان تاببینیم هرآنچه که حق است... چون تو حقی وهرکه حق رادید دنیارا وسیع دید واین وسعت در دستان پر مهر توست. بیامرز کسانی را که کوته فکرند وبی اندیشه سخن می‌گویند.آمین.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
2
0
چان ماخوب دفت کنید((مفاسدش ازفوایدش بیشتره)) هی سعی نکنین یاداوری کنین فایده اش را
محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
2
1
اگر به قرآن و حدیث مراجعه کنیم در آنها هم می یابیم : جیزی که مفاسدش از فوایدش بیشتر باشد حرام است مانند. شراب که در قران صریحا به آن اشاره شده است
صادق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
4
1
رایتل اوپراتور خوبیه و واقعا لازمه امااااا آیا از ناموس آدم هم مهمتره! خارجی ها فرهنگشا دارن اما کلمه غیرت براشون تعریف نشده دوست عزیزی که دفاع میکنی اگه دوست نداری ... دفاع نکن بدون که افراد از خدا بی خبرو سودجو زیاده بدون که میشه بدون مکالمه تصویری هم از رایتل استفاده کرد وبیشتر بدانید که این موضوع مرتبط با شهوت رانیست نه تو میتونی فرهنگسازی کنی نه هیچ دولت یاشخصیتی همونطور که از اول خلقت آدم تا به حال این موضوع حل نشده مانده اگه دنبال پیشرفت هستید راه زیاده ...
مونا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
3
1
مرحبا به شما.چقدر قشنگه كه از مرجع عالي قدر پشتيباني كردين.گرچه كه فتوا عقلاني هستش و با كمي تامل ميشه دريافت كه منظور شون چي هست ولي كلي كيف كردم كه اكثر شما اعلام موافقت و پشتيباني كردين.

درووووووووود بر ايرااااااااااااني و مسلمان
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
0
3
سلام من خودم رایتل دارم به خاطر این که یه نفر از رایتل بد استفاده کنه نباید این امکانات رو از همه گرفت که این راهش نیست به خداباید فکر دیگه ای کرد.
eminem
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
0
0
برو بابا الانم ما بدون سیم کارت رایتل از تماس تصویری دارم استفاده میکنم با برنامه های چون kokotalk skype
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
1
2
دست جناب آقای مکارم رو میبوسم با این فتواش.
فات
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
1
1
ددم وای .حالا در قیامت چه جوابی بدیم ... ددم وای
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
0
0
هی تو که احسنت احسنت می کنی
ما تو کشوری هستیم که تا ی چیز جدید و خوبی بیرون میاد مردمش بی جنبه بازی در میارن
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
0
0
درود بر ایرانی درود بر اسلام
شفیعی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
0
3
ایکاش مراجع در مورد دیگر ارائه کنندگان خدمات تلفن همراه نیز احساس مسئولیت کنند .خدمات مکالمه رایگان شب تا سحر این شرکت ها فاجعه ای ایست که عواقب آن در آینده بسیار نزدیک سراسر مملکت را فرا خواهد گرفت .جناب حضرا عظام بهتر است فکری برای این معضل که خطر آن به مراتب بیشتر از مکالمه تصویری رایتل است بنمایند .اصولا چه کسانی لازم است شب تا صبح با یکدیگر چندین ساعت مکالمه نمایند وضرورت اینکار چیست .بیشترین مخاطبین چه کسانی هستند .دختران وپسران ما ونوامیس این مملکت که از این امکانات بهره برده وعشغولانه های طولانی بدون هزینه برقرار مینمایند ومتاسفانه مراجع ما د رخواب غفلت از این تکنولوژی خطرناکند .بهتر است از این زاویه نیز به این معضل نگاهی داشته باشند آیا چند درصد از این مکالمات شبانه سالم است شاید 2الی 3درصد برای افراد شیفتی و...که آنهم ضرورتی برای مکالمه شبانه وجود ندارد چون مخاطب دیگر ایشان حتما در خواب ناز است
«...علمای اسلام به داد این کشور برسید ...»
شبیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
0
2
نگرانی اقای مکارم به جاست اما ما باید کم کم یاد بگیریم که باید از تکنولوژی خوب و به جا استفاده کنیم تا مجبور نشن محروممون کنن!!!!!!!!!
موافق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
0
4
متاسفم‏ ‏واقعن‏ ‏برای‏ ‏عقایداشتباه‏ ‏بعضی‏ ‏ازشماها‏ ‏چون‏ ‏تا‏ ‏جوانانی‏ ‏مثل‏ ‏شماراداشته‏ ‏باشیم‏ ‏هیچ‏ ‏وقت‏ ‏ایران‏ ‏پیشرفت‏ ‏نمیکند‏ ‏چون‏ ‏واقعن‏ ‏فکرتون‏ ‏منحرفه‏ ‏شایدهمین‏ ‏رایتل‏ ‏باعث‏ ‏پیشرفت‏ ‏کشورمون‏ ‏بشه
ازاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
2
2
عزیزان من ! نظر مراجع در همه حال پیشتیبان ارامش وامنیت جامعه بوده وخواهد بود .
قاصدک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
0
1
با سلام خدمت بزرگواران مذهبی
من به عقاید مذهبی خیلی پایبندم و احترام میگذارم ولی چرا ما باید همیشه نیمه خالی لیوان و منفی هر چیزی را ببینیم .
مهم اینه در برابر تکنولوژی هایی که داریم بتوانیم مقاومت کنیم و برای به فساد نیفتادن درست استفاده کنیم آن موقع در پیشگاه خدا سربلند هستیم نه اینکه با منع کردن از تکنولوژی
اگر شخص بتواند از هر چیزی درست استفاده کند و جلوی به فساد نیفتادنش را بگیرد هنر کرده نه محروم کردن خود از امکانات . خواهش دارم دنبال راه حل برای به فساد نیفتادن جوانان باشید ایده های جدید برای جذب جوانان کشور دهید . گر مرد رهی بسم الله .
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
1
1
باسلام
اینم مثل بلوتوث بازی چند سال پیش بعد مدتی از چشم میفته و جوانها میمانند با مشکل کهنه بیکاری. ازدواج.اوقات فراغت کنکور.استخدام و...........
موافق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
0
3
امیدوارم‏ ‏روزی‏ ‏برسه‏ ‏که‏ ‏مردم‏ ‏ایران‏ ‏فرهنگ‏ ‏استفاده‏ ‏از‏ ‏ارتباط‏ ‏تصویری‏ ‏راداشته‏ ‏باشند‏ ‏چون‏ ‏ما‏ ‏خودمان‏ ‏با‏ ‏منفی‏ ‏نگری‏‏ ‏که‏ ‏داریم‏ ‏جوانان‏ ‏رامنحرف‏ ‏‏ ‏میکنیم‏ ‏‏(‏شایدرایتل‏ ‏مزایای‏ ‏خیلی‏ ‏خوبی‏ ‏برای‏ ‏کشورمان‏ ‏داشته‏ ‏باشه‏ ،پس‏ ‏بیاید‏ ‏مانع‏ ‏پیشرفت‏ ‏کشورمان‏ ‏وجوانانمان‏ ‏نباشیم‏)‏
فریسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
0
2
توی همین کشور به این شرکت امتیاز و اجازه دادن پس دیگه لازم به تخریب این مجموعه نوپا نیست.قبل از این همه هزینه باید تصمیم میگرفتید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
0
1
به نظر من چه رایتل باشه چه نباشه هرکی هرکاری بخواد انجام میده بهتره در مورد مشکلات دیگر جونا مثل بیکاری-معتاد شدن به سیگار قلیان مواد مخدر که تو هر بقالی هست فتوابدیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۶
0
0
الله اکبر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۶
1
0
بله حق باشماست توهین نباشه ولی قبول داریدجوونای ماکم جنبه هستند؟خدایی هستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
1
2
سلام.جوان های ما بیجنبه نیستند.مگر همین جوانهای ما نبودند. که چند سال پیش. با دست خالی بادشمن تجاوزگر تا دندان مسلح مبارزه کردند واو رابه زانو دراوردند.حالا مگر چه چیزی عوص شده که یکی دونسل بعد انها بی جنبه شدند به خدا. قسم اگر فرهنگ صحیح را بخواهیم که رواج دهیم ملت ما وجوانان ما نجیب ترین مردمان این جهان میباشند به امید روزهای شکوفایی میهن اسلامی وارزوی تعجیل درفرج صاحب زمان(عج)
خلیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
0
1
به هیچ عنوان جلوی مفاسد این کار رو نمیشه گرفت.فتوای عقلانی و بجایی بود.
کوروش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
0
1
سلام به مرجع تقلیدخودم آقای مکارم به نظر من هشدار رو باید جدی گرفت ولی این به این معنا نیست که ما به دنبال پیشرفت نباشیم اول باید به فکر پیشرفت فرهنگی جامعه باشیم اگه مردم از لحاظ فکری و فرهنگی در سطح بالایی قرار داشته باشنددیگه نباید از ماهواره و موبایل ترسید مگه پهلوی 50 سال نخواست فکر مردم رو شستشو بده پس چه شد مگه نه اینکه تربیت دینی مردم بر تلاش پهلوی ها پیروز شد ما هم حالا برای مقابله با عوارض منفی موبایل و ماهواره نیاز به فرهنگسازی جهادی داریم ...
تورج خاكي فيروز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۰
0
2
سلام، تماس تصويري مانند چاقو مي ماند كه با آن مي توان سر بريد و همچنين مي شود خيار پوست كند به نظر من از دارندگان سيمكارت كه مكالمه تصويري مي خواهند ضمانت نا مه گرفته شود وهرگاه خلاف كردن هزينه آن را خودشان بدهند نه مردمي كه از تماس تصويري استفاده درست مي كنند. تورج خاكي فيروز از كرج
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
0
0
تکنو لوژی هم سود داره هم ضرر من از این وسیله برای کنترل پسر نوجوانم استفاده می کنم و به نظرم می تونه از این جهت کمک کنه اما به نظر من هم مضراتی هم داره
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
0
0
ای بابا اخرش چی شد بنظر من یا باید جلوی رایتل وفسادو گرفت یا باید کاری کنیم که رایتل باشه اما فساد نباشه وبا تنبیه وجریمه افراد مفسد جلوی فسادو گرفت تو رو خدا فقط به فکر عمل باشین تا دیر نشده بجنبین
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
1
2
سلام دوستان با احترام عرض می کنم به دلیل بالا رفتن سن ازدواج که ناشی از بالا رفتن تعداد سال های تحصیل است باعث مشکلاتی مانند افزایش میل جوانان مجرد به ارتباط با جنس مخالف شده است علما و بزرگان دین از گذشته تا به حال تاکید داشتند که نوع استفاده از ابزار آلات مهم است کافی است سری به وب سایت آیت الله نوری همدانی بروید و ببینید که ایشان یک آی دی چت در اختیار کاربران قرا داده اند تا سوالا شرعی از طریق چت به کاربران نپاسخ داده شود. http://www.noorihamedani.com/
گيلدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
1
2
براي چي حرام است
نادون
|
United States
|
۰۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
0
1
خداوند نگهدار همگی شما باشه دوستان
محمدحسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
2
3
اخه یعنی الان نمیشه بدون رایتل مکالمه تصویری داشت؟همه مفاسد جامعه برطرف شد؟!!!!!
فرشید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
1
4
آره دیگه همه ی مفاسد ما حل شده بود و مردم هیچ مشکلی نداشتن فقط یه دونه رایتل این وسط اضافه بو که اسلام رو به خطر بندازه...
جمع کنین باباااااا
هادی عبدالهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
1
0
خوبه
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
0
3
سلام
کمی بیشتر فکر کنید این درست نیست که به خاطر یکسری کارهای دیدمون رو از تکنولوژی که چند سال پیش در کشورهای پیشرفته دارهه استفاده میشه یک چچیز دیگه میگم ببینید چه استفاده های مفیدی میشه ازش کرد من خودم کارم طوریه که گاهی موقعها لازمه که با همکار هام مشتررکند اون وسیله رو بازدید کنیمم یا اینکه مشکلش رو یکطوری با هم حل کنیم حالا من راحت ازش تصویر میگیرم اونم راحت می تونه بهم کمک کنه و خیلی کارهای مفید که میشه ازش استفاده کرد....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
0
1
سلام بر اقايان وخانومهاي با وجود واتس اژ و وايبر حرام بودن وحلال بودن رايتل معنايي نداره چون بدون رايتل هم هم تماس تصويري وهم ژخش ويديو وعكس در چند ثانيه با همين گوشي ها وخط همراه اول و... امكان ژذيره خودتونو اذيت نكنين .
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
0
0
با سلام خدمت همه، اينهمه خون شهيدان در راه اسلام و عفاف و حجاب بود، چه جوونايي رو از دست داديم كه هنوزم داغشون تو دل مادر پدراشونه، نميدونم من خودمم جوونم و متاهل شخصأ مخالف با اين بساطاي اينترنتي از جمله فيس بوك و وايير و نميدونم اينستاگرام و ... اينا هستم، زمون ما عكس دختر دست يه پسري ميفتاد از ترس آبروش ديوونه ميشد، اين چه وضعيته، كجاس غيرت مردا و ابروي زنها، از هيچي خجالت نميكشن جووناي اين دوره واي به حال نسل بعد، از مراجع خواهشمندم يه جوري اين وضعيت رو درست كنن والاه از زن بودن خودم شرم ميكنم وقتي يه عده رو ميبينم، ما مسلمونيم، واقعأ خجالت داره به خدا
ترجیحا ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
0
0
وقتی یه عده به جای فرهنگ سازی برای استفاده از تکنولوژی استفاده از اون رو منع میکنن معلومه که نباید انتظار پیشرفت داشت__با این تفکراتی که ما میبینیم وای به حالمون__شما ها به جای اینکه بدترین جنبه استفاده اونو ببینید بیاین اول از همه نکات مثبتش رو ببینید و بعد از اون بیاین فرهنگ سازی کنید تا مردم سراغ نکات منفی اون نرن__با این طرز فکرتون انتظار پیشرفت هم دارین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!
حسين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
0
0
ايول حاج اقا همينه
بهروز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
0
0
وجود تکنولوژی باعث سرعت در پیشرفت ممالک می شود
به جای اینکه صورت مسیله را حذف کنیم بهتر نیست خودمان را با آن هماهنگ کنیم (فرهنگ سازی)؟
چرا همیشه هزینه مقابله با ورود تکنولوژی را باید بپردازیم و آخر سر این سد ایجاد شده بشکند و ما را این سیل با خود ببرد و آسیب ببینیم.
به نظرتون الان ما از تکنولوژی های دیگه استفاده نکردیم ؟
مثل ماشین ، گوشی های دیگه ، لپ تاب ، اینترنت و بسیاری از چیزهای دیگه.
چرا همیشه باید مقاومت کنیم و آخر سر آن ها را در کمال نا آمادگی بپزیریم
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
0
0
دوستان به نظر من این واقعا با عقل جور در نمیاد. همانطور که دین اسلام ما رو به فکر کردن دعوت می کند من هم از شما می خواهم که کمی در این باره تعقّل کنید. آیا با پیشرفت تکنولوژی 
و فناوری چنین تحریم هایی عاقلانه است؟
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
0
0
واما بعد باید به فکر عالم پس از این قفس بدن بود.خیلی چیزها به نظر انسانها بد نشون نمی داد ولی بعد فاجعه شدو هر علم دانشمندی دارد که فتوای بدون دانش خطاست ودانشمندان دین عالمان عزیز اسلامند وپیروانشان کسانیند که به عالم غیب ایمان دارند ودنبال رضای آفریدگارشانندنه ارضای هوسشان.یا علی
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین