کد خبر: ۱۰۵۷۲۴
تعداد نظرات: ۴۰ نظر
تاریخ انتشار:

انتقادی به لحن سخن گفتن پلیس از داخل خودرو با مردم

گفتم جناب سرهنگ، خداوند هر كس را به اندازه سخاوت و سعه وجودي اش محترم مي شمارد، كاش بيشتر سخاوت به خرج مي دادي و حداقل نگاهي به ماشين بنده مي انداختي تا ببيني راست مي گويم، يا دروغ ... كه به ناگاه بر من شوريد و نمي دانم چرا اعتراض آرام من را از بلندگوي خودروي پليس و با تندي پاسخ داد!؟ آن هم با الفاظي كه نقل آنها در اينجا مناسب نيست. تقريبا عموم رانندگان بارها و بارها برخوردهاي تند و تحکم آمیز پلیس راهنمایی و رانندگی را از درون خودروهای پلیس و از بلندگوهای نصب شده بر
خودروي پرايدم را تازه خريده بودم كه از ورودي جاده مخصوص به ميدان آزادي چراغ چك فني ماشين تو صفحه كيلومتر روشن شد. حدود ساعت 10 صبح بود و ميدان خلوت. ميانه ورودي جاده مخصوص و خروجي بزرگراه شهيد آيت الله سعيدي در منتهي اليه قوس ميدان توقف كرده و در حالي كه حتي ماشين را خاموش نكرده بودم، با بالا زدن در موتور، داشتم موتور خودرو را وارسي مي كردم كه با صداي آژير و سپس اعلام پليس مواجه شدم كه بنده را براي ارائه كارت ماشين و گواهينامه فرا مي خواند.
آقاي پليس با سه ستاره درخشان روي شانه هايش، خيلي متكبرانه و بدون اينكه حتي نگاهم كند، مدارك را مي طلبيد و هر چه گفتم كه به دليل نگراني از دليل روشن شدن چراغ چك خودرو، بدون اينكه ماشين را حتي خاموش كرده باشم، لحظه اي در اين مكان ايستاده ام، تا نگاه كوتاهي به موتور خودرو بياندازم، هيچ توفيري نداشت و آقاي افسر برگه جريمه را باز هم بدون اينكه حتي نگاهي به بنده كند، به دستم داد.
از سر عصبانيت گفتم جناب سرهنگ، خداوند هر كس را به اندازه سخاوت و سعه وجودي اش محترم مي شمارد، كاش بيشتر سخاوت به خرج مي دادي و حداقل نگاهي به ماشين بنده مي انداختي تا ببيني راست مي گويم، يا دروغ ... كه به ناگاه بر من شوريد و نمي دانم چرا اعتراض آرام من را از بلندگوي خودروي پليس و با تندي پاسخ داد!؟ آن هم با الفاظي كه نقل آنها در اينجا مناسب نيست.
تقريبا عموم رانندگان بارها و بارها برخوردهاي تند و تحکم آمیز پلیس راهنمایی و رانندگی را از درون خودروهای پلیس و از بلندگوهای نصب شده بر روی خودروهای آنها تجربه كرده اند. وقتی یک خودروی پلیس قصد عبور از خیابانی را دارد که مسیر ویژه اتوبوس ندارد، ناچار است همانند دیگر خودروها از مسیر عادی تردد نماید و اینجاست که با استفاده از بلندگو، راننده های دیگر را با فریاد و لحنی تحقیرآمیز خطاب قرار می دهد تا مسیر را به هر نحو ممکن خالی کرده و خودروی خود را از آنجا عبور دهد.
در اینجا اصلا بحث بر سر آن نیست که آیا پلیس حق دارد خودروهای دیگر را کنار بزند یا نه، چرا كه پلیس به هر تقدیر ارگانی است که کار او دارای شرایط حساس و اضطراری است و خودروهای نيروهاي پليس عقلا و منطقا باید حق داشته باشند که در شرایط خاصی بتوانند از برخی ممنوعیت های راهنمایی و رانندگی همچون چراغ قرمز، تردد از مسیرهای عبور ممنوع و ... که دیگران با آن مواجه هستند، عبور کنند. اما موضوع مورد توجه اين مقال این است که اصولا چرا کسی که از درون خودروی پلیس توسط بلندگو قصد هدایت رانندگان را دارد، از همان ابتدا به ساکن با لحنی خشن و تند سخن می گوید؟ بارها و بارها مشاهده شده که پلیس، خواسته ی خود را مبنی بر کنار رفتن دیگر خودروها با فریاد و لحنی زننده به آنان منتقل می کند و گاه دیده شده که کمی توهین نیز چاشنی کار می شود تا تاثیرگذاری دستورات و فرمان ها بیشتر شود. آیا به راستی این همان پلیسی است که در برنامه های فرهنگی و تبلیغاتی از آن به عنوان دوست مردم یاد می شود؟
ناگفته پیداست که هر قدر هم که در برنامه های آموزشی و کتب درسی به فرزندانمان بیاموزیم که پلیس دوست ماست و باید پلیس را امين خود بدانیم، وقتی کودکان و نوجوانان ما به صورت عینی و تجربی برخورد پلیس و لحن تحکم آمیز او را در خیابان می بینند، همه آن آموزش ها و فرهنگ سازی ها رنگ باخته و نوعی ترس نسبت به پلیس در ذهن آنها نقش می بندد.
در اینکه برخورد پلیس با خلافکاران باید، جدی و سختگیرانه باشد، هیچ شکی نیست، اما یک شهروند عادی که هیچ تخلفی مرتکب نشده، چرا باید با تندخویی پلیس مواجه شود؟ وقتی شخصی در خودروی خود نشسته و منطبق بر قوانین در حال عبور از یک خیابان است، تنها بدلیل اینکه یک خودروی پلیس نمی خواهد همانند دیگر خودروها کمی ترافیک را تحمل کند، چرا باید آماج فریادها و گاه لحن نامناسب پلیس قرار بگیرد؟ آیا فردي که در خودروی پلیس نشسته، نمی تواند خواسته های خود را کمی ملایم تر و در خور شأن والای پلیس مطرح کند؟ البته در اینجا بیشتر نيروهاي پلیس راهنمایی و رانندگی مد نظر هستند که هیچگاه با اشرار برخورد نداشته و حضور اضطراری و اورژانسی در محلی خاص برایش به جز در موارد خاص معنایی ندارد.
براستی چرا تا کنون به این موضوع توجهی نشده است؟ چرا در شعار و سخنرانی همیشه از احترام متقابل و شأن اجتماعی و کرامت انسانی سخن گفته می شود اما در عمل به شأن مردم و کرامت انسانی آنها اینطور خدشه وارد می شود؟ آیا مزد مردم صبور ایران اینگونه رفتارهاست؟
بهتر است یادمان باشد که اگر قرار است فرهنگ یک جامعه رشد کرده و رفتار مردم آن جامعه برخاسته از منطق و آرامش باشد، باید برای تحقق این امر همه زوایا را در نظر گرفت و رفتار دستگاه های اجرایی و مجریان قانون با مردم را نیز مد نظر قرار داد. اگر همه جوانب در نظر گرفته نشود هیچگاه به خواسته و مطلوب خود دست نخواهیم یافت.
در پایان لازم است ضمن قدردانی از زحمات شبانه روزی نیروهای پلیس بر این نکته نیز تاکید شود که اگرچه رويه پلیس قطعا توهین به مردم نیست اما این روال و این نوع برخورد در درازمدت به یک عادت تبدیل شده و در حال تبديل شدن به رفتاري عادي براي مردم نيز هست که اگر بتوان آن را اصلاح کرد، مطمئنا شاهد تاثیرات مثبتی در زمینه تعامل و همکاری هرچه بیشتر مردم با پلیس خواهیم بود.

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۴۰
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱۰
مجید
|
UNITED KINGDOM
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
3
60
صد در صد قبول دارم.
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
2
53
از زبان ما سخن می گویی
یک شهروند
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
2
50
ممنون،مدتهاست که بنده و خیلی از دوستان و آشنایان این نقد را نسبت به رفتار پلیس داریم،بدون اینکه از ماشین پیاده شوند و با احترام مدارک بخوان از پشت بلند گو خواسنه هاشو نو از راننده میخوان که معمولا با تحکم میباشد
soroush
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
3
42
موافقم
علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
2
43
من هم 100% حرف هاي بجا و به حق شما را تاييد ميكنم چندي قبل در گردنه مزدوران جاده سرخس مشهد يك افسر راهنمايي و رانندگي كه بومي هم است از چند دستگاه كاميون كه راه را بند آورده بودند بدون آ‍ير و يا روشن كردن چراغ گردان سبقت گرفت و بعد از يك پيچ تعدادي از ماشين هايي را كه از وي تبعيت كرده بودند شروع به جريمه كرد من ايستادم و اعتراض كردم گفت من پليسم اشكالي ندارد ،يكي از محلي ها گفت اين كار هر روز وي مي باشد و عمدا اين كار را ميكند تا برگه هاي جريمه اش را پر كند
قلي نيا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
2
29
واقعا نقش پليس راه و پليس به اصطلاح راهور در كشور ايران چيست؟ مسئوليت پذيري اين پليس كجاست؟ پليسي كه قادر به جوابگويي به حداقل سوالات و خواسته هاي مردم نيست را نمي توان پليس مردمي نام نهاد. پليسي كه هنوز استاندارد سرعت گير ها را نمي داند، پليسي كه رفتار با راننده حتي متخلف را نمي داند، پليسي كه براي ثبت و پيگيري شكايت هاي مربوط به نيروهاي آن بايد حداقل يك هفته كاري خودت را تعطيل كني،پليسي كه بجاي حل كردن مشكل پارك كنار خيابان ، قبض جريمه به رخ خلق الله مي كشد، پليسي كه مامور اجرايي ان يك جوان كم تجربه سرباز با فشار 8 تا 12 ساعت كار روزانه است ، پليسي كه بجاي فرهنگ سازي در جاده كمين مي كند و گويا به دنبال شكار دشمن خود مي گردد، پليسي كه دوربين هاي كنترل سرعت را با قيمت بالا و ارز دولتي مي خرد و بعدا معلوم مي شود كه اكثر آنها دكور بوده و يا فعال نيست، پليسي كه تعداد زيادي از علائم جاده اي آن مشكل دارد،پليسي كه توان كنترل رانندگان واقعا خطر آفرين را نداشته و عموما به اشتباهات و تخلفات موردي رانندگان معمولي گير مي دهد، پليسي كه نظارت و سياستگذارش در حوزه تعليم رانندگي در آموزشگاه ها كار دست خودش و داوطلبان داده است، پليسي كه بجاي فر هنگ سازي اقدام به پخش شوي آقاي بي ادب و گستاخ به اصطلاح مامور مخفي خود مي كند،پليسي كه در هيچ حادثه رانندگي در اين كشور مقصر نيست و به ظن خودش كارش را تمام و كمال انجام داده است و صدها و هزارها دليل ديگر( تمامي موارد در صورت نياز پليس راهور بشكل داوطلبانه قابل اثبات مي باشد)، به نظر شما در مقايسه پليس راهور كشور با پليس راه استاندارد ، چه نمره ا ي مي توان به ان داد.
از سايت محترم بولتن تقاضا مي كنم گزارشي ارشادي از تخلفات و كم كاري هاي اين پليس در قالب عمل به وظايف و رسالت هاي رسانه اي خود تهيه كند تا شايد خدا بخواهد و باعث اندك جنبشي در دوستان راهور شده و خودشان را كمي اصلاح نموده و بشكل استاندارد شده تري خدمات رساني نمايند.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
کی میتونه بگه این تخلف معمولیه و خطر آفرین نیست جناب قلی نیا؟!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
1
23
ماه مبارك گذشته ، صبح براي قرار كاري به آدرسي در ستارخان رفتم . پس از جلسه احساس دل درد كمي مي كردم با اين وجود سوار ماشين شدم و را ه افتادم . درد اندكي بيشتر شد، كمربند را باز كردم و از فرعي كنار مسجد ستارخان وارد خيابان ستارخان شدم. مي خواستم كنار بزنم و اندكي صبر كنم تا وضعيت بدنيم بهتر شود. در همين لحظه جناب سروان سر رسيدند و تقاضاي گواهينامه براي جريمه كردن به جرم نبستن كمر بند را كردند. توضيح دادم . ولي نرود ميخ اهني بر سنگ .
نكته جالب اين بود كه از من خواستند پياده شوم و 200 متر به عقب بروم تا افسر محترم در ماشين 206 خود، قبض جريمه بنده را صادر كند.
خودتان حال من را در ان شرايط مجسم كنيد؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
1
28
بنده با فاصله مناسب از ايستگاه اتوبوس پارك كردم. ديدم جريه ام كرده اند. رفتم دنبالش. افسر مربوطه گفت درست است كه شما در ايستگاه پارك نكرديد ولي در حريم ايستگاه كه پارك كرده ايد. اين تشخيص پليس است و مي تواند شما را جريمه كند.
خداوكيلي اين منطق است؟ ببينيد چطور با اعصاب آدم بازي مي شود. كجاي آئئن نامه اين را نوشته است؟ كي به مروم اطلاع رساني شده است كه چيزي به اسم حريم ايستگاه وجود دارد و پليس مي تواند بنده را جريمه كند؟
يكي يه جوابي بده تا من كم خرد هم بفهمم . 30- 20 هزار تومان جريمه نصف درآمد روزانه من است .
عظیم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
2
28
چه دلیلی دارد وقتی راننده ای صدای عادی مامور را میشنود ، آن مامور از بلنگوی ماشین استفاده کند، آنهم با لحن بد وخشن، این کار باعث بی احترامی به پلیسهای با شخصیت هم خواهد شد.
احمدرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
1
18
ماکه اخرش نفهمیدیم پلیس خدمتگذار مردمه یامردم خدمتگذار پلیس؟
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
1
17
اگه یه خورده خوش اخلاق باشن کلاسشون میاد پایین؟!
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
2
11
تمام رانندگان مخفی شدن پلیس راهنمایی در نقطه غیرقابل دید را مشاهده کرده اند اینکه پلیس باید در کمین بماند تا جرمی واقع شود تا پلیس سود مادی خود راببرد و توجیه نماید که برای نهادینه شدن رفتار قانونی دست به چنین کار میزند این نگاه و رفتار از یک سریاز خسته ناشی از کارطافت فرسا نیست از نگاه مریض و نگاه نظامی گری به مردم است تفاوت پلیس انتظامی با پلیس راهمایی و تفاوت آندو با نیروی نظامی حداقل باید در این باشد که نحوه اعمال رفتار حاکمانه تفاوت فاحشی داشته باشد.کدام تخصص و کدام عقل و عاقل گفته است که قانون مداری و فرهنگ سازی با جریمه و بخصوص برخوردهای زننده نهادینه خواهد شد مگر عناصر متخلف در جامعه چنددرصد افراد راتشکیل می دهند چرا پلیس این قدرت درک را ندارد که بخاطر مثلاً یک درصد مجرمین باید با 99% مردم عادی مانند همان یک درصد مجرمین برخورد کرد ، چرا پلیس یادنگرفته است که با مردم متناسب شأن آنها برخورد نماید متاسفانه شأنیت پلیس بگونه ای شکل گرفته که همه را در پای میز محاکمه ببیند و..
ناشناس
|
-
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
1
13
درسته همیشه میگن پلیس حافظ امنیت و الگوی تکریم ارباب رجوع است ولی همه می دونیم که اینطور نیست و متاسفانه از قدرت سوء استفاده میشه وعلاوه برخورد ناخوشایند حتی از مردم تقاضای ... کاشکی یکی پیدا میشد این وضع نابسامان را اصلاح کنه.
مدیر پایگاه اکثریت این نیرو، نیروهایی زحمتکش و پرتلاشی هستند البته در همه جا آدمهای نخاله دیده می شود لازم است بخش نظرات و ارتباطات مردمی در این نیرو تقویت شود تا مردم با انتقال مشکلات خود در برخورد با نیروهای متخلف به مشکلاتشان در کوتاه ترین زمان ممکن رسیدگی شود
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
2
15
آقا انصافا پلیس های راهنمایی و رانندگی کارشان فقط و فقط شده جریمه کردن و گستاخی.
به خدا قسم من آنقدر که از این لباس سفیدها می ترسم از عزراییل نمی ترسم چون میدانم بالاخره گیر خود را خواهند داد. به نظرم اینها را دوجین کرده اند چون حتی یک نفر هم غیر این نمی بینی. ولی قبلا پلیسهای راهنمایی مودب و بااحترام برخورد می کردند. مسول رسیدگی کننده که نداریم امیدوارم خداوند جوابشان را بدهد.
salar
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
0
6
با ر الها با هزاران ستاره ای که در آسمان خود داری هیچ وقت حرف زور نمیگویی اما حیف از آن سرهنگی که با سه ستاره فکر میکند دنیا مال اوست....
محمود ن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
2
3
تا زمانی که جایگاه اجتماعی پلیس اینقدر پائین است که بیشتر افرادی که در ان استخدام می شوند از پائین ترین افراد سطح جامعه بوده (از لحاظ اجتماعی ، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، )به عنوان آخرین راه چاره و بعد از اینکه دستشان به هیج جا بند نشده است در آن استخدام می شوند! تا زمانی که مسئولین نیروی انتظامی در فکر تغییر بنیادی در این نیرو نیستند! تا زمانی که مسئولین و فرماندهان نیروی انتظامی به پرسنل دید ابزاری دارند! تا زمانی که هیچ تناسبی بین سختی کار و حقوق پرسنل این سازمان وجود ندارد! تا زمانی که نیروی انتظامی به حد کافی نیرو استخدام نکند تا از بار خدمت طاقت فرسای کارکنان ان کاسته شود! تا زمانی که ... نباید انتظار بیشتری از کارکنان این نیرو داشت!؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
چرا از پیش خود چیزی می گی ؟ شما مگه چکاره ناجایی که می دانی چه کسانی استخدام می شوند؟ شما توی گزینش ناجا کار می کنی آقای محترم که این طور با اطمینان نطق می کنی؟!! خداوند شاهد است که افراد مورد نظر را از هزار صافی رد می کنند! از مومن ترین و سالم ترین خانواده سعی می شود گزینش کنند! شغل بی اهمیتی نیست!هیچ موردی نباید در پرونده تمام فامیل درجه یک و دو باشد! کلی تحقیقات محلی و استعلام می گیرند! چرا توهین می کنید! برای همین سختگیری در انتخاب افراد است که پرسنل ناجا کم هستند!
راستی از نظر حضرتعالی کسی که در پایین ترین سطح اقتصادی بود نباید پلیس شود؟؟؟!!! میشه لطفا بگید پایین ترین سطح سیاسی چیه؟؟؟ چون اونجا توی مصاحبه با یه روانشناس تمام جیک و پوکتو از ذهنت می کشن بیرون در مورد همه چی! و با یک مورد کوچک به سادگی رد می شوی! راستیتش پایین ترین سطح اجتماعی هم یکم نا مفهومه، منطورتون همون سطح فرهنگی است یا اقتصادی؟؟؟؟!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
شما بیا ببین به عنوان آخرین راه چاره برای استخدام اقدام کن ببینم چطور می خوای استخدام شی!
مگه خونه خاله است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
وقتی با دیپلم و سوم راهنمایی نیرو می خواهند ، بهتر از این نمی شود که
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
1
2
کجای دنیا ضابط ، قاضی ، اجرای حکم همه یکنفر است بدون حق اعتراض برای شخص مقابل !!!!!! یک مامور راهنمایی و رانندگی خودش به اصطلاح تخلف را میبیند(ضابط) همانجا حکم(برگ جریمه) صادر میکند (قاضی) و خود نیز حکم را اجرا(توقیف خودرو و انتقال به پارکینگ) میکند (اجرای احکام ) . در دیگر کشورها مامور تخلف را مشاهده میکند و بعداز صدور اخطاریه فرد به دادگاه رفته و در آنجا بر اساس نوع تخلف بعد از شنیدن اضهارات وی نسبت به صدور حکم اقدام میکند . ولی در ایران چی دادش اگر اعتراض داری برو شکایت کن !!!!!!!!!!!!!!شاید بعداز چند هفته معطلی البته تازه اگر در شهر خودتان باشد به شما میگویند ای آقا اینها کارشان سخت و طاقت فرسا است بی خیل شو .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
1
3
در اکثر جا های دنیا مردم وقتی پلیس را میبینند احساس ارامش میکنند ما هر وقت پلیس را میبینیم دچار دلهره میشویم چون از نطر پلیس همه مجرم هستند مگر اینکه خلافش ثابت شود که نمی شود
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
جارو رو که برداری گربه دزده حساب کارشو میکنه!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
ای ول کلی خندیدم!
تا شما موردی توی مدارک و ایمنی ماشینت نداشته باشی که نباید بترسی!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
1
3
لطفا قضاوت بی جا نکنید و یکه به قاضی نروید شما از فشارهای عصبی که به پلیس راهور وارد می شود چه خبر دارید؟! اگر متخلفان را جریمه نکنند اگر پارکینگ نبرند خودشان توبیخ می شوند. این قشر نه تابستان دارد ونه تعطیلات عید! هر روز خدا سر کارند!
همه جا آدم خوب و بد هست..واین دلیل نمی شود که همه پلیس های راهور را بد بدانیم. آنها هم از خودتان هستند از فضا نیامده اند همه ایرانی، همشهری، مسلمان و شاید فامیل شما هستند! اگر شما هم این لباس را می پوشیدید شاید مثل آنها رفتار می کردید! آنها حافظ امنیت و جان شما هستند این الفاظ درست نیست! شاید اگر توی جاده، خیابان یا سر یک پیچ سرعتتان را بخاطر پلیس کم کنید از یک تصادف جلوگیری شود و به نفع خود شماست! هر وقت کسی در اثر تصادف در محدوده کار یک افسر تصادف جرحی یا فوتی می کند می دانید علاوه بر غم فوت یا زخمی شدن هموطنانش چقدر توبیخ می شود؟!
یکم ترمز! دنیای بیرون رو فقط از دید خودتون مشاهده نکنید!
پاسخ ها
کامران
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
برادر گرامی فشار کار دلیل برخورد بد رانمیکند در مشاغل دیگر نیز فشار کار واقعا زیاد است پس همه میتوانند بداخلاقی یا توهین کنند و با همین دلیل توجیه کنند
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
چرا همه این افراد را بد اخلاق می دانید؟! همسر من هم لباس سفید است اما آنقدر هوای مردم را دارد و خوش برخورد است که کلی بین مردم محبوبیت دارد!
شما خبر دارید از بعضی راننده های متخلف و بی چاک و دهن که به محض توقف هر چه به دهنشان می آید به خانواده مامور و حکومت و..... می گویند؟!!!
فکر می کنی با وجود این افراد در هر روز یکی، اعصابی برای شخص باقی می ماند؟
اقبال
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
3
2
ای کاش یکی هم از اینکه مأموران پلیس در تابستان گرم و زمستان سرد در خیابان ها و جاده ها در حال خدمت هستند نیز سخنی می گفت.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
ما ایرانی ها عادت کردیم فقط عیب های دیگران را ببینیم! و در انتقاد کردن بیستیم اما در پذیرفتن انتقاد.....
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۸
2
2
برخی از افراد بی انصافند و سریع جو کیر می شن این همه زحمات طاقت فرسا و شبانه روزی پلیس را با اظهارات احساسی یک نفر فراموش می کنید جرا ما ایرانی ها اینگونه هستیم فشار روحی استرس پلیس را از نزدیک لمس کرده اید من به عنوان فرزند پلیس هرگز پدرم را درست و حسابی کنارم ندیدیم همین دیروز بود که پلیس جوانی با هزار ارزو در انجام ماموریت دو پای خود را از دست داد بیایید منصفانه و عاقلانه قضاوت کنید خواهش می کنم سردار مقدم شرایط بوجود بیاورد که برخی منتقدین به رفتار پلیس فقط 24 ساعت در کنار ماموریت های پلیس باشند تا با گوشت و استخوانشان درک خواهند کرد که استانه تحمل پلیس چقدر بالاست راستی دوست عزیز چقدر با تکالیف و حقوق خود نسبت به پلیس اشنا هستی به خدا ما هم نحوه برخورد با پلیس را بلد نیستم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۸
ولی ما خیلی بد راننگی میکنیم . اینم انصاف
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۸
1
2
متاسفانه بعضی ازمامورین جهت خوش خدمتی ویا....به جای کلاه سرمی اورند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۸
شما به یک مورد اشاره کن از این سر به جای کلاه آوردن؟؟؟؟!
از کاه کوه نسازید! چرا انقدر بی انصافی می کنید! ناجا هر 55 دقیقه 2 شهید تقدیم انقلاب می کند! آن وقت شما.......
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۸
دوست عزیز بحث ناجا نیست بحث پلیس راهور است .
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۸
راهور هم جز ناجاست محض اطلاع!
شنیده اید در سیستان یک مامور راهور را اشرار در جاده به رگبار بستند؟! نه این خبرها را که نمی دانید!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۸
2
2
گل گفتی .این حرف دل ما مردم است
کاظم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۸
1
0
واقعا حرف دل ما و بسیاری از مردم است که واقعا از این لحن متکبرانه و گاهی مواقع بی ادب افسران پلیس نالان اما متاسفانه هیچ جایی هم نیست که رسیدگی شود واقعا خدا به خیر کند
بسیجی بی ترمز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۸
2
0
پلیس واژه مقدسی است ولی نمیدانم چرا این سالها اشخاصی به ظاهر پلیس با مردم این گونه رفتار میکنند.
باید به این جور افراد پلیس گفت که همین ملت بود که هشت سال جنگید این ملت بود که شاه را بیرون کرد این ملت است که سالها با تحریم دست و پنجه نرم میکند ایم ملت است که شما را پلیس انتخاب کرده و شما اینگونه با آنها برخورد میکنید . من خودم هم شاهد این قضایا بودم شاید بدتر از این هم بود.
مجید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
0
1
ایا این کاردرست است که پلیس برای کنترل سرعت بادوربین پشت بوته ها ودرخت ها برای کنترل سرعت قایم بشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
0
0
حرفتون را قبول دارم اکثر نیروهای پلیس افراد بسیار محترم ومتین و بزرگواری هستند وباید دست این بزرگواران را بواسطه خدمت خالصانه به مردم بوسید اما متاسفانه هماند سایر دستگاههای دیگر عده معدودی هستند که برخوردهای دور صواب و غیر اسلامی می کنند وحتی شماره ماشین را یادداشت ومرتبا فرد موردنظر را بدون هیچ دلیلی جریمه میکنند که بسیار جای تاسف است ودر صورت اعتراض فرد مورد نظر را تهدید به تهیه صورتجلسه وکشاندن به کلانتری ودادگاه مینمایندهیچ مرجعی هم برای پیگیری امر وجود ندارد / لرستان /پلدختر/5129
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین