کد خبر: ۱۸۹۳۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار:
واکنش تند "سبزها" به اعلام موجودیت "جنبش سبز علوی"

جنبش سبز علوی حق مسلم سادات علویست

"جنبش سبز علوی" نام تشکلی است که روز گذشته با انتشار اطلاعیه ای رسماً اعلام موجودیت کرد و اعلام داشت که به دنبال "بازپس گرفتن رنگ سبز از گروه های ضد انقلابی است که پس از انتخابات آن را به عنوان نماد خود برگزیدند."
در حالی که بسیاری از چهره‌های سیاسی - مذهبی و تشکل های دانشجویی در داخل کشور از اعلام موجودیت جنبش سبز علوی استقبال کرده‌اند، گروه‌های اپوزسیون و سبزهای اغتشاش‌گر شدیداً از این اقدام خشمگین شده‌اند.

به گزارش شبکه ایران، در حالی که تنها یک روز از اعلام موجودیت تشکل جنبش سبز علوی می‌گذرد، چندین تشکل‌ دانشجویی و همچنین چهره‌های سیاسی و مذهبی به حمایت از این جنبش پرداخته‌اند.

"جنبش سبز علوی" نام تشکلی است که روز گذشته با انتشار اطلاعیه ای رسماً اعلام موجودیت کرد و اعلام داشت که به دنبال "بازپس گرفتن رنگ سبز از گروه های ضد انقلابی است که پس از انتخابات آن را به عنوان نماد خود برگزیدند."

در همین راستا جنبش سبز علوی از مردم متدین درخواست کرده بود تا برای تحقق این امر در مراسم مختلف مذهبی و اماکن عمومی با رنگ سبز حضور یابند.

به دنبال این اطلاعیه در اولین اقدام، تعدادی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف با انتشار بیانیه‌ای حمایت خود را از این جنبش اعلام کردند.

دانشجویان دانشگاه شریف در این بیانیه اقدام جنبش سبز علوی را حرکتی "انسانی" ، "اسلامی" و "شجاعانه" دانستند و تاکید کردند که این امر جلوی مصادره زیباترین نهادهای مومنان ولایتمدار توسط عوامل داخلی ظالمان روزگار را گرفته است.

سردار سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین نیز صبح امروز در مراسم یادواره شهید فهمیده با اشاره به اعلام موجودیت جنبش سبز علوی گفت: اگر امروز کسانی بخواهند با تاسی به کاخ سبز معاویه جنبش سبز اموی را در مقابل نظام ما علم کنند، ‌ملت ما ثابت کرده است که در تداوم راه شهیدان، جنبش سبز علوی بزرگ خود را در همه ظالمین عالم می‌شوراند و سرنوشتی که برای مستضعفین رقم زده شده است را محقق می‌کنند.

از سوی دیگرحجت‌الاسلام حسین روح‌بخش پژوهشگر دینی هم در گفتگو با خبرگزاری فارس، تشکیل جنبش سبز علوی برای مقابله با سوء‌استفاده از نماد مقدس تشیع را مفید و ضروری دانست و اظهار داشت: به نظر می‌رسد تمام افرادی که درباره عصمت پیامبر (ص) شک داشتند، امروز پشت رنگ سبز مخفی شده‌اند و با استفاده از عنوان‌های مذهبی سعی در به سخره گرفتن اعتقادات دینی و پیشبرد اهداف سیاسی خود دارند.

حجت‌الاسلام فقیه‌زاده دیگر کارشناس دینی نیز در مصاحبه با خبرگزاری فارس تاکید کرد: رنگ سبز، مورد اشاره قرآن و نماد سادات علوی است که نباید آن را سمبل یک جریان حزبی و سیاسی قلمداد کرد.

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان نیز با بیان اینکه سیاسیون نباید از رنگ‌هایی که برای مردم ما مقدس هستند سوء استفاده کنند، گفته است: جامعه اسلامی دانشجویان از این اقدام استقبال و از جنبش سبز علوی حمایت می‌کند.

اما در مقابل استقبالی که از سوی تشکل‌های دانشجویی و برخی شخصیت ها در داخل کشور از جنبش سبز علوی به عمل آمده است، رسانه‌های ضد انقلاب به شدت از اعلام موجودیت این جنبش انتقاد کرده اند.

در همین راستا محسن سازگارا چهره اصلاح طلب که این روزها و در دوره ضعف مدیریت داخلی بر سبزها می‌کوشد تا از طریق انتشار پیام روزانه به حرکت‌ سبزها سمت و سو بدهد، در آخرین پیام خود و در واکنش به اعلام موجودیت جنبش سبز علوی، از اغتشاش گران سبز خواست تا "خونسردی" خود را حفظ کنند.

وی در پیامی که در آستانه روز 13 آبان در وبلاگ خود منتشر کرده است از افراط‌یون سبز خواسته است تا در صورت مشاهده کسانی که با "نماد سبز" در دفاع از نظام شعار سر می‌دهند سکوت اختیار کرده و "کار خود" را انجام دهند!

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۸
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۸۸/۰۸/۱۲
0
1
به عنوان عضوی کوچک از خانواده بزرگ سادات علوی که از اینهمه خباثت لجنی ها خشمگین می باشد و با همه وجود خواستار بازپس گیری رنگ مقدس سبز از ضدانقلابیون لجنی هستم اعلام می کنم با اینکه هرگز نمی خواستم به ریا دچار شوم اما اجبارا بخاطر بازپسگیری این نماد سادات در هر مراسمی با شال سبز حاضر خواهم شد .تا منحرفین و خائنین به اهل بیت نتوانند از این نماد پاکی و ارزش بر علیه انقلاب بزرگ و ارزشی ایران عزیز ما استفاده کنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۸۸/۰۸/۳۰
0
0
من یک سید هستم. حقیقتا ار دیدن و حتی شنیدن نیرنگ سبز حالت تهوع بهم دست می داد. ازتون ممنونیم که دوباره مارو با رنگ مقدس سبز آشتی دادین. سبز فقط سبز علوی
پیشاپیش عید غدیر، عید سبز علوی را تبریک میگویم
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین