کد خبر: ۲۶۵۴۹۸
تعداد نظرات: ۷۶ نظر
تاریخ انتشار:
رئیس مرکز تجارت جهانی ایران خطاب به روحانی:

عملکرد ضعیف ما زمینه ظهور احمدی نژادی ها را فراهم کرده است

سبزعلیپور گفت: بازداشت دولتمردان سابق، نه تنها خوشحال کننده و دلیلی بر حقانیت و رضایت مردم از ما نیست بلکه بنوعی اولتیماتوم و هشداری جدی به ماست که اگر رأی مردم را بدرستی پاس نداریم و از قدرتی که بواسطه همین مردم به ما تفویض شده بدرستی استفاده نکنیم و وظایف محوله را هم درست انجام ندهیم و از همه مهمتر اینکه اگر بیش از حد به خود غره شویم، چه بسا که در آینده ای نه چندان دور، همین رسانه ها عکس ما را بجای یاران احمدی نژاد چاپ کرده و بعنوان فلان و فلان به مردم معرفی کنند.

گروه اقتصادی: محمدرضا سبزعلیپور رئیس مرکز تجارت جهانی ایران بمناسبت فرا رسیدن 24 خرداد (دومین سالگرد انتخاب حسن روحانی) بعنوان یکی از دوستان و حامیان روحانی و یک شخص تدبیر و امیدی، کارکرد دوساله دولت را مورد واکاوی قرارداده و نسبت به عملکرد دولت یازدهم انتقادات جدی را وارد دانست و گفت: جناب آقای دکتر روحانی، اجازه دهید تا بدواً دومین سالگرد انتخاب جنابعالی را تبریک عرض کنم هرچند خیلی دوست داشتم تا جدای از اینکه دومین سالگرد انتخاب شما را تبریک میگویم، عملکرد خوب، مثبت و قوی دولت یازدهم را هم به مقام معظم رهبری، حضرتعالی و به مردم عزیزمان تبریک و تهنیت بگویم اما متأسفانه هر چه با خود کلنجار رفتم در ارتباط با عملکردمان به نتیجه مثبت و جمع بندی قابل قبولی نرسیدم که جایی برای تبریک داشته باشد ولیکن طی دو سال گذشته عملکرد ضعیف و نگران کننده ای از جانب دوستان دولتمرد مشاهده شده است که نه تنها باعث تعجب غالب صاحب نظران سیاسی و اقتصادی گردیـده بلکه دل دلسوزان نظام را نیز به درد آورده است!! از همین رو طی تماسها و درد دلهای گله آمیز جمعی از هموطنان، دوستان و فعالان بـرجسته اقتصادی کشور با اینجانب، اخیراً جلسه مشورتی را نیز با جمعی از فعالان اقتصادی برگزار نموده و گله ها، نگرانیها، انتقادات و پیشنهادات آنها را شنیدم. برهمین اساس برخود واجب دیدم تا گله ها، نگرانیها، انتقادات و پیشنهادات مطروحه ایشان نسبت به عملکردمان را از سر اخلاص به سمع و نظرتان برسانم. پیشاپیش بابت صراحت لهجه ای که در عرایضم دارم معذورم.

عملکرد ضعیف ما زمینه ظهور احمدی نژادی ها را فراهم کرده است


حمایت مردم بالاترین سرمایه ماست، در حفظ این سرمایه با ارزش کوشا باشیم

به گزارش بولتن نیوز، وی در ادامه افزود: ملت فهیم و باشعور ایران، دو سال پیش در چنین روزی با حضور پر رنگ خود در پای صندوقهای رأی، چشم جهانیان را به خود خیره کرد و برگ زرین دیگری را بر دفتر پر افتخار حماسه های خود افزودند. اما بحث اصلی اینجاست که نباید از کنار این حماسه مهم و تاریخی بی تفاوت گذشت و در معنا و مفهوم آن تأمل نکرد. در صورتیکه از این پیروزی سرمست شده و از گذشته دیگران نیز پند و عبرت نگیریم، بطور قطع ظرف یکی دو سال آینده به دولتی بدتر از دولت احمدی نژاد مبدل خواهیم شد. مردم شریف ایران بابت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری و بامید اینکه اوضاع سیاسی و اقتصادی کشور بسوی بهبود حرکت کند در کوچه ها و خیابانهای سراسر ایران و حتی جهان جشن گرفتند. لکن جریان پیروز انتخابات (خودمان را عرض میکنم) باید این مردم و رأی آنها را جدی بگیرد و به آنها احترام بگذارد. این رأی ها همانند باران بهاری است که اگر خوب هدایت نشوند مطمئناً ظرف دو سال آینده تبدیل به سیل ویرانگر شده و دولت و دلتمردان سرمست را از اریکه قدرت به پایین کشیده و از صحنه روزگار پاک خواهد کرد اما چنانچه با عملکرد درست و مدبرانه خود، دل این ملت را بدست آورده و رأی آنها را نیز درست هدایت کنیم قطعاً تمام دشتها و بیابانهای خشک را هم سرسبز و پرگل می کنند. پس دولت منتخب باید قدر این موهبت الهی و پشتوانه ملی و مردمی را بداند. درکل چنانچه دولت محترم تدبیر و امید و در رأس آن شخص جنابعالی پیام 24 خرداد 1392 و خواسته مردم عزیز را نیک درک کنید، صد در صد حضور در چهار ساله دوم ریاست جمهوری را با درایت و خرد ورزی و بدون هیچ دقدقه ای هموار خواهید کرد. مخلص کلام اینکه کاری کنیم تا طی دو سال آینده نه تنها رأی دهندگان و طرفداران عزیز خودمان را از دست ندهیم بلکه آن جمعی را که بنابه دلایلی در شادی دو سال پیش ما سهیم نبوده و در جشن خیابانی مان شرکت نکرده بودند را نیز در جشنهای آینده، همراه خود سازیم. در غیر اینصورت همه طرفداران خود را نیز به دشمنان خود مبدل خواهیم کرد.

پیروزی حماسه 24 خرداد و موفقیت جنابعالی با حمایت رهبر معظم انقلاب امکان پذیر شد

علیپور اظهار داشت: همچنانکه استحضار دارید و شخصاً به این موضوع نیز اذعان کرده اید واقعیت بر این است که بی‌تردید پیروزی و خلق حماسه 24 خرداد با حمایت و تدبیر مقام معظم رهبری بوقوع پیوست، چه بسا اگر تدابیر رهبری مشمول حالمان نمیشد معلوم نبود که آیا شاهد چنین روزی برای جنابعالی و خودمان بودیم یا خیر؟ البته لازم به ذکر است که حمایت ایشان از حماسه 24خرداد به این دلیل نبود که با سایر کاندیداها مخالف بوده و یا اینکه ما را تافته ای جدا بافته از دیگران میدانستند بلکه مقام معظم رهبری با کلان نگری خویش قطعاً به این نتیجه رسیده بودند که در آن برهه از زمان و با وجود جنگ همه جانبه اقتصادی غرب برعلیه ایران، جنابعالی با همراهی و پشتیبانی ملت شریف ایران مفیدتر از سایرن برای کشورمان خواهید بود. پس سعی براین باشد تا با عملکرد مثبت و مدبرانه دولت تدبیر و امید آنهم با هدایت و فرماندهی حضرتعالی، این حمایتها را پاس بداریم و پاسخ قابل قبولی به الطاف و محبتهای ملت شریف ایران و مقام معظم رهبری بدهیم.


عهد و پیمانی با هم داشتیم

وی اظهار داشت: تا آنجائیکه به یاد دارم با ارائه شعارها و وعده‌ های پر حرارتی توانستیم رأی اکثریت مردم را به دست آوریم. جنابعالی با نقد اوضاع آنروز اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور، به مردم عزیزمان وعده دادید تا دولتی بر سر کار آورید که هم مشکلات اقتصادی چون رکود، بیکاری و گرانی را حل کند و هم مطالبات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مردم را محقق سازد و هم چرخ سانترفیوژها بخوبی بچرخد. ولیکن حدود 2 سال است مردمی که به ما رأی داده اند و آنهایی هم که به ما رأی نداده اند، همه و همه چشم‌انتظار تحقق وعده ‌ها و شعارهای انتخاباتی مان هستند. در همین راستا و بمنظور یادآوری، فقط به تعداد کمی از مهمترین وعده‌ ها و شعارهای اقتصادی ارائه شده جنابعالی در ایام انتخابات اشاره میکنم.

برخی از وعده‌ها و شعارهای اقتصادی ارائه شده در ایام انتخابات:

1- دولت تدبیر و امید نخواهد گذاشت این همه جوان بیکار در مقابل خانواده و فرزندانشان شرمنده باشند.

2- همین کارخانه‌ های موجود کشور اگر بجای۲۰% توان با ۶۰% توان کار کنند، بخش عظیمی از مشکلات اشتغال‌زایی در کشور برطرف میشود.

3- در ماههای ابتدای آغاز به کار دولت «تدبیر و امید» موانع از سر راه تولید برداشته خواهد ‌شد.

4- شعار من « نجات اقتصاد ایران» است.

5- برنامه اقتصادی من حل معضل اشتغال به خصوص برای جوانان تحصیل‌کرده است.

6- اصلاح نظام اداری نیز جزء اولویتهای دولت من است زیرا با اصلاح نظام اداری جلوی غالب فساد‌ ها گرفته میشود.

7- ما باید قبل از جذب سرمایه های خارجی ابتدا به فکر جذب سرمایه ایرانیان خارج از کشور باشیم.

8- باید خدمات و تسهیلات لازم را در اختیار کارآفرینان و تولیدگران قرار دهیم تا بدینوسیله هم معضل بیکاری و هم معضل تورم را سریعاً حل کنیم.

9- روی آوردن به مسیر واردات بزرگترین بی‌عدالتی است، یعنی عدالت این است که در شرایط فشار دشمن، ما بتوانیم در داخل به تولید کمک کنیم، فضا را بهبود ببخشیم، تولید داخل را افزایش دهیم و از مقدار واردات بکاهیم.

10- در تدوین برنامه‌ ها و انتخاب وزیران نیز بنحوی مردم را مشارکت میدهم، برنامه من این است که درتمام برنامه ‌های اقتصادی از فعالان اقتصادی کشور استفاده کنم و درانتخاب وزراء به جزء مجلس شورای اسلامی از صاحب‌ نظران هر بخش مشورت بگیرم و وزیری را انتخاب کنم که تمام کارشناسان یک بخش به آن افتخار کنند زیرا اگر چنین شود همکاری و مشارکت بهتر میشود.

11- کلید من، کلید تدبیر است و هر قفلی را باز میکند از همین رو تمام مشکلات قابل حل است و برای آنها برنامه دارم.

12- دولت باید تصدی‌گری خود را محدود به مواردی کند که باید متصدی آن باشد مانند امنیت، آموزش و بهداشت و در سایر زمینه‌ ها برای فعالیت مردم زمینه و تسهیلات را فراهم کند و اساس قانون اصل ۴۴ هم همین است.

13- ایران دومین منبع گاز و نفت جهان است ولی چرا باید مردم ما غرق در مشکلات معیشتی باشند؟ مشکل کجاست؟ مشکل از مدیریت و تصمیم‌گیریهای فردی و عدم مشورت آغاز میشود. مگر یک نفر یا یک جمع کوچک قادرند کشور ایران را در شرایط توطئه جهانی اداره کنند؟ ما نیاز به همگان و بهترینها داریم، ما نیاز به مشورت دانشگاهیان و بهترین کارشناسان داریم.

عملکرد ضعیف ما زمینه ظهور احمدی نژادی ها را فراهم کرده است

14- مگر اقتصاد دستوری هم در دنیای امروز معنا و مفهومی دارد؟

15- ما ۳ میلیون و۲۰۰ هزار بیکار داریم و اگر تنها ۱۰ میلیون گردشگر وارد کشور شود بیش از ۱۳میلیارد دلار درآمد ارزی و ۴ میلیون اشتغال درست میشود، یعنی با یک حرکت صحیح در یک مسئله اقتصادی و اجتماعی میتوانیم بیکاری را حل کنیم، بیکاری که امروز تنها مشکل اقتصادی نیست بلکه مشکل اجتماعی نیز هست و معضلات فراوانی نیز به همراه دارد.

16- کارخانه ‌های کشور بین۲۰ تا۴۰% درحال فعالیت هستند، ما باید همه مراکز تولیدی را به فعالیت کامل۱۰۰درصدی برسانیم و این کار امکان‌پذیر است.

17- در برنامه من علاوه بر برنامه‌ های میان‌مدت برای حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی، سیاست خارجی و امور فرهنگی، برنامه کوتاه مدت یک ماهه و۱۰۰روزه وجود دارد. ما میتوانیم در یک زمان کوتاه تحول اقتصادی در کشور بوجود آوریم و در آن تحول اقتصادی با ایجاد یک دوره تنفس به کارخانه‌ ها و مراکز تولیدی که مشکل دارند معضلاتشان را حل کنیم.

18- درحال حاضر بیش از۴۱ هزار واحد صنعتی نیمه ‌تمام داریم و اگر ۳۴ هزار میلیارد تومان اعتبار در اختیار این واحد ها گذاشته شود، همه آنها کامل و فعال میشوند و ۴۹۹ هزار نفر را هم مشغول به کار میکند.

19- در دولت تدبیر و امید همراه با یارانه‌ های نقدی، یارانه ‌های کالایی نیز داده میشود تا اقشار ضعیف، دیگر دغدغه معیشتی نداشته باشند؛ چرا که اساس اقتصاد دولت من آرامش به مردم و از بین بردن نگرانی آنهاست.

20- دولت تدبیر و امید بدنبال این است که آنچنان مردم را از درآمد، سرشار کنند که اصلاً به یارانه ۴۵ هزار تومانی هم نیازی نداشته باشند.

21- باید زندگی خوب و شغل آبرومند برای مردم افتخار باشد.

22- باید کار را به جایی برسانیم که بجای اینکه مردم دستشان را بسوی دولت دراز کنند، دولت دستش را بسوی مردم دراز کند.

23-برنامه ‌های اقتصادی وسیعی از سوی «دولت تدبیر و امید» طراحی‌شده که با اجرای آنها میتوان کشور را بسرعت از بحران موجود خارج کرد.

24- در حوزه مسائل اقتصادی زمینه‌ای فراهم خواهد شد که گرانی و تورم مهار شده و از طرفی کسب ‌وکار آحاد جامعه بویژه جوانان و بانوان نیز فراهم شود.

25- به جوانان میگویم من علاقه‌ای ندارم برای پیروزی در انتخابات جشن بگیرم بلکه دوست دارم زمانیکه غمی بر چهره کارگران ندیدم جشن بگیرم. آنروز که ایران در جایگاه غرور و افتخار در جهان بود جشن بگیرم. آنروزی که مردم ما احساس رضایت کردند روز جشن ما خواهد بود.

26- دولت تدبیر نخواهد گذاشت که ارزش پول ملی ظرف۶ ماه به یک سوم کاهش یابد.

27- دولت تدبیر، گرانی را با فکر و برنامه کنترل و کاهش خواهد داد و بیکاری را با روشهایی چون توجه به صنعت، کشاورزی و گردشگری کاهش خواهد داد و بیکاری را در کوتاهترین زمان به نُرم جهانی خواهد رساند.

28- مسئله مسکن نیز در اولویت دوم جوانان است که به آن توجه ویژه‌ای دارم.

29- یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی به مردم را با قوت ادامه میدهیم اما باید این موضوع را دانست که امروز ارزش این یارانه ۴۵ هزار تومانی به اندازه ۱۵ هزار تومان است و ما باید 45 هزار تومان واقعی را به مردم بدهیم.

30- باید کاری کنیم که مردم در شرایط آینده، از محصولات کشاورزی این سرزمین استفاده کنند نه اینکه با مسیر توسعه واردات و حذف تعرفه‌ ها، کشاورزی ایران را تعطیل کنیم و با واردات محصولات کشاورزی؛ صنعت کشاورزی دیگر کشورها از جمله شیلی، آرژانتین و فرانسه را توسعه دهیم.

31- برای من قابل ‌قبول نیست هر روز هر فرد ایرانی که به عمره میرود بخاطر کاهش هر روز قیمت ریال، در کنار یک عرب، خجالت بکشد.

32- ورود برنج خارجی سبب لطمه وارد آمدن به محصول داخلی است.

33- باید با صاحبان صنایع بنشینیم و ببینیم که بهترین راه برای پرداخت یارانه به صنعت چیست.

34- متأسفانه امروز در برخی جاها بجای مسکن، خوابگاه برای مردم درست شده بر همین اساس باید نواقص این پروژه ها برطرف شود.

35- باید در بخش کشاورزی سرمایه‌گذاری کافی صورت گیرد که البته سرمایه‌گذاری فعلی اصلاً کافی نیست.

36- اقتصاد بدون نفت جزء سیاستهای کلی نظام است.

37- اتکا بودجه جاری کشور باید قدم به قدم از نفت کاسته شود. زیرا پول نفت یکی از عوامل افزایش تورم است؛ راه دارا بودن اقتصاد بدون نفت افزایش صادرات غیرنفتی و ارائه تسهیلاتی برای صادرات غیرنفتی است.

38- من می‌پرسم چطور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با نفت۱۰ و۱۲و۱۴دلاری کشور را بعد از جنگ اداره کردند؟ همچنین دولتهای هفتم و هشتم هم با نفت 12 و 15دلاری کشور را اداره می‌کردند. پس چرا ما نکنیم.

39- عدالت یعنی اینکه هر چیزی سر جای خودش باشد، یعنی به کسی ظلم نشود و تولیدگر و کارگر به حقشان برسند و هر کسی بتواند انتقاد و حرف خودش را بزند که چنین جامعه‌ای، جامعه علوی خواهد بود.

با مرور این وعده ها و بررسی اوضاع و احوال کشور و وضعیت معیشتی مردم بخوبی در می یابیم که آیا این شعارها محقق شده یا نه و یا چند درصد از این وعده ها از حرف به عمل مبدل شده است.

قـرارمان این نبود

سبزعلیپور تصریح کرد: پر واضح است که پيشرفت در بُعد اقتصادي، لازمه بقا و شكوفايي يك نظام اجتماعي و سياسي پایدار است. پيشرفت اقتصادي با شاخص هاي متعددي سنجيده ميشود. رشد توليد سرانه در جامعه، نرخ بيكاري، نرخ تورم، توزيع درآمد بين آحاد جامعه، متوسط ميزان تحصيلات نيروي كار، دسترسي به خدمات آموزشي و بهداشتي، اميد به زندگي، ميزان توليدات فرهنگي، تأمين زندگي در زمان بازنشستگي و بيكاري از جمله شاخص‌ هاي پيشرفت اقتصادي است. لکن مردم همچنان اميدوار و منتظر فعاليتهاي دولت براي بهتر شدن شرايط اقتصادي‌ و ارتقاء سطح زندگیشان هستند. همچنین پايبند بودن دولت به تعهداتش، مسئله مهم ديگري كه مردم روي آن تأكيد بسیار دارند و از رئيس‌جمهور منتخب خود ميخواهند آن است كه اگر قولي به مردم داده اند، حتماً آن را انجام دهد و به تمام وعده ‌هايشان نه در حرف و شعار بلکه در عمل وفادار باشند تا مردم فرق این دولت با دولت پیشین را قلباً احساس کنند. اما با واکاوی عملکرد دوساله دولت تدبیر و امید به این نتیجه رسیده ایم که طی دو سال گذشته بجز یکسری از کارهای روبنائی از جمله توزیع یک دفعه سبد ناقص و نیمه کاره کالا، رفت و آمد چند هیأت اقتصادی خارجی به ایران و آغاز فاز دوم و سوم طرح هدفمندی یارانه ها که حاصلی جزء گرانی کالاها را در پی نداشته و طرح بیمه سلامت متأسفانه هیچ کارخانه ورشکسته ای احیاء نشده است. ممنوع الخروجی غالب فعالان اقتصادی رفع نگردیده و همچنان پا برجاست. چه میزان اشتغال ایجاد کرده ایم؟ چه میزان تورم را (البته در عمل نه در حرف) کاهش داده ایم؟ وضعیت ارز و نرخ آن نسبت به سال گذشته چقدر تغییر کرده است؟ سایه رکود و بلاتکلیفی بیش از پیش بر سر مردم باقی مانده و دهها مورد و سؤال دیگر... که در ذهن همه مردم و فعالان اقتصادی وجود دارد. لکن با وجود این همه سؤال و وضعیت موجود اقتصاد کشور، به جرأت میتوان گفت که اوضاع اقتصادی کشور و معیشتی امروز مردم آن چیزی نیست که دنبالش بودیم و آن مدینه فاضله ای نبود که وعده اش را دادیم. زیرا غالب مشکلات خرد و کلان کشور و مردم هنوز پا برجاست، آنوقت روز گذشته جنابعالی در نشست خبری تان در برابر همه رسانه گروهی داخلی و خارجی فرمودید که وزیر صنعت، معدن و تجارت به شما گفته اند که حدود8000 واحد اقتصادی را طی دو سال گذشته تکمیل و راه اندازی کرده اند!! لطفاً دستور فرمائید تا اسامی آن 8000 واحد اقتصادی که تکمیل و راه اندازی شده را اعلنی و در اختیار رسانه ها قرار دهند زیرا تصور نمیکنم که این آمارها دقیق باشد. پس اینکه فقط با کلمات و سخنان خشک و خالی بخواهیم اوضاع را باب دل مردم و خوب و بی نظیر نشان دهیم کار قابل دفاعی نیست. مع الاسف استنباط بر این است که ما هنوز طی دو سالی که گذشته نتوانسته ایم به وعده های داده شده جامه عمل بپوشانیم و مردم را تا حدودی دل شکسته و نا امید کرده ایم!! آیا قرارمان این بود و چنین عهد و پیمانی را باخود و با مردم بسته بودیم؟

با یادآوری عملکردهای غلط دولت قبل، ضعف ها، کم کاریها و سوءمدیریت خودمان را توجیه نکنیم

وی گفت: همه ما بخوبی میدانیم که فشارهای اقتصادی هشت سال دولتهای نهم و دهم ومبهم بودن آینده و زندگی مردم آنهم زیر سایه سنگین رکود، تورم افسارگسیخته، رشد بیکاری، کاهش ارزش پول ملی، کسری بودجه ریالی و کاهش درآمدهای ارزی دولت، موجب شد تا بحث اقتصاد و مشکلات ونابسامانی های آن به مهمترین مشكل مردم تبدیل شود. برهمین اساس شهروندان عزیزمان از رئیس جمهور محترم انتظار دارند که اگر قولی به مردم داده اند، حتماً آن را انجام دهد و به تمام وعده هایشان در عمل وفادار باشند تا مردم فرق این دولت را با دولت پیشین، قلباً احساس کنند. اما پس از گذشت دو سال از عمر دولت تدبیر و امید یا تدبیری در کار نبوده و یا اینکه تدبیرها کارساز نبوده و دولت محترم بجای اینکه عملیاتی شده و مشکلات و نابسامانی های اقتصادی کشور را در عمل حل و فصل نماید متأسفانه فقط به آمارسازی، رؤیا پردازی، سیاه نمائی، آزمون و خطا و تعریف و تمجید از خود روی آورده است که باید صراحتاً اعلام کنم که نه تنها با این روش، وعده های دولت هرگز محقق نخواهد شد بلکه با سیاه نمائی، آمارسازی، رؤیا پردازی، آزمون و خطا و... اقتصاد ایران و معیشت مردم سر و سامان نخواهد گرفت!! متأسفانه طی دوسالی که از عمر دولت مان سپری شده همیشه شاهد این داستان تلخ بوده ایم که همه دولتمردان عزیز از جمله شخص آقای روحانی از ده کلمه حرفی که میزنند حداقل نیمی از آن کلمات مربوط به خرابکاری های دولت احمدی نژاد میباشد و آن اینکه مملکت را آنها خراب کردند، بردند و خوردند، خزانه را خالی تحویل ما دادند، همه ارزها را خرج کردند، سالها طول میکشد تا آوارهای دولت احمدی نژاد را برداریم و... دهها مورد دیگر. بحث اصلی است که مگر همه ما از مشکلات و نابسامانی های آن هشت سال خبر نداریم که دائماً آنها را یادآوری میکنیم؟ مگر آقای روحانی که خود در زمان احمدی نژاد پستهای حساسی داشته و بر مناصب مهمی از جمله (رئیس مرکز استراتژیک، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضو مجلس خبرگان، نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی و... ) تکیه زده بودند از محرمانه ترین گزارشها در ارتباط با عملکرد و بعضاً خرابکاریهای دولت قبل مطلع نبودند؟ قطعاً اطلاع داشتند و با علم به این موضوع وارد عرصه انتخابات شدند و در برابر مردم ایران قول دادند تا همه چیز را سر و سامان دهند!! لکن اگر شخصی را از کره مریخ آورده و رئیس جمهور ایران کرده بودند اگر هر حرفی هم راجع به دولت احمدی نژاد میزد حق با او بود، چون هیچ اطلاعی از کارها و عملکرد دولت ایشان نداشته اما نه آقای روحانی. پس پیش کشیدن احمدی نژاد و یادآوری کارها و عملکرد دولتش هیچ توجیهی ندارد مگر اینکه ما بخواهیم تمام ضعفها، کم کاریها و خلف وعده ها و سوء مدیریت مان را از این طریق توجیه کنیم. که اصلاً این کار برازنده ما و شما نیست.


خبر دستگیری و حبس دولتمردان سابق و یاران احمدی نژاد مسرت بخش نیست بلکه نوعی هشدار به ما است

علیپور با اشاره به انتشار اخبار دستگیری، محاکمه و زندانی شدن برخی از دولتمردان سابق و یاران احمدی نژاد یادآور شد: هر از چندگاهی شاهد انتشار اخبار ریز و درشت از بازداشت یاران احمدی نژاد در رسانه ها هستیم که آخرین خبر، مربوط به بازداشت معاون رئیس دولت دهم بود که هفته گذشته با تصاویر و تیترهای ریز ودرشت در رسانه ها منتشر شد. اگر رسانه ها این نوع خبرها را با آب و تاب پوشش میدهند اصلاً تعجب برانگیز نیست زیرا این شغل آنان است و بمنظور جلب خوانندگان زیاد و فروش بیشتر به شیوه های مختلف متوسل میشوند اما موضوعی که اینجانب را متعجب میکند این است که بسیاری از دوستان ما در دولت یازدهم از خبر بازداشت این آقایان بی نهایت خوشحال مسرور شده و در پوست خود نمی گنجند و بازداشت دولتمردان سابق را دلیلی بر حقانیت و رضایت مردم از خودشان تعبیر میکنند لکن باید عرض کنم که بازداشت دولتمردان قبل، نه تنها خوشحال کننده و دلیلی بر حقانیت و رضایت مردم از ما نیست بلکه بنوعی اولتیماتوم و هشداری جدی به ماست که اگر رأی مردم را بدرستی پاس نداریم و از قدرتی که بواسطه همین مردم به ما تفویض شده بدرستی استفاده نکنیم و وظایف محوله را هم درست انجام ندهیم و از همه مهمتر اینکه اگر بیش از حد به خود غره شویم، چه بسا که در آینده ای نه چندان دور، همین رسانه ها عکس ما را بجای یاران احمدی نژاد چاپ کرده و بعنوان فلان و فلان به مردم معرفی کنند. مخلص کلام اینکه مدیران سابق و اسبق بازداشت شده همگی آینه عبرت ما هستند و بجای شادی بابت دستگیر شدنشان، باید از عملکرد آنان عبرت بگیریم و سعی کنیم تا در این جشن و شادی، کلاه خودمان را باد نبرد و نا خودآگاه سرمان بی کلاه نماند.

رسانه ها آبروداری میکنند

وی این موضوع را نیز بیان نمود که: رسانه های داخلی را میتوان به دو دسته تقسیم نمود 1- رسانه های اصلاح طلب و یا همسو با دولت 2- رسانه های متمایل و یا منتصب به جناحهای دیگر و یا بنوعی منتقد دولت. دسته سوم یعنی رسانه های بی طرف یا اصلاً وجود ندارند و یا اگر هم هستند بسیار اندک اند و بین دو دسته قبل گم میشوند. در همین راستا رسانه های همسو با دولت سیاست شان بر این است تا از دولت و دولتمردان حدالمقدور انتقاد نکنند و بیشتر نقاط قوت را پر رنگ کنند تا نقاط ضعف را و برعکس رسانه های مقابل تا جائی که خطوط قرمزها را رد نکنند از دولت انتقاد میکنند اما طبق درد دلی که برخی از اصحاب رسانه علی الخصوص رسانه های همسو با دولت با اینجانب داشته اند به این موضوع معترف بوده اند که خود نسبت به عملکرد ما انتقاد دارند و بعضاً ضعفها، کم کاریها و سوء مدیریتهای ما را می بینند اما به لحاظ اینکه از ابتدا و پیش از انتخابات برای پیروزی آقای روحانی از جان و دل مایه گذاشته و همه چیز خود را در این راه هزینه کرده اند در نتیجه امروز چاره ای ندارند تا این مسیر را ادامه دهند و برای حفظ آبروی خود و دولت، از انتقاد پرهیز کنند!! آنان میگویند که اگر از دولت انتقاد کنند بنوعی از خود انتقاد کرده اند و این یعنی تف سربالا. پس تا آنجایی که میتوانند چشم خود را به روی خیلی از ضعفها و مشکلات ما می بندند. از طرفی دیگر غالب رسانه های منتقدی که با ما همسو نیستند ولیکن کمی انصاف دارند سعی میکنند تا منصانه انتقاد کنند و از انتشار غالب ضعفهای دولت و بزرگنمائی آنها پرهیز نمایند که اگر همه این رسانه ها بخواهند بی انصافی کنند و چشم خود را هنگام انتشار اخبار و انتقادات ببندند آنموقع دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود. درکل استنباط من این است که بیش از 90% رسانه های ایران فی الواقع دارند آبروداری میکنند و بیش از منافع خود، فکر آبروی دولت و کشورمان هستند فلذا باید قدر این موهبت را بدانیم و طوری عمل نکنیم تا خدائی ناخواسته اعتماد رسانه ها بطور کلی از ما سلب شده و شمشیر خود را در برابر ما از رو ببندند.

همه مشکلات و نابسامانی های کشور مربوط به تحریم ها نمی باشند

علیپور اظهار داشت: زمینه ای وجود دارد که ما بتوانیم غالب مشکلات و معضلات کشور علی الخصوص نابسامانی های اقتصادی را حل و فصل کنیم فقط همت و عزم و اراده میخواهد و من قول میدهم که اگر این اراده به همراه مدیران قوی وجود داشته باشد در حداقل زمان بر غالب مشکلات فائق خواهیم آمد اما اینکه هیچ کاری نکنیم و فقط بهانه بیاوریم که در وضعیت تحریم قرار داریم و بقول برخی از حضرات، همه کارهای کشور و زندگی مردم را به بحث تحریمها گره بزنیم اصلاً کار صحیح و درستی نیست. بطور مثال: بحث صادرات یا تنظیم بازار و یا مسکن مردم و یا احیاء کارخانه های ورشکسته و رسیدگی به حال و روز فعالان اقتصادی و صاحبان صنایع بحران زده و یا صدها مورد دیگر. و یا مثال ملموس دیگری و آنهم اینکه مردم محله ای در مرکز شهر تهران از بوی لاستیک های غیر استانداری که در محلۀ آنها بطور غیرقانونی انبار شده رنج میبرند و بوی این لاستیک ها از طریق کولرها وارد اتاقهای مردم میشود و زندگی را برای آنان حرام کرده است ولیکن مسئولین سازمان ذیربط نسبت به مشکل مردم آن محل بی تفاوت بوده و اعلام می کنند که کشور در تحریم است فلذا باید صبر کنیم تا تحریمها رفع شود سپس واردکنندگان، لاستیک های اروپایی وارد کنند که بی بو هستند و نهایتاً مشکل این محل مرتفع خواهد شد اما در حال حاضر بدلیل وجود تحریمها، واردکنندگان لاستیکهای بد بو را از کشور چین وارد میکنند!! آیا صورت مسئله را عوض کردن و مشکلات مردم را به تحریمها گره زدن قابل قبول است؟

با عشق و علاقه به حسن رأی دادیم اما بیشتر حسین را می بینیم

سبزعلیپور در ادامه به موضوع متفاوت دیگری پرداخت و گفت: یکی از مواردی که مردم و فعالان اقتصادی به آن خیلی حساس شده و بعضاً با ما در میان میگذارند این است که چرا پس از روی کار آمدن دولت یازدهم، برادر محترم رئیس جمهور بیش از حد معمول در برابر رسانه ها ظاهر میشود و هر کجا آقای روحانی حضور دارند چهره برادرشان حضور وی را تحت الشعاع قرار داده و بیش از ایشان در دید دوربین های رسانه هستند. همین امر موجب شده تا عده ای چنین تصور کنند که ایشان برای آقای روحانی و غالب دولتمردان خط و خطوط تعین میکنند!! به همین خاطر غالب مردم این جمله را با یکدیگر رد و بدل میکنند که ((به حسن رأی دادیم اما حسین رئیس جمهور شد!!)) البته حق با مردم است زیرا از ابتدای انقلاب تا به امروز اصلاً چنین موردی مشاهده نشده که برادران رؤسای جمهور ایران اسلامی بیش از رئیس حمهور دیده شوند و حتی برخی اصلاً دیده نشده اند و مردم فقط نامی از آنها شنیده اند. مقام معظم رهبری خود بهترین مثال و الگو برای ما میباشند زیرا ایشان چه در زمان ریاست جمهوری خویش و چه در دوران رهبریت شان، اصلی و ابدا اخوان خودشان را در کنار خود نداشته و کمتر کسی است همه برادران مقام معظم رهبری را بشناسند. پس انتظار همگان از جناب آقای روحانی این است که این موضوع را بنحو مطلوب مدیریت کرده جلوی شایعات را دلخوری مردم عزیزمان را بگیرند.

بمنظور حفظ دوستان و حامیان خود ، بازبینی عملکرد دوساله دولت، تجدیدنظر در روشها و سیاستها و همچنین تغیر برخی از دولتمردان ضروری میباشد

وی افزود: اگر کلاه خود را قاضی کنیم و واقع بینانه و بدور از گرایشات حزبی و وابستگی های شخصی به موضوع بنگریم بدون شک تأیید مینمائیم که دولت یازدهم طی دوسالی که از عمرش گذشته نمره بالائی از مردم، فعالان اقتصادی و صاحب نظران برجسته سیاسی و اقتصادی دریافت نکرده و اگر راه را بر همین منوال ادامه دهیم مطمئناً در پایان سال چهارم کارنامه قابل دفاعی دریافت نخواهیم کرد و این کارنامه اصلاً پاسخ مناسبی به اعتماد مردم و رأی های آنها نیست. تمایل ندارم با صراحت لحجه و رک گویی ام، جناب آقای روحانی و سایر دوستان قدیمی خودم در دولت را برنجانم اما برای نتیجه گیری و جمع بندی موضوع مجبورم به عملکردهای دوسال گذشته دولت و نقاط منفی آن اشاره کنم. اگر میگویم نمره خوبی دریافت نکرده ایم دلایل محکمی دارم که طی دوسال گذشته بر عام و خاص عیان بوده است. جناب آقای روحانی در ایام تبلیغات انتخاباتی خود برای بهبود نسبی اوضاع اقتصادی کشور و سفره مردم قول چند ماه و صد روزه دادند اما امروز پس از گذشت حدود دوسال هنوز نقطه سرخط هستیم!!! آقای روحانی طی بیست و دو ماه گذشته بیش از70 درصد توان و انرژی دولت را بر روی مسائل سیاسی، بین المللی و مذاکرات هسته ای معطوف کرده است که نتایج آن در آینده دور مشخص خواهد شد که وارد این بحث نمیشوم،10درصد توان و انرژی دولت هم بر روی مسائل فرهنگی و اجتماعی گذاشته شده که تصور میکنم هنوز نتیجه دلخواهی که مد نظر حتی شخص آقای روحانی بوده هم در این بخشها بدست نیامده است. درکل تنها20درصد توان و وقت دولت یازدهم بر روی اقتصاد متمرکز شده که باتوجه به حجم مشکلات و نابسامانی های اقتصادی، عدم تناسب و ناهماهنگی تیم اقتصادی این میزان وقت و انرژی، توفیق آنچنانی را درپی نداشته است هرچند که دولت معتقد است که گره بخش اعظمی از مشکلات اقتصای با موفقیت در مذاکرات هسته ای گشوده خواهد شد که البته تا حدودی درست است. اما بقول معروف تا گوساله گاو شود دل صاحبش آب شود. مگر ما چقدر فرصت داریم که همین روند را بخواهیم ادامه دهیم و به همه اثبات کنیم که راه و روش مان درست بوده است زیرا هرچه زمان سپری میشود دوستان و حامیان بیشتری را از دست میدهیم. درکل جهت حفظ دوستان و حامیان خود، بنظر میرسد که بازبینی عملکرد دوساله دولت و تجدیدنظر در روشها و سیاستها و همچنین تغیر برخی از دولتمردان علی الخصوص تیم اقتصادی دولت ضروری میباشد:

انتقاد پذیر باشیم نه انتقاد گریز (آستانه تحمل و انتقاد پذیری خود را بالا ببریم)

رئیس شورای سیاستگذاری اقتصاد مقاومتی و بخش خصوصی خطاب به آقای روحانی خاطر نشان کرد: اینکه در سخنانمان اعلام میکنیم که هر کس دولت را نقد كند و اشتباهات ما را متذکر شود به او احترام و تواضع قائل میشویم و دست او را نیز میبوسیم تا به امروز فقط حرف بوده و از طرف دولت هیچ توجهی به انتقادات مشاهده نشده است!! ببینید رشد و توسعه کشور جزو اهداف مهم و برنامه های هر دولتی است که بر سر کار می آید؛ اما دولت باید توجه داشته باشد که در این راه میبایست قدمهایی را بردارد که برگرفته از واقعیات موجود اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و.... باشد و به برنامه های تبلیغاتی مبدل نشود. به گونه ای که نمونه آن را در برخی از سخنرانی ها و نشست های خبری رئیس جمهور محترم مشاهده کرده و میکنیم!. بنده به سیاستها و عملکردهای اقتصادی دولت نقد جدی دارم و غالب مسائلی را هم که گوشزد و یا پیش بینی کرده ام در کوتاهترین زمان محقق شده است اما هیچ توجهی از جانب جنابعالی و سایر دولتمردان ندیده ام!! انتقادات اینجانب به برخی از عملکردهای دولت تدبیر و امید از روی حب و بغض و یا اختلافات سیاسی و جناحی نبوده و نیست بلکه دوستانه، از سر اخلاص و در جهت یادآوری برخی امور بحران ساز میباشد. درکل سعی بر این بوده تا در انتقاداتم تخریب، دروغ و یا ادبیات غیرمتعارفی نباشد که خدایی ناخواسته بجای نقاد منصف به تخریب گر دولت خودم که قلباً برای پیروزی آن زحمت کشیده ام محکوم شوم. هرچند که قبلاً گفته ام لکن باز هم تکرار و اعتراف میکنم که من شخصی رک و صریحی هستم و انتقاداتم کمی تند و زبانم هم کمی تیز میباشد مع الوصف یادآور میشوم که اگر یک دوست ولو تند و تیز از دولت انتقاد کند، بهتر از آن است که بدخواهان با اظهارات مغرضانه خود به دولت ضربه وارد کرده و زمینه بی اعتمادی مردم را نسبت به عملکرد دولت بوجود آورند. پدر مرحوم بنده همیشه این مطلب را به اینجانب نصیحت و متذکر میشد که (دوست میگوید گفتم اما دشمن میگوید میخواستم بگم) من نیز بعنوان یک دوست (البته اگر قابل باشم) بخشی از گفتنی ها و دل نگرانیهای خود و فعالان برجسته اقتصادی ایران را طی دو سال گذشته به شما گفتم، حال توجه و پیگیری موارد طرح شده بر عهده خودتان میباشد. هرچند که تاحدودی از توجه دولت به انتقادات نا امید شده ام. زیرا بارها به عینه دیده ام که بعد از انتقادی که انجام داده ام بجای اینکه دوستانمان در دولت چند دقیقه ای وقت بگذارند و موضوع را بنحو مطلوب پیگیری کنند متأسفانه برعکس روزها وقت صرف کرده اند تا جلوی انتقادمان را بگیرند!! بطور مثال بجای اینکه با خودم تماس بگیرند و بپرسند که موضوع چیست و مشکل پیش آمده را چگونه باید حل کرد متأسفانه با خبرگزاریها و یا سایتهای خبری که مصاحبه و یا نظرات اینجانب را منتشر کرده تماس میگیرند و میگویند که علیپور از دوستان خودمان میباشد و ناراحت بوده و چیزی را گفته، پس لطف کنید مطلب را از روی سایت بردارید!! آیا این کار درستی است و شما این شیوه و روش را میپسندید؟ لذا از تمام دوستانم در دولت یازدهم خواهش میکنم تا همگی انتقاد پذیر باشیم نه انتقاد گریز و تا آنجائی که امکان دارد آستانه تحمل و سطح انتقاد پذیری خود را بالا ببریم.

رئیس مرکز تجارت جهانی ایران در خاتمه اظهار داشت: تجربه دو سال گذشته و اظهارات مردم در سطح جامعه مبین این موضوع مهم است که عملکرد بد و ضعیف ما زمینه ظهور احمدی نژادی ها را فراهم کرده و آنان نیز از این فرصت نهایت بهره برداری را کرده و برای تصاحب قدرت به سعی و تلاش افتاده اند. لکن چنانچه اشتباهات و عملکردهای غلط برخی از دولتمردان را اعلام نمی کنیم بخاطر این نیست که از چیزی خبر نداریم و یا متوجه نمیشویم بلکه فی الواقع نمیخواهیم با انعکاس مسائل منفی، مشکلات دولت را دوچندان کنیم زیرا این را خوب میدانیم که دولت محترم باندازه کافی درگیر مشکلات ریز و درشت داخلی و خارجی میباشد و اگر بعضاً انتقاد تندی هم میکنیم یقین بدانید که از سر اخلاص و دلسوزی میباشد تا شاید مفید به فایده باشد زیرا آرزوی قلبی ما هم این است که دولتی را که خودمان انتخاب کرده ایم در عمل موفق و بر مشکلات و ناملایمات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور فائق آمده و موجب سربلندی ایران و ایرانی شود اما اگر احساس کنیم که به انتقادات سازنده بی توجهی میشود قطعاً از طرق دیگری عملکردهای غلط و اشتباهات صورت گرفته توسط دولتمردان را مورد به مورد تذکر خواهیم داد، شاید تأثیر مثبتی بر جای گذارد، البته گفتنی ها زیاد است که مطرح کردن آنها از حوصله امروز ما خارج میباشد لکن بمرور زمان مسائل را بازگو خواهم کرد. مع الوصف باز هم برای چندمین بار از آقای روحانی درخواست میکنم به انتقادات بها داده و اجازه دهند بجای خودشان، ما از دولت تعریف و تمجید کنیم زیرا بطور قطع تأثیرش بیشتر خواهد بود.

انتهای پیام/


برای مشاهده مطالب اقتصادی ما را در کانال بولتن اقتصادی دنبال کنیدbultaneghtsadi@

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۷۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۲
Rth
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
3
23
برخی آدمها فقط وقتی که خارج از گود نشسته اند خوب اوورد میدهند وگرنه در داخل گود حرفی برای گفتن ندارند و در خوشبینانه ترین حالت از عدم توانمندی در خیلی از زمینه ها خبر میدهد و همچنین گویای دید غلط و سهل انگاری و سطحی نگری نسبت به مشکلات جامعه و همچنین راه حلها و اقدامات لازم هست ، گویی طرف از کل ماجرا بیخبر و بی اطلاع بوده و وقتی وارد میدون شده به شدت غافلگیر شده چون افکار و ذهنیتش کلا ربطی به واقعیات نداشته!!! و حالا با خروارها انتقاد به جا روبروست!
ناشناس
|
United States
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
27
15
در طول ۸ سال ریاست‌جمهوری‌اش، او را «کوروش کبیر»، «معجزه هزاره سوم»، «مالک اشتر» و «شعیب بن صالح» و دولتش را پاک‌ترین دولت می‌خواندند؛ به این هم اکتفا نشد و گفته می‌شد: «اگر بنا بود بعد از پیامبر(ص)، پیامبری بیاید آن احمدی‌نژاد بود»؛ دبیر ... نامه‌اش به جرج بوش را «الهام از طرف خدا» می‌نامید؛ ... هم انتخاب وی را «نفخه الهی و مشحون‌ به‌ کرامات‌ و معجزات» معرفی و مدعی بود که امام زمان قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری «در حال دعا کردن برای احمدی‌نژاد بوده است» و…!

انتشار این افسانه پردازی‌ها چنان تاثیرگذار بود که خود او را هم به شدت متوهم کرده بود تا آن‌جا که مدعی شد در سازمان ملل هاله نور می‌بیند و هدایت و اداره جلسه پرسش و پاسخ خود با دانشجویان دانشگاه کلمبیا را به امام زمان نسبت می‌داد و یارانه‌های پرداختی ناشی از افزایش سرسام آور قیمت‌ مواد سوختی و سایر حامل‌های انرژی را پول امام زمان می‌خواند که توسط او به این ملت فلاکت زده پرداخت می شود.

اما اینک پس از افشای پرونده‌های اتهامی کردان، ملک‌زاده و مرتضوی، در سر تیتر روزنامه‌های چپ و راست می‌خوانیم:

*«نمایندگان بار‌ها تاکید کرده‌اند که این گزارش تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در سطح تخلف‌های صورت‌گرفته، بالا‌تر از پرونده سازمان تامین‌ اجتماعی و ماجرای سعید مرتضوی خواهد ایستاد.»...............................................................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
مرسی از نگارنده
رضا ط
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
عجب! طرف یه طومار عقده گشاییش چاپ شده ، حالا اگه ما بودیم و در مورد بعضیها به اندازه نصف این پیامم مینوشتیم به جرم بلند بودن متن سانسور میشد!!!!!!!!! بولتن جان چرا؟؟؟؟؟؟؟
مدیر پایگاه اين پيام خيلي بلندتر از اين بود وما بيشترش را حذف كرديم .
Rth
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
خیلی چیزها به دلایلی که برای بولتن توجیه داره اینجا پخش نمیشه ، اما در این حد میگم که برای فهمیدن مسائل نیازه که قدرت تشخیص و درک بالایی داشته باشیم وگرنه به سمتی سوق داده میشیم که هدف یه عده خاص هست و برای شناخت یک فرد باید تمام زوایای اعتقادی و عملکردی و سوابق او را بررسی کنیم تا به شناخت نسبتا درستی دست یابیم ، سطحی نگری در این زمینه مارو به ناکجا آباد سوق میده و درعین ایجاد توهم واقع بینی مارو به نابینایی مبتلا میکنه.
پایتخت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
"...گفته می‌شد: «اگر بنا بود بعد از پیامبر(ص)، پیامبری بیاید آن احمدی‌نژاد بود» "
این حرف خیلی سنگینه و تعابیر علمی دقیقی رو میشه ازش استخراج کرد و فکر نکنم خیلی بیراه باشه.
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
پایتخت| ۱۸:۴۵ -
"...گفته می‌شد: «اگر بنا بود بعد از پیامبر(ص)، پیامبری بیاید آن احمدی‌نژاد بود» "
این حرف خیلی سنگینه و تعابیر علمی دقیقی!!!! رو میشه ازش استخراج کرد و فکر نکنم خیلی بیـــــــــــراه باشه!!!!.

شجاعت و صداقت در نوشتن کامنت از همه چیز واجب تر است .شما اخلاقا بایستی بجای چند پهلو نوشتن دقیقا منظور خود را بیان کنی زیرا بحث دین و و پبامیر اعظم (ص ) بحث سیاسی نیست که با آن بتوان بازی کرد و آنرا چرخاند و از آن چیستان !!؟؟ و معما ساخت.
شما بایستی در موارد دینی نظرات خود را یا دقیق بنویسی یا اگر مطالعه و یا جرات آن را نداری از نوشتن کامنت خودداری کنی .زیرا اگر کسی دین و خدا را نفهمد و نپیذیرد هیچ اشکالی نیست و آزاد و مختار است در قبول ویا رد آن هیچ توضیحی هم به کسی بدهکار نیست و مسئله شخصی خو د اوست . ولیکن سفسطه در دین خلاف است .
منتظر توضیح هستم.
پایتخت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
خطاب به ناشناس 13:50
برای به فعل نشاندن هر تفکر خوب یا پلیدی 3 چیز لازم است:
1- در "زمان مناسب" آن تفکر به مرحله ی اجرا درآید.
2- در "مکان مناسب" اجرا شود.
3- هدف، بزرگ در نظر گرفته شده یا بزرگ نشان داده شود.
در تفکر پلید در مورد 3 میتوان هدف اصلی را از دید دیگران پوشاند و دروغ بزرگی را جایگزین کرد و هر چه دروغ بزرگتر، باورپذیرتر.
پایتخت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
من در مورد نظری که در ۱۸:۴۵ مطرح کردم روز گذشته، در ادامه موارد لازم برای به فعل نشاندن هر تفکر خوب یا پلیدی، چند سطری به صورت خلاصه و البته دقیق و واضح نوشته بودم ولی با اینکه احتمال سانسورش رو کم میدونسم با اینحال آن مختصر توضیحات سانسور شدند. پس شجاعت گفتن بوده ولی فاقد شجاعت انتشار داشته و یا بهتر بگویم فاقد صلاحدید انتشار تشخیص داده شده.
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
خطاب به کابر ۲۲:۰۴ -
توجیهات شما بی اساستر و موهومتر و بی ارتباط تر به کامنت ۱۸:۴۵ است. همانگونه که گفتم در مسائل دینی یا شجاعت داشته باشید یا مطالعه .قبلا هم مفصلا با شما در بسیاری از موارد دینی بحث شده است و بخاطر فقدان صراحت کلام و صداقت دربیان مطالب دینی شما , هیچ بحثی با شما فائده ندارد و آب در هاون کوبیدن است زیرا فکر میکنید با بازی کردن ناشیانه با لغات و کلمات میتوانید اصل موضوعی را که به زعم خود با ترددستی کلامی!!!؟؟؟ آنرا خدشه دار نمودید در هاله ای از ابهامات بیشتر فرو برید .
شما اینجا با دسته کوران طرف نیستید تمام موضوعات شما با بیشترین اعتراضات روبرو میشود ومگر دو نفری که زنده به ساز مخالف هستند و دراین سایت مشخصند کسی شما را همراهی نمینمایند. فقط خواستم به شما تذکری داده باشم که در غیبت چند ماهه شما اتفاقی نیافتاده است و کمافی السابق نظرات شما فقط مزین به بار منفیست تا مثبت.
البته از شما غیر از این انتظاری نیست. آزادگی میتواند در بسیاری از مواقع بعضا دین افراد را جایگزین باشد.
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
پایتخت| ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
.... چند سطری ....دقیق!!! و واضح !!!نوشته بودم ولی با اینکه احتمال سانسورش رو کم میدونسم با اینحال آن مختصر توضیحات سانسور شدند. ...

شما کاربر ۱۱:۰۶ همیشه دیگران را مقصر میکنید و در تمام کامنتهای خود از خود تعریف وبه فهم وشعور ودرک ملتها و خصوصا ملت ایران توهین میکنید اینست تربیت و فرهنگ و پرورش شما که جای جای صفحات بولتن پر است از آن . قبلا هم به کرات در مورد سانسور صحبت کرده اید:

پایتخت| | ۲۱:۳۷ خطاب به ناشناس ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
.... من نظراتمو در 3 سطح و بسته به نوع مقاله یا نظرات دوستان منتشر میکنم. نظرات معمولیم رو بولتن تماماً و بدون دستکاری منتشر میکند، نظرات متوسطم رو بولتن با تغییراتی یا بعضاً سانسور شدید منتشر میکند ولی جالب اینجاست که نظرات بحث برانگیزمو بولتن به هیچوجه منتشر نمیکند حتی اگر با سند یا مرجع مورد قبول نظام آنها را بیاورم!
غرض از ذکر موارد بالا این بود که شما تنها با نظرات سطح اولم برخورد داشته اید ولی گویا باز هم توان درک آنها رو ندارید! متأسفم
پایتخت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
خطاب به ناشناس ۱۲:۳۱
دوست عزیز یکی از مشکلات جامعه ی ما در این یکی دو قرن گذشته خصوصاً در دو دهه ی اخیر نداشتن تجربه ی فکری و خلاقیت در آحاد ملت است چه در زمینه های علمی و چه فکری و شناختی اما و اما و اما ادعای ما گوش فلک را پر کرده است و به قولی هر آنچه که نداریم به آن افتخار میکنیم!!! مثلاً به مهمان نوازی نداشتیمان افتخار میکنیم!!! به هوش سرشارمان افتخار میکنیم( از هزاران جایزه ی نوبل نگرفتیمان و همچنین تکنولوژی نداشتیمان میشه خیلی چیزآ رو فهمید!)، به هنرمان!!! افتخار میکنیم(نمیدونم از کی تا حالا تکرار در تکرار در تکرار گره زدنهای قالی جزو هنر حساب شده!!!) و از همه مهمتر همگیمان فکر میکنیم سیاست مداریم ولی مثل آب خوردن در این زمینه بارها فریب خورده ایم!!!
میگویند اگر در علمی سررشته ندارید تقلید کنید ولی احتمالاً منظورشان این نبوده است که دنباله روی دیگران باشیم به طوری که ما رو به هر سو که خواستند هدایت کنند! پس اینهمه تکامل چند میلیارد ساله که در ما نمود کرده چه میشود؟!
اکثر کاربران حرف تازه ای نمیزنن و در عوض در مقابل حرفهای تازه جبهه گیری میکنن، حرفهای شماها در همه جا پیدا میشود و تفکر برانگیز نیستند چون قبلاً شنیده شده، حرف جدید بزنید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
جناب پایتخت، شاید به نظرت عجیب باشه چون فکر می کنم فکر می کنی خیلی حرفات جدید و منحصر به فرده ولی حرفات جداً تکراریه اصلا هم حرف تازه ای نداری ما هم بارها حرفایی از این جنس رو خوانده ایم و شنیده ایم!
البته در توهینت به خانم های ایرانی باید بگم بله در نوع خودت بی نظیری ولی باور کن این اصلاً خوشایند نیست و عمق کم مایه ی سطح تفکراتت و سطحی نگری و ظاهر بینیت رو می رسونه!
با ناشناس با پرچم آلمان موافقم توجیهت بسیار بی ربط با گفتار قبلیت بود مثلاً میشه بگی چه "تعابیر علمی دقیقی رو " ازش استخراج می کنی؟
بله ممکنه اطرفیان بادمجون دورقابچین برخی مسئولین حرف های گزافی بزنند و ادعاهایی را مطرح کنند که- ناشی از ضعف های شخصیتی که در علم روانشناسی و جامعه شناسی تعابیر خاص خودش را دارد باشد- در رابطه با کمالات فرد مسئول این چه ربطی با شخص دارد؟مخصوصا اگر اشخاص متملق هدفشان تخریب آن شخص در بلندمدت باشد؟
ببینید شما نمی تونید چون تعریف خاص خودتون رو از چیزی دارید اون رو اصلح ترین تعریف و تلقی در نظر بگیرین با توجه به علم و دانش اندک و محدودتون!
بهتره در هر زمینه ای به صاحب نظران اون حوزه رجوع کنید و از عقل کل دانستن خود جلوگیری به عمل آورید!
یک دوست روانشناس می خواهد و بررسی نظر شما تا با یکی از آن "تعابیر علمی" که از حقیقت وجودتان سرچشمه می گیرد آشنایتان کند!
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
با عرض پوزش از مسئولین گرانقدر بولتن چون این آخرین مطلبیست که برای این کاربر مینوسم متمنی است با وجود طولانی بودن استثناء آنرا اجازه نشر فرمائید.

خطاب به کاربر ۱۷:۵۷ با اینکه سه چهار کامنت طولانی و دراز ارائه داده اید هیچکدام متاسفانه بار علمی نداشته و هیچ مربوط به اصل موضوع نمیشود که همچنانکه نوشتم بنا به تجربیات قبلی با شما انتظاری غیر از این نیست .شما محال است بتوانید کامنتی بنویسید و به ملت ایران توهین نکنید .نمیدانم در کدامین غصبات ایران زندگی میکنید ولی اگر فرصت شد به کارخانه های عظیم تولیدی سری بزنید تا از خفت قالی رهائی پیدا کنید و سری هم به منابع علمی بزنید تا هزاران اختراعات و متدها و اکتشافات و مقام علمی و مقالات علمی ایرانیان داخل و فروش آن به کشورهای صنعتی را شاهد باشید .شما فکر میکنید مثلا خیابانهای آلمان پر است از مخترع؟ آلمان بعد از ژاپن مقام دوم در خرید اختراعات در دنیا را دارد و طبق آمارموجود خارج معدل هوش ونبوغ و استعداد ملت ایران از بسیاری از ملل اروپا بالاتر است و همین باعث میشود که دائم با کودتا و جنگ و جاسوسی ملتهای ما را عقب نگه دارند که مثل 500 سال پیش مجبور نشوند برای یادگیری علوم و دانش به شرق مسافرت کنند .
نوشته اید : همگیمان فکر میکنیم سیاست مداریم ولی مثل آب خوردن در این زمینه بارها فریب خورده ایم!!! لطفا تجربه شخصی خودتان را تعمیم به دیگران ندهید .
نوشتید میگویند اگر در علمی سررشته ندارید تقلید کنید ولی احتمالاً منظورشان این نبوده است که دنباله روی دیگران باشیم به طوری که ما رو به هر سو که خواستند هدایت کنند! پس اینهمه تکامل چند میلیارد ساله که در ما نمود کرده چه میشود؟! شما مشکل در تقلید دارید زیرا بحث تقلید را که بازهم دینیست نمیفهمید.اگر شما چند میلیارد سال است تکامل داشته اید دیگران در همین مدت چندین برابر شمابیشتر تکامل داشته اند زیرا تکامل اندک شما در نظراتتان پیداست پس مجبورید برای درمان به پزشک مراجعه کنید زیرا او همزمان با شما در این رشته بیشتر تکامل داشته است. .لذا سعی کنید فقط در مباحثی وارد شوید که دوره تکاملی آنرا طی کرده اید. ختم کلام
پایتخت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
خطاب به شناس۲۲:۰۱
"... سری هم به منابع علمی بزنید تا هزاران اختراعات و متدها و اکتشافات و مقام علمی و مقالات علمی ایرانیان داخل و فروش آن به کشورهای صنعتی را شاهد باشید"
دوست عزیز کمیت وقتی مهم میشود که با کیفیت همراه باشد. مثلاً یک خودروی لامبورگینی به اندازه ی 400 پراید قیمت دارد ولی بااینحال آن 400 خودروی پراید باهم هم نمیتوانند کاری که تنها 1 خودروی لامبورگینی انجام میدهد را انجام دهند! بعبارتی ارزش تکنولوژی یک پیچ لامبورگینی از تمام آن 400 پراید بیشتر است!
تعداد اختراعات و مقالات علمی نوعی ... است و بس که اکثراً بدرد در کوزه میخورند. اتفاقاً شخصاً چند اختراع رو ثبت کرده ام ولی خودم میدانم که تاپ نیستند و به همین خاطر خودم رو مخترع نمیدانم! اصلاً مخترع واقعی در ایران نداریم. دوست عزیز یه سر برو ثبت اختراعات در خیابان قائم مقام تا منظورمو بفهمی.
پایتخت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
و اما شما به آلمان اشاره کردید، من تابحال آلمان نرفتمو نمیتونم در موردشان نظر بدم ولی من هم مثل شما در زمان کودکی فکر میکردم ایرانیها خیلی باهوشند و حداقل خودمو باهوشترین فرد دنیا میدونستم! اونقدر که کوچکترین موفقیتم در هر زمینه ای رو بزرگ میدیدم البته حق داشتم چون نسبت به دیگر همسنو سالهایم بهترین بودم و همین باعث میشد که فکر کنم که به اندازه ی کافی در فلان کاری تبحر پیدا کردمو دست از تلاش بیشتر برمیداشتم هرچند که زمینه پیشرفت بیشتر هم نبود و اما اولین باری که به یکی از کشورهای اروپایی سفر کردم تازه فهمیدم که چقدر در اشتباه بوده ام! فرض کنید یک دختربچه 8 ساله تمام دانش من رو داشت اونم درست و علمیش نه مثل من، اون دختربچه به 3 زبان بین المللی تسلط کامل داشت با تلفظهای درست به طوری که برای نوع تلفظ water من ایراد میگرفت! ای خدا یعنی ساده ترین لغت انگلیسی رو هم بلد نیسم تلفظ کنم، خاک برسر کسی که به من انگلیسی رو اشتباه یاد داده! خاک برسر کسی که موسیقی رو به من اشتباه یاد داده، خاک برسر کسانی که برای من هنر را اشتباه معنی کرده اند، خاک برسر کسانی که دنیا رو جور دیگری به من نشان داده اند و خاک برسر کسانی که به من فقط دروغ گفته اند!
دوستان ما خیلی عقبیم، چرا خودمان رو همش فریب میدهیم یا فریبمان میدهند! به نظرم خطرناکترین تفکر اینه که اون چیزی که نیستیم فکر کنیم هستیم.
من به شخصه یکی دو ساله که شروع کردم که از بچه های 8ساله ی دیگر نقاط جهان پیش بیفتم امیدوارم که تونسته باشم به شما هم تلنگری زده باشم.
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
فقط برای شما متاسفم در زمان قاجار هم دولت قاجار عین شما فکر میکرد و جلوی خارجیها کم می آورد وخجالت میکشید.همینقدر کافیست . اینکه کل اطلاعات شما به اندازه یک بچه 8 ساله بوده واقعیت داره الان هم همینقدره . خانه از پایبست ویران است . شما اگر در اروپا مدرسه و دبیرستان درس خونده بودی بعد متوجه میشدی چقدر بچه هاشون بیسوادند . هرساله 75 کشور دانش آموزان 15 ساله در یک کنکور سراسری در کشورهاشان شرکت میکنند در دروس ریاضی و علوم پایه و درک مطلب که سال گذشته امریکا در ریاضیات و علوم پایه و درک مطلب 23 و 24 شد و کشورهای بزرگ و معرف دیگر عقب تر .
مثال:کارخانه ای که چرخ چرخ خیاطی تولید میکند فکر میکنید از چندین هزار نفر چندتاشون مهندس و دکتر مهندس و تحصیلکرده اند ؟؟ به موسسه یا اورگان پیزا در اینترنت رجوع کنید تا واقیعیات را بیبینید و مجبور نباشید حدس و گمانه بزنید و به سر معلم و مدیر و دبیر و دیگران خاک هواله کنید.
ضمنا چون قبلا هم امتحان کرده ام بحث با شما بی نتیجه است بنده تا شما در مسائل دینی پارازیت نیندازید کاری به نظرات شما ندارم زیرا نظرات شما برایم غیر از تکرار مکررات قبلی چیز نویی ندارد و همه را از بر شده ام.
ذ پروگرام فور اینترنشال استودنت اسسمنت /پیزا
The Programme for International Student Assessment /PISA
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
14
26
درود بر احمدی نژاد
پاسخ ها
f
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
خدا بعضي ازطرفداران محمود را شفای عاجل دهد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
درود و زنده باد و مرده باد و مرگ بر .........!توهمی بیش نیست .
آراد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
8
14
یکی نیست به این بابا بگه تو این 2 سال غیر از انتقادبه دولت قبل برای مردم چه کاری انجام دادید؟؟؟؟!!!!! همه چیز خیلی بدتر شده هزینه زندگی من نسبت به 2 سال پیش حد اقل 2.5 برابر شده، جناب سبزی پور لطفا به جای اظهار فضل به کار مردم برسید، با حرف های قشنگ کار درست نمیشه.
پاسخ ها
دوست
| United States |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
آزاد عزیز: لطف کنید ابتدا مطلب را باحوصله و درست و حسابی مطالعه کنید، آنوقت متوجه میشوید که آقای سبزعلیپور نه تنها اظهار فضل نکرده بلکه حرف دل شما را زده. پس لطف کنید بدون مطالعه مطالب، انتقاد نکرده و کامنت نگذارید.
رضا ط
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
دوست 22:14 گرامی
برخی به خاطر بزرگ کردن خود و اطرافیانشون بعضی وقتا بنا به ضرورتی که حس میکنند فرار به جلو انجام میدن و خود این یعنی قصد گول زدن مردم! و ضمنا این بابا اگه واقعا فهم و درک جملاتی که گفته رو داشت از ابتدا با توجه به شناختی که از دوستش داشته!! ازش حمایت نمیکرد و در اینجا هم در عین به اصطلاح انتقاد از رفیقش همزمان به سیاه نمایی از دیگران نمیپرداخت ، پس باید دید جمللات قشنگ که پشتش نیت حمایت از خودیها رو داره از زبان چه کسی بیرون میاد ، ذات و نیت نه جمله بندی.
سلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
5
16
بابا امام خمینی با اصرار فرمودند روحانیت وارد کارهای اجرایی نشود /...
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
کاملا حق با شماست به همین خاطر هم جناب آقای دکتر روحانی عذرشان موجه است که دوسال است کاری را اجرا نکرده اند .نظارت که اشکال ندارد دخالت و اجرا اشکال دارد.
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
7
16
پیروزی حماسه 24 خرداد و موفقیت جنابعالی با حمایت رهبر معظم انقلاب امکان پذیر شد...
عجیب استکه ایشان اینگونه مینویسد ؟؟ کارگریزان هم پیروزی روحانی را مدیون خود و اصلاح طالبان هم پیروزی روحانی را مدیون خود و..
درصورتیکه مقام معظم رهبری تا کنون قبل از انتخابات از هیچ کس دفاع نکرده و هیچکس را به دیگری برتری نداده اند و این بشدت از واقعیات دور است .
بازهم به کسانی که بعد از رحلت امام راحل خمینی کبیر ره خاطره مینویسند ایشان هم اکنون مشغول نوشتن خاطره است!!
نودانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
9
19
بیایید وجدانی قضاوت کنید دولت در این دوسال چه خدماتی برا ملت داشته؟
پاسخ ها
ف
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
خدمتی نکرده باشد حداقل کمتر از محمود کارهای افتضاح انجام داده
ناشناس
| Germany |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
جفت طوطیها مثل اینکه از یک قفس دررفتند زیرا عین هم جیغ بنفش میکشند یک جمله هم بیشتر بلد نیستند و دائم طوطی وار تکرار.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
فامیل دور آقای احمدی نژاد از آلمان که بیکاری آلمان فشار روحی زیادی بر او وارد کرده و مرتب به کاربران مخالف نظرات خودش سنگ پرانی می کنه ، برو دکتر.
ناشناس
| Germany |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
۱۸:۵۱ - فامیل دور آقای احمدی نژاد از آلمان...
.
خدا عقل بده .یک همکلاسی ما داشتیم کمی شیرین عقل بود عموی او رفته بود امریکا مقیم شده بود بعد این بنده خدا حیونکی عکس عموشو هر دفعه ای نشون میداد میگفت فامیل دورمونه (فکر میکرد اگر کسی رفت خارج میشه فامیل دور)
ضمنا عجله نکن این دکتر میره اون دکتر میاد ! احتیاج نیست بری دکتر فقط کمی صبر داشته باش دکتر خودش میاد.
f
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
بعضی از کاربران را در افغانستان راه نمی دهند اما پرچم جرمنی دارند.
ناشناس
| Germany |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
وبعضی از کاربران دایم با اسم ناشناس جیغ بنفش میکشند و جرات ندارند خود را معرفی کنند ولی لهجه شان در کامنت آنها را افشا میکند زیرا صدای فریاد و اعتراض طوطی بخاطر تکرار مشخص است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
5
7
مگر چند تا از وزرا روحانی هستند که بعضی ها علیه روحانیت جوسازی می کنند ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
10
16
حالا که دولت دست شما و دوستانتان است ببینیم چه گلی به سر ملت می زنید . کاری نکنید که ملت در دل حسرت امدن اقای احمدی نژاد را در دل بپروراند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
6
12
مشکل اصلی این دولت این است که همه تخم مرغ هایش را در سبد مذاکره گذاشته است .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
11
12
احمدی نژاد تاج سرتونه
پاسخ ها
رضا ط
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
بله کلامتون درسته ولی یه پیامم تو دلش هست:
داد میزنه که خیلی ناراحت شدی!!
والبته اگه از روی ناراحتی نمینوشتی قطعا تعداد مثبتهات بیشتر میشد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
احمدي نژاد محبوب قشر مستضعف
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
11
13
دکتر احمدی نژاد هنوز طرفداران خودش را دارد
پاسخ ها
سارا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
دکتر!!!!!
تا آنجا که می میدانم مهندس مکانیک دانشگاه علم و صنعت بودند...
واقعاً دورۀ PHD را در کجا گذراندند؟
ناشناس
| Germany |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
دکتر محمود احمدی نژاد در سال ۱۳۳۵ هجری شمسی در روستای ارادان از شهرستان گرمسار، چشم به جهان گشود و از یک سالگی به همراه خانواده در تهران اقامت گزید

وی دوران تحصیلات ابتدایی، راهنمایی و متوسطه خود را در این شهر گذراند و در سال 1354 با کسب رتبه 132 کنکور سراسری گزینش دانشجو، تحصیلات عالی خود را در رشته مهندسی عمران دانشگاه علم و صنعت آغاز کرد و در سال 1365 در مقطع کارشناسی ارشد همان دانشگاه پذیرفته شد و در سال 1368 به عضویت هیات علمی دانشکده عمران دانشگاه علم و صنعت در آمد و در سال 1376موفق به دریافت مدرک تحصیلی دکترای مهندسی و برنامه ریزی حمل و نقل از دانشگاه علم و صنعت گردید.

ایشان به زبان انگلیسی آشنایی دارند و طی سال‌های تدریس در این دانشگاه و تدوین مقالات و پژوهش‌های متعدد علمی، راهنمایی ده‌ها پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی در زمینه‌های مختلف مهندسی عمران، راه و حمل و نقل و مدیریت ساخت را بر عهده داشته است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
علم و آگاهی و آشنایی ایشان به زبان انگلیسی از سخنرانی جناب دکتر در دانشکاه کلمبیای آمریکا شکوفه باران شد، خخخخخخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
| Germany |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
شکوفه , کی موقع سخنرانی , گلم بیا بارون اومد .او گلم بشی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
15
12
اقتصاد کشور در زمان جناب احمدی نژاد به بیماری مهلک مبتلا شد.
پاسخ ها
بولتن خوان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
لطفا نظر آقای عسگر اولادی رو در رابطه با مصاحبه مطبوعاتی روحانی بخوانید و از ایشان بپرسید بابت کدام یک از حرف های آقای رئیس جمهور می خندیدند :D
بولتن خوان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
اما در این دولت بیماریش مهلک تر شده است
ناشناس
| Germany |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
کارگریزان و اصلاح طالبان اینقدر خوب کار کرده بودند و اینقدر عدالت اقتصادی فراوون بود و اینقدر ارزونی بود واینقدر مردم ازشون راضی بودند که دهها میلیون نفر از جمعیت ایران بخاطر تشکر وقدر دانی از انان به احمدی نژاد رای دادند. راستی نفوذ کلام احمدی نژاد از کجا سرچشمه میگیرد؟ بایک پرسش ساده پراید کیلویی چند؟صنعت خودروسازی از بین رفت وهنوز دوسال است دولت جدید هم نتوانسته عیبش را پیدا کند!! یکبار هم درمورد قطعنامه دونی صحبت کرده بود الان دوسال است شبانه روز کل دنیاوکدخدا ودولت ماهنوز نتوانسته اند درب خروجی قطععنامه دونی را مسدود کنند ودرعرض این دوسال ۱۳۶ مورد تحریم اضافه شده است.یکوقتی هم پرسیده بود آقاجان این هولوکاست اگه راست بوده خوب آلمانها را جریمه کنید چرا فلسطینی ها باید جریمه خلاف آلمانها را بدهند؟ و از آنروز تا حالا دنیای صهیون به همریخته در صورتیکه هزاران نفرسرشناس هزاران سخنرانی و هزاران سوال میکنند آب از آب تکان نمیخورد
رضا ط
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
و در دوره بعد به مرگ رسید که به تب راضی باشید!
f
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
خوشم میاد هواداران محمود اینقدر رو دارند که باوجود این همه فساد باز اظهار فضل و ابراز وجود می کنند.
ناشناس
| Germany |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
جای بسیار خوشحالیست که افرادیکه در جمع به اندازه دو صفحه روزنامه اطلاعات ندارند دائم در فرصتهای مختلف عقده خودشان را در جملاتی تکراری مانند طوطی بدون درک از موضوع طوطی وار فریاد میزنند .انسان به یاد گرامافونهای قدیمی می افتد که وقتی سوزنشان گیر میگرد یک دور شیار صوتی را دائم تکرار میکردند تا اینکه کسی یا گرامافون را از برق میکشید ویا با زدن ضربه به سر گرام( هد کریستال کواتز - وسوزن) آنرا به شیار بغلی می انداخت .دنیائی داشت گرامافون برای خودش لیکن آنهم قدیمی شد و رفت. اینهم قدیمی شده است و رفته است لیکن دوزاری کج فرصت میخواهد.
ف
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
بعضی ها کاش به جای یاوه گویی در صورت داشتن عقل به عقل خود رجوع کنند.اگر قدرت تجزیه تحلیل داشته باشند می توانند درک کنند که کارهای + محمود بیشتر بوده یا -.برای بعضی از این کاربران معلوم الحال دعا می کنم عاقل شوند ذره ای.
ناشناس
| Germany |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
شما فقط سعی کن مطلب بسیار مهم کانال سوئز در بولتن را بخوانی تا از خوابزدگی بیدار شوی وبه اشتباهتت پی ببری وسعی کنی با سند و مدرک صحبت کنی نه رها کردن تیر در تاریکی .مشکلات پیچیده سیاست محمود پیش کش.هنوز ۴ ماه است معذرتخواهی واقرار به اشتباه بدهکاری.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
10
12
ان شاءالله دو سال دیگه شاهد آمدن احمدی نژاد هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
خدا اونروز را نیاره، الهی آمین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
8
14
احمدی نزاد هیچ وقت از کسی انتقاد نکرد وکسی را بیسواد نخواند خوب جلوی کشورهای اروپایی وایستاد اقتصاد کشور را هم به درستی هدایت کرد مردم الان به فقر و بدبختی افتادند با وجودیکه تحریمها در زمان احمدی نزاد بیشتر بود اگه دوباره هم شرکت کنه 90 درصد مردم رای میدند بهش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
آره اقتصاد را درست هدایت کرد! معلومه !ولی به سمت جیب کی معلوم نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
2
6
خوبيش اينه كه خودش اقرار كرده عملكردش ضعيف بوده است
morteza
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
1
7
وضع امروز ما == نتیجه یک انتخاب اشتباه
پاسخ ها
رضا ط
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
قربون آدم چیز فهم، این حرف دل خیلی از رای دهندگان 92یی عزیزه ولی خب بروز دادنش یه کم سخته.
ف
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
رضا منظور مرتضی محمود است.
رضا ط
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
ف ، منظور رضا فریدون است
ناشناس
| Germany |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
دوست باشید با هم و دعوانکنید تا همه باهم بزودی برای تمدید اعصاب و استراحت برویم فریدون کنار .
رضا ط
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
ناشناسGERMANY
با پیشنهادت راجع به استراحت موافقم ولی من محمودآباد رو ترجیح میدم (:

(البته میدونم شما هم همینطوری)
اصولگرا
|
-
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
3
3
ضمن تشکر از آقای علیپور؛ تمام مطالب ایشان پسندیده ومورد قبول است منطق را درنظر بگیریم و وحدت کلمه وهمزبانی را فراموش نشود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
8
3
من نمی فهمم اینایی که میگن اوضاع اقتصاد از دوران آقای احمدی نژاد بدترشده، دارن شوخی می کنن یا واقعا متوجه نیستن؟!!!! آخه اون روزهایی که دلار و طلا با سرعت نجومی قیمتش میرفت بالا و پشت سرش قیمت همه چیز از شیر و پنیر و پفک نمکی گرفته تا خودرو و ........ را یادتون رفته؟!!! اصلا از همه این حرف ها بگذریم بانک مرکزی هم اون دوره آمار مربوط به تورم می داد و هم الان این دو مورد و مقایسه کنید ، در ضمن قیمت جهانی نفت را هم که این دو سال به شدت پایین اومده را هم اضافه کنید به قضیه ، دیگه واقعا جایی واسه بحث نمی مونه
پاسخ ها
Rth
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
بله تورم بالا بود اما تولید و گردش هم تقریبا همپای اون بالا میرفت و کلی فعالیتهای بزرگ اقتصادی و تولیدی و سازندگی و عمرانی هم توسط دولت انجام میشد و واقعا احساس پویایی وجود داشت بالاترین رکورد های بورس رقم خورد ،بزرگترین پیشرفتهای علمی رقم خورد، پول تو دست مردم بود و چکهای برگشتی خیلی کمتر از حالا بود همه اینها و خیلی موارد دیگه در مقابل رکود ورشکست کننده حالا و عدم وجود نقدینگی و چکهای برگشتی زیاد که باعث عدم اطمینان به بازار و کاهش اعتبار چکه و دست خالی بودن مردم و متوقف شدن روند سعودی پیشرفتهای همه جانبه و تقریبا رو زمین موندن همه کارها به امید تدبیر غرب و امریکا برای ما!!! و مشکلات عدیدمون که حل اونا رو به تحریمها گره میزنند!!! کجا و اون شرایط کجا؟ کلید تو قفل شکسته = کار به مراتب سخت تر شده - برای پایین اومدن قیمت نفت هم باید به اقتصاد مقاومتی متوسل شد که فعلا کسی نمیخواد در این جهت تلاش کنه و به حرف زدن اکتفا میکنند.
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
آی گفتی عمو قربانت حرفت
بیا جلو آجیل بریز تو ظرفت!!

جناب ناشناس عزیز یک اصل بسیار بسیار مهم در اقتصاد استکه که میگوید عرضه و تقاضا و این بزرگترین فاکتور اقتصادی شاخص ارزش و نرخ کالا و خدمات...همه چیز است. وقتی کارها خوابیده و وهمه دوسال است منتظرند شما نه به پول کلان احتیاج دارید نه به ارز کلان قیمتها خود بخود می افتند ووقتی نفت ارزان میشود چون قدرت خرید کشورهای نفتی هم کم میشود باز همه چیز ارزان میشود و قیمت ارزان نفت قیمت انرژی را پائین آورده و تولیدات و ترانسپورت و حمل ونقل هم ارزانتر خواهند شد واینها نه ربطی به سیاست محمود دارد نه ربطی به سیاست حسن.
ولی حالا با این تورم کم و سیاست آشتی با کدخدا شما تشریف ببرید بازار و بازآورید آنچه را که به شما در ازای حقوق ماهانه بهتان میدهند.
خوب بهتر همه اش در زنبیلی جا میشود نه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
منظورت از آمار تورم بانک مرکزی همون تورم صفر درصده دیگه آره!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
12
7
اختلاسها در دوران طلایی هشت سال ریاست ایشان افسارش گسیخته شد.
پاسخ ها
morteza
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
مخصوصا با اون درآمدهای نفتی طلایی!!!!!!!
رضا ط
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
و احتمالا شما خودت یکی از اون اختلاسها هستی!
ناشناس
| Germany |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
افسار شما چطور؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
نخیر اختلاسها از قبل از دوره ایشون بود منتها دوره 8 ساله شفاف بود که تازه 8 سالشم نه و 4 سال دومش اون اختلاسهایی که اتفاق افتاد رو شد مثل دولت بعضیا نبود که طرف سال 82 وام چند هزار میلیاردی گرفت اون زمان که سقف حقوقها خیلی پایین تر بود و بعدا گندش دراومد ضمنا حداقلش این بود همون زمان شناسایی شدن نه مثل پرونده های استات اویل و کرسنت که تازه مردم دارن سر در میارن و تازه بازم دستور فرمودند موضوع رسانه ای نشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
خیر عصر طلایی اختلاسها در دوران پرشکوه سازندگی بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
0
5
دو سال ديگه منتظرت هستيم دكتر جان
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین