کد خبر: ۱۹۰۱۴۸
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
تاریخ انتشار:

رادیو فردا از کدام مرجع تقلید می کند؟

رادیو دیروز: مرجع تقلید رادیو فردا در اقدامی مداخله جویانه، به ارکان نظام حمله ور شد.
به گزارش بولتن نیوز به نقل از رادیو دیروز، مرجع تقلید رادیو فردا که معمولاً با نزدیک شدن به زمان انتخابات، فعالیت خویش را از سر می گیرد، در سخنانی که توسط رادیو فردا منتشر شده، به قوه قضائیه، سپاه، بسیج و حتی وزارت اطلاعات حمله کرده و اظهاراتی در مورد حصر فتنه گران بیان کرده است. رادیو فردا می نویسد:

"آیت‌الله علی‌محمد دستغيب، از مراجع تقليد شيعه، در بيانيه‌ انتقادی تازه خود ضمن درخواست دوباره برای رفع حصر از رهبران جنبش سبز، سپاه و بسیج و نیروهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی را به دخالت در امور سیاسی متهم کرد و گفت: وزارت اطلاعات به جايی رسيد که گلوگاه امور را در دست گرفت يعنی صلاحيت افراد مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان بايد تحت نظر او امضاء و تاييد شود! اين اواخر با در دست داشتن اجازه از قاضی مقهور، جان و مال و ناموس و آبروی افراد متهم مورد تعرض واقع شد و دادگاه ويژه به همراهی وزارت اطلاعات، حوزه‌های علميه را تحت نظارت خويش درآورد و اگر مرجعی انتقاد می‌کرد مورد هجوم سپاه و بسيج قرار می‌گرفت".

رادیو فردا در ادامه مقلدان و پيروان دستغيب را بيشتر از استان فارس و مناطق جنوبی ايران دانسته و گفته او امام جماعت مسجد مهم قبا در شيراز است که در سال‌های اخير، اين مسجد چند بار مورد هجوم نيروهای لباس‌شخصی و بسيجی قرار گرفته و درگيری‌های شديدی را به دنبال داشته، اما با مقاومت طرفداران پرتعداد آقای دستغيب، اداره آن کماکان در اختيار او باقی مانده است.

کسی که تحریریه رادیو فردا و صدای آمریکا و برخی مخاطبانشان از او تقلید می کنند، شخصی است که:

۱. در سخنانی متناقض در باب ولایت فقیه می گوید: هیچ وقت حضرت امام خمینی(ره) نگفتند که ولی فقیه بالاتراز قانون اساسی است؛ حتی خود ایشان تابع قانون اساسی بودند" . در حالیکه حضرت امام (ره) بر فراتر بودن ولایت مطلقه فقیه از قانون اساسی تأکید می کنند و می فرمایند: "این که در قانون اساسی است بعضی شؤونات ولی فقیه است نه همه شؤون ولایت فقیه". (صحیفه نور، ج ۱۱، ص ۱۳۳). در حالیکه شهید دستغیب در زمانی که ولایت مطلقه را کمتر کسی می فهمید تعبیر ایشان ولایت مطلقه بود. و مکرراً این مسئله را هم در خطبه های نماز جمعه هم در جاهای مختلف گوشزد می کردند که "اطاعت از ولایت فقیه قوام نماز ماست". حال چطور می شود نظراتش ۱۸۰ درجه با دایی مرحوم تفاوت داشته باشد و حال آنکه با چسباندن خود به ایشان به جایگاه اجتماعی رسیده.
۲. اکثر درگیریهای اوباش و اراذلی که در مسجد قبا (بخوانید مسجد ضرار) ترتیب داده اند تحت حمایت وی انجام پذیرفته است. از جمله فتنه روز قدس سال ۱۳۸۹ که به مردم روزه دار شهر شیراز با ابزاری مانند سنگ، چوب، رحل قرآن!، كانال كولر و حتی قمه حمله صورت گرفت و عده ای از مردم را با زبان روزه مورد ضرب و شتم قرار دادند که گزارش های مفصل و تصویر آن درفضای مجازی وجود دارد.
۳. رادیو فردا در حالی مقلدان و پيروان پر تعداد وی را بيشتر از استان فارس دانسته که بهمن ماه ۱۳۹۰ در تشییع جنازه و خاکسپاری فرزند شهید آیت الله دستغیب مردم ولایتمدار شیراز از ورود وی در مقبره شهید آیت الله دستغیب و مرحوم سیدمحمدهاشم دستغیب جلوگیری کردند.
حال شخصی با این سابقه، به خود اجازه می دهد به نیروهای سپاه، بسیج و حتی قوه قضائیه و اداره اطلاعات حمله کرده و آنها را متهم به دخالت در سیاست کند و تهمت بزند که جان و مال و ناموس و آبروی افراد متهم مورد تعرض واقع شده و دادگاه ويژه به همراهی وزارت اطلاعات، حوزه‌های علميه را تحت نظارت خويش درآورده و اگر مرجعی انتقاد کند مورد هجوم سپاه و بسيج قرار می گیرد و هیچ سند و مدرکی هم ارائه نکند". و جالبتر آنکه معترض باشد چرا صلاحیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان باید تحت نظر وزارت اطلاعات باشد؟ آیا منظورش این است که به دلیل غیر قابل اعتماد بودن قوه قضائیه و وزارت اطلاعات ایران، باید برای تأیید صلاحیت ها از برادران مقلّد خویش در سازمان جاسوسی آمریکا _سیا_ استعلام صلاحیت یا عدم صلاحیت شود؟

مسجد قبایی که رادیو فردا آن را مهم می خواند همان مسجدی است که به محض ایراد افاضات اینچنینی مرجع تقلید رادیو فردا، اخبار آن فوراً مخابره شده و حتی قبل از همه سایتهای داخلی به دست رادیو فردا می رسد! بنابراین احتمالاً منظور رادیو فردا از مسجد مهم قبا، پایگاه مهم جوسازی برای تهیه خوراک خبری اش بوده. نکته آخر اینکه، رادیو فردا که همیشه معترض قوانین اسلام و فقها و روحانیت است و اصولاً تقلید را خلاف آزادی بشر می داند، چطور است که حامی مرجعیت شده و سنگ او و فتواهای بی موردش را به سینه می زند؟ آیا جز این است که به قوت پایگاه مردمی مرجعیت و شریعت واقف است و در صدد است با همراه نشان دادن  مراجعی چون بیات زنجانی و دستغیب با خود و ساده لوحی آنان، از آن برای نیل به اهداف خائنانه اش سوء استفاده کند؟ البته در این میان مشخص نیست از بین این دو مرجع اعلم را چه کسی باید تعیین کند؟ سیا؟ آیپک؟ مجلس سنا؟ جان کری؟


یادآوری: برای اولین بار VOA، رادیو صدای آمریكا مرجعیت دستغیب را اعلام كرد!

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
11
9
وای اسلام وای قران وای مراجع تقلید. تا کی باید این جور افراد نماینده مسلمان ایرانی باشند. و رادیو فردا به عنوان مرجع تقلید ابروی اسلام رو تو دنیا ببره. فریاد یا محمدا
بایرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
5
2
بولتن جان من قصد بحث سیایی ندارم اما سوالم این است که چرا از جمله حضرت امام "این که در قانون اساسی است بعضی شؤونات ولی فقیه است نه همه شؤون ولایت فقیه". (صحیفه نور، ج ۱۱، ص ۱۳۳)، برداشت به مطلوب می کنید. حضرت امام نیز خود را در چارچوب قانون تعریف کرده است. اصلا اگر کسی در چارچوب قانون تعریف نشود، خودش مسئله دار است. قانون اساسی ما نیز تا جای ممکن حرمت ولی فقیه را نگاه داشته است و در عین حال بنا به ماهیت قانون و محدوده های آن ، نمی توان انتظار داشت تمامی ابعاد ولی فقیه را منعکس نماید که محدودیتی طبیعی و منطقی است. سوال این است که چطور از این فرمایش حضرت امام تعبیر به فراقانونی ایشان شده است؟؟؟ این برداشت به نوعی مخالف مقام شامخ آن مرجع تقلید و رهبر بزرگ انقلاب اسلامی است.
پاسخ ها
گیلا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
نمیدونم شما چقدر مطالعه دارید در این رابطه اگه مطالعه کردید و نظر دادید به ماهم ادرس بدید بدونیم . اگرم همینجوری استنباط کردید که ....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
4
4
به به چشممون به جمال سيدمون روشن شد بذاريد همون توبرگزيده ها بمونه كه واقعا هم برگزيدهاست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
4
2
فرياد از روزي كه علم و آبروي مرجع تقليد و دانشمند جهان تشيع را به خاطر آنكه شبيه ما فكر نميكند به فنا دهيم و به كردار خود افتخار كنيم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
شبیه ما فکر نکنند تا کجا؟ تا جاییکه مثل صدای امریکا و رادیو فردا فکر کنند؟ کی مرجعیتشون رو تایید کرده؟ بقالی نیست که هر کی چند کیلو قند و نبات داشت دکون وا کنه. از یه مرجع بزرگتر باید مجوز داشته باشن .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
7
5
موسوی محبوب خداوند است
او همانند علی بیست سال سکوت کرد
پاسخ ها
م سادات موسوی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
حضرت علی علیه السلام که ما می شناسیم ،اولین امام برگزیده خداوند ، بیست سال در قبال حق غیر قابل انکار غصب شده اش ،مظلومانه سکوتی مدبّرانه و حکیمانه کرد اما در عین حال جلوی تفرقه و تشتّت میان مسلمانان را گرفت که برای تمام جهان حتی غیر مسلمین نیز مقدّس و قابل احترام است.
گیلا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
کاش همونجور سکوت کرده مونده بود. تا مرد زبانش بسته باشد عیب و هنرش نهفته باشد حافظا...
م سادات موسوی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
بولتن خیلی بدی که نظرم را نصفه و نیمه گذاشتی.

کاش مثل اخیرا به کل کامنتم را بایکوت می کردی تا به دلخواه خودت گزینشی سه خطش را بگذاری!

در ضمن بنده نوشتم بیست و پنج سال،پنج سالش کجا پرید؟
مدیر پایگاه مطمئن باشید اون حذفیات هم مثل همین 25 سالتان است که اشتباه است امیر مومنان حدود 20 سال بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص)خارج از قدرت بودند نه 25 سال .
م سادات موسوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
0
0
بولتن متأسفم برات که از چهار نظر غیر قابل انتشار دوتاش نظر بنده بوده!
جوابی هم که ازم گذاشتی یک پنجم کامنتمه!

نمیگم نظرم هیچ مشکلی نداره ولی برادر عزیز خط قرمزت را دقیقا مشخص کن،والله به خدا خسته ام کردی با این سیاست بازی ها!
آخه زندگی علی محمد سربی که پدرش سادات نبوده و فامیلی دائی اش(دستغیب) را برداشته خط قرمز شماست؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
آخه م سادات موسوی، چرا ندونسته حرف میزنی؟ سربی؟! ایشون سادات هستند و فامیلی پدرشون هم دستغیب. خاک بدا به اون که برای تخریب ایشون حتی از شایعات کثیف اینجوری هم استفاده میکنه.
من کاملا با نظرات ایشون مخالفم و مرجعیتش رو هم قبول ندارم ولی نباید بدون دانش و فقط برحسب شنیده ها اظهار نظر کرد. البته تقصیر زیادی شما ندارین، مقصر کسان دیگری هستند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
0
0
بولتن چرا نشر کذب میکنی رادیو فردا به اسلام اعتقادی نداره که مرجع داشته باشه ، مردم خودشون تشخیص حق وباطل رامیدهند
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین