کد خبر: ۷۱۰۰
تاریخ انتشار:
فعالان سیاسی به اقدام لاریجانی واکنش نشان دادند

تلاش برای زنده کردن ایده دولت وحدت ملی

روز گذشته مجلس شورای اسلامی میزبان نمایندگان ادوار مختلف مجلس بود. در این جلسه روسای مجالس هشتگانه سخنرانی کردند. بی تردید وحدت دلسوزان نظام امری مطلوب و پسندیده است و اگر از این زاویه به ابتکار هیئت رییسه مجلس به ریاست علی لاریجانی......
روز گذشته مجلس شورای اسلامی میزبان نمایندگان ادوار مختلف مجلس بود. در این جلسه روسای مجالس هشتگانه سخنرانی کردند. بی تردید وحدت دلسوزان نظام امری مطلوب و پسندیده است و اگر از این زاویه به ابتکار هیئت رییسه مجلس به ریاست علی لاریجانی نگاه شود جای تقدیر دارد و لیکن نکات بسیاری برای خلق تردید در هدف واقعی این گردهمایی وجود دارد.

مصاحبه لاریجانی در با خبرگزاری فارس و استقبال و حمایت جدی وی از ایده وحدت ملی در شرایط موجود دلیل اول است. این ایده که مبتنی بر اتحاد برای حذف احمدی نژاد است پیش از این توسط ناطق نوری مطرح شده بود که استقبال سردی از آن شد.
از سوی دیگر به روشنی سخنان هاشمی رفسنجانی در این جلسه از علاقه وی به شکل گیری ائتلاف علیه احمدی نژاد حکایت داشت.
همچنین استقبال گسترده نشریات دوم خردادی از سخنان هاشمی و ابتکار لاریجانی و تحلیل های این روزنامه ها عمق اهداف این گردهمایی را روشن می سازد و در این زمینه می توانید به روزنامه های کارگزاران، اعتماد و اعتماد ملی مراجعه کنید.

در این رابطه برخی فعالان سیاسی واکنش نشان دادند.

دولت وحدت ملي بلايي خانمان سوز براي جامعه است
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: افرادي كه دولت وحدت ملي را مطرح مي كنند خودشان مي‌دانند كه اين نوع دولت در كشور ما كارايي ندارد و بلايي خانمان سوز براي جامعه است. پرويز سروري نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با فارس، با اشاره به هدف افرادي كه دولت وحدت ملي را مطرح مي‌كنند گفت: چنين مدلي را در ايران موفق نمي‌دانم چراكه ما در حالي كه دولت يك نواختي را تشكيل مي‌دهيم با مشكلات متعددي مواجه هستيم. چون در كشور ما دولت و مجلس از درون احزاب بيرون نمي آيند لذا نقش افراد در دولت بسيار برخسته است و افراد همه نقشها را بازي مي‌كنند و نه تنها دولت وحدت ملي مفيد نيست. بلكه يك بلاي خانمان سوز در جامعه است. وي درخصوص سخنان روز گذشته هاشمي رفسنجاني مبني بر اينكه "رضاخان كار هاي عمراني زيادي انجام داد اما خيانت نيز كرد" گفت: برخي تصور مي‌كنند كه اين سخنان خطاب به دولت و شخص احمدي بود اما تصور من اين نيست كه اين سخنان خطاب به دولت بود و اگر هم اينگونه باشد دولت خود ايشان هم كارهاي عمراني انجام داد و به دولت سازندگي معروف بود.

خودنمايي سياسي
كوچك‌زاده گفت: برخي از كساني در همايش ديروز حضور داشتند كه به فرمايش صريح امام(ره)، از ملي‌گراهايي هستند كه در مواضع متعددي به آرمان‌هاي امام، انقلاب و مردم خيانت كرده‌اند و وحدت، با خائنان به آرمان‌هاي انقلاب ممكن نيست. مهدي كوچك زاده عضو فراكسيون اكثريت مجلس و نماينده مردم تهران در گفتگو با فارس در خصوص همايش 30 سال قانونگذاري در ايران كه روز گذشته در مجلس شوراي اسلامي برگزار شد، گفت: هر چند گفته مي‌شود اين همايش نمادي از وحدت ملي بود اما سئوال مهم اينجاست كه در ذيل وحدت ملي، تعريف خودي و غيرخودي كجا قرار مي‌گيرد؟ نماينده مردم تهران با بيان اين‌كه چگونه مي‌خواهيم با كساني كه به آرمان‌هاي انقلاب خيانت كرده‌اند به وحدت برسيم، اظهار داشت: از نظر ما وحدت ملي در دايره خودي‌ها قابل تعريف است و اين شبهه‌اي است كه ترتيب‌دهندگان جلسه ديروز بايد آن را پاسخ دهند. كوچك‌زاده با تأكيد بر اينكه واقعاً همايش ديروز چه نفعي داشت، گفت: هزينه‌هايي كه ديروز براي اين جلسه صرف شد، چه تأثيري در روند قانونگذاري در كشور داشت؟ جلسه‌اي كه صرفاً يك ديدار باشد و پيگيري‌هاي قبل و بعد از آن روشن نباشد چه نفعي براي مردم خواهد داشت؟ وي همايش 30 سال قانونگذاري در ايران را يك "خودنمايي سياسي" خواند و افزود: وحدت ملي به مثابه يك آرمان نيازمند لوازم و پيش‌فرض‌هايي است و بايد حواسمان باشد كه هر كس شناسنامه ايراني دارد لزوماً پايبند به آرمان‌هاي مردم ايران نيست.

برخي گروهها نبايد به همايش 30 سال قانونگذاري دعوت مي‌شدند
عضو شوراي مركزي فراكسيون اكثريت مجلس با انتقاد از حضور بعضي از گروهها در همايش 30 سال قانونگذاري و نظارت، گفت: بهتر بود اين گروهها به همايش دعوت نمي‌شدند. ولي اسماعيلي نماينده گرمي در مجلس شوراي اسلامي گفت: حضور اين مسئولان در همايش مذكور نشان دهنده آنست كه مسئولان در راستاي عمراني و آبادي و بخصوص استكبار ستيزي وحدت دارند در واقع همايش اين پيام را براي دشمنان نظام داشت كه توطئه‌هاي آنها سرابي بيش نيست.

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین