کد خبر: ۲۹۰۹۳
تاریخ انتشار:

رحیمی:کره‌ باید سیلی بخورد تا آدم شود

معاون اول رئيس جمهور تاكيد كرد: براي مقابل با تحريم‌ها دلار و يورو را از سبد ارزي كشور خارج مي‌كنيم و جاي آن ريال و پول هر كشوري كه با ما همكاري كند را قرار مي‌دهيم.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاري فارس، محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهور در ادامه سخنراني خود در سومين روز اجلاس روساي آموزش و پرورش مناطق سراسر كشور، به 4 زير دريايي كه روز گذشته توسط نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران به آب انداخته شده اشاره كرد و خبرهاي بسيار خوش در آينده نزديك را نويد داد.
وي با اشاره به صدور قطعنامه‌هاي مختلف عليه ايران از سال 2006 تاكنون افزود: اين قطعنامه‌ها به زعم آنها فلج كننده بوده است اما ما با اقدامات حساب شده‌اي آنها را دور زديم و مزه تحريم‌ها را فهميديم و در بخش‌هاي مختلف از جمله ساخت هواپيما، تانك و ماشين و همچنين اختراعات و اكتشافات پيشرفت كرديم و استعدادهايمان درخشان شد.
معاون اول رئيس جمهور ادامه داد: ايراني شايستگي دارد كه زمينه را براي حكومت منجي زيباي بي‌نظير فراهم كرده و عدالت و محبت را در دنيا مستقر كند.
رحيمي كشورهاي غربي و آمريكا را مورد خطاب قرار داد و تاكيد كرد: چه كسي گفت به بهانه سلاح به عراق حمله كنيد و اين همه خون بريزيد و افغانستان را به خاك و خون بكشيد؟
رحيمي اضافه كرد: در افغانستان توليد مواد مخدر را به بالاي 20 هزار تن رساندند و آمريكايي‌ها و انگليسي‌ها آن را بردند.
وي هزينه‌هاي صرفه شده از سوي آمريكا را بدون پشتوانه دانست و خاطرنشان كرد: در ايران اگر اسكناس منتشر مي‌شود، حتماً بايد پشتوانه طلا داشته باشد وگرنه تورم به وجود مي‌آيد اما آنها بدون پشتوانه طلا پول چاپ كرده و خرج مي‌كنند و با كاغذ اجناس و نفت ما را مي‌خرند و فرآوري مي‌كنند و با 4 برابر قيمت به ما مي‌فروشند.
معاون اول رئيس جمهور سازمان ملل را بي‌خاصيت و وابسته توصيف كرد و گفت: 27 كشور اروپايي تحريم جديدي عليه ايران انجام دادند و استراليايي‌ها كه يك مشت گله‌دار هستند نيز به آنها پيوسته‌اند.
رحيمي با اشاره به متهم كردن ايران به تلاش براي ساخت بمب هسته‌اي از سوي آمريكا و متحدانشان يادآور شد: صهيونيست‌ها بر اقتصاد جهان مسلط شدند و 200 كلاهك هسته‌اي دارند اما زماني كه ايران مي‌خواهد از انرژي هسته‌اي برق توليد كند، آنها ايران را به ساخت بمب اتمي متهم مي‌كنند، در حالي كه بمب در مكتب ما حرام است و حتي اگر بخواهيم بمب اتمي بسازيم، چه كسي را مي‌خواهيم با آن بزنيم؛ اگر به اسرائيل حمله كنيم كه تشعشعات آن به مسلمانان آسيب مي‌زند.
وي با بيان اينكه در مقابله با تحريم بايد يك شيوه جديد اقتصادي طراحي كنيم و به ريش آنها بخنديم، به تلاش بي بي سي براي ايجاد جنگ رواني در ايران درباره تحريم‌ها اشاره كرد و اظهار داشت: بي بي سي فيلم پخش كرد كه در آن يك زن به يك تعمير كار تماس مي‌گيرد وقتي تعمير كار مي‌آيد، مي‌گويد تحريم هستيم و قطعات در كشور وجود ندارد. اما شما ببينيد اينها چقدر بي شرف هستند كه فيلم درست مي‌كنند و جنگ رواني راه مي‌اندازند.
معاون اول رئيس جمهور يادآور شد: از 6 ماه پيش مي‌دانستيم كه آنها چه مي‌خواهند بگويند و به همين دليل جلسه گذاشتيم و راه ‌ها را همواره كرديم كه يك ايراني در اثر تحريم ضرر نكند.
وي با اشاره به 21ميليارد دلار مبادلات اقتصادي ايران با اروپا خاطرنشان كرد: از اين مبلغ 3 ميليارد آن را ايران مي‌فروشد و 17 ميليارد را اروپايي‌ها به ايران مي‌فروشند كه آن هم سويا ذرت و گندم درجه 3 براي خوراك چهارپايان است كه اين را قطع خواهيم كرد و وسايل و قطعات حساس را جوانان ايراني خواهند ساخت كه البته اين موضوع زمان نياز دارد.
به گفته معاون اول رئيس جمهور، احمدي نژاد به وزير صنايع دستور داد كه ساخت قطعات بخش صنعت را به دانشگاه‌ها واگذار كنند.
رحيمي با اشاره به جلسه روز گذشته با مقام معظم رهبري يادآور شد: در خدمت رهبري گزارشي داديم كه آقا گفتند كم كم به سوي قطع نياز‌ها از آنها برويد.
وي با بيان اينكه آنها در 30 سال گذشته يك لحظه با ما خوش رفتاري نكند، گفت: البته‌ عده‌اي در اين راه جا زدند اما خداوند يك آدم از جنس خود شما را مامور كرده كه در مقابل همه آنها مثل كوه ايستاده و همه آنها را دست انداخته است و در آينده نزديك در سازمان ملل ضربه آخر را به آنان خواهد زد.
معاون اول رئيس جمهور درباره راهكارهاي مقابل با تحريم‌ها گفت: ساخت همه قطعات را به دانشگاه‌هاي مهندسي و فني و بخش خصوصي واگذار كرديم كه در اين صورت با قطع مبادله با اروپا 150 تا 200 هزار نفر در اروپا بيكار مي‌شوند و به همين ميزان در ايران اشتغال ايجاد مي‌شود كه اين ضربه اول به آنها است.
رحيمي افزود: پس از ساخت قطعاتي كه به غرب وابسته بوديم، براي هميشه رها مي‌شويم و آن موقع نوبت ما مي‌شود كه غربي‌ها را تهديد كنيم و معلمان ما آنها را ادب كنند و درس انسانيت و اخلاق به آنها بدهند.
وي با اشاره به سرمايه‌گذاري در پارس جنوبي توسط 4 پيمانكار ايراني كه در ماه‌هاي قبل انجام گرفته، ادامه داد: اين مبلغ بيشتر از كل بودجه بخش عمراني است كه ما آن را به 50 هزار ميليارد تومان خواهيم رساند و هر فازي كه راه مي‌افتد، 10 ميليون دلار در روز درآمد دارد و تقريبا جايگزين نفت مي‌شود.
معاون اول رئيس جمهور به جايگاه جغرافيايي ايران اشاره كرد و گفت: ايران روي يك چهار راه ارتباطي بين قاره‌ها قرار دارد و اگر راه را ببنديم آنها بايد براي يك مبادله و تبادل كالا، يك مسير 11 روزه را 11 ماه طي كنند.
رحيمي با بيان اينكه قطار چين، تركمنستان، ايران، تركيه و اروپا را راه مي‌اندازيم كه در اين صورت بار 11 روز جابه جا مي‌شود، تصريح كرد: هرمزگان را به آستارا از طرف ديگر به عراق و سوريه و آذربايجان وصل خواهيم كرد.
وي خاطرنشان كرد: الان ظرفيت ترانزيت كشور 7 ميليون تن است كه امسال به 15 ميليون تن و سال بعد به 25 ميليون تن و سال بعد از آن نيز به 70 ميليون تن خواهيم رساند. چرا‌كه 140 ميليون تن ظرفيت داريم و درآمد آن با درآمد نفت برابر است.
معاون اول رئيس جمهور ايجاد بيكاري در ايران را يكي از اهداف غرب از تحريم عليه ايران ذكر كرد و گفت: 6 ماه قبل در شوراي عالي اشتغال تصميم گرفتيم كه قدرت خريد معلمان را بالا ببريم و در همين راستا كارت اعتباري يك و نيم ميليون توماني قرض‌الحسنه براي خريد كالاهاي ايراني به معلمان داديم كه خداوند امروز اين را براي ما يك مائده آسماني قرار داده است و با خريد كالاي ايراني توسط معلمان تغيير و تحول و گردش مالي در كشور اتفاق مي‌افتد و تمام انبار كارخانه‌هاي كه توليد استاندارد دارند، خالي مي‌شود و البته بايد غيرت‌ها را تحريك و تبليغ كنيم كه مردم كالاي خارجي نخرند.
رحيمي به پيش‌بيني ميلياردها تومان اعتبار براي تعاوني‌ها و بنگاه‌هاي زود بازده اشاره كرد و گفت كه اين كار يك ميليون و 100 هزار شغل ايجاد مي‌كند و نرخ بيكاري را به زير هشت مي‌رساند.
وي طرح آتيه مهر را تامين آينده جوانان آينده ايران دانست و گفت: آقاي احمدي‌نژاد در شب ميلاد حضرت امام رضا تصميم گرفت و گفت كه به حساب متولدان سال 89 يك ميليون تومان پول مي‌ريزد و با گردش مالي كه صورت خواهد گرفت، پول بزرگي در اختيار جوانان آينده قرار خواهد گرفت.
معاون اول رئيس جمهور انزواي سياسي، اختلال در واردات و صادرات، خارج كردن كالاهاي ايراني از دور رقابت و نارضايتي مردم را از جمله اهداف تحريم‌هاي صورت گرفته عليه ايران برشمرد و تاكيد كرد: بايد مردم را توجيه كرد و در اين راه آموزش و پرورش مديريت ساختن افكار عمومي و هدايت آنها به سمت واقعيت را بر عهده دارد.
رحيمي جلوگيري از جذب سرمايه گذاري خارجي را يكي ديگر از اهداف تحريم‌ها ذكر كرد و با بيان اينكه امسال در جذب سرمايه گذاري در دنيا رتبه ششم را كسب كرديم، افزود: دلار و يورو را از سبد ارزي خارج خواهيم كرد و جاي آن ريال و پول هر كشوري كه با ما همكاري كند را قرار مي‌دهيم، چرا‌كه اين ارز‌ها را نجس مي‌دانيم و نفت را هم به دلار و يورو نخواهيم فروخت، چرا‌كه اگر دلار و يورو شكسته شود، آنها شكست مي‌خورند.
وي اخلال در فعاليت بانك‌ها را هدف ديگر تحريم‌ها دانست و گفت: براي مقابله با اين كار به اندازه كافي هم بانك خريديم و هم بانك تأسيس كرديم.
معاون اول رئيس جمهور به بيمه P&D كه مخصوص كشتي‌هاي باري و آلودگي‌ها است، اشاره كرد و گفت: براي اين بيمه ميليون‌ها پول به جيب آنها مي‌ريختيم كه آنها تحريم كردند، اما ‌درحالي كه 13 شركت بيمه P&D وجود دارد، ايران چهاردهمين آن‌را تاسيس كرد و اعلام كرديم تا كشتي‌هاي خارجي بيايند و آنها را بيمه كنيم.
رحيمي با اشاره به تحريم بنزين عليه ايران خاطرنشان كرد: بايد روزانه 15 ميليون ليتر بنزين وارد كنيم اما جوري طراحي كرديم كه در يكي دو سال آينده همين مقدار را صادر كنيم.
وي تحريم‌ها در بخش كشتيراني را مورد اشاره قرار داد و اضافه كرد: بخشنامه‌اي ابلاغ كرديم كه تمام بخش‌هاي خصوصي، حقوقي و حقيقي بارهاي خود را فقط به كشتي‌هاي ايراني بدهند.
معاون اول رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود درباره مبارزه با مفاسد اقتصادي تاكيد كرد: با مفاسد بايد با جديت مبارزه كرد، گرچه بسيار سخت است و تا وارد مي‌شويم، يك ضربه مي‌خوريم و اگر غفلت كنيم باز هم ضربه مي‌خوريم، هرچند غفلت هم نكنيم، باز هم ضربه خواهيم خورد، چرا‌كه تيم آنها بسيار قوي است.
رحيمي بر رفع تصرف زمين‌هاي تصرف ‌شده توسط زمين‌خواران و همچنين بومي‌سازي كالاها و ارزان نگه داشتن قيمت كالاها تاكيد كرد و ادامه داد: كالاها را يا خودمان توليد مي‌كنيم و يا از آنها به زير قيمت مي‌خريم، چرا‌كه آنها ركود شديد دارند و كالاها روي دست آنها مانده است و التماس مي‌كنند كه آنها را بفروشند.
معاون اول رئيس جمهور تحريم كالاهاي دشمن را يكي از راه‌هاي مقابله با تحريم غرب عليه ايران ذكر كرد و خاطرنشان كرد: شما خيابان‌هاي تهران را ببينيد كه چه وضعي دارد؟ به آقايان مي‌گوئيم شما كه مدعي هستيد چرا در خيابان‌هاي تهران اجناس‌هاي آلماني، انگليسي و كره‌اي را تبليغ مي‌كنيد. از دفتر رهبري كمك گرفتم و به اين آقايان توصيه كرديم كه اين تبليغات را از سطح شهر جمع‌آوري كنند.
وي با بيان اينكه كره‌اي‌ها هم بايد سيلي بخورند تا آدم بشوند،‌ تاكيد كرد: تعرفه‌ها را 200 درصد بالا مي‌بريم و آنقدر زياد مي‌كنيم تا كسي نتواند كالاهاي خارجي را بخرد، چرا‌كه نبايد اجناس دشمن خود را خريداري كنيم.
وي تشويق مردم به استفاده از توليدات كشور از طريق دانش‌آموزان را مورد تاكيد قرار داد و گفت: دانش‌آموزان مي‌توانند پدر و مادر خود را وادار كنند كه جنس خارجي نخرند و اين كار به دست شما ميسر است.
رحيمي با تاكيد بر پرهيز از تبليغات مسموم، اين نوع تبليغات را نياز ‌خارجي‌ها دانست و اظهار داشت: روزنامه همشهري روزي نيست كه هيچ چيزي را تبليغ نكند. مثلا مي‌گويند سه برابر برنج مورد نياز كشور برنج وارد كرده‌ايم كه اين موضوع والله دروغ است و حتي يك سوم آنرا هم وارد نكرده‌ايم.
معاون اول رئيس جمهور افزود: وقتي اينگونه تبليغ مي‌كنند دلال‌ها فعال مي‌شوند و به قيمت كم برنج را از برنجكاران مي‌خرند و به قيمت زيادتر در بازار مي‌فروشند.
رحيمي ادامه داد: اگر راست مي‌گفتند، ايرادي نداشت، هرچند الان راست گفتن هم ايراد دارد و دشمن نبايد متوجه آن بشود. مثلاً اعلام مي‌كنند كه ماه رمضان آمد و گراني‌ها شروع شد، اما شما كه دوست و برادر هستيد و سابقه رزمندگي داريد و مديرمسئولي فلان روزنامه‌ را در اختيار داريد، با اين كارها مي‌خواهيد چكار كنيد؟ چند سال بيشتر از دولت احمدي‌نژاد نمانده است، بنابراين مروّت به خرج دهيد و دروغ ننويسيد.
وي راه‌ انداختن دارايي‌ها و كوچك كردن دولت را مورد تاكيد قرار داد و يادآور شد: قصد داريم قسمت‌هاي مصرف‌كننده دولت را حذف كنيم. حدود 250 مركز پژوهشي در تهران وجود دارد كه اين‌ها بايد به جنگل‌ها و مزارع منتقل شوند و يا سازمان شيلات كه 600 كارمند در تهران دارد، در بلوار كشاورز كه نمي‌تواند ماهي توليد كند، بنابراين بايد به شمال يا جنوب كشور برود.
معاون اول رئيس جمهور به آموزش و پرورشي‌ها وعده داد كه يكي از ساختمان‌هاي خوب تهران را به وزارت آموزش و پرورش واگذار خواهند كرد تا همه كاركنان اين وزارتخانه يكجا جمع شوند و كشور را بهتر اداره كنند.
رحيمي با بيان اينكه براي حذف موانع سرمايه‌گذاري در كشور ترتيبي خواهيم داد تا هركاري از ابتداي ماه شروع شد، تا انتهاي ماه تمام شود، در پايان گفت: امسال 940 هزار واحد مسكن مهر تحويل خواهيم داد كه 210 هزار واحد فقط در روستاها قرار دارد.

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین