کد خبر: ۱۰۳۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:

مشايي: دنيا منتظر خبرهاي جديدي باشد

رئيس سازمان ميراث فرهنگي با اشاره به اين كه مقاومت 5/3 ساله دولت در برابر بيگانگان، كشور را از انزوا خارج كرده است؛ گفت: دنيا منتظر خبرهاي جديدي از دستاورد‌هاي ايران باشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري‌ فارس «توانا»، اسفنديار رحيم‌مشايي در مراسم تجليل از جانبازان قطع نخاع و همسران آنان‌ گفت: همان طور كه نمي‌توان به قدر كفايت از شهداي راه حق تجليل و تكريم كرد، از جانبازان و ايثارگران كه تمامي لحظات زندگيشان چون شهيدان زندگي كردند و خانواده‌‌هايي كه با صبر و مقاومت امكان ادامه زندگي را براي آنان فراهم مي‌كنند، نيز نمي‌توان آن‌چنان كه شايسته است تجليل كرد.
وي افزود: در نخستين روز‌هاي دهه چهارم انقلاب، ملت ايران با افتخار به گذشته خود مي‌نگرند و با اثبات و احراز دستاوردهاي انقلاب اسلامي از گذشته خود شادمان و خرسندند؛ چرا كه راه رفته را راهي درست و صحيح قلمداد مي‌كنند.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: ملت ايران با وجود همه فشارها و تحريم‌ها توانسته است راه خود را به سمت پيروزي و كسب قله‌هاي افتخار و دانش ادامه دهد.
وي تأكيد كرد: تمامي افتخاراتي كه امروز ملت ايران به آن دست مي‌يابد نتيجه نگاه ملت ايران به حقيقت هستي و ثمره بيش از هزار سال ذكر كردن نام امام حسين«ع» و انتظار آمدن مهدي موعود است.
معاون رئيس‌جمهور افزود: هيچ كشوري توان تحمل اتفاقاتي به مراتب كم‌تر از آن‌چه كه در 30 سال گذشته بر ملت ايران گذشته را ندارد و همين پايداري و استقامت در برابر دشمنان سبب شده كه نگاه جهاني به ايران و ايرانيان، نگاهي عزتمندانه باشد.
وي تصريح كرد: نمايندگان كشورهاي خارجي در مراودات سياسي مي‌گويند كه ما بر اين نكته واقفيم كه مي‌توان با استقامت و پايداري بر مشكلات فائق آمد‌ ولي در خودمان اين شجاعت را نمي‌بينيم كه همانند شما عمل كنيم.
مشايي در ادامه گفت: اكنون نگاه به گذشته به دليل پيروزي‌هاي نظام و انقلاب شيرين است و ايران امروز در جهان حرف براي گفتن دارد.
وي افزود: جايگاه، قدرت منطقه‌اي و جهاني ‌ايران به عنوان قدرتي صالح دستاورد 30 سال مقاومت و ايثار و مبارزه است.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي با بيان اين‌كه ‌ايران هزينه‌هاي زيادي را براي به دست آوردن اين افتخارات پرداخته است، گفت: اين تازه آغاز راه است و ملتي كه اين همه فشار را تحمل كرده و در بالاترين سطوح علمي و سياسي حرف براي گفتن دارد، آينده‌اي را پيش رو دارد كه به مراتب پر افتخارتر از گذشته اوست.
وي ادامه داد: ملت ايران 30 سال در برابر ابر قدرت‌ها ايستادگي كرده ولي به هيچ وجهي شعار و نگاه آن‌ها تغيير پيدا نكرده است و اكنون پيام الهي خود را پر طنين تر فرياد مي‌زند.
مشايي افزود: اما دشمنان دست به تغيير شعار و حرف‌هايشان در برابر ملت ايران زده‌اند و با شعار تغيير مي‌آيند تا نظر مردم را جلب كنند.
وي گفت: آن‌ها امروز به اين نتيجه رسيده‌اند كه راه گذشته‌اي كه پيموده‌اند، اشتباه است.
معاون رئيس‌جمهور با اشاره به اين‌كه كسي در جهان ياري دهنده ما نبود و ملت ايران تنها با اتكا به خود و ايثارگرانش توانست به پيروزي در برابر دشمنان دست يابد، اشاره كرد: ايران كه محتاج اسلحه كلاشينكف بود، امروز به بيش از 50 كشور جهان اسلحه و مهمات صادر مي‌كند و قدرت رقابت با كساني كه بيش از 100 سال است كه صادر كننده اسلحه هستند را پيدا كرده ‌است.
وي با اشاره به اين‌كه ايران به فناوري هسته‌اي، سلول‌هاي بنيادي، نانو تكنولوژي و فناوري پرتاب ماهواره به فضا دست پيدا كرده است، بيان داشت: پيچيدگي‌هاي فرستادن ماهواره به فضا به علت دخيل بودن رشته‌هاي مختلف فني و مهندسي در طراحي آن، از دست‌يابي به فناوري هسته‌اي هم پيچيده‌تر و مهم‌تر است.
مشايي تأكيد كرد: كشور‌هاي ديگر براي دستيابي به اين فناوري از علم يكديگر استفاده كردند ولي ايران در اوج تحريم و اتكا به خود به اين فناوري رسيد.
وي اظهار داشت: پيشرفت‌هاي جمهوري اسلامي بسيار بيشتر از اين است كه گفته نشده و دنيا آهسته آهسته با آن‌ها آشنا مي‌شود.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي گفت: ملتي كه توانسته است در چنين شرايط دشوار و با وجود تهديدات فراوان به اين فناوري‌ها دست پيدا كند اينك و در حالي كه سايه تهديد به خاطر مقاومت دولت در 5/3 سال ‌گذشته از سر آن برداشته شده است، افق روشني را پيش رو دارد.
وي با اشاره به اين‌كه كشورهاي ديگر در كمال جسارت براي نابودي جمهوري اسلامي بودجه تصويب مي‌كردند، تأكيد كرد: دوران انزواي جمهوري اسلامي ايران گذشته است و كم‌تر از يك سال است كه آمريكايي‌ها به اين نكته اشاره مي‌كنند كه ديگر در فكر براندازي نظام جمهوري اسلامي نيستيم.
مشايي خطاب به آمريكايي‌ها گفت: شما تاكنون چه غلطي توانسته‌ايد بكنيد كه ما از شما هراسي داشته‌ باشيم.
وي افزود: دنيا متوجه شده كه ديگر ايرانيان در انزوا نيستند و دوره تعامل گسترده و بزرگ ايران در صحنه جهاني آغاز شده است كه در تاريخ كشور، رخدادي پرشكوه و بي مثال است.
به گفته وي مقاومت 5/3 سال‌ مردم ايران براي دستيابي به انرژي هسته‌اي اين قدرت را براي كشور كرده است.
مشايي تأكيد كرد: پيش از اين و زماني كه دولت گذشته تسليم شده بود و به صورت داوطلبانه پروتكل الحاقي را پذيرفته بود و بر در تمامي صنايع هسته‌اي ايران قفل زده بودند، دشمن اين جسارت را به خود داده بود كه درخواست بازديد از تأسيسات موشكي ايران را به بهانه اين كه احتمال مي‌رود در آن‌ها از فناوري هسته‌اي استفاده شود را داشته باشد.
وي اظهار داشت: رئيس‌جمهور مردمي ايران در سايه رهنمودهاي رهبر انقلاب و با پشتوانه مردمي خود توانست در اين 5/3 سال گذشته تمامي اين قفل‌ها را بگشايد و ايران را از انزوا خارج سازد.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي تأكيد كرد: ديگر قطعنامه‌ها هيچ تأثيري بر مردم ايران ندارد و اين وعده خداوند است كه ياور كساني است كه استقامت و پايداري مي‌كنند.
در پايان اين مراسم رحيم مشايي به مشكلات ايثارگران و جانبازان رسيدگي كرد.

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۸۷/۱۲/۰۴
0
0
چناب آقای مشایی آیا دولت عدالت محور نمی تواند همسران جانبازان قطع نخاع , شیمیایی و اعصاب روان را بیمه اجباری نماید تا حداقل پس از سالها رنج و زحمت طاقت فرسای پرستاری ازاین عزیزانعلاوه بر اجر معنوی از یک مستمری مناسب برخوردار باشند؟
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین