کد خبر: ۳۷۸۲۵
تعداد نظرات: ۳۵ نظر
تاریخ انتشار:

چهار علت طلاق اجتناب‌ناپذیر

«تفاهم نداریم»، حرف آخر است. سرآغاز بحرانی اجتماعی که آسیب‌های فراوانی درپی دارد. اما آنچه در سال‌های اخیر بیشتر مد شده، طلاق توافقی است. اگرچه آمار دقیقی از این نوع طلاق در دست نیست اما براساس برخی گزارش‌ها 08  درصد از دادخواست‌های طلاق با توافق طرفین بوده است. زوجی که هزاران نقطه اختلاف دارند سرانجام بر سر فروپاشی زندگی‌شان به توافق می‌رسند.

الیزا ذوالقدر از نویسندگان نشریه تندرستی در شماره هفتم این مجله طی گزارشی خبر داد: طلاق توافقی در میان قشر جوان رواج بیشتری دارد. در این نوع طلاق، دو طرف بر سر مواردی مانند مهریه، نفقه، حضانت فرزندان و نحوه ملاقات با فرزندان به توافق رسیده‌اند.

دادگاه از زوجی که تقاضای طلاق توافقی دارد، می‌خواهد دو نفر از بستگان و آشنایان خود را به‌عنوان داور معرفی کنند و اگر زوجین نتوانند یا نخواهند کسی را معرفی کنند، دادگاه خود اقدام به معرفی داور می‌کند. پس از بررسی‌های لازم در صورتی که داوران به عدم سازش زوجین گواهی دهند، گواهی عدم‌سازش صادر می‌شود و زوجین می‌توانند ظرف 84 یا حتی 42 ساعت به همه اشتراکاتشان پایان دهند.
 مداخله‌های اجتماعی اهمیت خود را از دست داده
دکتر سعید معیدفر، جامعه‌شناس و عضو هیات علمی‌ دانشگاه تهران، طلاق را یکی از پیامدهای زندگی مدرن می‌داند و می‌گوید: «افزایش سطح سواد و تحصیلات و گسترش فناوری‌های نوین، گسترش شهرنشینی، افزایش و جوان شدن جمعیت، تغییراتی است که در جوامع امروزی رخ داده و نهادهای اجتماعی را نیز شامل شده است.»

وی با اشاره به تصور گذشتگان ما نسبت به ازدواج، می‌افزاید: «زمانی این تصور در میان افراد وجود داشت که زنی که با لباس سفید به خانه بخت می‌رود، تنها باید با کفن سپید از آن خانه بیرون بیاید اما در دنیای امروز خانواده‌ها لزوما این‌گونه نیستند. سابقا افراد به خاطر برخی مصلحت‌های اجتماعی با یکدیگر ازدواج می‌کردند و به دلیل همان مصلحت‌ها نیز به زندگی ادامه می‌دادند اما امروزه انتخاب‌های فردی و معیارهای شخصی اهمیت یافته و افراد خود تصمیم‌گیر هستند. به همین دلیل است که زمانی که زن و شوهری احساس می‌کنند تفاوت‌های زیادی پیدا کرده‌اند، از یکدیگر جدا می‌شوند و توصیه‌های دیگران نیز در این مورد چندان مهم نیست.»
 معیدفر به ساده‌تر بودن روابط اجتماعی در گذشته اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: «زندگی‌های ساده گذشته باعث شده بود افراد تمایز و تفاوت‌های کمتری با هم داشته باشند اما در زندگی‌های جدید، تعامل‌ها کمتر است و فردیت و عقلانیت شرایطی ایجاد کرده که تفاوت‌ها و پیچیدگی‌های افراد افزایش یافته است. به همین دلیل نباید انتظار داشت زن و مرد تفاوت‌ها و اختلاف‌های خود را نادیده بگیرند و تحت هر شرایطی به زندگی ادامه دهند.»

وی طلاق توافقی را نیز مؤید همین روند می‌داند و می‌گوید: «از آنجا که در گذشته مصلحت‌های اجتماعی افراد را به هم پیوند می‌داد، اگر زوجی می‌خواستند از هم جدا شوند زمینه‌های اجتماعی برای جلوگیری از این جدایی آماده می‌شد اما امروز مداخله‌های اجتماعی اهمیت خود را از دست داده است و زمانی که دو نفر به این نتیجه می‌رسند که تفاوت‌های زیادی با هم دارند و ادامه زندگی آینده آنها را دچار مشکل می‌کند، همدیگر را برای جدایی متقاعد می‌کنند. بنابراین پیش‌بینی می‌شود هرچه جلوتر برویم هم میزان طلاق و هم میزان طلاق توافقی افزایش می‌یابد.»
 عضو هیات علمی دانشگاه تهران ادامه می‌دهد: «باورهای عمومی، طلاق را فروپاشی خانواده می‌داند اما واقعیت‌های اجتماعی این را نمی‌گوید. افزایش طلاق در سال‌های اخیر حاکی از دگرگونی‌های اجتماعی است و این شاید مطابق با اعتقادات ما نباشد اما آنچه اتفاق می‌افتد ناشی از رخدادهای دیگری است که در جامعه ما رخ می‌دهد و اجتناب‌ناپذیر است.»
وی به عوامل دیگری که باعث افزایش طلاق در جامعه شده اشاره می‌کند و می‌گوید: «اکنون در جامعه ما بحران‌های مختلف بقیه نهادهای اجتماعی را به حداقل رسانده و تنها نهاد اجتماعی که باید همه فشارها را تحمل کند، خانواده است. در واقع خانواده کانون تحمل و به نوعی، ضربه‌گیر این فشارهاست و این خود عامل دیگری است که نهاد خانواده را در معرض بحران قرار داده و منجر به متلاشی شدن آن می‌شود.»

معیدفر ادامه می‌دهد: «نهادهای اجتماعی، ستون‌های یک جامعه هستند و اکنون که اکثر آنها از بین رفته‌اند یا کارکرد آنها به حداقل رسیده، تنها ستونی که جامعه ما را نگه داشته خانواده است اما هم‌اکنون فشارها بر این ستون زیاد شده و اگر آن هم فرو بریزد، درگیر فروپاشی خواهیم شد.»

 لج و لج‌بازی؛ علت 80درصد طلاق‌ها!
اما دکتر علی‌اصغر کیهان‌نیا، حقوقدان و روانشناس دلایل دیگری را برای طلاق توافقی برمی‌شمارد.
وی یکی از مهم‌ترین دلایل در این خصوص را اطاله دادرسی در طلاق‌های یک‌طرفه می‌داند و می‌گوید: «طولانی بودن دعاوی حقوقی و سرگردانی در پیچ و خم دادگاه‌های خانواده، یکی از دلایلی است که زن و شوهر ترجیح می‌دهند به صورت توافقی از هم جدا شوند. به طور مثال زنی مهریه خود را به اجرا می‌گذارد، اجرای مهریه یک پروسه طولانی است و اگر شوهر توان مالی نداشته باشد، گرفتن آن سخت‌تر خواهد شد.»

کیهان‌نیا می‌افزاید: «نداشتن توانایی مالی برای پرداخت مهریه نیز یکی دیگر از دلایل طلاق توافقی می‌تواند باشد زیرا با درخواست طلاق از طرف زن، مرد می‌تواند ادعای عسر و حرج کند.»

این مشاور خانواده معتقد است: «سطح فرهنگ مردم نیز بالاتر رفته و دو طرف ترجیح می‌دهند زمانی که نمی‌خواهند با هم باشند، همدیگر را به عذاب نیندازند.»

کیهان‌نیا با بیان اینکه پروسه طلاق و دعواهای خانوادگی یک روند فرسایشی است و لطمه‌های روحی و روانی زیادی به همراه دارد، می‌افزاید: «وقتی بچه‌ای هم در میان باشد دو طرف ترجیح می‌دهند با مصالحه از هم جدا شوند و درمورد حضانت بچه و مهریه به توافق برسند زیرا امکان اینکه به دلیل حضور بچه باز هم با هم در ارتباط باشند زیاد است.»

وی به این موضوع اشاره می‌کند که هر چه میزان تحصیلات بالاتر رود، میزان طلاق توافقی بیشتر خواهد شد.این حقوقدان معتقد است: «اگر قرار است زن و شوهری از هم جدا شوند، بسیار بهتر است پس از بررسی همه جوانب و به صورت توافقی این کار صورت گیرد زیرا به‌دلیل زمان‌بر بودن پروسه طلاق چنانچه توافقی برای این امر وجود نداشته باشد، کار به درازا می‌کشد و زن و مرد دچار لطمه‌های بیشتری می‌شوند.»

وی با اشاره به قوانین دیگر کشورها در مورد طلاق که به نفع زنان است، می‌گوید: «در خارج از کشور قوانینی هست که براساس آن خانه، خودرو، بچه‌ها و نیمی‌ از سرمایه مرد، پس از طلاق به زن تعلق می‌گیرد و به همین دلیل طلاق راحت‌تر اتفاق می‌افتد.»کیهان‌نیا با اشاره به قوانین مجلس در لایحه حمایت از خانواده مبنی بر ارجاع متقاضیان طلاق توافقی به مشاور، می‌گوید: «این کار بسیار تاثیرگذار است زیرا 80درصد طلاق‌ها به دلیل لج و لج‌بازی، رو کم‌کنی و شتاب اتفاق می‌افتد که می‌توان با مراجعه به مشاور جلوی آن را گرفت.»

 چهار علت طلاق اجتناب‌ناپذیر
وی می‌افزاید: «تنها چهار دلیل وجود دارد که طلاق را اجتناب‌ناپذیر می‌کند. مرد معتاد و غیرقابل علاج، مرد زنباره، مرد شراب خوار و کتک‌زن که خشونت کلامی و فیزیکی اعمال می‌کند و مرد بیکاره و لاف‌زن. در غیر این صورت بقیه مسائل قابل‌درمان است.

این مشاور خانواده با بیان اینکه در یک زندگی زناشویی، تفاهم راز و رمز ندارد، به شانس و اقبال بستگی ندارد و هندوانه در بسته هم نیست، می‌گوید: « تفاهم راه و روش دارد. من افراد زیادی را دیده‌ام که بعد از طلاق به مشاور مراجعه می‌کنند و می‌گویند اگر ما این مسائل را از قبل می‌دانستیم، طلاق نمی‌گرفتیم.»

کیهان‌نیا با تاکید بر لزوم اجباری شدن مشاوره قبل از ازدواج می‌گوید: «مگر کسی می‌تواند بدون گواهینامه رانندگی کند؟ آن‌گاه ما چگونه توقع داریم زندگی‌های خوب بدون گذراندن دوره‌های آموزشی درباره همسرداری و زندگی مشترک شکل گیرد. اگر مشاوره قبل از ازدواج و آموزش در این زمینه اجباری شود، آن‌گاه دو نفر که با هم تفاوت‌های زیادی دارند؛ وارد زندگی مشترک نمی‌شوند که حرمت‌شکنی بین آنها به وجود آید.»

 تاثیر مثبت دوران نامزدی بر جلوگیری از طلاق
محمدحسین مرادی، وکیل خانواده معتقد است اطاله دادرسی در طلاق یک‌طرفه، نمی‌تواند دلیلی بر افزایش طلاق توافقی باشد.او دلیل اصلی طلاق و به ویژه طلاق توافقی را عدم‌تفاهم و عدم‌شناخت کافی طرفین نسبت به هم می‌داند و می‌گوید:‌« در قانون، حق طلاق با مرد است و مرد هر زمان که خواست می‌تواند با پرداخت حقوق شرعی و قانونی زن، او را طلاق دهد. به همین دلیل است که زن در برخی موارد حاضر است همه حقوق شرعی و مهریه خود را ببخشد و طلاق بگیرد.»

وی با اشاره به نهادینه نشدن دوره نامزدی در کشور ما، می‌گوید: «بیشتر طلاق‌ها در سال‌های اول ازدواج، در خانواده‌هایی صورت می‌گیرد که یا دوره نامزدی نداشتند و یا در این دوره واقعیات را به هم نگفته‌اند. البته نباید از مساله زیرساخت‌های اقتصادی و اینکه افراد پس از زندگی مشترک به آنچه فکر می‌کردند نرسیده‌اند، چشم‌پوشی کرد.»مرادی با تاکید بر لزوم دوره نامزدی، می‌افزاید: «ازدواج‌ها باید علمی باشد اما متاسفانه دختر و پسری که تصمیم به ازدواج می‌گیرند؛ برای رفتن نزد مشاور توجیه نشده‌اند و لزوم این کار را حس نمی‌کنند.»
 وی معتقد است: «مراجعه به مشاور برای کسانی که تصمیم به طلاق گرفته‌اند، نمی‌تواند چندان راهگشا باشد. این مشاوره‌ها باید قبل از ازدواج صورت گیرد تا از ازدواج‌های نادرست جلوگیری شود.»

این وکیل دادگستری طول زمان دادرسی در طلاق توافقی را در برخی شعبه‌های دادگاه خانواده 24ساعت و در برخی دیگر حداکثر 20روز ذکر می‌کند و می‌گوید: «این در حالی است که طلاق یک‌طرفه حداقل پنج تا شش ماه زمان می‌برد.»

 مراکز مشاوره در انجام وظایف خود چندان موفق نبوده‌اند
شهیندخت ملاوردی، (حقوقدان)  نیز بالا رفتن نرخ طلاق را نشان‌دهنده افزایش ازدواج‌های غیراصولی و نسنجیده می‌داند و می‌گوید: «آمارها نشان می‌دهد درصد زیادی از زوجین در همان سال‌های اولیه زندگی به توافق نمی‌رسند که این خود نشان‌دهنده ازدواج‌های نادرست و غیراصولی است.» وی با بیان اینکه طلاق یک موضوع چندعاملی است؛ می‌گوید: «باید به مجموعه عوامل و فاکتورها به صورت ریشه‌ای در طلاق توجه کرد و نمی‌توان تنها به چند مورد مانند سطح تحصیلات یا آگاهی بیشتر زنان نسبت به حقوق بسنده کرد و برای حل مشکل سعی در از بین بردن آن داشت.»

ملاوردی در خصوص ارجاع متقاضیان طلاق توافقی به مشاور معتقد است: «چنانچه مشاوره با آگاهی و درست انجام شود، قطعا می‌تواند موثر باشد اما با وضع موجود و با وجود اینکه بارها در قوه قضائیه در مورد لزوم ارجاع زوجین متقاضی طلاق به مشاور صحبت شده اما این مراکز مشاوره نتوانستند وظایف خود را به خوبی انجام دهند و تاثیر چندانی در کاهش طلاق نداشتند.»

سایت گروه مجلات همشهری:

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۳۵
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۷
مهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۳۱
2
9
با سلام و تشکر از مطلب جالبی که گذاشتید اما بنده اعتقاد دارم عامل اصلی طلاق ازدواجه.
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
2
14
یا سلام وتشکر از مطالب مفیدتان.شما در بیان دلایل اصلی طلاق فقط به نقاط ضعف مردان اشاره کردید.ولی آیا زن در این جامعه دچار فساد اخلاقی نمیشود.امری که متاسفانه در جامعه ما روز به روز بیشتر میشود.وقتی زنی در دوره بارداری به دلیل رابطه نامشروع دستگیر شده وبه دلیل ضعف قوانین قضایی فقط به 99ضربه شلاق محکوم میشود وتازه مهریه خود را هم به اجرا میگذارد آیا میشود با چنی زنی ادامه زندگی داد؟در صورتی که بنده اهل هیچ گونه خلافی نبوده وبارها از اشتباهات محرز همسرم چشم پوشی کردم.ولی وقتی به قول معروف کارد به استخوان برسد آیا راهی جز طلاق وجود دارد ؟آیا میتوان با یک چنین زنی ادامه زندگی داد؟آیا میتوان بی غیرت شد وخود را به بی خیالی زد؟پس استاد ارجمند فقط نفرمایید مرد زن باره .به زن مرد باره هم اشاره فرمایید.ممنون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
سلام
آیا شما مطمئنید که دچار تخیلات نشده اید و هرچه را که نوشته اید واقعیت دارد . آیا فقط برای اینکه دیگران بگویند حق با شما بوده اینها را ننوشته اید پس باید بگویم شما جز افراد معدودی هستید که از موضوع این مقاله خارج می باشید و حق هم با شماست
وکیل دادگستری
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
واقعا حرف درستیه
شاید خیلی ها باور نکنند
اما من با وجود سابقه 12 ساله وکالت کملا با نظر شما موافقم.بهتره به جای فرار از واقعیت به فکر علاج باشیم.
عليرضا تبريز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۴
0
9
دكتر مشاوره ....... بخاطره مشاوره نزد ايشان مراجعه كرده بوديم كه با همسر بنده قرار گذاشته وبجاي مشاوره باايشان دوستي برقرار ميكنند وباعث طلاق بنده ميگرددوحال بادو فرزند دختر ويراني زندگاني ان را از خدا حواهانيم خداوند بر چنين دكتر مشاوره لعنت كند
مدیر پایگاه خدایا از شر شیاطین جن و انس به تو پناه می بریم
پاسخ ها
فرزند ایران
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۴
شیطان همه جا وجود دارد و در صدد انحراف و آلوده کردن و گمراه کردن بشر است همواره باید از شر شیطان به خدا پناه برد نمونه این دکتر در همه جا وجود دارد در دادگاههای خانواده که زنانی که در حال متارکه هستند باید بشدت مراقب خودشان باشند در کلانتریها در بیمارستانها در ..... هرجایی که فکرش را بکنید و همواره خدا را در نظر داشته باشند و از شر جن و انس به خدا پناه ببرند و آنهایی هم که گول شیطان را می خورند باید بدانند خدا همواره حی و حاضر و در همه جا حتی در تاریکترین زوایای فکرشان وجود دارد مراقب نفس اماره خود باشند که خدای ناکرده اسیر نفس اماره نشوند که اسیر نفس اماره شدن همان و عذاب الهی را چشیدن همان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۴
در پرونده ای مشابه شاهد بودم وکیل با خانم همچین برنامه ای را پیاده کرد.
ati
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
1
0
chera bayad inghadr amar talagh bala bashe?
vaghean maye taasofe
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
2
3
چهار علت طلاق اجتناب‌ناپذیر
وی می‌افزاید: «تنها چهار دلیل وجود دارد که طلاق را اجتناب‌ناپذیر می‌کند. مرد معتاد و غیرقابل علاج، مرد زنباره، مرد شراب خوار و کتک‌زن که خشونت کلامی و فیزیکی اعمال می‌کند و مرد بیکاره و لاف‌زن. در غیر این صورت بقیه مسائل قابل‌درمان است.

فقط مشکل مردا هستن
زنها همیشه خوبن
پاسخ ها
خانمی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
فکر می کنی زنها فرشته اند!!! مشکلی ندارن
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
1
2
باسلام.تفاوت زبان.تفاوت فرهنگ.تفاوت مذهب.لج باز بودن افراد.دخالت اطرافیان.تنوع طلب بودن مردان.خودخواهی وغرور .حساسیت شدید داشتن به خانواده واقوام هم میتوانند منجر به طلاق شوند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
0
6
عصبي وتند مزاج بودن طرفين- حرف همديگر را نفهميدن- زبان درازي وسخن چيني ولگردي يكي از طرفين- قلدر بار اومدن زن يا مرد در خانه پدري- دروغگويي وسماجت برآن- وسواس وحساسيت بيش از حد-همه چيز را براي خود خواستن يكي از اونا عوامل ديگر طلاق است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
0
5
رفیق بازبودن،بی مسولیت بودن ،بداخلاق بودن
رحمت
|
-
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
0
2
قبل ازدواج باید چشمها رو حسابی باز کرد تا بعد ازدواج دیگه خیالت راحت راحت باشخ
صنم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۸
0
3
سلام.دوستان همه درست میگید/هرکسی برای طلاق خودش دلیله قانع کننده ایی داره/اما من هنوز نتونستم هضم کنم چرا شوهرم باوجود زندگی خوبی ک داشتیم وقتی من 8 ماهه بارداربودم درخواست طلاق داد......؟منکه توزندگی مشترک براش کم نزاشتم چرا.......؟
پاسخ ها
بی نام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۸
بنده هم یک مرد هستم و خانمم با وجود زندگی ای که براش تامین کرده ام و هیچ کدوم از موراد بالا رو ندارم اتفاق افتاده. بعضی جاها باید گفت خلایق همین دنیا جای قصاصه
غزال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
1
2
چهار اصل اصلی طلاق رو که خوندم یه آه بلند کشیدم میدونی چرا ؟؟؟چون هر طور به قضیه نگاه میکنی در حق زن کم لطفی شده.
شوهر من هم نجسی میخوره هم فحاشی میکنه و هم روم دست بلند میکنه اما چون مدرکی ندارم هیچ اقدامی نمیتونم بکنم .....
راز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
0
4
یک علت طلاق که اکثرا نادیده گرفته میشه اختلالات روانی یکی از زوجین هست که برای درمانش هم فرد دچار اختلال تمایلی به مراجعه به روانشناس نداره.مثل افسردکی حاد.وسواس و... که در جامعه کم هم نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
0
0
خانوم من نسبت به خانواده من خیلی حساسه،همش درموردشون بدمیگه،هرچندماه یبارمیادپیش اونا،بی محلی میکنه،تازه یه مشکل دیگه هم داریم،بچه دارنمیشیم،فقط میتونم بگم خستم
رویا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
1
3
به نظر من در حق مردها کم لطفی شده من خودم خانوم هستم و خانومهایی رو دیدم که با استفاده از همین طرفندها،دست بزن،فهاشی و..... بدون داشتن مدرکی مظلوم نمایی میکنن یا با استفاده از اهرم مهریه هر بلایی که دلشون خواست سر مرد بیچاره در میارن همه مردها بد نیستند و در همه طلاقها مقصر مردها نیستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
2
1
بايد بگويم طلاق تقصير مرد يا شايد خواست مرد است ، مرد به روش هاى مختلف زن را تحت فشار ميگذارد وگرنه زنان آخرين گزينه شان جدايى است كه آن هم با فشار مرد تن ميدهند منتها مردان با استادى و حيله گرى يك روند فرسايشى از ابتدا به زن اعمال ميكنند زن هايى كه كمتر طاقت دارند در ابتداى امر پيشقدم ميشوند و بعضى ديرتر و با فشارهاى بيشتر ، لطفا ساده نباشيد همه چيز زير سر مردان است وگرنه زن علاقه اى به ريسك كردن و تحت فشار گذاشتن خود با يك مرد را ندارد اصلا اين مردان محبت به زن نميدهند همه كارشان تصنعى و دروغ است و به جاى مرد بهتره بهشون آدم بگه زندگى خراب كن !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
1
2
خانم مثل اینکه راه فرسایشی را شماخیلی بلدید!!!!
پاسخ ها
اردشیر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
عالی گفتندبعضي زنان شریک شیطان است مرد زن با ایمان و دوست داشتنی را تحت فشار قرار نمیده
فرشته
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
اگر یه مردی ایمان نداشته باشه زن با ایمان رو تحت فشار قرار میده. اگر هم ایمان داشته باشه زن بی ایمان رو. در هر صورت مردها در فشار به همرسان موفق ترند
مسیح
|
United States
|
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
1
4
خانوم .اگر یه سری به تانگو لاین و اینا بزنی میفهمی تقصیر کیه‌‌‌متاسفانه خانمهای متاهل با معرفی دروغین که من دخترم وو و با اقایون رابطه برقرار میکنن ..دروغ زنونه مردونه نداره دروغه .پس واقع بینانه نگاه کنیم درد اینروزهای ما در فقدان اخلاق و وفاداریه
ساسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
1
2
این خانمهای که درلاین فیسبوک وتانگو هستند ایامیدانند مردهاباچه بدبختی نان درمی اورندیکم انصاف خوب جیزیه
مادر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
0
0
مرد زندگی من بی منطق زبان نفهم فحاش و ...بی تعهد و... است او زن را فقط برای حقوقش می خواهد . او می گویو پدرم مرا اموخته تا وقتی با کسی حرفم شد سریع زشتترین فحشها را بگویم و هر عیبی داشته یا نداشته به رخش بکشم در دعوای دو بچه یکی 13 سال و یکی 10 ساله که 13 ساله مرتکب اشتباه شده .. و مثلا اگر کچل باشد یک فحش آبدار در همان رابطه به او می دهد و بسیار خرسند است. او مادر و خواهری دریده تر از خودش دارد که خوراکشان مزاحمتهای تلفنی به دیگران است . زنگ زدن و فحش دادن از افتخارات این مرد و مادر و خواهر است. برای تومانی جان می دهند . اسیر فرزندم هستم . ..... شما بگویید چه کنم
پاسخ ها
فرشته
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
مثل شوهر من. با این تفاوت که بچه ندارم اما برای گذشتن از مهرم تحت فشارم گذاشته
mina
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
0
0
طلاق بگیرین,,,من بیچاره نامزدم اقاست,مهربونه,مسیولیت پذیره,ولی یه ایراد بزرگ داره,مغزمو میخوره از بس سوال میپرسه,,,منم میخوام جدا شم,اخه روانی شدم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
0
0
سلام.متاسفانه من وهمسرم باتفاوت سن10سال،11ساله باهم زندگی میکنیم.همسرم زودعصبی میشه،وکنترل خشم نداره.بارهاشده من توخیابون کتک خوردم چون حرفمو زدم.خودش قبول داره مشکل اعصاب داره اما طلاق برام سخت وزجرآوره.نمیدونم چه کنم.راهنمایی کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
0
0
حدودهفده سال است که باهمسرم ازدواج کردم وصاحب دوتادختر شدم همسرم قبل ازازدواج وسواس داشت ولی کم بود وازمن پنهون کردن وحالا بعد هفده سال اوتبدیل به یک هیولا شده وجونم را بااین وسواس لعنتیش به لب رسونده من فقط به خاطر دوتا بچه ام دارم تحملش می کنم واقعا سخته
unknow
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
0
0
سلام.خانوم من فوق العاده وسواس فكري و ... داره و فوبيا مريضي و ميكروب داره بطوريكه واقعا عذاب اور شده.ما ٢ ماه ازدواج كرديم ولي واقعا تو اين ٢ ماه فهميدم كه اصلا با هم تفاوت نداريم و همش جنگ داريم حتي تو مسافرت ها يي كه اذم كلي خرج ميكنه ولي زهر تنش ميشه و از خوش بودن مردم ديگه حسرت ميخوره..جالب اينجاس كه تو يه سري مسايل هم بدتر كثيفه به جاي اينكه تميز باشه..مثلا نظافت خونه و سرويس و... فقط رو خودش وسواس داره و فوبياي مريضي داره ...منم ميخواد مثل خودش كنه و سلطه جو باشه...بخدا خسته شدم ..خودشم تو هر بحثي حرف جدايي ميزنه با اينكه مطمئنم عاشقمه و عذاب ميكشه خيلي ولي هر سري ميگه و منو عصبي ميكنه به جاي اينكه خودشو درمان كنه ...از طرفي من واقعا دلم ميسوزه هم برا خودم هم برا اون بيشتر تازه...ميدونم بعد جدايي داغون ميشيم جفتمون و بيشتر اون ...ولي راه حلي هم نداريم از نظر اونكه مقاومت ميكنه به درمان...وسواس يكي از اخلاقاي بدشه..جامعه گريز و مردم گريز هم هست و علت عدم اعتماد به نفس خودشو من ميدونه..راهنماييم كنيد يا مشاور خوب معرفي كنيد چون ميخوام اخرين گزينه جدايي باشه ...فقط بيشتر بخاطر خودش.چون من تا جايي كه بتونم مراعات و تحمل ميكنم...
حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
0
0
خانم های محترم قبل از هر کاری به دنبال مدرک باشید تا بتوانید چیزی به دادگاه ارائه دهید؛شاهد،مدرکی از کتک خوردن ها از پزشکی قانونی و....وگرنه اگر دادگاه اطلاع یابد بدون اجازه شوهر از خانه خارج شده اید،در دادگاه نفقه و طلاق ضرر می کنید.
قبل از درخواست طلاق،حتما اول درخواست نفقه و مهریه بدهید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
0
0
کاش میشد به عقب برگشت خسته شدم
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
0
0
سلام چه از نظر فقهی و حقوقی وروانشناسی وجامعه شناسی ، نظریات کاملا مغایر و بی اساس است . چنین نظریاتی نشان از لیبرالیسم و تشطت افکار متخصصین نا باور به ارکان اعتقادی است . مشکل اصلی اقتصاد و سیاست های کلان جامعه هست ، همان هایی که مشکل ایجاد کرده اند بر مسند قضا نشسته اند و از این نابسامانی کسب درآمدهای کلان میکنند و....
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین