کد خبر: ۹۹۳۶۲
تعداد نظرات: ۶۷ نظر
تاریخ انتشار:

ایرانی‌ها سریال «حریم سلطان» را «ضدایرانی» می دانند

در آخرین سری از اقدامات ضدفرهنگی و ملی شبکه ماهواره ای، تلویزیون جم (GEM) اقدام به پخش سریال اهانت آمیز نموده است،پخش سریال «حریم سلطان» در حالی صورت می گیرد که عده زیادی از کابران ایرانی در صفحه اجتماعی تلویزیون جم در مخالفت با پخش این سریال، آن را «ضد ایرانی» نامیدند.
 

 
گفتنی است پخش سریال از شبکه های ماهواره ی علاوه بر آنکه بر نهاد خانواده و معادلات معمول میان اعضای خانواده تاثیر سوء دارد موجب تحریف واقعیت های تاریخی نیز می شود، پخش سریال فوق نمونه بارزی از تحریف واقعیت های فرهنگی است.
 

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۶۷
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۴۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
8
19
ميشود يكي به من بگويد كه اين شبكه ميگويد براي سرگرمي است هزينهايش را از كجا تامين ميكند با توجه به اينكه چندين شبكه جديد زده از جمله ورزشي كه بايد به قيمتهاي بالا خريداري كند برنامه هاي ورزشي ;آيا با گرفتن تنها تبليغات ميتواند اين همه شبكه را مديريت كند؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
9
10
عزيزم از تبليغ هاش
فروزان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
26
14
فیلم بسیار خوبی هست جالبه و امیدوارم ملکه و یارانش از بین بروند چون خرم را خیلی اذیتمی کنند با تشکر از کارگردان این سریال
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
20
34
ایرانی های عزیز لطفا یک کم جنبه داسته باشید.
این سریال بر اساس واقعیت های تاریخی ساخته شده و به هر حال بخشی از تاریخه و نمی شه تاریخ و انکار کرد یا حذف کرد به خاطر اینکه ایرانی ها جنبه ی قبول و دیدن واقعیت رو ندارند
پاسخ ها
نوشین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
واقعا با شما موافقم . ما هم اگر قرار باشه یه سریال در باره همون دوره بسازیم خودمون پاک و بی عیب و فاتح نشون میدیم و حتما عثمانی رو برعکس.
سید احمد هاشمی
|
NETHERLANDS
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
17
18
من از دوستان معذرت میخوام ، این چه حرفی شما میزنید، آیا این موضوع که واقعیت تاریخی داره مجوزی برای پخش این سریال در جم میشه؟ خیلی ببخشید خیلی ببخشید، اگه کسی به ناموس شما توهین کنه بعد بره چون واقعیت داشته و اتفاق افتاده بره فیلمش رو بسازه شما میرید فیلم و میخرید برای همه پخش میکنید؟
واقعا برای کسی که فکر میکنه اینکار جنبه داشتنه متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
دوست عزیز این یک واقعیت تاریخیست نه زندگی یک آدم عادی مثل من و شما . این مثالی که زدید ربطی به تاریخ ندارد .
نوشین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
ما هم برا شما متاسفیم که همچین طرز فکری داریدو همچین مثال خنده آوری زدید. مساله ناموسی و شخصی افراد چه ربطی به وقایع تاریخی داره. اگه اینطور باشه پس هیچ کتاب تاریخی نباید نوشته بشه . چون هر جور حساب کنی مسائل خصوصی افراد تو تاریخ گفته میشه.
ناشناس
| NETHERLANDS |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
نوشین محترم البته اگه واقعیت داشته باشه-این سریال بیشتر شبیه افسانه هست تا واقعیت-اگه میگفتن مثل قهوه تلخ تخیلات نویسنده است تا واقعیت تاریخی شاید میشد باهاش کنار اومد-حالا خوبه سلیمان تو بیشتر جنگهاش شکست خورده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
9
18
من همه سریال های GEM را نگاه می کنم و از این سریالها فقط به این نتیجه رسیدم که خدا را شکر اهل ترکیه نیستم در این کشور اصلا به بزرگترها احترامی گذاشته نمی شود و عشق موجه ترین دلیل برای هر بی احترامی به خوانواده است . در سریال های آمریکای جنوبی یا کره ای به زن و فرزند و پدر و مادر خیلی بها داده می شود .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
شما بهتره اصلا فیلم نیگاه نکنید چون هنوز فرهنگ درک فیلم رو ندارید و فقط به ظواهر توجه داریددر حالیکه پیام فیلم در محتوای اونه نه ظاهر بازیگران..
ساحل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
4
20
دوست خوبم تاریخ بخشی از فرهنگ واصالت یک جامعه به حساب میاد.برای اینکه مردم یک سرزمین رو بشناسی باید تاریخ اونها رو مطالعه کنی یک سریال تاریخی با یه سریال عشقی تفاوت دارهدر نوع دوم میتونی به نوع نوشتن سناریو که میتونه چه تاثیری روی مخاطب بزاره اعتراض کنی ولی در سریالهای تاریخی نمیتونی چون این یک واقعیت تاریخی که اتفاق افتاده و تنها برایآگاهی من و شما این سریال ساخته شده و شما اگر خیلی بهت برمیخوره میتونی نگاه نکنی.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
دوست عزيز من نميخام متعصبانه برخورد كنم ولي ميتونم سوال كنم اين سريال چه آگاهي به من وشما ميده ؟مگه غير از هوس بازي و گيس وگيس كشي حرمسرا چيز ديگه اي هم داره ؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
8
8
به نظر من سریال مشکلی نداره به جز اینکه
یه شخصیت خوب توش پیدا نمیشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
3
19
از زمان قدیم گفتن تاریخ رو بخونید و ازش عبرت بگیرین شما عبرتتو بگر عزیز من
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
8
11
من این سریالو نگاه نمیکنم و هیچ علاقه ای به دیدنشم ندارم وقتی که یه پست تو فیسبوک درمورد حمله پادشاه عثمانی به ایران بود و ...تصمیم گرفتم بیشتر تحقیق کنم. شمایی که دم از تاریخ و عبرت میزنید میدونستین حتی مردم ترکیه و رجب طیب اردوغان هم به این سریال اعتزاض کردن به خاطر تحریف تاریخشون حالا خودتون قضاوت کنید وقتی که خود ترکا ازاین سریال شاکین...حه برسه به ما که خاک و مردممون مورد تجاوز یکی از شخصیتای این سریال بوده اونم در واقعیت نه فیلم....
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
0
12
تا اینجاش که هیچ ربطی به ایران نداشته
میشه یکی بگه بالاخره خدیجه و ابراهیم بهم میرسن یا نه؟
پاسخ ها
امين
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
ميرسن
ناشناس
| NETHERLANDS |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
ببخشدا ترکا چادرش و رقعه از صورتشون نمیافتاد واسه من تو فیلم لباسای امروزی مدل م ارایش اخه اینهمه تحریف شرم داره والا
فاطمه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
2
12
ما به ایرانی بودنمون افتخار میکنیم اگر عثمانی کشور مارا مورد تجاوز قرارداد اما ما توانستی م آنرا پس بگیریم اینهمه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۱
7
17
سلطان سلیمان پادشاه عثمانی فرزند سلطان سلیم از سلاطین عثمانی چهره محبوب این سریال است . پادشاهی که در جنگ چالداران ایرانیان بیشماری را بی رحمانه به قتل می رساند .
وی همچنین با ویرانی و نابودی شهرهای بسیاری از ایران تبریز پایتخت ایران به اشغال عثمانی ها در می آورد.
حالا برای شما دارند فیلمی رو به زبان فارسی پخش میکنند که به ستایش این شخص پرداخته و شخصیتش و یک فرد شجاع و با تدبیر نشون میده ... شما فکر میکنید چرا ؟ چرا به زبان فارسی ؟ شاید اگر من یک ترک بودم و این قسمت تاریخ کشورم و اینجوری برام نمایش میدادند لذت می بردم ولی من یک ایرانیم و مسلما نمی تونم کسی رو که به کشورم تجاوز کرده تحسین کنم . بحث تاریخ نیست عزیزان بحث مخاطب و مسئله ایه که می خوان با زبان خودمون به خورد خودمون بدن !
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۱
در تمامي تاريخ از کشتار مردم توسط پادشاهان آمده و هنوز هم ادامه داره چرا از نظر سياسي به اين فيلم نگاه ميکنيد؟
shabrang
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۱
7
17
سریال بدی نیست.مردم کشور ما زیادی حساس شدن
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۱
3
13
مردم حساس شدن خب نبینند... قرار
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۲
2
7
اينكه ميگويند سريال تاريخي است وشخصيتها واقعي قبول ولي از كدام واقعه تاريخي آن بايد عبرت گرفت؟ در كدام سند تاريخي حرمسرا ودرون كاخ عثماني بدين دقيقي روايت شده برخي دوستان ميگويند چون واقعيت است نبايد ناراحت شد ولي ميهن ناموس شخص است تعرض به ميهن را ولودر گذشته ناراحت كننده است سلطان سليمان عثماني رابه اوج رساندو صفويه ايران را،اي كاش اين دو قدرت به جاي جنگيدن با هم متحد ميشدند وبر دنيا عادلانه حكومت ميكردند فكر ميكنم همين مساله بايد موجب عبرت مسلمين شود واختلاف مذهب را به ميان نكشند
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۲
3
4
نمیدونم والا ولی این تاریخ چیکارش میشه کرد
در ضمن ایرانی ها کم به عثمانی حمله نکردن بعدشم جنگ جنگه دیگه قرار نیست بیان ماچشون کنن که نوشتین بی رحمانه کشته اگه اون بی رحم بوده پس هاتی ها چی بودن چشمای اسیراشون کور میکردن میبستن به اسیاب بعدشم انقدر بهشون اب غذا نمیدادن تا بمیرن بعدشم پوستشون میکندن باهاش دمپایی این جور چیزا درست میکردن در ضمن شکست خوردن در جنگ نشانه نالایقی 1 پادشاه بد نیست ب اینم فکر کنید در ضمن ترکا ایرانیا رو خیلی دوست دارن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
1
6
به نظرمن اگرمایاترکها توانایی اینونداشتیم تا تاریخمون روعوض کنیم ولی توانایی اینوداریم که موقع دیدن برنامه ای که دوست نداریم کنترل رو برداریم ویه کانال دیگه بزنیم.دوستان خداروشکرکنیدکه فیلمی درموردحرمسرای ناصرالدین شاه قاجار نمیسازندوگرنه تمام دنیاصداشوندرمیومد
نيايش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
0
5
سريال چه تاريخی باشه چه مال زمان حال باشه ،همه به يه منظور ساخته ميشه، فقط کافيه خوب چشمامون و باز کنيم ،اونوقت متوجه ميشيم در آمد اىن شبکه ها از کجا در مياد
مریم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
0
9
من از قسمت 16 به بعد این سریال را دنبال میکنم و چیزی که از همه بیشتر توجه منو به این سریال جلب کرده مسائل حرمسرا و کش مکش های آنجاست و اینکه چطور انسانها در تاریخ باعث تغییر و تحول میشوند انسانهای کاملا معمولی با رفتارهای کاملا معمولی
تعصب و میهن پرستی تنها مقوله ایست که ما ایرانیان در آن مشترکیم اما تاریخ و وقایع از هر بعدی که توضیح داده شوند چه در قالب تصویر و چه در قالب رسانه، قضاوت به عهده ماست .
بهتر است ما اگر میخواهیم از تاریخ واقعی مطلع شویم در کتاب ها دنبال آن بگردیم نه در یک سریال
و بهتر است سرگرمی چون تلویزیون را وراد تعصبات خود نکنیم
تماشا میکنم ، از پندهایش درس میگیرم و قضاوت میکنم
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
0
5
دوستان عزیز که خیلی ناراحتن به فکر از دست رفتن هویت و فرهنگ امروز وطنمون باشن نه اینکه با یه واقعیت تاریخی ثبت شده مقابله کنن .خوبه که طاقت شنیدن حقیقت و همچنین تحمل انتقاد رو داشته باشیم که چون نداریم اوضاع امروزمون اینه.
یه شعر معروف هست که میگه
در این درگه که گه گه که کوه و کوه که شود ناگه
به امروزت مشو غره و از فردا نی اگه
دقیقا غرور به داشتن گذشته طلایی و اعتماد به نفس کاذب از اصالتمون امروز مارو بی جرات و طن پرور کرده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
0
3
به نظر من تاریخ هیچ کشوری همیشه به راستی نوشته نمی شود کمی دروغ و تظاهر به چاشنی آن اضافه می کنند مانند سریال حریم سلطان .تازه این به خودتون بستگی داره می تونید نگاه نکنید می تونید نگاه کنید وبه آن ایراد بگیرید به هرحال سریال تاریخی که به راستی و بر پایه راستگویی وواقعی ساخته شده باشد من که تا حالا ندیده ام.
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
1
5
بنظر من فیلم خوبیه شایدنبایدبعضی چیزارو نشون میداد واینکه همی بادشاهان حرم سرا داشتن ونه فقط عثمانی ها وترکا چراوقتی سرزمین کافران رومیگیرن سخنی نیست هرچی باشه تونستن ازتاریخشون به صراحت یادکنن
ليلي مرادي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
0
10
دوستان عزيز کشتن مردم و غصب کردن مملکتها هميشه توسط پادشاه هر زماني کم يا زياد صورت ميگرفته در اين فيلم هم شخصيت پادشاه و جنگيدن آن در زماني که ابراهيم از برادرش جدا ميشه تازه داماد شوهر ويکتوريا کشته ميشود و از همه مهمتر جدايي الکساندرا يا خرم سلطان از پدر و مادرش زير سوال رفته و درضمن يادمان نرود که خرم عاشق واقعي سليمان نيست و فقط با سياست خودش را به سلطان نزيدک ميکنه و اگر صبور باشيم ميبينينم که روسيه را از عثماني جدا ميکنه در اين فيلم واقعيتهاي کثيف حرمسراي يک پادشاه به تصوير کشيده شده در ضمن بيبنيد هزينه هاي گزافي که صرف لباس و غذا و يا جواهرات ميشده نيز به تصوير کشيده شده و از آن ياد شده در ضمن در قسمتهاي آينده ميبينيم که خرم سلطان با توجه به سياستهايي که داشته به همسري دائم پادشاه درمي آيد که در تاريخ 600 سال حکومت عثماني بينظير بوده رسم و رسومات قصر را منکر ميشود و باعث ازدواج خديجه و ابراهيم ميشود با اعتماد بنفس بالائي که داشته باعث ميشه خيلي جاها بجاي سلطان تصميم بگيرد در ضمن رونق زيادي به کشور ترکيه ميدهد با ساخت مدارس و مساجدي که دستور ساخت آن را ميدهدبعلت اعتقاد خاصي که بدين اسلام پيدا ميکند دستور ساخت مسجد در مدينه و مکه را ميدهد اين زن بجاي فکر کردن به زيور آلات و لباسهاي فاخر که و آرايش صورت و گيسو بيشتر در کارهاي مردانه و امور کشور دخالت ميکند کما اينکه زنهاي آندوره خود را لايق چنين حرکاتي نميديدند هرچند که قلب سنگي داشته و افراد زيادي را بکشتن ميدهد اين واقعيت و نمونه اي از زندگي خصوصي يک پادشاه است اگر بدها را نبينيم چطور در مورد خوبها تصميم بگيريم
ساغر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
1
6
فوق العاده زیباست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
2
3
سراسر این سریال تحریف تاریخ است.برای اطلاع بیشتر به کتاب سلطانه نوشته کالین فالکنر مراجعه کنید.
اذر
|
FRANCE
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
0
7
به نظر من سریال خوبی است اگر در ان زمان سیاستمداران ما احمق نبودنند و درایت داشتند هیچ وقت جنگی بین ایران و ترکیه اتفاق نمی افتاد چطور وقتی نادر شاه افشار به هندوستان حمله کرد و هزاران هندی را کشت او هم مثل سلطان سلیان دپادشاهان با همئ تفاوتی ندارند و تما م انها تاریخ را ساخته داند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
2
8
هر کس ناراحته نبینه بره فیلمهای ایران رو ببینه
زرین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
1
3
چون این سریال براساس منبع موثق ساخته شده هضم ان برایمان مشکل است خودمانیزوقایع تاریخ رابه تصویرمیکشیم بنابراین نبایدازدیدسیاسی این سریال راتماشاکرد دختر9ساله من نیزبه تماشای این سریال خیلی زیاد علاقه دارددرصورتی که چیزی ازسیاست وتاریخ نمیداندخودمن هم بادیدن سریال موافق نیستم وبرای تفریح این سریال راتماشامیکنم چون واقعا وقایع حرمسرادیدنی هستنداکثرمردم ایران بالاخص خانمهاپیگیری سریالهاچه ایرانی وچه غیرایرانی رابه خاطرتفریح دنبال میکنندواصلادرسی ازانهانمیگیرندبه این مساله هم بایدتوجه شود.....
علی
|
UNITED STATES
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
4
1
عزیزان ما همه میدونیم پادشاه ای که یه ملت رو اداره میکنه باید خوشکلای این ملت رو برا خودش گلچین کنه شاه پهلوی ازاین که بدتربو
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
2
2
به نظر منم اشکالی نداره.
پادشاههای ما هم از سلطان سلیمان کم نمی آوردن . پادشاههای ماهم سرزمینهای زیادی رو اشغال کردن.و اگه فیلمی بسازن یا ساخته باشه همه دنیا میبینن. پس اونا هم بایست ناراحت شن چون خاک اونا رو هم ما توی یک دوران اشغال کرده بودیم .
ما بایست جنبه فیلم دیدن و داشته باشیم . مثل استفاده از مبایل که بعضی ها فکر میکنن بایست فقط با مبایل اس ام اس عاشقانه یا جک های رکیک بدن یا یک مشت چرت و پرت پشت گوشی بگن بجای کار های مهم شخصی.
دنیا الان از پخش یک سریال جلوتر.
اگه پخش سریالهای جم و زمزمه و فارسی1 و جدی نگیرید کسی جرات نمیکنه به فرهنگ ما خدشه وارد کنه.
در ضمن فیلم های کره ای و ترکی از فیلم های آمریکای جنوبی خیلی بهترن.فیلم های آمریکای جنوبی خیلی داغونن.هیچ حد و مرزی برای انسانها قائل نشدن جزء بی بند و باری در حد غیر واقعی.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۳
2
1
واقعا منم موافقم
نيلوفر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
1
1
علي اغا شاه عباس و پادشان ديگه ي ايران يادتون رفت .شاه پهلوي 3 تا بود اونم همزمان نبودن
فرشته
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
0
4
مزخرف واقعا متاسفم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
2
5
واقعا متاسفم برای اونایی که وقتشونو میگرنو پای این سریال ها میشینن!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
0
2
جالب وقتی که زندگی اعرابی چون مختارو میسازند نه به ناموس کسی نه به کیان خانواده توهین میکنن ولی تاریخ یه شاه تورک چون فقط جم داره نشون میده توهین ول کنین بابا شما اگر چوپانین گله خودتون جمع کنین اگر این کاره این فیلم و سریالی نشون بدین که مردم نرن دنبال جم نه این که اینجا اتاق فکر به زبان عام تشکیل بدین این بازی چند سالی قدیمی شده
رضا م
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
0
1
سراسر این سریال تحریف تاریخ است.برای اطلاع بیشتر کتاب سلطانه نوشته کالین فالکنر را بخونید
رضا محمدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
0
1
مجموعه تلویزیونی ترکی با نام « عصر باشکوه » Muhteşem Yüzyıl حتی پیش از پخش آن باعث بحث و جدل فراوان در این کشور شد. طبقه محافظه کار در ترکیه معتقدند این مجموعه توهین به سلیمان القانونی دهمین پادشاه عثمانی است که از بزرگترین پادشاهان عثمانی محسوب می شود. در این مجموعه صحنه هایی از زندگی خصوصی سلیمان القانونی پخش می شود . شورای عالی نظارت بر رادیو و تلویزیون ترکیه حدود هشتاد هزار شکایت از پخش این مجموعه دریافت کرده است. شاکیان خواستار توقف پخش مجموعه تلویزیونی حریم سلطان ( عصر باشکوه ) شده اند. آنان معتقدند قسمتهایی از این مجموعه که به زندگی خصوصی این پادشاه عثمانی مربوط می شود تخیلات کسانی است که نمی توانستند در حریم پادشاهان عثمانی راه یابند و به همین علت برداشتهای شخصی خود را از زندگی خصوصی آنان واقعی پنداشته اند. خانم میرال اوکای نویسنده فیلمنامه می گوید منتقدان قدری عجله کرده اند .وی این اتهام را رد کرد که فیلم فقط به زندگی خصوصی سلیمان القانونی پرداخته است . میرال اوکای از منتقدان خواست قسمتهای آینده این مجموعه را نیز ببینند و سپس داوری کنند زیرا تصویری متفاوت از آنچه تصور کرده اند از سلیمان القانونی به نمایش خواهد گذاشت.نویسنده سناریو می گوید زنان پادشاهان تاثیر بسیاری بر رفتار و تصمیم شوهران خود داشته اند و در این مجموعه، این تاثیر به تصویر کشیده شده است. سلطان سلیمان القانونی دهمین پادشاه عثمانی است که سلسله عثمانی در زمان وی چهل و هشت ساله شد و به اوج قدرت رسید. سرزمین عثمانی در زمان وی در زمینه های مختلف ، اصلاحات فراوانی را تجربه کرد. سلیمان القانونی سوار کار، شاعر و ادیب بود که به زبانهای عربی ، فارسی ، صرب و مغولی به خوبی صحبت می کرد. سرزمین عثمانی پس از وفات القانونی در نیمه قرن شانزدهم ،دچار ضعف فراوان شد. مجموعه عصر باشکوه نخستین فیلمی نیست که در ترکیه با انتقاد روبرو شده و آخرین آن هم نخواهد بود بلکه فیلمهای دیگری در ترکیه از جمله درباره آتاتورک ساخته شده که منتقدان بسیاری با آنها مخالفت کرده اند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
2
1
خيلي سريال قشنگيه
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
5
0
مشکل نوع ساخت سریال یا شخصیت ها نیست.مشکل دروغیه که اول فیلم میگه که داستان فیلم کاملا واقعی و بر گرفته از تاریخه!!!!اگه چیزی از تاریخ نمیدونید لطفا نظر در موردش ندین
طناز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
2
6
از این فیلم به شدت متنفرم جدا از مسایلی که بقیه ذکر کردند در این فیلم زن به عنوان ابزاری برای لهب و لعب در نظر گرفته شده حتی اگر واقعیت تاریخی بوده نباید انقدر بر جسته می کردند. در ضمن باعث سست شدن پایه های خانواده می شود چون بسیاری از مردان خود را در قالب سلطان می ریزند و این عوارض بسیار منفی برای خانواده دارد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۱
3
2
خیلی عالیه
مریم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۱
0
5
سلام به نظزمن کل پادشاهان به زن یک نگاه ابزاری داشتن.کله فیلم خارجی که به زبان ایرانی ترجمه شده پافشاری براین دارن که درایران همچین اتفاقی مثل خودشون بیفته
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
1
1
این فیلم درسته تاریخی هست ودررابطه باسلیمان قانونی ولی همش تحریف شده تاریخ که فقط حرمسراوزنان دربارنیست اینها هدفی جزخراب کردن اذهان مردم ندارند بهتر برین تاریخ عثمانی ازکتب اصیل بخونید نه فیلمی که هرجورخودشون میخوان پیش میبرن.
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
0
3
هرکی میخاد نگاه کنه هر کی میخاد بدش میاد نگاه نکنه
راحیل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
1
4
شما هم برین از کوروش و داریوش و شاهنامه فیلم بسازین اونا نگاه کنن دلشون بسوزه ولی وقتی عرضه ندارین ساکت باشین
دانیال
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
1
0
به نظر من بیشتر مخاطبان به خاطر سرگرمی این سریالو میبینن و کاری به تاریخ وسیاست ندارن چون واقعا شبکه های داخلی ارضامون نمیکنه در ضمن اینا که سنگ تاریخو به سینه میزنن تا حالا شده از صفوی و قاجارو هخامنشی وکلا تاریخ ایران سریالی بسازن که ما در مورد تاریخ کشور خودمون اطلاع داشته باشیم شرط میبندم نصف مردم اصلا نمیدونن تهماسب صفوی کی بوده شما یه سریال در مورد صفویان بسازید تا ببینید ایا ما بازم حریم سلطان نگاه میکنیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
1
0
بنظر من احساسي كه ا ديدن اين فيلم به ادم دست ميده بسته به بينندشه طبيعيه كه ما ايرانيا بخاطر جنگهايي كه عثماني در زمان پادشاهي شخصيت اصلي اين فيلم با كشورمون داشته از اين شخصيت خوشمون نياد براي همينم به جم انتقاد وارده چون احساس ايرانيارو نديده گرفته اينهمه سريالهاي خوب دليلي نبود كه حتما اين سريالو گه ما از شخصيت اصليش بدمون مياد پخش كنه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
0
1
من فکر می کنم مردم ما احتیاج به اینهمه سرمایه گذاری برای فرهنگ سازی و اینجور حرفا ندارن . هر کسی خودش می تونه حدس بزنه چی درسته و چی غلط فقط مهم اینه که با خودش روراست باشه
سمر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
0
1
به نظر من هم این سریال تحریف صد در صد است کتب زیادی در مورد الکساندرا یعنی خرم نوشته شده که نشون میده اصلا واقعیت چی بوده ولی در کل من دوست دارم این بلایی که خرم سر خاندان عثمانی به ظاهر قوی در میاره و پسری رو به پادشاهی میرسونه یعنی سلیم که اصلا از عثمانی ها نبوده اگه کتاب ها رو بخونید میفهمید اصل قضیه چی بوده نه اینکه فقط بدون اطلاع نشست پای سریالی و نظر داد.
نريمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
0
0
اين كه شبكه روباه پير هست
سارا
|
FRANCE
|
۰۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
0
0
اینا واسه رضای خدا نمیان سریال بسازن که ترکیه هم صداش در بیاد شماها نوشتین جز خو سلطان یا خزم نمودن واقعیت چیه پس چطور انقد تعصبانه از خرم و غیره دفاع میکنی...سر تا پای این سریال اشکال هست بد هارو خوب و خوب هارو بد نشون داده برید ببینید چــــــــــــرا حتی تصورش هم سخت براتون....جز تحریف تاریخ تم خیانت که الان چند سالی داره با این رسانه ها رواج داده میشه تو این سریال که مال چند صد سال پیش به خوبی دیده میشه یه ادم درست شما اینجا میبینید....همه بد... ادم به کی بگهه دارن چه میکنن با مردم...بابا دیگه خود ترکیه خودش سلیمان و ابراهیم و بهشون افتخار میکنن بتش کردن از خوبی....ایمجا ابراهیم یه ادم کش وحشی که با اون فضاحت لیو رو میگشه و هزار هزار تای دیگه و در اخر هم که خیانت میکنه انقد تابلو ینفرو بد میکنن اخه کی بوده اونجا دیده که خیانت کرده اگه نبوده چرا پس نشون میدن همچین چیزای رو یا سلیمان که هرکی و میبینه میبره خلوت خرم و به مادرش ترجیح میده و غیره یا اون خرمی که دست رو سنگ میزاره طلا میشه جالب تازه چنجام دیدیم که بهش الهام هم میشه راجع به حوادث بد...هر چی میخواد میشه...دیگه میدونید تا یک جایی ادم قبول میکنه ولی دیگه بیشتر از اون به شعور ادم توهین میشه...میدونید گاهی فکر میکنم این فیلم مث اینه که ما بیایم با دستهای خودمون یه سریال بسازیم و استر و موردخئای عزیز و با دستهای خودمون شخصیت های عالی تاثیر گذار و باهوش خوب نشون بدیم خیلی زیرکانه و غیر مستقیم ایشالله که میشناسین اینارو اگه نه حتما مطاله کافی و لارم داشته باشین بعد به اصل و نصب خرم هم نگاهی بندازین بد ببینین چرا ایـــــــــــنهمه فرشته هست این خانوم اینجا چقدر مقدش و عاشق وو معصوم بد دیگه الکی به چیزایی که صاحابش هم (ترکیه)بهش اعتراض داره حق نمیدین.....تورو خدا با چیزایی که اینا دارن رواج میدن بینمون اگاهتر باشین.....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
0
0
سريال جالبيه اگه وقت كرديد نگاه كنيد
محمد
|
UNITED STATES
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
0
1
به نظر من این فیلم بیشتر این واقعیت را نشان می دهد که سلطان سلیمان بسیار بی عدالت بودن در حالی که دم از عدالت می زدند کسی که فرزند خود را به قتل برساند حتی اگر تمام جهان را فتح کند ارزش ندارد . کسی که در اوج بی عدالتی دم از عدالت می زند و در قالب اسلام فساد ایجاد می کند با ایجاد حرم سرا حتی لیاقت احترام را ندارد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
0
0
به نظر من در اصل اين فيلم راجع به خرم سلطان نه کس ديگري،دراين فيلم نشون داده ميشه که چطور يک کنيز خودش را به جايي ميرسونه که تاششصد سال کسي به همچين مقامي نميرسه خوب مجبوره اطرافيان اوراهم نشان دهد طرف نميتونه که بياد بشينه جلوي دوربين بگه سلام چطورين من خرم سلطانم که فلان کاررو کردم بسال کاررو کردم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
0
0
به نظر من در اصل اين فيلم راجع به خرم سلطان نه کس ديگري،دراين فيلم نشون داده ميشه که چطور يک کنيز خودش را به جايي ميرسونه که تاششصد سال کسي به همچين مقامي نميرسه خوب مجبوره اطرافيان اوراهم نشان دهد طرف نميتونه که بياد بشينه جلوي دوربين بگه سلام چطورين من خرم سلطانم که فلان کاررو کردم بسال کاررو کردم
فهیمه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
0
0
از اونا یی که می خوان به دیدن این فیلم ادامه بدن باید بگم لیاقتتون همون فیلم مسخره است ولی اونایی که واقعه ببینن باید بگم افرین اینده ساز وطن
سئولو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
0
0
با تمام احترامی که برای کل دوستان گلم قائلم باید بگم شبکه جم یکی از مضخرفترین شبکه هاییست که تا به امروز دیدم ..چرا که بغیر از موارد خیلی خیلی نادر (بعضی فیلمای سینماییش) سریالای فوق العاده بی محتوا و چرت و پرتی تحویل مردم احساسی فارسی زبان میده ........
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین