سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - 2014 September 02
پربحث ترین عناوین
کد خبر: ۸۴۶۸۵
تعداد نظرات: ۴۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۴
ماموران پليس مبارزه با موادمخدر شهرستان‌هاي شفت و املش در دو عمليات بيش از ۴۰۰۰ بوته خشخاش را كشف كردند.
به گزارش  ایسنا مأموران عملياتي پليس مبارزه با موادمخدر شهرستان‌هاي شفت و املش در راستاي تشديد مقابله با كشت خشخاش و شاهدانه، در دو عمليات جداگانه بيش از ۴۰۰۰ بوته خشخاش را كشف و امحاء كردند.


اكيپ‌هاي عملياتي مبارزه با موادمخدر اين شهرستان‌ها پس از اطمينان از كشت و پرورش بوته‌هاي خشخاش در محوطه منزل دو نفر به نام‌هاي «ابوالقاسم» و «حبيب» ضمن هماهنگي قضايي در بازديد از حياط منازل اين‌افراد (حدود)چهار هزار و ۱۲۰ بوته خشخاش را معدوم و آنان را دستگير كردند.

متهمان با تشكيل پرونده به دادسرا معرفي و تصميمات قضايي لازم در مورد آنان اتخاذ شد

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.


bultannews@yahoo.com


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۹
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴۱
فرزاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
11
12
درسته که سال تولید ملیه ولی نه تو این زمینه ها. ای از خدا بی خبرا
پيانيست
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
7
12
اووووووووووه برار جون اين كارها چيسه تو كني !؟ خشخاش !!!!!؟ چايي بكار ! برنج بكار ! پرتقال بكار ! خجالت نكشي تو ري ...
محسن لره
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
5
11
والا نميدانم چه دستى و چه مصلحتى دركار هست بااينكه مجلس محترم براى كشت آزاد خشخاش تاأونجا كه ياد دارم مصوباتى داشتن تا براى دارو سازى و آنهايى كه اجبارا بايد مرفين مصرف كنند كارى كرده باشند چرا نيروى انتظامى مخالفت كرد نميدانم اما بايد بدانيم الان مواد افيون افغانستان زير نظر دشمنان ايران به ايران قاچاق ميشود و امكان دارد كه بخاطر دشمنى باايرانيان ترياك را به اورانيوم آلوده وبه ايران بفرستند و باعث نابودى جوانان كه آگاهانه ممكن هست به سمت
افيون بروند البته تجربه ثابت كرده در هر چيز يا كارى محدودت باشه جوانان متمايل به مصرف يا امتحان اون كار را پيدا ميكنند اگر داخل ايران توليد بشه هم مردم ديگه دنبالش نميروند هم براى دارو و مصرف خواص كه مجبور به مصرف هستند سالم به دستشون ميرسد بايد از شيطان بزرگ واهمه داشت الان شرق و غرب ما آلوده به راديو آكتويته شده ترياك افغانستان خطرناك هست اميد مسؤلین
فكرى بكنند
مدیر پایگاه اگر کشت هم جهت مصارف دارویی صورت بگیرد باید حتما زیر نظر مراجع ذیصلاح باشد
پاسخ ها
یه نفر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
با نظرت کاملا موافقم اگراین نوع ماده سنتی که درگذشته بدون محدودیت استفاده میشده ودرفرهنگ ایرانی ماهم خیلی بی جایگاه نبوده ، تحت نظارت وکنترل مسئولین امر درکشورخودمان تهیه ، تولید وتوزیع بشه میشوداثرات مخرب استفاده ازسایرمواد فوق العاده خطرناک وبسیارمضر وناشناخته افیونی را درکشورکنترل ومهارکرد. چه اینکه مادر راه مبارزه با ورود ومصرف موادمخدر درکشور اعم از هزینه جذب نیرو،آموزش نیروها،تامین حقوق وخدمات مربوط به این نیروها،انسدادمرزها، تجهیزات لازم،ساعت ها نفرساعت گرفتاریهای مربوط به این جلوگیری، هزینه های سرسام آوری را متحمل میشویم. اگراین نیروها درجریان مبارزه دچارآسیب دیدگی شده ویا به شهادت برسند مسائل مبتلابه آن نیزجزء ملاحظات قرارمی گیرد.با این تفاسیر بازهم انواع موادمخدر ناشناخته وغیرمتعارف واردکشورشده وبه نحوی درتمام کشورپخش وتوزیع میشودواین تازه شروع کار درمانی به دلیل عواقب استفاده از این مواد ناشناخته وخطرناک است . بماندکه به جهت ابتلا واعتیادجوانان به عنوان نیروهای انرژی دارومولد درکشوربه چه میزان ازکارافتاده وغیرمولد وبه تبع آن سرباروانگل میشوند. درکل بایدفکر بهتری کرد.
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
الان آنقدر كشف مواد مخدر داريم كه تازه مازادش را هم مي‌سوزانند. ديگه نيازي به كاشت نداريم!
safa
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
7
4
برادرم یه کسب حلال بهت پیشنهاد میکنم که درآمدش با کشت خشخاش برابری میکنه: کشت زعفران
safa
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
5
3
برادرم یه کسب حلال بهت پیشنهاد میکنم که درآمدش با کشت خشخاش برابری میکنه: کشت زعفران
پاسخ ها
آرمان
| UNITED STATES |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
برادم یه کسب حلالی که پیشنهاد کردید، اینقدر بی ارزش شده که پول خرج و مخارج خودش رو بسختی میده. سود هم پیشکش. امسال فقط توی یه منطقه بیش از 20 هکتار زمین زعفران رو به همین دلیل از پیاز اون خالی کردند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
3
5
در پاسخ به دوست محترم safa
کشت خشخاش در هر جای ایران عزیز که باشد مذموم و خلاف است ولی دراملش نمی توان زعفران کاشت
محسن لره
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
2
5
بولتن عزيز حرفتون متين بايد طبق ضوابط خاص كشت بشه امريكا به چند دليل وارد افغانستان شده والا سالانه 200مليارد هزينه سالانه دخالت درافغانستان ميكند بايد سود 400ملياردى داشته باشد تا اشغال اين كشورتوجيح داشته باشدكه 1دلار عايد امريكا نمشود از نظر سياسى كه بگذريم يكى ازدلايلش تسلط بر افيون افغانستان هست كه براى ايران خطرناك هست براى ايران اگر مثلا1مليارد ترياك قاچاق بشه10مليارد بايد هزينه مبارزه با قاچاق و هزينه افرادى كند كه از اين سم بنام ترياك استفاده ميكند عاقلانه ترين فكر اينه كه تو ايران كشت بشه چون ايران واقعا از لحاظ انساني و مالى .... متضرر ميشود اما سم مرگ افغانستان بدست قاچاقجيان وارد ايران ميكنند نبايد نيات پشت پرده امريكا را نبايد ناديده گرفت انشاالله اين معضل هم با تدبير دست اندركار حل بشه اون املش هم حتما پولدار بوده خواسته باكاشت خشخاش خود كفا بشه!!!!!:-D خوب جرم جرم هست
مدیر پایگاه این ماده در کنار اینکه کاربرد پزشکی دارد در حد کاشت مزارع بزرگ نیست در صورتیکه در ایران کاشته شود که همین الانش مزارع مخفی زیادی وجود دارد که نیروهای بسیج و انتظامی بارها آنها را کشف و منهدم کرده اند می بایست بشدت تحت کنترل باشد .
اما در خصوص آمریکا یعنی دروغگوترین و جنایتکارترین حامی تبهکاران مواد مخدر ما هر کاری بکنیم او برای از بین بردن جوانان ما کار خودش را می کند ما در مرحله اول باید دفاع خوب و سپس وارد حمله شویم و از حالت تدافعی بیرون بیاییم باید همچنان و با شدت از ورود مواد مخدر با قدرت جلوگیری کنیم و قاچاقچیان مواد مخدر را به اشد مجازات برسانیم باید هزینه حمل قاچاق بسیار بالا باشد در حد چوبه های دار باید هزینه پخش مواد مخدر بسیار بالا باشد یعنی اعدام
نباید رحم کرد امروز هزاران هزار خانواده اسیر این بلای خانمانسوز هستند باید مسببین این جنایت در داخل کشور به اشد مجازات برسند و از نظر من باید تیمهای عملیاتی و کوماندوهای ایرانی قاچاقچیان مواد مخدر را در همین افغانستان و پاکستان نابود کنند تا جرعت نزدیک شدن به خاک مقدس ما را پیدا نکنند
پاسخ ها
مجید(مازندران)
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
آفرین بر این قاطعیت درست و راهگشای بولتن

عالی بود نظر منهم دقیقا نظر شماست
مهران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
6
2
سلام به همه دوستان
من هم با نظر بولتن كاملا موافقم بايستي تدبيري انديشيد تا هزينه قاچاق مخدر از هرنوع بسيار بالا بره تا خرده فروشها هم مجبور به فروش با قيمت بالاشوند ومصرف كننده اين مواد نتوانند با پول كم دسترسي به مواد پيدا كنند بتدريج انشاءالله آمار مصرف پائين خواهد آمد
سهیلا *
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
1
7
خب حتما طرف عملش خیلی بالاست میخواسته خودکفا بشه .

عیبش کجاست ؟ ( نیشخند)
سحر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
2
2
خب مگه خشخاش چیه؟
مدیر پایگاه خشخاش یا کوکنار یک گیاه علفی یک‌سالهٔ گل‌دار ‌است که برای تولید تریاک از آن استفاده می‌شود.
پاسخ ها
mhc
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
یعنی تو نمیدونستی؟!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
0
6
اورانيوم بريزن تو ترياك
اخ بنده خدا معتاد بيچاره همين جورشم مي ميرن چه كاريه اخه
hamoon
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
0
7
دوست عزيز بولتن متاسفانه ما ايرانيها قبل ازفکر کردن وبدون داشتن اطلاعات کافي حرف زياد ميزنيم واقعيت اين است که کمبود هيچ چيزي رابا يک چيز ديگه نمي توان جبران کرد هيچ چيزي را نمي توان جايگزين ترياک کرد دليلشم اينه که تا حالا سه دهه نتونستيم دوم اينکه بازور وکشتن نمي توان اين را ريشه کن کرد همانگونه که سه دهه اعدام کرديم ونشد وهرچه ريسک يک کار را بالا ببريم سود آن بيشتر وانگيزه آن بيشتر ميشه دراين سه دهه ديديم که اينجوريه پس بايد آن را مديريت کرد کشت مصرف ويا.... بايد مديريت بشه ونبض کار دردست خودمان باشه نه اينکه اينهمه هزينه جاني ومالي بکنيم وآخرشم برسيم جايي که امروز هستيم
کورش
|
NETHERLANDS
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
0
7
به نظرمن اول باید کمپهای زیادی برای ترک درست کنند بعدا تریاکی که درخودایران برداشت میشه را تحویل داروخانه ها یااماکنی که تحت نظارت دولت باشه بدهند وبه کسانیکه نمیتوانندترک کنند کوپن بدهند وکسانی هنم که میتوانند ترک کنندخداییش آزادبزارن بامبلغ خیلی پایین ترک کنندمثل زمان قدیم چون کسی که60 سال کشیده الان واقانمیتونه بزاره کناراگرهم ترک کنه هزارجوربیماری که بامرفین خاموش بوده بیدارمیشه ماچون توی فامیل داشتیم کسی 50 سال کشید بعدرفت آلمان دربیمارستان ترک کرد هم سکته مغزی کرد وهم سرطان ریه گرفت بعداز1سال هم فوت کرداین نظربنده هست
فری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
1
8
با سلام با توجه به کمبود مواد سنتی تریاک سونامی شیشه و مواد خطر ناک صنعتی در راهه اینکه صورت مسله را پاک کنیم بنظر تکرار اشتباهات است همان آزمون و خطا همیشگی . همین آمریکا و بقیه دشمنان بچه های این مرز و بوم را دارن راهی تیمارستانها میکنن . همه میدانیم هستند کسانی که 30 یا 40 سال به تریاک معتاد بودن اما زندگی معمولی داشتند اما با تغییر الگو مصرف راه به تیمارستان دارد بنظر اول باید الگو مصرف را باید تغییر داد یعنی از صنعتی به سنتی و بعد آموزش و ترک اینکه بگیم همه معتادان را باید به دریا ریخت خیلی عوامانه است . اما سونامی مواد صنعتی بنظر در راهه و این یک واقعیته .
یک معتاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
1
13
سلام من از سال 75دارم تریاک مصرف میکنم توی این چند ماهه که تریاک گرون شد چند بار میخواستم مصرفمو عوض کنم ولی ترسیدم نگیدترک کن که نمیتونم چون نمیخوام خلاصه نمیدونم تا کی دوام میارم ولی چندتا ازدوستام افتادن دنبال شیشه و ... همیشه با خودم میگم چرا دولت کشت این ماده رو آزاد نمیکنه بخدا کشت این محصول هرجور حساب کنیم چه مالی چه روانی وچه....واسه کشورما از مضراتش بیشتره فکر نکنید این حرف من بخاطر معتاد بودن خودمه نه فقط برای اینه که بگم منم با این دوستمون موافقم که ما داریم فقط صورت مسله رو پاک میکنیم ما همه انرژی مونوداریم صرف ریشه کن کردن کم خطرترین ماده مخدر میکنیم واز مواد پرخطر دیگه مثل شیشه و...داریم فراموش میکنیم ونمیبینیم ونمیحوایم که ببینیم چه بلایی داره بخاطر مصرف این مواد سرجوونای مامیاد به امید روزی که کشت این محصول توی ایران انجام بشه
معراج
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
1
6
اگه کشت خشخاش ازاد شه برای مردم عادی میشه مثل زمان قبل از انقلاب
پاسخ ها
وحید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
حاجی اگه میخوای شیشه جاش بکشی واسه خودت یه دونه بکار..
جدی میگم بیخیال شیشه بشو
سیداحمد
|
UNITED STATES
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
3
3
سلام.
خیلی کوچک فکرمی کنید
خدابه دادمملکت برسه.خسته نباشی
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
1
12
اگه کشت خشخاش زیر نظر دولت انجام بشه وبه معتادین تریاک کوپنی تریاک بدهند بنظرمن دست قاچاق وقاچاقچی کوتاه میشه ومیلیونها تومان به جیب افغانی ها نمیره که به اسم تریاک هراشغالی که دلشون بخواد راقاطیش میکنن و توسط قاچاقچیان واردکشورمیکنن وخدا میدونه چه عوارض وپیامدهایی داشته باشه که به سرمعتادین تریاک درکشورمون بیاد
پاسخ ها
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
موافقم این بهترین راه البته به معتادانی که از لحاظ سن سال سن وسال کمی نداشته باشند و پزشک تایئد کنه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
1
2
آنکه ناموخت ازگذشت روزگار هیچ نیاموزدزهیچ آموزگار
شلغوز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
0
10
بازم مرام فروشندگان تریاک و لعنت خدا به فروشندگان مواد شیمیایی مثل شیشه و کراک و مصوبینش!!!
مهران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
0
8
هیچ پیش خودتون فکر کردین چرا باید تریاک گرون بشه شیشه و کراک ارزون فراوان. شما روزنام های سالهای پیش و الان صفحه حوادثش مرور کردید تا حالا به چشمتون خرده یه ادم تریاکی دزدی کنه یا ادم بکشه. ولی الان چی 80 درصد مجرمها یا شیشه ای هستند یا کراکی من موافق هیچ کدوم نیستنم یه مقدار عجولانه قضاوت نکنیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
0
3
سیر تاریخی مبارزه با مواد مخدر از ابتدا روشی اشتباه بوده باید مردم را بیدار میکردیم اگر چیزی به نام مبارزه نبود تفاوت قیمت نبود وحرصی برای قاچاق هم نبود چون سودی نداشت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
0
5
به نظر من اگه دولت اجازه کاشت خشخاش به اندازه مصرف سالانه به افراد معتاد بده خیلی بهتره تا اینکه به دلیل خرابی تریاک افراد معتاد رو به مواد صنعتی بیارن و نابود بشن خدا کنه که هر چه زودتر مجوز صادر بشه تا شاهد این همه جنایت و خروج ارز از کشور نباشیم
افقروشن
|
UNITED STATES
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
0
2
شمادقیقا حرف دل سرکرده های قاچاق که پشت پرده اند راگفتی شدت عمل دروروده قاچاق فقط باعث گران شدن مواد شده وسود بیشتر عاید شان میشود کسانی ازداخل وخارج قاچاق راهدایت میکنند که کاری از کسی بر نمی اید این کار ادامه دارد .مگر امام زمان ظهورکند .اما میدانیدکه انحضرت راهم شهید میکنند .درنهایت فقط خود اتسانها باید بخواهند .انهم ازراه اصولی .تقریبادرمبارزه بامواده مخدر همین نظره ابکی یه شمارا بکار برده اند که اوضاع مان این شده جانم !?
hesam
|
UNITED STATES
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
1
1
ای بابا مگه اینا خودشون نمیدونند که تریاک دارو هست. توی بیشتر قرص ها. و شربت هایی که مصرف میکنیم تریاک بکار رفته
محمد
|
JAPAN
|
۰۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
0
2
دمشم گرم دگه نیازی به خرید از در خونه قاچاق فروش نداره از تولید به مصرف مگه نشنیدی، خدا خیرت بده بدیش چیه
بهی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
0
1
مسوولان ما بخاطر حرف دولت های دیگه نمیزارن تریاک کشت بشه وگر نه ازماوتو بهتر میدونن چندین نفر بخاطر اشغال هاییکه بجای تریاک به مردم میفروش چند نفر بخاطر مسمومیت میمیرند وتریاکی های که بخاطر نبودن تریاک اصل کراکی وشیشهای میش بماند کسانی که بخاطر جور کردن پول مواد صنعتی پول اون بدبختیرو میزنن که اصلا نمونه تریاک چیه واون پدبخت هم این وسط نفله میشه ودلالی امریکای و افقانی پولدار تر میشن چی عیبی داره دولت جون مثل قدیم جیره بندی بشه تا اونایی که نمیتونن بزارن کنار ازکنار بردارن ودولت روهم دعا کنن اون هام اینجوری مریزن دیگه؟ کار باید برای رضای خدا باشه نه بنده خدا دمهمتون هم گرم نظرمنم اینه
مدیر پایگاه موضوع به این سادگی ها نیست ، رسمیت دادن به توزیع تریاک گسترش شدید اعتیاد را به هراه می اورد و...به هرحال در این زمینه باید کارشناسان نظر بدهند .
عباس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
0
1
سلام .اگر مسئولان به یه سری کشاورز که زیر نظر خود دولت باشد کشت در ایران شروع کنند.وبه کسانی که تریاک مصرف میکنند. بدهد .بعضی این مواد مخدر شیمیایی است. که معلوم نیست چی هست. یا همین تریاکی که از افغانستان وارد میشود .چقدر بهش مواد غیر قانونی میزنند . برای سود بیشتر .واینقدر هم گرون شده. که طرف میرود متادون مصرف میکند .وکبد خودش از کار می اندازد.یا باپول کمتر شیشه یا مواد در این زمینه میخرد که چه عواقبی دارد.به یه بچه بگی این کار را انجام نده بدتر هی انجام میدد.باید فکری کرد
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
0
0
زعفران کاشتن بهتره
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
0
0
مرزهای شرقی مسدود است اما این قدر مواد مخدر از کجا وارد کشور میشود می دانی مصرف یک روز تریاک در ایران چقدر است . پس اگر در کشور خودمون تریاک کاشت شود وقانونی در اختیار یک پیر مرد 80 ساله که مصرف میکند قرار گیرد اون موقع .......
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
0
1
کشت تریاک داخل کشور بهترین راهه اگه نه فقط پولدارامیتونن جنس سالمشوتهیه کنن وبقیه که وضع مالیشون خوب نیس ناخواسته میرن سمت شیشه وچینی واینجورچیزا .چون ترکش که تقریبا خیلی مشکله پس کارشناسای محترم سلامتی جامعه رو هم که درنظربگیرن بازم بایدتاییدکنن که داخل کشورتهیه بشه
مرتضی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
1
0
خب داداش من این کوفتی رو نکشن این همه تفریح وجود داره... تازه با این اوضاع بی پولی .... والله................
امید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
0
1
اگر بدونید که کاشت و سهمیه بندی ان چقدر برای ما مفید است هر کاری میکردید تا انجام شود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
0
0
بنده هم نظرم اینکه اگه هر چی بازار خوبی داشته باشه و قیمت داشته باشه خیلی ها به سمتش می روند. در اصل ریشه تمام اینها فقر هست که بدبختانه کشور ما دچارش شده.

نام:
ایمیل:
* نظر: