کد خبر: ۸۲۲۳۸
تعداد نظرات: ۱۱۲ نظر
تاریخ انتشار:

صنعت فحشا قطب اقتصاد تركيه

فراز و فرود‌های حدود 90 سال حکومت لائیک‌ها بر کشور ترکیه تجارب ذی‌قيمتی در اختیار ژنرال‌های چهارستاره وابسته به ماسون‌های صهیونیست قرار داده تا به نحو احسن به اداره سیستماتیک ترکیه قادر باشند. در واقع آنان برای اغنا و ارضای روحی- معنوی کاذب مردم بسته‌های مختلفی را تدارک دیده‌اند که مثلا مردم هرآنچه را نیاز داشته باشند...

وطن امروز:

سیروس محمودیان: فراز و فرود‌های حدود 90 سال حکومت لائیک‌ها بر کشور ترکیه تجارب ذی‌قمتی در اختیار ژنرال‌های چهارستاره وابسته به ماسون‌های صهیونیست قرار داده تا به نحو احسن به اداره سیستماتیک ترکیه قادر باشند. در واقع آنان برای اغنا و ارضای روحی- معنوی کاذب مردم بسته‌های مختلفی را تدارک دیده‌اند که مثلا مردم هرآنچه را نیاز داشته باشند در داخل همان بسته‌های تهیه شده، مدل لائیک آن وجود داشته باشد. از سوی دیگر مردم را به تدریج عادت داده‌اند که تسامح و تساهل از شرایط اصلی دینمداری و دینداری است. قلب کسی صاف باشد دیگر او نیازی به نماز و روزه و مهم‌تر از همه «امر به معروف و نهی از منکر» ندارد. در اسلام سکولار ترکیه فروع دینی تولی و تبری اصلی کاملا فراموش شده است. توجه کنکاشی در رخدادهای اجتماعی یا عمل به وظیفه دینی امر به معروف و نهی از منکر از سوی هر کسی که باشد امری زشت و نوعی فضولی محسوب شده و حتی عملی حرام است چرا که تجسس‌ در اسلام حرام است. در سیستم لائیک ترکیه انسان مسؤول هیچ معنا و مفهومی ندارد؛ هر کسی تنها باید به کار خودش برسد و احوالات همسایه و جامعه و حتی خویشاوندان نزدیک ارتباطی به وی ندارد. او تنها موظف به صله رحم و پرس‌وجو با اقوام و خویشاوندان است. در کشور ترکیه هر فعالیت و طلب شخصی- اجتماعی باید کاملا رنگ و بوی لائیسیته داشته باشد تا امکان بروز بیرونی داشته باشد. نماز، حجاب، اعتقادات دینی، ارزش‌های اجتماعی، حق‌طلبی، عدالت‌گرایی و... تنها در صورتی مجاز و مشروع شمرده می‌شوند که در زیر بیرق لائیک‌ها قرار داشته باشد و در چارچوب اصولی آنان قابل تفسیر و تحلیل باشد و متاسفانه بخش عمده‌ای از نسل‌های جدید نیز این باورهای غیر‌دینی را به عنوان مبانی لایتغیر اسلام کاملا پذیرفته‌اند. در اصل مدل اسلام ترکیه‌ای با اسلام اصیل روح‌بخش فرسنگ‌ها فاصله ماهیتی دارد. در ترکیه مکررا می‌توان شنید که «‌اعمال قبیحه دیگران به من ربطی ندارد. عیسی به دین خویش و موسی به دین خویش، من فقط مسؤول اعمال فردی خودم هستم. دین هیچ ارتباطی با سیاست ندارد و دیندار باید صرفا به امورات دینی بپردازد و کاری به سیاست نداشته باشد. سیاست کاری پرغل و غش و شیطانی است که فقط سیاستمدار مجاز به پرداختن به آن است.» و در چنین فضای فرهنگی‌دینی است که انجام کار خیر ولو با پایه کاملا آلوده به فساد و ظلم یک فضیلت دینی به حساب می‌آید. سال پیش چند روزی در هتل بی‌رنگ و روی «مکه‌» واقع در میدان آکسارای استانبول اقامت داشتم. از اینکه هتل بی‌حاشیه‌ای بود بسیار خوشحال بودم. روز اول که از متصدی هتل در‌باره امکنه فسادی هتل پرسیدم پسر جوان با حالت خاصی لبش را گزید و گفت‌: «توبه استغفرالله، اینجا هتل مکه است. از این چیزها خبری نیست.» من نیز خوشحال اتاقی رزرو کردم و به دنبال کارهایم رفتم. چند روز بعد فهیدم که هتل بسیار شیک چهارستاره جفتی هم متعلق به صاحب همین هتل مکه است. هتل جفتی اوضاع بسیار بدی داشت و فساد از در و دیوار آن می‌بارید. تا پاسی از شب صدای موسیقی دیسکوی آن و قهقهه‌های مستانه مشتریانش به گوش می‌رسید. وقتی کمی درباره علت این تعارض پرس‌و‌جو کردم یکی از کارگران کرد


17-16 ساله هتل مکه که برای کارگری از شهر «دیاربکر» به استانبول آمده بود، توضیح داد چون این هتل مشتری کمی دارد و صاحب اینجا آدم متدینی است او ناچار شده هتل جفتی را درآمدزا! کند تا چرخ این هتل هم که به دلیل نداشتن امکنه فساد خلوت‌تر است، بچرخد یعنی صاحب هتل این باور را داشت که اداره هتل مکه ولو با درآمد هتل فاسد جفتی امری دینی و خداپسندانه است. امروز صنعت فحشا در ترکیه بویژه مناطق توریستی آن حرف اول و آخر را می‌زند. با وجود آنکه زمین اغلب مناطق ترکیه برای انجام فعالیت‌های کشاورزی- صنعتی بسیار مساعد و مناسب است اما به خاطر حاکمیت تدریجی سیاست‌های مزورانه سکولارهای لائیک بر امورات، به مرور زمان در یک بازه زمانی

20 ساله صنعت فحشا و خدمات چندوجهی مرتبط با آن جایگزین بخش کشاورزی و صنعتی شده است. اساسا با وجود مخالفت فطری عامه مردم با مظاهر تحقیرآمیز فساد، بر اثر برنامه‌های فرهنگی بلندمدت ماسون‌های لائیک، صنعت فحشا به یکی از قطب‌های اصلی اقتصاد ترکیه مبدل شده است. طبعا چنین جایگزینی سبب شده که اقتصاد توسعه‌نیافته کاملا سنتی ترکیه خواسته و ناخواسته به صنعت فحشا و فساد کاباره‌ای وابستگی چندگانه عمیقی داشته باشد. اگر یک شب صنعت فحشا در استانبول تعطیل شود خیل عظیمی از افراد شاغل در هتل‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها، مشروب‌فروشی‌ها، قمارخانه‌ها، دیسکوها، دلالان شهوت کنار خیابان‌ها و فاحشه‌ها و حتی رانندگان تاکسی‌ها و دستفروش‌ها از کار بیکار خواهند شد و طبیعی است که این موج فزاینده بیکاری حکومت لائیک‌ها را ساقط خواهد کرد اما با همه این احوالات باید توجه داشت که صنعت فحشا برخلاف تصور اولیه به دلیل ابعاد تخدیری مافیایی که دارد به گسترش پنهانی فقر اقتصادی در جامعه در حال توسعه ترکیه منجر شده و چنین وضعیتی در ترکیه کاملا ملموس و عینی است. اگرچه در 5 سال گذشته برنامه‌ریزان اقتصادی ترکیه با هراس از رویکرد دینی مردم، اعتراضات اقتصادی مردم خشمگین ساکن در مناطق شرق ترکیه و اخیرا وقوع پدیده بیداری انسانی- اسلامی کوشش زیادی داشته‌اند تا با بهره‌گیری از آب و هوای بسیار مساعد و رودخانه‌های پر آب آن کشور، صنعت کشاورزی را متحول کنند تا از میزان فزاینده فقر دامنه‌دار روستاهای بسیار فقیر و محروم که متاسفانه شامل اغلب روستاهای ترکیه می‌شود، بکاهند و مقابل موج کشنده مهاجرت اجباری روستائیان به شهر مهار جدی بزنند که به دلایل مختلفی توفیقی در این راه پیدا نکرده‌اند و ناچار با اتکا به درآمد حاصله از صنعت فحشا و توریسم شهوانی زمینه معیشت عمومی را فراهم کردند. اخیرا تبلیغات وسیعی صورت گرفته تا به دنیا بقبولاند که ترکیه در سال گذشته در عرصه تولیدات کشاورزی رتبه هفتم دنیا را کسب کرده اما در اوج تاسف باید گفت بخش عمده‌ای از صادرات ترکیه در بخش کشاورزی در واقع همان محصولات تولیدی ایران است که به دلیل نبود یک سیاستگذاری صحیح و ضعف در سیستم بسته‌بندی صنایع غذایی- کشاورزی کشور به شکل فله‌ای به آنجا صادر شده و پس از بسته‌بندی در اشکال مورد پسند غربی‌ها با مبالغ هنگفتی به دیگر کشورها صادر می‌شود. باید تلخکامانه اعتراف کرد که بر اثر ندانم‌کاری‌های مسؤولان کشاورزی کشور از پیاز، سیب‌زمینی، خیار، ادویه، خربزه و هندوانه گرفته تا زعفران، پسته کله‌قوچی لب‌خندان، جاجیم و فرش ابریشم ناب ایرانی مشمول این رخداد تلخ اقتصادی است. بازنگری در صنایع بسته‌بندی ایران یک ضرورت انکارناپذیر است که کماکان مورد بی‌توجهی مسؤولان بخش تجارت و کشاورزی قرار دارد که در سال تولید ملی بازتوجه راهبردی به آن یک ضرورت اساسی است. در عین حال گفتنی است سیستم حاکم بر ترکیه اساسا اعتقادی به این نوع توسعه نداشته و تنها به دنبال درآمدزایی آسان از راه‌های غیرشرافتمندانه فاسد هستند. شکی وجود ندارد که ترکیه به عنوان پایگاه اصلی ماسون‌ها در منطقه سوق‌الجیشی خاورمیانه از اعتبار و جایگاه ویژه‌ای برای صهیونیست‌ها برخوردار است و طبیعی است که برای استمرار حاکمیت ماسون‌ها بر امورات ترکیه نشر سرطانی فساد در اقصی نقاط آن لازم و حیاتی است. فقر همگانی، الکلیسم و شیوع فراگیر فساد اخلاقی، مخدر اصلی برای تخدیر جامعه 98درصد مسلمان ترکیه است. امسال چند روزی در هتل «مروه» استانبول بودم. هتل نسبتا خوبی بود. در قیاس با هتل‌های کشور خودمان مسافرخانه محسوب می‌شود اما چون دیسکو و بار مشروب نداشت بقیه کاستی‌های آن قابل تحمل بود. چند پسر جوان که از کردهای شهر «وان» بودند آنجا را اداره می‌کردند. خیلی دوست داشتم داخل یکی از دیسکوها را ببینم. شاید این علاقه نتیجه آن بود که در خروجی مرز ایران و ترکیه چند نفری از جوانان با آب و تاب از دیسکوها و... حرف می‌زدند. بشدت دوست داشتم به یکی از این دیسکوها بروم اما واقعا از این بازدید واهمه داشتم. بار اول رفتن به چنین جایی در عین داشتن جذابیت‌های گزارشی بسیار «وهم‌انگیز» هم می‌نمود. با یکی از کارگران هتل که نامش «قادر» بود حسابی قاطی شدم. پسر خوب و ساده‌ای بود. از او خواستم مرا به یکی از این دیسکوها که او در آنجا آشنا دارد، ببرد. پسر چشمی گفت و رفت. آخر شب قادر دوباره سراغم آمد: «500-400 متر پایین‌تر با یکی از همشهری‌هایم که در دیسکو کار می‌کند صحبت کرده‌ام، چون شیفت بیکاری‌ام را در هتل دیگری کار می‌کنم الان نمی‌توانم با شما بیایم اما تو را به وی معرفی می‌کنم. دوست صمیمی من است. خیالت از هر بابت راحت باشد». مردد بودم بروم یا نه. در دلم آشوبی بود. بالاخره با او راه افتادم. پیاده‌روی نیمه‌تاریکی بود که چند پسر جوان تنومند در همان اطراف پرسه می‌زدند. صدای موسیقی تندی هم به گوش می‌رسید. کسی هم ترانه می‌خواند. قادر یکی از جوان‌ها را صدا زد و به کردی با او حرف زد. ما با هم دستی دادیم و به هم معرفی شدیم. «وهاب» دوست قادر کاملا مست بود. بوی تند الکل شدیدا آزارم می‌داد. همان دم در دوباره به آشنای قادر گفتم: «من اهل هیچ چیز نیستم فقط می‌خواهم برای یک بار از سر کنجکاوی محیط داخل دیسکو را ببینم. من حاجی هستم.» در ترکیه برای شخص حاجی احترام زیادی قائل هستند. دوست قادر سری تکان داد و با هم راه افتادیم. هر پله‌ای که پایین‌تر می‌رفتیم صدای موسیقی تند و تندتر می‌شد و بوی الکل بیشتر. در ورودی که باز شد کسی مرا با ادب و احترام بسیار! از وهاب تحویل گرفت و او به محوطه بیرون بازگشت. گویا وی یکی از چند از نگهبان دم در بیرونی دیسکو بود که در صورت امتناع افراد از پرداخت حق‌حساب‌های آنچنانی با مشت آنها تادیب و جیبش به زور خالی می‌شد. داخل که شدم بوی سیگار و مشروب واقعا گیجم کرد. سالن زیرزمینی بزرگ نیمه‌تاریکی بود که سرامیک‌های خوش‌نقش آن از تمیزی برق می‌زد. سمت راست چندنفری مشغول رقص و عیاشی بودند. رقص نورها بشدت چشم را اذیت می‌کرد. سمت چپ یکسری میزهای دونفره و چهارنفره چیده بودند. در وسط میزها هم شمعی بود. چند میز آنطرف‌تر تعدادی زن بدکاره دور میزها نشسته بودند و اغلب استکانی در دست و سیگاری بر لب داشتند. بیچاره‌ها منتظر مشتری بودند. این زنان بردگان تجارت سیاه فحشا هستند که از آخر شب تا دمدمای صبح باید برای سیستم مافیایی تن‌فروشی کنند، پاسی استراحت و دوباره همان آش و همان کاسه. اینان زنان بدبخت و بیچاره‌ای هستند که آخرالامر سرنوشت سیاهی در انتظار آنهاست. کمترین نافرمانی به قیمت جانشان تمام می‌شود.

 چند سال بعد هم که دیگر رنگ و لعابی ندارند باید کنار خیابان‌های استانبول تن‌فروشی کنند، کارتن‌خوابی و بیماری‌های مختلف و بالاخره مرگ تلخ کنار خیابان برگ پایانی کتاب بوالهوسی‌های آغازین آنها را رقم می‌زند. دل هر انسان شریفی به حال زار آنان می‌سوزد. برای نشستن به یکی از میزهای وسطی راهنمایی شدم. احترام کارگران دیسکو قابل تامل بود. زنان بدکاره چهارچشمی مشتری تازه‌وارد را می‌پاییدند. بیچاره‌ها برای جلب نظر مشتری هریک از خود ادا و اطوارهای مسخره‌ای درمی‌آورند. در اوج ناراحتی و استیصال این حرکات مسخره آنان مرا به خنده واداشت. به محض نشستن 2 نفر پیشخدمت 2 دستمال کاغذی روی میز پهن کردند و پسته‌ای و

2 لیوان مشروب. به وی گفتم :«من مشروبی نیستم، فقط آمدم تماشا.» کارگر لیوان مشروب را برداشت و رفت. کمی خوشحال شدم. کارگر این بار با نوشیدنی غیرالکلی بازگشت. کوکاکولا و آب گیلاس. اطراف را که نگاه کردم وضعیت اسفباری بود. فکر نمی‌کنم حتی غیرت حیوانی هم ظرفیت تحمل این همه بی‌شرافتی را داشته باشد. لجنزار به تمام معنا بود. ‌ای کاش نمازگزاران مساجد شلوغ ترکیه برای یک بار هم شده تفسیر حقیقی آیه «ان الصلاه تنهی عن الفحشا و المنکر» را با جان و دل می‌شنیدند و به وظیفه دینی خود عمل می‌کردند. در گوشه‌گوشه آنجا زنان بزک ‌کرده و مردان شهوانی همانند کرم‌های خاکی لجنزارها درهم می‌لولیدند و کثافت به عینه از سر و روی هر یک می‌بارید. محیط واقعا غیرقابل تحمل می‌نمود. با خود فکر می‌کردم فارغ از بیماری‌های مسری و تبعات بهداشتی و دینی، این مردان هوسران چگونه ساعاتی دیگر به زندگی عادی خود بازخواهند گشت و چگونه به سر و صورت فرزند و همسر خویش نگاه خواهند کرد. از منظر روانشناسی افراد عیاش برخلاف ظاهر شادشان فاقد نشاط اجتماعی هستند و عموما برای جبران خلأهای روحی- روانی خویش هر بار بیشتر و بیشتر در لجنزار عفونی شهوترانی کوچه‌بازاری غرق می‌شوند و حیات انسانی خویش را در وادی تنوع‌طلبی ابلیسی بیش از پیش از دست می‌دهند. در همین افکار غوطه‌ور بودم که متوجه شدم یکی از زنان بزک‌کرده با لبخند شیطانی در حال آمدن به سمت میز من است. سیگاری هم در دست داشت. با دیدن او و اوضاع غمبار دیسکو حالم داشت به هم می‌خورد. گویا در خواب کابوس وحشتناکی را می‌دیدم. از سر میز به شتاب بلند شده و به سمت در خروجی رفتم. 2 نفر به سرعت سمت من آمدند. گفتم حالم به هم می‌خورد. می‌روم بیرون کمی هوا تازه کنم. یکی از آن دو خواست مرا به زور در داخل سالن نگه دارد. گفتم من دوست وهاب هستم. او را ببینم الان برمی‌گردم. یکی از آن دو برای راستی‌آزمایی من تا بالای پله‌ها همراهم آمد. از دور دستی برای وهاب تکان دادم. وهاب به سرعت به سمت من آمد و مرا از این مخمصه شیطانی نجات داد. همان بیرون کمی با وهاب صحبت کردم. پسر خوبی بود. می‌گفت هزینه یک شب معمولی دیسکو حدود 300 هزار تومان می‌شود. هر زنی که سر میز بنشیند همه مخارج او برعهده مشتری آن میز است. معمولا در لیوان زن‌های بدکاره آب می‌ریزند اما پول مشروب گرانقیمت را از مشتری می‌گیرند. هر لبخند این زنان کلی خرج روی دست اشخاص می‌گذارد. پول سیگار، تنقلات و... سر میز هم که سر به فلک می‌کشد که از جیب مبارک مشتری دریافت می‌شود. اگر کسی هم بخواهد مقاومت کند یا از پرداخت صورتحساب خودداری کند در ابتدا سر و کارش با وهاب و دوستانش است و سپس پلیس. می‌گویند در استانبول نزدیک 400 دیسکوی بزرگ و کوچک وجود دارد. اگر در هر دیسکو روی هم رفته 50 نفر به تن‌فروشی مشغول باشد نزدیک 20 هزار نفر فقط در دیسکوهای این شهر به تن‌فروشی مشغول هستند. افزودن آمار بدکاره‌های هتل‌ها، کازینوها و فاحشه‌خانه‌های رسمی و غیررسمی داخل شهر استانبول به این آمار، رقم حیرت‌آوری را در پیش رو قرار می‌دهد که در ابتدا هیچ عقل سلیمی نمی‌تواند وجود چنین آماری را در شهر مسلمان‌نشین استانبول بپذیرد اما واقعیات جامعه لائیک ترکیه عملا حکایت از صحت چنین آمار دهشت‌باری دارد.

 

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۱۱۲
در انتظار بررسی: ۲۵
غیر قابل انتشار: ۱۴۸
باكي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
208
96
بسم الله/ﮔرسنه بودن را به اين ﮔونه ارزآوري بمملكت و سير شدن ترجيح ميدهم.فكر كنم تنها كشور اسلامي باشد كه فحشا در آن قانوني است...البته فكر كنم! 
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
اون نوابغی که منفی دادند اعتقاد دارند که اینگونه ارزآوری بهتر از گرسنه بودن است

باقی اش را خدا می داند...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
اشتباه منفی دادم
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
من منفی دادم چون چون صحت متن را قبول ندارم در تمام کشورها هم فحشا است فقط بعضی کشورها پنهانی بعضی اشکار
tirdad
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
176
83
اینو به یه عده از هموطنامون بگو که عشق این کشورن! چه کشور پیشرفته ای!!!
hamid
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
183
59
بولتن جان
باز دوباره بهتون خط دادند چه بنويسيد تو رو خدا كمي به فكر مردم باشيد با تورم كه نمي تونيد درست كنيد قيمت ها رو كه نمي تونيد كنترل كنيد مسكن كه ززياد نمي كيند
لااقل اين خيابون ها رو كه مي تونيد درست كنيد
بياييد تو حجاده مخصوص كرج به تهران ببينيد اين واقعا جاده ترانزيتي يه كشور پر مدعاست
بترسيد از خدا تو رو خدا
امسال رفتيم شمال يه جاده درست حسابي نديديم
جاده كلاردشت به عباس آباد به خدا جاده خاكي از اون بهتره
لعنت بر همه كساني كه از خدا و آه مردم نمي ترسند
مي دونم كه همه چيز رو پخش نمي كنيد اما حداقل يه نفرتون هم بخونه خيلي
مدیر پایگاه دوست عزیز خدایش کسی به ما خط نمی ده این خبر هم منبعش مشخصه اما در خصوص نظر شما در خصوص جاده ها ما با شما هم عقیده هستیم و برای ما هم جای سوال است چرا جاده های ما باید اینچنین باشند.
جاده های منتهی به سرسبزترین نقاط ایران یعنی استانهای شمالی هنوز همان چهارجاده 33 سال پیش است البته کمی بهتر شده اند مثلا اتوبان تهران رشت اما جاده چالوس یا جاده هراز در حالیکه می شود با استفاده از تعداد زیادی پیمانکار سریعتر اصلاح شود کار لاک پشتی پیش می رود یا در خصوص ازادراه شمال هیچ کس پاسخگو نیست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
منفی دادم
چون نظر آقای حمید کاملا بی ربط بود
بهزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
101
50
واقعا كه! ديگه زدي تو خط ديسكو ديگه جناب بولتن!!
يعني حتما لازم بود شرح مبسوطي از مسائل داخل ديسكو و سرگذشتت در آن فاحشه خانه بدهي؟!
نمي شد بدون تجربه شخصي فهميد كه در تركيه و مراكز فساد آن چه مي گذرد؟؟؟
آدم مومن به جايي كه در آن خوف گناه مي رود وارد نمي شود. (اونم از اين دست گناه)
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
هنوز هم کمتر از 10درصد فاجعه اطلاع رسانی شده:
......
كوچكترين ايراني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
142
25
كسانيكه سعي در اروپايي كردن ممالك اسلامي دارند ، يه جوري بايد شباهت سازي كنند و اين موضع يكي از چندين منكر الهي است كه در تركيه انجام ميشود . شراب فروشيها ، مبارزه با ايدولوزي هاي مبتني بر اسلام راستين ، مبارزه با ححجاب و مجازات افراد محجبه ،‌و.....................
كم عقل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
92
38
خدا را شكر تو ايران ....................نيست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مدیر پایگاه جناب کم عقل درسته در ایران هم فساد وجود دارد مقالات تحلیلی بولتن و سایتهای ارزشی دیگر موید این قضیه است اما تفاوت ما در این است که ما در کشورمان بصورت رسمی و قانونی با فساد مبارزه می کنیم و هیچ مرکز فسادی در کشور نمی تواند بصورت علنی وجود داشته باشد و در صورت شناسایی مراکز فساد و فحشا مراکز قانونی با آن برخورد می کنند لازم بذکر است غیر از اینکه افرادی هستند که به دهها دلیل شخصی و نفسی و اقتصادی در خفا مراکز فساد را برپامی کنند کشورهای استکباری که انقلاب ایران باعث شکستشان در منطقه شده است با صرف هزینه و برنامه ریزی سعی در ایجاد فساد و فحشا در کشور می کنند نمونه بارز آن وجود صبدهها سایت مستهجن در کشور است که در کشورهای غربی مدیریت می شوند و ارتباطات آنها با اهداف دشمنان انقلاب کاملا مشخص است .
اما در خصوص ترکیه موضع کاملا فرق می کند فساد و فحشا در یک کشور مسلمان البته با مدیریت لائیکها صورتی رسمی دارد نمونه بارز آن آنتالیا می باشد که حتما خبرهای زیادی از این منطقه شنیده اید .
پاسخ ها
سلام مهیمنی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
دوست عزیز دلیل مدیریت سایتهای غیراخلاقی از غیر از ایران یک دلیلی هم که دارد مجازاتی هست که بر مدیریت کنندگان این سایتها اعمال خواهد شد.
محمد لطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
73
10
باسلام خدمت همه دوستان و بولتن . با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که انتقادها بایدباشد اما سازنده بنده نیز سوالی داشتم .با توجه به ثروت عظیم وذخایر عظیم گشورمان واستعدادهای درخشان ایرانیان و آنهمه جانفشانیهاوخونهای ریخته شده برای تحکیم انقلاب و پایداری نظام که خدا شاهد است پاکترین وبهترین انساهارفتند . آیا وضعیت حجاب .عدالت اجتماعی .عدالت اسلامی .طلاق. تحکیم روابط خانواده .توازون اجتماعی وطبقاتی . اعتقادی. اقتصادی .در یک گشور با نظام اسلامی که الگوی بیداری اسلامی در جوامعه ای که مهد اولیه اسلام خود آن مکان بوده است .رو به رشداست یا . چگونه است .چگونه خواهد شد
راز سیب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
120
32
خدا رو شکر که ما تو ترکیه زندگی نمیکنیم
استاد
|
United States of America
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
77
20
خوب شما تو ظرفی آب گلایس نوشیدین که از اون ظرف جهت مشروبات استفاده میشده لذا همان ظرف هم نجس بوده چطور متوجه نشدین؟
پاسخ ها
ج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
شما اصل حرف رو بگیر
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
89
18
آقای بولتن ادب هم چیز خوبی است به چه حقی به ان خواننده می گویید کم عقل ........
مدیر پایگاه بنده ایشان را با اسمی که خود را با آن معرفی کرده بود مورد خطاب قرار دادم شما می توانستید اسم ایشان را ببینید بعد ...... تحویل ما می دادید
پاسخ ها
مهسا(MIS)
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
کلی خندیدم بولتن جان...
آقا محمد دقت هم چیز خوبیه هااا
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
88
16
پس چرا ما بايد سالانه 12ميليارد دلار رسمى و شايد 18ميليارد به كمك گردشگران كه فقط بخاطر عياشى به آنتاليا واستانبول ميبرند وسالانه حدود30مليارد به اقتصاد ورشكسته تركيه كرديم كه اگر دلار هاى ايران نبود اينقدر پيشرفت نكرده بود مار را خودمان افعی كرديم ديديد همين دشمن دوست نما وقتى نخست وزيرش با دلخورى از ايران رفت 1شبه دشمنى شو نشان داد و شمشيرش را.....؟چرا پول ما....
پاسخ ها
بهزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
تقصیر خودمونه دیگه!
شما هم فکر بد نکن. ایرانی هایی که میرن اونجا فقط میرن از طبیعت خوبش استفاده کنن وگرنه هیچکس از 10فرسخی اینجور جاها رد نمیشه.باور کن!(نیست ما تو ایران دریا و جنگل نداریم، رو این خسابه که میرن ترکیه و تایلند!!!!!!!)
ايراني
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
موافقم، متاسفانه پول زيادي از كشور براي اين موضوع خارج مي شود؛ آن هم نه فقط به سوي تركيه، بلكه همه جا خصوصا تايلند!
و خروج پول هم روي خوب ِقضيه است! صدها مشكل پزشكي و بهداشتي و خانوادگي و فرهنگي و دانشجويي و دانش آموزي و طايفه اي و امنيتي و ..... را اگر بتوانيم بشماريم روي بدتر قضيه است!
و متاسفانه بايد بپذيريم كه همه و همه اينها از دوري ما نسبت به اجراي احكام خداوند سرچشمه مي گيرد و بس!
بله اگر خدا ميلي را درون انسان گذاشته است ، راه يا راههايي را هم برايش نشان داده است اما بشر ِ2پا خيال مي كند هر چه به گمان خودش، خوب باشد، برايش بهتر است هرچند مخالف يا متنافر با حكم خدا باشد.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
56
32
نظر قبلی من چون مخالف گزارشتون بود رو که تایید نکردید..... اشکالی نداره ولی بازم میگم بجای چسیبدن به آنتالیا یه نگاهی به آدانا و ازمیر و دیگر شهر های صنعتی ترکیه بندازید معلوم میشه قطب اقتصادیش کجاست
مرغ حق
|
United States of America
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
70
7
اقای محمد مچ گیر ناشی بولتن !!!!!
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
86
11
خدا را صد هزار بار شکر که ما ایرانی هستیم
ناشناس خوب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
58
21
آقای بولتن نگران اولا برای همه ما بگو ترکیه شما چی کارمیکردی که دلت هم خیلی میخواست بری همچین جایی روببینی .بعدشم من نمیدونم چرا این روزنامه نگارای ما عرضه ندارن مسائل مملکت خودمون مثل همین گرانی که پدرمردمو دراورده پیگری کنند ومطلب بنویسن .اره عزیزم دیگه اونجاها نرو اخه .جیزه ..اوخ میشی
مدیر پایگاه بانمک بود
پویا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
78
4
عزیز شما مواظب جواب دادنهات باش باید فرق داشته باشی- باشه!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
75
17
اگه انقلاب نشده بود ما الان نه تنها دست ترکیه رو در زمینه دیسکوجات بسته بودیم بلکه روی بقیه کشورا رو هم سفید کرده بودیم! منظور از ما همون اوناس!!!
یه تشکر ویژه از امام خمینی که لااقل هرچی باشه درآمد کشور از فحشا تامین نمیشه...روحش شاد!
صبور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
55
19
بولتن جان،بارها کامت گذاشتم اما درج نکردی ، من هم اخبارت رو میخونم و به منفی و مثبت دادن کامنت دیگران بسنده میکنم.اما الان احساس کردم وظیفه دارم در مورد این خبر مطالبی رو بیان کنم،البته برای شما نه برای کاربرا.من حدود 24 ساله که با ترکیه تجارت میکنم و با اشخاص حقیقی و حقوقی ارتباط زیاد و تنگاتنگی دارم .اگر قدری وارد فرهنگ واقعی ترکیه می شدید و از نزدیک با خانواده ها ارتباط داشتید، این مطلب رو با این دیدگاه و با این لحن نمی نوشتید.اگه سری به نمازهای جمعه که در تمامی شهرها برگزار میشه بزنید(منظورم شهرهایی همچون ارزروم که غیر توریستی و مذهبی هستند نیست،همون شهرهایی که نام بردید رو میگم)واقعیتی رو خواهید دید اشگ چشماتون رو در میاره و مو بر بدنتون راست میشه.از خبرنگارتون بخواهید موقع نمازهای یومیه به وقت اذان سری به مساجد بزنه. کنکاشی از پوسته اسلامی ترکیه داشته باشید.ببینید میزان مشارکت جوانان و اقشار تحصیل کرده،تجار و بازرگانان،صاحبان صنایع و کارخانه جات و....در نمازها و دیگر اجتماعات مذهبی چقدره.تو فرودگاه آتاتورک بوقت نماز نگاهی به نمازخانه اونجا بندازید،واقعا دیدنیه،نه از بابت کثرت نمازگزاران بلکه از این نظر که سعی میکنن نماز رو به جماعت بخونن. حتی در مساجد مسکو و کوانگجو(چین) نیز در نمازهای جماعت و جمعه،جامعه ترک نشین رو بیشتر از دیگر ملل میدیدم و نباید پنهان کنم از اونجا که فقط یه ایرانی بیشتر اونجا نبود تاسف خوردم و گریه کردم. این دیدگاهی که شما نسبت به ترکیه دارید بیشتر به خاطر برنامه هایی یه که از کانالهای مختلف و ضد دینی ترکیه پخش میشه و نظر آدمو نسبت به مردم و فرهنگ اون کشور وارونه نشون میده.همه فکر میکنن مردم اون کشور بی غیرتن و اگه پاشونو بذارن اونجا میتونن هر کاری بکنن،اما اعتقادات مذهبی ترکها بسیار عمیق و ریشه داره.مثل زمان شاه که سعی میکرد دین و مذهب رو از بین ببره ولی نه تنها موفق نشد بلکه همون سیاست های ضد دینی باعث نابودی خودش شد،اونجا هم همینطوره،پتانسیل بسیار قوی برای حرکت های ضد لائیک وجود داره.بولتن جان از اینکه حوصله کردی و مطلبم رو خوندی متشکرم اما معتقدم در مورد عرایض بنده شما بیشتر از من میدنین چرا که درگذشته در مورد اقبال کشورهای اسلامی و عربی به حرکت ها و سیاست های ضد اسرائیلی ترکیه حتی فیلمهای ساخت اون کشور اخبار و نقد هایی داشته اید.در پایان اگه مطلبم رو خوندی اسمم رو با چندتا علامت سوال درج کن تا بدونم خوندی
پاسخ ها
بهزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
جناب صبور
کسی نگفته که مردم ترکیه همشون بی دین ایمان هستن. تنها بحثی که مطرح شد اینه که در کشوری که به قول شما اینهمه مساجدش شلوغه چرا باید فاحشه خانه اصلا وجود داشته باشه؟چرا باید این کار قانونی باشه؟ چرا باید مشروب فروشی وجو د داشته باشه؟
انتقاد ما از دولت و نظام لائیک حاکم بر این کشوره نه خود مردمش!
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
58
12
شما به جای نصیحت کردن کمی واقعبین باشین واقعا چرا سالانه این همه توریست ایرانی به انتالیا و دوبی وشرق اسیا و.. میرن؟با تشکر
پاسخ ها
بهزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
گزینه های احتمالی:
الف)جون اونجا همه چیز باحال تره
ب) چون تو سواحل ایران کسی نمیتونه حمام آفتاب بگیره
ج)چون قوانین اسلامی جلوی چشم چرونی و ایضا راحتی ما رو میگیره
د)چون همواره و در همه زمینه ها مرغ همسایه شتر مرغه
هـ)چون اونجا آدم یه جورایی میشه
و)ما برای دیدن اماکن تاریخی و مذهبی میریم اونجا(مخصوصا اماکن زیارتی!! تایلند)
محمد معظمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
70
5
دیدم پسر عمو جان خیلی مشتاق ترکیه رفتن بود میخواست بره پارچه بیاره نگو پارچه بهانه بود من خودم به شخصه تا الان فکر نمیکردم ترکیه انقدر دیگه لجنزار باشه
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
76
3
آدم وقتی فیلمهای ترکی را می بینه فقط فحشا و منکرات و فسق وفجور را میبینه !آ
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
63
0
http://ghiame-yaran.mihanblog.com/"فراخوان طلبه سیرجانی برای یاری • سایت قیام یاران ولایت (طلبه سیرجانی)
ولایت"
"قیام یاران ولایت"در شهر مقدس قم وانشاء الله ایشان تصمیم دارند با کمک
ویاری امت حزب الله در کشور این حرکت را به شهرهای دیگر کشور بکشانند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
145
10
خدا را شکر ما توی ترکیه زندگی نمیکنیم .لعنت خدا بر اتاترک .رحمت خدا بر امام خمینی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
59
27
یک سری به ویکی پدیا فارسی بزن ببین ببین اقتصاد اونا چیه بد بخت
نا شناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
68
12
خدا تموم كساني كه گمراه هستند رو هدايت كنه
مردباش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
2
25
اقتصاد ترکیه ترکیبی از صنایع بومی و مدرن است که روز به روز بر دامنه‌اش افزوده می‌شود. تولیدات فراوان کشاورزی ترکیه درسال ۲۰۰۵ رتبه هفتم جهان را بدست آورد و در سال ۲۰۰۶ برای ۱۱٫۲٪ از مردم ترکیه اشتغال ایجاد کرد. بخش خصوصی اقتصاد ترکیه نیز قوی و به سرعت در حال رشد است و نقش مهمّی در بانکداری، حمل و نقل و ارتباطات دارد. در سال‌های اخیر اقتصاد ترکیه رشد خوبی داشته و رشد ۸٫۹٪ و ۷٫۴٪ را در سالهای ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ به دست آورده‌است.
شیطون بلا
|
United States of America
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
3
21
بیزحمت تشریف ببرید ویکی پدیا می فهمید فحشا نقش چندم رو تو اقتصاد ترکیه داراست.
فکرنمیکنید بخاطروجود همین فاحشه خانه هاست که مساجدشون پرمیشه؟
قبل از انقلاب وضعیت مساجد ماچطور
بود؟ الان چطوره؟ آیا استقبال جوانان از مساجد در خور شان است؟
اکبر طلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
11
7
بسیار عالی موافقمباید با فاحشه خانه ها مبارزه کرد . ما چنین کشوری و تمدن و رفاه کاذب را نمی خواهیم . ما انسانیت و انسان بودن را می خواهیم تا چند صباحی در این کاروانسرای بزرگ بنام دنیا زندگی کنیم و بعد بسوی جایگاه ابدی سفر کنیم . امیدوارم هیچگاه کشور ما مثل ترکیه نباشد و جوانان ما نیزبه مانند آ جوانان آن کشور نباشند.
آرش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
2
14
خلاصه کنم انسان آزاد به دنیا اومده تا جایی هم که به کسی آسیب نرسونده به کسی ربطی نداره چی کا می کنه حق النفس و حق الله به کسی مربوط نمشه
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
2
21
خدایا این جماعت جریده رو هدایت کن.. به شماها چه که در ترکیه چی میکنن اگه راست میگین نرید ترکیه.میگن گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه تلخه حکایت شماهاست..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
3
22
عیسی به دین خود موسی به دین خود
شما رو هم نمیخوان بزارن تو قبر ما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
7
23
ترکیه عشقمه
hamd
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
1
16
بخدا ما زیر خط فقر و فرهنگیم.........
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
3
13
شما چرا اینقدر به فکر فساد وفحشای ترکیه اید آخه. چرا آخه. چرا نمینویسین ازر اقتصاد صنعت و ماشین سازی و الکترونیک ترکیه. درآمد توریستی ترکیه 2.5 درصد کل تولید ناخالص ترکیه هم نمیشه جناب
فرزند میهن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
12
5
دوباره به مقدسات یک عده توهین کردی؟ چرا میگی آخه ترکیه کوچکترین نکته‌ی منفی داره و اینها را آزار میدی؟ بگو ترکیه پیشرفته‌ترین کشور جهان . ثروتمندترین کشور جهان . مسلمان‌ترین کشورجهان و... است.
نگاه کن از عصبانیت تعداد نظرات منتشر نشده بیشتر از منتشرشده‌هاست!
قبله‌ی اینها توی ترکیه علی‌الخصوص قبر آتاتورکه. هرسال باید برند دور فاحشه‌خانه‌های ترکیه طواف کنندتا حاجی بشند.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
خودکرده را تدبیر نیست. کشورهایی که از پول ایرانی را ارتزاق می‌کنند و تو سر ایرانی می‌زنند. دشمنی ایران با غرب و بویژه اسرائیل باعث خوشبختی ترکیه-عربستان-قطر-جمهوری‌آذربایجان و امارات و کویت شده.
بهرام شمس
|
Turkey
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
1
5
دوست عزیز من هم همانند شما از روی کنجکاوی مراحل شما را طی کردم و صحنه های تلخ نماد جهالت انسانی را دیدم اگر با شهامت چشم بروی حقایق نبندیم اینان قربانیان فقر فرهنگی و شرایط اجتماعی را. تقریبا باخواست خود مقبول شده اند اما اگر عمیق تر ببینید این تراژدی تلخ در سرزمین مدعیان راستین دین خداوند چندین برابر است نه از روی فقر فرهنگی و یا شرایط اجتماعی از اجبار فقر اقتصادی در دیار ثروتمند بی مدبر کدام یک دردناکتر است ؟ دانشمند آواره ایرانی.. شمس
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
3
13
والا من تو آکسارای هتل گرفتم این خبرا تو هیچ کدوم از هتلا نبود مکان این کارا جدا بود
بی نام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
5
5
این حرفای شما من رو یاد شعر محستب پروین اعتصامی میندازه .ای کاش لحظه ای هم خودمان را جای مادری میگذاشتیم که برای سیر کردن شکم بچه اش مجبور تن فروشی کنه ...!
تایماز
|
Singapore
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
1
11
دوستان لظفا ی تحقیق درباره اقتصاد ترکیه بکنید.مثلا صنعت خودروسازیش که به اروپا صادرات داره.لوازم خانگیش که بیست درصد بازهای اروپارو تشکیل میده.مثلا تاریخ هوانوردیشو مطالعه کنید ببینید وقتی اونجا هواپیما بوده تو ایران ....بعد بجای سخن پراکنی از معده مبارکتان حرف حساب بزنید.ایجاد حس تنفر نسبت به ترکیه بخاطر ترس از گرایش آذربایجانیهاست.دوستان پانفارس خیالشون راحت ما ترکان آذربایجان خیلی بیشتر از این پانهای عزیز حافظ ایران عزیزیم.سوابقمونم نشون میده.شما نگران نباشید.زنده باد تمام کشورهای اسلامی بخصوص ایران و ترکیه که دینشون منحرف نشده مثل اعراب
عمار خسروجردی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
6
1
آقا تایماز عزیز سلام. من یک نکنه می گم ترکیه معمولا برند ملی در تولیدش نداره. ترکیه محل تولید برندهای خودروهای خارجی و لوازم خانگی مانند بلومبرگ شده.
اما یک نکته مهمه اینکه ما دوست داریم هم کشورمون از لحاظ اقتصادی پیشرفت کنه و هم از لحاظ فرهنگی. می شه خودرو خوب ساخت و لوازم خانگی خوبم ساخت، اما فساد هم نداشت. پیشرفت اقتصادی همراه با پیشرفت در فحشا مقبول نیست.
اهل تهران
|
Turkey
|
۰۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۱
1
4
در جوامع امروز کشورهای فاقد سرمایه های نفتی بخصوص در کشورهایی که در مسیر صنعت و توریسم قرار دارند تقاضا برای نیازهای گوناگون از جمله نیازهای جنسی نیز وجود دارد و گاهی رهبران این کشورها نیز در صدد بهره برداری از تمام پتانسیل درآمدی میباشند و قوانین بشری را تا حدودی نادیده میگیرند اما برخی کشورها مانند ترکیه با اعتدال و زیرکی همه قطعات پازل را در کنار هم قرار میدهند و سعی در حد اقل تعارض به حریم معنوی و انسانی دارند در نتیجه پیشرفت و ثبات روز افزون اقتصادی حاصل گردیده است اما درمحدوده تعالی فردی پیشرفت چندانی ندارند و دچار خود بزرگ پنداری هستند. مقایسه کشوری مثل ترکیه با ایران کاملا اشتباه و کاری بیهوده است زیرا هنجارهای هیچ کشوری مانند دیگری نیست مگر آنکه یک سرزمین را به دو نیم تقسیم کنیم و به فاصله زمانی کم آنها را مورد مقایسه قرارد دهیم
معصوم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۴
1
4
از تمام کسانی که فکرمیکنن ترکیه اقتصادش بااین چیزا میچرخه یه تور برن ترکیه بگردن نظرشون عوض میشه
منم قبلا این طور فکر میکردم ولی بعد از یه سفر کوتاه نطرم عوض شد شما فکر میکنید اگه جمعش کنن دیگه جوونا نمیرن دنبالش نه عزیز من برو ببین بعضی از همین جوونای خودمون رکورددار دانلود فیلم های مبتزل هستن تو دنیا اگه شما راه چاره بهتر بلدی یادمون بده که جوونای کشورمون به خاطر همین به نا کجا آباد کشیده نشن
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
0
2
من چند تا سوال اقتصادی کردم
ایمیل برام اومد که نظر شما غیر قابل انتشار است
آیا توی این کشور...
سوال نمیشه کرد ؟ اوناهم خط قرمز دارن؟
مدیر پایگاه سوالتان را کجا مطرح کرده اید وچه کسی برای شما ایمیل زده است ؟
hoho
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
5
1
به نظر من بدترین کشور توی دنیاست
خیلی خیلی بعد............................
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
1
5
بولتن کاش با پاک کردن صورت مسئله مسئله حل می شد ولی اینطور نیست رسانه ها و مطبوعات ایران سعی می کنند به طرق مختلف ترکیه را تحقیر کنند و ترکیه را یک کشور عقب افتاده و جهان سوم معرفی کنند تا مثلا اعتماد بنفس ایرانیان را بالا ببرند ولی این راه درست نیست رسانه ها و مطبوعات ایران باید با بیان پیشرفت های واقعی ترکیه حس رقابت را بین مردم ایران بیدار کنند نه اینکه با گفتن اینکه ایران خیلی از ترکیه جلو است مردم را همچنان در خواب نگه دارند واقعیت اینست که ترکیه پیشرفته ترین صنعتی ترین و قدرتمند ترین کشور اسلامی است ترکیه سالانه 165 میلیارد دلار صادرات صنعتی و نیمه صنعتی دارد در حالی که تقریبا کل صادرات ما نفت و گاز است این کشور باید برای کشور ما و بقیه کشورهای اسلامی الگو باشد رئیس جمهور پاکستان در سفرش به ترکیه گفت ما مایل هستیم که شما پاکستان را یکی از استانهای ترکیه در نظر بگیرید چون می خواهیم راه پیشرفت را از شما یاد بگیریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
7
2
اگه ترکیه اقتصادش هم عالی باشه و مساجدش پر باشه تا زمانی که فحشا بصورت علنی انجام می شود ننگی برای مسلمانان اونجاست.
خواه برخی افتخارکنند به مساجدپرشان
خواه برخی افتخارکنند به اقتصادعالی و صنعتشان
نبی اف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
2
4
با سلام
اگه طبق نظر شما توی زیر زمین دیسکو بوده و توسطح خیابونها نبوده پس این که فحشا بصورت علنی نیست یعنی حتماً باید اهلش باشی تا بتونی این جور جاها بری ولی مگر نه تو همین کشور خودمون بویژه تو تهران و شهرهای بزرگ چه تعداد زنان خیابانی داریم که آزادانه فساد را ترویج میکنند لااقل مسئولین ترک اونا را تو یک جا جمعش کردند ولی..
yashar
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
3
8
هرچی باشه اقتصاد ترکیه ازایران پیشرفته تره ودرعوض معظل اعتیادموادمخدرخیلی کمترازاینجاست.
پاسخ ها
فاطمه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
کی میگه ترکیه پیشرفته است خیابون هاش مثل دهات می مونه دهات های ما خیلی خوشگل تر از اونجاست.
سمیرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
1
7
بنظر من فساد تو ایرانم زیاده تو ترکیه و خیلی از کشورهای دیگه علنی هست ولی تو ایران خیر که این خیلی بدتره...
تو ایرانم کاباره ها و مراکز فساد زیاده، لازم نبود شما ترکیه بری که حالتم بد بشه.اینقدر ماجراهای واقعی در مورد اعتیاد وفحشا و عواقبش تو ایران دیدیم و شنیدیم که تاسف برای ممالک دیگه سهله..
سعید ترکه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
1
5
من رفتم کاباره های ترکیه. مشکلی نبود که. این حاجی یه کم شورش کرده. ما که از هر کی پرسیدیم گفتن والا ما حاجی هستیم و اهل این چیزا نیستیم فقط می‌خواهیم برای یک بار از سر کنجکاوی محیط داخل دیسکو را ببینیم...! همشون هم داشت حالشون بد می شد. ..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
1
2
آقای حاجی منم رفت
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
1
5
آقای حاجی منم رفتم ترکیه ديسکوهاش خوبه من هم آنکارا وانتاليا دیسکو رفتم خیلی خوش گذشت به زور از کسی پول نمیگیرن حالتم بد نمیشه- چکار داری بزار مردم برن خوش باشن یه شب تو عمرشون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
2
6
ب شما چ . کاری هیچ کسی به کس دیگه ربطی نداره.خیلی شاهکارین اول ایرانو جمع کنید
جوان ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
1
1
الف,,,,,,,, بهتر نیس به جای فحشأ کشور همسایه یا دیگر کشورها گفتن یا ایراد گرفتن از بیکار نبودن جووناشون یا اقتصاد پویاشون بگیم از اینکه ایران با صنعت به ظاهر خوبش باید بره ترکیه لباس مارک ترک بیاره چند برابر به ایرانی بفروشه!!!!!!!؟؟ آیا با نظرات شما فحشأ ترکیه نابود میشه ؟؟بیایید عوض این حرفها انتقاد و پیشنهاد برای ایرانی بهتر بدید که اگه البته گوشی برای شنیدن و کمک به جوونا باشه,,,
ب,,,,, اقتصاد و صنعت ما کجاس که خوب خوبش (( تولید پراید تو هزار مدله)) فقط شعار میدن تسهیلات برای تولید داخلی بعد با ۳۰ یا ۴۰ درصد سود بانکی میشه بعد اسمش میشه تسهیلات بابت کمک به اقتصاد و صنعت و تولید داخلی؟؟ نه عزیزم اسمش میشه کمک به جیب بانکها
ج,,,, پس شما عزیزان به جای دخالت در سیستم و قانون کشورای دیگر بگین اقتصاد و صنعت خودمونو بهتر کنن سنگ که چه عرض کنم بگین صخره جلو صنعت و کارآفرین نندازن,,,,نظراتتون که کمکی به فخشأ ترکیه نکردو نمیکنه حداقل به جای کاریکاتور و مسخره کردن دیگران لطف کنین بگین به صنعت ایران کمک کنن به خدا خدا رو بیشتر خوشش میاد تازه پشت سر ترکیه صحبت کردنم میشه غیبت حداقل غیبت نکنین وقت غیبت رو بزارین اقتصاد و صنعت مون رو پویا کنین .... ومن الله التوفیق)
علی
|
United States of America
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
0
4
سه ماه پیش ترکیه بودم، اونقدر بعضيها دزدی وفریبکاری کردند، که ترکیه ای ها نسبت به ایرانیان مشكل دارند حتی یکی از دوستانم که فارس زبان بود،به ترکی ميگفت من ایرانی نیستم واذری هستم!!!
مدیر پایگاه مسلما ان عده قليلند و ايرانيان در جهان محترمند .
بابك
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
0
4
مشكل شما اينه رفتين به مراكز افرادي كه ميخوان چند لحظه شاد باشند.. به نظر شما همه انسانها مثل داخل مسجد هستند.. من به شنا توصيه ميكنم يك كاشين مدل بالا سوار شويد يك دور ميادين تهران را شبانه چرخ بزنيد.....
آذربایجان
|
United States of America
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
0
4
فساد فرهنگی و اقتصادی در ايران هم هست..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
2
2
استانبول عشقه دوست دارممم
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
1
2
فکر کنم نویسنده پاتایا رو با ترکیه اشتباه گرفته.
من هفته پیش از ترکیه اومدم ولی همچیمن چیزی که کاباره باشه وجود نداره ولی دیسکو هست ما کلی دنبال دخترو کاباره بودیم از هرکی میپرسیدیم میگفتن نه پلیس میگیره گیر میده نه نمیشه.
اصغر
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
0
1
آخه تو که رفتی !!!!
تا تهش میرفتی ، واسه خودت نمیگم مردیکه . واسه خودمون که این داستان رو نصفه گذاشتیم .... من اگه بودم سر یه میز 10نفره مینشستم ...............
معصوم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
0
3
.این از وضع حجاج منا..این از وضع کشف حجاب بازیگران سینما..این از وضع راندخواری فراری ها ...این از اوضاع معتادین سطح جامعه...ترکیه هم ایراد هایی داره ولی چاره ای جز این نداره..به نظر من وقتی کشور ترکیه در خطر اعتیاد و مشروب قرارگرفت گزینه ی ازادی مشروب را انتخاب کرد که اسیب مشروب کمتر از اعتیاد...............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
0
1
وااله اینایی که گفتین همه جای دنیا هست.اسمان خداوند همه جایش ابیست.این بستگی به نگاه ما به زندگی داره.شما اگه رفتی ترکیه که فحشا و فسادش رو نشون بدی بیا بگرد توی همین ایران خودمون از این مطالب زیاده.ما باید کشور خودمون رو درست کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
2
0
آموزنده بود
فیهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
0
0
تا وقتی مثل ال صقعودی ها ،خبره در متلک گویی و جک ساختن باشیم پیشرفت حاصل نمیشود.تنه لشی و تن اسایی از از نشانه های ال صعقوط است..مگه الان دوره جاهلیت هست که اعراب نادان توو کوچه ها مینشستند و پاهایشان را دراز می کردند ..
محمد
|
United States of America
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
0
5
در ترکیه فحشا هست..درست..ولی در مکان و زمان مشخص شده تهت نظارت دولت. ولي اين خوب نيست كه جوونا وقتی احساس نیاز میکنن میرن خیابان و مزاحم نوامیس بشن.واسه همین هم هست خیابانهای ترکیه پاکه ...
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
2
0
با سلام، بعضی ها میگن ترکیه مساجدش پره، مسجد مدینه هم پر بود چه کردن با دین خدا، مسجد کوفه هم پر بود، همین الان هم مساجد عربستان پره ولی جز خیانت به مسلمین چه میکنند؟ ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
0
3
خطاب به محسن
در ترکیه فحشا در مکانهای مشخصی هست ولی برو دانشگاهها رو ببین جلوی دبیرستانهای دخترانه رو ببین
قارتال
|
Germany
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
0
1
با سلام . شما راس میگید ترکیه وضعش خرابه و مثل کشور ما ذخایر نداره ولی ببین چقدر پیشرفت داشته اون خیابونا و شهر سازیشو دیدین ترمینالاش و فرودگاهاشو دیدین اون وضع خیابوناو و ماشیناشو دیدین ولی هیچ ذخایری نداره به جز آب و هواش و موقعیت گردشگری چیزی نداره ایران منبع ذخایر خدا دادیه کشوریه چهار فصل کشوریه قدرتمند و مسلمان ولی چرا باید اونا اونطپری پیشرفت کنن و ما هنوز پراید سوار شیم ایناشم لطف کن ببین و بعد نظر بده فحشا هم رو ببین
behnamshahi5
|
Turkey
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
0
2
بنظر من همه کشورها باید مثل ترکیه باشد واینکه فحشا زیادو از این حرفا رو اصلا قبول ندارم اینجا مردم دینسون از ایرانیا هم قویتره چون در رفاهو اسایش زندگی میکنن فکرشون ازاده و مثل ما جونای ایران دنبال سکسو فحشا نیستن و همشون شاغلن اغم از تحصیل کردو کم سوادو بیسواد وچون شاغلن ودر امدشون خوبه در هر سنی ک دوس داشتن ازدواج میکنن وتشکیل زندگی میدن ودر کل خود مردم ترکیه زیاد دنبال فحشا نیستن این ما ایرانیا هستیم که وقتی اینجا میایم همش دنبال مشروب ودیسکو سکسیم جون تو کشور خودمون این چیزا ممنوعه وچون درامد درستو حسابی نداریم و80در صد جونا بیکاریم برا رفع افسردگی ونیاز جنسی خود دست ب هر کاری میزنیم دوذدی فحشا دروغ مشروب لات بازی خفت گیری وهمین باعث میشود کشور همیشه عوض پیشرفت در جا بزند و اینکه در هر مملکت انسانیت مهمه دینو مذهب بهونس ما اسم خودمونو گذاشتیم شیعه و میلیارد میلیارد از کشور اختلاس میکنیم اینجا من رفتم کافه قلیون کشیدم تافن همراهم که نزدیک ی میلیون پولش بود یادم رفت موند کافه بعد دو ساعت برگشتم گوشیم رو میز بود وناگفته نماند که تو کافه جای سوزن انداختن نبود تو ایران وسط خیابون چاقو رو میزارن گردنت میگن هرچی داری بریز بیرون خودتان قضاوت کنید کدام انسانتریم ما یا ترکیه ها کدام دین قویتر داریم تو ایران ی دختر یذره بی حجاب باشه جونا صف میکشن هزار رقم حرف بش میندازن بخدا قسم اینجا یک نفر حتی یک نفر با چشم بد بنامئس مردم نگاه نمیکند
رامین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
0
0
سلام من از سن پانزده سالگی به ترکیه علاقه زیادی داشتم تا این که بعد از پایان سربازی به ترکیه رفتم=اون چیزهایی که تو ترکیه دیدم حالم از ترکیه بهم خورد-به خصوص در استانبول-یک روز در خیابان استقلال راه میرفتیم با دوستانم که یک مرد آمد و به ما گفت بیایین برویم دیسکو و سکس هم هست آنجا-ما هم تازه سربازی اومده بودیم کله داغ بود رفتیم داخل دیسکو دوتا دختر آمدن پیش میز ما نشستن من از محیط آنجا ترسیدم چون چنتا مرد بودن و اون آقا هم که ما رو برده بود پیش ما نشسته بود الکی میگفت با هواپیما اومدید تا بدونه ما چقدر پول داریم من گفتم با اتوبوس اومدیم و کارگریم تو ایران تا اونا بدونن ما پول زیاد نداریم چون میدونستم اوفتادیدم تو دام عنکبوت من هم در حال نقشه فرار بودم و میخندید باور کنید پنج دقیقه نشده من گفتم میریم ماکه ی حساب اوردن برا ما هزار دلار اون موقع هر دلار هزار تومن بودسال 88 گفتن باید مشروب دخترا رو حساب کنید ما هم لب نزدیم به مشروب همونجور موند تو گلاسه-بعد من به اون مرده که مارو برده بود گفتم ما کلا با هزار دلار اومدیم اینجا چیکار کنیم پول نداریم بدیم بعد با زور جیبامون رو گفتن خالی کنید من پولم 100 دلار تو جیم بود گرفتن و برا دوستم رو هم و زود اومدیم بیرون و دا رو شکر کردیم-من تو جورابم پول داشتم پیدا نکرده بودن شانس اوردم-ولی خیلی نامردن البطه بگم آدم خوب هم داره-باز هیچ جا ایران نمیشهههه نوکرتم وطن باز میدونم پلیس هست به دادمون برسه باز حساب کتاب داره اونجا میخوای بری به پلیس چی بگی آدم از کی شکایت کنی!!!!-ما ی ایرانی دیدیم که زده بودن دهنش پر خون شده بود پولهاش رو گرفته بودن ایرانیه اونجا کارگر بوده-خداشاهده راست میگم-هر کی ترکیه رفت نباید دیسکو و ..بره دبال روسپی هم رفتن عواقب خودش رو داره از بیماره جنسی ایدز و....
محمد
|
Turkey
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
0
2
سلام
مطالعه شمارا خواندم به نظرم بخشی از آن اغراق آمیز است
شما می توانید به دیسکو نروید و از دیگر زیباییهای دیگر ترکیه استفاده کنید
شما می توانید از تجربیات ترکیه در پیشرفت ترکیه و ایجاد امکانات رفاهی اولیه برای مردمانش استفاده کنید
اینکه دیسکوهای ترکیه چنین است و چنان است مهم است یا این اندازه عتش جوانانمان به اینجور مراکز.
اتفاقا کمی تحقیق به شما کمک میکند که بفهمید پایه اقتصاد ترکیه بر پایه کشاورزی است.
پس غور در گریبان خودمان واجب تر می نماید
پالیز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
0
3
سلام بە همە شما. بنده اواخر فروردین امسال برای یک شرکت در یک کنفرانس به همراه خانواده رفتم آنتالیا. واقعا نظم و انضباط و در عین حال شهرسازی اونجا متحیرم کرد. جای تاسف داره که کشور ترکیه در همسایگی ما برای جلب توریست چه کارهایی کرده و ما چکار. ممکنه بگید اونا به فساد روی آوردن. آیا این همه توریست مسن از کشورهای اروپایی که خانوادگی میرن ترکیه برای فساد میرن؟ برام جالب بود که پرواز تهران-آنتالیا چند سالیه ممنوع شده و در شرایط رقت باری طی سه ساعت و با اتوبوس مارو از شهر اسپارتا بردن به آنتالیا. بمونه که فرودگاه کوچک اسپارتا و سالن ترانزیتش واقعا گنجایش این همه مسافر ایرونی رو نداشت و بالعینه خردشدن شخصیت ایرانیها رو در این فرودگاه کوچک و برخورد بی ادبانه کادر فرودگاه رو با هموطنان ایرانی دیدم.
شاید باور نکنید سرویس های بهداشتی هتل های اونجا لسیار زیباتر و بهداشتی تر از اماکن اقامتی شمال خودمونه. آخه چرا باید اینطوری باشه؟ چرا ما باید با این همه امکانات همچین صنعت توریسمی داشته باشیم. یادمه چند سال پیش مسافرت رفتیم شمال و پارک گلستان، هنوز چندشم میاد وقتی یاد وضعیت سرویسهای بهداشتی اش می افتم. همین امسال رفتیم تله کابین نمک آبرود. بالای کوه بوی دستشویی هاش تمام اطراف رو گرفته بود.
من با این مقاله که لایسیته ترکیه رو نقد کرده موافقم، چون اعتقادم اینه که اسلام ناب محمدی با اسلام آمریکایی دو چیز کاملا مجزاست. اما این رو هم باید بپذیریم که اسلام دین نظافته، دین نظمه، دین شخصیت و احترامه. واقعا من از خودم خجالت میکشم وقتی دست زنوبچه ام رومیگیرم میبرم شمال. لب دریا اینقدر فیلتر سیکار و آشغال میبینم. اما تو همین ترکیه در ساحل مدیترانه اش یه فیلتر سیگار هم پیدا نمیشه.
ما باید مدیریتمون رو بزتعریف بکنیم. تا وقتی که مصداق این بیت زیر هستیم، دچار خسران و حسرت خواهیم شد:
سالها دل طلب جام جم از ما می کرد/وانچه خود داشت زبیگانه تمنا میکرد.
مهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
1
2
سلام.
تو ایران واسه تایلند و ترکیه سر و دست میشکنن و همه ما اگه احساسی برخورد نکنیم قبول داریم که 90 درصد این افراد بخاطر مسایل جنسی راهی این دو کشور میشن.
از سریالهای ترکی هم میشه فهمید که حتی خیانت در خانواده هم یک مساله کاملا عادیه براشون.
اخه همه چیزو با کل کل که نمیشه اثبات کرد.
درسته ما هم تو مملکتمون فحشا وجود داره اما فحشا در خفا اونم در مملکتی که جرم سنگینی داره خیلی متفاوت از ترکیه میتونه باشه که فحشا ازاده و بهش افتخارم میکنن.
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
1
1
هرچی باشه از ایران بهتره
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
1
1
حال کردیم برادر ول کن عمو نه ما خوبیم من که میخوام برم مشروب بخورم مشکلیه
عزیز
|
Afghanistan
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
0
0
کشورترکیه بهترین انسان هاراه دارد خوشبحال شان انشالله همیشه سربلند و پیروز باشند که طبق اصل بنیاد اسلامی بنا نهاده شده و همه چیز در دست رس است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
0
2
ترکیه نفت ندارد ،ازلحاظ صنعت ،اقتصاد ،محیط زیست ،خیلی پیشرفته تر از ایرانه ، میگی بساط فساد هست ،خوب شما کنار بکشید ،الان همه جا هست کم یا زیاد ،هرگلی یه خاری دارد ،،،،،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
0
4
بولتن جان این ها همه دروغه من رفتم ترکیه ازادی هر کی مختاره کسی کنکاش نمیکنه چه کسی به شما خط داده من که چیزی اونجا ندیدم هر کسی به راه خودش میره بولتن خیلی دودوزه بازی در میاری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۳
2
0
تو روز جهانی دفاع از حقوق زن تو تنها کشوری که دخترا شوهر نداشتن اما حامله بودن همین ترکیه بود، تو دنیا زنان برای حق خودشون میجنگن حق برابری با مرد در تحصیل در اشتغال در امنیت اجتماعی و هزاران حق دیگر مق حق دخترانی که در جنگ با داعش هستن که برای شرافت جنگیدن ازادی به دست اوردن ، اما دخترای ترک نوشتن، حامله ام باکره ام به تو چه؟ خدا وکیلی فاحشه تر از زن ترک وجودنداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
0
0
ترکیه به داعش نیاز داره
ازاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۴
0
0
استاد واقعا خیلی بیطرفانه و عالمانه بود خخخ.جهت اگاهیتون بگم که کل در امد توریستی ترکیه زیر شش درصد اقتصاد ترکیه هست با این جکها دارین عوام فریبی میکنید تا ملت نفهمه ترکیه تو کشاورزی وضعش چیه تو الکترونیک کجاست.تو خودروسازی تو کشتی سازی.تو صنایع نظامی..... همینجور ادامه بدین ببینیم به کجا میرسین.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
0
1
یک مشت بی غیرتند.اسلام شیعه اصیل البته نه اونی که ما ادعا می کنیم در حرف فرسنگها دور از اسلام ترکیه و عربستان و...هست.اسلامی که اونا دارند از کفرم بدتره.
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
1
1
به نظر من در جامعه باید همه نوع خدمات وجود داشته باشه.یک نوعش همین مسایل جنسیه.من خودم از یک خانواده مذهبی هستم و ترجیح میدم در شهرم یک مرکز دیسکو یا خدمات جنسی وجود داشته باشه تا شاهد وضع کنونی که در تمام ایران شاهدش هستیم(وضع نامناسب دختران و پسران جامعه الان)،نباشم.با ایجاد یک مرکز دیسکو در شهر خیلی از دختران پاک میمانند و عده کمی که الان هم با وجود برخورد شدید حکومت،باز هم درگیر تن فروشی هستند.وقتی یک جوان که هنوز ازدواج نکرده و شدیدا به روابط جنسی نیاز داره بهتر نیست که بره در مراکز مجاز ارضای جنسی بشه و دیگه پیله دختران در کوچه و بازار نشه.متاسفانه خیلی از دختران جوان ما ناخواسته تن به مسایل جنسی میدن از ترس اینکه معشوقش رو از دست نده.الان یه عده میگن که جوان بره ازدواج کنه،یعنی جوان بخاطر یکبار ارضای جنسی بره ازدواج کنه؟یا همین مسعله کار و درآمد و هزینه های بالا ،بخواد هم نمیتونه ازدواج کنه.متاسفانه در ایران مسعله جنسی خیلی بد جا افتاده.چیزیه که لازمه و در ۹۰ درصد کشورهای دنیا وجود داره.واین خودخواهیه که فکر کنیم ۹۰درصد مردم دنیا در اشتباه هستند و فقط ایرانه که درست فکر میکنه.ببینید درسته که کشور ترکیه مشکلات داره اما مطمعن باشید با وجود این همه مرکز دیسکو در کشور خیلی از ایران جلوتر هست.نمونش دستمزد یه کارگر در ترکیه معادل ۱۰۰ هزارتومنه.دوست من در ترکیه کارگره!اما در ایران نهایتا ۳۰ هزارتومن!بهتره که نقاط مثبت هم گفته بشه.نمونش همین صنعت بسته بندی ترکیه یا صنعت مبل و چوب ترکیه.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۵
0
0
اینها زن را پایین آورده و به لجن کشیده اند
سید فرزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۳
0
0
به نظر بنده حسادت دلیل اصلی برای نوشتن همچنین مقاله های به درد نخوری هست ..... دوستان بیکاری و فقر و فحشا و هرزگی و بی عفتی و دزدی انقدر در کشور ما هست که وقت برای بررسی کشورهای دیگه رو از ما سلب میکنه .... ترکیه واقعا کشور زیبا و پیشرفته ایه و عزیزانی که میگویند پیشرفته نیست و دهات ایران زیباتر است حتما به دهات دورافتاده ترکیه سفر کرده اند و نتوانستند همه زیبایی های ترکیه را ببینند... امروز ترکیه ابروی مسلمانان خاورمیانه رو حفظ کرده ... لطفا عقب افتادگی های خودتون رو با تحریف تاریخ و تحقیر کشورهای دیگران جبران نکنین...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
0
0
کاملا درسته وموافقم
ولی اکنون ایرانی های ساده وبیخبر را به همان راه در شهر وان سوق میدهند
قلندرشب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
0
0
جدا از این همه بحثها من میخواهم مواد شوینده صادر کنم به ترکیه کسی اطلاعی درخصوص صنعت مواد شوینده ی ترکیه داره؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۸
0
0
هر کشوری روسپی خانه کنترل شده داره ، بقیه زنان و خانواده ها در امنیت هستند ، و هر کشوری روسپی خانه نداره تمام زنان و خانواده بی امنیت .
یادمان باشد میل جنسی با انکار و سرکوب رفع نمیشه که بدتر میشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
0
0
درسته با انکار حل نمیشه ولی دین خدا اجازه نمیدهد فحشا رسمی باشد
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
0
0
ترکیه تنها کشور مسلمان دنیاست که از همان ابتدا صنعت پ و ر ن داشت ، تنها کشوری که اگر سرچ کنید هزاران فیلم کاملا پ و ر ن داره از قدیمی تا جدید، تامین کننده نیاز جنسی روسی هاف المانی ها و بسیاری دیگر از کشورهاست. با این حال جانماز اب میکشه البته ژنتیکشونه دست خودشون نیست
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
0
0
ما هه ی داریم درجا میزنیم همه رو گرفتیم به باد انتقاد اونجا اگه امر به معروف نیست اینجا هم وجدان نیست
شفق
|
Turkey
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
0
0
اول شما برو فرق سکولار و لاییک رو یاد بگیر بعد بیا افاضات کن... ترک ها سکولار هستن نه لاییک
فاطیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
خداروشکر که این چیزارو فهمیدم.واقعا حال بهم زنه.حالا میفهمم چه کشور خوبی داریم .هه اینا ک کلا هرچی دارن نصفیش از ایرانه داغوناااااااا
حقدوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
0
0
به میزان مثبت منفی همین نظرات نگاه کنید اکثریت بدوت تعقل و تفکر و منطق و اثار و تبعات و کاملا غریزی جذب لذت ها میشوند و دیگر به چیزی اهمیت نمیدهند در صورتی که ممکن است خود مورد لذت جویی و فساد دیگران قرار بگیرد ، جامعه ای که غرق فساد و فحشا میشود شاید ابتدا و از دور دلنشین باشد اما از درون و به مرور زمان غیر قابل تحمل و همین فساد و فحشا باعث مشکلات شدید از قتل و غارت و تجاوز و دزدی و درگیری و فقر و بیماری .... میشود و ریشه ان جامعه را میخشکاند و در خودش فرو میریزد ، طبق مثبت منفی ها به لذت ها حتا اگر دین و لذت برابر در کنار هم باشند اکثریت جذب راحت طلبی فساد و لذت میشوند پس با تفکر و منطق هرگز نماید دین و فساد در جامعه ای به صورت برابر باشد ، ان چیزی که باید علنی و گسترده تبلیغ و ترویج شود همین دین و اعتقادات است و لذت نیازی ندارد علنی و گسترده و تبلیغ شود چون قطعا ان جامعه غرق فساد خود میشوند و در همان حد معمول در خفا و پستوها هم باید کنترل شود و جلوی گسترش و عادی شدن فساد را گرفت و این برای هر جامعه ای مفید است مخصوصا برای ایرانیان ، اگر در اینده بودیم سرنوشت کشورهای مثل ترکیه را بهتر خاهیم دید ، لذت طلبی ها در حد و حدودش و برای تجربه مخصوصا جوان ها اجتناب ناپذیر است اما اگر گسترده شود جامعه و خانواده و همه چیز را میسوزاند و نابود میکند
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
0
0
برو بابا آشغال کثافت گور بابای خودت و ترکیت ,هر چی می نویسید یه صهیونیست میزنید سرش ,تو غلط بکنی اسم صهیونیستها رو بیاری ,شما ها اون دهن نجستونو آب بکشید وقتی اسم یهودیان رو میارید زور تون میاد بگید کشور اسلامی هست که تجارت سکس داره ,واقعیت تلخ هست اشغالا ,تبهکارهای بد نام رژیم کثیف جمهوری اسلامی و مزدورانش ده سال آینده را نخواهد دید,
کاوه
|
Canada
|
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
0
0
یاد مشهد خودمون افتادم که به اسم زیارت زائر های عراقی چه کار ها که نمی کردند ! لیست کشور ها برپایه درآمد فحشا ....1 تایلند 2.ژاپن 3.دانمارک4.ایتالیا 5.آلمان 6.نروژ 7.اسپانیا 8.فنلاند9.چین 10 .مکزیک 11.هلند12 کانادا 13 برزیل 14 نیوزیلند . بولتن جون فکر کردی عصر حجر تشریف داریم و نمیتونیم با چند تا سرچ ساده بفهمیم دورمون چخبره؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
0
0
سایت های همسریابی اینترنتی فارسی زبان که در ایران در حال فعالیت هستند چه ارتباطی با ترکیه و مراکز فساد آن کشور دارند ؟ نقش سازمان میت ترکیه چیست ؟
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
0
0
فحشا و روسپیگری قانونی و آزاد وووو هزاران بار بهتر از فحشا پنهانی و زیر زمینیست آنها که فحشا را قانونی کردند میدانند که نیاز جنسی باید ارضا شود نه سرکوب.جوان که آرزوی ازدواج را به گور میبرد باید حتما نیاز جنسی را سرکوب کند اگر هم نتواند مجبور به تحمل و ریاضت است.ولی همه اینگونه نیستند ۵۰درصد جوانان در دوران طغیان شهوت راهی جز عشق دروغین و عاشق ساختگی ندارد .دخترانی که گول ادعای عشق را میخورن و یا شکست عشق را تجربه میکنند و یا دچار تجوز جنسی میشوند و زندگی و آینده تباه میشود.این فرجام کار اینان هست
مدیر پایگاه اولا برای جلوگیری از فحشای پنهان راه کار آزاد سازی فحشا و روسپیگری نیست
ثانیا برای از بین بردن فساد فحشای پنهان باید فرهنگ سازی ازدواج آسان صورت بگیرد ، دولتها به قانون اساسی در کمک به جوانان در بحث مسکن و شعل کمک کنند و خطرات پیش راه فحشا را در کنار ازدواج آسان در قالب فیلم و سریال و دیگر ابزارهای فرهنگی به دی و نظر جوانان برسانند
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
0
0
بالاخره گرفتار عذاب الهی شدند
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین