کد خبر: ۷۳۱۴۸
تعداد نظرات: ۱۱۲ نظر
تاریخ انتشار:
منابع مالی فراموش شده در خانواده هاشمی

آیا خاندان هاشمی قبل از انقلاب ثروتمند بودند؟

مهدی هاشمی در 12 مرداد 1384 یک روز پس از برگزاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب مردم محمود احمدی‌نژاد و در جریان کناره‌گیری تاکتیکی از مدیرعاملی سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت، در این باره با لحن منتداری خطاب به ملت ایران بیان می‌دارد: «ثروت خانواده ما بعد از انقلاب کاهش یافته است. ما چیزی برای پنهان کردن نداریم. پدرم قبل از انقلاب 300-200 قطعه زمین در قم داشت که...

بولتن نیوز: اخیراً سایت تابناک خبری مبنی بر اعلام منابع مالی خانواده آقای هاشمی به نقل از محسن هاشمی منتشر کرد که در آن به محل در آمدهای آنها از حوزه کشاورزی و دارایی قبل از انقلاب این خانواده  اشاره شده است.

در این رابطه، این نکته مطرح است که ای کاش برای یکبار هم که شده مشخص شود که  این درآمد قبل از انقلاب تا چه زمانی مایحتاج خانواده را تأمین می کند و آیا این منابع پایان پذیرند یا خیر؟ اینکه چقدر از این درآمدها طی این مدت هزینه شده و منابع قبل از انقلاب در چه اموری سرمایه گذاری شده و سود آن چقدر بوده است؟ ضمن این که هزینه های مرتبط با عملکرد افراد فعال و شناخته شده خانواده در بخش ها و امور مختلف چقدر بوده است؟




همچنین دارایی هایی که مستقیم و غیر مستقیم حاصل عملکرد خانواده بوده و مالکیت آنها باید مشخص شود تا معلوم شود که طی سه دهه قبل، کلیه درآمدها و هزینه ها و منابع  و دارایی های باقی مانده و سهام شرکت های وابسته به خانواده چقدر بوده است و این منابع موجود تاچه حد مرتبط به دارایی های قبل از انقلاب بوده و تا چه حد به سرمایه گذاری ها و فعالیت ها وسمت ها و پست ها و مشغله های بعد از انقلاب مرتبط است.

از این مطالب که بگذریم برخی از افراد مطلع با خواندن این خبر به سهام یاسر هاشمی در آژانس هواپیمایی در داخل و خارج کشور و به امتیازات جانبی آن و منافع رفت و آمد رایگان از طریق شرکت مزبور به خارج از کشور اشاراتی نموده اند! که این مورد شاید یکی از دلایل تعدد سفرهای خانواده آقای هاشمی به خارج از کشور باشد.

البته محسن هاشمی فراموش کرده به سایر مشاغل یاسر هاشمی از جمله مسئولیت فعلی وی در دفتر هیئت امنای دانشگاه آزاد به نیابت برادرش مهدی هاشمی که چند سالی است با بودجه دانشگاه آزاد در لندن ساکن است اشاره کند. همچنین یاسر هاشمی یک طبقه از ساختمان مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام را نیز به همین موضوع اختصاص داده است. ضمن آنکه باید پرسید که اساساً بحث چند شغله بودن ایشان در چه حوزه ای قابل بررسی است!

از طرف دیگر در مورد اموال و دارایی های قبل از انقلاب اسلامی خانواده هاشمی سخنان متناقضی تاکنون مطرح شده است. برای مثال سیروس محمودیان در تاریخ 10 بهمن 1390 در صفحه 6 روزنامه وطن امروز، درمورد دارایی های خانواده هاشمی آورده است:

مهدی هاشمی‌ رفسنجانی که در بحبوحه اعترافات تکان‌دهنده جمعی از سازمان‌دهندگان اصلی دستگیر شده فتنه 88 مانند حمزه کرمی درباره سوءاستفاده کلانش از اموال دولتی به بهانه سرکشی به امورات دانشگاه آزاد از کشور خارج شده و در لندن! بسر می‌برد و تاکنون با وجود احضار رسمی دستگاه قضایی برای فرار از پاسخگویی به اتهامات بی‌شمار سیاسی– اقتصادی‌اش از بازگشت به کشور خودداری کرده، هنگام روبه‌رو شدن با سوالات بی‌شمار درباره ثروت خاندان هاشمی و محل تامین هزینه‌های کلان سفرهای متعدد خارجی‌شان و «تشکیل مافیای نفتی» و «ماجرای غمبار استات‌اویل» مدعی می‌شود اکبر هاشمی‌رفسنجانی از زمان طاغوت ملاک بوده و از قدیم‌الایام آنان جزو طبقات مرفه و برخوردار جامعه بوده‌اند. مهدی هاشمی در 12 مرداد 1384 یک روز پس از برگزاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب مردم محمود احمدی‌نژاد و در جریان کناره‌گیری تاکتیکی از مدیرعاملی سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت، در این باره با لحن منتداری خطاب به ملت ایران بیان می‌دارد: «ثروت خانواده ما بعد از انقلاب کاهش یافته است. ما چیزی برای پنهان کردن نداریم. پدرم قبل از انقلاب 300-200 قطعه زمین در قم داشت که الان از آن 20 قطعه مانده است».

برخلاف این ادعای غیرقابل مسموع مهدی هاشمی باید گفت اکبر هاشمی‌رفسنجانی در دوران مبارزه با رژیم طاغوت هیچگاه دارای ثروت شخصی آنچنانی نبوده است و چنانچه ادعای مهدی رفسنجانی درباره زمینداری پدرش در دوران طاغوت صحت داشته باشد باید گفت به استناد اسناد متقن تاریخی ثروت او در سایه کمک‌های دریافتی برای پیشبرد انقلاب اسلامی به دست آمده از اموال وقفی اشخاص دوستدار انقلاب اسلامی بوده است. غیر قابل انکار است که اکبر هاشمی‌رفسنجانی تا اواخر دهه 40 یک زندگی کاملا معمولی طلبه‌ای داشته که برای گذران زندگی مجبور به اجاره زمین وقفی از ابوالفضل تولیت بوده است. طبیعی است چنانچه او دارای دارایی آنچنانی بوده باشد هرگز اقدام به اجاره زمین 250 متری از اشخاص دیگر نمی‌‌کرد. اکبر هاشمی‌رفسنجانی در صفحه 175جلد نخست کتاب دوران مبارزه درباره بیان چگونگی آشنایی‌اش با «مصباح‌التولیه» می‌گوید: «با ابوالفضل تولیت هم کم‌کم در جریان مبارزه و سربازی و روابط سیاسی که ضمن آن پیش آمد، آشنا شده بودم. یک قطعه زمین 225 یا 250 متری از زمین‌های موقوفه ایشان را اجاره کردم...». به هر حال جست‌وجو‌ی میدانی برای رسیدن به یک پاسخ منطقی درباره این پرسش کلیدی که یک طلبه روستایی تازه‌وارد به قم که حتی فاقد یک منزل مسکونی بوده و در خانه استیجاری بسر می‌برده است و در دهه 40 برای گذران زندگی یک قطعه زمین 250 متری موقوفه حرم حضرت معصومه(ع) را اجاره می‌کند، چگونه به‌طور ناگهانی در عرض چند سال صاحب 300 قطعه زمین و املاک متعددی می‌شود، ما را به ماجرای وقف اموال قابل توجه سیدابوالفضل تولیت یا همان مصباح‌التولیه رهنمون می‌کند که به دلیل اهمیت موضوع و لزوم شناخت ابعاد شخصیتی رفسنجانی مفصلا به آن پرداخته می‌شود.




در جای دیگری از این گزارش آمده است:

اکبر هاشمی‌رفسنجانی در اواسط دهه 80 و در اوج هجمه اجتماعی– سیاسی به مطالب مطروحه درباره علاقه خاندان هاشمی‌رفسنجانی به ثروت‌اندوزی یا دست داشتن برخی افراد خانواده در مفاسد اقتصادی ناچار در معرفی خانواده پدری خود با ادبیات شبه‌خودستایی می‌گوید: «از اخلاقیات جالب ایشان [پدرم] این بود که معمولا زمان رسیدن هر محصولی، وقتی که به باغ یا مزرعه می‌رفتند، تعداد زیادی از نیازمندان روستا را می‌پذیرفتند و به هریک از آنها چیزی می‌دادند و این وضع در همه فصول سال ادامه داشت. اسم روستای ما بهرمان است، یکی از دهات قدیمی نوق از جلگه‌های رفسنجان. بهرمان به معنی یاقوت سرخ است. مادرم علاوه بر خانه‌داری در امور زندگی با پدرم همکاری داشتند. او هر چند بی‌سواد بود اما اطلاعات خوبی از خواص گیاهان دارویی داشت. اطلاعات و تجربیات او برای اعضای خانواده و حتی اهالی روستا سودمند بود چنانکه هنوز هم گاهی از همان تجربه‌ها استفاده می‌کنیم. خانواده ما ترکیبی از 5 برادر و 4 خواهر است». اما شواهد و قرائن موجود حاکی از آن است که پدر ایشان تنها دارای یک منزل مسکونی کوچک روستایی، زمین کشاورزی و باغ کوچک پسته بوده که هزینه یومیه خانواده پرجمعیت 11 نفره‌شان را از محصولات آن به سختی تامین می‌کرده است. طبیعی است که در مقطع یادشده تنها اربابان ظالم مناطق روستایی که جزو عمال رضاشاه پهلوی بودند دارای املاک وسیع بودند و قطع یقین میرزاعلی به هیچ‌وجه نمی‌توانسته دارای زمین‌های آنچنانی باشد که بتواند در تمام فصول سال پذیرای تعداد زیادی از نیازمندان باشد. از سوی دیگر اعتراف ضمنی رفسنجانی به کمک کردن ماه بی‌بی به همسرش مرحوم میرزاعلی روی زمین‌های کشاورزی نیز موید نظر یادشده است.

همچنین در بخش دیگری از این گزارش آمده است:

از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و طبق اسناد موجود ساواک حتی پیش‌تر از آن نیز درباره ثروت هنگفت اکبر هاشمی‌رفسنجانی شایعات مختلفی بر سر زبان‌ها بوده که او در مقاطع مختلف و متناسب با شرایط شغلی‌اش پاسخ‌های کاملا متناقضی به شایعات یادشده داده است.کاملا روشن است که در مقاطع مختلف اکبر هاشمی‌رفسنجانی در معرفی خانواده پدری و وضعیت مالی ایشان از 2 ادبیات کاملا متفاوت و متناقض استفاده کرده است. هاشمی‌رفسنجانی در اواخر دهه 50 در خاطره‌ای که در کتاب «انقلاب و پیروزی» به چاپ رسیده در پاسخ به شایعاتی که در جامعه درباره میزان سرمایه و باغات پسته به ارث رسیده از پدرش مطرح بوده است با قاطعیت ضمن رد همه شایعات یادشده می‌گوید: «اینها همه‌اش دروغ است. پدر من یک روحانی بود و یک کشاورزی خیلی محدود و مختصری که به زحمت زندگی خود و فرزندانش را اداره می‌کرد، داشت».

اگرچه لازم به اشاره است که با وجود اصرار رفسنجانی بر روحانی بودن پدر، میرزاعلی هیچگاه از منظر منصب علمی- اجتماعی روحانی محسوب نمی‌شود و او تنها دارای اندک سواد حوزوی بوده است که با اغماض از این عنوان اهدایی هاشمی‌رفسنجانی به پدرش، او در مصاحبه‌ای که در فروردین 1360 با مجله شاهد انجام می‌دهد درباره وضع خانوادگی و دوران کودکی‌اش بیان می‌دارد که او و خانواده‌اش جزو طبقه مستضعف هستند و حرف و حدیث‌های منتشره درباره وضع مرفه خانواده وی شایعه‌ای بیش نیست و البته کمی بعدتر با جدی شدن شایعات عجیب درباره مناسبات مالی او با برخی‌ها! او در 7 خرداد 1360 دوباره در مصاحبه با نشریه شاهد می‌گوید:

«من در یک روستای دورافتاده در یکی از بخش‌های رفسنجان به نام نوق که اسم آن دهستان است در 1313 متولد شدم. پدرم کشاورزی همانند خرده‌مالکان بود که با مقداری زمین و آب و 2 الی 3 کارگر(برزگر) یک زندگی متوسط یا کمتر از متوسط را می‌گذراند».

اما بعدها که اکبر هاشمی‌رفسنجانی‌بهرمانی با طرح شعار غیرآرمانی «مانور تجمل» در خطبه نماز جمعه سنگ بنای مدیریت اشرافی را در کشور بنیان می‌نهد بنا به دلایل بسیار روشنی در گفتاری کاملا متناقض با خاطرات پیشینش اصرار عجیبی می‌کند تا به همه بقبولاند در گذشته‌ای نه‌چندان دور خانواده پدری ایشان از وضع مالی بسیار خوبی برخوردار بوده و در واقع جزو ملاکان بزرگ و زمینداران منطقه رفسنجان محسوب می‌شدند و حتی در دوران پیش از انقلاب اسلامی در منزل شخصی او 2 مستخدم! همزمان مشغول انجام کارهای روزانه منزل بوده است. چنانچه داشتن 2 مستخدم برای انجام کارهای منزل هاشمی صحت داشته باشد باید گفت با وجود اینکه فی نفسه داشتن مستخدم در منزل امر قبیحی نیست اما در شرایطی که خانواده‌های اغلب زندانیان سیاسی دوران ستمشاهی در بدترین شرایط معیشتی– اقتصادی بسر می‌بردند و گاه با کمک مالی دیگران، سهم مبارک امام و حتی صدقه افراد خیر گذران امور می‌کردند به‌طور طبیعی کمک‌رسانی به خانواده‌های زندانیان از سوی رهبران نهضت به عنوان یک تکلیف انقلابی از نان شب هم واجب‌تر بوده و اساسا استخدام 2 مستخدم برای انجام امور عادی یک خانواده معمولی انقلابی در آن شرایط از جمله تعارضات موجود در زندگی اکبر رفسنجانی محسوب می‌شود که در صورت صحت داشتن آن ضرورت بازخوانی منش سیاسی رفسنجانی را دوچندان می‌نماید.

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۱۱۲
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۱۵۸
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
666
211
زیاد به پروبال رفسنجانی می پیچیا آخرش کار دست خودت میدی عزیز مواظب باش ;)
پاسخ ها
مجید(مازندران)
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
بروووووووووووووووووووووووووووو
چییییییییییییییییییییییییی میگییییییییییییییییییییی؟؟؟؟؟
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
به نظر من تا ریشه آل زبیرها که میراث دوران سازندگی هستند بر مدیریت این کشور نخشکد بسیاری از دستگاهها نظیر صدا و سیما زمین گیر است
مهسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
جناب احمد شما مثل اینکه بجز ای کلمات:
آلزبیر...فراماسون...احمدی نزاد...صداسیما..
چیزی دیگه بلد نیستید با هر خبری بی ربط همینها رو میگید یه کم قاطی کردید مسائل رو زیاد شور شده دیگه..
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
527
248
بهرحال نباید زحمات هاشمی در آبادی ایران عزیز نادیده انگاشته شود.
پاسخ ها
مهسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
اگه کاری کرده وظیفش بوده..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
کدوم زحمت؟؟؟
عاقبت بخیر بشیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
می خواستم یه چیزی بگم قورتش دادم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
بحث درمورد زحماتش نیست
محسن قدسی
|
Germany
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
343
122
بنام خدا

اولا از اینکه چه نیازی به درچ چنین مقاله ای در این تاریخ بود را متوجه نشدم و اینکه نوشتن مطالب زیر به هیچ وجه در تإئید اقدامات شخص آقای هاشمی و دولت وی تلقی نگردد اما در دفاع از مقام والای ولایت کشور عرض می کنم که اگر نویسنده حداقل به خطبه های حضرت آیت الله خامنه ای از تلویزیون گوش فرا می داد یادش می آمد که در خطبه ها ایشان یک بار اتفاقا به همین مورد اشاره نموده که آقای هاشمی رفسنجانی قبل از انقلاب وضع بسیار خوبی داشته تا آنجا که به سایر طلبه ها قرض الحسنه می دادند.
به هر حال نوشتن این گونه مقالات از ارزش سایت خبری می کاهد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
فکر کنم اگر بولتن بخواهد به حرفهای همه ما گوش دهد باید سایت را تعطیل کنند و بروند چون هر کس میخواهد مطلبی را منتشر نکنند هر کس هر چیز مورد علاقه اش نبود به هر دلیلی میخواهد ان نوشته نشود اتفاقا این مطلب را باید مینوشتند و همین الان هم باید مینوشتند ایشان جوابی برای گرو گرفتن دانشگاه ازاد دارند مگر ملک شخصی ایشان است شاید این ان ثروتی است که از قبل از انقلاب ایشان داشتند دانشگاه ازاد !!!!!!!!!چه قبول کنید چه قبول نکنید بهر دلیلی قلبی یا منافع شخص ایشان بزرگترین لطمه را بما بعد از انقلاب تا همین امروز زده اند قابل انکار هم نیست زنده باد بولتن برای انتشار این مطلب درست در همین زمان . ارزش سایت هم چنان حفظ شد
مهسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
جناب ناشناس احسنت..
م سادات موسوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
درود بر ناشناس محترم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
dorod bar nashenas
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
dodrod na
durud
سید جعفر صابری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
اقا محسن عزیز . خودم از زبان اقای هاشمی شنیدم که فرمود در زمان طلبگی شرایط بسیار بدی داشتیم و یک دیزی می خریدیم و وهفت نفری تیلیتش را با نان می خوردیم . البته زحمات ایشان هم باید مورد توجه قرار گیرد ولی به اقا زاده اش توصیه میکنم از ارشیو صدا وسیما تهیه نماید
آزاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
139
42
مطالب بالا با ذکر منبع و ماخذ نوشته نشده است ما در مقابل هر کلامی که میگوییم مسئولیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
ahsanat khob gofti
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
47
374
در خصوص مردم داري ايشان در زمان قبل،

((اين صحبت نقل قول نيست و خودم با گوشهاي خودم شنيدم))

آقاي رفسنجاني در يك نماز جمعه گفته بود:

من رئيس جمهور مردمي هستم كه تابلوهاي راهنمايي و رانندگي را از جا ميكنند و بجاي آهن ميفروشند...

اما حالا طرفدار همان مردم شده اند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
19
368
هاشمي غير از اينكه بچه هاي خود را تجمل گرا كرد كشور را تجمل گرا كرد هرچه بدبختي مي كشيم دور كردن انقلاب از آرمان انقلاب است تفكر ثرمايه داري دارد مثلم وقتي بابا تفكر ثرمايه داري داشته باشد بچه هاي او به طريق اولي تفكر ثرمايه داري پيدامي كنند و به همين خاطر بچه هاي به غرب نزديكند تا به انقلاب و مگر دخترش در مجلس به جاي فاتحه در سالگرد مطهري مثل غربيها فرمود چند دقيقه يا ثانيه مجلس سكوت كند
پاسخ ها
م سادات موسوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
دقیقا صحیح فرمودید
بیننده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
36
290
سلام، دوستان عزیز حضرت خدیجه (ع) هم ثروت داشت. هم قبل از اسلام و هم بعد از آن و همه را در اختیار پیامبر گذاشت. نفس داشتن مال و اموال بد نیست. اینکه کجا هزینه شود مهم است ....
مدیر پایگاه خدا خیرت بدهد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
چگونگی کسب ان هم مهم است بیننده جان
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
1080
30
گیریم هرچی شما میگوئید درست.قبل از انقلاب چند سال ایشان زندانی بودند؟به نظر من حقشه با اینکه چنین چیزی وجود نداشته.الان هم میبینیم پولهای باد آورده اطرفیان دکتر را.از کجا آوردهاند؟اصلا خودت مگه برای پول نمینویسی؟چرا از اطرفیان آقای دکتر که20شغله اند نمینویسی/از آقای الهام بنویس که 18 تا شغل داشت؟رفسنجانی به انقلاب خدمت کرده تمام ثروت دنیا هم در مقابل خدمت ایشان ناچیز است ولی حیف این قانون است انقلاب فرزندان خود را میخورد!
پاسخ ها
سرباز00000000000000 وطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
البته عکس نظر شما هم میتواند صادق باشد که فرزندان بعضی از انقلابیون (آقا زاده ها) و دردانه های از خود راضی در چراگاه ها و مراتع سر سبز چرا میکنند و با بهره مندی از امتیازات و امکانات حوزه قدرت ابوی گرام , از دست آورد های خون شهدا و انقلاب ارتزاق میکنند و پیگیر دو اصل مهم در هر شرایط میباشند .1- تداوم فدرت ابوی و بهرمندی بیشتر .2- کاهش مخاطرات و تهدیدات ذشمنان انقلاب اسلامی ایران، البته با روش سازش ونادیده گرفتن 33سال مبارزه و هدف مقاومت وشهدا. که این دو مورد نیز میتواند شکل دیگری از تز و سنتز ویا به تعبیر شما که معتقدید انقلاب فرزندان خود را میخورد باشد و لی دوست عزیز علی آقا مگر ما اهل کوفه باشیم که آنها بهدفشان برسند . ما بخون شهدا واهداف انقلاب تا ته خط پایبندیم و از ولایت فقیه و امام خامنه ای پیروی میکنیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
اگه با این منطق بخواهید حساب کنید بیچاره زبیر که بیش از حقش در بیت المال خواست به هر حال او هم یکی از چهار نفری بود که بدفاع از ولایت یک روز سرش را تراشید و برای دفاع به پشت در خانه مولا رفت و یک روز هم ........
راستی میخواهی چند تا از بچه های رزمنده جانباز ازاده را به شما معرفی کنم که دارند گدائی میکنند ؟ گدائی واقعی !! و با صدقه این و آن روزگار میکذرانند ؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
5
145
بنام خدا
وجدان تنها محکمه ای است که نیاز به قاضی ندارد.
ایشان که ادعا می کنند وضع پدری مان قبل از انقلاب خوب بوده است، چرا در دوران طلبگی و در زمان تعطیلات ، هر زمان که می خواستند به روستا بروند یا به حوزه علمیه برای درس خواندن برگردند، پای پیاده از رفسنجان
می آمدند یا بر می گشتند، شاید فراموشی گرفته اند.
فرزندانی که در خانواده های متمول و بزرگ می شوند، معمولاً با توجه به امکانات و رفاهیات موجود که در اختیار آنها است، معمولاً در بلوغ نخواهند و نیازی نیست بدنبال مال اندوزی و حرص داشتن مادیات بروند، چون همیشه تأمین بوده و مزه فقر و سختی را نچشیدند.
مدیر پایگاه پیاده چی می گی! شاید منظورتون این بوده که ایشان وقتی با وسیله نقلیه عمومی به جاده نزدیک روستا می رسیده اند پیاده می شدند و از آنجا تا منزل پدری پیاده طی طریق می نمودند .
پاسخ ها
علي اصغر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
بولان خيلي ازت خوشم اومد واقعا خوب جواب دادي
علی اصغر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
ای وای شرمنده قبل از اینکه کسی بهم اشتباه املائیم را بگه خودم معذرت میخواهم که کلمه بولتن را اشتباه نوشتم
محمد آرمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
388
99
خود حضرت آقا در نماز جمعه تاریخی 88 فرمودند من مطمئنم ایشان و خانواده شان حتی یک ریال از بیت المال برنداشته اند منصف باش بولتن جان و در مسیر ولایت باقی بمان
پاسخ ها
مجید(مازندران)
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
حضرت آقا فرمود خانوادشان یک ریال از بیت المال برداشت نکرده اند ؟؟؟؟ یا اینکه فرمود در مورد خانوادشان بهتر است از مجرای قانون رسیدگی شود
اون رو در مورد هاشمی فرمود نه خانوادش
جمله آقا هم این بود که آقای هاشمی از انقلاب برای خود هزینه نکرده ولی درمورد خانواده ایشان نظر آقا همین بود که گفتم آنهم را هم برای حفظ آرامش کشور و هرج و مرج نشدن گفتند که بروید از راه قانون دزدی این آقازاده ها را معلوم کنید نه فقط با حرف
پس مسلما منظور آقا این نبود که خانواده ایشان و از جمله مهدی هاشمی و فائزه از بیت المال دزدی نکردند
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
اقا ارمان ما متوجه نمیشویم منطق شما را چرا وقتی حقایقی را در مورد افرادی بیان میکنند همه به حق بودن ان اهمیت نمیدهید و انرا تخریب می نامید اگر کار ایشان کار تخریبی بوده ایشان نباید انجام میداد یا بدهد چرا دیگران نباید بگویند و میشود تخریب . پس اینگونه است حقیقت = تخریب ؟؟؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
حرف مجید درسته
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
اصلا حرف شما درست ولي اين سوالم رو جواب بده كه چرا الان مهدي هاشمي با پول دانشگاه ازاد در لندن جولان ميدهد و عليه نظام رجز ميخواند و ايا ياسر ، مهدي ، فائزه ، محسن ،و....... از عرق جبين و كد يمين به جايي رسيده اند يا به پشتوانه پدر داراي پست و مقام شده اند و اساسا چگونه است كه مهدي كه متهم فراريست هنوز نه تنها حقوق كه بنا بر شنيده ها حق ماموريت نيز از دانشگاه ميگيرد و اين چه ماموريتيست كه بعد از سالها همچنان ادامه دارد؟ فاعتبرو يا اولي الابصار
م سادات موسوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
مثل همیشه برادر مجید با بصیرت وکامل ومتین جواب داده.موافقم.
گاه
| Germany |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
حدیث قبلی را جعل کنی بهتر است مثلا" کشور و انقلاب و همه مردم زنده اند تا هاشمی زنده است.
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
45
84
اگر بخوايم عدل و انصاف رو توي قضاوتمون دخيل كنيم بايد بگيم هاشمي غير از اشتباهات چشمگيري ك داشت خدمتهايي هم كرد،براي مثال جرقه ي انرژي اتمي رو ايشون زدند حالا بماند ك ديگه اين مسير رو از عمد يا غير عمد ادامه ندادند اما همين نقطه اي روشن در كارنامه أيشان است،يا مثلاً پيشنهاد دانشگاه ازاد از ايشون بود ك حقيقتاً دانشگاه ازاد با تمام كاستي ها و نقايصش داره قسمتي از بار علمي كشور رو ب دوش ميكشه،اما از خود جد بزرگ بگذريم اين ثروت باد اورده نتيجه ي دزدي گرگي هاي مهدي هاشمي و فائزه است مانند پرونده ي استات اويل ك تماماً مايه ابروريزي براي كشور بود و جيبهاي پرپولش نصيب فرزندان أيشان،الان هم ك البته ني چاپيدن از ملت و بيت المال را برداشته و ب لندن رفته،اما ثروت اين خانواده در حال حاظر اگر هم زياد باشد ب مدد فرزندانش است.
احمد.ش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
1
125
درصوتی که آقای رفسنجانی نیز نظیر امام خمینی (ره) و خلف صالحش آقا نسبت به ارایه لیست اموال خود به قوه قضائیه اقدام می نمود، هم اکنون هیچ یک از این حرف و حدیثها وجود نداشت. رهبری همیشه می فرمایند که عمل به قانون را باید سرلوحه امور خود قرار دهیم.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
4
62
راستی عفت خانم که در زمان انتخابات با دقدرت هر چه تمامتر شرکت کردند و دستور هم صادر کردند چرا در این عکس نیستند ..........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
میخواستند از شما کسب اجازه کنند.
گاه
| Germany |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
من اجازه دادم.
هدایت اشتری لرکی
| France |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
مامیرزانصراله خان کلام الدوله احتمال میدهیم که عفت خانم که مردم را به ریختن در خیابان دعوت مَیکردند در این لحظه در مطبخ بودند و داشتند روی همان آتش سوزانی که ....... در ان نامه بدون سلام نوید داده بودند آش می پخت که از قدیم گفتند بخور آش به همن خیال باش والسلام
rashed
|
Switzerland
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
142
13
بولتن چند وقته به این سایت میام و متوجه شدم خیلی جناحی برخورد میکنی همیشه یه طرفه به قاضی میری خوبه که روشت رو اصلاح کنی
پاسخ ها
خودم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
بيشين بينيم بابا!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
106
127
سلام
تو یکی از خاطرات مقام معظم رهبری هست که ایشون در دهه چل از آقای هاشمی پول قرض گرفتند اونم 100 تومان که د راون ایام پول زیادی بود
پاسخ ها
محمد
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
من هم چنین مطلبی رو شنیدم که اگر درست یادم باشه ایشان در سال 42 که زندان رفتن وصیت نامه ای نوشته بودن و توش مبلغ بدهیشون رو به آقای هاشمی ذکر کرده بودن.
حاج شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی (قم) (بیشترین پولی را که من آن زمان مقروض بودم، به آقای هاشمی بود. چون وضعش نسبتاً خوب بود، از او قرض می کردیم.)
این لینکش
http://www.seratnews.ir/fa/pages/?cid=1727
سهراب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
195
28
در اين شرايط حساس ،دامن زدن به اختلا فات درست نيست.
تو براي وصل كردن آمدي /ني براي فصل كردن آمدي
پاسخ ها
سهیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
ببخشید دامن زدن به اغتشاشات چطور ؟ اون روزها شرایط حساس تر بود یا حالا ؟

چطور همیشه ما باید سکوت کنیم ؟ همیشه ما باید ملاحظه کنیم ؟ و هزار همیشه دیگه
هدایت اشتری لرکی
| France |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
مامیرزانصراله خان کلام الدوله با خضوع و افتخار سر به تعظیم در برابر قدرت استدلال خواهر ارجمندمان سهیلا فرود میاوریم که خدای رحمان حافظشان باد
وبگرد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
55
16
همه ی شمابرین بخوابید شماچیکاربه شوهر...تم دارین هان؟؟؟؟؟؟
وطن من ايران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
2
65
سلام الله يهدي من يشاء ويضل من يشاء ومن الله التوفيق
حدیث
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
122
374
بولتن نباید اینو چاپ میکردی چون ممکنه بعضی از افراد ندانسته نظری بدن که قیامت مایه ی شر بشه

الله اعلم

الهم عجل لولیک الفرج
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
با شما موافق هستم
مهسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
چشم از این به بعد بولتن هر چی خواست بگه میگیم از شماها اجازه بگیره!!
حدیث
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
اجاه نگیره یکم سنجیده تر اخبار رو بگه
مهسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
آها ما که تو این خبر نسنجیدگی ندیدیم ..به منفیات هم نگاهی بنداز!!!!!!!
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
116
86
نظرم اینه که بریدسراغ یه لقمه نان حلال.یعنی خودتونو اصلاح کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
167
5
بولتون مشخص شده دیگه طرفداری چه اشخاصی رو تو سایتت میکنی. چرا همش غصه ی ثروت هاشمی میخوری خوب خودت میدونی ما اشخاص زیادی توی نظام داریم که مشخص نیست ثروتشون رو از کجا گیر اوردن. اگه یه ذره چشماتو باز کنی میبینیشون حالا چی شده به هاشمی گیر دادی الله یعلم و کسانی که به تو گفتن این مطلبو بذار تو سایتت.
پاسخ ها
هدایت اشتری لرکی
| France |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
مامیرزانصراله خان کلام الدوله باز به یکی ناشناس مجهول الهویه میفرماییم که همت کنند از ان بعضی ها هم اگر اطلاعاتی دارند برای بولتن نیز بفرستند در غیر این صورت یا انکه خود از زنجیره باند زروزوروتزویر هستید یا بیخود به بعضی ها انگ میزنید دلالیل قوی باشد و معنوی کاکاجان والسلام
مصطفي
|
-
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
217
4
آخه به شماچه ربطي داره تو زندگي مردم سرك مي كشيد چطور وقتي رئيس جمهور بود همتون ساكت بوديد ديگه حالم داره از اين سياست به هم مي خوره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
اقا مصطفی مجبور نیستی بیای این سایت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
3
74
ذَرْهُمْ يَأكُلُواْ وَيَتَمَتَّعُواْ وَيُلْهِهِمُ الْأَمَلُ فَسَوْفَ يَعْلَمُونَ‏ (۳) حجر

آنان را (به حال خود) رها كن تا بخورند و بهره‏مند شوند و آرزوها سرگرمشان كند، پس به زودى (نتيجه اين بى‏تفاوتى‏ها را) خواهند فهميد. (۳) حجر

Let them eat and enjoy themselves and be diverted by [false] hope, for they are going to know.(3) Hijr
شادی
|
United States of America
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
1
111
حالا قبلا داشته یا بعد این مهم نیست مهم اینه که نمتونین واسه خودش یا سایر منسوبین یه قبض جریمه صادر کنین چه برسه به محاکمه و برگدوندن اموال
لاقل اینارو ننویسین که خون دل نخوریم
پاسخ ها
داداش بزرگه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
مرسی شادی جون
زدی تو خال
ولی اگه یه کم در مورد امثال ایشون بدونیم تو تمصم گیریهای آتی به درد میخوه ها
زبون دراز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
95
0
دوستان جوش نزنید و ناراحت نشید مطاالب اینا از اونوریه /محک کشف / پاسخها رو بخونید.
پاسخ ها
بهشهری
| United States of America |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
بابا تو رو خدا اینوری و انوری رو ول کنید ... ببینید چی میگه...
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
15
30
الله اعلم.....
قاسم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
137
3
هاشمي يكي از ستون هاي اصلي انقلاب بود چرا زحمات اورا در جنگ و باز سازي فراموش كرده ايم
پاسخ ها
شفا از بهشهر
| United States of America |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
یعنی هر کسی در زمان جنگ و بازسازی زحمت کشید نباید نقد بشه و مورد پرسش قرار بگیره؟!
asghar sheidaei
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۸
83
0
بنده همیشه از افرادی که از هیج به همه جیز میرسند را دوست دارم.اقای هاشمی هم همینطور.اگر حتی هیجی هم نداشت از قبل انقلاب الان قابل احترامه.مگر شما برای کسب روزی تلاش نمیکنید.
حجت م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۸
66
1
جناب بولتن متاسفانه مباحثت شماروز به روز بی ارزش تر میشه یادرمورد گردن کج کردن دیگران یاقیافه هاشون باید نظر بدیم یا درمورد هاشمی. فکر کنم بجز این دومورد چیز دیگری پیدا نمی کنی ایا فقط فرزندان هاشمی پول مملکت رابالا کشیده اند ؟کم نیستند کسانی که ثروت ملت رابالا می کشند وگویا شما جرات ندارید اسمی از آنها ببرید وفقط به هاشمی که اینهمه برای این مملکت زحمت کشیده اند گیر داده اید!!!!!!!!!
مدیر پایگاه ما اخبار زیادی در موضوعات مختلف کار می کنیم اما این کاربران محترم هستند که به یک خبر بها می دهند و به یک خبر بی توجهی می کنند که اتفاقا برای خود ما هم باعث تعجب است
پاسخ ها
هدایت اشتری لرکی
| France |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۸
مامیرزانصراله خان کلام الدوله اقتدار استدلال در قدرت دلایل دانیم همانگونه که شیخ شیراز فرمود دلایل قوی باید و معنوی نه رگهای گردن به حجت قوی اما بعد ما هم حجت اتمام کرده و به استدلال آقای حجت نظر معنوی عنایت فرموده و در پاسخ ایشان میفرماییم که همیشه خشت اول است که دیوار را به ثریا میرساند اما کج وکوله سرانجامش باسر خوردن محکم به زمین سخت خواهد بود اگر استدلال شود که برج پیتزا در بلاد رومیان هم کج رفته اما تاکنون بر زمین سخت سرش متلاشی نگشته باید اسرار در نام نیکویش جست که آنهم به لطف نام نیکوی انست که نام قاتقی شده که مایه سیر شدن ناس است حتم بدانید اگر نام این برج که خشت اول کجش فرمود نبود احدی از کنار ان گذر نمیکرد و چه بسا اطراف ان به بیابانی لم یزرع و دیم مبدل میشد ختم کلام انکه حسن نام مایه بقای حسن است است که میفرمایند مرده انست که نامش به نکویی نبرند
sajad.a
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۸
57
1
به نظر من به پای این آدم خوب نپیچیم بهتره آخه هم زورش زیاده و هم برای میهن عزیزمون کارهای بسیار انجام داده است باید بریم جلوی اون کسانی رو بگیریم که خودشون رو بین خروس ها دارن قاطی میکنند،اگه این کار را نکنیم حتما ضرر میکنیم
سجاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۸
39
2
شما از جاده انصاف دور شده اید حتی به فرمایشات مقام رهبری نیز توجه نمی کنید به خطبه 29 خرداد 88 مراجعه کنید
محمود ن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۸
1
59
برادر گرامی حجت م با سلام: در خصوص انتقاد شما از پرداختن به موضع هاشمی ذکر چند نکته را ضروری می دانم.
1 - در اینکه خبری در صدر اخبار پربیننده یا پربحث ترین ها قرار گیرد تعداد بازدیدکنندگان و نظرات کاربران عامل این امر می باشد و ربطی به سایت ندارد. 2 - در اینکه آقای هاشمی زحمات زیادی برای این انقلاب کشیده اند شکی نیست اما به صرف اینکه شخص یا اشخاصی به خاطر اینکه برای انقلاب زحمت کشیده اند خود را طلبکار انقلاب بدانند قابل قبول نیست! آقای هاشمی و هر شخص دیگری در هر برهه زمانی که کاری برای انقلاب انجام داده اند وظیفه خود را در قبال اسلام و انقلاب و ملت ایران (همانند سایر آحاد ملت ایران که هر کس به تناسب جایگاه و توان خود از هیچ کوششی دریغ ننموده اند) انجام داده و نباید از این حیث ادعای مالکیت مادی و معنوی نسبت به انقلاب داشته باشند.
3 - در خصوص تخلفات مالی و سیاسی که از جانب فرزندان آقای هاشمی صورت گرفته، ایشان حداقل کاری که می توانست انجام دهد این بود که از آنان حمایت نمی کرد هرچند وظیفه داشت از اعمال آنان تبری جوید.
4 - در جریان فتنه آقای هاشمی نه تنها مواضع خود را شفاف بیان ننمود بلکه به صورت ضمنی بر آتش آن دمید و نمونه بارز آن نامه سرگشاده بدون سلام و تحیت خطاب به رهبر معظم انقلاب بود.
5 - بدون شک هر ملتی برای خود خطوط قرمزی دارد و خط قرمز ملت آزاده و مبارز ایران ولایت فقیه است و هرکس که بخواهد راه خود را از این صراط جدا کند به یقین از چشم ملت ایران خواهد افتاد.
6 - «ملاک حال فعلی افراد است» (امام خمینی ره)
موفق و سربلند باشید.
حجت م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۸
35
59
جناب آقای محمود ن من هم هیچ گونه پشتیبانی از فرزندان هاشمی نکردم موضوع بحث من این بود که چرا تمام پیکانها به سمت یک نفر است چرا از این همه افرادی که سرمایه مملکت را به طرق مختلف حیف ومیل کرده اند ویا می کنند مافقط به هاشمی وفرزندانش گیر داده ایم ایا نان به نرخ روز خوردن نیست ؟ده سال دیگه باید در مورد این چنین افراد نظر سنجی کنیم ؟طرف مخاطب دیگر من خود بولتن است مثلا چراباید درمورد یک نفر بازیگر که گردن کج کرده نظر سنجی کنیم یا درمورد بازیگری مثل فراهانی که تاریخ مصرفش سالهاست که تمام شده وارزش ندارد بحث کنیم یااین که فامیل درجه هشت یک نفر سرشناس به رحمت خدارفته نظر سنجی کنیم و............
علي اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
0
42
سلام بولتن جان بابا دمت گرم با اين مطلبت همين طور ادامه بده خيلي خوشم اومد راستي با اجازه اين مطلب را برميدارم ودر وبلاگم قرار ميدهم البته هروقت مطلبي بردار منبع كه شما باشيد ميزنم خلاصه حلال كن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
62
3
هاشمی اگر می خواست این سایت و مسئولینش را بمیز محاکمه می کشید
پاسخ ها
هدایت اشتری لرکی
| France |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
مامیرزانصراله خان کلام الدوله به ناشناسی مجهول اعلام میفرماییم که آنچه اظهر من الشمس است با انکار شمس نمی شود مانع پاتش نور ان شد این سایت نور افشانی میکند و بقای شکوفایی اندیشه از تابش نور معرفت و آگاهی است هرگز تلاش نکنید مانع تابش انوار حقیقت شوید چون میفرماید من صارع الحق صرعه والسلام
سربازولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
77
145
گفتنی است که رهبر انقلاب در خطبهٔ معروف 29 خرداد 88 نیز در توصیفی از هاشمی رفسنجانی و کمک‌های اقتصادی وی به جریان انقلاب اسلامی ایران اذعان داشتند:

«آقای هاشمی را همه می‌شناسند. من شناختم از ایشان مربوط به بعد از انقلاب و مسئولیتهای بعد از انقلاب نیست؛ من از سال ۱۳۳۶ -یعنی ۵۲ سال قبل- ایشان را از نزدیک می‌شناسم. آقای هاشمی از اصلی‏‌ترین افراد نهضت در دوران مبارزات بود؛ از مبارزین جدی و پیگیرِ قبل از انقلاب بود؛ بعد از پیروزی انقلاب از مؤثر‌ترین شخصیتهای جمهوری اسلامی در کنار امام بود؛ بعد از رحلت امام هم در کنار رهبری تا امروز. این مرد بار‌ها تا مرز شهادت پیش رفته. قبل از انقلاب اموال خودش را صرف انقلاب می‌کرد و به مبارزین می‌داد. این‌ها را جوان‌ها خوب است بدانند. بعد از انقلاب ایشان مسئولیت‌های زیادی داشت: هشت سال رئیس جمهور بود؛ قبلش رئیس مجلس بود؛ بعد مسئولیت‌های دیگری داشت. در طول این مدت هیچ موردی را سراغ نداریم که ایشان برای خودش از انقلاب یک اندوخته‏‌ای درست کرده باشد. این‌ها یک حقایقی است؛ این‌ها را باید دانست. در حساسترین مقاطع ایشان در خدمت انقلاب و نظام بوده.»
امیدوارم سخنان مقام عظمای ولایت فصل الخطاب همه ولایتمداران ودوستداران نظام کشور
پاسخ ها
مجید(مازندران)
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
برادر عزیز صحیت بولتن و دوستان در مورد فرزندان آقای هاشمی و سوء استفاده این آقا زاده ها از بیت الماله شما چرا مابقی فرمایشات آقا رو در مورد آقازاده های هاشمی نذاشتی عیب نداره من برات میذارم :
"ه طور خاص از آقاى هاشمى رفسنجانى، از آقاى ناطق نورى من لازم است اسم بياورم و بايد بگويم. البته اين آقايان را كسى متهم به فساد مالى نكرده؛ حالا در مورد بستگان و كسان، هر كس هر ادعائى دارد، بايستى در مجارى قانونى خودش اثبات بشود و قبل از اثبات نميشود اينها را رسانه‌اى كرد. اگر چيزى اثبات بشود، فرقى بين آحاد جامعه نيست"
که در این مورد در نظر بالا توضیح دادم که چرا آقا فرمود از طریق مجاری قانون پس آقا مسلما آقازاده ها را مبرا از این اتهامات ندانست و خواست قانونی به امور آنها رسیدگی شود
در مورد آقای هاشمی چرا بقیه فرمایش آقا را نگذاشتی یا اولی الابصار !!!
انشالله که مغرضانه نبوده عیب نداره این رو هم من میذارم :
"من البته در موارد متعددى با آقاى هاشمى اختلاف‌نظر داريم، كه طبيعى هم هست؛ ولى مردم نبايد دچار توهم بشوند، چيز ديگرى فكر كنند. البته بين ايشان و بين آقاى رئيس جمهور از همان انتخاب سال 84 تا امروز اختلاف‌نظر بود، الان هم هست؛ هم در زمينه‌ى مسائل خارجى اختلاف‌نظر دارند، هم در زمينه‌ى نحوه‌ى اجراى عدالت اجتماعى اختلاف‌نظر دارند، هم در برخى مسائل فرهنگى اختلاف‌نظر دارند؛ و نظر آقاى رئيس جمهور به نظر بنده نزديكتر است."
و اما اینکه چرا حضرت آقا سعی میکرد در آن بحبوحه فتنه و برای حفظ وحدت با استناد به گذشته آقای هاشمی نه حال فعلی ایشان از او حمایت کند را برایتان نقل میکنم :
"در اين‌که رفتار و خط مشي و موضع‌گيري‌هاي بعضي اشخاص با مقام معظم رهبري متفاوت است، جاي شکّي نيست، در رفتار شخصي، خانوادگي، در تفکرات فقهي، سياسي و در خط مشي‌هاي سياسي که ناشي از همين تفکرات و منش‌هاست. اگر اين رفتارها درست نيست، رهبري بايد چگونه با اينها برخورد کند؟ و سؤال آخر اين است که ما چگونه بايد رفتار کنيم؟
اگر صحنه‌اي پيش آمد که بين خط رهبري با خط آنها تضادّ وجود داشت، بدون شک بايد خط رهبري را تأييد کنيم و در مقابل اينها بايستيم و بايد تا حدّي که مي‌توانيم عملاً از پيشرفت کارشان جلوگيري کنيم.
امّا اين‌که چرا رهبري با اينها برخورد تند نمي‌کنند؟ مسئله‌اي است که پاسخش پختگي بيشتري در مديريّت کلان جامعه مي‌خواهد.اين‌که چرا مقام معظم رهبري آنجاهايي که ما حتّي يقين داريم که فردي صالح نيست، ايشان باز هم در شرايطي به صورتي حمايت مي‌کنند، در يک کلمه بايد گفت: ايشان افقي را مي‌بيند که حفظ يک مصلحت اقوا و اهمّ ديني است. اين مسئله بايد به جايي برسد که همه مردم حقيقت را بفهمند. يک جمله از اميرالمؤمنين ـ‌صلوات الله عليه‌ـ در جريان قيام مردم عليه عثمان يادم آمد. در نهج البلاغه تعبيري دارد كه مضمونش اين است: من به کشتن عثمان امر نکردم، نهي هم نکردم. اگر امر کرده بودم، قاتل او بودم.
حاصل اين است که گاهي رفتاري از يک شخصي يک معنايي دارد و از ديگران معناي ديگري. اين رفتار از آن شخص کاملاً صحيح و بجاست، امّا ديگران نبايد از آن تقليد کنند. اينجا جاي تقليد نيست. اين‌گونه رفتار مقتضاي آن مقام است، نه مقتضاي حق آن شخص. او در مقام و در قلّه‌اي قرار دارد که بسياري از افق‌هاي اطراف را بايد ببيند، جرح و تعديل کند، مصلحت و مفسده‌ها را با هم بسنجد و در مقطع نسبتاً طولاني مصلحت‌ها را با هم مقايسه کند. امّا ديگران اين‌گونه مسؤوليّتي ندارند. آنها بايد زمينه را فراهم کنند، براي اين‌که او بتواند آنچه را مصلحت اصلي مي‌داند، اعمال کند. اين‌که مقام معظم رهبري مي‌فرمايد: هر کس هر چه مي‌داند بايد بگويد، روشن‌گري کنيد؛ البته سعي کنيد آنچه مي‌دانيد، درست باشد. اگر از ايشان سؤال کنيم: آقا، آيا شما هر چه را مي‌دانيد مي‌گوييد؟ قطعاً خواهند گفت: نه، من خيلي چيزها را مي‌دانم ولي نمي‌گويم و نبايد بگويم؛ امّا وظيفه من غير از شماست. به هرحال، مقتضاي ايماني که ما، هم به اصل ولايت فقيه و هم به شخص وليّ فقيه داريم و تجربه بيست ساله (بيش از بيست سال است که ايشان پست جانشيني ولي عصر ـ‌صلوات الله عليه‌ـ را عهده‌دار هستند) نشان داده است که رأي ايشان و رفتار ايشان صائب است. خيلي جاها ما فکر مي‌کرديم بايد به گونه ديگر رفتار کرد؛ بعد معلوم شد ايشان درست مي‌گفتند. معناي پذيرفتن ولايت مطلقه فقيه همين است؛"
از بیانات حضرت آیت الله علامه مصباح یزدی در جمع دانشجویان
مهسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
احسنت به برادر مجید..
مجید(مازندران)
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
درود بر شما خواهر مهسا
فرهاد از کردستان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
53
2
به نظر من دراین برهه که 60 درصد دنیا با ما دشمنی میکنند خوب نسیت بزرگان خود را خدشه دار کنیم
سيدمحمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۶
0
54
عجب صبري خدا دارد!


مگه نه؟
حاج محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
42
0
من و شما از ظاهر امر خب رداریم و باطن را نمی دانیم آیا بهتر نیست هرکس ار به خداواگذار کنیم و در جایی که از ما برای حفظ اسلام نظر نامرئی می خواهند جواب بدهیم هاشمیو امثال او خود باید جواب خداو بند گانش را بدهند حالا درست یا غلط اما ما با رای خود درستی و نادرستی یک امر را روشن می کنیم دشمن دنبال همین تفرقه افکنی است تا در موقع لازم ضربه بزند
جانم فدای اسلام و مبهن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۲
0
44
تکلیف کلی ما اینست که هر جا دیدیم کسی به بیت المال دست اندازی می کند به هر طریقی که میتوانیم دستش رو برای مردم و مسیولین رو کنیم و رسواش کنیم تا دست اندازی بیت المال مصاف با رسوایی و آبرو ریزی دزد مربوطه و عبرت دیگران بشه
دای تقی بچه قم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
0
7
بی بین یه چی بگم ختم کلام
تا وختی که تو این مملکت قانون از کجا آوردی اجرا نشه همین آشه و همین کاسه حالا الکی بیائید یقه خودتونو جر بدین که کی چی داره چرا داره چقدر داره اینه آره جگر آره تصدق آره
غلامرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۹
0
79
اینکه آقای هاشمی زحمات زیادی برای انقلاب کشیده،لعنت برمنکرش؛مگرخانواده های معظم شهدا،جانبازان وآزادگان برای این انقلاب زحمت نکشیده اندوهیچگونه ادعایی هم ندارند والان کمتری توجهی هم به آنهانمیشود
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۷
0
3
بله پدرشان از فودالها و خان منطقه بهرمان و نوق رفسنجان بودند
مسلمان
|
Canada
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
0
13
گيرم به فريبت خلق را فريفتي بادست انتقام خالق چه مي كني يك كفن ره توشه اخرت ماست
َََش الف
|
United States of America
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
3
0
یک بار عکسی از رفسنجانی در ژاپن مربوط به قبل از انقلاب در یکی از مجلات جوانان چاپ شده در حدود سال های 58/57 دیدم.به نظر نمی یاد یک جوانک روحانی فقیر شهرستانی، ناتوان از امرار معیشت روزانه توان مالی چنین مسافرتی را دارا باشه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
0
3
بنام خدا
سلام
به اطلاع می رسانم کافی است در سیستم جدید مکانیزه ثبت اسناد، و در سیستم بانکی، سیستم بورس و سیستم اسناد اوراق بهادار شماره کد ملی فرزندان ،و منتصبان به این گونه افراد زده شود تا حجم و درصد سهام ثروت ایشان مشخص گردد، البته بررسی مایملک این آقازاده ها در کشور های اروپایی و بعضی جاهای دیگر و پولشویی هایی که از زمان فتنه (سال 88) تا کنون صورت گرفته است نیز باید بررسی شود ، ضمناً بررسی اجمالی روزنامه ها از ابتدای انقلاب به راحتی می توانید مراکز سرمایه گذاری شده را مشخص نمائید. برای ابتدا می توانید بصورت دست گرمی، این بررسیها را می توانید از مستغلات، املاک، ویلاها، حسابهای بانکی و سهام صنایع ...... شروع کنید نقطه ها را به مردم بسپارید خودشان نام ، مکان ، مقدار، مبلغ، جابه جایی بصورت پولشویی و غیره را خودشان خواهند گفت).
و سپس چنانجه از ابتدای تاسیس نقل و انتقال سهام ، فروش و رد و بدل سهام و پاک کردن رد پا بصورت پولشویی مشاهده شد مشخص گردد، البته در چهارچوب قوانین کلاه شرعی وضع شده در دروران 16 ساله حکومت خود سرانه بدون ولایت دو شیخ .... (که البته به بزودی برای هر نقطه مشخصه ای مشخص خواهد شد) آروغهای زیادی زده شد که صدای انها هنوز در خاطه ها باقی مانده است
براستی آیا قانون اساسی را به این گونه تعبیر نمود که از کجا آورده ای مشمول فرزندان بالای هیجده ای ذزدان بیت مال نمی شود لطفاً بررسی شود که اگر چنین باشد بدانید همانند قوم شعیب خداوند تر و خشک را با هم خواهد سوزاند. پس بهوش باشید و از خدا بتریسید و صاحبان دارای ثروتهای کلاه شرعی رانتی نترسید که خداوند با مومنان است
درود خداوند بر انان که هدایت را می پذیرند
كوچولو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
0
3
نميدونم تاحالا اصل 90 قانون اساسي روخونديد يانه؟ ولي انگارمجلسيها به تنها اصلي كه اصلا" نپرداخته اند همين اصل99 است طبق اين اصل داراييهاي تمام اركان نظام اعم از رهبر- رييس جمهور-وزيران ونمايندگان و... بايستي قبل وبعدازمسئوليت بررسي شده وچنانكه به شكل نامتعارفي زياد شودحتما" بايستي جوابگو باشند! ولي كوقانونگذار وقانون مدار.. مجلسيهاكه فقط براي خودشان قانونهاي جالبي ازجمله "بايك شستي فوق ليسانس شدن - حق مسكن 100 مليوني - حقوق مادام العمر - بعدازدوره نمايندگي مديركلي يكي ازادارات دولتي - وهزار مزاياي ديگركه ازفهرست شدن خارج است . پس همه ماسركاريم... عزت مزيد!!!
شیر فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۵
0
1
چرا بندکردین به هاشمی : چوب را بردارید خواهید دید چند نفر فرار میکنن . دنبال سالم هایش بگردین والا خورنده فراونه ...
فاطمه 56ساله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۵
0
0
عزيزانم من جوان ديروز هستم در قديم پدر ها سعي مي كردند فرزندانشان را صبور بار بياورند وكاري اصلا مسله داشتن يا نداشتن نبودتاپسر خانه بود هيچ وقت پدر براي خريد مثلا نان بيرون نمي رفت البته صبح قبل از اينكه افراد خانه بيدار شوند پدر به سر كار مي رفت بخوصوص افراد بازاري ومال دار با عرض معزرت اصلا در فكر شما اين چيز ها نمي كنجد نه اينكه خداي نكرده نمي فهميد نه قابل تصور شما نيست همچنان كه قابل تصور بچه هاي خودم نيست تا مي گويم حمال در حجره مي گويند پس شما پولدار بودين در صورتي كه اصلا ايتطوري فكر نمي كردند همه يك جور وسيله سوار مي شدندحتي شايد خانواده كارگر شان را سوار ماشين مي كردند وبا خانوادر خودشان پياده همهن مسير را طي مي كردندويا حتي اگر جيب ارباب را بقول معروف مي گشتي كمتر از جيب نوكر پول بود اصلا روابط با الان زمين تا اسمان فرق داشت جوانان امروز موفق باشيد زندگي فقط خريد وخرج كردن نيست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۰
1
1
من میگم مگه شما خواب بودین تو این 30 سال گذشته ؟ چرا حالا به فکر دارایی خاندان هاشمی افتادین ؟ نوبت شما هم می رسه آقای رئیس
حقیقت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
1
0
من نمیدانم اکبر هاشمی رفسنجانی قبل از انقلاب مالی داشته یا نه ولی آیا تنها هاشمی را باید دید به فرض اینکه بعداز انقلاب ثروتمند شده باشند یا تنها ایشان ثروتمند شدند وخود وخانواده اش صاحب منصب ومال شدند یا امثال ایشان که از اول انقلاب یا به اسم انقلاب ثروتمند شدندوما هیچ از آنها نمیگویم هرچند که میدانیم یا منتظرهستیم احمدی نژاد و امثالاو اعشاگری را شروع کنند . من نمیگم بی آبرویی انسانها را جار بزنید ولی امثال هاشمی کم نیستند چرا همه انگشت های اتهام طرف ایشان است. خدمات ایشان به انقلاب را نباید نادیده گرفت ونون را به قیمت روز بخوریم
علی حیدری
|
Switzerland
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
0
1
نوق در ایران است آنجا همه چیز خانه باغ پسته وغیره معلوم است 9 وارث از یک باغ پسته ...... واما اینان چها کردند .بماند که نمی ماند.بدون شک اینان دنیای خودرا خیلی ارزان فروختند. ولید مست به نماز می ایستاد پیروان ناچار برپشت او به صف می ایستادند.این یکی به نماز ایستاد همه کاره های بی نمار باکفش بدون وضوع ومحرم ونامحرم درپشتش صف آرایی کردند.وازخجالت خداهم در آمد . این همانی است که بعد اتمام ریاست جمهوریش خبر نگار ازش پرسید شما خانه گرفته اید .جواب این بود هئیت دولت تصویب کردومن هم گرفتم . آنانیکه جام زهر را بدست امام دادند از چه باید باکی داشته باشند؟ هزاران مطلب خونین از نابکاران دین وتاریخ در دل داریم این هم بماند.
یاس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
0
0
ای روزگار == معلوم نیست باید حرف کی رو باور کنیم
یوسف
|
United States of America
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
0
0
موضوع کمی گسترده تر از این بحث ها هستش
حکومت هاشمی وسیع تر از این صحبت ها است
برای درک این مطلب می تونید به انتخابات پیش رو نگاهی بیاندازید
از همینالان شمشیر ها بیرون اومده تا به هر شکلی که هست به صورت خیلی قدرت مندانه حکومتشون رو تو ایران علنی کنن
من به همه توصیه می کنم قبل از انجام هر فعل سیاسی قبلش همه جوانب رو بسنجید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
0
0
سلام به همه عزیزان بنظرمن هر چقدر مال و ثروتی این دنیا داشته باشیم یه کفن سفید فقط با خودمون میبریم چه گدا باشیم چه شاهزاده مهم اینه که زمانی که زنده ایم مالدوست دنیا نباشیم و دست هر کسی را میتونیم تو زندگی بگیریم و بعد مرگمون ناممون به نیکی یاد بشه و خدا بیامرزی بهمون بگن نه لعنتمون کنند
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
0
1
باسلام:ازاینکه یک عده رفتن و یک عده دیگر آمدند یقین داشته باشید اینها هم میروند و عده دیگری خواهند آمد به زور نمیشود کسی را آدم کرد بزارین خیال کنه پولداربوده این چند صبا عمر هم خواهد گذشت.....
مسلمى ازسىرجان
|
Australia
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
0
0
اىت الله هاشم انسان وارسته هست که اىن وصله ها به او نمى جسته
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
0
0
تمام مجاهدات مردم قبل از انقلاب و بعد از انقلاب و تمام خون های جوانان این کشور در هشت سال دفاع مقدس و مجاهدات مردانی بی ادعا امثال همت ها باقری ها و ... بدلیل اشاعه فرهنگ تجمل گرایی و اشرافی گری همین اقایان که همشیه دوران پهلوی را مورد شماتت قرار میدادن و اشرف پهلوی نمونه بارز ان بود هوا شده و مدیون همه هستند هر وقت از خانواده هاشمی صحبت می شود ادم یاد خانواده ...
محسن جهانشاهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
0
0
کسی هست

که می خواهند از یاد برود ولی باماس مايي که فدای راه ایشان بشوم امام خمینی ره
است که هیچ ثروت ومالی برای خودش جمع نکرد فقط فکر مردم بود. ودر ضمن ورزشکارها وبازیگران وخواننده ها هم برای شهرت خودشان تلاش میکنند
Mahdi
|
United States of America
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
0
0
متاسفانه مشکل ايران با اين حرفا درست نميشه باشه وقتى نظارت نباشد همين بس.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
0
0
اساس ثروت آقای هاشمی ازابوالفضل تولیت وحق العملکاری حاصل ازوقف زمینهای تولیت درقم به امور مبارزه با طاغوت است.بنابراین ایشان واهل بیتشان درک کاملی ازمستضعفین نداشته ودغدغه های اقلیت اشرافی رامدنظر دارند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
0
0
هاشمی رفسنجونی خیلی وقته ابدیت نشده،باید ابدیت بشه
سرباز میهن
|
Germany
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
1
0
باسلام خدمت همه هم میهنان و مخاطبین عزیز . پدر آقای هاشمی رفسنجانی ، حتی بعنوان فردی رعیت هم شناخته شده نبوده ، بلکه جزئ از معدود کسانی بودنند که خود را درخور و مستحق دریافت زکات میدیده و هرساله فصل برداشت پسته ، از باغداران زکات دریافت میکرده . آن مرحوم ( پدر آقای هاشمی) اگر تن به کار و زحمت میدادنند ، و حتی بعنوان یک رعیت شریف و شناخته شده ، فرزندانی والا را تربیت میکردنند و در آینده که قرعه پادشاهی به نام اکبر زده شد ، لااقل به دردهاو رنجهای ملت اضافه نمیکرد . بطور خلاصه عرض کنم که آقای هاشمی برهمانی و خانواده و کسانی که به شکلی به ایشان وصلند ، از بنیانگذاران و پایه گذار دزدیهای نجومیند . سوال من از شماها اینه ، آیا تا به امروز از قدرتمندان سیاسی کسی را میشناسید که فرصت طلب نباشد ؟! ما هرگز سختی و مشغله فکری و بار سنگین سیاست داخلی و خارجی که بر دوش سیاست مردان کشورمون هست را نادیده نمیگیریم . اما چه خوب بود که این همه ثروت اندوخته و بکارگرفته شده در سود شخصی را صرف منافع ملی میکردید ، اگه اینچنین بود ، ایران براستی گلستان میشد .
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین