کد خبر: ۶۳۰۸۸
تعداد نظرات: ۱۶۱ نظر
تاریخ انتشار:
تا جوان بودم این حرف‌ها را نمی‌زدم

سخنان قرائتی درباره زنان جوان بیوه

تا جوان بودم این حرف‌ها را نمی‌زدم،دیگر حالا چون پیر شدم می‌گویم.چون برای بعضی‌ها هم زن دوم حرام است. خود بنده اگر زن دوم داشته باشم،دیگر زن‌ها تلویزیون را خاموش می‌كنند.

خبرگزاری برنا در خبری نوشت:حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در جلسات درسهایی از قرآن که این هفته در تلویزیون درباره "سیره و سخنان امام جواد(ع)" سخن گفته است.

قرائتی در ابتدای این ضمن اشاره به شهادت امام جواد(ع) گفت: امام جواد بچه بود یك كسی اسباب بازی برایش آورد، فرمود: «مَا لِهَذَا خَلَقَنِی اللَّه‏» (بحارالانوار/ج50/ص58) درست است سن من كم است اما خدا من را برای بازی خلق نكرده است. «مَا أَنَا وَ اللَّعِب‏» مرا چه كار به بازی؟!

 

این واعظ مشهور همچنین در ادامه سخنانش درباره "علم امامان(ع) از سرچشمه علم الهی"، "امام جواد(ع) در نفی بخل"، "دوری مسئولان فرهنگی از موضع‌گیری‌های جناحی"، "دقت در پرداخت سهم امام زمان(ع)"، "كرامت امام جواد(ع) در برابر معتصم"، "گوش فرا دادن به سخن حق"، " راه رسیدن به حقیقت ایمان" و "توصیه‌ی امامان معصوم به زیارت حضرت معصومه(ع)" سخن گفته است. آنچه در ادامه می‌خوانید گزیده‌ای از سخنان این استاد حوزه علیمه و دانشگاه است:

بخیل!

ما آدم داریم شعر می‌گوید و شعرهایش را به كسی نمی‌دهد. خانه‌شان قالی دارد، به عروس نمی‌گوید: شما عروسی دارید قالی مرا ببرید. می‌گوید: نه چشمش كور، برود اجاره كند. خانم حقوق دارد، ولو مالك است حق دارد به شوهرش ندهد. این حق خانم است كه حقوق خودش برای خودش باشد. اما حالا اگر شوهرش نیاز دارد به او بدهد. نه! وظیفه‌ من نیست. خودش برود كار كند.

چقدر سرمایه‌ها در بانك خوابیده و چقدر جوان‌ها اگر یك مبلغی داشته باشند به كار وادار می‌شوند. و این آقایی كه پولش در بانك‌ها خوابیده بخل می‌كند. یعنی اگر این بخل از جامعه برداشته شود همه‌ جوان‌های بیكار ما سرمایه‌دار می‌شوند. یك وامی می‌گیرند و شروع به كار می‌كنند. البته خوب بعضی‌ها هم ممكن است بخورند چفت و بستش را باید طوری كرد كه چهار میخ كرد. ضامن گرفت نمی‌دانم محكم‌كاری‌تان را بكنید. اما همین صفت بخل از تجار برداشته شود، هر تاجری نمی‌تواند به 5 جوان یك كمكی كند یك كاری شروع كند. هر تاجری 5 جوان بیكار، بیكاری حل می‌شود. چند تا رئیس جمهور آمدند نتوانستند حل كنند ولی تجار می‌توانند حل كنند. یك چیزی هم می‌خواهم بگویم از زن‌ها می‌ترسم! نمی‌گویم.

دادستان تهران حدود بیست سال پیش به من گفت: در تهران 500 زن جوان بیوه هست. 500 هزار زن جوان بیوه برای بیست سال پیش است. الآن شاید یك میلیون باشد. از زن‌ها بپرسیم نظر شما چیست؟ می‌گویند: نه! ما می‌گوییم: مرد نباید هوس‌باز باشد، مرد نباید روی عیاشی زن دوم بگیرد. مردی كه پول ندارد، خانه ندارد، نمی‌تواند دو تا زن را اداره كند حرام است. اما اگر یك مردی توان جسمی دارد، توان مالی دارد، دو تا ماشین، دو تا خانه، دو تا موبایل، دو تا دو تا دو تا، ولی زن می‌گوید: نخیر! خدا یكی زن هم یكی. یعنی چه؟ یعنی آن یك میلیون زن جوان به درك! گناه می‌كنند به درك! می‌سوزند به درك! بخل زن‌ها است. بخل زن‌ها باعث می‌شود كه یك میلیون زن جوان بیوه هست، بخل تاجرها به این است كه میلیون‌ها جوان بیكار هستند، پول ندارند آنها پولشان در بانك هست. بخل خیلی مهم است.

بخل علمی، چیزی بلد است به كسی یاد نمی‌دهد. من تعجب می‌كنم یك وقت یك كسی گفت: تو از من سرقت علمی كردی. گفتم چه؟ گفت: حرف‌های مرا در كتاب خودت آورده‌ای. این سرقت است؟

 

بخل، حالا تلویزیون خوب شده است. یكوقتی شبكه یك فیلم‌هایش را به شبكه دو نمی‌داد. شیراز به اصفهان نمی‌داد. یك وقت مثلاً یك سی‌دی درست می‌كردند، می‌گفت: بر پدر و مادر كسی لعنت كه این را تكثیر كند. قفل می‌كردند. كد رویش می‌گذاشتند، رمز رویش می‌گذاشتند كسی رمزش را باز نكند. خیلی بخل مهم است. خیلی بخل مهم است.

امام جواد(ع) از سر شب تا صبح دائم می‌گفت: بخل، بخل، بخل، خدایا بخل، بخل، بخل! داریم می‌رویم مسافر را هم می‌شناسیم خوب سوارش كن. حالا یكوقت مسافر ناشناس است، می‌گوییم والله یك وقت می‌بینی قاچاقچی است در ماشین می‌آید، او را نمی‌شناسیم. از نظر امنیتی، اما یكوقت هم می‌بینی اینها پرسنل خودت هستند. داری می‌روی، خوب این چای ریز است، من فوق لیسانس هستم. من فوق لیسانس راننده چای‌ریز شوم؟ داری می‌روی خوب این را هم سوار كن. بخل می‌كنیم! اینقدر آدم آه می‌كشند عمره بروند پول ندارند. بگو: آقا آرزوی عمره داری، بیا من یك میلیون به تو می‌دهم برو ثبت نام كن، ماهی بیست تومان بده تا تمام شود. بگذار یك زوار هم... بخل نكن. همه‌ی مردم می‌توانند مدینه بروند.

همه بی‌همسرها می‌توانند، عرض كردم این زن دوم خیلی شرط دارد. دو تا خانه، دو تا خرجی، توان جسمی، روحی، اخلاقی، زن دوم عامل فتنه نشود، در عدالت... در كشور هستند، البته من هم تا جوان بودم این حرف‌ها را نمی‌زدم، دیگر حالا چون پیر شدم می‌گویم. چون من... برای بعضی‌ها هم زن دوم حرام است. خود بنده اگر زن دوم داشته باشم، دیگر زن‌ها تلویزیون را خاموش می‌كنند. می‌گویند: این شیخ! زن دوم دارد، خاموش كن، خاموش كن. برای من حرام است به خاطر اینكه میلیون‌ها خانم كه گوش به حرف من می‌دهند تلویزیون را خاموش می‌كنند و ضربه به قال‌الصادق می‌خورد. حدیث امام صادق را گوش نمی‌دهند.

بر تو حرام است

خدا آیت‌الله العظمی فاضل لنكرانی را رحمت كند. می‌گفت: بر تو حرام است وارد مسائل سیاسی شوی. گفتم: چرا؟ چون من مقلّد ایشان بودم. گفت: برای اینكه تو در تلویزیون هستی و همه‌ی خطوط سیاسی باید بنشینند و حرف تو را گوش بدهند. اگر یكبار یك موضع‌گیری كردی، عده‌ای گفتند: آفرین و عده‌ای ناراحت شدند، آنهایی كه ناراحت شدند تلویزیون را خاموش می‌كنند. آن جمعیت میلیونی كه تلویزیون را خاموش می‌كند، گناهشان گردن تو است. تو چون می‌خواهی كار فرهنگی كنی، اصلاً نباید وارد جریان‌های سیاسی شوی. بعد دیدم این سند هم دارد. سندش در نهج‌البلاغه است. در تاریخ است.

در تاریخ می‌خوانیم پیغمبر وقتی وارد مدینه شد، آن زمان خط بازی سیاسی نبود. ولی قبیله بازی بود. او می‌گفت قبیله‌ی ما و او می‌گفت قبیله‌ی ما. دویدند سر افسار شتر پیغمبر را كشیدند كه بیا خانه‌ی ما. می‌خواستند افتخار كنند كه پیغمبر روز وارد شدن به مدینه مهمان قبیله‌ی ما شد. آن قبیله آمد افسار شتر، این قبیله آمد افسار شتر، افسار شتر، افسار شتر، افسار شتر، پیغمبر دید عجب روز اول ورودش دارد كشمكش می‌شود. گفت: ببینید كنار بروید.كنار بروید!

هیچ چیز نگویید. هرجا... باقی‌اش را هم شما بگویید... هرجا شتر خوابید. این هرجا شتر خوابید یعنی چه؟ یعنی من بی‌طرف هستم. یعنی كسی كه می‌خواهد یك كار فرهنگی كند نباید از اول قشری از مردم را علیه خودش تحریك كند. این هرجا شتر خوابید یك سند، یك سند دیگر هم به شما بگویم. نامه‌ی 25 نهج‌البلاغه امیرالمؤمنین به مسئول زكات می‌گوید: یك شهری كه می‌روی، یك روستایی كه می‌روی، زكات بگیری، خانه‌ی كسی وارد نشو. چون مهمان آقای «الف» شدی، صبح به آقای «ب» كه می‌گویی: زكات شما چقدر است؟ می‌گوید: هوم... دیشب خانه‌ی فلانی خوابیدی، این كوكش كرده كه من پولدارم. آمده زكات بگیرد. «انزل علی ماءهم» یعنی نازل شو كنار چشمه آب. برو كنار چشمه آب، به قول امروزی‌ها هتلی، مسافرخانه‌ای، خیمه‌ای، یك جایی بخواب كه فردا به هركس گفتی زكات بده، نگویند: چه كسی این را كوك كرده است؟ و به همین خاطر این نصیحت آیت‌الله العظمی فاضل لنكرانی هم خیلی در من اثر كرد.

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۱۶۱
در انتظار بررسی: ۴
غیر قابل انتشار: ۸۱
ahmad
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
16
20
خدا خیرش بدهد استاد را...
به نظر من که هر جوان صاحب شغلی باید حد اقل 2 زن اختیار کند تا دیگر مجردی در ایران نباشد
امید به روزی که شود...
پاسخ ها
میترا
| United States of America |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
چه فانتزی مردانه ای!!
توی توهماتت خوش باش
عماد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
حسود هرگز نیاسود!
توهم فانتزی دیگه چیه؟
یکم از حسادتتون کم کنید.
به قول ahmad
خدا خیرش بدهد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
احمد عزیز خداوند به شما خیر و برکت و همسرانی نیکو عطا نماید.
یکی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
باشه اینها از حسادتشون کم میکنند تو چی میتونی به عدالتت اضافه کنی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
عزیز دیگه تند نرو منظور استادو بگیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
این ناشناسی که حامد رو استاد خودشون می دونن . هر دو فقط قصد خیر دارند اصلا هیچ فکر دیگه ای نمیشه دربارشون کرد . نه ؟ !!
سهیلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
17
13
با همه ی احترامی که برای آقای قرائتی قائلم اما فکرکنم ایشون دچار فراموشی شدن . حدود دو سه ماه پیش ایشون در یکی از برنامه ی درسهایی از قران فرمودند که پیامبرو حضرت علی تا وقتی همسران اولشو در قید حیات بودند همسر دوم اختیار نکردند . آقای قرائتی خدا رو خوش نمیاد این مردان (((((((متاهل و دارای فرزند)))))) رو بلاتکلیف بزارید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
این کار بخاطر مقامات بالای حضرت زهرا و مادر مکرمشان خدیجه کبری بود.
*ولی بعد از آن بزرگواران در آن واحد چند زن را سرپرستی می کردند.!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
عزیزم لازمه که در رابطه با وظیفه همسری بیشتر مطالعه بکنی چون خانم ها با ازدواج دارای همسر می شوند نه سر پرست . البته اگه مامان دوم شوهراشون ندونیم !
میلاد
|
United States of America
|
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
18
19
نظر اقای قرائتی بهترین راه برای حل مشکل بدحجابی و بیکاری و ... است.خدا خیرش بده.بعضی ها هم اینقدر بخیل نباشن.
پاسخ ها
سهیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
اشتباه شما مردان اینه که فکر میکنید اگه یه شب برید خونه این زنتون یه شب برید خونه اون زنتون ، برای هردوشون خونه، ماشین و وسایل رفاهی تهیه کنید خیلی عادلید . حالا من یه سوال میپرسم هر که مرد جواب بده . فرض بگیریم مردی دو همسر اختیار میکنه یکی بچه دار میشه / از زیبایی خیره کننده برخورداره / کد بانوئه و زبان چرب و نرمی داره اما همسر دیگر فاقد این صفات است فکر میکنید به سمت کدومشون گرایش پیداکنید ؟؟؟ اگه اون نگاهی که به اولی داشتید به دومی هم داشتید یعنی هم خیلی مردید هم خیلی عادلید . حالا فهمید معنی عدالت رو ؟ اگر حتی ( یک نگاه ) فاقد از مهر به دومی بندازید عادل نیستید . برای همین میگیم زن دوم نگیرید چون صاف میبرنتون جهندم ( نیشخند)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
آقایان وقتی دومین زن را بگیرند انشاءالله عدالت را هم رعایت میکنند.
محمد صادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
خانم سهیلا کاش از دید خانم های جوان بدون همسر هم به قضیه نگاه میکردند.
میترا
|
United States of America
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
16
16
من نمی فهمم چرا پای زنان بی شوهر که وسط می آید عده ای خیال می کنند دارند در مورد یک سری گونی سیب زمینی حرف می زنند !! یعنی خود این زنها زبان ندارند که شما شده ای زبانشان؟! آیا این زنها حاضرند با مرد مسن تر از خودشان که زن و بچه هم دارد ازدواج کنند ؟!
اصلا مردی که هم توان جنسی هم توان مالی اداره دو زندگی رو داشته باشه و هم عادل و مهربان و با عاطفه باشه بطوریکه بتونه بین زن مسن و قدیمی و زن جوان جدید عدالت عاطفی و جنسی برقرار کنه وجود داره در ایران؟!!! مرد ایرانی و این حرفها؟ِِ واقعا چه توهمی!
پاسخ ها
سهیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
مگه نشنیدی ؟ این قبیل از آقایون ذکرشون اینه ( سنگ مفت ، گنجشک مفت )
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
شما که در ایران نیستید پس با ما چکار دارید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
خانم هر زنی خودش تصمیم میگیره مگه شمارو زور کردن و اگه زور کنن مگه قبول میکنه شماها برای خودتون تصمیم بگیرید
محمد صادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
خانم میترا بهتره شما برید در آمریکا آنوقت قدر مرد ایرانی را میدانید .
در آنجا زن بیشتر به دید جنسی نگاه میشود.
چقد خوبه با انصاف باشی و اگه ناراحتی برو یه جا تنها زندگی کن.یا میتونی تا آخر عمرت مجرد باشی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
خطاب به محمد صادق ؛
آها یعنی شما که برای ازدواج موقت و مجدد اینقدر حرص می زنی فقط قصد خیر داری ؟ !!
به قول خودت به همان آمریکایی ها یه کمی با انصاف تر نگاه کن اول یه سوزن به خودت بزن بعد چشم دیگران و در بیار
محمد صادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
خطاب به ناشناس آخری
شما مثل اینکه از بحث و جدل بی حاصل خیلی خوشت میاد.
ازدواج موقت یه طرح بسیار عالی در شرایط فعلی جامعه ما است از طرفی روابط در چهار چوب دین و شرع است از طرفی مسایل بهداشتی رعایت میشود از طرفی بی بند باری جنسی کم میشود و از طرفی زنان بیوه جوان هم از نظر جسمی و هم روحی تامین میشوند.
در ضمن گناهی هم رخ نداده است.
مسلما در آنصورت شاهد صحنه های زشت و زننده در خیابان کمتر خواهیم بود.
سهیلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
10
13
میلاد جون مرد ها اگه خیلی مرد بودن همین زنهای بی حجابشونو از کف خیابون جمع میکردن دومی پیش کش
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
سهیلا جون میلاد جونت نامحرمه پس با جون خطابش نکن بقیه پیش کش
مدیر پایگاه سهیلا خانم آقا رضا حرف منطقی می زنند شما که از کاربران خوب سایت ما هستید توقع هست به این مسائل دقت بفرمایید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
عالی بود زدی تو خال
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
به رضا جون هم بفرمائید سهیلا رو سهیلا جون خطاب نکنه ;-)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
یکی نیست به این ناشناس آخری بگه خودت هم که مرتکب همین اشتباه شدی !!
سهیلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
8
14
میلاد جون مرد ها اگه خیلی مرد بودن همین زنهای بی حجابشونو از کف خیابون جمع میکردن دومی پیش کش
پاسخ ها
علي اصغر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
با نظرات واقعا موافق هستم ولي خودم را خسته نميكنم چون تا به حال انقدر از بي غيرتي مردها نوشتم كه بولتن منتشر نكرده ديگه خسته شدم وگرنه انقدر دل از بي غيرتي مردها پر است كه خدا مي دونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
گفته استاد با اینایی که شما از پیش خودتون میگید فرق میکنه
محمد صادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
زن ها هم اگه زن بودند به غیر از شوهرشون برا کسی آرایش نمی
کردند.
فاطمه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
مثل اینکه این آقا محمد صادق به فنون زن داری آشنا نیست و نمیدونه که اگه زنی هم مشکل داره این دقیقا نشان دهنده ی بیکفایتی شوهرشه که یا توجه کافی رو به زنش نداره اصطلاحا دلش جای دیگه است و یا دلش هینجا است و جایی نرفته اما اجازه میده دل مزدای دیگه هم بیان همین جا
محمد صادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
خانم فاطمه مسلما اگه یک زن با ایمان و مومنه باشد اهل آرایش نخواهد بود.
چرا بی ایمانی زنان را توجیه میکنی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
17
5
زن دوم حق مسلم ماست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
10
13
من یک سوال از خانمها دارم و توقع دارم با منطق و بدون عصبی شدن جواب دهند:چه پیشنهادی برای حل مشکل بی همدمی این یک میلیون زن بیوه دارند؟ گیریم 500 هزار نفر نیازی حس نمی کنند، بقیه چی؟اگر مخفیانه و از راه حرام مشکلشان را حل کنند صدای کسی در نمی آید،ولی همین که کسی از راه قانونی و شرعی وارد شود ،صدای وا مصیبتا وا حقوق بشرا گوش فلک را کر می کند!
پاسخ ها
سهیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
پیامبر (ص) 28 ساله و حضرت خدیجه 40 ساله بودند که پیوند زناشویی بستند . ( این نمونه بارز یک الگوی رفتاریست ) . حالا اگر شما عصبی نمیشید لطف کنید در قید و بند ازدواج با دختر باکره نباشید و بدون در نظر گرفتن شرط سنی همسری مهربان برای یکی از آن یک میلیون زن بیوه و پدری دلسوز برای فرزندانش از شوهر قبل باشید . باتشکر
محمد صادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
من جواب خانم سهیلا رو دادم متاسفانه بولتن شجاعت نشرش رن نداشت.
سحر
| United States of America |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
وقتی زنها اینقدر در مورد این مسئله حساس هستند (که خیلی طبیعی هم هست) مردانی که قصد امر خیر دارن بعد اختیار کردن همسر دوم قطعا همسر اولشون رو از دست میدن (یا به صورت طلاق یا عاطفی)
پس نه تنها مشکل حل نمیشه که بیشتر هم میشه
حالا نظرتون چیه دوستان؟ :-)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
سحر جان من کاملا با تو موافقم ولی بعضی افراد فقط جلوی روی خودشون رو می بینند و یه نگاهی به پشت سرشون نمی کنند که ببینند که کارهاشون چه تبعاتی داره
ازدواج موقت و مجدد حکم خداست و ما در اصل حرمت یا حلیت آن حرف نمی زنیم بلکه در رابطه با بجا و نا بجا استفاده کردن از این حکم بحث داریم
محمد صادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
اتفاقا بهترین زمان برای ازدواج موقت شرایط فعلی جامعه ماست.
1. آمار طلاق بالاست.
2. سن ازدواج بالاست.
3.خانم بیوه جوان زیاد داریم.
4.جوانان بیکار زیادی داریم.
5. آمار بالای گسترش ایدز از طریق ارتباط نامشرع.
6.گسترش فرهنگ غربی توسط ماهواره
7.اختلاط بین زن و مرد و به تبع اون ایجاد تحریکات دیداری متقابل بین زنان و مردان.

آیا با شرایط بالا بهترین راه ازدواج موقت نیست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
صيغه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
13
8
آخه مشکل اینجاست که بعضی از زنها در محیط بیرون خود را به نمایش می گذارند ولی برای شوهرانشان سخت گیرند.در صورتی که باید عکس این باشد.خدا زنها را و مردها را خوب میشناسد که صیغه را حلال نموده
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
5
12
در اینصورت همسر اول از شوهر جدا میشود و فرزندان هم اسیب روحی میبینند و باز هم همان مشکل پیش می اید زنان متاهل به درک مگه نه؟
پاسخ ها
فاطمه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
چه عجبی بلآخره یه پسری هم پیدا شد که به عواقب مسئله هم نگاه می کنه و فقط دنبال کار خیر کردن برای زنان بیوه جوان نیست .
محمد صادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
راه حل این موضوع برخورد منطقی زنان با مساله است.
بهتره انها خودشان را جای آن زن بیوه تنها بگذارند.
انوقت چی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
خدا به فریاد اون زن بیچاره ای برسه که با این آقا محمد صادق ازدواج کرده یا در آینده می کنه . چون اصلا سرنوشتش معلوم نیست !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
محمد صادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
خطاب به ناشناس آخری
بهتره به جای فرافکنی اگه طرحی برای حل موضوع داری بگویی و اگر نداری بهتره غصه دیگران رو نخوری.
حضرت علی میفرمایند نبین چکسی میگوید ببین چه میگوید.
یعنی اینکه به حرف گفته شده دقت کن نه به اینکه این حرف را من یا کس دیگری زده ایم.
مصداق بارز مغلطه همین موضوع است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
آقا محمد صادق بازم میگم خدا به داد اون بیچاره ای برسه که با تو ازدواج می کنه با این طرز تفکری که در رابطه با ازدواج داری .
محمد صادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
خطاب به ناشناس آخری.
کاش مطالبم را بدون عصبانیت و با منطق بالاتر می خواندید تا لاقل با منطق جوابم را میدادی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۸
9
9
چون تعداد خانمهایی که شرایط ازدواج دارند(بیوه و باکره)از آقایون بیشتره ،خواه نا خواه برای اینکه همشون ازدواج کنند،یا باید خانمها تنها بمانند یا آقایون بیش از یک زن بگیرند.متاسفانه راه دیگری وجود ندارد!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۸
این آمار دقیق رو از کدوم سر شناسی بدست آوردید!!!
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۸
4
17
زن دوم داشتن ورعایت عدالت امری بسیارسخته.خودحضرت آقاهم گرفتن زن دوم رابه شدت مذمت کردن.مادنبال احکام نمیریم وازاون تقریباهیچی نمیدونیم
من آدم فمینیستی نیستم اما یه دونه زن خوب اختیارکردن وتموم محبت هاروبه سمتش گسیل کردن بهترازاختیارکردن زن دومه(یاعلی)
پاسخ ها
روزبه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۸
داداش کاش همه مثل تو عقلانی تحلیل میکردند نه از روی شهوت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۸
آقا حامد آفرین به خاطر دید روشن و واقع بینانه ای که به مسئله داری توی این دوره زمونه کمتر پسری مثل تو فکر می کنه .
*
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۸
چه جالبه، جناب روزبه حالا یا خانمی این طور حرف زدی! نمی دونم. به هر حال جالبه که شهوت رو فقط میل جنسی آقایون تعریف کردی. انحصار طلبی خانم ها با توجه به نیاز جامعه به جنس مذکر خودش یک نوع هوا پرستی خیلی بد هست که در آینده دامن زندگی دیگر نسل ها رو به خاطر مجرد موندن و نادیده انگاشه شدن نیازهای خیلی از خانم ها خواهد گرفت. چطوری؟ این طوری که فساد و فحشی در جامعه زیاد و معمول خواهد شد و ارتباطهای پنهانی و عادت به اون ارتباطات شدیدا باب خواهد شد. کمی عاقلانه حرف بزنیم و عادلانه. شهوت را فقط به میل جنسی اطلاق نکنیم، خود خواهی را هم ببینیم که در این زمینه یک شهوت بزرگ است.
ناشناس
|
-
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۸
8
8
من فکر می کنم که نظر آقای قرائتی صحیح است و ما نباید کاسه داغ تر از آش شویم خب بعضی ها به یک زن قانع نیستند چه باید بکنند و شما هم که به جای آنان نیستید و همچنین بعضی از زنها فقط احتیاج به یک هم دم دارند همه اش که مسائل جنسی نیست شریعت تعیین میکند که چه کاری صحیح است نه من و شما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۹
3
3
چرا شما روي دو تا بحث ميكنيد شايد يكي وسع چهارتا به بالا را هم داشته باشه ؟ والّا!
جوانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
7
7
آقای قرائتی من خیلیشما را دوست ولی خدایی چرا مدا رو پررو می کنید ؟ لطفاً اگه این نظرات را می بینی این بحث رو جمع کن ....... ممنون
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
8
4
ببینید وقتی در شرع و اسلام میگوید مرد میتواند زن دوم بگیرد ولی زن ها فقط یک شوهر ولا غیر علت چیست چرا موضوع برعکس نشد به نظر من تفکر اسلام برای انسانها نگاه دهندگی ویا از خود گذشتگی و بخشش و محبت و ایثار ... ودر هیچ جا نمی گوید بگیر و در تمام احکام واخلاق حکم دهندگی دارد ودر زنها حس حسادت (طبیعی) بیشتر است و این حس بیشتر آسیب را درراه رسیدن به کمالات اخلاقی به دنبال دارد وقتی زنی اجازه میدهد شوهرش زن دوم بگیرد به معنی این است از وابستگی و دلبستگی و..... خود گذشته وبه قدرت مافوق و بالاتری (خدا) وصل شده است تا نبخشی بهتری بدست نخواهی آورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
انشاء الله که علی آقا توی همه مسائل اینقدر متشرع باشند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
شايد هم بزور كتك يا ترس از طلاق يا وعده و وعيد باشه
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
3
7
چه اشکالی داره یه جوان بره با زن بیوه از خودش بزرگتر ازدواج کنه واقعا چه اشکالی داره یه کمی فکر کنید بعد نظر دهید
محید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
5
7
خواهران عزیز و گرامی . برادران معزز استاد حرف دین خدا را زده است ازدواج مجددو متعه حکم دین ماست اما باید به یک نکته ظریف توجه کرد که با انجام مستحب نباید واجب ترک شود یعنی اگر مردی بخواهد ازدواج موقتی صورت دهد نباید ازدواج دائم و زندگی زناشویی خویش را در معرض نابودی قرار دهد باید عاقلانه و با توجه به وضعیت زندگی و آینده زندگیش تصمیم به انجام این کار بگیرد درست است نسلی از زنان ما و بخشی از دختران عزیز این کشور از نعمت همسر مناسب بی بهره مانده و به نوعی هرم ازدواج شکل و قواره خودش را از دست داده است این حقیقتی است که بعضی از مردان توانایی اختیار کردن و مدیریت چند خانواده را دارند اما درصد اینگونه مردان کم است خیلی ها با ازدواج مجدد و یا متعه سریعا دچار مشکل خانوادگی می شوند پس برای اصلاح این هرم بهم ریخته باید فکری اساسی کرد باید همه جوانب را در نظر گرفت و حکم خدا را هم را قبول کرد نه اینکه چون ما زنیم و خوشمان نمیاد هویی سرمان بیاد حکم را رد کنیم
دمم گرم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۱
2
2
من يه دونشو هم ندارم ............
پاسخ ها
سمیرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۱
آخی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سهیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۱
2
8
حضرت علی تا زمانی که حضرت فاطمه در قید حیات بودند همسر دومی نداشتند . همین طور حضرت محمد تا زمان حیات حضرت خدیجه . حکم اولیه و کلی در امر ازدواج تک همسری است . اینکه اسلام هر مجرایی را باز گذاشت به معنای آن است که لزوما باید رویه عام در مسئله باشد . اینگونه نیست همچنان که از راه بینی نیز می توان آب خورد و چنین مجرایی وجود دارد ....
انسان متعادل و فطرت مداری که هدف از ازدواج را در راستای هدف زندگی گم نکرده در ازدواج نیز صرفا به دنبال تمنیات نفسانی نخواهد بود .
بهزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۱
4
4
ولش کنین بابا!
وقتی زنها حاضرند یه عمر تنها بمونن ولی زیر بار هوو شدن نرن شما چرا یقه جر میدین؟
ولشون کنین بزارین با تنهایی خودشون خوش باشن!!!!
بعضی!! (حالا نمیگم کدومشون)از زنان پیغمبر هم به هم حسادت می کردن. شما هم دل خجسته ای دارین که فکر می کنین زنان(اونم تو این دوره زمونه!) حاضر میشن زن دوم یه نفر بشن!!!!!!
پاسخ ها
*
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۱
هم حق گفتید هم نا حق. ولشون کنید نه. بذارید ابعاد قضیه روشن تر بشه. معضلی نیست که روی جامعه تأثیر نذاره و فقط یک مسئله شخصی باشه. فکر می کنید اونها که تنها می مونند تا آخر همین طوری گوشه خنشون کز می کنند و می میرند و عشقی برای خودشون دست و پا نمی کنند. زنهای تنها هم آدمند و دل دارند، خواه نا خواه دلشون یه جایی می ره، و این دل رفتن ارتباطات پنهانی رو در پی خواهد داشت و برای جذب اتفاقات و نمودهای دیگری در جامعه خواهیم دید نهایتا می شود فحشا و فساد در جامعه و رواج بی بند و باری و همین هم به نسل بعد به میراث می رسد.
دکتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۱
5
5
نظر سهیلا و میترا. زنانه هست. نمی دونند که عدالت به چه معناست؟ عدالت قلبی لازم نیست. خانمها. اگه باور ندارید . مطالعه کنید
حاجی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۱
4
4
به نام الله
با سلام
از آنجا که پیداست متاسفانه جامعه ما با اینکه اسلامیه اما هیچ نگاهی به اسلام نداره!
اگر داشتن زن دوم حرام بود که اسلام تعارف نداشت میگفت حرام! خب حالا که نگفته حتما دلیل داره! گفته نشده هرکی بخواد میتونه زن بگیره ، بلکه هرکی میتونه بگیره! خب حالا اگه کسی زندگی خوبی داشت همسرش در حدش بود و هیچ نیازی بی جواب نبود دیگه دلیلی واسه زن دوم نیست مثل رابطه پیامبر اسلام (ص) و امام علی (ع) با زنان اولشون ! و مورد دیگه اینکه یه جایی هم هدف از ازدواج دوم دستگیری از یه زن به خاطر نیاز مالی و برطرف کردن نیازهایی که ممکنه اونو به فساد بکشونه که این هم پسندیده هست! بدرود
سهیلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۱
4
7
من از طرف جامعه زنان اعلام می کنم که حرف های استاد قرائتی مو به مو درست است
پاسخ ها
سهیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۱
سیبیل هاتو میزدی بعد با نام من کامنت میزاشتی اخوی
سمیرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۱
خطاب به سهیلای دوم خواهرجون مگه فقط شما اسمت سهیلاست
محمد صادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۱
خطاب به سهیلای دوم که فکر میکنند همه خانم ها بعد بیوه شدن باید تا اخر عمر مجرد بمانند تا دوباره با یک پسر مجرد ازدواج کنند .
پازدواج موقت هم که از نظر ایشان کار بسیار بدی است.
پس آن خانم بیوه جوان چه کند؟
فاطمه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۱
کاش همه مثل محمد صادق اینقدر به فکر خانوم های بیوه و در عین حال جوان - نه میانسال و مسن- بودند و اینقدر دغدغه داشتند که بتونن یه کار خیری براشون بکنن. نه؟ !!
محمد صادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۱
خانم فاططم اولا اینکه بحث این خبر خانمهای بیوه جوان هستند.پس لاجرم باید در این مورد بحث کرد.
ضمنا لطف کنید به جای مسخره کردن و یا کنایه زدن منطقی صحبت کنید.
من فکر میکنم طرح ازدواج موقت بسیار مشکل گشاست برزای جامعه فعلی که دلیل های آنرا گفته ام حالا شما طرح خود را بگویید.
اگر هم طرح ندارید لاقل ادب را رعایت کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۱
نکنه تو همومنی که سه تا زن داشتی و تو تلویزیون با شهامت آمدی و از خودت دفاع کردی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محمد صادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۱
خانم ناشناس آخری که به نظر خودت لابد خیلی با نمکی.
کاش به جای کنایه زدن کمی منطقی جواب میدادی.
در ضمن مطمان باش خدایی که ما رو خلق کرده صلاح انسان ها رو بهتر میدونه.و به همین دلیل وقتی خدا چیزی را حلال میکند حتما در ان مصلحت ماست.
میگویند در آخر الزمان حلال خدا حرام و حرام خدا حلال میشود.
الان ما ازدواج موقت را خیلی کار بدی مدانیم







خطاب به ناشناس آخری
شما که انقدر با نمکی چرا نمیری فیلم طنز بازی کنی؟
میگویند در آخر الزمان حلال خدا حرام و حرام خدا حلال میشود.
حالا هم ما ازدواج موقت را خیلی کار بدی میدانیم ولی ارتباط جی اف ها با بی اف ها را اهمیت نمیدهیم.
خدا خالق ماست و به همه امور داناست پس اگر امری را حلال میکند چقدر خوب است که به مصلحت خدا تن بدهیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۱
نه آقا محمد صادق ما حرام نمی دونیم شما می تونی بری و با چند تا خانم ازدواج موقت و مجدد داشته باشی و همه جوره از خجالت همه در بیایی .
شاید اینجوری معضل حل بشه . نه؟
دلسوز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۱
چرا شما این حرف را توهیت تلقی می کنید ؟ اون بنده خدا به رعم خودش مشکل سه تا خانم رو حل کرده اگر از نظر شما اشکال داره و توهین آمیزه چرا اینقدر از مسئله دفاع می کنید . به نظر من شما هم که مدافع سر سخت همگانی شدن و رویه شدن ازدواج موقت و مجدد در جامعه هستید باید تا میتونید سعی کنید از این طریق مشکل گشا باشید .
با تشکر
محمد صادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۱
خطاب به ناشناس آخری و دلسوز.
من نمیدانم چرا هیچ کس جواب منطقی به من نمیدهد.من در بالا علت اینکه ازدواج موقت را بسیار مشکل گشا میدانم گفته ام نمیدانم چرا کسی منطقی طرح مرا رد نمیکند.
آیا واقعا حساسیتی که در مورد ازدواج موقت است در مورد جی اف و بی اف هم بود.
واقعا چرا جامعه ما اینگونه فکر میکند؟
حدیثی که از حضرت علی را گفتم هم لابد میخواندید بعد انقدر کنایه میزدید.
دکتری فقه و مبانی حقوق
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۱
آقای محترم همه این مواردی که نام بردید و به زعم خودتان بستر رویه شدن ازدواج موقت را امروزه کاملا فراهم می بینید همگی معلول سیاست های غلط فرهنگی و اقتصادی در جامعه است و نه معلول عدم کفایت ازدواج دائم . اگر مشکل کار و مسکن جوانان و در بعد فرهنگی نگرش افراد نسبت به نحوه ی برگزاری هزینه های ازدواج و انتخاب همسر بر اساس موازین ارزشی و اصیل حل شود . موضوع ازدواج موقت که شما آن را به عنوان یک راهکار برای امروز جامعه تجویز می ; کنید سالبه به انتفاع موضوع خواهد می کنید ، و تنها در بستر خودش - و نه به عنوان جایگرین ازدواج دائم - اجرا می شود .
آقای محترم چرا شما اینقدر با دید بسته و محدود به تبعات رویه شدن ازدواج موقت در جامعه نگاه می کنید ؟
آیا نمی دانید که اگر این امر اتفاق بیفتند چه فجایعی رخ خواهد داد :
1. در ازدواج موقت مرد می تواند نفی ولد کند بنابراین جوانی که امروزخ به خاطر مسائل اقتصادی زیر بار ازدواج دائم نرفته و با ازدواج موقت می خواهد رفع نیاز کند زیر بار فرزندی که از ازدواج موقت ایجاد می شود ، خواهد رفت ؟
یقین داشته باش که آمارکودکان بی سرپرست در این شرایط قابل پیش بینی نخواهد بود
2. مرد هر زمان که بخواهد می تواند مدت را بذل کند و حتی به تعهد کوتاه مدتی که ابتدائا با زن به توافق رسیده پای بند نباشد .
3. یقین داشته باش زنی که تن به ازدواج موقت داده است یا برای تعمین نیاز مالی بوده و یا این قدر بی سر پناه بوده است که به یک پناه هر چند موقت هم راضی شده البته اگر از جانب مرد مورد سوء استفاده و بعد بذل مدت قرار نگیرد . در شرایطی که فرد می رود و کلیه خودش را برای مشکل مالی می فروشد آیا ازدواج موقت کارکرد یک ازدواج را خواهد داشت ؟
4. این که سن بالای ازدواج را علت و توجیه رویه شدن ازدواج موقت می دانی برایت متاسفم . کمی عمیق تر نگاه کن
3. تحقیقات ثابت کرده است که احساس رضایتمندی مردان بعد از ازدواج بالا خواهد رفت چرا که یکی از اصلی ترین دلایل ازدواج برای یک مرد رفع نیاز های جسمانی اوست اما در رابطه با زنان اینگونه نیست واحساس رضایتمندی بسته به کیفیت رابطه خواهد داشت که ازدواج موقت چون صرفا برای تامین غرایض است و کوتاه مدت است
4. توصیه می کنم که شما حتما و حتما در رابطه با فلسفه ازدواج موقت مطالعه کن و رویکرد دقیق دین نسبت به این مقوله و احکام فقهی آن مطالعه کن و ببین که آیا می تواند روند جاری در امر ازدواج واقع شود ( در هر موقعیتی) و آیا پاسخگوی تمام مشکلات خواهد بود ؟
5. و.....
در شرایطی که فقها و حقوقدانان می کوشند تا قوانین را بنا به مصالح اجتماعی تنظیم کنند که در این شرایط گاه عمومیت و اطلاق یک حکم شرعی را نادیده می گیرند و قانون را به خاص و مقید بیان می کنند تا مصالح جامعه در نظر گرفته شود ( به عنوان مثال شرط اذن ولی در ازدواج دختز بالغه باکره که رای مشهور فقهاء عدم لزوم اذن ولی است اما می بینیم که قانونگذار در ماده 1042 قانون مدنی اذن ولی را لازم دانسته و موارد بسیار دیگر) بنابراین لازم است تا به طور صریح در رابطه با ازدواج موقت هم همین رویه اعمال شود تا شاهد کج فهمی افراد نباشیم .
ناصر کفایتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
5
4
هر وقت یاد گرفتید به جای نظرهای بی خود تن به دین بدید همه چی درست میشه.در قرآن اومده ساره همسر ابراهیم هم به هاجر حسودی کرد ولی ابراهیم ساره را کتک نزد هاجر را به جای دیگه ای برد چون خواصیت زن حسده و حتی خداوند هم در کتابش متذکر این مطلب شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
آقا ناصر لطفا مودب باش و فرافکنی نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
چه بی ادب !
فاطیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
4
5
سلام همگی خسته نباشید
من فاطیما 33 ساله هستم شوهرم به علت بیماری سرطان خون به رحمت خدا رفت.
من کارمند شرکت پست هستم و دو تا پسر به نام سهیل و سینا دارم سهیل 3 ساله سینا 4 ساله وقتی شوهرم مارو تنها گذاشت خانواده شوهرم هم مارو تنها گذاشتند من بودم و دوتا بچه و یک پدر پیر بازنشسته شهرداری و یک مادر پیر و شکسته من رو به دلیل قرار دادی بودنم مجبور شدم که از پست بیام بیرون 3 ماه دونبال کار بودم یک جا پیدا کردم که منشی میخواستند روز اول مدیر گفت شرایط این شرکت اینه که با چادر پشت میز ننشینید و با ارایش و با بیرون گذاشتن مو برای رفت و آمد خریداران خارجی مناسب باشه از اونجا زدم بیرون چندتا کار رو تجربه کردم با تمام سختی هاش ولی به دلیل مدت زیاد کار و دلشوره بچه هام از اونجاها هم به خاطر غیبتام و دیر رفتنام بیرون کردند و بعضی هاشون خودم اومدم بیرون به دلیل سالم نبودن جو محل کار. بهم پیشنهاد کار در خونه دادند رفتم و مشغول کار شدم الانم دارم پله های خونه های مردم رو تمیز میکنم و هر روز بارها و بارها به من پیشنهادهای مختلف غیر شرعی میدوند که از زنده بود خودم پشیمون میشم یکی از خانم هایی که هر هفته به خونشون میرم برای تمیز کردن راه پله هاشون از من خوشش اومد و برای پسرش پیشنهاد داد وقتی فهمید بیوه هستم و پسرش مجرد هفته بعد دیگه بهم زنگ نزد که برای کار بیام، من خیلی بیشتر از اونی که فکرشو بکنید سختی کشیدم نظرات تمام خانوم ها و آقایون رو خوندم بعضی از خانوم ها که انگار رنگ سختی و گرفتاری رو به روی خودشون ندیده بودند و صداشون از جای گرم بلند میشد و بعضی هم نه... منصف بودند اما اونها هم از وضعیت منو امسالهم خبر ندارند بعضی از آقایون که با قشر ما طوری بخورد میکنند که انگار بدبخت تر از ما دختران بیوه توی این دنیا نیست وقتی صحبت آقای قرائتی رو خوندم اشک توی چشمام جمع شد و خیلی براش دعا کردم چون واقعا از این وضع خسته شدم برام مهم نیست که مرد زندگیم چندتا زن داشته باشه فقط میخوام توی خونه بمونم به دور از چشم های هرزه میخوام به بیماری مادرم برسم به تربیت بچه هام حرفای مردم دیگه برام ارزش نداره چون رسیدم به آخر خط من احترام زیادی برای خواهرای خودم قائلم انشاالله انشاالله انشاالله خدا نکنه که حتی یک روز هم مثل من باشید انشاالله که همتون خوشبخت بشید ولی خواهرای خوبم همه حرفای شما درست ولی من کارم به جایی رسیده که حاضرم با یه آدمی که از روی هوس باهام ازدواج کرده و دست بزنم داره ازدواج کنم ولی از این وضعیت خلاص بشم خیلی از خانوم ها به محضی که فهمند که من بیوه ام رنگشون میشه عین گچ و بدون اینکه نکنه شوهرشون از قضیه بو ببرند از کنار بلند میشند و با غرور دست همسرشون رو میگیرند و از پشت شیشه ماشین شوهرش به منو دو تا طفل معصومام نگاه میکنند.
خیلی ممنون میشم از همه برادر و خواهرا که این بحث رو تموم کنند
چون واقعا نظرات بعضی هاتون خیلی ناراحت کننده است بیشتر توی دل من و امسال من رو خالی میکنه امام صادق فرمود در برابر موردی که نه علمش رو داری و نه تجربه سکوت کن بخدا این این کشمکش هاتون دردی رو از ما دوا نمیکنه بلکه دردمون رو بیشتر میکنه وقتی گفته میشه خواصیت زن حسده یا دخترایی که میگند اگر خیلی دلتون میسون خوب خودتون برید بگیرید و مارو عین توپ به این و اون پاس میدید یا حرفی که یکی از خواهرای خوبم نظر داده بود و گفته بود (چه فانتزی مردانه ای) میخواستم بهش بگم اگر یک دونه از مصائب من رو میدونستی هیچ موقع نمیگفتی نظر فانتزی وقتی حاج اقای قرائتی این حرف زندند امیدوار شدم که اسلام برای مارو هم جزو آدم حساب میکنه.
ببخشید مجبور شدم اینارو بنویسم چون همتون در اشتباهید
تا وقتی تن به این موضوع ندادید نمیتونید در موردش نظر قاطع بدید
برام خیلی دعا کنید...
سحر
|
United States of America
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
4
4
قابل توجه اونایی که میگن زنها حسود هستند
شما خودتون تحمل مرد دیگه ای رو در کنار زنتون دارید؟ حتما نه
پس این خصلت آدم هست نه زن یا مرد
فاطیما خانم بخوانید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
2
7
فاطیما خانم مادر من بعد از اینکه متوجه شد پدرم زن دیگه ای داره جنگ راه انداخت تو خونه، و حتی بعد از اینکه پدرم اون زن رو طلاق داد هم راضی به زندگی با پذرم نشد و طلاق گرفت، الان حدود ده ساله که من و مادرم با هم زندگی میکنیم وخیال ازدواج دوباره هم نداره، من هم 35 سالمه و بخاطر ترسی که از خیانت احتمالی همسر آینده دارم قصد دارم ترشیده بشم
معذرت میخوام رک میگم اما مادرم همیشه اون زن رو لعنت میکنه که زندگی ما رو خراب کرد (و البته بابام رو بیشتر لعنت میکنه)
شما گفتی که برات فرقی نمیکنه که شوهرت چند تا زن داشته باشه، بله میدونم، حتی اگه به خاطر ازدواج شما زن اول مرد آواره بشه باز هم براتون مهم نیست چون خودتون شرایط سختی دارید و فقط به فکر راحتی هستید
اما این دلایل کافی نیست که زندگیه دیگه ای رو ویران کنید
بجای اینکه شوهر چند زنه پیدا کنید من براتون دعا میکنم با آموزش مناسب شغل خوبی پیدا کنید و به کسی احتیاج نداشته باشید یا اینکه مردی پیدا کنید با شرایط خودتون (یعنی یک مرد که زنش رو از دست دااده یا طلاق گرفته)


آقایون هم اگه میخواهند برای این خانوم محترم کاری انجام بدهند میتونن به ایشان کمک مالی بکنند، لازم نیست حتما ازدواج کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
من کاملا با نظر شما موافق هستم و زمانی که مطالب فاطیما خانم رو خوندم احساس کردم که ایشون مشکلات و سختیهای زیادی دارند اما مشکل ایشون در درجه اول مضیقه مالی است و در این شرایط ازدواج خودش هدف نیست . و ازدواج موقت هم به طریق اولی نمی تواند مشکل ایشان را حل کند چون همانطور که از اسمش پیداست موقت است و هدف از آن صرفا تامین غرایز است و نه ایجاد مامن امن و آرام و پایدار برای طرفین .
مدیر پایگاه ازدواج موقت هدفش صرفا تامین غرایز نیست بسیاری هستند آن مامن امن و آرام و پایدار را برای همسران موقتشان فراهم کرده اند مهم تفاهم و درک متقابل بین دو فرد است این نوع ازدواج نوعی انتخاب و اختیار دادن هم به زن و هم به مرد است خواهران و برادران عزیز نظر دهنده در اظهار نظر حکم و معنای آن را در نظر داشته باشند و کمی عمیق تر به این مقوله بسیار مهم اجتماعی و دینی نگاه بکنند ، خواهران گرامی و حتی برادران گرامی توجه داشته باشید دین داری و گردن نهادن به احکام الهی در مواقع سختی ها خود را نشان می دهد رضای خدا از همه امور مهمتر است رضایت او را بدست آورید، بعضی مواقع آدم باید یک سوزن به خودش بزند و یا جوالدوز به مردم و بسیاری از ماها باید خود را جای زن بیوه ای که سرپرستی ندارد فرزند یتیمی یا فرزندان یتیمی را سرپرستی می کند و نیازمند مامن و پناهگاهی است اصلا هم بفکر برآورده شدن غرایزش نیست که اگر هم باشد گناهی مرتکب نشده و یا مردی که اسیر زنی بداخلاق و زبان نفهم شده و روزها و شبهایش چون روزگار شمر می گذرد و یا شاید ازدواج موقت با یک زن دیگر ارامش را برای او به ارمغان بیاورد و تحمل زندگی را اسانتر کند و همه اینها بر می گردد و به اختیار انسانها برای انتخاب نوع زندگیشان و چه زیباست انتخابی که مورد رضایت خدا باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
0
6
از بولتن عزیر به خاطر دغدغه ای که دارند تشکر می کنم .
اما لازم است تا در رابطه با فلسفه ی ازدواج موقت عمیق تر نگاه شود که صرفا اتفاء غریضه جنسی است و آن هم در شرایطی که فرد از طریق ازدواج دائم قادر به تامین آن نیست . علاوه اینکه در بسیاری از روایات ائمه افراد را از ازدواج موقت با داشتن همسر دائم منع نموده اند و تایید و تاکید مدام آن صرفا به هدف احیاء این سنت متروکه بوده است و نه اینکه آن را رویه عام در امر ازدواج قرار داده و حلال همه مشکلات بدانند .
بنابراین توصیه می کنم که مقالاتی را در این رابطه حتما ببنید .
علاوه اینکه احکام اسلامی باید با عرفیات هر جامعه منطبق گردد البته تا جایی که حلال خدا حرام نشود و یا بالعکس همچنان که اگر چه از نظر شرعی مرد برای ازدواج مجدد تا 4 همسر و ازدواج موقت بدون سقف معین ، منعی ندارد اما می بینیم که قانونگذار در «ماده 16 قانون حمايت از خانواده تاكيد مي‌كند اگر مردي بدون رضايت همسر اولش زن دومي اختيار كند چه دائم و چه غيردائم حق طلاق براي زن ايجاد مي‌شود. مبناي چنين مساله‌اي هم به اين دليل است كه با ازدواج دوم مرد، نوعا همسران اول از نظر روحی در این شرایط در حرج و سختی قرارگرفته و تا جایی این امر همگانی است که ازدواج دوم مرد از مصادیق حرج زن دانسته شده و به واسطه آن همسر اول - مستقیما و بدون اینکه نیاز به وکالت از طرف مرد باشد - می تواند از دادگاه طلاق قضایی بگیرد .
بنابراین با توجه به موارد و مصادیق عینی تبعات ناهنجار اجتماعی که چند همسری به بار می آورد بهتر است سیاستگذاری ها به سمتی برود به جای اینکه هر مرد متکفل چند زن باشد . و یا افراد به واسطه ی ازدواج موقت دنبال یک مامن پایدار باشند ، شرایط ازدواج به هنگام برای جوانان فراهم شود .
من کاملا با پاسخی که دوستان به فاطیما خانم دادند به خصوص راه کارهایی که برای کمک به ایشان بیان شد که به جای اینکه همسر چندم فردی باشند با مردی با شرایط خودشان ازدواج کنند و یا صرفا از به خاطر مشکل مالی است که به هر ازدواجی راضی شده اند افراد باید مشکل مالی ایشان را حل کنند .
مدیر پایگاه با تشکر اما ما مجددا دوستان را به پاسخی که داده ایم ارجاع می دهیم
پاسخ ها
محمد صادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
در جواب ایشان که میگویند بهتر است به جای گسترش ازدواج موقت شرایط ازدواج بهنگام را فراهم کنیم باید بگویم که:

در شرایط فعلی که هزین های ازدواج بسیار بالاست و بیکاری وجود دارد آمار طلاق بالاست و چشم و هم چشمی خانم ها رو به گسترش است و تجملات رو به افزون و گرانیه بالا و همچنین گسترش فحشا و بیماری های مقاربتی به خصوص تغییر الگوی انتقال ایدز از اعتیاد به رفتار های پرخطر جنسی و گسترش زنان روسپی خیابانی و مانکنهای خیابانی و دوستی های دختر و پسر و گسترش تحریکات دیداری در جامعه آیا باز هم در شرایط فعلی امکان فراهم کردن شرایط ازدواج بهنگام وجود دارد؟
البته ازدواج دایم اولویت دارد
اما با شرایط بالا تا بخواهیم فرهنگ سازی کنیم و شرایط را مهیا کنیم مطمانا باعث تباهی در جوانان خود شده ایم.
واقعا باید از دید جوانان مجرد بیکار و زنان بیوه به این قضیه نگاه کرد تا بتوانیم مشکل را حل کنیم.
.........
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
این کاملا حرف بی معنی و بی منطقی است که هر گاه یک جامعه به واسطه سیاستگذاری های غلط سردمدارانش بیمار شد ، ما به جای درمان بیماری حرکت جامعه را در همان جهت غلط برنامه ریزی کنیم .
به نظر من باید موانع ازدواج صحیح و اصولی و دائم که اصل و حکم اولیه در امر ازدواج است و شارع ابتدا می خواهد چنین رویه ای معمول در جامعه باشد بر طرف کنیم و نه آنکه راه را کج تر و هدف را دورتر کنیم .

باش که اگر با توجه به شرایط کنونی ازدواج موقت را رویه و عام و همگانی و جایگزین ازدواج دائم قرار دهیم در دهه های آینده شاهد مشکلات افزون بر آنچه الان داریم خواهیم بود .
بنیان و نظام خانوداه با توجه به کارکرد ها و تاثیرات بسیار مهمی که روی افراد و نظام جامعه دارد - و تنها یکی از آنها تامین غرایض است - تنها زمانی که به صورت دائم شکل بگیرد قادر به ایفاء نقش در زمینه انسان پروری و بستر سازی برای رشد استعداد ها و ... خواهد بود
خودت تصور کن که اگر پدرت با توجه به هزینه های بالای ازدواج دائم و اینکه در رفع نیازهایش محدود به یک زن شده زیر بار نرفته و می خواست با ازدواج موقت زندگی خود را سپری کند . در این شرایط مطمئن باش الان تو در وضع کنونی ات - هر چه هست – نبودی و حداقل اینکه معنای واقعی یک پدر مسئول را درک نکرده نمی کردی وبه عنوان فرزند فردی که با زنان متعدد ازدواج موقت دارد آسوده اینجا اینجا نشسته بودی ونظرات غیر شناسانه و تک بعدی برای معضلات چند علتی جامعه بدهی .
محمد صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۵
3
4
من این مطااب آخر را خواندم مخصوصا کامنت فاطیما خانم را و بعد کامنت فاطیما خانم بخواند.
من باز هم میگویم اگر مادر ایشان از پدرشان به خاطر آن ارتباط شرعی طلاق گرفته اند به شدت از نظر ایمانی ضعیف بوده اند.کاش به عمق کلمات فاطیما خانم نگاه میکردید.میدانید بزرگترین معضل ایشان چی بود؟
نبود سرپناه نه قضیه مالی.
آن خانمی هم که گفتخه بود تا آخر عمر از ترس ازدواج نمیکنند بسیار حر ف غیر منطقی است.
چون از نظر روانشناسی این امر نوعی بیماری است .و مطمانا حرف منطقی نیست.
در مورد ناشناس آخری هم که گفتند در قانون حق طلاق آمده است بدانید که ما باید از نظر شرعی به قضیه نگاه کنمیم که آیا اگر کسی بدون اجازه همسرش ازدواج موقت کرد آیا از نظر شرعی گناه کرده است و آیا در آخرت مورد بازخواست قرار میگیرد؟

در ضمن قانون ما حاصل دست بشر است ولی قرآن حاصل امر خداوند است.

مطمانا اگر نیاز به اجازه همسر اول بود خداوند می فرمود.

در دضمن خداوند بزرگترین دلسوز برای انسان هاست و چون انسان ها اعم از زنان و مردان را خلق کرده اند پس مسلما خیر آنها را بهتر از هر کسی میداند.
پاسخ ها
........
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۵
متاسفم که کوچکترین اطلاعی از حقوق اسلامی نداری .
و بعد به خودت اجازه اظهار نظر هم می دهی
محمد صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
3
4
به همه کسانی که با این راهکار شرعی با توضیحاتی که در بالا دادم و با توجه به همه شرایط توصیه میکنم بهتر است سری به پارک ها کافی شاپ ها و همچنین نگاهی به چت روم ها بیندازند و ببینند که شرایط به چه گونه است و عمق اتفاقات جامعه را ببینند و بعد طرح خود را بیان کنند.
باور کنید بنده هم دوستدارم همه همسر ایده آل و دایم داشته باشند و هیچ کس گرفتار معضلات فعلی جامعه نشود.
باور کنید که این راهکار در شرایط فعلی(باز هم تاکید میکنم در شرایط فعلی) میتواند لاقل در بعضی مشکلات فعلی کمک حال جامعه باشد.
حال با تمام توهین ها و مسخره کردن ها که در مورد بنده انجام شد خواهشا همه به این مساله فکر کنند و بدور از احساسات زنانه یا مردانه حرف های مرا در کل این صفحه بخوانند.
محمد صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
5
1
در ضمن به نظر میرسد با توجه به ساعت ارسال پیام و همچنین نوع نگارش متنی و همچنین تاریخ ارسال پیام به نظر میرسد این آقا یا خانم دکتر و این فرد نقطه چین هر دو یک نفر هستند.
حال چرا خود را اینگونه معرفی کردند جای سوال است.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
0
0
من 32 سالم و 2 پسر دارم هم کار می کنم هم درس می خونم پدر ندارم و 5 ساله از همسرم بعد از خیانت جدا شدم فقط هدفم این که امسال دکتری قبول بشم و آینده خودم و پسرامو تامین کنم هرگزم سراغ مرد زن دار نرفته به احساس هم نوعانم خیانت نمی کنم فقط برام دعا کنید خانم ها همسرانتان مبارکتان باشند!
pooria
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
0
4
سلام خدمت همه دوستان بخصوص خواهراي عزيزم كه سختيهاي زندگي را به دوش كشيده اند من براتون يك پيشنهاد دارم انسان مثل آهن ربا خاصيت جذب كنندگي دارد يعني به هرچيزي به طور مداوم فكر كند آن را به زندگي خودش جذب مي كند . من سختيهاي زيادي را در زندگيم تحمل كردم و غير ممكن ها را ممكن كردم فقط با انديشه كاملا مثبت و همراه با اراده قدرتمند . فقط كافي مثبت انديشي را ياد بگيريد و هر شب يا صبح ابتدا خداوند را به خاطر تمامي نعمتهايش سپاسگزاري كنيد و سپس انچه را كه مي خواهيد با تمام وجود احساس كنيد و باوركنيد كه به آن رسيده ايد و در طول زندگي شادي كنيد شادي را مي توانيد فارق از هرگونه وابستگي به ماديات در درون خودتان ايجاد كنيد چون همگي ما بارقه هايي از روح الهي هستيم و ثروت هستي بينهايت هست فقط انديشه ي ماست كه دنياي ما را محدود كرده است پس انديشه تان را وسيع كنيد تا دنيايتان وسيع شود آنگاه خواهيد ديد كه هر روز برايتان مجعزات مختلفي رخ خواهد داد و خداوند را شكر خواهيد بود.
در پايان به انچه كه نمي خواهيد هيچ وقت نيانديشيد.بدورد
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
0
2
کاش انسان اینقدر حریص نبود تا با اون چه که داشت می ساخت وراضی بود کاش همه ی ما چه مرد وزن میدونستیم که دراین دنیا فقط یک مسافریم.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
0
3
متاسفانه ما حاضريم برخي از زنان ودختران جامعه به روابط غير اخلاقي كشيده شوندولي دستورات خداوند متعال را درمورد ازدواج ونكاح را نديده بگيريم فقط به خاطر خودخواهيها ونفس خودمون.ازدواج دراسلام برپايه چندهمسري استوارشده است نه تك همسري.اين بي عرضگي وزن ذليل بودن مردهاي ايراني است كه به يك همسر اكتفاميكنند.خداوند درقرآن فرموده ازدواج كنيد با يك دو سه وچهارزن. ولي متاسفانه زنان جامعه ما به خاط خودخواهي خودشان اين دستور خداوند رو ناديده ميگيرند وباعث گناه همسرانشان وزنان ودختران جامعه ميشوند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
1
3
آقا شما عرضه‌شو داري برو بگير , كسي جلوتو نگرفته , خلاف شرع هم نميكني ديگه چكار به زن ذليل بودن مرداي ديگه داري يا چكار به خودخواهي خانمها داري , شما اگه امكاناتت جوره و كيس مناسب هم سراغ داري برو ثواب كن ولي به هموطناي ديگه توهين نكن لطفا
رامین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
0
3
داشتن شرایط مالی وروحی شرط لازمه اما شرط کافی وجود نداره شرایط جامعه به گونه ای پیش میره که روز بروز همه اقشار جامعه گرفتاری هایشان بیشتر میشه وخود به خود امکان چند زنه شدن همه اونایی هم که تمکن مالیدارند امکان پذیر نیستشما نگاه کنید به چهار دهه پیش آیا اکثر پدر بزرگان ما چند زنه نبوده اند چرا امروزه اینگونه نیست غیر ازاینکه گرفتاری ها بیشتر شده دین گریزی بیشتر شده اخلاق از بین رفته خود خواهی بیشتر شده وغیره
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
1
0
به نظر من خدای تبارک و تعالی خیلی از ما بهتر میدانست که چرا مرد می تواند تا چهارزن اختیار کند . الان از نظر علمی هم مشخص شده که مردها خیلی از نظر جنسی قویترند و هرچه سن و سال بالا رود زن از تقاضای جنسیش کاسته میشود برعکس مرد اضافه میشود و فردای محشر جواب این خانمهایی که بر عکس حکم خداوند عمل میکنند چی هست؟
چرا باید درکشور ما یازده میلیون پیر دختر زندگی کنند؟
چرا خانمهای محترم همه اش به فکر خودشون هستند؟
مگر شما پیر سنت پیغمبر نیستید؟
من خودم الان متاهلم اما باورکنید هرروز بخاطر اینکه مسائل شرعی را رعایت میکنم از یه خانم داتن زجر میکشم و با مریض شدن زن و بقیه مسائل سختی میکشم و نمیتوانم از نظر اخلاقی خطایی بکنم حالا جواب ما را کی میدهد نباید طبق آیه قران زن دوم بگیریم؟
یا باید خطاکارباشیم؟
parsa
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
0
1
سلام به همه كساني كه در اين پست نظر دادن و صحبت كردن. من نظرات را مطالعه كردم و گفتم بنده هم صحبتي در باب موضوع ازدواج موقت با زنان بيوه جوان داشته باشم.مشكلات جامعه آنقدر زياد شده است كه بعضي اوقات يك لايحه و يك تصويب قانون هر چند خوب نباشد ولي از بد و بدتر جلوگيري ميكند. ازدواج موقت از نظر بنده خوب نيست ولي در جامعه اي كه اگر ازدواج موقت باشد يا نباشد هر زن و مردي كار خودشان را انجام ميدهند . خطر در كمين است و جامعه ظاهر بد براي بچه هاي ما و جوانان ما خواهد گرفت. و اين ذهنيت در جوانان ما به وجود خواهد آمد كه مملكت اسلامي اين است؟ پس به اين نتيجه ميرسيم كه بعضي اوقات بعضي كارها هر چند خوب به نظر نمي آيد ولي دفاعي براي آيندگان ما خواهد بود. در غير اينصورت ميشود مانند كشورهايي كه در قيد و بند ازدواج و رسم و رسوم نيستند...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
0
1
الان به پسر خوبش ، دختر از خانواده خوب نمی دن
دخترایی رو میشناسم از خانوادهای درست حسابی همه چی تموم،سنشون از ۳۰ بالا رفته ، ازدواج نمیکنم
صبرکردم تا از خر شیطون بیاین پایین ولی گذر ایام هم جواب نداد
از طرف خانمها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
0
1
شما نصف سوره در قرآن رو میگید بقیشو مخفی میکنین
خداوند می فرماید چون نمی توانید عدالت را بین زنان برقرار کنید پس به یکی بسنده کنید
چرا هر چی به نفعتون هست رو می گیرید بقیشو ول می کنید
همینه آمار طلاق اینقدر بالاست
تا به یک خانم احترام نکنید ، نتیجه نمی گیرید

پیغمبر با حضرت خدیجه ۴۵ ساله که ۲۰ سال از ایشان بزرگتر بود ازدواج کرد وتا مرگ ایشان همسری اختیار نکرد
اینها همه درس به مردهای عرب و ایرانی است ،اگر بگیرید در طول زندگیتان خوب زندگی می کنید ولی اگرنه عمری بی برکت و سرشار از رنج دارید
مرجان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
2
0
ایران کشور گرم و خشک است.همیشه در کشورهای گرم و خشک تعداد مردها بیشتر از زنهاست
در ایران به ازای هر ۱۰۶ مرد فقط ۱۰۰زن وجود دارد
بنابراین تعداد پیرپسرها خیلی بیشتر است
خانمها تحصیلات آکادمیک پیدا کردند و بهه هر ذلتی تن در نمیدن
بزرگترین مشکل در مردهای ایرانی زورگویی و عدم داشتن اخلاق و رفتارمناسب با یک خانم است
همین هیچ وقت نتیجه نمی گیرند
با خودتان صادق باشید و در پی رفع عیوبتان برآیید
سیدعباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
0
1
سلام دوست ندارم به دوستانم بر بخوره پیامبران ما ازدواج دومشان صرفا بخاطر سرپرستی بود وبس ولی گمان نکنم الان تفکر ما مردها چنین باشه درکل ازدواج دوم عالیه
قاسم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
0
1
چه قدر ماشا الله کامنت گذاشتند.........!!
یه سوال فنی دارم از همه عزیزان
راجع به همه بحث های هفتگی آقای قرائتی اینقدر حساس و پیگیرید یه فقط راجع به همچین بحث هایی که به قول جلال آل احمد به اسافل اعضا مربوطه اینقدر حساسید؟؟
مثلا راجع به حق الناس هم همینطور حساسیت نشون میدید؟
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
1
2
کمی واقع بین باشید شما بانوانی که کامنت میگذارید و قال و قیل میکنید
این شرایط امروز جوامع کره زمین است که مشکلات را پیچیده کرده و راه حلی نیست جز همان که خدا گفته و بدانید ما الان در شرایط ایده ال نیستیم
و مردان همه رسول خدا نیستند و زنان هم فاطمه نیستند
الان این که میگویید چند همسری مشکل دارد روی حرفتان با خداست که ایا خدا نمیدانست و از روی هوای نفس این قوانین را گذاشته یا در گروه مقابل خدا ایستاده اید والا ان طور که شما دوست دارید ما هم دوست داریم اما نیست و نمیشود . شما مسایل را زنانه میبینی نه خدایی...
پسر مجرد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
10
0
5 سال است می خواهم ازدواج کنم شرایط دخترهایی که به خواستگاری رفته ام :
1- خونه نزدیک مامانمینا
2- ماشین آخرین سیستم
3- درآمد بالای 5 میلیون تومان
4- مهریه بالای 1000 سکه
تازه زنت بشم به 1000 منت
پاسخ ها
فرشاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
آقا پسر مجرد اين دختره كه بايد خودشو با شرايطت وفق بده مرد باش به زن جماعت باج بدي كلاهت پس معركس
نگار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
3
0
بابا انقدکه زن بیوه و مجرد و مطلقه است باور کنید همون قدر هم" مرد"مجرد و مطلقه و زن مرده هست!!
مردها هم هم انقد فیلم هندی بازی نکنید.اگر تعداد زنهای ازدواج نکرده وبیوه و مطلقه بیشتر بود بنده خودم همسرم رو آزاد میزاشتم.این همه مرد طلاق گرفته.خب برن با مث خودشون ازدواج کنن.بعدشم الان که دیگه زمان جنگ نیست زن بیوه بیشتر از مردها شده باشه جمعیتشون.الان نه جنگی هست نه هیچی.جامعه ای داریم با زن و مرد برابر.این همه هول شدن چرا؟؟؟؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
نگار خانم حالت خوبه؟؟؟كجاي كاري؟؟؟
شهاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
یعنی شما نمی دونید که ما در ایران فقط 500 هزار زن بیش از پسران مجرد داریم که تازه مجرد هستند؟
یعنی نیم میلیون زن بیش از مردان مجرد می دانید یعنی چه؟
به خودتون دروغ نگید.
علت اش هم واضحه،
چون مرد با زن سن پایین تر خودش ازدواج می کند. و مرد بیشتر در اثر حوادث و بیماری ها می میرند. سن فوت مردان هم معمولا پایین تر از زنان هست در ایران.
خودمان را گول نزنیم. دین پاسخ های واضح و دقیقی برای ما دارد.
یکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
1
2
پس احساسات زن اول چی میشه این مردا هستند که خود خواهند زنا بخیل نیستند توی جامعه امروز چند همسری عرف نیست در ضمن اگه هر مردی بره زن دوم بگیره زن اول طلاقشو میگیره سکه هاشم میگیره ابروی شوهرشم میبره خوب کاریم میکنه حقشه .اگه شما مردا هم خیلی فکر کار خیرید به فکر ایجاد شرایط اقتصادی برای اون ها باشید نه گرفتنشون!الان یه زن بیوه خودش میتونه مستقل باشه از لحاظ فرهنگی و اقتصادی.دیگه مثل 500سال پیش نیست که یه زن نتونه تنها زندگی کنه در ضمن به تعداد همین زنان بیوه مرد بیوه هم داریم خوب اونا با هم ازدواج کنن چرا میخواید زندگی مردم رو به هم بریزید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
يكي يكي
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
0
4
حاجي دمت گرم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
4
0
دوتا ناشناس اخری براتون متاسفم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
0
3
مخلص حاج آقا
آی گفتی...
دست رو دلمون نذار
رها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
2
1
بعضیا مرد حسابیبا این اوضاع تورم مردا عرضه اداره كردن یه زنو ندان چه برسه به دو تا البته حساب بعضیا جداست كه نیازی به زن دوم ندارنوو...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
0
3
اگر دو همسري آزاد شود طبعا هم تبعات مثبت دارد هم منفي، بايد بين بد و بدتر كدام را انتخاب كرد؟لااقل خيلي از مسائل روحي رواني بهتر ميشود
yasi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
0
1
با سلام چرا بعضیها اینقدر عصبانی هستن سوره نسا رو بخونید تا آخرش فقط به مردها همش گفته چندتا زن بگیرید حتی از کنیزهای خود بگیرید تا به آنها کمک کنید پیامبرهم زنان بیوه رو میگرفتن تا کمکشون باشن و جامعه به فساد کشیده نشده مشکل اینجاست اگه مردها عدالت هم رعایت کنن باز این زنا حسودن ، این همه زنه بیوه داریم مگه چی میشه خب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
0
0
واقعا جالبه
baran
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
0
0
به نظرم کلا ما وظیفه داریم که به خیلی از مسایل خانوادگی و اجتماعی قبل از اینکه به دید جنسیت یعنی زن یا مرد بودن نگاه کنیم-به دید انسانی نگاه کنیم..

خیلی از زنان و مردان ما و البته خانواده ها تا آرمانی شدن فاصله زیادی دارند و به این دلیل خیلی از قوانین و برنامه های اجتماعی-حقوقی و دینی که حتی بر اساس فطرت زن و مرد تعین شده در موردشون جواب نمیده..!

هر کس باید تلاش کنه تا به خود آرمانی ش نزدیک بشه و بهترین خودش باشه..تا اونوقت بتونه در ارتباط هاش حس مطلوب آرامش و خوشبختی رو به همسرش و یا به شکلی دیگر به عزیزان و دوستان و اطرافیانش بده..
بیاید همه از خودمون شروع کنیم
آزاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
0
0
همه مردایی که این حرفا رو میگن، نسخه رو اول تو خانواده های خودشون اجرا کنن به دامادها و پدرهای محترمتون بگید چند تا زن بگیرن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
0
2
واقعا متاسفم برای خیلی ها چی فکر میکنید زن بیوه هر چه باشد یک زن است خیال میکنید چون شوهرش فوت شده حاضره با یه مرد زن دار ازدواج کنه؟هرگز این پنبه رو از گوشاتون بیرون بیارید به بهانه ی زن های بیچاره ی بیوه برای هوس خودتون به فکر زن دوم هستید منم یک زن بیوه ام تو اوج جوونی به علت حادثه ای تلخ همسرمو از دست دادم فقط شش ماه زندگی مشترکی داشتیم سه ماه باردار بودم که اون حادثه ی تلخ برایم افتاد الان ده سال میگذره ولی هرگز حاضر نیستم برای تامین نیاز هام با یه مرد زن دار ازدواج کنم شاید اگر کسی که شرایط مثل من داشته باشه رو قبول کنم اونم باز شرایط خاصی داره که مربوط میشه به پسرم ولی هرگز یه مرد زن دارو نخواهم پذیرفت چون یک زنم همان طور که دوست ندارم شوهرم به سمت زن دیگری برود ..به افتخار همه ی زنهایی که برای زن بودنشون ارزش واحترام قایلند
بنام خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
0
0
برادرا وخواهران گرامی ..چرا اینقدر بحث میکنید در مورد موضوعات حاشیه ای.....مگر تو خیابونا نمیبینید چه خبره.....چرا بعضی از خانومها فکر میکنن زن دوم شدن مشکل داره....یا چرا مردی تو تا زن یا بشتر ....مشکلی داره.....هر چیزی شرعیش ....عاقبتش به باکی جامعه و پاک دامنی.....منهی میشه ....من شغلم تمییرا ت صنعتی,,,,,,اما در کنارش چند سال تاکسی هم داشتم.....چیزهای دیدم....تو جامعه .....وگر گهای دیدم....که اماده دردین ...بودن....خداوکیلی اقای قراعتی .....حرفاشا باید طلا گرفت. انشالله هیچ کسی دربه در ...وبه چه کنم چه کنم نیفته......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
0
0
اینکه اگه توانایی دو زن را ندارند حرامه. برا ازدواج اول هم که خیلی جوونا توانایی ندارند حاج اقا اینو میگن یا نه اونجا توکل کنید خدا میرسونه
نازى
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
0
0
خداوند عاقبت اين جامعه رو ختم بخير کنه آمين
سیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۵
0
0
من یه خانومم که متاسفانه قسمت من در سن ۲۴ سالگی این شد که بیوه خطابم کنن بنظرتون این تنهایی رو چطور میتونم پر کنم هنوزم کسی وارد زندکیم نشده الان ۵ ساله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
0
0
سلام واقعا متاسفم برا جامعه که به یه زن بیوه این دید روداره به هیچ وجه زنان بیوه نباید بزارن اینطور باهاشون برخورد بشه من خودم یه زن بیوه ام 23سالمه یه بچه 3 ساله هم دارم اگه از تنهایی بپوسم هم حاضر نیستم ازدواج موقت داشته باشم یا هووی یکی دیگه بشم و به خاطر رفاه حال خودم زندگی یه زن دیگه رو خراب کنم چون اون زن بیچاره هم حاضر به قبول همچین شرایطی نیست و درخواست طلاق میده و مطلقه مبشه این چه نفعی داره به بهانه سروسامون دادن به زندگی یه بیوه یه زن مطلقه میشه این چه وضعشه خانومای گل مطلقه و بیوه خودتون رو با ازدواج موقت و زن دوم و سوم شدن کوچیک نکنید اقایون فقط به فکر خودشونن فدای همه خانمای گل
راهکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
0
0
سلام من یه خانم متاهل با 2تا بچه ام. آقام کارگره. به نظر من خانوما باید توقعات اقتصادی شونو پایین بیارن چون مشکل اصلی جونای پسر ما نداشتن درآمد عالیه. آقایون هم باید اول سعی کنند واسطه گری کنند. زمینه ازدواج پسرا و مردا و پیرمردهای مجرد رو به هر طریقی چه مالی چه غیرمالی حل کنند.همون توان و دغدغه ای رو که برای صیغه یا گرفتن زن دوم دارید صرف وصل 2 تا مجرد کنید. هم خانوما باید در خودشون تغییراتی بدن هم آقایون. اگر همت کردیم نشد بعد به ضروریات توجه می کنیم. من از آقای محمدصادق بخاطر حرفهای منطقی شون هم تشکر میکنم.همه ی خانوما بی منطق نیستن.
داود
|
Japan
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
0
0
سلام مواظب افراد تنوع طلب وهوسباز باشید ،به اسم ونام خدا وبه کام ......خواهرم فقط با افرادی که شرایط شما را دارند ازدواج کنید .صیغه ومتعه واز این حرف ها دردی از شما دوا نمیکنه مطمین باشید گربه برای رضای خدا موش نمیگیره
رها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
0
1
با سلام من 27 سالمه و همسرم 37 سالشه نه ساله باهم زندگی میکنیم دوتا بچه دارم ومن وهمسرم عاشق هم هستیم از نظر مادی و جنسی کاملا راضی هستیم وهیچ مشکلی نداریم همسرم تصمیم دارن یه خانوم بیوه رو هم حمایت کنن وباایشون ازدواج کنن این خانوم از همسرم دوسال هم بزرگترن یعنی 39 سالشون ومن هم با شناختی که از همسرم دارم واز مهر ومحبتشون به خودم مطمئنم این اجازه رو به ایشون دادم نا یه انسان دیگه رو هم کمک کنن چون هیچ چیز ازم کم نمیشه من همسر اولم وارزش واحترامم سرجای خودش هست پس خیلی سخت نگیرید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
آفرين بر شما ؛ درستش هم همينه بنظرم هر مرد لااقل بايد 2 تا زن داشته باشه ؛ لازمه والله
رسول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
0
0
سلام رها خانم درود بر شما واقعا خوش به سعادت شوهرت که چنین زن خوبی داری انشالله که هر چی در زندگی میخوای خداوند بهت بده
فرد مورد نظر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
0
0
اقایون خانوما اینقدر خونتونو سیاه نکنید همه چیز بستگی به موقعیت و افرادی داره که این موقعیت براشون پیش میاد و خواست خدا و قسمت
امید کردستان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
0
0
سلام خدا بر بندگان صالح .خدایی اگه رها خانم حرف دلشو زده باشد خوشا به سعادتش که وجودش مملو از ایمان به خداست از سوی پیامبر و ائمه نقل شده که فرموده اند خوبی زن و ایمان زن به نداشتن حسادت در گرفتن زن دوم توسط شوهرش است. حقیقت امروز در کشور نیاز است که مردان به طرف گرفتن زن دوم بروند برای خدمت به جامعه و زنده نگه داشتن قوانین اسلام.
مهتاب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
0
1
سلام.دثت کنید خداوند راههارو ۴تا همسر و موقت رو پیشنهاد داده ولی اجبار نکرده چون خواسته فقط برای مواقع واقعا بحرانی ازش استفاده بشه.درجواب آقای محمدصادق ما زنها با اصل چند همسری درقران مشکل نداریم وگرن کفر حساب میشه مشکل اینکه ک مردا ۹۹درصدشون دارن سواستفاده میکنن.مت خانمی رو میشناسم مطلقه با ۳تا بچه شاغلم هست ینی نیاز مالی نداره هرچند وقت با یکی صیغه میکنه ایا ب اثری ک این باباهای متعدد رو بچه میذارن فکر کردین؟ایا خود این زن بعد چنبار صیغه شدن ب عادا یشت تنوع طلبی دچار نشده؟وقتی باهاش حرف زدم دیدم سنگذل شده زاحت دریاره مردای متاهل صخبت میکرد ک چطور اونارو جذب خودش کرده ک حتی محل زن اولشون نمیدن اسمشم گذاشته یود عشق وعاشقی.زن ۴۵ساله با سه تابچه هست از پسراش خجالت نمیکشه.این کحاش حلاله؟حلالی ک باعث رواج فساد بشه ؟ایا خداراضیه؟من خودمم مطلقه ام دوبار ازشوهر اولم جداشدم دفه اول بخاطر همین چیزای تو جامعه رفتم باشوهر معتادم آشتی کردم ولی اونم هرشب بایکی بود بهانشم حلال بودن بود زدم ب بیخیالی.انقد رذل بود میومد تعریف میکرد طرف چشم آبیه.خوشگله.حتی ی بار گفت دوستش کفته ی زنه صیغه میشه با ۵۰تومن .بنظر شما اون زنه حتی اکرم ی سلچاعت صیغه بشه بخاد عده نگه داره ظ۵۰تومن کفافشو میده؟معلومه ن.هرزه بود شوهرم زفت باهاش پیشم انکارکرد .ایا الان من از شوهرم بیماری گرفته یاشم چ کسی جوابگو هست؟ثانیا.الان من ک مطلقم دوریر مردای مطلقه زیادی رو میبینم ولی هیشکدوم بهم پیشنهاد ازدواج دایم نمیدن همه میگن بیا صیغه.خب اینجوری بعد چند وقت منم برام عادی بشه میتونم با ی مرد باشم؟آیا اصلا مردی منو بعد صیغه شدن های متعدد دوسداره بگیره؟یا باید تا آخر عمر همش صیغه این و اون بشم؟بدون بچه و آینده و آبرویی.کلا این ازدواج موقت باید حرام اعلام بشه مر برای پسران مجردی ک نمیتونن ازدواج دایم کنن خلاص.مرد متاهل اگ لازم داره بره واسذهمیشه دوتا همسر بگیره دیگه ب مشکل ایام مریضی و بارداری خانمش ذچار مشکل نمیشه.بعدم ی زن دیگرو سرپرستی میکنه.ولی صیغه خیلی بده فقط زن رو دستمالی میکنن میندازنش دور همون مهریشم نمیدن.نفقه هم ک اصلا حرفشو نزن.زن با صیغه شدن انگار خودکشی تدریجی میکنه.اگرم متاهلا میگن صیغه از هوسه.چرا میگن بی نهایت.کجای دین اومده؟آدم جنون میگیره بی نهایت ینی هر لحظه ایچز یکی خوشت اومد بری حال کنی بعد ولش کنی.خود این آخوندا میگن نزدیکی از پشت بدون رضایت زن حرامه وقتی شوهره تهدید میکنه اگ بگی ن میرم با زنهای تو خیابونچکار باید بکنی.قبول کردم مریضم شدم بعد فهمیدم همون موقع بازم رفته با بقیه سرمو کلاه گذاشت این دینه؟اعتراض کردم میگع عمون ذینی ک انقد سنگشو ب سینه میزنی بهم اجازه داده بی نهایت.همین لفظ بی نهایت ثابت کننده حزوم بودنشه ن حلال بودنش چون ی جنون جنسیه.زندگی منک ازهم پاشید کی جوابگویه؟الان خواستگار ندارم ولی پیشنهاد صیغه مث چی کی جوابگویه؟
تنها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
0
0
بیوه و طلاق و مجردی..همه چی به درک.کاش خدا به هیچکس ازماها میل جنسی نمیداد..چون واقعا بعضیها دیگه ایمانشونم فروختن بخاطره میل جنسی شون..و من واسه جامعه این نسل متاسفم
زنی مطلقه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
0
0
امام رضا علیه السلام؛ لعنت خدا بر مردانی که با سوء تعبیر از مفهوم صیغه زنان رانسبت به ما ائمه بدبین کنند.
زنی مطلقه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
0
0
اوست خدایی که قرآن را برتو فرستاد که برخی از آن کتاب ، آیاتِ محکم است که اصل و مرجعِ سایرِ آیاتِ کتابِ خداست وبرخی دیگر متشابه است و آنان که در دلشان بیماری ومیل به باطل است از پِیِ متشابه رفته تا با تاءویل کردنِ آن در دین راهِ شبهه وفتنه گری پدید آرند، درصورتیکه تاءویلِ آن را کسی جز خداوند واهلِ دانش نداند، گویند؛ ما به همه ی کتاب گرویدیم که همه از جانبِ پروردگارِ ما آمده وبه این دانش تنها خردمندان آگاهند.
که در احادیث معصومین ، راسخون فی العلم ؛ اهلِ دانش ،شخصِ امامان معصوم معرفی شده اند.
زنی مطلقه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
0
0
منم صحبتای آقای قرائتی رو خوندم و دلم بینهایت شکست. یک بار هم ایشون در سخنانشون گفتن؛ پس تکلیفِ اینهمه زنِ مطلقه وبیوه چی میشه ؟ همه شونو بریزن توی دریا؟؟؟ و این جملات رو در توضیح و تاکیید بر مجاز بودن ازدواج دوم وصیغه برای مرد گفتن. در حساب وکتاب دلهایِ شکسته ی زنهای بیوه ومطلقه ای مثل منهم با خدا وروزقیامت. اینو هم بگم که به دنبال برخورد نامناسبی که اخیرا آقای قرائتی باشخصی که اصرار داشت درمقابل دوربین تلوزیوون خودشو نشون بده و بعد از کامنتهای مردم در انتقاد از این نوعِ برخوردشون، شخصا درتلوزیون حاضر شدن و اعلام کردن که بنده هم معصوم نیستم و گفتار ورفتارم خالی از اشتباه نمیتونه باشه.
زنی مطلقه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
0
0
وکسیکه دوهمسرداشته باشد ولی درمیانِ آن دو ازنظر احساسش و هزینه ی معاشِ زندگی باعدالت رفتار نکند ،در روز قیامت درحالی که به زنجیر کشیده شده است و با اندامی کج محشور میگردد، تا آنکه رهسپارِ آتشِ جهنم شود.
حضرت محمد ص
((صفحه یِ716 کتابِ پاداش نیکیها وکیفر گناهان ))
زنی مطلقه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
0
0
ضمناً خطاب به افرادی مثلِ محمدصادق که خیلی
غصه ی زندگیِ زنان بیوه ومطلقه رومیخوره ودر جوابِ بعضی خانوما نوشته که حالا ناراحتیِ شما چیه وزنان بیوه خودشون زبون دارن و اگه صیغه نشن و ازدواج موقت نکنن چطوری باید با اینهمه مشکلات اموراتشون بگذره و زندگی کنن و....و خطاب به طرفداران شدید ازدواج موقت وصیغه عرض کنم شما دغدغه ی زندگیِ شخصیِ خودتو داشته باش. خیلی مردی و وجودشو داری همون یک همسرتو خوشبخت کن و محبتتو به پاش بریز و رضایتشو به دست بیار تا خدا وپیغمبرشم ازت راضی باشن . اگرم وجودشو نداری که چرا جامعه و زن بیوه یا مطلقه باید تاوانِ بی لیاقتی وعدم تواناییِ تو و اون مردی که خودشو حاجی معرفی کرده در همسرداری بدن؟ تویی که انقدر مرد نیستی که بتونی دلِ زنتو به دست بیاری، و امیدِ زندگی زنت باشی وچراغِ خونه ت باشی ویه تکیه گاهِ قابلِ اعتماد که مورد احترام و
علاقه ی همسرت باشی و تا زنِ بیچارت حرفی بزنه خیلی محکم ومطمان به عمل و کردارِ خودت جلوش وایمیسی که حرفِ زیادی ممنوع و صیغه حلاله، یه زن و به حال خودش رها میکنی و احساسات وعواطفشو درنظرنمیگیری که مثلا نیازهای روحی وعاطفی وخرج ومخارج زندگی زن دیگه ای درموقعیت منو تامین کنی؟؟!!!!
دلت به حالِ امرار معاش و زندگی ما زنهای بیوه ومطلقه نسوزه.دلت به حال وروز خودت و روزگار خودت بسوزه . دلت برای روز قیامتت بسوزه. ما زنهای بیوه ومطلقه هم خدایی داریم و اگر آه بکشیم کلِ زندگی و هر آدمی که به نام خدا وقرآن ومعصومین، عیاشی میکنه و شخصیت امثال منو توی جامعه منفی جلوه میده، از آهِ ما به آتیش کشیده میشه. اگر مردایی مثل شما دست از سرِ امثالِ ما بردارین، مردهایی که شرایط مشابه با ما دارن فراوونن .همونطورکه درتقدیر ما بوده که زنی همسرش فوت شده یا زنی ناچاربه طلاق شده، مردهایی درشرایط ما هستن که نیاز به زنِ زندگی و مادری برای بچه شون دارن و واقعا به دنبالِ همدم و شریکِ زندگین نه به دنبال رفیقِ نیمه راه. یعنی اونطور مردها نمیتونن سرپناه ما بشن و عهده دارِ زندگی ومخارج ما بشن؟ بنابر این آقا پسر برو به زندگیِ خودت برس و مرد باش، اگر یادبگیری دنباله رویِ صیغه بشی و اولویت ومبنا وبنایِ اصلیِ زندگی خودتو بر این پایه بزاری ، اولین نفر خودت بدبخت میشی ، چون بشر برای تشکیل
خانواده س که اراده وانگیزه ی قوی برای کار وتلاش پیدامیکنه و بعدم اونیکه به این مسائل اینهمه پافشاری داره یه دفه میبینی سر از ناکجا آباد درمیاره . همون سایتایِ صیغه وازدواج موقتی که به قدری پیشرفت کردن که صیغه ی ساعتی وبدون رعایتِ عده رو پایه گذاری کردن وچنانچه این اتفاق بیوفته و به ناکجا آبادها گرفتار بشین برطبق متن سایتی باعنوان بازارِ داغ صیغه وسوداگرانِ خوش حساب که اعلام کرده بود خانومایِ فعال توی این سایتا اغلب زنان خیابونی بودن، بنابر این شما نیز به جمع این افراد میپیوندید . و خداوند در آیه ای از قرآن فرموده ؛ مرد پاک، شایسته ی زنِ پاک ومرد ناپاک شایسته ی زنِ ناپاک است.
بنابر این لااقل خودتونو مدعی اعتقاد به خدا وقرآن و دین واسلام معرفی نکنین.
زنی مطلقه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
0
0
من به شخصه معانیِ آیات قرآن و سخنان معصومین رو زیاد مطالعه میکنم و صرفاً به اینکه حرفِ ذال و طا و... در آیاتِ عربی چطور تلفظ میشه، اکتفا نمیکنم و چندین بار معنایِ کلِ سوره هایِ قرآن رو مطالعه کردم که بینهایت زیبا وبامفهومه ، و پایبندیِ خودم رو به پوششِ روسریی که به سر دارم و همچنین بقیه ی عقایدم رو مدیوونِ مطالعه ی مفهومِ آیات قرآن وگفتار امامان معصوم، هستم و اگر دین و اسلام رو همین برداشتهایِ ثقیل و سنگینی که خیلی افراد توی همین کامنتها عنوان میکنن، میدونستم، قطعاً و صد درصد نمیتونستم به دینم ، به حجابم وهم به قرآن وامامان معصوم اعتقادو باوری داشته باشم اما انقدر معانیِ زیبا و دلنشین درقرآن وسخن ائمه علیهم السلام خوندم که دلم با هر حرفی نلرزه واعتقاداتم ونظرِ محکم و باورم نسبت به روسریی که به سر دارم سست وضعیف نشه . و باوجود 30 سال سنی که دارم در مورد آینده ی خودم و پسر سه ساله م به خدا امید دارم وتوکلم به خود خداست ونیازی به راهکارها وتفکرات ناسالم یه سری به ظاهر مرد ندارم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
0
0
من خودم هم متاهلم هم زن دوم موقت دارم هردوتا دوسم دارن و الحمدلله هیچ مشگلی هم نیست
ناشناس
|
Germany
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
0
0
بله حاج آقا فرض کنیم شما بهترین گزینه برای سخنرانی هستی. با اینکه همه می دونن شما بهترینی. عمرت رو هم گذاشتی برای ترویج سخنرانی حالا می گن چون جوانها بیکارن شما باید بری خونه . قبول می کنی که منم قبول کنم یک میلیون زن بیوه که نمی تونن جلو خودشون رو بگیرن گناه دارن تفلکی هستند؟ مادر ما جوان بود و خوشکل پدرم که فوت شد هزارتا هم خواستگار داشت. نشست ما رو بزرگ کرد. آخی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
0
0
بنام خدا سلام

بنظر من صيغه با مدت كوتاه نمي تواند نياز خانم هاي بيوه را براورده كند .
صيغه فقط برأي جلوگيري إز زنا است
زن بيوه كه نمي تواند هر روز صيغه يكي شود
بیوه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
0
0
منم یه دختر بیوه هستم. مطالب دوستان خوندم. بنظرم یه اقا چنانچه از هرنظر زن اولش رو راضی نگه دار وقدرت مالی بالای داشت. میتونه یه زن اونم از قشر ضعیف رو حمایت کنه وزن اولش هم رضایت کامل رو داشته باشه که زن دوم اختیار کنه. واینکه مرد از اول به زن دوم بگه ارزش وقربش در چه حدی هست. حال خود من هیچ وقت زن دوم نمیشم. وهیچ وقت صیغه نمیشم. خیلی چندشم میشه بغل مردی باشم اونم موقت. یعنی حقارت ذلت برام میاره. حالا مردا زن دوم بگیرن بهتر ازاینکه هرروز یکی روصیغه کنند. شوهر خدابیامرزم پشنهاد ازدواج با یکی ازدوستام بهش دادم گفتم دختره به فساد کشیده نشه شوهرم خیلی بدش اومد گفت تو حاضری منو با یکی دیگه تقسیم کنی.
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
0
0
سلام من یه خانم بیوه هستم و ۸ ساله همسرم فوت کرده ولی اصلا به خودم اجازه ندادم وارد زندگی زن دیگه ایی بشم ادم تنها باشه خیلی بهتر از اینکه رو خرابه دل یه زن دیگه آشیون بسازه شما اقایونم نمیخواد غصه بیوه ها رو بخورید خیلی زرنگید همون زن اول خودتون رو نگه دارید
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
0
0
این همه امار طلاق داریم که نشون میده مردا عرضه نگه داشتن یه زنم ندارن بعد موندم چطوری انقدر له له میزنن برای زن دوم و صیغه ایی؟ نمیخوام بگم فقط مردا مقصرن نه خانما هم مقصرن و این نشون میده که چقدر خانواده ها پایه اشون ضعیفه پس بهتره متاهلا ریشه زندگی اشونو درست کنن و انقدر هرز نپرن به بهونه کمک و دلسوزی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
0
0
من تموم صحبت های شما رو مطالعه کردم تو شرایط هست که ایمان ها نشون داده میشه من زن جوانی هستم که ساله درگیر زن دوم هستم خیلی سختی کشیدم اینقدر راحت در مورد هر کس نتیجه گیری نکنید من بچه داری کردم چندتا بچه کوچک دوربرم شوهرم اهل تنوع بود من عاشق زندگیم بودم و هستم فقط بخاطر خدا راضی هستم قلبن خیلی چیزا تو این چند سال اذیتم کرده و می‌کنه تو این دنیا همه چیز فراوان هست بیکران هست مهم کردار ماست اینقدر به اسم خدا همه چیز رو به نفع خودمون تموم نکنیم به خیلی سخت گذشت من تجربه کردم زجر آوره
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
0
0
خانومایی که جبهه گرفتین خودتون و بزارید جای ماها که به هزاران دلیل جدا شدیم و الان از همه لحاظ ته فشاریم و امثال منی که خویشتن داریم و سمت گناه و روابط پامشروع نمیریم واقعا روحا و جسما خیلی آسیب میبینیم
به خدا خیلی وقتا تحت فشار عاطفی و جنسی و گاها مالی میشینم های های گریه میکنم ولی نمیزارم کسی بفهمه
شماها نفستون تز جای گرم بلند میشه و ما رو درک نمیکنید امیدوارم خداوند صدای ما رو هم بشنوه و خودش دستمون و بگی ه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
0
0
مریم خانم من نمیگم که صیغه بده نه اصلا ولی ما خانم هایی که به هر دلیلی تنها زندگی میکنیم با اقایونی محرم شیم که هم شرایط ما هستن، مطمئنا هستن اقایونی که اونا هم تنها زندگی میکنن یا بخاطر طلاق یا فوت همسر، خوب محرم شدن با این اقایون اصلا اشکال نداره یا پسرهایی که مجردن ایراد نداره حرف من اینه صیغه مردای متاهل نشیم که به نظر من کار درستی نیست
سیامک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
0
0
آقایون چرا اینقدر با خانمها بحث میکنید ؟ فایده ای هم داره ؟ هر کی عرضه اش را داره بره بگیره اگر بد بود دیگه تکرار نکنه اگر خوب بود ادامه بده بعد بیاد نظراتشو بگه - متاسفانه چیزی که زیاده زن مطلفه و زن بیوه - خودشون میدونند و خداشون - با بحث کردن با این خانمها چیزی دستگیرتون نمیشه - والسلام
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
0
0
به بررسی عدم دادن اجرت المثل و شیربها به زن ها هم بپردازید و بگید ک چرا با اینکه گرفتن اجرت المثل در برابر کار منزل و همچنین شیربها بابت شیردادن به فرزند حق زن هست هیچ مردی زیر بارش نمیره، حقوق ک فقط یک طرفه نیست، چطور آنقدر یقه هاتون رو برای ازدواج مجدد چاک میدید اما به بررسی این نکته ک انجام کارهای خونه و بچه داری وظیفه زن نیست و مرد باید بابت این کارها بهش پول بده یا برای زنش خدمتگزار بگیره نمیپردازید؟ ، اتفاقن روحانیون و منبری هایی مثل قرائتی هم بهش نمیپزدازن با اینکه آیات مربوط بهش تو خود سوره نسا اومده هرگز کسی بهش اشاره هم نکرده، میدونید چرا؟ تا سود و زیان هر کس در بیان چه نکاتی باشه، از سوره نسا تعدد زوجات چون به نفع مردان هست پررنگ شده و مابقی حقوق زنان پنهان شده، بله اینجوری هست، مردان زیر بار دادن اجرت امثل و شیربها نمیرن حتی اگر پولدار باشن اما تعدد زوجات و صیغه چون به نفع تمتع جنسی شون هست به به میشه البته اونم به نام زنان، به نام زنان و به کام خودشون
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
0
0
این چه بحثی راه انداختین بهتره به زن اولتون محبت کنید ونخواسته باشین به خاطر رضای خدا با زن دوم ازدواج کنید که زندگی زن اول رو به جهنم تبدیل کنید شما نمی خواد از این راه ثواب کنید برید به دنبال راه ثواب دیگه ای باشیدوقتی که می خواین برای زن دوم بزارید برای زن اول بزارید خدا و رسول هم راضی ترن
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
0
0
این کار میکنه بکنید تا سمت فساد نرن واقعا هم درسته
نمیدونم چیکار زمان گذشته دارین مشکل الان راه حلش همینه زن های مطلقه رها شدن باید زن دوم بشن مهم اینکه گناه نشه
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
0
0
اینکه از شعر یا نوشته دیگری استفاده کنیم باید با ذکر منبع باشد
تقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
0
0
اگر عدالت باشد واگربرای رضای خدا باشد خیلی خوبه
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین