کد خبر: ۵۷۳۵۳۳
تعداد نظرات: ۳۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۲
فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و شفافیت مجلس خبر داد
مصوبه خرید کالای توربین زیمنس در حالی صادر شده است که مجتمع گاز پارس جنوبی باید 240 میلیارد تومان بیشتر از براورد اولیه بپردازد. چرا؟

گروه اقتصادی: به گزارش فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و شفافیت مجلس، برابر گزارش های دریافتی، هیئت مدیره مجتمع گاز پارس جنوبی مورخ 10/07/1397 مصوبه ایـی به ارزش 500 میلیارد تومان برای خرید کالای توربین SGT 800 زیمنس به نام شرکت خاص ف. آ. ت. پ. که دارای سوابق زیادی در انعقاد قرارداد های خارج از روند مناقصه در سطح وزارت نفت است که مورد اخیر آن نیز در مناطق نفت خیز جنوب و با همان شیوه نخ نمای همیشگی و مستمسک قراردادن تأیید شرکت زیمنس ایران بوده، صادر نموده است

فروش کالا 240 میلیارد بالاتر از قیمت به مجتمع گاز پارس جنوبی

به گزارش بولتن نیوز، برابر اساس گزارش فراکسیون مفاسد اقتصادی و شفافیت مجلس، در براورد و قیمتهای اولیه اعلامی ۳۳ میلیون یورو با احتساب پرداخت گمرکی و خدمات نصب و راه اندازی و همچنین سود و بالاسری زیمنس ایران برای خرید کالای توربین فوق الذکر بوده است. با در نظر گرفتن متوسط قیمت گمرکی ۱۵ درصد 5 میلیون یورو از این قرارداد پرداخت گمرکی است که اگر از قیمت ۳۳ میلیون یورو کم کنیم قیمت نهایی حدود ۲۸ میلیون یورو می شود.


این در حالی است که هم اکنون شرکت ف. آ. قیمت فروش قطعه پشت گمرک را ۴۳ میلیون یورو اعلام کرده که با این حساب قیمت فعلی ۱۵ میلیون یورو بالاتره از قیمت اولیه است.


با توجه به اینکه کالای خریداری شده در مصوبه قرار است پشت درب گمرک و قبل از ترخیص تحویل شود بر این اساس و با محاسبه یوروی 16000 تومانی سنا می بینیم که قراردادی که قرار بود با 528 میلیارد تومان به کشور وارد شده و نصب و راه اندازی و پشتیبانی و گارانتی و حقوق گمرکی آن هم به عهده فروشنده یعنی زیمنس باشد. اینبار بدون نصب و راه اندازی و حقوق گمرکی و ضمانت و پشتیبانی قرار است به همان قیمت پشت درب گمرک تحویل داده شود. سپس 15 میلیون یورو هم قاعدتا برای همین موارد کسر شده از قرارداد اولیه باید بپردازیم که با دلار 16000 تومانی سنا می شود 240 میلیارد تومان.


در ادامه این گزارش آمده است، مصوبه فوق در حالی صادر شده که جدیدا شرکت زیمنس خروج از ایران را به دلیل بازگشت تحریم‌های آمریکا اعلام کرده است


در این رابطه یورونیوز خبر داده است که شرکت زیمنس در مونیخ روز جمعه (۲ شهریور ماه 1397 ) اعلام کرد، می‌خواهد اقدامات مناسب را با توجه به “تغییر چندجانبه شرایط در رابطه ایران” انجام دهد.


زیمنس تأکید کرده، این شرکت تلاش می‌کند تا همه محدودیت‌های صادراتی، از جمله تمامی مقررات “مربوط به تحریم‌های ثانوی آمریکا” در نظر گرفته شود


به گزارش فراکسیون مفاسد اقتصادی و شفافیت مجلس، البته با توجه به حساسیت های موجود در داخل مجموعه زیمنس پس از اتفاقات گذشته و با عنایت به آنکه قبلا از سوی زیمنس ایران پیشنهاد این تقاضا ها مستقیما با قیمت های به مراتب نازلتری ارایه شده است امکان تامین کالا به صورت اصلی از زیمنس ناممکن است و مبادله این قرارداد با زمان تحویل طولانی ۱۸ ماهه چیزی جز هدیه و رانت دیگری به شرکت تامین کننده قطعه نمی باشد


در خاتمه فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و شفافیت مجلس، به سبب ممانعت از تضیع حقوق بیت المال توسط شرکتهای اینچنینی که متأسفانه گویا عوامل حامی آن در درون برخی سازمانهای نظارتی وزارت نفت بر صندلی تکیه زده اند، سازمانها و نهادهای نظارتی بالا دست می بایست ورود کنند.

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۳۸
در انتظار بررسی: ۱۹
غیر قابل انتشار: ۵
بهروز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۴ - ۲۱:۲۰
0
0
حراست نفت کجایی؟ بازرسی دفتر رهبری کجایی؟ مبارزه با مفاسد کجایی؟ سپاه عزیز کجایی؟ انگار این عددها پول خورده که هیچ واکنشی نمیبینیم
کارمند بازرگانی
|
France
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۶ - ۰۱:۰۲
0
0
تشکر میکنیم از سایت بولتن تیوز که از صبح تا حالا در فضای مجازی و گروههای مجتمع گاز پارس جنوبی خبر اول و دست به دست میشود.
مجتمع گاز سالهاست دچار مسائل و مشکلات عدیده ای بوده و هست.در زمان راه اندازی تبر هفت هزارتومانی برای واحد hseهفتصد هزارتومان فاکتور شد.
لطفا ببینید ارتباط رییس هییت مدیره شرکت عظیم مجتمع گاز پارس جنوبی با شرکت تهادین آرمان جیست؟! چه روابط خویشاوندی دارند؟ دختر کدامیک خانم کدامیک میباشد؟ این رابطه فامیلی چگونه شکل گرفت؟ از شرکت نهادین آرمان ۴۷ هزار قطعه بدون تحرک ( غیر ضروری ) به بهانه تحریم های قبلی خریداری گردید و در انبارها دارد می پوسند لطفا به گروه تحقیق وتفحص مجلس بفرمایید ورود کنتد.چه مواد شیمایی گران قیمت که به بهاته تحریم ها خریداری و فاسد شدند.
لطفا بررسی شود که چرا کارمند گرید بالای هفده در مجتمع حاضز است بیاید سه گرید پایین تر و دبیر کمیسیون مناقصات مجتمع گردد.
لطفا بررسی شود که پروژه های پژوهشی کیفی ( غیر قابل اندازه گیری ) توسط کساتیکه از سرخون و قشم باهم آمدند چگونه و با جه مبالغی ووبدون نتیجه در مجتمع انجام شد و قرار داد کلان بسته شد با نارضایتی پرسنل مجتمع و کسی جوابگو نیست مثل پروژه EFQM
لطفا بررسی شود اساتید کدام مدیر که در حال دکتری گرفتن از دانشگاه علوم و تحقیقات بود آمدند پروژه های بدون سرانجام پژوهشی با قیمت کلان با مجتمع بستند و خوردند و رفتند.
لطفا بررسی شود جرا آدمهای متعهد را در مجتمع در مسئولیت ها قرار نمی دهند و دنبال افراد ضعیف و مطیع درسمت های حساس هستند.
حالا که این خبر توسط مجلس به بیرون درز کرد لطفا زوایای تاریک قراردادهای قبلی و خریدها را بررسی کنید.
بررسی شود که عید سال ۹۷ چگونه دو تن گوشت فاسد در سردخانه کمپ شیرینو پیدا شد و هیچکس مقصر شناخته تشد آنهم زمانی این تخلف صورت گرفت که خانواده همکاران بعد یکسال دوری میهمان مجتمع بودند.
وقت آن رسیده که بررسی شود افراد با گرید پایین چگونه به سمت های بالا بکار گرفته میشوند برای تحویل گیری پروژه ها برای امضای قراردادها و مطیع بودن مقامات بالاتر و افراد واجد شرایط بها داده نمی شود.
لطفا بررسی شود نیروگاهی که برای خرید قطعات آن همین تخلف صورت گرفت ، در زمان مدیریت کدامیک از آقایان هییت مدیره منهدم شد و الان برای خرید قطعات آن هزینه چندین میلیون دلاری درخواست داده اند.
بررسی شود در فاز ۱۲ مجتمع گاز چگونه نیروها استخدام شدند و تحویل گیری پروژه چگونه صورت گرفت.
بهترین زمان است که خریدهای انجام شده چند صد میلیاردی در مجتمع گار از شرکت نهادین آرمان بررسی دقیق شود و ببینند مدیرعامل این شرکت داماد کدامیک از اعضای هییت مدیره مجتمع گاز میباشد و هزاران سوال دیگر
کارمند منابع انسانی
|
France
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۶ - ۰۱:۰۸
0
0
ما مشاهده می کردیم دعوای شدید است برای اینکه کیا در هییت مدیره مجتمع باشند و به همه جا مراجعه میکنند و سفارش و به هر دری می زنتد.
حراست ها هم که فقط بلدند جیب کارمند را بگردند که میوه سهمیه اش را از رستوران خارج نکند تا پیمانکار فربه شود.
کارمند
|
Luxembourg
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۶ - ۰۷:۳۱
0
0
... مجتمع مشغول رایزنی برای جذب فامیل و خویشاوندان_ حل و فصل پرونده مدیران متخلف در دادگاه با رایزنی_ سرک کشیدن به زندگی خصوصی همکاران و پرونده سازی برای آنان_ تفتیش جیب پرسنل که مبادا کمپرسوری تو جیبش ببرد بیرون و این کارها
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۶ - ۰۷:۴۱
0
0
راستی دکل نفت پیدا شد ؟
کارمند
|
Luxembourg
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۶ - ۰۸:۰۴
0
0
سایت بولتن نیوز الان وقت آن هست که به خریدهای دپو شده از شرکت نهادین آرمان به بهانه تحریم های قبلی پرداخته شود و این اجناس در انبارها چند سال است در حال خراب شدن هستند.
مهمتر از این خریدها رابطه خویشاوندی یکی از اعضای اصلی هییت مدیره مجتمع گاز و این شرکت است! آیا این خریدها با خویشاوندان همیتطوری و اتفاقی بود؟
چرا رسانه ها ورود نمی کنند به این موضوعات و حیف و میل بیت المال اینطوری صورت بگیرد.
کارمند نیروگاه
|
France
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۶ - ۱۰:۰۲
0
0
پنج سال پیش این نیروگاه در زمان مدیریت همین رئیس هییت مدیره فعلی و به خاطر عدم بهره برداری درست تخریب شد، چرا آن موقع به فکر تامین قطعات و درسرویس قرار دادن آن نبود.
الان که برق پالایشگاه چهارم از دو منبع پتروشیمی مبین و نیروگاه بعثت تامین میشود و هیچ ضرورتی به در سرویس قرار دادن این نیروگاه وجود ندارد آقایان درراین شرایط بد ارزی کشور به فکر افتادند که نزدیک به هزار میلیارد تومان را به بهانه تحریم ها به جیب دلالان بزنند.
سازمان بازرسی کل کشور
حراست وزارت نفت
حراست شرکت ملی گاز
بازرسی وزارت نفت
بیدار شوند و گول نخورند.چند روز پیش از طریق هییت مدیره و تهران نامه هایی زده شد که کارشناسان برای در سرویس قرار دادن تیروگاه راهکار بدهند و فوری همه متوجه جریان شدتد و گفتند که اینها نی خواهند این خرید و عدم الزام را قانونی و بگویند این هم تظر کارشناسان، متاسفانه از اول هم جریان این هییت مدیره مشخص بود که دارد چگونه تشکیل میشود و به کجا میرود.الان فقط رسانه ها هستند که شفاف سازی کنند
کارمند
|
France
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۶ - ۱۱:۳۱
0
0
واقعا وقتی رسانه ها و سبستم های نظارتی به خواب روند این اتفاقات می افتد.
حراست ، بازرسی ....این اتفاق را همه پیش بینی کرده بودند و تذکر داده بودند که شکل گیری این هییت مدیره مشکوک و خطرناک است و یک نفر دارد همه را تحت سیطره خودش می کیرد و هرکاری خواست انجام میدهد .
قبلن هم این اتفاق در مورد خرید از نهادین آرمان افتاد و در نطفه خاموش کردند و همه را خریدند
یکی از کارمندان بازرگانی که درجریان کامل هستم
|
Luxembourg
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۶ - ۱۵:۲۴
0
0
به اطلاع عزیزان بازرس و حراست و بقیه برسانیم که این خبر در فضای مجازی و در همه گروهها هست و از قبل با این آرایش هییت مدیره و تلاش یکی از اعضای فعلی برای همسو که چه عرض شود برای تحت سیطره بودن اعضا تلاش مینمود هر آدم عاقلی باید احساس خطر می کرد و متاسفانه به ادمهای متعهد در مملکت بها نمی دهند و جای آنها را آدمهای معامله گر و حراف و زبان باز می گیرد و این هم عاقبت کار که می بینیم.
درشرایط فعلی اصلن هیچ نیازی به در سرویس قرارگرفتن این نیروگاه وجود ندارد چون هم برق از دو منبع معتبر و ثابت تامین میشود و هم اگر این نیروگاه با خرید کلان مجددا راه اندازی شود دو باره همان آش است و همان کاسه .
واما اصل ماجرای این پرونده:
ا این پرونده را بعد از برجام بدون‌مناقصه به زیمنس و نمایندگی آن در تهران می دهند!
ولی اینقدر کش و قوس پیدا میکند که تحریم ها کلید میخورد!
ظاهرا تحریم بهانه و دست آویز می شود! چون اگر زیمنس و نمایندگیش نمیخواست قطعات را بخاطر تحریم ندهد چطور و ازکجا این شرکت فناوران تجارت پویا قطعات را تامین کرده؟!
و اما کلید معما! ظاهرا زیمنس و نماینده آن در تهران قطعات را قبل از آغاز تحریمها وارد ایران کرده اند، اما مافیا و رانت خواران گردن کلفت، از زیمنس و نماینده اش می خواهند که این اجناس را بجای SPGC به فن آوران تجارت پویا بفروشد و پولش را بگیرد و برود! حالا که تحریمها شروع شده است فناوران تجارت پویا همان قطعات را ۱۶ میلیون یورو بالاتر به SPGC میفروشد و پولش را هم‌میگیرد، ظاهرا کسانی که دست به افشاگری زده اند از داخل همین نمایندگی و این شرکت بوده اند که قدر السهمشان کم و زیاد شده است!
همکار
|
United States
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۷ - ۰۶:۴۰
0
0
ضمن تشکر فراوان این تخلف ‌کاملا قابل پیش بینی بود در زمان آن همه جوش و خروش یک نفر برای همدست شدن و یکپارچه بودن هئیت مدیره مجتمع گاز پارس جنوبی.
همین خطرات و نگرانی از مهره چینی این شخص در پالایشگاه پارسیان باتوجه به شایعات مطرح شده وجود دارد.اگر شایعه رفتن فلانی از مجتمع گاز به عنوان مدیر عامل پالایشگان پارسیان که با فشار عضو اصلی هییت مدیره مجتمع درخواست برای خرید این قطعات را نمود،فردا همین کار در پالایشگاه پارسیان صورت خواهد گرفت.بازرسی نفت ، سازمان بازرسی کشور و اداره اطلاعات و حراست گاز و نفت به هوش باشند این مهرچینی ها با برنامه است در پالایشگاههای کشور.
ساکت ننشینید
فردا دیر است
پالایشگاه چهارم
|
France
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۷ - ۰۸:۳۴
0
0
واقعا باید گریست یک نفر حدود هشت سال است اینطور در مجتمع گاز پارس جنوبی جولان دهد، همزمان کار مدیریتی از تهران دکتری بگیرد.
نفوذ اصلی را در خریدهای بازرگانی مجتمع انجام دهد.
نرم افزار مینتا را با تبانی با قیمت چند برابر خرید کند و هیچ دستگاه بازرسی متوجه نشود.
پروژه های پژوهشی میلیاردی به مجتمع گاز بیندازد و هیچکس در مقابل خروجی و نتیجه این پروژه ها پاسخگو نباشد.
با زبان بازی مدیران دیگر را خام کند و مهره چینی در سایر پالایشگاهها برای اهداف خاص انجام دهد.
هییت مدیره را خودش شکل گیری کند.
کمیسیون مناقصات بیش از ده پالایشگاه را اعمال نفوذ کند و انتخاب کند.
شرکتی را بیاورد حدود ۲۰ میلیارد تومان تحت عنوان تعمیرات اساسی مجتمع ( همه پالایشگاهها ) در سال ۹۴ و در سالهای بعد کلا این تعمیرات اساسی حذف شد و مشخص نشد چرا این شرکت آمد و پول گرفت و رفت باهیاهوی زیاد.
در خریدهای نرم افزارهای مجتمع واسطه اصلی باشد.
حالا که اوضاع دارد خراب میشود در شرکت ملی گاز ،از طریق سیاسیون و بعضی نمایندگان محلس برای گرفتن معاونت پژوهشی وزیر نفت ، یا معاونت مهندسی وزیر یا معاونت مهندسی گاز اقدام کند و یقینا با این سیستم بدون نظارت بلاخره بعد این تخلف بزرگ یکی را بدست می آورد.
همکار ستادی
|
France
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۷ - ۱۰:۲۷
0
0
خدا بخاد رسوا کند اینطوری رسوا میکند وپریشان و تمام حامیان و دست اندرکاران این تخلف بزرگ چگونه به تکاپو افتادند.
الان وقت شفافیت است و از طریق همین سایت بولتن نیوز بهترین زمان است که مشخص شود کی از پالایشگاه درخواست خرید داد به دستور چه کسی؟
شکل گیری این هییت مدیره ضعیف بطوریکه طرف منشی خودش را گذاشت تو هییت مدیره و یقینا هرچه بخاد به وسیله این افراد تصویب میکند،حالا باید دید این افراد چرا و چگونه انتخاب میشوند.
بسیاری افراد صلاحیت دار و سالم در این شرکت هست که از وجود آنها استفاده نمی شود صرفا به خاطر اینکه ممکن است در بستن قراردادها با پیمانکاران، خریدهای غیر ضرور ، بستن پروژهای آموزشی و پژوهشی ، آوردن مشاوران الکی، سفرهای خارجی و..‌‌.همکاری نکنند و سوال کنند و باید قانع شوند که آیا لازم است.به همین دلیل از این اشخاص استفاده نمی کنند.
کاظم
|
France
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۷ - ۱۰:۴۱
0
0
سفرهای خارجی این عضو هییت مدیره را جهت کاهش فلرینگ و پروژه فلیرینگ از این خرید خیلی بدتر و فساد انگیز تر است.حراست وزارت نفت و سازمان بازرسی باید پاسخگو باشد.
کی در این وزارتخانه ناظر و مسئول است و چرا یک نفر میتواند همه را دور بزند؟
لطفا بیایید جواب دهید در رسانه ها
با سکوت و سکرت بازی هیچ چیز حل نمی شود
کارمند
|
France
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۷ - ۱۰:۵۷
0
0
تو جلسات مختلف بلاخص جلسات تولید همه به این آقای عضو متشخص هییت مدیره می خندند وهمه پچ پچ میکنند که وای این میخاد غلو کند، گزارش رنگی و دروغ ردیف کند و بعد سر همه این جماعت شیره می مالید و می رفت و کارش را انجام میداد.
به نظر من بهترین مدیر و با صلاحیت ترین آدم برای این جماعت همین شخص است.
کاش برود رییس هییت مدیره وزارت نفت شود و یقینا دنبال خواهد نمود
عضو هییت مدیره
|
France
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۷ - ۱۱:۲۹
0
0
واقعا من یکی با اکراه این خرید را امضا کردم و فشار زیادی را متحمل شدم.دو روز است واقعا که این خبر در منظر عموم قرار گرفت شدیدا از خودم متنفر شدم و حاضرم الان از هییت مدیره مجتمع گاز .....بروم.
این شخص واقعا ول کن نبود و ما همه هم پچ پچ کردیم که الان چه شد که ایشان رفت سراغ قطعه برای نیروگاه و چه مشکلی از این بابت هست.
چون در سرویس آوردن این نیروگاه همان و نیاز به قطعه و سرویس همان در این شرایط تحریم.
این حدود هزار میلیارد تومان را بگذرارند بانک و با سود ماهیانه آن پول برق پتروشیمی مبین داده شود و از هزینه کرد مجدد ( راه اندازی، تعمیرات مرنب ، جذب نیرو ، خدمات ، تامین قطعه و دور زدن تحریم و....) خود داری شود.
این خرید محل اشکال بود و میدانستیم اما این شخص ول کن ماجرا نبود کاری هم از دست ما ساخته نبود.
واحد تعمیرات ستاد
|
France
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۷ - ۱۲:۴۲
0
0
شخصی که درخواست را از واحد برق پالایشگاه گرفت و رفت در تهران برای هییت مدیره پرزنت کرد در عملیات ستاد مجتمع گاز است و بسیار حرفه ای ، این شخص پیمانکار تعمیرات اساسی را با همکاری همین شخص ذی نفوذ در هییت مدیره فعلی مجتمع ( قبلا در مجتنع مسئولیت داشت ) با هیجده میلیارد تومان قرارداد با یک پیمانکار بستند و به دلیل مخالفت پالایشگاهها و غیر ضروری دانستن تعمیرات اساسی برای مجتمع و لو رفتن جریان پیمان ، درسال بعد حذف شد! اما مگر ۱۸ میلیارد تومان سال ۹۴ پول کمی بود که به غارت رفت و کسی تحت مواخذه و پیگرد هم قرار نگرفت، حالا وقت آن شد که آن تخلف هم آشکار شود.
همین شخص بواسطه نفوذ رییس هییت مدیره درحال حاضر کاندید مدیرعاملی یک پالایشگاهی است.
خانم ایشان هم سالانه میلیاردها تومان درآمد از امکانات شهرک مجتمع گاز پارس جنوبی را کسب حلال می کند!!!
چرا همه خودشان را به خواب زدند؟!!!!!!!!!!!!!!!!
وقت بیداری است در قرن جدید و ارتباطات و شفافیت
کارمند آموزش
|
France
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۷ - ۱۵:۰۰
0
0
به خدا همه این چند سال و همه جا صحبت از تخلف این شخص و زرنگ بازی هایش و چه خسارتها که به این مجتمع وارد نکرد.
سرکار نمی آمد و همزمان دکتری گرفت، درس نمی خواند و اساتید خودش را از دانشگاه علوم و تحقیقات می آورد و پروژه در مجتمع می داد و نمره می گرفت.
عواملش که به ناحق در مجتمع سمت گرفتند برایش درخواست خرید و ...ردیف می کردند.
شرکت نهادین آرمان را آورد و به حدی با آنها جونت شد که دخترش را داد به مدیر عامل نهادین آرمان.
میلیونها دلار از ن..... آر.... خرید نمود و در انبارها مانده اند بلااستفاده و تاریخ مصرف تمام.
گزارشات غلو انگیز و رنگی در جلسات توسط عواملش تهیه و فقط روز جلسه حاضر میشد و شلوغ کاری.
سفرهای خارجی یکی پس از دیگری به بهانه های مختلف و جامعه و مملکت بدون نظارت .
واین همه نتیجه اش رفتن در سمت بالا و جور کردن هییت مدیره همراه و میلیونها یورو هدر دادن بیت المال برای هیچ
حراست ، بازرسی ، سیستم های امنیتی کجای کار هستند فریب زبان بازی و کارشناسی های ساختگی را نخورید لطفا
موسوی
|
France
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۷ - ۱۹:۵۱
0
0
اگر همکاران پالایشگاه چهارم جریان کنار زدن نفر قبلی و جایگزینی عامل این خریدها و تخلفات را و نحوه تحویل گیری پروژه را شرح دهند خیلی چیزا روشن میشود.
ماجرای لب تاب هایی که توسط همین شخص از طرف پیمانکار به معاونت عملیات سابق هدیه داده شد شنیدنی خواهد بود.
چگونه دختر معاون عملیات سابق با حمایت همین شخص همزمان به صورت نیروی قرار دادی از دو پیمانکار حقوق دریافت می کرد و ماشین و راننده داشت.. بعدا به صورت عجیبی رسمی شد!! والان همکار همین بزرگوار در جایی است که در تهران مسئولیت دارد و بنا به همین مسئولیت توانست در هییت مدیره مجتمع گاز هم باشد و تصمیم گیر و همه کاره و چند نفر فقط برای امضا و تصویب دور خودش جمع نمود.
اینها همه کد باید باشند برای حراست و بازرسی.
نام محفوظ
|
France
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۸ - ۰۶:۰۰
0
0
واقعا آدم متاثر میشود چرا آدمهایی که به ناصادقی ، نالایاقی ، زبان باز ، حراف ، معامله گر ، دروغ گو و این صفت ها را دارند به این راحتی در این سیستم های مملکت در جاهای مختلف این همه رشد می کنند و هرکاری هم بخواهند انجام می دهند.
واقعا شرکت معظم مجتمع گاز پارس جنوبی که تولید هشناد درصد گاز کشور را به عهده دارد و بیش از ده هزار پرسنل رسمی و قرار دادی دارد باید در هییت مدیره آن کسانی باشند که از هر نظر الگو باشند.حداقل تدین ظاهری را داشته باشند، معروف به معامله گری نباشند، درست کار باشند، صادق و امانت دار باشند، بشود در دوستی و کار به صداقت آنها اعتماد نمود،
پرسنل این مجتمع در همین سایت بولتن نیوز و در پایین همین تخلف بهترین جایی است که بدون نام بردن از افراد نظر خود را صراحتا نسبت به بسیاری از مسئولان نالایق و غیرصادق و معامله گر اعلام کنند.
این تخلف و تخلفات زباد قبلی نتیجه همین نوع انتخاب افراد برایرسمت های مختلف است.
فردی الان در مجتنع گاز پارس جنوبی مسئولیت دارد و دوازده سال است ادعا کرده دانشگاه تهران دکتری قبول شد و تمام مکاتبات در مورد ایشان و واحد مربوطه به نام دکتر فلانی و در تمام جلسات آقای دکتر .‌‌‌...ولی همه هم میدانند که این آدم ابدا دکتری قبول نشد و جالب است همه میدانند و حراست و بازرسی ومنابع انسانی همه میدانند ولی کسی به روی خودش نمی آورد ، اما عموما پشت سرش می گویند که این آدم صادق و راستگویی نیست!!!
همین شخص به هر دری می زند برای مسئولیت و بسیار لابی میکند ،اما کسی جلوگیری نمی کند و تذکر نمی دهد تا اینکه فردا روزی تخلفی به این بزرگی و مشابه صورت پذیرد.
آقای مدیرعامل مجتنع گاز پارس جنوبی
شما را به خدا مواظب این افراد باشید.به خاطر آبروی خودتان و پرسنل مجتمع که فردا تخلف این چنین بالا نیاید در انتخاب نفرات برای مسئولیت ها دقت کنید.
در این سه روز در شبکه های مجازی همه خبر تخلف هییت مدیره مجتمع گاز پارس جنوبی در مورد خرید قطعات را خواندند و بحث نمودند ، همه افراد نظرشان این بود که اگر جلوی تخلفات قبلی افراد کسی ایستادگی می کرد کار به اینجا نمی کشید.
خب از الان جلوی تخلف کسی که دوازده سال است و به دروغ می گوید دکتری دارم را بگیرند و بازخواست کنند ایشان را تا دیگران به خودشان آیند و مواظب باشند.
همه این تخلفات در نبود نظارت شفاف صورت می گیرد و سکوت دستگاههای نظارتی مثل حراست و بازرسی نفت وگاز.
بی طرف ناامید و سرخورده
|
France
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۸ - ۰۹:۳۷
0
0
این هم به هیچ سرانجامی نخواهد رسید.اینها کی تصویب کردند این خرید سنگین را در این شرایط بد اقتصادی و نفوذ این جماعت را در وزارتخانه ببینید.سریعا پول ۱۶ میلیون یورو به حساب این شرکت واریز شداز قرار معلوم شرکت وابسته به آقایون و این جماعت در هییت مدیره مجتمع گاز بیشتر نقش دلال را بازی کردند.
تا ببینیم عاقبت کار چه میشود و متخلفین بلاخره به سزای اعمال خود می رسند یا خیر
مطلع
|
France
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۸ - ۱۲:۲۲
0
0
فقط موندم بقیه هییت مدیره که بابت هرجلسه حقوق می گیرند کارشان چیست؟ یعنی یک نفر جرات اعتراض نداشت و تا الان من با چند نفرش صحبت نمودم همه می گفتند ما اطمینان داشتیم که خرید آنها فعلا غیر ضروری و نیازی به راه اندازی نیروگاه نیست ولی نمی دانستیم این شرکت دارد تبانی میکند.چون مرتب رییس هییت مدیره می گفت این دیگر شرکت نهادین آرمان نیست که خیال کنید با بنده نسبت خانوادگی دارد.

ولی همه ما میدانستیم تعداد شش تا از پالایشگاههای دیگر از برق سراسری استفاده می کنند و مشکلی هم نیست و اگر اشکالی باشد باید رفع و اصلاح نمود نه در این موقعیت بیاییم نیروگاه راه اندازی کنیم.
کارشناس بی تظر
|
France
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۸ - ۱۴:۰۶
0
0
تا عاقبت کار را ببینیم که چه گزارشات رنگی این آدم حرفه ای تهیه کند و به خورد مسئولان بدهد که این خرید ضروری بود.همین الان از طریق بازرسی فنی گاز چند فرم فرستاده برای پرکردن کارشناسان برق و مشکلات برقی که علت نوسانات برق چه می باشد!!! راه کار حل مشکلات برقی چیست ؟ الف راه اندازی نیروگاه!!!!
آیا هزینه پرداخت برق به پتروشیمی با وجود داشتن نیروگاه عاقلانه است؟
و مکرو و مکر الله والله خیرالماکرین
اپراتور
|
United States
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۸ - ۱۷:۰۵
0
0
چندین سال پیش هم که همین شخص که الان تصمیم گیر هییت مدیره مجتمع گاز هست،یک ماشین بی ام بسیار گران قیمت خرید و شایعه تامین آن از طرف خریدها و پیمانکاران در بین پرسنل پیچید!
مجبور شد بیاد تو جلسه با ناراحتی اسم حدود ده نفر را که در جلسه بودند اعلام نمود که من از این افراد پول قرض گرفتم و ماشین خریدم!!؟؟؟ خداوند که بخاد آدم را دروغ زده کند مبالغی که اعلام کرد از همکاران قرض گرفتم بیش از قیمت ماشین شد و تمام آن افراد الان همه سمت هایی را گرفتند که ابدا تا ده سال دیگر به خیالشان هم نمی رسید، آیا بین این روابط و ارتقاها و حرف و حدیث ها نباید ارتباط منطقی باشد؟
مثلا میگفت راحت از فلانی سی میلیون و از دیگری بیست میلیون.........پیدا کنید پرتقال فروش را
صادقی
|
United States
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۸ - ۱۷:۲۷
0
0
این سه روز تعطیلات همه جا داخل فضای مجازی صحبت خبر تخلف کلان هییت مدیره مجتمع گاز پ... ج.... در خرید قطعات برای نیروگاه پالایشگاه چهارم بود و اینکه نهایتا چه خواهد شد و بچه ها در گروهها می نوشتند که چرا سایت بولتن نیوز کامنت ها را دیر منتشر میکند؟
لطفا برگردید به خریدهای شرکت نهادین آرمان بپردازید و همه جا صحبت این است که این افراد که تخلف کردند حرفه ای هستند و چند روز دیگر هدیه و شیرینی سایت بولتن نیوز را می دهند و بعدش به خیر و خوشی تمام می شود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بازرگانی
|
United States
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۸ - ۱۷:۴۳
0
0
ما از مدیرعامل محترم .......درخواست داریم که اجازه ندهند این شخص هرکاری دلش بخاد در مجتمع انجام دهد.دارد مهره چینی میکند در پالایشگاهها و هدف انعقاد قراردادهایی است که با پیمانکاران بسته میشود.
این طرح برون سپاری همش توطئه همین افراد است و پیمانکاران خاص.
مبالغ را مستقیم زنگ می زند به همکاران در پالایشگاه ها که دست بالا بگیرید و این افراد هم عموما منصوب شده یا سفارش شده خود این شخص هستند.
افراد کمیسیون مناقصات را هدف گرفته و قصد داشته نفری که از سرخون و قشم با خودش آورده بیاورد کمیسیون مناقصات که جای خطرناکی هست.
پیشگیری بهتر از درمان است.
آقای مدیر عامل رودربایستی نکنید و شما حافظ بیت المال هستید.
همین خرید به هیچ وجه نباید سفارش می شد چون خود این شخص از اول دنبال این خرید بود.
به هوش باشید.
اینها کد هستند برای شما همه و همه
جعفری
|
United States
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۸ - ۱۷:۵۶
0
0
چرا هییت مدیره مجتمع گاز پرسنل خود مجتمع نباشند و به انتخاب پرسنل تا لایق ترین اعضا انتخاب شوند وکسی جرات تخلف نداشته باشد.

الان بقیه هفت نفر می گویند ما هیچ کاره بودیم، دو نفر که گفتند ما به صراحت مخالفت خود را اعلام کردیم ولی ایشان رای بقیه را گرفت.
آنها هم که رای دادند و امضا نمودند از طرف خود رئیس هییت مدیره منصوب شدند و معمولا نمی توانند مخالفت کنند وبعضی هم می گویند ما فنی نیستیم و خبر نداریم
تاکی پرسنل مجتمع گاز شاهد این تخلفات باشد.
تقوی
|
Luxembourg
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۸ - ۲۱:۵۹
0
0
فقط در تعجبم مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی که آدمی بسیار محافظه کار است چگونه نتوانست جلو این تخلف واضح رئیس هییت مجتمع مدیره را بگیرد؟
یکی از نگرانی ها همین بود که اگر ایشان ( مدیرعامل فعلی ) مدیر عامل شد هیچ اقدام مثبتی نمی کند مثل فجر جم و فقط تبدیل به ماشین امضایی میشود برای این رئیس هییت مدیره جهت قرار داد بستن با پیمان کاران، جهت ارتقاء مهرهای ایشان در پالایشگاهها ، جهت امضای درخواست خرید، جهت گرفتن مشاور، درخواست پروژه های پژوهشی به اساتید و دوستان رئیس هییت مدیره چابک و همه فن حریف
کمیته فنی بازرگانی
|
United States
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۹ - ۰۹:۰۵
0
0
شاید علنی شدن این قضیه خواست خدا باشد تخلفات گذشته و حال رئیس محترم هییت مدیره پ..ج....هویدا شود.
این تخلف در مقابل تخلفی که قرار است در برون سپاری تعمیرات پالایشگاهها ( دوازده پالایشگاه مجتمع )صورت گیرد بسیار بسیار ناچیز است.این رئیس محترم با نفوذ تعدادی افراد کاملا سربه زیر و مطیع و به قول خودی را جمع نمود که تعمیرات بیش از هزار میلیاردی پالایشگاهها را به تعدادی شرکت واگذار کند.شرکتهای برنده اگر حراست و بازرسی دخالت نکنند از الان مشخص هستند.این آدمهایی که جمع کردند در کمیته فنی بازرگانی فقط و فقط دکور هستند اکثرا، کسی اصلا اظهار نظر نمی کند! همه محافظه کار که فقط برای خودشان مشکل درست نشود.
شرکتی که فاز ۱۲ را داغون کرد و همه ناراضی و بواسطه نفوذ آمد و هیچگونه جریمه ای نشد یکی از این شرکت هاست که دارد برنده میشود!!!!!
رسانه ها آگاهی سازی کنند.کاری اینجا از کسی ساخته نیست.واحد مهندسی ستاد مجتمع به کل تعطیل است و فقط دکور، واحد های نظارتی هم اگر بودند کار به اینجا نمی کشید. تا کی این مملکت و مردم خسارت نفود این افراد را بدهند.دیگه بس است.نگذارید مجتمع گاز و قراردادهای آن به سیاق گذشته به پیمانکاران خاص واگذار شود.نگذارید به سرنوشت خرید قطعات توربین از شرکت تجارت پویا گرفتار شوند.اگر به اعتراضات و گزارشات به خریدهای نهادین آرمان توجه می شد کار به اینجا نمی کشید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۹ - ۱۱:۴۵
0
0
بازم خدا پدر این آقایون رو بیامرزه که با تمام این تفاسیر چندتا پیچ و مهره چینی بجای قطعات زیمنس وارد کشور میکنن . یکی بگه از دکل گمشده چه خبر ؟
غلامي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۹ - ۱۳:۵۴
0
0
كارمندان بيچاره در اين شرايط سخت و گرما و نفس گير كار ميكنند و زحمت مي كشند بعد يكعده هم فقط دنبال رانت هستند و سير شدني هم نيستند.
اين آقاي هييت مديره هر چه از شركت ن... آ.... خريد نمودند كه دامادشان بود و بلا استفاده در انباره هاي مجتمع چند سال است به قيمت ميليون ها دلار كافي نيست؟
چرا سيستم طوري باشد كه يك نفر هر كاري دلش بخاد انجام دهد؟
شش عضو ديگر هييت مديره نبايد از خود سلب مسئوليت كنند و بايد پاسخگو باشند.حق شركت در جلسات دريافت ميكنيد يا حق سكوت؟ لطفا با ذكر نام بياييد و كامن بگذاريد.
اينكه شايعه شده بعضي ها امضا نكردند اين خريد را و مخالف بودند گرچه خوب است ولي كافي نيست!بايد مخالفت علني و جدي در جلسات مي شد.
همه ميدانستند اين خريد نيازي نيست و كسي كه از اينجا كت و شلوار پوشيد و گزارش رنگي برد تهران و دفاع از خريد نمود حالا بايد پاسخگو باشد.
قبلا در گرفتن پيمانكار تعميرات اساسي و پرداخت حدود 17 ميليارد تومان براي يك كار غير ضروري همين اتفاق افتاد و اگر آن زمان جلو افراد گرفته ميشد حالا به اينجا ختم نمي شد.قوه قضاييه بايد ورود كند.
اداره انبار مجتمع
|
Germany
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۰ - ۱۰:۰۳
0
0
شنیده ها حاکی است حالا که کمیسیون مبارزه با مفاسد مجلس این اقدام ارزشمند را نمود.در هییت مدیره به تکاپو افتادند از پایین نظر کارشناسی بسازند در مجتمع و در بالا در هییت مدیره گاز پوشش قانونی و مجوز دار هییت مدیره شرکت ملی گاز را براش درست کنند.دستگاههای نظارتی به هوش باشند..این شخص که این تخلف را مرتکب شد حتی اگر جلوی ایشان در وزارت نفت گرفته نشود از جزایری ها و زنجانی ها و بانک ملی ها رد میکند.
کافی است به انبارهای مجتمع گاز و خرید از شرکت نهادین آرمان که شرکت داماد رییس هییت مدیره است سر بزنید و میلیونها دلار قطعات خریداری شده از این شرکت را در سالهای گذشته ببینید.
قرلردادها
|
United States
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۰ - ۱۶:۳۷
0
0
اگر مدیریت این سایت به ماجرا‌ و مافیای تامین آب شهرک و حدود یکصد تانکر در رفت و آمد شبانه روز برای تامین آب شهرک در شهرستان ج ورود کند که باز کدام صاحب منصب پشت آن است ،خیلی اعداد و ارقام نجومی تر از این تخلف و این خریدها و شاید خریدهای قبلی باشد‌.فقط رسانه آزاد باید ورود کند و آنگاه به این فساد عظیم پایان داده شود.تمام این کار میشد با یک خط چهار اینچ لوله کشیده شود و تانکرها جمع شوند اما اجازه ندادند چون منافع عده ای تامین میشود.
حمید
|
United States
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۰ - ۲۰:۱۱
0
0
فقط رسانه ها فریاد رسند.با این ترکیب هییت مدیره و مدیرعامل و بازرگانی و منابع انسانی و مالی فقط خدا رحم کند به مجتمع گاز پارس ... و مهره چینی ها و پیمانکاریها و قراردادها .
هیچ امیدی به بازرسی و حراست و بقیه نداریم واقعا نا امید شدیم.به پیمان های رستوران ها ورود کنید فاجعه .دوازده پیمان‌رستوران بزرگ فاقد نظارت
رضا
|
France
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۰ - ۲۲:۲۴
0
0
الان وقت انقلاب مدیریتی در مجتمع گاز پارس جنوبی است.نه جابجایی افراد که چاره کار نیست.کسی که هشت سال مدیر مالی یا بازرگانی است دیگه بس است.به خدا هر چه مشکل وجود دارد از منابع انسانی است که چهار نفر آدم با کلاس و با پرستیژ و مقبول در آن پیدا نمی شود.
میروی جلسه تولید می نشینی فقط هرکس اومده یه جوری دوساعت را سر کند و توجیه کند و برود.
آقای مدیر عامل بخش نامه بود که گرید هفده به بالا پروازی نباشند، ولی الان گرید هفده به بالا غیر پروازی نداری!!!!!!! یعنی بخشنامه وزیر کشک؟
حکایت مدیران چهارشنبه رفت و یکشنبه برگشت و فقط برای جلسه تولید هم در نوع خودش شنیدنی است.انگار هیچ نظارتی وجود ندارد.
محمد مهندسی
|
United States
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۱ - ۱۵:۵۰
0
0
چرا افراد حسادت میکنند؟
یک مدیر آنقدر توانمند باشد که از همکاران چلاغ خود پول قرض کند و صاحب BMW شود بد است؟
یک مدیر بتواند تحریم ها و شرکت و مملکت را دور بزند بد است؟
یک مدیر بتواند از قرار داد با شرکت ها سفر خارجی برود بد است؟
یک مدیر بتواند مهره سازی در پالایشگاهها کند بد است؟
یک مدیر بتواند مشاوران زیاد برای مجتمع گاز بیاورد بد است؟
یک مدیر بتواند خرید کلان کند بدون مجوز لازم و ظرف بیست روز تحریم را دور بزند بد است؟
یه مدیر بتواند هییت مدیره هماهنگ درست کند و خودش به جای آنها فکر کنددو تصمیم بگیرد بد است که آنها به زحمت نیفتند؟
یک مدیر بتواند تمام کالاهای شرکت دامادش را از چنگش در بیاورد و در انبار مجتمع دپو کند این بد است؟
ای افراد ناسپاس که کامنت می گذارید اینها همه مزیت است برای یک مدیر
رضا
|
Germany
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۱ - ۱۶:۳۶
0
0
ادم ها یک مرتبه منحرف نمی شوند،یک مرتبه جانی نمی شوند،.یک مرتبه قاتل نمی شوند...یک مرتبه از مسیر مستقیم منحرف نمی شوند...زاویه راه خطا در ابتدا کمترین درجه است...به تدریج بزرگتر و بزرگتر می شود...مثل تومر ها و غده های سرطانی...در ابتدا کوچک اند... به تدریج بزرگ می شود و اگر به موقع در مان نشود همه جسم و تن بیمار را فرا می گیرد...
بیماری های مزمن همیشه از بیماری های حاد بدترند و درمان ناپذیر تر..
دلسوز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۴ - ۰۸:۱۵
0
0
چرا ؟
ناشناس
|
France
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۴ - ۱۶:۰۱
0
0
سایت بولتن نیوز چقدر مخافظه کار شد.
لطفا نظرات در انتظار که تعدادشان کم هم نیست منتشر کنید.
نظرات همکاران در فضای مجازی دارد دست به دست میشود و همین بزرگترین خدمت به کشور و مجتمع است که هر کس احتیاط کند در خرج از بیت المال.
چگونه ما رفتیم بوشهر مسابقه به خاطر یک پرس غذا واحد مالی ده تا اشکال به فاکتور آورد ولی همین واحد مالی این تخلفات بزرگ را نمی بیند؟
فقط هرکجا یک خرجی برای پرسنل است همه قانونمدار میشوند.
لطفا کامنت ها را بزارید و نگذارید این مبارزه تا پیروزی سرد شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر :