کد خبر: ۴۹۱۳۷
تعداد نظرات: ۶۶ نظر
تاریخ انتشار:
ادامۀ پخش سریال سکولاریسم از رسانۀ ملی

عزایی برای فرهنگ عمومی، بجای عزای ناصر حجازی

دو شب پيش که برنامۀ نود بخش ویژه‌ای برای فوت ناصر حجازي تهیه دیده بود، دقیقاً معرف رویکردی سکولار و دور از معارف اسلامی تهیه‌کنندگان و برنامه‌سازان رسانۀ ملی بود. انگار تنها چند نفری اهل دین و ایمان در صدا و سیما یافت می‌شوند که دغدغۀ دین دارند و...
1. در قرآن و سنت نبوی، از مرگ به عنوان قیامت صغری یاد شده، تا جایی که امیرالمومنین علی (ع) چندی قبل از شهادت‌شان به اطرافیان می‌فرماید که تا چند لحظۀ بعد برای من چنان اتفاقی می‌افتد که تأثیرش بر شما بسیار بیشتر از همۀ موعظه‌هایست که تاکنون شنیده‌اید. به عبارت دیگر، مرگ یک فرد چنان تأثیری بر خویشاوندان و آشنایانش دارد که گویی ایشان تا دم مرگ می‌روند و عوارض آنرا درک می‌کنند. از طرف دیگر، اگر ملک‌الموت سراغ بنده‌ای از بندگان خدا بیاید که دارای توانایی‌ها و استعدادهای خدادادی خاصی است و بر اساس آن به مقامات و شئونی برجسته در جامعه رسیده، تأثیری مضاعف بر نه تنها اقوام و فامیل وی که بر کل افراد جامعه خواهد گذاشت. بدین معنی که انسان‌های به ظاهر عادی با دیدن اینکه افراد مثلاً برجستۀ جامعه نیز روزی تمامی دارایی‌ها و قدرت‌های‌شان را باید بگذارند و با قلب‌شان (که طبق متن قرآن کریم تنها دارایی انسان در روز قیامت است) به دیار باقی رحلت ‌کنند، از قید و بند جاه‌طلبی‌ها و عقده‌های مصنوعی بیرون می‌آیند و زندگی سالم‌تری خواهند داشت و به دنبال کسب سلامت قلب بوده و زندگی معنوی بهتری برای خود سر پا می‌کنند.

2. فرهنگ و معارف موجود در نصوص و سنت‌های رسیده به ما، باید در قالب زبان زمان و ابزارهای موجود به جامعه انتقال پیدا کند تا فرایند تربیت نسل‌ها و افراد مختلف آن بخوبی و جامعیت لازم صورت پذیرد. در دنیای امروز، از آنجا که نقش تربیتی مراجع تربیتی تغییر کرده و رسانه‌ها از ضریب نفوذ و ضریب تأثیرگذاری بیشتری نسبت به خانواده، مراکز تحصیلی و گروه دوستان برخوردار هستند، قاعدتاً بعد تربیتی آن نیز اهمیت مافوقی دارد. به نوعی که می‌توان رفتارهای دینی و اخلاقی مد نظر را در قالب برنامه‌های مختلف رسانه‌های گوناگون موجود در آورد و با انتقال آن به جامعه، توقع این را داشت که در میان‌مدت و بلند‌مدت رفتار مذبور در بین افراد جا بیافتد و در زمان مخصوص به خود، آن نوع رفتار را از خود بروز دهند.

3. دو شب پيش که برنامۀ نود بخش ویژه‌ای برای فوت ناصر حجازي تهیه دیده بود، دقیقاً معرف رویکردی سکولار و دور از معارف اسلامی تهیه‌کنندگان و برنامه‌سازان رسانۀ ملی بود. انگار تنها چند نفری اهل دین و ایمان در صدا و سیما یافت می‌شوند که  دغدغۀ دین دارند و آخر فعالت‌هایشان نیز می‌شود به ‌سوی خدا و زلال احکام. اما غافل از اینکه مخاطب عام و میلیونی رسانۀ ملی وقتی پای برنامه‌هایی مثل برنامۀ نود می‌نشینند، چیزهایی را به طور ناخودآگاه میآموزند که تأثیر بیشتری بر ایشان دارند. در این شرایط، برنامۀ نود برای اینکه کاری برای رحلت ناصر حجازی کرده باشد، بجای اینکه با رویکرد دینی و اسلامی با این واقعه برخورد کند و از این اتفاق، درس زندگی بگیرد، و بجای اینکه برای شادی روح ناصر حجازی کاری بکند و در قالب طرحی مییلیون‌ها صلوات نثار روحش بسازد، برنامه می‌گذارد که اگر ایشان را دوست دارید به فلان شماره پیامک بزنید. آخر این کار در کجای منظومۀ اسلام قرار می‌گیرد؟ آخر این کار کجا به درد روح تازه از دست رفتۀ ناصر حجازی می‌خورد؟ آیا نوجوانی و جوانی که در این محیط‌های رسانه‌ای، هویت و شخصیت خود را پیدا می‌کند، با این نوع برنامه‌سازی به ادم دینی تبدیل می‌شود؟ آیا پخش دست زدن هواداران ناصر حجازی در زیر منزل وی، برخوردی دینی است که رسانۀ ملی ما اقدام به پخش آن می‌کند؟ آیا تیغ تیز نظارت صدا و سیما فقط بلد است برنامه‌ای مثل دیروز، امروز، فردا را قیچی کند و در این چنین برنامه‌هایی که در فضای احساسی شدیدی ساخته شده و طبق اصول رسانه، از تأثیرگذاری زیادی برخوردار است، به درد هیچ چیزی نمی‌خورد؟ آقای فردوسی‌پور، شما بلد نیستید فقط یک صلوات برای ایشان بگیرید؟ آیا با یکی-دوبار گفتن "فاتحه" برای ناصر حجازی، آن هم با لحنی بی‌روح که گویی این کار را از سر اجبار مدیران تولید انجام می‌دهند، رسالت دینی رسانۀ ملی انجام می‌شود؟ آیا این همان رسانه‌ایست که به قول حضرت امام قرار است منادی دردهای پابرهنگان تاریخ باشد؟ همۀ این‌ها یعنی هنوز خیلی ماند رسانۀ ما دینی که بماند، حتی ملی شود. یکی به داد فرهنگ عمومی متأثر از این رسانه برسد.

4. اگر غربی‌ها در مرگ عزیزشان یک دقیقه سکوت می‌کنند، به این خاطر است که یا الگویی در این زمینه ندارند یا الگویشان به هر دلیلی همینی هست که هست. اما ما که در دین مبین اسلام از آب خوردن تا آب کشیدن الگو داریم، چرا باید در زمینۀ پدیدۀ مرگ، آن هم با این وسعت معرفتی که درش نهفته هست، از الگوی خودمان دوری بگزینیم و ادای چهار تا فرنگی و فرنگی‌مآب را دربیاوریم؟ آیا همۀ این‌ها به این دلیل نیست که شناخت و ارداۀ ما معطوف به اسلام نیست. و از همه بدتر، کنندۀ این اشتباه بزرگ است که اصلاً از آن توقع چنین رفتارهایی نمی‌رود. امیدواریم در دیگر برنامه‌هایی که برای فوت ناصر حجازی عزیز و دیگران رفتگان آینده تولید می‌شود نه تنها اثری از الگوهای بی‌معنی و نامأنوس غربی نباشد که شاهد بازگشتی به سوی رفتارهای دینی خودمان باشیم. یادمان باشد ناصر حجازی و ناصر حجازی‌ها، بجای پیامک و کف زدن، نیازمند دعا و صلوات و نماز ما هستند.

 

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۶۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۸
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۴
43
45
متاسفم واسه سایت بولتن که بی شرمی رو به نهایت رسوندین. اگه حجازی بله قربان گوی شما بود و مث حبیب کاشانی جلوی شما سرخم میکرد اونوقت میشد خدا. متاسفم براتون که به خاطر جهل دینی حتی به مرده ها هم رحم نمی کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مدیر پایگاه شما اصلا اين متن را خوانديد؟
اصلا متوجه شديد كه موضوع اين متن چيست؟؟!!
پاسخ ها
سیسی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۴
الان چه ربطی داشت اینی که گفتی؟ اگه متن رو خونده باشی و ازون مهمتر متن رو فهمیده باشی متوجه میشی این متن برای ادای احترام به روح ناصرخان نوشته شده,واقعا که!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۴
من با این آقا موافقم ! متاسفم برای شما !
واقعا !
"در قالب طرحی مییلیون‌ها صلوات نثار روحش بسازد "
نویسنده ی عزیز !
ما با هر پیامکی فرستادیم یه فاتحه براش خوندیم ... همه ی ما ... حتی مادر بنده که پای تلویزیون نشسته بود ... هر بار که تیتراژ مسابقه پخش می شد واسش فاتحه فرستادیم ...

" آیا تیغ تیز نظارت صدا و سیما فقط بلد است برنامه‌ای مثل دیروز، امروز، فردا را قیچی کند و در این چنین برنامه‌هایی که ... "
شما بگو دلت می خواد اینم قیچی کنن ! ببین علی آبادی با اون عظمت نتونست که عادلو کله پا کنه ... چون پشت عادل مردم ورزشی ایستاده ان !


" آیا با یکی-دوبار گفتن "فاتحه" برای ناصر حجازی، آن هم با لحنی بی‌روح که گویی این کار را از سر اجبار مدیران تولید انجام می‌دهند"

براتون متاسفم ... سایتتونو بهترین سایت خبری یعنی لااقل بهتر از جهان نیوز می دونستم ولی شما هم مثه همین!
ارش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۴
ناشناس جان چرا به خودت زحمت خوندن متن رو ندادی یا نخوندی یا اینکه متوجه نشدی کمی وقت بزار مطلب رو بخوان بعد نظر بده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۴
به نظر من وقای شما این مقاله را اینجوری شروع میکنی که میگی فقط چند نفر توو صدا وسیما اهل دین و ایمان...هستند یعنی بقیه دین ندارند و اینطوری قضاوت میکنی مطلب اعتبار خودشو از دست میده و نخونیش بهتر
ناشناس دومی (۱۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۵)
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۴
جواب دوستی که کامنت گذاشت : ناشناس جان چرا به خودت زحمت خوندن متن رو ندادی یا نخوندی یا اینکه متوجه نشدی کمی وقت بزار مطلب رو بخوان بعد نظر بده

بنده ی خدا !
دیگه چی رو باید می خوندم که نخوندم ؟ اصلا شما راست می گی ! من نخوندم ... شما که خوندی و متوجه شدی به ما هم بگو تا متوجه شیم !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۴
ناشناس عزیز اگر اون شب عادل خان مدام میگفت برای شادی روح حجازی عزیز یک صلوات بفرستید حجازی راض تر بود یا یک پیامک میدنی بعد مرگ چه چیز به درد مرده میخوره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۴
13
35
اي بابا چرا همه گيردادند به برنامه نود؟
بزرگترين ظلم به دين مخصوصا دين اسلام بد دفاع كردن از آن است..........
ghiasi
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۴
8
4
ei baba baradare man kar az kar gozashte shoma az gheshre footbalist vagheshre motasele be anha che entezari darid?ina hamunaei hastand ke har chand vaght ie bar cd parti va ... azashoon dar miad.man motmaenam ke agar jorat konand va az jib va maleshon natarsand avalin kesani ke panbeie eslam va enghelab ro mizane haminaiand
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۴
13
13
با نظر شما موافقم اينم شد طرح آخه
نمي دون مكي اين الگو ها رو مي ذاره جلوي پاي اينها دنبال ارائه دهنده طرح باشيم
HRSB
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۴
4
6
برنامه ی "به سوی خدا" رو کدوم شبکه پخش ميکنه؟
شايد منظورتون "سمت خدا" بوده.
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۴
7
18
اگه نیت صدقه می کردند و هزینه این پیامک های میلیونی را برای شادی روح حجازی به یک موسسه خیریه معتبر می پرداختند،بهتر بود تا این که به جیب شرکت مخابرات بره !!
نیما کاوه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۴
19
12
اولین انتقاد صحیح از برنامه نود ویژه مرحوم ناصر حجازی بود بولتن جان !
یا علی مدد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۴
6
7
اگه غیراین بودجای تعجب داشت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۴
6
13
مطلب شما اگر این باشد صحیح است اما من شنیدم که آقای مجری گفند عدد 1 را بزنید و فاتحه ای هم بخوانید لذا جای بحث اضافی نیست
با تشکر
پرپولیسی
|
United States
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۴
9
24
آخه این چه حرفیه

مگر هر چیزی که در اسلام نبود مخالف اسلام هستش...
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۴
3
14
این حرکت فقط یک طرفه به قاضی رفتن بود.

مگر این همه هزینه برای بزرگداشت فلان شخص سیاسی یا فلان اقا خرج میشه به درد اون بنده خدا میخوره، جز این که توی این مراسمات هم یه نفر میاد و فقط حرف سیاسی میزنه.

شما به جای این که فرستادن ثواب بازماندگان برای مرده را فرهنگ سازی کنی این را فرهنگ سازی کن که چطور پاک زندگی کنیم که نیازمند فرستادن ثواب بازماندگان نباشیم.

این حرکت برای زنده نگه داشتن یاد این مرحوم بود و این که فضایی باشد برای ابراز علاقه دوستدارانش

کاری بر خلاف دین ما انجام نشده

با این حرکات یک مشت جوان را دین زده میکنید به خدا
omid
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۴
10
25
واقعا برای شما و سایتتون متاسفم یه 32 سالی عقبین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۴
بگو یه چندصد سال...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۴
حتما شما ها هم چند قرن جلویین!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۴
7
18
آقا این موضوع اصلا چه ربطی به اسلام داره چرا همه چیزو به اسلام بند میکنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۴
همین قدر راحت از کنار همه چیز گذشتید که این شده وضعیتمون دیگه! بی بندو باری,مشکلات فرهنگی,از خود بیگانگی و...که در حال حاضر بخاطر سهل انگاری امثال شماها که میفرمایید:"چرا همه چیزو به اسلام بند میکنید؟"به وجود اومده
پوریا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۴
12
25
مشکل شما اینه که عادل بادمجون دور قاب چینتون نیست بدبختای عقده ای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۴
بچه شدی
اگه اینکاره نبود که الان تو قاب نبود
پوریا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۴
عادل یک استثناست/مطمئن باش.چون کاملا تو این همه سال خودشو ثابت کرده
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۵
7
6
آقا ناصر هم توي اون لحظات دنبال حضرت زهرا مي گشت يه كاري براش شب عيدي بكنه خوش به حال آقا ناصر تو چه ايامي مرحوم شدند؟!
برنامه نود كه بابا...فاتحه
ناشناس
|
Iceland
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۵
8
14
..............
خيلى تابلو انتقاداتون به قصد تخريب نوشته شده.آخه مرد حسابى برنامه ورزشى كارشناس مذهبى ميخواد.
نكنه توقع دارى فردوسى پور و بندازن بيرون جاش يه روحانى بيارن برنامه نود اجرا كنه.
پاسخ ها
رویا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۵
اصلا هم خنده دار نبود حرفت
پرنده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۵
13
10
عادل خان فردوسی پور وقتی شب ولادت صدیقه طاهره لباس سیاه می پوشن بیشتر از این نمیشه ازش انتظار داشت ...
کارهامون باید با اخلاص کامل برای رضایت خدا باشه نه آبی و قرمز و فوتبالی
دست و پنجه بولتن درد نکنه
یا علی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۵
9
8
دراین برنامه (90)گفته شد:هرپیامکی که می فرستیددرشادی روح ناصرخان تاثیرداره !!!!(نقل به مضمون ).............نتیجه اخلاقی مذهبی :ازاین پس برای شادی روح اموات فقط پیامک بفرستید!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۵
بابا گول این حرفارو نخورید,میدونید عادل بخاطر هر پیامکی که برنامش برای مخابرات جذب میکنه چقدر پول میگیره؟ اون وقت یه عده میان توی سر خودشون میزنن اینجا میگن فلانی گفت یه پیامک بده روحش شاد میشه اون یکی میگه هر پیامکی که میدید یه فاتحه بفرستید! یعنی حضور پرشور مردم در تشییع نشانه دوست داشتن حجازی نبود که این 90 واسه خودش نون دونی باز کرده پیامک بدید!؟؟توی این کل کل مردم یه عده دیگه اند که پول به جیب میزنن
على
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۵
1
11
بابا فردوسي پور بنده خدا بارها گفت كه براي شادي روح حجازي فاتحه بفرستيد. يعني نديدين؟ در ضمن اون مسابقه پيامكي بيشتر واسه تسلي دادن به خانواده حجازي و دوستدارانش بود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۵
4
4
*برای سلامتی روح ان مرحوم *با ارسال شماره یک یک فاتحه بفرستید
من پیامک نزدم چون از ادمهایی مثل فردوسی پور که از احساسات مردم سو استفاده میکنن برای .....خوشم نمیاد و بدون پیامک برای مرحوم حجازی فاتحه فرستادم .
علی صفری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۵
6
11
الحق ووالانصاف دارید چرت می گین نود به وظیفش عمل کرد
h233.mihanblog.com
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۵
2
3
آقایان حجازی اینقدرهاهم اسطوره بود!
مجيد2
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۵
3
4
گذشته از همه اين حرفا

شب جمعه است شادي همه اموات بلند پيامك بفرست!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۵
4
4
خب این متن چیزای خوبی هم داره

شما خودت داری خودتو محکوم میکنی
نه خودتو کارهای دوستان و کسایی که ..!!
ببین عزیز نکته جالبی گفتی که برنامه های سمت خدا و زلال احکام را با برنامه میلیونی مثله نود مقایسه میکنی
ببینین چه کردین با دین که مخاطب میلیونی میره جای دیگه نه سمت خدا!
وقتی شما اینطوری متن مینوسی و به نوعی مخاطب میلیونی نود را هم سکولار میگی و خودتو اهل دین نشون میدی ..دیگه نیمدونم چی بگم اونی که فهمید موضوع را فهمید بیشتر از این نمیشه توضیح داد
پاسخ ها
021
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۵
ببین ناشناس جون تو و امثال تفکرات تو فقط دنبال بهانه اید,راه روشن ما کلام الله خداونده اگه مردشی باید به اون عمل کنی نه اینکه مثل بقیه دوستات همینو یاد گرفتید که همش میگید:"هم سکولار میگی و خودتو اهل دین نشون میدی" دوره این حرفای عوام فریب تموم شده
پوریا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۵
6
3
حضرت زهرا مثه ما نیست...خودش میدونه کار عادل درست بوده یا غلط
ائمه گفتن وقتی یه ملتی عزادارن واسه ما شادی نکنین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۵
به به! حدیث جعل کردن دیده بودیم نه این طورش رو! اختراعات ذهن خودت رو به اهل بیت نبند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۵
نكنه شما هم كارشناس ديني شدي؟ حديث ميسازي..........
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۵
ما شنیده بودیم اهل بیت فرمودند در شادی ما شاد باشید و در غمهای ما غمگین،
اینی که شما گفتید جلد چندم بحارالانواره؟؟/
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۵
4
6
بولتن جان دقیقا درست گفتی الان حجازی بدبخت داره حساب پس میده و ارزو میکنه که به جای اون یکها صلوات ختمش میکردند . پس هر کی این نوشته رو می خونه یک صلوات برای شادی روحش بفرسته.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۵
3
8
من باحرف شما موافقم ناصر حجازی بیشتر به صلوات و فاتحه احتیاج دارد نه دست زدن نه شماره فرستادن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۵
9
7
فک می کنم اسم سایتتون برازنده اوج تفکراتتون نیست.
واقعا حیف شماست.پیشنهاد می کنم اسم سایت رو به طالبان نیوز تغییر بدین...
پوریا
|
United States
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۵
5
4
فکر میکنین طالبان شیعه که میگن کیا هستن؟
تقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۵
2
7
امثال حجازی خیلی بهتر از اونایی هستن که از پشت به ملت خنجر میزنن
روحش شاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۵
گل گفتی,از روبرو خنجر زدن خیلی بهتر از پشت زدنه
پیام
|
United States
|
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۶
0
1
خدا حدیدا یه آپ دیت برای قران فرستاد و طرح اس ام اس را به آن اضافه کرد که مشکل ِ شما با ابراز مدرن حل بشه، یا شاید یه معجزه بفرسته، به اسم ِ فاتحه شمار، بعد کنتر بندازه، هر فاتحه ای که برای حجازی خوندن مثلا رو برنامه ی نود بیاد نمایش پیدا کنه. احتمالا مثلا فرشته هاش این نقل اعداد رو برای خواست ِ شما انجام میدن. اتفاقا فردوسی پور میگفت یه صحبت هایی با بخش ماورا طبیعه صدا و سیما در این زمینه داشته.
ناشناس
|
Iraq
|
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۶
4
8
واقعا هم طالبان نیوزن این مسلمون نماهای 1400 سال عقبتر از دنیا.
پاسخ ها
سلیمانی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۶
توهین و تهمت که کار همیشگیتونه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۶
2
2
من دیگه تو این سایت نظر نمی دم چون به صورت میلی نظرات را می گذارند دستمون درد میگیره آخر هم هیچی به هیچی اصلا این همه نظر دادیم چه چیزی رو تغییر داد دوستان خواهشا خودتون رو خسته نکنید در ضمن برادر گرامی بولتن جون در پاسخ به تمام خبرات می گویم
من اگر نیکم اگر بدتو برو خود را باش
مرتضی جعفری پور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۶
0
4
اینطوری مخابرات از مرگ فوتبالیستها خوشحال میشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۶
3
0
سیمای ما خیلی از مسایل مذهبی فاصله گرفته . نود را ولش کن،مخاطب اون که بزرگا هستن و یه قشر خاص . برو به مجری برنامه کودک نگاه کن که بچه هفت ساله من هم ازشون ایراد میگیره . فقط بچه ها را تشویق میکنه که جیغ و داد بزنن. دریغ از یک صلوات .نه آرمشی نه....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۶
برنامه کودک چرت شبکه قرآن و بگو نگا کنه تا روحش جلا پیدا کنه
خ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
7
2
برنامه نود هیچ کمکی به فوتبال ما نکرده من فقط اینو می دونم
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
1
4
خط کش بگذارید از

هر طرف خواستید دین ادامه بدهید !

دینداری تو خط شماها است بقیه دنیا بی دین !

الله اکبر از این همه دین دین گفتن شما

یهودی و مسیحی هم دیندار هستند

شیعه و سنی هم همینطور

باز خط کش ور دار دین تو اندازه بگیر !!!
حمید رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
5
3
اسطوره آنهائی بودند که برای حفظ استقلال این کشور از جان خود گذشتند. و گرنه هر کسی می تونه ادعا کنه اسطوره است. از سایت بولین تشکر می کنم که هویت واقعی این بچه برنامه نود را رو می کنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
2
2
حمید رضا خان اسطوره ها فقط کسانی نیستند که بروند جنگ و کشته شوند بلکه هر کس که بتواند پرچم کشورش را در میادین ورزشی علمی و غیره بالا ببرد نیز اسطوره است مثل مرحوم تختی و سلیمانی و خیلی کسان دیگر
ناشناس
|
United States
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
5
3
جنبش سبز مرده از مراسم تشیع و ترحیم اموات بهره برداری سیاسی میکند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
تودیگه ......

هی پشت هم از امریکا کامنت می ذاری
SSS
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
0
1
واقعامتاسفم ازاینکه شماخودرااهل فرهنگ وقلم میدانید
زلزال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۹
1
0
به نام خداوند جان و خرد,

و با سلام به شهیدان که مصداق" احسن القصص" اند,

همانطور که میدانید در سوره مبارکه یوسف از شرح ما وقع به عنوان "احسن القصص"

نام برده شده است.

یعنی داستان جاری و زنده ای که قوانین و سنت های جاری بر آن تکرار پذیرند ، چون شهیدان.

و اما "اسطوره" در فرهنگ قرآنی محدود در زمان گذشته و آمیخته با مجاز میباشد.


بگذریم.


خاطره ای نقل می کنم از یکی از دوستان مناسب حال و موضوع :

" پدر خانم بنده فوت کرده بود و همه در کنار پیکر مرحوم سوگواری و بی تابی می کردند و هرکس از حسن سلوک و اخلاق حسنه اش یادی می کرد با گریه و حزن.

خواهر مرحوم با گریه و خود زنان گفت:

داداشم تاج سر همه بود!

دو هفته ای از درگذشت آن مرحوم نگذشته بود که خواهر مرحوم "سرتاج!" مراسم شیرینی خوران و عقد مفصلی برای دخترش به پا کرد".

حکایت "اسطوره سازی" یاد شده نیز بنوعی داغ کردن تنور برای "شیرینی خوری"

"انحراف" و "فتنه" است که "تاج سر" شیطان بزرگ اند از دیدگاه "خواهر خواندگی"!.
داود
|
United States
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۹
0
0
ناشناس با دقت متن رو نخونده سایت شما هم با دقت برنامه رو ندید
همه کارامون اینجوریه
دوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۹
0
0
منم کاملاً موافقم مناسب این بود که در برنامه اعلام میکردند یک صلوات بفرستید و یک پیامک بزنید و یا حتی میتوانستند هر پیامکی که در یافت میشد یک ایه قران به فرد جهت خواندن پیشنهاد میشد تا چندین بار کل قران خوانده شود
کمال شفیعی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۰
0
0
ناصرخان برحمت ایزدی پیوست روحش شاد مطالب بالا دردهای جامعه رادرمان نمیکند جا دارد بفکر زنده ها باشیم
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین