کد خبر: ۳۸۴۷۲
تعداد نظرات: ۲۸۸ نظر
تاریخ انتشار:
هايده و مهستي كه بودند؟

ماجراي دو كلفت شاه كه آوازه‌خوان شدند + تصاوير

تا اینجا فقط از هنرمندانی صحبت شد که از عالم هنر وارد دربار شاهنشاهی شده و هنر خود را به شاه و اشرف و سایر اعضای خانواده پهلوی عرضه می کردند اما دو نفر هم از داخل دربار پا به عالم هنر گذاشتند. دو خواهر آوازه خوان معروف به مهستی و هایده. این دو خواهر که نام اصلی آنها سکینه و معصومه دده بالا بود از سنین جوانی...

بولتن نیوز: رژیم شاه عامل اصلی اشاعه فساد و فحشا و بی بندباری در مملکت بود و شاه که اعتقادات مذهبی مردم را به مثابه سدی در برابر نفوذ فرهنگ غربی در کشور و تضمین آرام سلطنت موروثی در خانواده خود ارزیابی می کرد می کوشید با گسترش مبانی فساد اجتماعی در جامعه زایل کردن عرق ملی و مذهبی از مقاومت اسلام و جامعه اسلامی ایران بکاهد و به مرور آن را نابود کند.

نویسنده کتاب خاطرات من و فرح در این مورد می نویسد: «...تا اینجا فقط از هنرمندانی صحبت شد که از عالم هنر وارد دربار شاهنشاهی شده  و هنر خود را به شاه و اشرف و سایر اعضای خانواده پهلوی عرضه می کردند اما دو نفر هم از داخل دربار پا به عالم هنر گذاشتند. دو خواهر آوازه خوان معروف به مهستی و هایده. این دو خواهر که نام اصلی آنها سکینه و معصومه دده بالا بود از سنین جوانی در کاخ سعدآباد کلفتی می کردند. هر دو خواهر را احترام شیرازی (ندیمه تاج الملوک مادر شاه) به کاخ آورده بو.د احترام شیرازی همه کاره کاخ مادر شاه بود و این دو دختر هم در کاخ خدمت می کردند. برخی شبها ملکه مادر بزم خصوصی راه می انداخت و گروهی نوازنده و خواننده در آن محفل هنر نمایی می کردند. گاهی اوقات سکینه و خدیجه که بعد ها با نام مهستی و هایده از آوازه خوانان معروف شدند در موقع خوانندگی و نوازندگی مطربها به تشویق احترام الملوک وارد گود شده و خودی نشان می دادند.




در یکی از شبها صدای مهستی و هایده مورد توجه رهبر ارکستر گلها قرار می گیرد و از تاج الملوک تقاضا می کند اجازه دهد این دو دختر را به استودیوی ضبط رادیو برده و از آنها تست صدا بگیرد به این ترتیب کلفتهای کاخ تاج الملوک سر از برنامه شعر و موسیقی رادیو ایران در آوردند و پس از اجرای یکی دو ترانه به آوازه خوان های طراز اول تبدیل شدند.

این دو تا زمانی که در ایران بودند هفته ای یکی و دو شب را در کاخ ملکه مادر می گذراندند. مهستی و هایده نفوذ زیادی روی مادر شاه داشتند و سالهای نوجوانی و جوانی خود را نزد او گذرانیده و آداب و رسوم دربار و به اصطلاح درس خود را خوب آموخته بودند و می دانستند چطور با سیاست رفتار کنند تا مسائل جنسی و روابط پنهان و آشکار آنها به صفحات مطبوعات کشیده نشود.



منوچهر آزمون


هایده خواننده مورد علاقه امیر عباس هویدا نخست وزیر بود و با ارتشبد نعمت الله نصیری رئیس ساواک رفت و آمد می کرد. مهستی تا قبل از آنکه با رئیس شرکت واحد اتوبوسرانی آبادان ازدواج کند معشوقه غلامرضا پهلوی برادر شاه بود. اما بعد با یک مبل ساز معروف تهرانی دوست شد و از شوهرخود را طلاق گرفت. زمانی که در سال 1355 شوهر سابق مهستی به جرم اختلاس اموال شرکت واحد اتوبوس رانی آبادان دستگیر شد مهستی اجازه نداد کار او بیخ پیدا کند و به دادگستری کشیده شود و از دوستی خود با غلامرضا و نفوذی که در دربار داشت استفاده کرد و پرونده اختلاس همسر سابقش در آبادان به بوته فراموشی سپرده شد. او یک خانه مجلل در فرمانیه تهران داشت که در آن به اتفاق تنها دخترش سحر زندگی می کرد.



منوچهر آزمون در كنار شعبان بي‌مخ


این دو خواهر در مدت کوتاهی به ثروت هنگفتی رسیدند و علاوه بر اینکه شبها از بابت چند ساعت خوانندگی در کاباره های درجه اول تهران دستمزد هنگفتی می گرفتند با ارتباطی که در محافل درباری و دولتی به هم زده بودند به کارچاق کنی و دریافت حق و حساب های کلان هم اقدام می کردند از جمله کسانی که با حمایت این دو آوازه خوان به پست و مقام رسید منوچهر آزمون رئیس سازمان اوقاف بود که پس از تصدی این پست نان و آب دار مقداری از زمین های مرغوب اوقافی را در اختیار این دو خواهر قرار داد. جالب این که این دو خواننده یکسال به پیروزی انقلاب مانده با شم قوی خود که در رجال سیاسی رژیم شاهنشاهی وجود نداشت جهت وزش باد را نامساعد تشخیص داده و با جمع آوری دارائیهای خود روانه امریکا شدند!



شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۲۸۸
در انتظار بررسی: ۵۶
غیر قابل انتشار: ۵۸۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۱
27
6
سلام
پاسخ ها
سميه
| France |
۱۴:۳۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۱
از اين همه بت پرستي زناني كه مانند بت هستن بيزارم سكوت جلو جمع وپر جنب و جوش پنهاني خسته ام
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۱
نام اصلی شادروان مهستی در شناسنامه خدیجه می باشد که در منزل او را افتخار صدا می زدند. همسر اول ابشان مرحوم کوروس ناظمیان ، پدر سحر و شرکت نفتی بوده، همسر دومشان بهرام سنندجی صاحب کارخانه کفش ، آنان هیچگاه کارگر و کلفت نبوده اند و این کلماتی که نوشته شده نادرست است، مادر هایده و مهستی مولودی خوان سفره ها و مراسم مذهبی بوده و از این طریق در مراسمی که مادر شاه برپا میکرده مولودی خوانی میکرده است. آنان هیچگاه معشوقه یا کارچاق کن کسی نبودند، مهستی در سال 1342 توسط پرویز یاحقی کشف شده و به دنیای موسیقی کشانده شد، ولی هایده با مخالفتهای همسرش چند سالی طول کشید ولی سرانجام در سال 1347 توسط استاد تجویدی به دنیای موسیقی وارد شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۱
دو نفر هم از داخل دربار پا به عالم هنر گذاشتند. دو خواهر آوازه خوان معروف به مهستی و هایده. این دو خواهر که نام اصلی آنها سکینه و خدیجه ده بالا بود از سنین جوانی در کاخ سعدآباد کلفتی می‌کردند. هر دو خواهر را احترام شیرازی (ندیمه تاج الملوک مادر شاه) به کاخ آورده بود.

احترام شیرازی همه کاره کاخ مادر شاه بود و این دو دختر هم در کاخ خدمت می‌کردند. برخی شب‌ها ملکه مادر بزم خصوصی راه می‌انداخت و گروهی نوازنده و خواننده در آن محفل هنر نمایی می‌کردند. گاهی اوقات سکینه و خدیجه که بعدها با نام مهستی و هایده از آوازه خوانان معروف شدند در موقع خوانندگی و نوازندگی مطرب‌ها به تشویق احترام الملوک وارد گود شده و خودی نشان می‌دادند....
معصومه افشار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۱
عالم محضر خهداست به قول یکی از کاربران باید انسان کلاه خودشو محکم نگه داره که باد نبره دزدی های کلان الآن اسمش شده اختلاس هه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۲
77
48
بسیار متشکر از مطالب جالبی که منتشر می کنید واقعاً جالب بود موفق باشید
ناشناس
|
-
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۲
36
31
khob oskola ru gabresh ke neveshte masoumeh !!! age kole jaryano injuri neveshte bashin vay be haletun !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۲
31
42
سلام
حداقل سنگ قبر را بخوانید معصومه دده بالا!!!
متن را اصلاح بفرمایید
ناشناس
|
Turkey
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۲
47
140
شما بویی از انسانیت و حتی همون اسلام خودتون هم نبرده اید که پشت سر مرده هر چرت و پرتی را می گید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۳
39
56
بابا نقل قول کرده از کتاب خاطرات من و فرح
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۳
مهستی تا حدود چهار سال بیماری خود را از اطلاع عموم مردم پنهان نگاه داشت اگرچه تحت شیمی درمانی خفیف قرار گرفته بود. پزشکان به او هشدار داده بودند که در صورت مداوا با دوز بالاتر که مورد نیاز شرایط اوست، امکان ایجاد مشکل در صدایش وجود خواهد داشت. با این وجود در نوروز ۱۳۸۶ که قرار بود کنسرتی در دبی انجام دهد به علت ظهور مجدد علایم بیماری، در بیمارستانی در آن شهر بستری شد و فوری به لس آنجلس بازگشت کرد و اعلام کرد که به بیماری سرطان مبتلا است و باید پرتو درمانی شود. به همین دلیل پس از چهار سال بیماری سرطان روده بزرگ درگذشت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۳
92
47
چرت و پرت کدومه خواهر این واقعیت ها را به شما و امثال شما می گویند تا بدانید شاه خاین و نوکر ماب ها یشان چگونه اموال مملکت را به غارت بردند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۵۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۳
خدا در كله محترمتان اندكي مغز قرار بده يا اينكه ما رو دسته جمعي هلاك كنه كه هم حضرتعالي با اين حالتون راحت باشيد و هم ما در آسمان‌ها يه كم آسايش داشته باشيم از بابت اينكه حال سركار خوبه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۳
44
74
گناه داره پشت سر مرده حرف نزنید خدا درمورد همه بشر و مخلوقات قضاوت خواهد کرد کلاه خودتونو سفت بچسبید
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۳
بی لیاقتی شاه چه ربطی به خوانندگی داره.اصلا برا چی ما ایرانی ها یه مطلبی رو بدون منبع لازم باور میکنیم.اگر هم اون ها کاری انجام دادن مربوط به فرهنگ اون زمان بوده...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۳
36
61
پشت سر مرده حرف زدن ايا نشان مسلما ني است اگر غريق رحمت خداي بخشنده شده باشند چه ميكنيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۳
رحمت خدا !!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۳۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۳
ناشناس۱۸:۴۱ انقدر پررو شدين كه واسه خدام تعيين تكليف ميكنين!!!!!!!!!!! عجب مردماني هستين شما!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۳
39
71
اولین باره که به سایتتون سر زدم ، اما اصلا خوشم نیومد .
1 . پشت سر مرده حرف میزنین.
2 . گناه مردم رو جار میزنین.
3 . مطلبتون هم دارای اشکاله.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۳
هایده در یکی از روستاهای کرمانشاه بدنیا آمد و کرد بود لهجه غلیط کلهری کرمانشاهی داشت که یکی از لهجه های زبان کردی است. در 47 سالگی بعد از اجرای برنامه دچار حمله قلبی شد و مرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۳
31
37
اغلب خوانندگان جهان از زندگی سطح پایین به بالا کشیده شده اند سعدی شیراز در گلستان خود میگوید چرا از این همه کار آیی دست راست انگشتر را در دست چپ میکنند ؛؛ چون خداوند میخواهد چیزی هم نصیب دیگری کند افراد سطح پایین جامعه شاید دارای استعداد های زیادی باشند که ارتباطی با کلفتی و غیره ندارد والت دیسنی در اوج فقر بود که یک موش که تکه نان اورا برداشت باعث شد کارتون میکی ماوس و به دنبال آن کارتونهای جدید تری نقاشی کند و به ثروت هنگفتی هم رسید یا جک لندن نویسنده بزرگ تا 19 سالگی خیابانگرد بود تا اینکه پلیسها که دنبالش کردند وارد یک کتاب فروشی شد و آنقدر کتاب خواند تا احساس کرد خودش میتواند یک نویسنده شود و شد صدای مایکل جکسون هم او را از وضع پایین به ثروت بالا رسانید و باید بدانیم خداوند در قرآن کریم میفرماید : رحمتش همه پهنه عالم و مخلوقاتش را فرا گرفته .. و این صدای خوب هم بخشی از رحمت پروردگار است به انسانها مخصوصا سطح پایین تا بوسیله آن بتوانند به ثروت برسند . با تشکر سروش از شیراز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۳
42
41
يادش بخير
اون روزها همه ميگفتن بگو مرگ بر شاه
اين شعار نثل به نثل به ما رسيد تا ما هم امروز بگيم مرگ بر شاه اما فتنه88 شعار زمان انقلاب رو تغيير داد و ما ميگيم بگو مرگ بر منافق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۳
مجید جان نسل به نسل
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۳
تو اگه تونستي نسل رو درست بنويسي يه جايزه داري عمويي! عمق فاجعه اونجاست كه يكبار هم نه كه دو بار اين كلمه رو اشتباه نوشتي!!!! بعيد ميدونم سنت به اون موقع‌ها قد بده! نثل!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۴
29
34
پشت سر مرده حرف نزنید اقا خلاف اسلامه ؟؟...

اصلا چرا خدا پشت سر نمرود و فرعون حرف زد مگه نمیدونست پشت سر مرده حرف زدن غیر انسانیه ...

اصلا واسه چی خدا گناه مردم رو جارو میکنه
برای چی میگید لعنت بر یزید نمیدونید نباید پشت سر مرده حرف زد!!! ...

(راست میگن تو ایران مرده بد و زنده خوب نداریم )

این قسمت نظرات هم برای خودش سرزمین عجائبه ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۴
عجب، چقدشمارویه نفر تعصب دارید، اینقد عصبانی شدید.
خب، خلافکار بوده،منم ازصداش خوشم میاد، امادلیل نمیشه ازواقعیت فرارکنم. تمام حرفایه سایت از زبان خود فرح.
برید یقه اونو بگیرید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۴
37
18
آهان پس شما جای خدا نشسته اید ...
پس چون خدا دربارهء فرعون و نمرود به ما گوشزد کرده است ما هم مجازیم هر کاری می خوایم بکنیم از هرکی بدمون میاد یا هرکی که نظراتش با ما مخالفه رو به باد توهین بگیریم ...
پس آقایون خدا لطف کنید خلق هم بکنید اگه می تونید ...
خودتون و با خدا مقایسه نکرده بودید که کردید.
بولتن نیوز : الله اکبر از این همه سفسطه بازی ، یعنی چی هر کسی نظراتش با ما فرق می کند به باد توهین می گیریم ! کجا ما جای خدا نشستیم! استغفرالله ، آخه گودرز به شقایق چه ربطی داره برادر من . آخه اینها که قصه اشان یک نظر مخالف نیست مخالفت ما با تفکر و فساد و ابتذال آنهاست با بی بندوباری که اینها رواج دادند با نابود کردن شرافت و حرمت زن ایرانیست و.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۴
60
38
احساس تاسف داره که برخی ایرانیان عزیز از پخش یک چنین واقعیت تلخی باز هم از یک آوازه خوان پست دفاع میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۳۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۴
گوزنکن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۶
17
35
خدا قوت خسته نباشی از کار ودر ساواک خانوم ها نگفتید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۶
31
29
حالا خودمونیم صدای ایشان که نباید شنیده می شد (ای خدا) واقعا" کم نظیر بود
ناشناس
|
Kuwait
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۹
32
76
خودتون با این سایتتون و ان کسی که سایت شما رو تبلیغ میکنه . خدا هدایتتون کنه . نه به خاطر این مطالبی که در مورد این دو خواهر نوشتید بلکه به این خاطر که بسیار متشدد هستید و همه میدونند عاقبت تند روی چیست .؟؟؟ نابودید به امید خدای تبارک و تعالی
بولتن نیوز: چرا تندرویی! آیا نوشتن از واقعیات تندرویی است؟ آیا ایستادگی بر سر اصول و ارزشهای اعتقادی و مبارزه با ابتذالی که سیره و روش شیاطین است تندرویی است؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۹
11
20
سلام: یک جریان مشابه تاریخی: در زمان هارون الرشید ملعون هم یک خواننده ی زن زیبا و بسیار بسیار خوش صدایی بود که اون هم مورد لطف شاه ایران یعنی هارون الرشید قرار گرفت. به قدری هارون الرشید شیفته ی صدای (شاید هم خود او ) او بود که یک بار در مجلسی - که از آن خواننده ی زن هم دعوت به عمل آمده بود - درخواست کرد که آن خواننده برایشان آواز بخوانندو پس از خوانندن آواز ، هارون الرشید از خود بیخود شده خود را به مانند الاغ در میآورد و از آن زن می خواهد که به روی او وار شود و بخواند!!!!.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۹
این ماجرا به دلیل اثر صدای ان فرد بر روی حاکم بوده در ضمن اگر بیشتر تحقیق کنید خواهید فهمید که ان زن اوار نخوانده بلکه تنها دکلمه ای اجرا کرده
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۹
هارون شاه ايران!!!!!!!! حتما از سلسله هارونشاهيان!!!!!!! مرد نا حسابي تو فرق شاه با خليفه رو نميدوني اومدي اينجا تز از خودت در وكني!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۵
37
15
shoma fekr kardid ki hastin
d.ke in harfa ro zadid

بولتن نیوز : ما ایرانی هستیم و تاریخ ایران و مروجین فساد در ایران را را در این قسمت روایت می کنیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۴
33
23
باسلام من اولين خبري كه از سايت شما خواندم در مورد بهروز وثوقي و ارتباط او با دربار بود ولي در اون جا توي خيلي مسائل اغراق كرده بوديد و حتي مطالبي به دروغ نوشته بوديد(مثلا اينكه بهروز وثوقي بازيگر درجه دهم سينما بوده)و ازاين دست مسائل كه هر كسي مثل من ذره اي از فيلم و سينما سر دربياره متوجه ميشه كه با مطالب دروغين(شايد سهوي)مواجه شده(بازهم ميگم بهروز با دربار رابطه داشته و خداميداند چطور آدمي بوده و چه اعمالي انجام داده )ولي مطالبي دروغيني كه در مورد سطح بازي بهروز وثوقي گفتيد باعث شد به مطالب اين خبرتون هم شك كنم من اطلاعي در مورد اين مطلبي كه گفتيد ندارم و اظهار نظر هم نميكنم ولي به دلايل فوق الذكر شك كردم و نميتوانم صد درصد بپذيرم شايد هم مطلب اين خبر شما درست باشد خدا ميداند.

بولتن نیوز : ممنون از اظهار نظرتون اما بهتر است مطلب بهروز وثوقی را با دقت بیشتری بخوانید موضوع هنرپیشه دست دهم مال زمانی بوده که بهروز وثوقی با همه توانایی های بازیگری به علت نداشتن ارتباطات خاص در سینمای ایران مطرح نبود و مطرح شدن وی بعد از ارتباطات و البته استفاده از هنر خودش بوده اما بازیگری خوب دلیلی بر ندیدن فساداخلاقی و... وی نمی شود.
دکتر شیدا
|
Kazakhstan
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
16
28
سلام-خواهشمندم عکسها وکارهای مرده ها وبه نمایش عموم نزارید درسته که اونا فریب شیطان خوردند وهر کاری در این دنیا کردند-الان اونا مردند ودستشون از دنیا کوتاست گناهشون رو بیشتر نکنید در اتش جهنم
دنیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
26
26
تشکر می کنم از توضیحات خوبی که داده شد``````````````````````
علی اکبر حسن زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
29
147
یک سوال مطرح است : چرا بعد از گذشت سی و چند سال هنوز مایلید به عقب برگردید و نبش قبر کنید؟
آیا نمونه قلابی خواننده های داخلی ما که میخواهند خود را به رنگ "هایده" و "مهستی" و "داریوش" و غیره در آورند توجه تان را جلب نمی کند؟
چرا میخواهید جامعه را خط کشی کنید و همه را به جان هم بیاندازید؟
حرف زدن را کنار بگذارید و به فکر عمل درست باشید . قضاوت را هم بگذارید به عهده کسی که نبض همه قضات دست اوست .
کمی با مردم مهربان باشید و به سلایق و خواسته هایشان احترام بگذارید . حقیقت هرچه باشد مثل خورشید خواهد درخشید.
خالد عايدي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
31
17
چرت چرا ميگيد
تاج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
31
10
منظورتون از اینکه پشت سر مرده حرف نزنین چیه ما باید چجوری تاریخ بخونیم که به کسی توهین نشه بعدشم اونا خودشون عشق حال کردن از روی تفکری که داشتن وچیزیه که شده .ما وقتی تاریخ میخونیم و چیزی هست که خود اعتراف کردن چرا شما اینقدر به فکرشونی خوانندهگیشون خوب بوده وخب تو خاطره وتو ذهن همه مونده هرکی یه ماجرایی داره .الانم کم نیست
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
اولا تاريخ نوشتن و خوندن كار هر كي كه از ننش قهر كنه سايت بزنه نيست! دوما تاريخو با بغض و غرض بازگو كردن هم كار هر كس نيست كه فقط از هموني كه از ننش قهر كرده و سايت زده برمياد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
33
10
به هر حتل هرکس از یک جای شروع میکنه کار کردن و کلفتی که عیب نیست
مژگان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
30
23
هرچی بودن صدا و آهنگاشون بعد از گذشت این همه سال هنوز پابرجاست.
بهتر از این خواننده های حال بهم زن امروزین.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
31
29
هم صدای هایده هم صدای مهستی واقعا محشره
خدا رحمتشون کنه،واقعا از بزرگترین هنرمندان بزرگ جهان بودن و هستن
همچین بزرگانی هیچ وقت از قلب طرفدارانشون فراموش نمیشن...واقعا محشر هستن
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
31
16
به نظر من آهنگاشون در مقایسه با آهنگایی که الان تو خود ایران مجوز میگیرن خیلی خیلی خیلی آموزنده و با مفهوم بودن
مثلا اون یارو فشنا که راه به راه آلبوم بیرون میزنن راه و رسمشون درسته؟
کاری به هایده ندارم
میگم چرا جلوی این خواننده های داخلی رو نمیگیرید که هر چی جوون رو منحرف کردن
جان علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
32
13
بابا هرچی بودند یا ببودند گذشت دنیا میگذره این حرفا هم می گذره شاه هم اگ ر آنقدر بیلیاقت یا بد بود حکومت از قاجار ویک مشت مردم شپشو نمی گرفت وتا 1357 36 میلیون نمی رساند پرا از واقییت باید فرار کنیم ..مهستی وهایده هم 2تا هنرمند باارزش کشورما دردوران خودشان بودند مردم ما باصدایشان گریه کردند رقص کردند و................. تا آخر زنده باشید
طوقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
36
4
پشت سر مورده حرف ردن گناه داره گذشتها گذشته فکر الان باشبم خدا رحمت کنه اسیران خاک ممنونم ازسخنان فشنگتون
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
31
11
خداوند بهترین داور است و بندگان حق قضاوت و داوری در این گونه مسایل را ندارند.
مدیر پایگاه چرا؟
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
33
23
شماییکه نوشتی کلفت بدبخت خودت کلفتی. هایده و مهستی از بزرگان موسیقی ایران بودند. فقط به ااهنگاش گوش کنید آدمو به خدا میرسونه...
امیر
|
United States of America
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
34
16
جمع کن چرتو پرتای که از خودت دراوردی
محمد ع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
15
12
گذشته رفتگان برای آیندگان عبرت است
محمد ع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
12
6
گذشته رفتگان برای آیندگان عبرت است
محمد ع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
12
8
گذشته رفتگان برای آیندگان عبرت است
کوروش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
32
13
بانو هایده قبل از خوانندگی ازدواج کرده بودند و سه تا بچه داشتند.بانو مهستی 4 سال زودتر از بانو هایده خوانندگی را شروع کرد بدون هیچ واسطه ای!
ژيلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
30
9
اينقدبحث نكنيددست برداريدبابا.مهم اينكه هايده مهستي خوب ميخونن. .حالاهرچي بودن راست ودروغ به من ربطي نداره.صدانگوبلابگو
سیما
|
United States of America
|
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
31
13
به نظر من که هایده ومهستی هر دو صدای واقعا دل نشین وروح نوازی داشتند روح هر دویشان شاد برای شادی روح شان صلوات بفرستید
اوا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
32
18
ازکجامعلوم که خدااونارونبخشیده .اوناخیلی هم پاک بودندوکارشون خوانندگی بوده.نوربه قبرشون بباره.خدابیامرزدشون..
هایده ی تقلبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
31
12
باسلام
لطفا تیترراعوض کنیدچون کارعارنیست
متتنتون ایرادداره اصلاحش کنید
بعدهم این بحث باعث نظرات منفی کاربره
هایده بهترینه مافاسدیم
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
شما فاسدی دلیل نمیشه ما فاسد باشیم دوست عزیز..لطف کن جمع نبند
مملی ممل
| United States of America |
۰۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
حسین که خیلی ادعا داری چرا فوش میدی؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
31
11
خدارحمتشون کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
30
9
به هر حال هر کی یا هر چی بودن به ما ربطی نداره
ولی اون چیزی که میمونه صداست
خدا رحمتشون کنه صداشون خیلی زیبا بود
کیمیا
|
United States of America
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
30
18
متاسفم که پشت سر دو اسطوره بزرگ موزیک ایران اینجوری حرف زده ميشه
با یه مطلب دست نویس دید ما نسبت به اونا عوض نمیشه
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
16
16
نظرات مثبت و منفی که مردم دادن همه چی رو ثابت میکنه ... معلومه که اکثریت مردم چی میگن و با کیا موافقن .... به نظر مردم احترام بگذارید ... یه سوزن به خودت بزن یه جوالدوز به دیگران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
30
12
اینجور پشت سرشون حرف نکنید،من که خیلی عاشق صداشون هستم، کمتر کسی پیدا میشه که اهنگای هایده و مهستی رو نشنیده باشه، تا الانم هیچ خواننده ای مثل اونا پیدا نشده.
علیرضا
|
United States of America
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
30
17
فعلا که محبوب ترین خواننده ها هستند و هنوز رو دستشون نیومده. تاکور شود ..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
30
11
اونقدر سن ندارم که بخوام در مورد بانو هایده وخانم مهستی نظر بدم ولی وقتی بخوام از پوشه موسیقیام انتخابی داشته باشم اول سراغ هایده وبعد مهستی میرم چون واقعا برام انتخاب نابی هستن
اصغر
|
United States of America
|
۰۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
19
31
مردن که مردن .اونا واقعا بی حیا بودانند .اتش جهنم گوارایشان باد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
30
14
هايده به هر طريقي كه وارد عرصه موسيقي شده باشه بهترين صدا رو در بين خواننده هاي زن داشت و اين يك نعمت خداداديست كه به بهترين وجه پرورش يافت خدايش بيامرزد
مدیر پایگاه نعمت خدادی و استفاده مشروع از آن اگر باهم باشند رضایت خداوند را در بر خواهد داشت.
پاسخ ها
افشین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
منظورتون از استفاده ی مشروع همون استفاده ایه که خودتون می خواید و لی 77 ملیون ایرانی به از گذشت 40 سال هنوز عاشق نعمت خدادادی آنها هستند
مدیر پایگاه 77 میلیون !!؟ خیلی ها توی این مملکت حتی اسم اینها به گوششان نخورده ،چرا در هر مسئله ای هر کس ادعای نمایندگی کل ملت را می کند و از جانب آنها حرف می زند ؟
افشین
| United States of America |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
چرا شما می خواید از طرف ملت ایران حرف یزنید ؟ از کل مطلبتون معلومه . درضمن همونطور جملتون اشتباه بود خیلی ها هستند که اسم اینها به گوششون خورده و عاشقشونن یا به هر حال به عنوان هنرمند میشناسنشون . افراد کمی هستند که هایده و مهستی رو نشناسند . درضمن اگر منظورتون فقط به هایده نیست و به کل هنرمندان پیش از انقلاب فاحشه و طاقوتی میگید یکی از آهنگ های بانو حمیرا رو گوش کنید که 99 درصدش آدم رو به یاد خدا میندازه و روی من خیلی تاثیر گذاشته (آهنگ پله پله ، مهتاب عشق ، بی نیازی ، ...) و درضمن بگم اینها از کشور فرار نکردند بلکه غیر مستقیماً تبعید شدند . زندگی نامه ی واقعی یکیشونو بخونید تا بفهمید
افشین
| United States of America |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
درضمن اگر اسم اینا به گوش کسی نخورده پس شما مطلب رو برای هیچ کسی گذاشتید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
31
16
خدا رحمتشون کنه و اگه راست میگید اسم مفسد ها ی اقتصادی رو هم ببرید تا ببینیم که گناه کی بزرگتره ا
آتوسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
30
12
اولا این دوخواهر هنرمند بودن.ودو صدای ماندگار وتکرار نشدنی.مشکل ما اینه که همه چیرو قاطی میکنیم. حتی رقاصی هم هنر محسوب میشه.چه رسد به خوانندگی .خودتون هم میدونید که اون دو مرحوم واقعا خوش صدا و بینظیر بودن.به طوری که نسل جوون امروزی هم هنوز که هنوزه بین البوم های داخل گوشی یا ماشینشون اهنگ های این دو هنرمند رو دارن و گوش میدن... من با هر بار گوش کردن به صدای اونا خستگی از تنم بیرون میره و چند مین از فکر و ناراحتی دور میشم و اکثرا هم همینطورن روحشووون شاد.. بلاخره یه یادگاری ابدی براما گذاشتن
مدیر پایگاه هر چيز ممكن است هنر باشد ولي اينكه مشروع باشد ونهي شرع مقدس را در بر نداشته باشد مهم است .
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
30
9
دوستان من هر وفت صدای مرحومو گوش میدم واسش صلوات میفرستم تا اگه گناهی داشته بریزه به هر حال ما که جای اون نبودیم ببینیم چه شرایطی داشته.
صادق و اسمعیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
30
10
.......برین از خدا بترین پشت هایده فقید حرف میزنید
پوریا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
32
14
مهم نیست که کلفت بودن یا نوکر مهم اینه که یه ملت میگن دیگه مثل اونا نمیاد و هنوز مردم افسوس از دست رفتنشونو میخورن...
مدیر پایگاه کدام مردم !؟ اگر اکثریت مردم اونها را می خواستند که انقلاب نمی کردند و می گذاشتند که همون وضع بماند و در حالی که آمریکا و انگلیس برمقدرات کشورمان حکومت می کردند آنها آواز می خواندند تا همه به خواب بروند و کوخ نشین ها در بدترین شرایط ممکن آه را با ناله سودا کنند .درضمن بزرگان موسیقی ایران کسان دیگری هستند که به منافع کشورهم متعهدند .
پاسخ ها
ی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
نه بزرگان موسیقی ربطی به اعتقاداتشون و منافع کشور جویی و ... نداره همون طور که مثلا بزرگان فیزیک جهان هم ربطی به اعتقاداتشون نداره بزرگی تو موسیقی رو توانمندی ها و آثار موسیقی فرد تعیین می کنه نه اخلاق و اعتقادات و ... اونا بزرگان اخلاقو معلوم میکنن کدوم مردم ؟ میشه با آمار گیری درصدشونو تعیین کرد و لزوما مردم الان و سلابقشون با مردم 38 سال پیش متفاوته... در ضمن من خودم معتقد به حرمت صدای زن دارم سو تفاهم پیش نیاد یا حق
پوریا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
30
9
شما دلیل انقلاب هم نمیدونید ...
مدیر پایگاه نمی دانیم شما چه سنی دارید ولی نویسنده این سطور پیش از انقلاب و بعد از آن در همه صحنه های مردمی از راهپیمایی ها تا جبهه جنگ شرکت داشته است و به خوبی از دلایل انقلاب آگاهی دارد ، اینکه متهم شویم دلایل انقلاب را نمی دانیم خیلی برایمان جالب است و اینکه مردم از وضع فساد آن زمان و خصوصا چهره های آن زمان ناراضی نبوده اند از آن حرف هاست !اگر در این پیام بجای توهین واتهام دلیل می آوردید آن را منتشر و پیامونش بحث می کردیم البته در چارچوب قانون و عرف رایج جامعه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
31
7
بولتن جون مگه مردم به خاطر بیرون کردن خواننده ها انقلاب کردند؟ خواهشا از طرف همه مردم حرف نزن حداقل به طرفداران این خواننده ها احترام بزار در ضمن یادتون باشه بزرگان موسیقی رو هم شما مشخص نمی کنید. البته می دونم که نظرم چاپ نمی شه فقط گفتم که بدونید.
مدیر پایگاه ما هرگز نگفته ایم انقلابی به آن بزرگی برای چند خواننده انجام شده ، حرف ما این بود و هست که مردم از وضع عمومی آن زمان خصوصا افرادی که شاخص آن وضع مبتذل بودند انقلاب کردند ،کسی هم از طرف مردم صحبت نکرده و هرکس در جریان انقلاب بوده یا مطالعه کرده به وضوح این مسایل را دیده و می داند . بزرگان موسیقی را هم ما مشخص نکردیم ،طبق نظر کارشناسان موسیقی بزرگان موسیقی فاخر مشخصند .
رضا
|
United States of America
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
28
3
مطالب دو گروه هستند یا تاریخی و بدون از تحریف و یا بزرگنمایی و یا هدف مند و موردی
لطفا در مورد جریانات خشتهای و وقایع روز و 5+1 مطلب بگید
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
30
8
این دو در سنین نوجوانی در دربار ملکه کار میکردند و از طریق رادیو تهران استعداد این دو توسط پرویز یا حقی کشف شد.مهم این نیست که آدم از کجا اومده. خیلی هنر مندان از طبقات پایین جامعه بودند. مهم اینه که استعدادشون سرکوب نشد و ازشون استفاده شد. خوانندگی زن هم به مفهوم فساد نیست و در آن زمان برای مردم شادی آفرین بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
28
4
پس لطفا به من توضیح بدین که موسقی فاخر یعنی چی؟ به چه نوع موسیقی فاخر گفته می شه؟ همین بزرگان موسیقی فاخر رو که می گید چند درصد می شناسند؟ مهستی، هایده و... رو چند درصد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
31
7
بولتن به خاطر جوابی که به پوریا داده اید یه سوال دارم: فقط چون به منافع کشور متعهدند پس از نظر شما بزرگان موسیقی هستند؟ کم نیستند هنرمندانی که به منافع کشور هم متعهد نیستند ولی به معنای واقعی هنرمندند در ضمن الان هم کم کوخ نشین نداریم فکر می کنید الان اوضاع گل و بلبل شده والا خیلی بدتر هم شده
یعقوب
|
Germany
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
31
3
استاد بولتن؛ رسانه باید بی طرف باشه ،تازه وقتی که یک استعدادی یا هنری از نظر جمع کثیر ستودنی باشه شایسته احترام است ولو اینکه شما دوست نداشته باشید.
مدیر پایگاه بی طرف !؟ اولا شما کدام رسانه را در جهان می شناسید که بی طرف باشد ؟دوم بی طرف نسبت به چه چیزی ؟ آیا می شود نسبت به رژیمی با اطرافیانش  که کشور را برباد دادند و به قیمت زجر و زحمت مردم برای خود کاخ ها ساختند بی تفاوت بود ؟بله در اطلاع رسانی از واقعیت ها باید کمال بی طرفی را رعایت کرد ولی هر رسانه ای با هر گرایشی در جهان برای خود تحلیل دارد که آن را باید بگوید و می گوید .و اغلب در تحلیل مسایل بی طرفی بلاموضوع است 
یعقوب
|
Germany
|
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
30
4
متوجه عرض بنده نشدید،
من با سازمان و گرایش کاری ندارم منظور بنده هنر و یا یک کار خوب بود مثلا وقتی گلی زیباست و همه آن راتحسین می کنند دیگر کسی نمی آید بگوید عجب زشت است چون نشان از غفلت دارد. چرا که گل زیبا، ذاتاً زیباست و زیبایی ستودنی است. و پرورش دهنده گل مهم و مطرح نیست گل مد نظر است. ممنون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
29
9
مردم الان هم دارند زجر می کشند ...در ضمن تحلیل بکنید ولی به خواننده ای که مطمئناً طرفدار زیاد داره توهین نکنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
27
5
سلام
من تو اون زمان نبودم,اما در مورد الآن به اندازه فهمم میتونم نظر بدم.به هنرمندای الآنمون نگاه کنید تو هشتاد درصد ازدواج مجدد هست.خیلی هاشون حاشیه دارن بارز ترینشون همین خانوم گلشیفته.کاش ما هم مثه غرب بود سینمامون ب جای این فساد پنهان.زندگی اکثرشونو نمیشه با مصاحبه ک تو مجله و تلویزیون میکنن نمیشه مقایسه کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
30
10
خدایش محشر بودن. روحشون شاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
3
20
فقط خدا به فریادآنها وشماها برسه
ناشنلس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
30
7
این دوبانوواقعاهنرمندبودند،..خدارحمتشون کنه
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
30
10
شما در این مطلب ثابت کردید آنچه که خداوند در تقدیر کسی قرار داده باشد قطعا به اجرا میرسد و در واقع هایده و مهستی از همان ابتدا شعور خوانندگی داشتند و لیاقتش رو داشتند و خودشان را اثبات کردند و این هیچ ربطی به کلفت بودن یا دهاتی بودن ندارد.
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
30
7
خدا رحمت شون کنه........
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
30
6
هایده و مهستی اصالتا کرمانشاهی هستن واین چیزهادر مورد انها معنی نداره
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۵
30
9
من از آشناهای بانو مهستی وهایده هستم واقعا متاسفم برای کسانی که ذهن مردم را اینگونه خراب میکنن. این دوخواهر بسیار پاک و خانواده دار بودند و هیچ ربطی به شاهنشاه پلید نداشتند حتی مدرک هم دارم پس خواهشا نگذارید مدرک رو کنم .و مردم را منحرف نکنید...
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۵
چه سعادتی پس نصیبتون شده ..جا داره بگم بدا به سعادتتون.
مملی ممل
| United States of America |
۰۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۵
حسین خیلی حرق میزنی
شوهرشم
| United States of America |
۰۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۵
سلام آقا امیر لطقا مدرکتونو رو کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۶
31
4
خدا بیامرزد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
30
3
حتما رفتید خونه اسفنج دود کنید تا چشم نخورید
یک ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
30
4
خیلی صداهاشون باحاله خدا بیامرزه
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
28
4
هر دوره ای ویژگی خاص خودشو داره نمیشه گفت این دو خانم محترم فساد اخلاقی داشتند شرایط اون زمان اینجوری ایجاب میکرده خواهشا پشت سر مرده حرف نزنید
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
28
5
باعرض سلام خدمت همه ی ایرانیان عزیز
باعرض عذر خواهی فراوان ازشما
......................
فقط برای اطلاع دوستان این خوانندگان درمدح خداوند .پیامبر. حضرت علی . دعای جوشن کبیر و.... هم کارهای ماندگاری داشتن.
بخدا قصد توهین به شما سایت محترم رو ندارم . ما افراد ی هم داریم که ظاهر مذهبی دارن ولی متاسفانه...... منظورم همه ی نیست.
یعنی واقعا صدا ی دلنشینی داشتن.الهی نور به قبر شون بباره .
واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می‌کنند, چون به خلوت می‌روند آن کار دیگر می‌کنند
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
29
4
این بانوان هنرمندان این کشور (یعنی کشور خودمون شما سایت محترم وبنده حقیر ) میباشند.
باعرض معذرت بی انصافیه که به هموطن خومون که دستش از دنیا کوتاه شده حرف بزنیم.
بانو هایده که اسطوره تحریر موسیقی سنتی بود .و صدا صدا بود وقتی که می خوند. و با خوندش دل کمی آروم میشه.

و همچنین خانوم مهستی که حرف نداشت.

ودر آخر باتشکر از شما سایت محترم و دوستانی که نظراتشون رو دادند.

ما همگی ایرانی هستیم نباید به هموطنان خودمون توهین بکنیم الخصوص هنرمندان بزرگ که اکنون اسیر خاک اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
29
6
دروغه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
29
4
خدا رحمتشون کنه که دل مردم رو شاد میکرد.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
29
3
با سلام
خدا غریق رحمتشون کنه
هیچ شکی نیست که دو تا از بهترین استعداد ها و صداهای ایران بودند و هستند...
این مطلب کاملا دروغه ولی گیریم راست باشه
خب کلفت بودند که بودند، به من و شما چه ربطی داره؟ اگه با صداشون کسی رو تحریک کردند هم به من و شما ربط نداره پس قضاوت نکنین
اونها هیچ گناهی نداشتند و طرفدار و عاشقم زیاد دارند
اصلا اگه کلفت بودند که باید بیشترین بهشون اعتقاد بیاریم، چون ببین چه استعدادهایی بودند که طوری شکوفا شدند که بعد حدود 25 سال هنوز صداشون پابرجاست...
هایده که سلطان صدا و اهنگه، مهستی هم اهنگهای خیلی قشنگی خونده، امیدوارم خودمون رو اصلاح کنیم
به شخصه خیلی دوسشون دارم...
مدیر پایگاه يعني بدون حجاب ظاهر شدن در اماكن عمومي و تلويزيون و ترانه غني خواندان گناه نيست ؟
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
29
2
دیده فرو بر به گریبان خویش...
پاسخ ها
علی خلیلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
دوست عزیزم "محمد" فرمایش شما کاملا درست است . بانوهایده وبانو مهستی دوفرشته ودونابغه وپدیده موسیقی سنتی وپاپ ایران بودند وصدایشان تا ابد جاودانه خواهد ماند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
29
0
الان این عکسها دلیل میشه واقعا؟؟؟؟؟؟؟
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
29
3
چرا، گناهه، الان بازیگرای ما صد بدتر میان، کاش زنای جامعه الان ما اندازه اونا حجاب داشتند...
ترانه در صورتی حرومه که تحریک بشیم، مطمئنم کسی با اهنگای هایده تحریک نمیشه مگر کسایی که مریض باشند، مردم با خود شعر، صدای کمیاب و اهنگ غنی حال میکنن...
مدیر پایگاه اين فتواي كدام مرجع تقليد است ؟
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
29
2
اینکه با حجاب ترند که مشخصه...
اینم که گفتم خودش قابل استنباطه...
خدا حکیم است، حرام کردن فعلی بدون دلیل کاری بیهوده است و از حکمت به دور... حکمت حرام کردن اهنگ یا صدای زنان بخاطر تحریک مردان است (گرچه حکمت خدا از عقل ما خارجه) بنابراین گوش دادن به صدایی که باعث تحریک نشه حرام محسوب نمیشه...
تازه اگه بنا به تحریک باشه تو خیابون کیس های بدتری میشه پیدا کرد...
مدیر پایگاه سوال کردیم این فتوای کدام مرجع تقلید است ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
29
3
میدونم چه سوالی کردی، جواب نداری حرف بیخود نزن...
دارم میگم این امر نیازی به مرجع نداره، حتما نباید پیروی کورکورانه کنیم که، خدا عقل داده که ازش استفاده کنیم، خودمون میتونیم اینی که گفتم استنباط کنیم... شد؟؟؟؟؟
مدیر پایگاه اينكه آواز خواندن زن حرام است يا نه جزء مسايل شرعي مسلم است و در اين مورد مراجع تقليد بايد نظر بدهند .حالا برخي خود را جامع علوم نقلي و عقلي بدانند بحث ديگري است .
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
29
2
عجبا...
اسلام دین عقلانیته، هیچ جا گفته نشده از کسی پیروی کامل و بدون تفکر انجام بدید یا اینکه شما نمیخواد فکر کنید بزارین مرجع جای شما فکر میکنه شما فقط بگین چشم، اسلام نمیتونه حکمت اصلی خیلی از واجبات و محرمات رو بگه چون ممکنه مورد سواستفاده قرار بگیره ولی اگه کسی بتون بفهمه و به اون حکمت عمل کنه بهتره...
اصن این بحثو بیخیال، من یه سوال دارم
کدوم مرجع تقلید گفته... 1. هایده مُرتَد و صددرصد جهنمیه؟.................
مدیر پایگاه واقعا يكي از مشكلات جامعه ما اين است كه همه در هر سطحي از فكر و دانش افزون بر اينكه در موارد تخصصي اظهار نظر مي فرمايند بر نظر خود اصرار هم مي كنند .در مورد نظر اين خواننده محترم ايشان رسما به انشاء فتوا اقدام فرمودند  ما هم سوال كرديم كه كدام مرجع تلقيد اين حكم را داده است ؟ حالا ايشان مي خواهند كل فلسفه اجتهاد و تقليد كه در همه امور جاري و ساري است و به فقه هم منحصر نمي شود را زير سوال ببرند و ما هم روزها و ساعتها بايد جواب و سوال بكنيم و...آقاي محترم اگر بنا بر عقل است شما چگونه هنگام بيماري نه تنها از پزشك تقليد مي كني بلكه تن خود را زير تيغ او قرار مي دهيد ؟ شما داروهايي را مي خوريد كه قطعا فلسفه اش را نمي دانيد ، شما ماشين خود را بعضا يكي ، و هفته به مكانيك مي سپاريد ، فرزند خود را ساعت ها در اختيار معلم قرار مي دهيد ...اينها هم تقليد است و درست هم هست و مراجعه غير متخصص به متخصص است . در اسلام هم براي استنباط يك حكم فقهي انسان بايد ابتدا كل قرآن را بداند ، همه احاديث پيرامون آن موضوع را بررسي كند ،بر علم اصول و رجال اشراف داشته باشد وآنگاه به حرمت وحليت موضوعي حكم دهد .ما نگفتيم كه فلان خواننده جهنمي است ما نوشتيم بيحجابي گناه است و اين اجماع همه مراجع تقليداست ، شما مي گوييد نه ! پس يا مرجع تقليدي كه مي گوييد را نام ببريد يا خود شما مرجع تقليد هستيد كه در اين صورت حداقل 2 نفر مجتهد عادل بايد مرجعيت تقيد شما را تاييد كرده باشند .در آخر هم بگوييم كه مايل به ادامه اين بحث نيستيم ونمي خواهيم با بحث روي بديهيات شيعه وقت خوانندگان ديگر را ضايع كنيم . 
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
29
0
منم ادامه نمیدم بحث رو، گرچه جواب هست...
قضیه مثل خوارج شده، که خود امام علی رو ول کردند و ظاهر رو چسبیدند...
مدیر پایگاه الان در اين بحث كاملا بديهي بين ما و شما چه كس امام علي (ع)و چه كسي خوارج است !!!؟
پاسخ ها
علی خلیلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
اینکه ادمین محترم برای تقلید از پزشکان مثال آورده کاملا اشتباه وخلط مبحث است ، حاجی ادمین عزیز، پزشک جراح بیست سال علمی را میخوانند وامتحان میدهندکه مکرر درمکرر علم تجربی است پس چه تناسبی با رسالات دینی مجتهدینی دارد که اغلب درمورد اصول یا فروع دینی هیچ، تطابق ومصالحه ای با هم ندارند!!! و دررسالات وتفاسیرشان از دین چنان متفاوت ومتناقض ازهم مریدانشان را رهنمون میشوند که گاه منجر به جدال بینشان می گردد!!!!
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
29
0
نرود میخ اهنین در سنگ...
خـــــلاص
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
29
1
در ضمن، یکی از مشکلات ما، اسلام، ایران و بشریت ظاهر بینی و ظاهر پرستی است، پس نمیخواد از مشکلات حرف بزنین...
همه جا و در همه منابع شیعی هم ظاهر بینی سرزنش شده...
اینو گفتم که دلیل بحث منو بدونن...
بدرود جناب وکیل... به امید روزی که من و شما و هایده باشیم و میز قضاوت الهی...
تمــــــام
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
29
3
فکرمیکنم دراخرت جای انهاازمن وشمابهترباشدچون انهامردمراشادمیخواستندوشادمی کردندولی من شمابرعکس انهاایم
مدیر پایگاه مگر شادی و شادکردن در هر وقت و با هر وسیله درست است ؟
ایرانی
|
Netherlands
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
29
7
بالا بری پایین بیایی این دو عزیز بت موسیقی ایران هستن .
مدیر پایگاه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پیمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
29
4
چرا واقعیت راقبول نمیکنند برخی دوستان این دوخواهرصدایشان دوستداران زیادی داردایمیلهای مردم دال بر این است کسی هم توقبرکسی نمیخوابد
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
29
3
ماشا الله همه صداشو گوش دادن لذتشم بردن بازم تو خلوت گوش میدن متا سفانه همه بهشتی هم هستند آفرین به این همه بهشت برو
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
13
14
سلام به همه ی کسایی که خدا بیامرزی واسه این دو نفر فرستادندبحثی نیست قضاوت نمیکنم چون کسی نمیدونه زمانی که هایده از دنیا رفته در چه حالی بوده که بخواد بهشتی یا جهنمی شده باشه فقط خطاب به کسانی که سنگشون رو به سینه میزنند منظورم هایده و ۰۰۰۰ ایا دوست دارید اون دنیا باهاشون محشور بشین؟!ادم تو اون دنیا با هر کسی که در این دنیا دوستش داشته یا اعتقاد داشته یا مثل اون زندگی کرده محشور میشه ۰۰۰۰
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
به نظرم اینکه کسی بخاطر گناه کس دیگه مجازات بشه از عدالت خدا بعیده! اونم فقط به این خاطر که دوستش داشته! یک درصد هم منطقی نیست. اگه هم بخواد اینطوری باشه... پس اگه کسی یه خواننده یا شخصیت عادی امروزی رو هم دوست داشته باشه باید بره بخاطر گناهای اون هر دو مجازات بشند :|
آزاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
29
4
خدا گر پرده بردارد چه عابدها شود فاسق چه فاسق ها شود عابد چه کاذب ها شود صادق چه صادق ها شود کاذب چه بالاها رود پایین چه علیاها شود سفلی عجب صبری خدا دارد که پرده بر نمیدارد.....
مهرداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
30
5
يادشون هميشه براي مردم ايران گرامي و عزيزه
مطالب بالا صحت نداره و كتاب مذكور هم يك كتاب نامعتبره
مهستي و هايده هر دو صدايي خوش داشتن كه از مادر به ارث برده بودن
پس نيازي به حمايت دربار براي خواننده شدن نداشتن
مهستي بلافاصله بعد از شروع خوانندگي ازدواج كرد و هايده هم سه سال بعد از مهستي شروع به خواندن كرد،ضمنا هايده و مهستي همزمان با ماه رمضان و شروع حملات به كاباره ها و ماجراي سينما ركس به انگلستان رفتن( كه البته هر سال ميرفتن) و با بالا گرفتن تب انقلاب ديگه نتونستن برگردن و همه اموالشون اينجا موند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
29
6
متنی که در مورد این دو بانوی بی همتا و هنرمند نوشته شده نادرسته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
29
5
اونها بی نظیرن بآخلاق و خوش صدا خدا رحمتشون کنه
فریحا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
29
2
بابا بس کنید هرکسی را با اعمالسش توی گور خودش میگذارد اصلا ن ما عادت داریم همش پشت اینو اون ننظر بدیم والا از بیکاریه .
بهاره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
29
5
براي من جالبه كه چطور ما به خودمون اجازه مي ديم در مورد ديگران هر طور مي خوايم داستان سرايي كنيم و قضاوت كنيم انسانها مي تونند از فرش به عرش برسند و يا بالعكس و اين از خواسته هاي خداوندِ وگرنه زندگي خيلي بي معني مي شد...
بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
28
6
اون عکس مهستی در حال اشپزی تو خونه خودشه که شما خواستین به کلفت بودن ربط بدیدخخخخخخ واقعا که در ضمن روی مجله چاپ شده....
آتوسا
|
United States of America
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
29
4
.اطمینان دارم که اونا ادمهای بدی نبودن..توی دنیا انسان هایی هستن که جنایتهایی میکنن گناه هاییی میکنن که مغز ادم سوت میکشه بازم ملتشون اینجوری درموردشون قضاوت نمیکنن..این طفلیا و همسال اینا چکار کردن خوب چمیدونستن یه روز انقلاب میسه همون ملتی که تو کاباره ها و پای رادیوها با صدای اونا حال میکردن .برضد اونا شدن..در ضمن انسان بد کسیه که ادم بکشه جنایت کنه نسل کشی کننه..صددرصد اونا مورد خشم خداوند قرار میگیرند نه افرادی شغل اجتماعیشون ایجاب میکرده که خواننده باشن و فقط عشق به این هنر داشتن...روحشووووون شاد
پرویز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
29
7
واقعا متاسفم براتون
شما حتی اسمه هایده رو اشتباه میگید. حالا چه جوری زندگی خصوصی اون دو مرحوم رو کالبدشکافی کردید؟

خدا رحمتشون کنه. روحشون شاد. اینا میراث ملی ما هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
29
4
ا
اونا خیلی بد بودن

ایا شما خوبید؟
شوهر عمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
29
3
دوتا نکته رو حیفم نیومد نگم .اول اینکه داستان مشهور شدن اینارو از همه زوایا بررسی کردین وبه همه چی ربطش ولی از رو بی انصافی هیچ اشاره اس به صداداسدای خوبشون نکردین .که اگه صدای خوبی نداشتن مطمئنم مشهور نمیشدن.نکته بعدی که منو علاقه مند بهشون میکنه اینه که با مردم رو بازی میکردن همه میدونستن اینا خواننده هستن . نه مثل یه عده ..
بینام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
29
1
خوبی و بدی انسان ها به خدا ربط داره و اصلا ما نمیدونیم کی خوبه کی بده فقط خدا میدونه بعدشم این دو تا خواهر ایرانین و شیعه هستن من مطمئنم که از پاک ترین انسان ها بودن حتی من عکس مهستیو تو یه سایت بعد از فوتش در حال غسل تعمید دیدم که مطمئنم شایعس و از آهنگ هایی که میخوند با ستار که یکیش برا حضرت علی بود معلوم بود شیعس
روح هر دوشون شاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
29
2
سلام سلامتی می آورد
در یکی از مجلات که بعد از انقلاب هم بود طنزی راخواندم که نقل میکنم
یک نفر میمیره بعد میبینه دو تا درب هست یکی بهشت و دیگری جهنم . از درب بهشت گوش میکنه میبینه صدایی نیست و آروم هست ولی از درب جهنم که گوش میکنه صدای هایده و مهستی را میشنوه.باخودش فکر میکنه که تو بهشت حوصله اش سر میره پس بهتره بره جهنم تا با مهستی وهایده باشه .همینکه در را باز میکنه با چماق میزنن تو سرش و از هوش میره بعد که به هوش میاد میبینه دو تا دیو اونجا وایستادن . به دیوا میگه پس هایده ومهستی کجان . دیوا میگن ما با صدای هایده و مهستی که با ضبط صوت پخش کرده بودیم فقط تبلیغات میکردیم که شما بیاین جهنم. چون هایده و مهستی در بهشت هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
2
18
یه چیز دیگه میخواستم بدونم این دو تا نماز خونم بودن یا نه بعد شرابو اینام میخوردن یا نه آقا امیر شما خبر داریدمیگین فامیلشونید
مرسی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
2
4
راستی میگم این معصومه دده بالا که میگید اشتباس کجاست
حميد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
29
1
فقط صداست که مىماند .
حميد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
29
1
فقط صداست که مىماند .
حميد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
29
2
فقط صداست که مىماند .
اقا من بيرجندى هستم سيما بينا مياد شهرش با حجاب ميخونه تو جمع همشهرياش و ميره اونور بدون حجاب ميخونه. مردم بيرجند با خوندنش حال ميکنن حتى باقى ايرانىا هايده ومهستى هم نمردن ميگيد نه کنار خيابون واستيد به صداى بخش شده از ماشينا توجه کنيد .در اخر تصورتون رو .از بهشت وجهنم عوض کنيد.اگه جوابى باشه خوشحال ميشم.ببىنم.ياعلى
مهرداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
29
2
دیگه توی ایران زن ویا دختری نبود که این دو خدابیامرز برن خونه شاه کلفتی کنن،?!!!امی خوان اینجوری عزت این دوتا بانو روکه در قلب همه ی مردم جا دارن، تضعیف کنن، من خونواده ی ایشون رو از همه لحاظ می شناسم، اصلا نیازی نبود اینا برن کاخ شاه خوانندگی کنن، دیگه جا برای خوانندگی نبود،ای
داش یاسین شیخ اباد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
29
3
خدا رحمتشون کنه مثلش نبود هایده مثلشم نیست دنبالش نگرد
عزت زیاد
نرگس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
29
2
چرا وقتی میخاین یکی رو توی نظرها بد کنید،سریعا میگید رابطه ی نامشروع داشته،یا طلاق توی زندگیش بوده؟
هنوز بلد نیستین توی زندگی دیگران فضولی نکنید!متاسفانه فرهنگ بعضیا خیلی ضعیفه!
در ضمن ما که مسلمون نیستیم،اما میدونیم تجسس در اسلام حرامه.
دروغ گفتن هم حرامه،و حرف زدن بدون سند، آنهم به این صورت،نشان از کمبود عقل هست.
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
29
0
ما نگوییم بد و میل به ناحق نکنیم/جامه کس سیه و دلق خود ازرق نکنیم/گر بدی گفت حسودی و رفیقی رنجید/گو توخوش باش که ما گوش به احمق نکنیم.خداهمه ما رو بیامرزه
تنديس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
16
6
همتون بيكاريد و سير فكر نون باشيد كه خربوزه آبه
کوثر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
1
27
چه جالب. ممنون از اطلاعات تون.
ماجد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
29
4
بیا بنویسیم روی خاک رو درخت، رو پر پرنده، رو ابرا
بیا بنویسیم روی برگ، روی آب، توی دفتر موج، رو دریا
بیا بنویسیم که خدا،‌ ته قلب آینه س
مث شور فریاد یا نفس، تو حصار سینه س
با همیشه موندن وقتی که هیچی موندنی نیست
اوج هر صدای عاشقه که شکستنی نیست
...
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
1
28
دوستان عزیزم
سالهای قبل از انقلاب سالهای خیلی سختی بودند.من اون زمان کودک دبستانی بودم. در خانواده ما یک نفر بود که توسط ساواک گرفته و زندان بود .ما حتی نمیتوانستیم آزادانه به خانه آتها برویم. نام او شهید کاظم ذوالانوار بود.
آن وقتها همه ما نگران سلامتی ایشان بودیم. مادرش در آخرین دفعه قبل از شهادتش که اون را ملاقات کرده بود . میگفت آنقدر شکنجه شده بود که از روبرو نذاشته بودند ملاقاتش کنند پشتش به مادرش بود.

مادر این شهید میگفت در زندان ساواک بعضی خواننده ها را میاورند تا موجب آزار زندانی ها را فراهم کنند.

خدا همه را ببخشه ولی آن روزها خیلی تلخ و دلهره آور بودند. یادم میاد بعد از خبر شهادتش هم اجازه ندادند جنازه اش را ببینیم. حتی اجازه ندادند برای این عزیز مراسم عزاداری در مسجد بگیریم.


چه روزهای تلخی
وفا
|
United States of America
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
29
3
یه چیز بگم عشقم هایده وههستی فقط
ملوس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
29
3
بابا ول کن این حرفارو
آهنگ رو زمزمه کن
تو رو به دلای عاشق خسته قسم...
عشقم مهستی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
29
4
تمام دنیا برای هنرمندان طول تاریخشون احترام قائل اند و براشون مقبره و آرامگاه میسازن و اونا رو مایه ی افتخار میدونن اون وقت ما عزیزانی این چنینی داریم و میخوایم خودمون بد جلوشون بدیم.
اونا خیلیم خوب بودن
از گناهشون نگید ک اگ برید توی خیابانونا خیلی چیزا دستتون میاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
29
2
هر چی بودن موقع رانندگی اگه باکسی تصادف میکردن روش هفت تیر نکشیدن وهیچ جا تاریخ همچین چیزی نیومده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
26
0
، اگر خواستید اصل بیوگرافی رو براتون بذارم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
29
2
واقعا واسه افكار و ديدتون متاسفم!
عيب رندان مكن اي زاهد پاكيزه سرشت
كه گناه دگران برتئ نخواهند نوشت...
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
29
2
آدم به همه چی شک میکنه کتاب خاطرات فرح هم دست کاری شده انگار
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
29
1
بولتن جان که گفتی همونطور که باید در مسائل پزشکی از پزشک تقلید کرد باید دزمسائل فقهی هم تقلید کرد نمیدونم در حال حاضر از چه کسی تقلید میکنید اما آیت الله مکارم هم فتوا داده اینترنت نسل سه و چهار حرامه.آیا شما از این نسل اینترنت استفاده میکنی یا خیر؟؟؟
مدیر پایگاه سايت يك شخصيت حقوقي است و اعضا آن شخصيت هاي حقيقي هستند ما بعنوان سايت از قوانين جمهوري اسلامي كاملا تبعيت مي كنيم اما همكارانمان در سايت به لحاظ فردي هر كدامشان مقلد يكي از مراجع معظم هستند .بله دوستاني كه مقلد ايشان هستند فتاوي معظم له را رعايت مي كنند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
2
27
برخی شب ها خدیجه و سکینه موقع خوانندگی به تحریک اطرافیان وارد گود می‏شدند و به اصطلاح خودی نشان می‏دادند.
صدای این دو خواهر در یکی از شب ها مورد توجه رهبر گروه ارکستر گلها قرار می‏گیرد و تقاضا می‏کند تا در استودیو از این دو نفر تست بگیرد.
به این ترتیب کلفت ها سر از برنامه رادیو ایران در آوردند و خیلی سریع به آوازه خوانان درجه یک تبدیل شدند.
از آنجا که این دو در دربار بزرگ شده بودند می‏دانستند چطور رفتار کنند تا کسی در مورد روابط جنسی پنهان آنها چیزی در مطبوعات ننویسد.
هایده خواننده مورد علاقه امیر عباس هویدا نخست وزیر بود و با ارتشبد نصیری (رئیس ساواک) هم رفت و آمد داشت!
مهستی هم زمانی معشوقه غلامرضا پهلوی برادر شاه بود. اما بعد با یک مبل ساز معروف تهرانی دوست شد و از شوهر خود که رئیس شرکت واحد اتوبوس رانی آبادان بود طلاق گرفت.
این دو خواهر شب ها از بابت چند ساعت خوانندگی به ثروت هنگفتی رسیدند . البته کارچاقکنی هم می‏کردند و از این طریق هم پول های کلانی به دست می‏آوردند.
این دو خواننده یکسال قبل از انقلاب با شم قوی سیاسی که داشتند جهت وزش باد را نا مساعد تشخیص دادند و از کشور گریختند.
نازنین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
27
0
خدا رحمت کنه تمام اموات بخدا صاحب حق خداست خودش میدونه کی خوبه کی بده همین ک دل ملت شاد میکردن ثواب داشته .......حالا مگر نه شما از بهشت اومدی ...خدا حق الناس نمیبخشه ...
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
2
27
سلام ، خیلی ممنونم از روشنگری هاتون . خدا خیرتون بده. جنایتها و انحرافهای پهلوی داشت یادمون می رفت.
دایان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
27
1
بابا اینقدر پشت سر مرده حتی زنده هم حرف نزنید ...امام حسین آخرین لحظه هم با چشماش میخواست به دشمنش بفهمونه که بیا شفاعتت کنم .....کرامت یعنی این بخشش یعنی این.....من و تو از اون دنیا از چیزایی که تو اون دنیا اتفاق میافته خبر نداریم......جای خدا قضاوت نکنید و همیشه دعای رحمت و مغفرت برای گذشتگان و کسانی که در حال هستن و آیندگان داشته باشیم....چرا اینقدر ماها بخیل و حسودیم...شاید طرف مقابل حتی به اندازه سر سوزنی خوبی تو این دنیا کرده باشه که باعث توجه و خیرش باشه تو اون دنیا.....امام حسین فرمودن اگر حتی کسی با شنیدن اسم من و صحابه من اشک تو چشماش جمع شد مورد عنایت من هست....پس چرا ماها اینقدر بخیل و تنگ نظریم....چرا بخشش و گذشت و کرامت و از اهل بیتمون یاد نمیگیریم....؟مسلمونی فقط نماز نیست به خدا...یکی از اساتید حرف قشنگی میزد خودشناسی عین خدا شناسی.....خداوند عاشق اشرف مخلوقاتش انسان....پس خیلی صبر و گذشت داره....
دایان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
27
1
بابا اینقدر پشت سر مرده حتی زنده هم حرف نزنید ...امام حسین آخرین لحظه هم با چشماش میخواست به دشمنش بفهمونه که بیا شفاعتت کنم .....کرامت یعنی این بخشش یعنی این.....من و تو از اون دنیا از چیزایی که تو اون دنیا اتفاق میافته خبر نداریم......جای خدا قضاوت نکنید و همیشه دعای رحمت و مغفرت برای گذشتگان و کسانی که در حال هستن و آیندگان داشته باشیم....چرا اینقدر ماها بخیل و حسودیم...شاید طرف مقابل حتی به اندازه سر سوزنی خوبی تو این دنیا کرده باشه که باعث توجه و خیرش باشه تو اون دنیا.....امام حسین فرمودن اگر حتی کسی با شنیدن اسم من و صحابه من اشک تو چشماش جمع شد مورد عنایت من هست....پس چرا ماها اینقدر بخیل و تنگ نظریم....چرا بخشش و گذشت و کرامت و از اهل بیتمون یاد نمیگیریم....؟مسلمونی فقط نماز نیست به خدا...یکی از اساتید حرف قشنگی میزد خودشناسی عین خدا شناسی.....خداوند عاشق اشرف مخلوقاتش انسان....پس خیلی صبر و گذشت داره....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
27
5
گه خوردين حرف ناروا ميزنين
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
27
2
کاری به این دو خواننده ندارم. اما انتخاب لفظ کلفت در تیتر مقاله،‌شایسته ی یک چنین سایتی است ؟
جایگزین های بهتری چون خدمتکار، خدمتگذار، کارگر، مستخدم و... وجود نداشت؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
27
2
هایده انسان بزرگی بود خودتونم میدونید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
از نظر جثه و هیکل
یک ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
11
14
بنظر من اگر مطالبی که نوشتید حقیقت داشته باشه که اتفاقا خیلی هم نقلش خوبه
مردن که مردن چه ربطی داره که نباید پشت سر مرده حرف بزنیم
اصلا ببینم این حدیثو کی گفته؟
خیلی خوبه که تاریخ ایران و عوامل فساد رو آدم بدونه
بازهم میگم البته اگر واقعیت رو گفته باشید واقعا ممنونم ازتون
از وقتی این چیزها رو شنیدم و خوندم دیگه واقعا حالم ازشون بهم میخوره و اصلا دوست ندارم آهنگاشونو گوش بدم
هر چند ما جای خدا نیستیم شاید همونا بخاطر یه کار خیری که انجام داده باشن الان اوضاعشون در نزد خدا خیلی بهتر از ما باشه ولی من تکلیف خودم رو باهاشون روشن شده میدونم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
17
11
از نظرات مشخص هست چقدر مورد تایید کاربر هاتون هستید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
16
13
از نظرات مشخص هست چقدر مورد تایید کاربر هاتون هستید
ثنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
27
1
بولتون جون ازمفاسداقتصادی عکس نگرفتی خخخخخخخخخ
یادت رفت
معصومه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
27
2
هنره! هنر
نیازی نیست شما در مورد هنر مندای بزرگی مث هایده مهستی نظر بدین
کار کردن پول در اوردن نوش جونشون اینا نمی بردن شهرام ها و بابک ها و ... میبردن
شمام این فکرا و اندیشه های مندرس رو بریزید دور واقع بین باشید
هنر رو درک کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
27
3
خدا بیامرزد هایدهخواننده مهستی را وهمه خواننده هایی که ازاین دنیا رفتن اونهایی که زنده هستند و همیشه زنده باشن خاطراتمان گرامی








یادشان خیر
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
27
3
خدا بیامرزد هایدهخواننده مهستی را وهمه خواننده هایی که ازاین دنیا رفتن اونهایی که زنده هستند و همیشه زنده باشن خاطراتمان گرامی








یادشان خیر
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
27
2
الان دارم آهنگ سوغاتی هایده رو گوش میدم.هایده دلموشادکردی خدا دلتو شاد کنه. ای که تویی همه ......
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
27
2
یک توصیه دوستانه بکنم در مورد شقی ترین ادمها هم بدگویی نکنید تا چه رسد به افرادی که اطلاع درستی از زندگیشان ندارید
برادری که این خواننده ها را قبول نداری ومن هم شاید مثل شما خب وقتی اینها را فاسد میدانی چرا چیزی به انها وصله کنی
ما اشتباه میکنیم فکر میکنیم اگر کسی کار غیر مقبولی کرد مجازیم به دروغ هم از او بد بگیم
من شصت سالمه اولین بار است که میشنوم خدمتکار بودن این دو نفرررا
چیزی که چاقتان نمیکنه نگذارید لاغرتان کند
نادر اورمي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
27
2
بهروز در اون زمون ستاره بود
هايده و مهستي هم هنرمند بودند
اينا دل مردم رو شاد مي كردند با هنرشون
شاه و دربار هم اونارو بواسطه همين موضوع دوست داشتند
اونا خدمت گزاران هنري بودند
خدارحمتشون كنه
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
15
3
بولتن این خبر مال اواخر سال 89 هست و بعد نزدیک 5 سال هنوز که هنوزه بخشی از ملت نسبت به این خبر جبهه منفی میگیرند...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
2
25
هر کی بودن وهرچی بودن کجا رو گرفتند رو سن حال میکردن صداشونو برای نامحرم بلند میکردن الان زیر خاک اسیرند کجا رهرو حضرت فاطمه زهرا س اینکارا رو میکنه و با بی حجابی جلوی هزاران نامحرم رژه میده که اینا کردن شما اینها بیکارو ببینین چقد دلسوخته این مطربگرا هستند وطرفداری اینا رو میکنند به فکر اخرتشون نبودن شما هستین؟؟؟؟؟؟؟؟ لبیک یا فاطمه زهرا
شناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
27
1
اول سلام بر همه شما .دوم اینکه اومدیم دفاع کنیم اما خوب دفاع کردین از صدا و هنر .عادت کردیم همه چیز رو سیاسی کنیم یکم منطقی باشد.خداوند هم زیبایی را دوست دارد.میدانم که بعضی ها درک نخواهند کرد.اما مهم این است که ما بگوییم.اشاعه فحشا اگر میکردند حق با شما بود اما برای تخریب اینگونه سخن گفتن روا نیست.در ابتدای متن با نام های سکینه و معصومه معرفی شدند در اواسط با نام های سکینه و خدیجه ماشالله هرچی اسم بود انتخاب کردید براشون حتما اطلاع ندارید اسامی چه کسانی بوده
بسه فعلا تا سال دیگه هم بیاییم یه چیزی بنویسیم .
قبل از من هم یه ناشناس نظر داده که در جوابش بگم هیچ انسانی نمیتونه جایی رو بگیره .نظر شما اینطوریه یا با ما هستند یا برعلیه ما حالت سومی وجود نداره؟

یا حق
پرسپولیسی دو اتیشه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
27
1
چرا اماره 4 تا دزدای الانمون رو نمیزارین ازونایی که احمدی نژاد میخواست بگه

ا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
27
2
حضرت علي ( ع) ديده را ناديده گرفت ولي واي به حال ما امت كه دم از شيعه بودن خودمون ميزنيم خدا از سرتقصيراتمون بگذره با اين تهمت ها
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
27
3
واقعا براتون متاسفم که انقد بی انصاف هستید که مثلا میخوایید اعتبار هایده رو خراب کنید. هایده هنرمندی بود که تو قلب همه ی مردم جا داشت و همیشه در اوج بود و سالم زندگی کرد.آبروی کسی رو نبرد و حقو ناحق نکرد.نویسنده ی این مطلب روی صحبتم با توعه : چجوری روت میشه اون نون و تو سفره ت بزاری؟؟؟
خدا خودش و به عنوان بخشنده ی مهربان معرفی میکنه اونوقت ..
سمیه
|
United States of America
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
26
2
ازبس افکاربعضیا منحرفه می خوان همرو مخصوصا هنرمندانو بدنام کنند پیش مردم غافل از این که مردم ما دیگه گول این حرفها رو نمیخورن وچیزی از محبوبیت دوتا ازبهترین هنرمندان مون کم نمیشه روحشون شاد ومحبوبیتشون ابدی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
26
2
هایده هر کی بود زیباترین صدا رو داشت مثل خواننده های لوس الان نبود که برای جلب توجه اد ا در میارن و خجالت نمیکشن با سن پنجاه سالشو ن دورشون جوونای بیست ساله می رقصن تا یکی اهنگشون گوش کنه هایده ارام می ایستاد و اهنگش میخوند و همه عاشق صداش بودن من تنها صدایی رو که توی دنیا قبول دارم هایده هست و تنها کسی از هنرمندا که دلم واقعا براش سوخت وقتی فوت کرد هایده بود امروز پنج شنبه است خدا بیامرزش هر چی که بود هر کی بود ولی به قول قدیمیا شیطان از مرده گذشت ما که دیگه ادمیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
26
2
باید از همه تشکر کرد و نظر هر شخص محترمه .
ولی فکرکنم آنقدر که فساد اخلاقی و اجتماعی در حال حاضر زیاد شده که ..
اختلاس . خفت گیری . تجاوز . اسید پاشی . قاچاق . اعتیاد
خود شما به عنوان یه داور فکر کنید و بعد تشخیص بدید .......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
26
3
من که عاشق صدای جاودانه و تکرار نشدنی این دو خواهر هستم. توهین به اینا توهین به ملت و طرفداراشون هستش. متاسفم.
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
3
12
با سلام نظر به اینکه مطالبی رو در مورد این دو نفر نوشتید به جا یا بی جا درست یا نادرست :ولی تجربه خودمو بهتون بگم نتیجه گیری به عهده خودتون بنده قبل از مدارس ابتدایی همسایه ای داشتیم که دایم این نوارها رو گوش میداد من هم میرفتم تو خونه شون کم کم خودم میلم به اهنگ بیشتر شد تا اینکه وارد مدرسه ابتدایی شدم داخل کلاسم دختر و پسر با هم بودند شاید باورتون نشه همون چن روز اول عاشق دو تا از دخترهای کلاس شدم در اول ابتدایی درست اون اهنگ های که گوش میدادم محتواشو در این دو دختر دیدم نتونستم دیگه درس بخونم باورتون نمیشه تا کلاس پنجم که با هم هم کلاس بودیم یک بار هم جلو نرفتم جواب سوالات رو ندادم وقتی چشمم به اونها میافتاد همه چیز رو فراموش میکردم عرق میکردم اما تو امتحان کتبی نمره ام همیشه 20 بوده این جا برای معلمهای دوره ابتدایی سوال شده بود که چرا پای تخته نمیتونم جواب سوال بدم اما تو ورقه نمره بیست دارم چرا ؟باید از خودم میپرسیدند چون زود عاشق شدم به برکت همین اهنگها! افت درسی و بد خلقی کج سلیقگی و بی ادبی فکر کنم نتیجه همین اهنگ ها بوده قضاوت با خودتون
ناصر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
26
2
حضرت علی ع میفرمایند پشت سر اموات بد نگویید. اگر مسلمان باشید همین حرف برای شما کافیه... تازه درصورتی که این حرفا صحت داشته باشه. اما اگه تهمت باشه که دیگه هیچ... خدا از همه تقصیرات ما بگذرد
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
25
1
دست رو هنرمندانی گذاشتید که میلیون ها ایرانی با آهنگهاشون گریه کردن و یا شاد شدن و در یک کلام زندگی کردن. اینکه کلفت بودن یا نه چه اهمیتی داره؟ مگه پیامبر ما چوپان نبود؟ مگه بیسواد نبود؟ من خودم صدای خواننده های زن رو زیاد گوش نمیدم ولی باید اقرار کنم بانوان هایده و مهستی محبوب ترین خواننده های تاریخ موسیقی ایران هستن و آهنگ هاشون به هیچ عنوان کهنه نمیشه شما کافیه به صدای آهنگ هایی که از پخش خودروهای مردم به گوش میرسه دقت کنید میبینید بخش قابل توجهی از این آهنگ ها مربوط به این دو هنرمند هست. اینکه زمان شاه فساد زیاد بود رو کسی نمیتونه انکار کنه ولی سوال اینجاشت که فساد از هر نوعش الان بیشتره یا زمان شاه؟ در مورد بازیگر تکرار نشدنی سینمای کشورمون یعنی بهروز وثوقی هم که از نظر هم مردم و هم خیلی از هنرپیشه های نامدار کشورمون مثل جمشید مشایخی، پرویز پرستویی و... برترین بازیگر تاریخ سینمای ایران شناخته میشه اغراق و بی انصافی کردید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
26
3
شما بالا برید پایین بیایید. هرکاری میتونید بکنید. هر چی دلتون میخواد به دیگران نسبت بدید. این نظر شخصیه شماست و ازادید هرجور دوست دارید فکر کنید ولی اینو بدونید هیچ وقت نمیتونید علاقه بسياري از ایرانیان نسبت به این دو هنرمند بزرگوار را ذره ای خدشه دار کنید.
سالیان ساله که مردم با صدای ایندو خواهر زندگی کردن. اشک ریختن و شادی کردن. و ارزش صدا و هنر اونا والاتر از اینه که امثال شما بتونه لکه دارش بکنه.
وعده ما سر پل صراط تا ببینیم اونا راحتتر رد میشن یا منو شما.
عیب رندان مکن ای زاهد پاکیزه سرشت
که گناه دگران بر تو نخواهند نوشت.
یه ایرانی
|
Germany
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
24
4
بولتون نیوز که اینطوری درمقابل نظر طرفداران این خواننده ها جانب داری میکنه و اونو به انقلاب و شاه و ... ربط میده.
شمایی که اینقدر ادعاتون میشه یکم بیشتر تاریخ رو بخونید.هم تاریخ موافق و هم مخالف رو.سخنرانیای امام خمینی اونایی که سانسور شدن رو بیشتر ببینید اون انقلابی که براش خون و جون دادن شاه اگر می خوردند کنارش کلی هم زیربنا و تاسیسات و آبادانی داشتن.هشتاد درصد پلها و تونل ها و دانشگاه ها و .... مربوط به زمان شاه میشه و هنوز هم که هنوزه دارن ازشون استفاده میکنن
خودتون رو اصلاح کنید و واقعیات رو ببینید.
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
25
2
به نظرم ارزش هایده خیلی زیاده بیشتر از حرف هرچی گرفت حقش بود خدا بیامرزه زنه بیتا رو
ناشناس
|
-
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
22
3
هیچ صدایی صدای مهستی و هایده نمیشه و مطلبی که نوشتین صحت نداره وسلام ...
ناشناس
|
-
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
22
4
هیچ صدایی صدای مهستی و هایده نمیشه و مطلبی که نوشتین صحت نداره وسلام ...
EF7
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
22
1
به یقین که هایده سلطان صدا بود.
هایده 10 سال زود رفت.

---------------------------------------------
به درستی و غلط بودن متن بالا کار ندارم
----------------------------------------------
ولی در مجموع ... در هر دوره ای مطالب دوره گذشته نوشته میشه ...
یعنی الان اجازه نمیدن در باره اختلاس ها و مسائل بنویسن، اگه نه ببینید چه کسانی افشا میشن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
22
2
چند نکته بسیار ظریف: اولا انسان اینقدر میتواند بی ارزش باشد که به دو اسطوره همچین لقب زشتی بدهد ، نه خیلی بی ارزش خیلی بی ارزش خیلی بی ارزش. دوم: شما مسلمان نیستی اگر بودی اینطوری غیبت نمی کردی پشت سر کسی که فوت کرده حرف نمی زداید شما الان اسم خودتان بیزارید شیعه مسلمان. سوم: خوانندگی هیچ ربطی به فساد و چرت و پرت های دیگر ندارد. چهارم: شاه این همه خدمت به مردم کرد و کشور را به قدرتمند ترین کشور خاورمیانه تبدیل کرد. این جواب این همه خدمت است؟ پنجم: اگر مومنی و نماز می خوانی الکی نخوان چون هر چی تا اینجا خواندی باطله. ششم: آیا آن ها گناه کبیره انجام دادند؟ زنا کردند؟ در سختی در کشور قریب این همه کار کردند بعضی ها هم می گفتند فلان حرام است. به آن ها اجازه برگشت به کشورشان را دادند.
EF7
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
22
3
ناشناس 19:04 ... 95/3/17

دمت گرم ... هزاران مثبت بهت دادم...
-----------------------

غلط ترین کار این دوره اینکه هر کی در اون موقع بوده بهشون میگن فاسد...
کامیاب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
21
2
عزیزان این دو هنرمند ،واقعا نام ویاد وخاطره شان در قلب میلیونها ایرانی تا ابد ماندگار است ،واگرهم از پایین ترین اقشار جامعه در مدت زمان کوتاهی،به چنین جایگاهی رسیده اند ،بازهم نشان از استعدادودرک بالا یشان دارد ،یادمان باشد ،این نیز بگذرد.......وقطعا درآینده واقعیاتی را که از حضراتی که نه هموطن می شناسند ونه وطن ،وریشه واصالت اغلبشان به گونه ای است که حتی با هزار رنگ ولعاب قابل ترمیم نیست،خواهیم شنید ،که بسیار جالب تر از سرگذشت این هنرمندان ،ومایه خنده ،والبته افسوس میلیونها هموطن خواهد شد،انشا الله،حضرت حافظ میفرماید،،،،،رسید مژده که ایام غم نخواهد ماند،،،،،،،چنان نماند وچنین نیزهم نخواهدماند ،درود بر خدمتگزاران وطن پرست وهموطن پرست ،از کوروش بزرگ تا شاهنشاه فقید ایران ،
moein
|
Netherlands
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
21
4
جواب آدمایی مثل شمارو فقط خدامیده وبس
شمایی که خودتونو مسلمون میدونین زمین وزمانو کافر
خاک برسرمن که وقتمو سرسایت شما گذاشتم
خدا روح بانوان هایده ومهستی روشاد کنه
چندسال گذشت ولی هنوزمیگن خدارحمتشون کنه
به جان زهرا قسمتون میدم آدم شین
توروبه جان علی آدم شین
د آخه مگه شما خدایین که حکم به خوبی وبدی آدمامیکنین؟؟؟؟
اونا باعث فساد بودن؟؟؟؟؟/
یا..................
ولش کن خدا شفامون بده
سحر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
20
2
به نظرمن این دوبانو صدای محشری داشتن صدایی که هیچ وقت کهنه نمیشه همیشه تازگی خودشوداره برعکس اهنگهای امروزی
ارشین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
18
1
به نظر من کاملا دروغه،،،با اغراق فراوان،
چرا دوست دارین با چرت وپرتاتون ملت رو ناراحت کنید
ارشین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
17
1
ورود
مهندیس مهران , mehran2miss
مهندیس مهران
ﺣﻤﺪ ﻭ ﺳﭙﺎﺱ ﻣﺨﺼﻮﺹ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪﯼ است ﮐﻪ ﻫﺮ ﺟﺎ ﺧﻮﺍﺳﺘﻢ ﺍﻭ ﺑﻮﺩ ﺍﻣﺎ ﻫﺮ ﺟﺎ ﺍﻭ ﺧﻮﺍﺳﺖ ﻣﻦ ﻧﺒﻮﺩﻡ !
مهندیس مهران , mehran2missمطالبدوستان 457
دوست شوید
بیوگرافی و عکسهای هایده هایده در تهران متولد شد....
مهندیس







بیوگرافی و عکسهای هایده
هایده در تهران متولد شد. نام اصلی او معصومه دده بالا متولد1321 فروردین ماه هایده در سال 1321 شمسی در یکی از روستاه ای کرمانشاه بدنیا آمد.وی کارش را در رادیو با برنامه های رنگارنگ آغاز کرد و از همان اوایل نام خود را در شناسنامه موسیقی ایران به ثبت رسانید.هایده به گفته بسیاری دارای یکی از بهترین صداهای تاریخ ایران بود. زنده یاد هایده در 7 شهریور 1357 مانند بسیاری از هنرمندان وطن را به قصد لندن ترک کرد و پس از مدتی به امریکا رفت و کار هنری خویش را در آنجا ادامه داد...
نام:سکینه دده بالا
نام هنری:هایده
تاریخ تولد:1321
محل تولد:کرمانشاه
تاریخ وفات:1368
محل وفات:آمریکا
محل دفن:آمریکا هایده از سال 1345 فراگیری موسیقی و آوازخوانی را نزد موسیقیدان معروف علی تجویدی آغاز کرد. تجویدی در میان آهنگسازان ایرانی، معروف شده است به "کاشف صداهای ناب"! البته صدا ها راکشف کرده، پرورش داده، معرفی کرده، ولی چند صباحی نگذشته که آن ها را از دست داده است. یا خودشان به راه دیگر، غالبا راه کاباره، رفته اند و یا "رنود" آنها را از او به غنیمت گرفته اند. هایده به گمان از آخرین کشفیات درخشان تجویدی باشد. شانسی که هایده آورده، این بوده که تجویدی آهنگ تازه ای را در "مخالف سه گاه" و در پیوند با شعری برانگیزاننده از "رهی معیری" آماده اجرا داشته است. این ترانه با زیر و بالاهایی که دارد، معرف دقیقی برای صدای
گسترده و پر توان هایده شده و صدای هایده نیز متقابلا ترانه "تجویدی - معیری" را تاثیر بیشتر بخشیده است.
هایده به گفته بسیاری دارای یکی از بهترین صداهای تاریخ موسیقی ایران بود. هایده در خانواده ای هنر دوست و اهل موسیقی به دنیا آمد مادرش ذینت بلغاری هم صدایی بسیار زیبا داشت وهمچنین پدرش اهل مجالس شعر و موسیقی بود هایده بزرگ بانوی آواز دارای دو خواهر و یک برادر بود که مهستی خواننده بزرگ کشورمان خواهر هایده بود که این دو خواهر پا به پای هم خدمات بزرگی به موسیقی کشورمان نمودند و همه جا صحبت از دو خواهر هنرمند هایده و مهستی بود هایده در سن 13 سالگی ازدواج نمود و از او سه فرزند به نامهای کامران و کیوان و تنها دخترش کیانوش به یادگار ماند به گفته کامران پسر ارشد هایده مادرش در 14 سالگی او را به دنیا آورد و آن زمان هایده آنقدر کم سن بود که مادربزگش در فرزند داری به او کمک میکرد هایده از همان دوران کودکی صدای زیبایی داشت وعلاقه زیادی به قدم نهادن درعرصه خوانندگی داشت ولی همسر هایده بنا به دلایل سنتی اجازه خواندن را به هایده نمی داد وهایده نیز به صورت غیر رسمی در محافل میخواند هایده از سال 1345 فراگیری موسیقی و آوازخوانی را نزد موسیقیدان معروف علی تجویدی آغاز کرد هایده در سن بیست و شش سالگی فعالیت حرفه ای خود را با خواندن ترانه "آزاده" اثر استاد علی تجویدی که بر روی آخرین سروده رهی معیری ساخته شده بود آغاز کرداجرای این اثر با ارکستر بزرگ گلها در رادیو تهران موجب شهرت هایده شد
سپس چندی بعد وی به خواندن ترانه های پاپ علاقه مند شد تجویدی در گفتگویی گفت آزاده را هیچ خواننده دیگری نمی توانست چون هایده با چنین وسعت صدایی بخواند هایده در گفتگو با صدای آلمان در سال 65 گفته است به دلیل علاقه ای که به خواندن داشتم به صورت مخفی با همکاری رادیو ایران برنامه ای ضبط نمودم که همسرم به محض اطلاع از ضبط برنامه ام جلوی پخش آن را گرفت و من به مدت یک سال از غم زیاد دچار افسردگی شدم سپس مهستی که 19 سال داشت کار خود را آغاز نمود و من هم یک سال پس از مهستی که دیگه مسیر را هموار می دیدم کار خود را آغاز نمودم هایده با صدای بسیار پر طنین خود به محض قدم نهادن به دنیای موسیقی ایران چشم هر ناظری را خیره صدای خود نمود و در همان سال اول فعالیت خود در زمره خوانندگان طراز اول کشور در آمد و محبوب خاص و عام گردید ترانه هایی همچون رفتم و آزاده و بسیاری ترانه های دیگر حاصل همکاری بزرگان موسیقی ایران و هایده دیگر جزو میراث فرهنگی ما محسوب می شود هایده در جمع هنرمندان در لوس آنجلس دیری نگذشت که در پس استقرار انقلاب اسلامی در ایران به دنبال تغیرات گسترده فرهنگی و ممنوعیت صدای زن هایده هم همچون دیگر خوانندگان زن مجبور به هجرتی اجباری به خارج از ایران گردید تا شاید بتواند در شرایطی مناسب به فعالیت هنری خود ادامه دهد هایده میگوید در آن زمان مسافرت به خارج از کشور زیاد شده بود و هواپیما ها بسیار شلوغ و مسافرت کردن سخت بود به هر ترتیب من در 20 شهریور 1357 تهران را به مقصد لندن ترک نمودم هایده فعالیتهای جدید خود را ابتدا در لندن آغاز نمود و پس از هجرت مهستی به لوس آنجلس هایده نیز از لندن به لس آنجلس رفت و با نیرو و پشتکاری پر شتاب فعالیتهای هنری خود را در لس آنجس آغاز نمود
با نگاهی بر کارهای تولیدی هایده در غربت میتوان جهت گیری به سمت موسیقی مدرن و روز را احساس نمود چنانکه در سالهای اول انقلاب که تنوع موسیقی امروزی در عرصه هنر وجود نداشت صدای هایده جذابیتی بود برای همه اقشار جامعه از جوانان گرفته تا همه سنین و همه هایده را دوست داشتند محبوبیت هایده بسیار زیاد و باور نکردنی بود به گونه ای که گویی مردم هایده را فراتر از یک هنرمند دوست میدارند ترانه هایی از هایده عزیز به جا ماند که گوش کردن آنها حتی به تکرار و در هر زمان برای اکثر ایرانیان لذت بخش میباشد و به نا گه هر ایرانی را غمگین از فقدان زود هنگام هایده میسازد ترانه هایی چون شانه هایت * رسواش میکنم * سیاه چشمون سوگند * قلبم گرفت * یا رب کلید قلبم * ساغر هستی * روز های روشن زندگی * ساقی * تاریخ عشق ای خدا * باده فروش و صدها ترانه دیگر بی همتایی و پدید آوردن آثاری خارق العاده بود که هایده را بزگ بانوی آواز ایران لقب دادند موسیقی این ترانه ها اغلب از فرید زلاند، صادق نوجوکی، آندرانیک، محمد حیدری، انوشیروان روحانی و ترانه ها سروده لیلا کسری (هدیه)، اردلان سرفراز، بیژن سمندر و ... بود همچنین باید از منوچهر چشم آذر نام برد که تنظیم های هنرمندانه او موجب جاودانگی ترانه هایی چون "شانه هایت را برای گریه..."، "ساقی" و "یارب" شد در اینجا باید یادآور نقش لیلا کسرا در ترانه های بسیار زیبای هایده شد به گونه ای که لیلا تبدیل به ترانه سرای اختصاصی هایده شده بود اگر چه لیلا سالها بیمار بود ولی خالق زیبا ترین ترانه های هایده گشت آلبوم سوگند از شاهکارهای لیلا کسرا برای هایده می باشد لیلا کسرا در نوروز 1368 درگذشت و مرگ وی بسیار هایده را متاثر کرد ترانه زیبای قلبم گرفت در بهار 68 لیلا را برد و در زمستان 68 هایده را برد از کنسرت های موفق هایده در خارج از ایران می توان به کنسرت دانشگاه یو.سی.ال.ای در کالیفرنیا کنسرت آلبرت هال (به رهبری فرنوش بهزاد) در لندن و کنسرت در موزیک هاله (هامبورگ) اشاره کرد پروفسور اریک نخجوانی درباره صدای هایده در دانشنامه ایرانیکامی نویسد تلفیق قدرت حنجره و مهارت در تکنیک های آوازی به صدای کنترآلتوی او جنس و طنینی نادر برای اجرای آواز داده بود از آن گذشته، حس قوی او در زمان بندی موسیقایی داشتن ریتم روان در اجرا و بیان شاعرانه و موثر موسیقایی به او این امکان را داد تا هر ترانه ای را که می خواند به شکلی تاثیرگذار اجرا کند بیشتر ترانه های هایده به همت منوچهر بی بیان بنیانگذار و تهیه کننده برنامه های تلویزیون جام جم در لس آنجلس به صورت نماهنگ (موزیک-ویدئو) در آمد که بخشی از آنها به همت کمپانی پارس ویدئو در لس آنجلس به صورت دی.وی.دی و اگر چه با کیفیتی نه چندان مطلوب انتشار یافت مزار هایده عزیز واقع در گورستان وست وود لوس آنجلس هایده در آخرین ماه های عمر خود مشغول ضبط یک آلبوم از ترانه های شاد از آثار جهانبخش پازوکی و حسین واثقی بود و در حالی که قراردادی نیز با سعید دیهیمی نوازنده پیانو که سابقاً ترانه بیاد ماندنی "نامه" را برایش ساخته بود داشت راهی سانفرانسیسکو شد سفری که دیگر بازگشتی نداشت متاسفانه در ایران نامش حتی از فهرست کتاب های مرجع زدوده شده بود از همین روی برای یافتن زندگینامه دقیق او منبع موسیقائی مستندی وجود ندارد ولی متاسفانه در تعداد اندکی از منابع تحریفی که در همه آن ها به "تحقیر" و تکرار آمده که نام اصلی اش "سکینه دده بالا" بوده است گویی نام می تواند تعیین کننده کیفیت صدای او بشود در وهله اول باید به جنس صدای ناب و کمیاب او اندیشید که در همه بازمانده هایش یکسان مانده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
15
1
روحشان شاد که دل مردم ایران رو شاد کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
واقعا روحشان شاد و خدا لعنت کنه کسایی که با کینه ورزی و دروغگویی سعی در تخریب این دو اسطوره تکرار نشدنی دارن.
فاطیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
17
2
این دو بانو از بهترینهای موسیقی ایران زمین هستن, اگر خوب به اوضاع جامعه حال نگاه کنیم میبینیم که فساد در جامعه غوغا میکند شما عزیزان که ادعا دارید لطف کنید مشکلات جامعه رو حل کنید نه اینکه به این بپردازید که هایده و مهستی که بودن و چه کردن در حالی که اکثر مردم جامعه به نیکی از این دو عزیز یاد میکنن و مورد احترام هستند
مژگان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
17
1
روحشون شاد ویادشون گرامی.نور به قبرشون بباره .امین یا رب العالمین
محمدرضل1984
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
17
2
به ادمهایی که دستشون ازاین دنیاکوتاهه میگی کلفت

ایشاللاخداسزاتونوبده
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
16
3
دلم برات میسوزه
چقدر حقیر و کوچیکی
حتی ارزششو نداره اعصابمو به خاطر مزخرفاتت خورد کنم
ایشالا اون دنیا
کامران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
16
0
فساد !
فکر کنم باید یه کتاب کوری جدید نوشته شه!
کوری کور
پونه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
16
1
امیدوارم توی جهان دیگه در مقابل خداوند و این دو بانو محشور شین تا ببینم چطور می خواین از زیر دین تهمت و القاب زشتی که برای دو اسطوره موسیقی ایران به کار بردی بیرون بیای..... امیدوارم توی عذاب الهی توی همین دنیا گرفتار بشی..... ننگنبه تو..... لعنت خدا به تو.......
محمد خواهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
15
1
چرا بعد از گذشت سی و چند سال هنوز مایلید به عقب برگردید و نبش قبر کنید؟یکم به اطراف نگاه کنید ببینید چه خبر هست
مهدی
|
United States of America
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
3
3
سلام میشه یه نفربگه دقیقا توکدوم روستا به دنیا اومده؟ممنون میشم؟
ليلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
15
3
فعلا كه اونا محبوب و جاودانن همه هم دوسشون دارن و تو تاريخ و دلها ماندگار شما هم با اين غرض ورزي و حسادتون بسوزين
پاسخ ها
مرسی لیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
گل گفتی.دمت گرم.دقیقا حرف منو زدی.از قدیم گفتن به حرف گربه سیاه بارون نمیاد.حالا اینا هی خودزنی کنن.
معصومه
|
Germany
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
15
1
بعد از 40 سال بسیاری از مردم همچنان کارهای این دو زنده یاد را گوش می دهند
محمد رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
16
3
من یک طلبه هستم ولی واقعا بی ریا میگم عاشق مهستی هستم خدا هزار با راو را رحمت کند و از خطاهایش دربگذرد
سحر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
15
2
متاسفم واسه یه عده ای ک این دروغ ها را باور می کنن
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
15
1
روحشون شاد
شفق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
15
1
صداشون بي نظيره أگه گناه نباشه گوش کردن به اونا خدا رحمتشون کنه
سعیدن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۵
14
1
می بخور منبر بسوزان مردم آزاری نکن
دل میلیون ها ایرانی واسشون تپیده و می تپه و خواهد تپید.
اینا دلایل خیلی خوبی هس که هر چی هم بودن حوزه نرفته و مراتب عرفان رو طی نکرده از هر روحانی ای روحانی تره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
12
0
بولتن جون می خواستم منم یه چیزی بنویسم که بدونی این دو عزیز چقدر محبوب هستند ولی دیگه نیازی نیستند فکر می کنم خودت از کامنتها متوجه شده باشی. چطور به خودتون اجازه می دید که به کسانی که حتمن خیلی هم طرفدار دارن توهین کنید؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
1
4
وقت خودتان راتلف نکنید
خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
13
0
من در هایده حلول کردم.صدای هایده صدای من است.
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
9
0
شاه و همه وابستهاش دزد و وطن فروش بودند. ملی مذهبی ها و ..... هم همینطور. مملکت بعد از احمد شاه قاجار را با سال 57 مقایسه بکن. تفاوتش را با کشورهایی مثل کره جنوبی و اندونزی و..... مقایسه بکن بعد عین همین کار را برای دوره سال 57 تا حالا بکن. حالا اگر سواد اینکار را داشتی و تونستی انجامش بدی اونوقت پرتغال فروش را پیدا کن. تو که فهمیدی نثل غلط یا نسل اسم خودتو بلدی بنویسی؟ یا میری از آقا محل ميپرسي؟
احمذ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
12
1
آقای بولتن. اگه این همه پاسخی که تا حالا دریافت کردی را ببری پیش یه متخصص آمار حتما یه نتيجه ای می گیری. اما جدا از اون میپرسم چرا برات مهمه که اسم هایده سکینه یا معصومه یا هرچیز دیگه غیر از هایده بوده؟ اگه میخواهی تحقیر کني از اون جهت که این اسمها پیش این قشر ناپسندیده است؟! اولا این دوتا اسم که به شدت اسلاميه. ثانیا سال 1321 یعنی هفتاد سال پیش مگه مردم اسم بچه هاشونو چی ميذاشتن؟ ثالثا تو اینجوری خودتو تو بن بست میبری. رابعا ببین این روزا چقدر مردم از این اسمهای عربی فاصله گرفتن. همينطور ميپرسم یکی که گزارشی یا مقاله ای صادر کنه نباید منابع اطلاعيتيشو معرفی کنه؟ یا اینکه تو خودتو کلبه الاخبار میدونی؟ هایده یا مهستی یا هیچکدوم از خواننده های زمان شاه را از نزدیک ديدي؟ وقتی جوابت نه هست چجوری حاضر میشی اینجوری خودتو خراب کنی؟ تو که سایت زدی یعنی آدم باهوشی هستی. پس نتیجه ميگرم از این کار یه هدف دیگه داری. و آنهم چیه؟ اگه گفتی! نميگي؟ من میگم. هر یه پاسخی که برات بیاد چقدر می‌ندازه؟ حالا ببین تا حالا با این لاتاالات چقدر کاسب بودی و بقیه هم سر کارند.
لیلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
11
0
جدا از احادیث که حدیث یعنی حرف و سخنهای گفته شده معمولن جعل از کتابهای پیغمبران اولوالعزم ایه بدید تا من باور کنم صدای زن حرامه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
11
0
بولتون هم که حرف بدی نزده زندگینامه این دو بزرگوار رو‌نوشته تا تفکر کنیم
که با چه تلاشی دنبال هدف بودند و اینکه اون دوره استعدادها واقعن کشف میشدند
من خودم صدای بدی ندارم هربار که کلاس اوازم رو شروع کردم بعد از ترم سه رهاش کردم چون هزینه ادامه راه و استاد دلسوزی رو نداشتم پس میونه راه موندم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
11
0
با سلام
کلا کذب است
بر فرض که کلفت بودند کلفت کم کسی نبودند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
11
0
خدایا همه ی ما را به راه راست هدایت کن
به نظر من هر شغلی یک انسان داشته باشد چه مرد و چه زن قابل احترام است .دزدی گناه است کار کردن جوهره ی مرد و زن است و ننگ نیست .این که هی بحث کنید که این کلفت بوده اون نوکر چی نصیبمان میشود بار گناهانمان را سنگین تر میکنیم .اون دنیا باید پاسخگو باشیم .کسی که از دنیا رفت رفته -نیست که بخواهد از خود دفاع کند پس فقط و فقط ما بار گناهانمان را سنگین تر میکنیم و وای بر ما
من الله التوفیق
عابدینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
3
6
واقعا از مطالبی که گذاشتیتد متشکرم
همسفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
11
3
صاحب سایت عزیز اگه کامنتهای دوستان شما رو سکته نداده لطفا اعلام کنید خیلی نگرانتون شدیم.آخه عزیز من تو برو تکلیف خودت رو با خودت معلوم کن ببین مسلمان ی یانه ببین گیرم که فرمایشات جنابعالی درست کجای جیگرت با این حرفها خنک میشه؟ حواسمون به کلاهمون باشه فردای قیامت باد برنداره با خودش ببره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
11
1
به نظر من آدم باید استعدادشو کشف کنه و اینا به درستی اینکارو کردن
ياسمن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
10
1
اينهمه اراجيف رو از كجا اوردين تروخدا
خان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
10
1
خیلی زرتو پرت نکنین،همتون روهم. یه بیت شعر بلد نیستین بگین،اونوقت نشستین واسه خودتون اراجیف میبافین
خدرحمت کنه جفتشون،بعد خودشون دیگه صدا حرومه
نادرمصطفایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
2
3
قشنگ بود متن رو اصلاح کنید
سکینه یا خدیجه
عظیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
10
1
شیخ اجل-سعدی شیرازی فرموده:هنرمندهرجارود عزت بیند ودرصدرنشیند.ماایرانیان آنقدرادعای هنرنزدایرانیان است وبس راداریم اماوقتی حرف ازبزرگان موسیقی وهنرمی شوددقیقا"مخالف ادعاهامون عمل می کنیم.
مسعود
|
United States of America
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
10
3
کجا این دو خواهر باعث ابتذال شدن؟! صدای زن تو جامعه شد ابتذال؟
من وقتی آهنگ بگو یا رب ... هایده رو گوش می کنم بعدش فقط هوس نماز می کنم؟؟ آیا ترغیب به نماز ابتذاله ؟ وای بر شما تیره فکران . هایده . مهستی روحتون شاد
پیمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
10
2
بولتن نیوز:شماهایی که به خاطر منافع شخصی حاضرید وجدان نداشته خود را به حراج بگذارید،آیا تا بحال به این فکر کرده اید که ساختار وجودی شمارا ،چه کسانی پی ریزی کرده اند؟؟؟؟؟اگر بدونه حب وبغض به واقعیتها برسید معلوم خواهد شد که انسانهای منصفی هستید و وجدان تنها محکمه ایست که احتیاج به قاضی ندارد
سجاد زمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
5
2
من از طرفداران زنده یاد بانو مهستی هستم.بابت این مطلب تاوان سنگینی را خواهید پرداخت.
مهستی فاسد نبود و حاشیه نداشت.
نویسنده ی مطلب بداند خشم مرا برانگیخته و بابت ایت توهین و افترا تاوان آن را خواهد داد.
عاشق موسیقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
5
5
هایده و مهستی تو قلب ما هستند ، خدا روحشون و شاد کنه ، آمين ، تا کور شود هرآنکه نتواند دید
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
2
1
تا کی میخایم گناه خودمونو بپوشونیم با جار زدن وبی آبرو کردن مردم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
1
1
هایده و مهستی اسطوره های موسیقی ایران هستن و تو قلب همه هنر دوستان جا دارن شما با نوشتن مطالبی که پایه و اساسی ندارن نمیتونی سالها تلاش این دو خواهر رو برایی موسیقی لطمه بزنی بهتره شرایط کنونی کشور را درک کنی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
1
1
چرا بعضی از نظرات را چاپ نمیکنید
moein
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
1
1
بولتن جان جوابتو گرفتی
من دیگه حرفی ندارم
هایده و مهستی تکرارناپذیرند
میثم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
1
1
عیب رندان مکن ای زاهد پاکیزه سرشت
که گناه دگران بر تو نخواهند نوشت
من اگر نیکم و گر بد تو برو خود را باش
هر کسی آن درود عاقبت کار که کشت
همه کس طالب یارند چه هشیار و چه مست
همه جا خانه عشق است چه مسجد چه کنشت
ناامیدم مکن از سابقه لطف ازل
تو پس پرده چه دانی که که خوب است و که زشت

حافظ جواب خوبی داده
محمودبی دل
|
United States of America
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
1
0
این دوخواهرکه نام ویادشان گرامیست وگرامیباددرعرصه هنرایرانزمین تلاش کردندورفتندوماامروزترانه هایی ازاین دوخواهردردست داریم که دل هرشنونده ای ازآن شادمیشودکسانیکه درموردآنهابدگویی میکندبایدگفت آدمهای احمقی هستند عیب می جمله بگفتی هنرش نیزبگوی٭٭٭نفی حکمت مکن ازبحردل عامی چند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
1
0
فقط بايد خنديد به اين مطالب مضحك و از من درآورديت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
0
0
مطالبی که اینجا نوشته کاملا درسته ، قبلا در کتاب دیگه ای هم ذکر شده
بعد هم این دو تا خواهر دستشون رسیده بردن،
مثل الان هرکی دستش برسه اینکار و میکنه کار زمان شاه و بعد اون نداره

فکر کنم متوجه شدید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
0
0
مطالبی که اینجا نوشته کاملا درسته ، قبلا در کتاب دیگه ای هم ذکر شده
بعد هم این دو تا خواهر دستشون رسیده بردن،
مثل الان هرکی دستش برسه اینکار و میکنه کار زمان شاه و بعد اون نداره

فکر کنم متوجه شدید
حسین جان
|
Pakistan
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۰
1
0
باید قدر صداشون را بدونیم قضاوت را لطفا بر عهده خداوند متعال بگذارید
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
1
0
شماها به جز توهین کاری بلد نیستین؟کمی خودتون رو اصلاح کنید
آرمین
|
Netherlands
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
1
0
متاسفم برا این نویسنده کوته فکر
داغون کردن و به باد دادن آبروی آدما این بار بوسیله قلم
آفرین به تو که رفتی وقت گذاشتی شرو ور استخراج کردی که دو تا مرده رو بترکونی اونم با اون ادبیات چاله میدونیت
اگه این دوتا هنرمند پر طرفدار از خدمتکاری یا به اصطلاح کلفتی به خوانندگی رسیدن جنم خودشون بوده
هدفشون هنر بوده
دلیلی نداره ما بخوایم هر طور که لایق خودمونه در موردشون حرف بزنیم
بعدشم هایده و مهستی کلی طرفدار دارن نویسنده باید اینقد شعور تو ذاتش باشه که درک کنه زیر سوال بردن اونا اهانت به طرفداراشه
ناراحت میشن بفهم لطفا
چند روزی که در این قالب تن مهمانی
با ادب باش که خاصیت مهمان ادب است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
1
0
همش چرته محضه..سایت محترم نظرات مردم،خود گویای همه چیزه..نمیدونم بااین دروغها؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
1
0
انها صدای زیبایی داشتند اوا ای کاش از این صدا برای خواندن قران استفاده میشد .لازم نیست برای خراب کردن انها اینطور تندندنوشته شود و خداوند خود قضاوت مینمایند کارهای انجام شده الان بعضی انسانها مثلا حق الناس بدتر است
کورش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
1
0
باسلام ازبوشهراگه خانم هایده وخانم مهستی خواننده نبودند ماعاشقای نرسیده به عشقمون اهنگ کدوم خواننده رو باید گوش میگرفتیم تا دلمون اروم بشه خواهشن اینجوری راجب این دوفکر نکنید ممنون
حق گو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
1
0
خدا خودش از همه به همه چی واقفه
نتیجه کار هایده و مهستی - غیرت - مردانگی - نامردی نکردن و دزدی نکردن و کلاً انسان بودن هست . شامل زندگی بدون دروغ و کثیفی بود - آیا شما هم میتوانید بدون اینها باشید
مريم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
1
0
باسلام و ادب
به نظر درست نيست ر مورد رفتگان اينطور نوشت اين دو خواهر هموطن ما هرچه و هركه بودند به خودشان و خداي خودشان
مینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
0
1
همون قدر که درزیبایی صداشون شکی نیست..در فاسدبودنشون هم شکی نیست..وتردیدی هم نیست که الانم فساد وجود داره،متاسفانه کسانی که فسادشان را انکار میکنند شاید تعریفشان ازفسادمتفاوت است...
آذر
|
Netherlands
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
0
0
به نظرمن این دوخواهردراعلی اعلیین بهشت جای دارندبااون صدای قشنگ وروحنوازشون من باشنیدن صدای قشنگ این دوفرشته ی پرکشیده واقعا"تمام مشکلاتم روفراموش میکنن وشادمیشم روحشون شادوتمام چیزهایی که نویسنده درمورداین دوخواهرگفته چرت وپرت ودروغ محضه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
0
0
این دو خواهر دو برادر هم داشتند که نامشان قربانعلی و حسنعلی نرده بالا نام داشت، این دو برادر در زمانی که این دو خواهر دو برادر نداشتند به دنیا آمدند و شدند دو برادر این دو خواهر.
و اینگونه بود که این دو خواهر صاحب دو برادر شده و جمعاً شدند 4 خواهر و برادر ...
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
0
0
شما یک لحظه فقط یک لحظه تصور کنید ۴۰ تا ۵۰ سال قبل را شبهای کاباره ها را تا صبح که جای کاملا امن و رسمی هم بوده زنهای خواننده و خیلی زیبا با مردهای عرق خور و مست و .... حتما حتما هم این زنها پادکدامن و درست بودن!!!!!

کدوم یکی از ما مردها حاظریم ناموسمون توی اون شرایط مردهای مست را شاد کنه و پاکدامن هم بمونه؟؟؟؟؟

یا معنای پاکدامنی را نمیدونیم یا اون را همتراز با اُمّلیسم و عقب ماندگی و در تضاد با تجدد میدونیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
0
0
تاریخ را همیشه قوم غالب می نویسند . بزرگی گفته سه نوع دروغ داریم
1. دروغ
2. دروغ شاخدار
3. تاریخ
.
من فکر می کنم برای این بحث باید خلط موضوع نمی کردید.
زندگی این دو خواهر در دو مقوله قابل بحث است یکی مقوله هنر و زندگی هنری این دو و دیگری زندگی شخصی و خصوصی آنها .
ممکن است که آنها در زندگی خصوصی خود متوسل به روابط ناسالم و خارج از عرف شده باشند که این مسئله در مورد بسیاری از ماها صدق می کند و در هر زمانی همیشه تعداد انسانهای نیک اقلیت جامعه را تشکیل می دهد و صد البته که اینها بواسطه ارتباطاتی که با دربار داشتند بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به روابط ناسالم بودند .
لیکن زندگی هنری آنها را می توان از برجسته ترین رویداد های هنری دانست .
بی شک چه بخواهیم و چه نخواهیم نام این دو خواهر برای همیشه در بالای تالار هنر این مملکت خواهد درخشید.
زیرا ویژگی بارز هنر زیبایی آن است و هنرمند کسی است که بتواند این وجه شاخص هنری را به بهترین شکل به دیگران منتقل کند .
.
من فکر می کنم این دو و به ویژه هایده بر خلاف خیلی از خواننده های آن زمان که بیشتر جنبه اورتیک را برای جلب مخاطب انتخاب می کردند هرگز در ورطه ابتذال نیفتادند و به اصالت هنری وفادار ماندند .
.
برای رسیدگی و جزای زندگی شخصی آنها هم خدایی قضاوت خواهد کرد که فرموده از کنار ذره ای از اعمال خیر و شر بندگانش بی تفاوت نخواهد گذشت که اگر وجه رحمانیتش شامل بندگان نشود وای به حال همه ما.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
0
0
قاسم زمانی:
برق نگاه...
.
.
از همان چیزی که می ترسیدم آمد بر سر من
.
دیدی آن ناخوانده مهمان آخر آمد در بر من ؟

من نه ققنوسم نه سیمرغ، هان نسوزانی پر من

چون کند برق نگاهت شعله ور سرتاسر من

بی وفا آخر نمی بینی مگر چشم تر من

عاقبت ترسم بیفتد گردنت روزی شر من

وصف حالم گفته زیبا بلبل بابلسر من

( *عشق تو آخر به طوفان می دهد خاکستر من*)

.
قاسم زمانی.بهمن97.تهران
ستایش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
0
0
حالا اینا رو ول، یارانه کی میدن؟
ابی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
0
0
ای گفتی...کیف کردم
حمید رضا زارعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
0
0
سلام . مطالب بسیار عالی و خوب بود موفق باشید
مرگ بر شاه ملعون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
0
0
احسنت گل گفتی لعنت خدا بر شاه ملعون و طرفداران احمقش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
0
0
مطالب عالی بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
0
0
خدای من
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
0
سلام...دعاکنیم انشاالله عاقبت به خیربشیم...قضاوت باخداست وبس...خداهمه رابیامرزه...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
0
0
درکتاب خاطرات فریده دیبا مادر فرح
این خاطرات در باره ی این خواهرانم است
وبروید‌مطالعه کنید
وانقدر تعصب !؟؟
خوب کارگر ملکه بودند...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
0
0
اصلا فک نمیکردم اینام با حقو ناسو مال مردم خوری ب اینجا رسیده باشن اخرش چی موندازشون دوتا قبر
ترنم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
0
0
سلام این قدر که نظر راجع به دوتا معصیت داده می شه...خودش نشان دهنده ی اینه که طرز فکر جوانان ما چیست....خداوند ان شاالله که دست تمام مارو بگیره....ولی هیچ ندیدم که این قدر نظر راجع به شهیدی باشه که جا نش رو در راه وطنش هدیه کرده...کاش این قدر طرفداری از ان جانی باشه که بی منت برای سرزمین و مردمشون فدا شد ...نه دو معصیت کار پول پرست ....که هیچ کاری برای مردمشون نکردن غیر اینکه از ترس از دست دادن اموالشون کشورشون رو ترک کردن و برای دشمنان این سرزمین رقص و اواز کردن...
عربزاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
0
0
آدم هایی که معروف هستن ،و مردم میشناسنشون،باید بیوگرافی داشته باشند!!؟؟؟یعنی چی پشت سر مرده حرف نزن!!!!, چرا مقاومت دارین در برابر خدا،وقتی که خداوند مخالف در معرض نمایش گذاشته شدن زن هست، واقعا این همه دشمنی از باطن سیاه میاد ، یکم آدم بودن بد نیست بخدا،خوب زندگی نکنی قطعا مرگ خوبی نخواهی داشت ،مرگ تنها چیزی که ثابت می‌کنه خدا هست!!!!!
لیلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
0
0
اینکه صدای خوبی داشتن یا نه کار ندارن.
اما میخوام به اونایی بگم که میگن پشت سر مرده حرف نزن گناه داره،و میگن شاید خدا بخشیده باشه اونها را...
گناه نداره عزیزم
چون خودشون اعتقاد به گناه نداشتن
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
0
0
انگار مردم خودشون نمیبینن و نمیدونن ، که اینجا بخونن و بگن...هاااااااااا پس اینجوریه ....
حسنک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
0
0
صداهای ملکوتی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
0
0
عجب
محمدکاظم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
0
0
متاسفم واقعیت باغیبت فرق داردماازتاریخ عبرت میگیرم از۲خواننده زن مدینه فاضله ای ساختی چراپشت سرمرده حرف میزنندمثل یزیدملعون مسببین عهدنامه گلستان وترکمانچای هیتلر و‌‌وو اول مطالعه بعدااظهارنظرنویسنده کوچک ایران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
0
0
من هیچ نمیگم فقط گوش میدم
Türk - Azərbaycan
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
0
0
اطلاعات خودتان را بالا ببرید .
دده بالا یک واژه و اسم مرکب تورکی است :

دده = پدر
بالا = فرزند

و هایده هم اصالتا تورک بود و پدرش اهل روستای دده بالای آزربایجان جنوبی بود .
مانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
0
0
باید پشت سر مفسدای فی الارض صحبت کرد تا بهتر شناخته شوند
اونا اگر خدا را میشناختند این عاقبتشون نبود. بعضی ادم ها بعد از مرگشون پرونده اعمالشان بسته نمیشه هایده از آن ادم هاست. با هر صدایی که ازش پخش میشه تو گور میارزه زیاد ازش طرفداری نکنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
0
0
آنها فاسد وعیاش ولگرد بودند اهل جهنم هستند وبا شاه محشور بشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
0
0
انشالله با مهستی وایده محشور بشید اینقدر دوستشان دارید
صیاد پورعباس
|
-
|
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
0
0
می بخور منبر بسوزان مردم آزاری نکن از دوطیف صبحت شد اکر خود ما در موقعیت یکی از آن دو طیف قرار می‌گرفتیم چگونه تصمیم می‌گرفتیم؟تا به حال فکر کردید؟پس اول خودمان بعد دیگری را نصیحت ونقد کنیم
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین