کد خبر: ۳۷۷۴۷۷
تعداد نظرات: ۲۶ نظر
تاریخ انتشار:
همانطور که احتیاج به غذا و آب دارد

انسان به ارضای غریزه جنسی نیاز دارد/ نباید راهکار ازدواج موقت حذف شود

مشکل جامعه ما این است که به نیاز جنسی به‌عنوان موضوعی بدیهی، طبیعی و ضروری نگاه نمی‌کند. درحالی‌که اسلام غریزه جنسی را به‌عنوان نیازی طبیعی پذیرفته و تأکید کرده که باید این نیاز به‌موقع تأمین شود. رفع این نیاز یا از طریق ازدواج دائم است یا موقت. اتفاقی که در جامعه ما افتاده این است که در سال‌های اخیر به دلیل تغییرات ساختاری فراوان اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی موضوع تشکیل خانواده دچار اختلال شده است.
انسان به ارضای غریزه جنسی نیاز دارد/ نباید راهکار ازدواج موقت حذف شود
گروه اجتماعی: دکتر ابراهیم شفیعی سروستانی، مؤلف کتاب «سلامت جنسی در جامعه اسلامی» در یادداشت پیش رو آورده است: همان‌طور که انسان احتیاج به غذا و آب دارد، به ارضای غریزه جنسی نیاز دارد و باید پاسخی مناسب، عاجل و به‌موقع به این نیاز داده شود. البته در دیدگاه اسلامی موضوع غریزه جنسی فراتر از یک نیاز فیزیولوژیک است. بلکه موضوعی متعالی است که جنبه‌های عاطفی و روحی دارد.

به گزارش بولتن نیوز، در ادامه این یادداشت که پیش از این در روزنامه صبح نو منتشر شده، آمده است:

مشکل جامعه ما این است که به نیاز جنسی به‌عنوان موضوعی بدیهی، طبیعی و ضروری نگاه نمی‌کند. درحالی‌که اسلام غریزه جنسی را به‌عنوان نیازی طبیعی پذیرفته و تأکید کرده که باید این نیاز به‌موقع تأمین شود. رفع این نیاز یا از طریق ازدواج دائم است یا موقت. اتفاقی که در جامعه ما افتاده این است که در سال‌های اخیر به دلیل تغییرات ساختاری فراوان اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی موضوع تشکیل خانواده دچار اختلال شده است.

نمی‌توان توقع داشت که این نیاز مدام سرکوب شود و هیچ اتفاقی نیفتد. این نیاز از بین رفتنی نیست و به‌صورت خود ارضایی، پورنو گرافی، روابط پیش از ازدواج و حتی خشونت‌های اجتماعی خود را نشان می‌دهد.

انسان به ارضای غریزه جنسی نیاز دارد/ نباید راهکار ازدواج موقت حذف شود

باید در درجه نخست راهکارهای تسهیل شرایط ازدواج به‌موقع فراهم شود. باید بعضی ساختارهای کلان اصلاح شود. سیاست‌های ما در موضوع تحصیلات تکمیلی خصوصاً برای دختران اشتباه بوده و باید بازنگری شود. برای پسران باید فکری به حال سربازی شود. اولویت در اشتغال باید با آقایان باشد که می‌خواهند تشکیل خانواده بدهند.

راهکار ازدواج موقت به‌درستی در دین ما پیش‌بینی‌شده چون همه افراد در همه شرایط امکان ازدواج دائم ندارند؛ اما ازدواج موقت در جامعه ما دچار موانع فراوان فرهنگی و اجتماعی است. نباید راهکار ازدواج موقت حذف شود. جوامع اهل سنت که درباره متعه قرن‌ها با شیعه مخالفت می‌کردند و شرعاً با ازدواج موقت مخالف‌اند، به دلیل معضلات اجتماعی و فرهنگی خودشان به سمت راهکارهایی شبیه ازدواج موقت مثل «ازدواج مسیار» و «ازدواج عرفی» رفتند.

انتهای پیام/

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۷
غیر قابل انتشار: ۷
مریم جهاندیده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
6
10
جناب اقای دکتر، حرف شما درست!!!! نیاز جنسی هم مثل سایر نیازها باید رفع بشه ولی به نظرم این خیلی خودخواهی هست که شما می فرمایید: «سیاست‌های ما در موضوع تحصیلات تکمیلی خصوصاً برای دختران اشتباه بوده و باید بازنگری شود....... اولویت در اشتغال باید با آقایان باشد که می‌خواهند تشکیل خانواده بدهند!!!.
سوال بنده به عنوان یک دختر تحصیلکرده این است: « یعنی بنده باید درسمو تا مقطع دکتری ادامه نمی دادم و الانم که ادامه دادم وقتی برای استخدام جایی می رم اولویت باید با پسرهایی باشه که شاید استعدادو کارائی شون اندازه بنده نیست و به صرف مرد بودن اونها باید نسبت به من تو اولویت باشند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟.
اینکه بنده و امثال بنده درس خوندیم تا دستمون تو جیب خودمون بره و از لحاظ مالی وابسته به کسی و در اینده (وابسته به شوهرامون) نباشیم از نظر شما اشکال داره؟؟؟؟ چرا می خواهید با این ایده پردازی های قرون وسطایی، زنان رو از صحنه اجتماع دور و بعضاً حذف؛ و اونها رو خونه نشین و وابسته کنید؟
در نهایت این رو بدونید که دنیا داره به سمت عصر پسا پسا مدرنیسم می ره، دیگه نیم تونید زن های جامعه رو تو خونه نگه دارید بگید شما پیشرفت نکنید درس نخونید؟؟!! و صرفاً نقش یه مادر دلسوز رو ایفا کنید!!! اگاهی ها الان مثل صد سال پیش نیست!! این موجی که ایجاد شده رو نمی تونید جلوش رو بگیرید... و در آخر اینکه هیچ دختری حاضر نمی شه عقد موقت مردی بشه ...
پاسخ ها
آجورلو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
سلام. سرکار خانم جهاندیده اگر تحصیلات تکمیلی منجر به اشتغال خانمها شده بود فرمایش شما کاملا به حق بود. ولی متاسفانه رشد بی رویه و قارچ گونه این بخش باعث ایجاد بیکاری در این بخش و آسیبهای ویژه و خطرناکی شده است. زمانی تقریبا تا یک دهه گذشته فارغ التحصیل تحصیلات تکمیلی مدرس دانشگاه بود ولی الان احتمالا منشی. همچینین خانم جهاندیده جسارتا بنده در این بخش هم با شما موافق نیستم که دنیا به سمت پساپسا مدرنیسم پیش می ره. چرا که مدرنیسم مرحله ای است که جهان غرب و جزایر اجتماعی در آسیا در اون قرار داره یا از اون در حال عبور هستش ولی در خارج از این فضا هنوز مدرنیسم هم محقق نشده چه برسد به پسا مدرنیسم و پساپسا مدرنیسم. باحترام
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
خانم جهاندیده هیچکس نمی تواند جلوی تحصیل کسی را بگیرد کسب علم هم تنها به حوزه و دانشگاه رفتن نیست اما مسئله اشتغال بیشتر از آنکه برای زنان مشکل ساز باشد برای اقایان مشکل درست کرده است و سهم بد بختی اقایان از بیکاری به مراتب بیشتر از خانمها می باشد بنده که به هر شرکت و اداره ای که میروم میبینم رئیس و ابدارچی اش مرد است و کارمندان میانی اش اکثرا زن است چون با حقوق کمتری قانع می شوند و حرف گوش ترند و کار کردن با آنها هم فال است هم تماشا این فتنه ای است که در آینده نزدیک و شاید اکنون بنیان خانواده مادران این مملکت را سیاه می کند. و پدران و همسران و پسران مادران ما را در ابتدا و بعد از آن زنان ما را به تباهی خواهد کشید. مردی که هزینه ازدواج دائم را ندارد یا باید ازدواج موقت کند یا.... یا کنج عزلت را برگزیند
مهدی م
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
دکتر خانم شما باید بدانید زندگی اصل است نه کار کردن و مشخصه زندگی هم بی شک خانواده است. حالا اگر مرد کار پیدا نکند و به فکر تشکیل خانواده هم نیفتد چون شما دوست دارید کار داشته باشید خوب است؟ ضمنا وقتی مرد باید خانواده را تامین کند دست کردن شما در چیب خود چه معنایی دارد و چه عواقبی؟؟!!
محمد رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
1 - خانم جهاندیده حرف شما تنها وقتی قابل دفاع هست که قانون و فقه در ابتدا مسئولیت های حقوقی و اقتصادی را از گردن مردها بردارد . وقتی در سیستم حقوقی ما مرد باید به زن نفقه و مهریه و اجرت المثل و ..... بدهد و اگر نده باید تشریف ببره زندان پس در نتیجه اولویت های کاری هم باید برای مردان باشه . جالبه امثال شما هم حقوق اسلامی میخواید هم حقوق زن مدرن غربی رو . تازه بدون قبول مسئولیت های زن مدرن غربی . از یه طرف از مرد مهریه و نفقه و تامین هزینه های مادی زندگی و امنیت و سربازی و .... میخواید و از طرف دیگه موقع اشتغال مردها صد تا بازی درمیارید . خانم تحصیلکرده عزیز مردی که کار نداره و کارش به یه خانم داده شده از کجا مهریه و نفقه و اجرت المثل و شیر بها و هزینه های مادی زندگی و ...... تامین کنه ؟ بله اول قانون و عرف این مواردو از روی دوش مردان برداره و بعدش همه ی فرصت های شغلی رو بدند به خانم ها .
2 - موضوع تحصیلات رو بیخودی شلوغش نکنید . تمام این علم و فلسفه و هنری که شما سنگش رو به سینه میزنی , مردها اونم در سخت ترین شرایط تاریخی ایجاد کردند . جالبه علمی که ما مردها ایجاد کردیم رو میخونید و به خودمون هم پز میدید . زنان قرن های زیادی در تاریخ فرصت داشتند که کارهای علمی انجام بدند ولی تمام زندگیشون به تجملات و سطحی نگری گذروندند . مردها دور هم جمع شدند و علم ایجاد کردند و زن ها دور هم جمع شدند و غیبت کردند و مهمل گفتند .
3 - شما میگی نمیتونید مارو تو خونه نگه دارید . جالبه بدونی که همین اجتماع و مدنیت و تمدن و شهرنشینی هم توسط فرهنگ مردانه و تکنولوژی ساخته ی دست مردان ایجاد شده , پس زیادی تند نرو !!!!
ایــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرج در پاسخ به خانم جهاندیده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
12
4
برداشت سرکار خانم از نوشتار آقای دکتر کارآمدی و واقع بینی رو در حد اعلا نشون داد
اگر کمی با انصاف ، واقع نگر و با دیدگاه اجتماعی به موضوع دقت می کردید به طور قطع موضع متفاوتی داشتید ...
باید بدونید احکام اسلام مصالح کلان و عمومی رو تامین میکنه و در عین حال به جنبه های فردی هم دقت و توجه داره پس خواهش می کنیم از شما منورالفکرها که ، حداقل برید کتاب ها و تالیفات همون اساتید غربی رو با دقت مرور کنید و با اسلام مقایسه کنید بعد از پسا پسا مدرنیسم صحبت کنید
غرب از مسیر رفته پشیمونه ولی عده ای از خود بیگانه ی فرهنگی با چشمای بسته همون مسیر رو با سرعت بیشتر طی می کنن ...
درخواست دوم :
عاجزانه خواهش می کنیم فهم و معرفت و انسانیت رو به سواد ربط ندید
این یعنی تا دو تا کلاس درس خوندید و مدرک زدید زیر بغل احساس نکنید پدر جمیع علوم هستید و راجع به هر بحث علمی می تونید اظهار فضل کنید
و در آخر :
خواهرم رهبر ما فرمودن که زن به هر مدرک علمی و هر مقام اجتماعی هم که برسه مقام مادر بودن که وظیفه تربیت نسل هاست رو باید وظیفه ی اصلی خودش بدونه ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
مقام مادر بودن کاملا فراموش شده
مهدی م
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
وقتی بازیگر!! مملکت ما میاد با افتخار میگه دوست نداره مادر بشه چون مجبور میشه از خودش بگذره برای نگهداری بچه خودتون فاجعه رو بگیرید دیگه
صدرا امیر اسماعیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
4
10
با سلام؛ اینجانب بعنوان یک مرد تحصیلکرده در مقطع دکتری دارای همسری هستم که او نیز همسطح بنده می باشد و صادقانه بگویم معیار بنده برای انتخاب ایشان علاوه بر کمالات معنوی و ظاهری، داشتن سطح تحصیلات عالیه و شغل مناسب بود. از نظر اینجانب دیدگاه آقای دکتر شفیعی یک نظریه می باشد که تاریخ مصرف آن مربوط به دهه 70 است. در آن زمان مردها هنوز برای ازدواج فقط به دنبال زنان تحصیلکرده و شاغل نبودند! و خود مرد مسئولیت تمام هزینه های زندگی را بر دوش می کشید. جناب آقای دکتر در دهه نود به بعد که عصر دهکده جهانی و انقلاب الکترونیک می باشد همان مردانی که شما می فرمایید باید به نیاز جنسی آنها که عاجل نیز هست توجه به موقع شود حتی برای ازدواج موقت نیز به سراغ زنانی نمی روند که سطح تحصیلات پایینی دارند.(مثلاً خود بنده اگر تا الان ازدواج دائم نکرده بودم، مطمئناً برای ازدواج موقت نیز به سراغ خانمی نمی رفتم که سطح تحصیلات پایینی داشته باشد)!!! پس این ایده که جلوی تحصیلات عالیه دختران جامعه باید گرفته شود که به بهانه درس خواندن ازدواج خود را به تأخیر نیندازند و یا سطح توقع خود را از همسر آینده شان بالا نبرند، راه حل درستی به نظر نمی رسد!!!. اکنون در سال نود و پنج پسران بدنبال دختری برای ازدواج هستند که در عین تحصیلکرده بودن شاغل نیز باشد. چه بسا بسیاری از دختران خوب و مومن و تحصیلکرده که به خاطر شاغل نبودن از نعمت داشتن همسر محرومند و در عین حال چون دختر هستند حاضر به ازدواج موقت نیستند! آیا شما به نیاز عاجل جنسی این قشر از دختران نیز توجه کرده اید!!! کما اینکه با شاغل شدن این قشر از دختران فرصت ازدواج نیز خیلی زود برای آنها مهیا شود.(در تایید این مطلب می توان به دختران بسیاری اشاره نمود که صرفاً بدلیل شاغل بودن و بعضاً بدون داشتن چهره ای آنچنانی خیلی زود ازدواج نموده اند و این تنها به دلیل شاغل بودن آنها بوده است). چرا که مرد امروز جامعه ایران بدنبال چنین مواردی برای زندگی مشترک دائمی می گردد. در پایان به نظر می رسد تفکرات مردان ایرانی را که 25 سال از دهه هفتاد تا کنون در ذهن و ضمیر آنها نهادینه شده که همسر آنها باید در تأمین مخارج زندگی همدوش آنها حرکت کند نمی توان با یک نظریه اینچنینی تغییر داد. پس به نظر می رسد بهتر است بدنبال ارائه یک نظریه چند بعدی که همه ابعاد موضوع را در بر بگیرد برای حل معضل ازدواج جوانان باشید که تنها در پی ایجاد مانع برای تحصیلات و اشتغال زنان نباشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
خوب شما اشتباه کردی
مهدی م
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
شما بهتره به جای اتکا به درامد همسرت و بری بهتر کار کنی و بگذاری با اون شغل همسرت یه خانواده دیگه سرو سامون بگیره مگر جزء استثناء ها باشند ایشون که یه مرد پیدا نشه برای کار ایشون
مریم جهاندیده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
4
8
جناب آجرلو بیکاری و عدم اشتغال دلیل نمی شه شما به خانم های جامعه بگید که برید و تو خونه بشینید و درس نخونید و علم و آگاهی تون رو افزایش ندید چون کار نیست!!!!! به هر حال آدم تحصیلکرده باشه تو جامعه بهتره تا اینکه سطح سواد پایینی داشته باشه!! در ضمن تعبیر شما از مدرنیسم و پست پست مدرنیسم به هیچ وجه صحیح نیست!! منظور بنده از عصر پست پست مدرن به زعم اندیشمندان دوران کنونی هست که جهان در اون داره بسر می بره و سرعت و شتاب انتقال اطلاعات و افزایش آگاهی ها اونقدر در جهان و بعضاً ایران افزایش پیدا کرده که در نتیجه ی اون نمی تونید موجی رو که در بین زنان جامعه برای کسب دانش، مشاغل و امتیازات ایجاد کرده، جلوش رو بگیرید. شاید 15 سال پیش می شد جلوی درس خوندن دخترها رو گرفت الان خود خانواده ها حاضر نیستند دختراشون تا دیپلم درس بخونند و بعد فورا ازدواج کنند!! موج مدرنیته غربی در کنار پیامدهای منفی ای مثل اومانیزم و سکولاریسم ؛ پیامدهای مثبتی هم مثل عقل گرایی و گسترش آگاهی ها در بین زنان جوامع داشته(چه غرب و شرق). دنیا به زنان آگاه هم در کنار مردان تحصیلکرده نیاز داره..
در پاسخ به برادر گرامی آقای ایرج هم می تونم بگم: بنده با گفتن عبارت «پسا پسا مدرن» ابداً قصدم برتری دادن به اندیشه غرب در مقابل اندیشه و احکام اسلام نبود.. نمی دونم ایشون چطور این برداشت رو از صحبت های بنده کردند .. بنده هم به عنوان یک مسلمان دیدگاه اسلام در خصوص عقد موقت را قبول دارم ولی اونم تو شرایط خاص نه اینکه با باز گذاشتن این شیوه به شکل وسیع؛ راه رو برای مردان سودجوو باز کنیم که هر روز دختر و یا زنی رو صیغه خودشون در بیارند و از این طریق حس شهوت و تنوع طلبی خودشون رو ارضاء کنند. ولی با این دیدگاه آقای دکتر مخالفم که: سطح تحصیلات دختران جامعه رو پایین نگه داریم و بعضاً جلوش رو بگیریم و یا اجازه بدیم اول پسرها برن سر کار؛ تا مشکل ازدواج جوانان کلاً حل بشه.... الان با وضعیتی که جامعه ما داره اگه مرد و زن هر دو هم کار کنند باز نمی تونن مخارج زندگی رو تأمین کنند بعد شما چطور توقع دارید دخترا تو جامعه نگران اینده شون نباشند و نخوان از راه تحصیلات به شغل و درامد برس ... درثانی: دیگه جامعه طوری نیست که بشه به مرداها اعتماد کرد و نرفت سر کار ... چون هر آن ممکنه وسط زندگی با مشکلات و مسائل پیش بینی نشده ای از جمله خیانت و بدسرپرستی شوهر مواجه بشیم و اگه خودمون دستمون تو جیبمون نباشه با مشکلات بسیاری مواجه بشیم. ثالثاً: بنده ابداً انسانیت رو به سواد ربط ندادم ... فقط صحبتم اینه که جلوی تحصیلات دختران رو نباید گرفت. جامعه به زن و مرد آگاه نیاز داره و نه فقط مرد آگاه ... احساس هم نمیکنم اظهار فضل کرده باشم!!! فقط به عنوان یه دختر تحصیلکرده به مطلب آقای دکتر نقد وارد کردم همین!!!... شما نمی تونید با این مدل صحبت کردن و اهانت به دیگران جلوی اظهار نظر و نقد ها رو بگیرید و گوش هاتون رو ببندید ...و در آخر: منم می دونم که بهشت زیر پای مادران هست ولی تو همون بهشت هم به دانشمندان و عالمان(چه زن و چه مرد) مقام بالایی داده می شه. حالا چه بهتر که یه مادر باسواد باشه تا اینکه کم سواد و بعضاً بیسواد باشه ....
مادر بودن نباید باعث بشه که یه زن با استعداد از کسب علم و دانش و جایگاه اجتماعی محروم بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
شما ها با ازدواج موقت مخالفید ولی با روابط نامشروع دختری و پسری موافق
مهدی م
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
کسی نگفت درس نخونن گفتند بعدش ادعا پیدا نکنن که ما درس خوندیم و حالا کار می خواهیم و شوهر آنچنانی!!
سمیه ابوالفضلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
0
5
به نظر می رسد جامعه ایران در شرایط کنونی پذیرای چنین دیدگاهی نمی باشد آقای دکتر. چون کمتر دختری حاضر می شود درس نخواند و زود ازدواج کند و یا حتی صیغه موقت مردی بشود. اکثر دختران امروز بدنبال استقلال مالی هستند که راحتتر زندگی کنند. حتی عادی سازی و رواج ازدواج موقت هم امکان پذیر نیست. چون هنوز این مساله برای جامعه ما قابل قبول نیست و به زنانی که صیغه موقت مردی می شوند و همچنین مردانی که زن صیغه می کنند نگاه خوبی وجود ندارد و دقیقاً همین امر موجب شده است که رابطه های پنهانی و خارج از عرف را به ازدواج موقت علنی ترجیح بدهند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
0
8
این نیاز جنسی با ازدواج دائم نیز قابل حل است و ازدواج موقت برای افراد خاص و در مواقع خاص توصیه می شود بهتر است بهتر است به فکر حل کردن مشکلات ازدواج دائم باشید که هم عاقلانه تر و هم مورد پذیرش جامعه است.همه وقتی سخن از ازدواج موقت می شود فکر میکنند راه حل مشکل جنسی را پیدا کرده اند لیکن اگر تصور کنیم که نیمی از افراد جامعه ازدواج دائم ننمایند و تن به ازدواج موقت دهند تازه متوجه خواهیم شد از چاله در امده ایم و به چاه افتاده ایم .ازدواج موقت آن روی سکه طلاق است. در ضمن در مقام حرف افراد خوب سخنرانی میکنند ولی در مقام عمل که میگوییم پس شما از خانواده خود شروع کن همه به گوشه عبایشان بر میخورد.
مسیب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
3
4
شغل های تخصصی برای خانمها واجبه .اما به جامعه نگاه کنین همین اشتغال غیر ضروری خانمها چقدر برای مردهایی که قراره نان آور خونواده باشن ضرر داره .بعضی از دختر خانمها تا مقاطع بالای تحصیلی میرن سوای نبود بازار کار جوونی خودشون و فرصت مناسب ازدواج هدر دادن.نفقه بعهده مرد میباشد و مربوط به دهه هفتاد نیست سالهای ساله که مرد واقعی با کسب درآمد حلال برا خانواده شناخته میشه بقولی مرد باید کوه درد وتکیه گاه امن و ستون خانواده باشه.همین خانم جباری ذاتا دنبال همسری قابل اتکا است اگه نخواد حرف عوض کنه،اما ازدواج موقت شرایط خودشو داره و برای دانشجو خصوصا دختران سم مهلک و نابود کننده است و مبادا دختر خانمی با این حرفهای قلمبه سلمبه با آبروی خودشون بازی کنن حتی پسرها چون هیچ پسر و دختری با کسی که ازدواج موقت داشته ازدواج دائم نمیکنه کتمان موضوع هم میشه دروغ که مفتاح کل شره ،تنها راه حل پائین آوردن سن ازدواج با عمل جراحی قده سرطانی اقتصاد سرمایه داری که جونهای این مملکت به سمت نابودی میبره این غده توسط دولتها بوجود اومده و باید بدست جوانها ریشه کن بشه تا اصل و هدف زندگی که تشکیل خانواده است راحت بشه یک نفر عادی یا تحصیلکرده پیدا نمی کنی که نخواد تشکیل خانواده بده
مریم جهاندیده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
2
5
به نظر نمی رسه کسی بدون نیاز و بی دلیل سر کار بره!! پس عبارت«اشتغال غیر ضروری خانم ها» معنایی نداره! حتما ضرورت داشته برای دختر و یا زنی که وقت و انرژی بزاره بره سر کار!!(تأمین نیازهای زندگی و یا بعضاً افسردگی نگرفتن ناشی از خانه نشینی). در ثانی؛اینکه ما بیایم خانم های جامعه رو بی سواد، کم سواد و بعضاً بی کار نگه داریم تا جا برای آقایون باز بشه منطقی و عقلانی و اخلاقی به نظر نمی رسه .. خود آقایون باید تلاش کنند در عرصه علم و کسب امتیازات در جامعه خودشون رو به سطح بالایی برسونن نه اینکه به دختران جامعه بگیم شما ادامه تحصیل ندید تو مقاطع بالاتر چون بعدا ممکنه شوهر متناسب با خودتون گیرتون نیاد و یا خدای نکرده کار پیدا نکنید!!! موردی هم که شما می فرمایید که «نفقه به عهده مرد هست» رو صد البته بنده و همه می دونن ولی چیزی که ما الان تو جامعه داریم به وفور می بینیم پرداخت نکردن نفقه حتی به اندازه نیازهای ضروری زندگی هست!! لطفا یه سری به شورهای حل اختلاف و دادگاهها بزنید تا قضیه براتون روشن بشه که خیلی از خانم ها تنها با یارانه دولت دارن زندگی می کنن و همون مرد واقعی ای که شما ازش صحبت می کنید وظایف اولیه خودشم بر دوش نمی کشه چه برسه به اینکه بخواد کوه درد برای خانوادش باشه!!!! سبک زندگی الان با بیست، سی سال پیش خیلی فرق کرده؛ سابقاً مردها واقعا مرد بودند و غیرت داشتند ولی الان ..... چیزی که هست تو اکثر خانواده ها زن و شوهر با هم می رن سر کار و از نفقه مرد خبری نیست و زن ها خودشون دارن خرج خودشون رو می دن!!! مرد واقعی پدر بنده و شما بود و هست که به تنهایی سر کار می رفت و چندین نفر رو اداره می کرد نه مردهای کنونی!!!! ... . دقیقاً صحیح فرمودید بنده بعنوان یه دختر تحصیلکرده در سطح بالا تاکنون کسی رو که بتونم بهش به عنوان یه مرد تکیه کنم ندیدم و همین مساله باعث شده ترجیح بدم مجرد بمونم تا اینکه معذرت می خوام(کسی رو وبال گردن خودم کنم)!!
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
1
4
آقای شفیعی سروستانی مشکل ما این نیست که چه گروهی از جامعه تحصیل کنند و چه گروهی نکنند و چه کسانی برند سرکار و چه کسانی نروند. مشکل جامعه ما اقتصاد بیمارگونه اش هست که ضررهای بسیار زیادی به جامعه و خانواده می زند. در این روزهای بسیار گران و اقتصاد بسیار خراب ایا شما پیشنهاد میکنید که زنان در داخل خانه بنشینند و فقط مردان کار کنند بخدا من و شوهرم که هر دو کار میکنیم باز هم به مایحتاج های اصلی زندگی مون نمیرسیم چون یکی باید اجاره خونه بده و یکی از خرج بسیار گران زندگی بربیاد. مشکل ما این چیزا نیست که شما فرمودید خانه از پایبست ویرانست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
0
5
ایرانیها استاد ارضای غریزه هستن.مشکل اصلی اینجاست که در ایران برای رفع تشنگی به افراد به جای آب شرب ، آب دریا می دهند به گونه ای که نه تنها سیراب نمی شود بلکه عطش وی هر لحظه بیشتر می شود. وقتی آمارهایی داریم که حکایت از ناتوانی مالی و معنوی برای ازدواج جوانان است و در طرف مقابل بسیاری از مردان متأهل در سایت های همسر یابی چرخ زده اند ، وضع پوشش زنان هر روز بدتر می شود و با وجود برنامه های تلویزیونی شبکه های ماهواره ای و با وجود انواع ارتباطات مجازی موبایلی ، دقیقا مردان و زنان هر روز تشنه تر می شوند و این عطش جنسی در سطح جوانان بیشتر می شود ، طلاق افزایش می یایبد در حالی که هیچ گونه فکری اساسی برای حفظ کانون خانواده نمی شود باید هم به دنبال صیغه موقت هم باشیم!
مجرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
5
4
تنها راه حل همینه.تسهیل ازدواج موقت و صیغه.اینجوری خیلی از مشکلات جنسی مردم حل میشه.خیلیا شرایط ازدواج دایم ندارند.این بهترین بستر برای ارضای این غریزه هاست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
3
3
واقعیت اینه که اگر مردان جامعه شاغل بشن مشکل ازدواج دخترهاهم حل میشه.خیلی از خانم های شاغل باهرسطح تحصیلات کارایی لازم راندارن چون شرایط جسمی وفیزیولوژیشان اجازه نمیده.وبارکاری به دوش همکاران مرد میفته.انواع مرخصی های جورواجورکه حضور فیزیکیشون را سرکار منتفی
کریمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
2
3
اگر خانمی به هر دلیل کارایی(علمی, بدنی) نداشته باشد که اصلا استخدام نمیشود!!!!, پس این دیدگاه منتفی است که اغلب خانمهای شاغل, کارایی ندارند و اقایون همکار بار انها را بر دوش میکشند!!!!!!! اتفاقا الان چیزی که به عینه دیده میشود اینست که توانایی زن ها در جامعه خیلی بیشتر از مردهاست چون هم داخل و هم بیرون از خانه کار میکنند و اتفاقا بار شوهرانشان از لحاظ تامین مخارج زندگی را سبک میکنند, در عرصه های علمی و دانشگاهی هم که امار و ارقام موجود است که تا چه حد امروزه دختران خودشان را بالا کشیده اند و اغلب مشاغل مردانه را با کارایی بالایی و بعضا حتی بهتر از مردان به دست گرفته اند!!!!
کویر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
1
4
همینو ازدواج موقت الان هست که باعث بسیاری از طلاقها شده.الان سال 2016 میلادیه نه قرن چهارم هجری.دیگر زنهای عاقل حاضر به ازدواج با مردی نیستند که قبلا ازدواج موقت کرده یا قصدشو داره.دوربر ما که میبینیم حداقل ده نفر بعد از اینکه فهمیدن شوهراشون زن صسغه ای و موقت دارن طلاق گرفتند شماها این راهکار رو درست می دونید؟ مطمین باشید اگر ازدواج موقت و صیغه و دوم هر چی هست برداشته بشه امار طلاق بسیار پایین میاد و کانون خانواده حفظ میشه.زیرا زن امروز دیگه زیر بار این اجبارها نمیره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
0
3
اکثر همکاران آقای بنده با داشتن شغل ، درآمد مکفی ، منزل شخصی و ماشین و با داشتن بیش از 30 سال سن حاضر به ازدواج نیستند.
فکر کنم به جزء بیکاری علل دیگری هم در به تاخیر افتادن ازدواج موثر باشد!!!
دوستدار
|
Russian Federation
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
3
0
ازدواج موقت یک شاهکار است به رسمیت شناختن نیاز طبیعی انسان به پشتوانه قانون خانم هائی که مخالف ازدواج موقت هستند احساس میکنند در چشم اطرافیانشان بی اعتبار شده اند واز این رنج میبرند ونه از خود ازدواج موقت شوهرشان
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین