کد خبر: ۳۲۷۰۸۱
تعداد نظرات: ۳۹ نظر
تاریخ انتشار:

یکی از تلخ ترین تصاویر تاریخ ایران/عکس

یکی از راه‌های مهار ایرانی‌ها، مشغول کردن آن‌ها با فقر است." از یادداشت‌های هربرت چیک، معاون کنسول بریتانیا در بوشهر در سال‌های جنگ جهانی اول. تصویر کودک قحطی‌زده‌ همدانی در روزگار قحطی سال‌های جنگ
به گزارش بولتن نیوز،یکی از راه‌های مهار ایرانی‌ها، مشغول کردن آن‌ها با فقر است." از یادداشت‌های هربرت چیک، معاون کنسول بریتانیا در بوشهر در سال‌های جنگ جهانی اول. تصویر کودک قحطی‌زده‌ همدانی در روزگار قحطی سال‌های جنگ

یکی از تلخ ترین تصاویر تاریخ ایران/عکس

منبع:جوان و تاریخ

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۳۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ارمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
6
7
در جنگ جهانی اول و دوم ایران هیچ کاره بود اما بذرگترین فاجعه برای ایران به وقوع پیوست
در جنگ جهانی اول احمد شاه قاجار دستو داده بود به تمام خانها که غلات و علوفه های سهم خوده کشاورزان رو از کشاورزان به قیمت خیلی ناچیز بگیرن . و چندین مدت این محصولات به دستور احمد شاه قاجار انبار میشد . خشک سالی از اون طرف کم شدن گندم و برنج و ماهی و غیره در بازار به دلیل جنایت احمد شاه و همچنین بیماری مردم ایران 100 ساله پیش به قدری زجر کشید و در کوچه و خیابان چیزی به عنوان موش و گربه وجود نداشت !!! برای اینکه به مصرف مردم رسیده بودند .غلات و حبوبات به دستور احمد شاه به قیمت گزاف فروخته میشد و مردمی که دستشان به دهنشان نمیرسید مجبور به علف خواری و موش و گربه خواری زدند غلات انبار شده توسط انگلیسیها به انگلستان انتقال داده شد ( برنامه این بود) و به مصرف سربازان بریتانیای میرسید . مردم فلک زده ایران در کوچه و خیابان از گرسنگی و بیماری میمردند . بعضی از قحطی زدگان کوچ کرده و به روستاهای دور افتاده میرفتند به محظه اینکه بوی نان به مشامشان میرسید میمردند . رضا شاه وقتی کشور را در دست گرفت نیمی از جمعیت ایران یعنی 8 تا 9 میلیون نفر از قحطی برنامه ریزی شده مرده بودند..
مدیر پایگاه البته در صحت اين آمار تشكيك شده است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
تو هم اونجا بودی...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
12
8
این سند قابل توجه اقای معتضد مورخ محترم کشور عزیزمون که دم از حمایت قلم مورخان و تاریخ نویسان سریال معمای تعمدی شاه میزنند که هرگز به درستی به نقش پلید و کثیف پدر و پسر خائن پهلوی در هماهنگی کامل با انگلیسی هایی کشتار اولین راهکار شان برای سلطه بر ایران بود در سریال معمای شاه نپرداخت و به بهانه های مختلف تاریخ را به نفع رژیم منفور رضاخانی و پسرش مصادره نمودند ، متاسفانه او هم مثل بقیه منتقدان را تاریخ نخوانده و به نوعی بی سواد خطاب کرد !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
چرا انقدر راحت برچسب میزنی.آقای معتضد کارگردان فیلم نبوده و هر جا که ازشون مشورت می خواستن ایشون مشاوره میداده.هروقت رفتی تو فیلم سازی اونوقت بیا اینجا اظهار نظر کن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
چه بر چسبی ، اگر موضوعی مطرح میشود بخاطر حمایت از موضوع بحث تارخی این سریال کهخود معمایی جدید در بحث تاریخ و تاریخ نگاریست توسط آقای معتضد است وگر نه کسی نه نوشته که آقای معتضد کارگردان بوده ، لطفا مغلطه نکنید و اگر ÷اسخس دارید بنویسید ، هم انتقادات من بصورت نیمه نوشته و نیمه تایید شده است و هم اظهارات جناب معتضد بصورت کامل !!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
انتقادات شما حالت ناآگاهانه داره.این فیلم بیشتر خواسته دوران پهلوی دوم رو با توجه امکانات محدودی که در اختیار داره نشون بده.شما هم اگه دلتون می خواد که بیشتر از این نشون داده بشه پیشقدم بشید و به یه کارگردان سفارش بدید تا دوران سیاه رو نشون بدن.اگر اضهارات جناب معتضد رو خونده بودید متوجه میشدید که ایشون گفتن من خیلی جاها به کارگردان ایراد میگرفتم یا تذکر میدادم ولی گاها آقای ورزی تلفنم رو جواب نمی داد.امثال شماها اجازه ندادید سریال حداقل به نیمه اش برسه وشروع به ایراد گرفتن کردید.در صورتی که اگر اشکالی داشت اونقدر بزرگ نبود که به خاطرش به یه اثر داخلی این همه حمله بشه چه از خودی وچه از غیرش.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
کاربر ناشناس 18:34 ، امثال من سالهاست که بخاطر انتقاد نا آگاه و بی سواد خطاب میشوند ، شما که آگاهی بگو این سریال چقدر هزینه بر گردن ملت گذاشته و در بیان حقایق مزدوری دوران پدر و پسر خائن به اسلام و ایران چقدر صادقانه و بی طرف بوده ، همین که امثال جناب متعضد از این برنامه حمایت کنند برای زیر سئوال بردن صداقتش کافیست ، اگر صداقت داری چند کتاب معرفی کن که شما خوانده ایی در رابطه با تاریخ معاصر و از متن آنها در باره این فیلم در یکی از شبکه های اجتماعی که شما دوست داری مستند مناظره کنیم ، البته کتابهایی بغیر از کتاب ثریا همسر شاه ملعون و معدوم و کتابهای آقای معتضد که بی طرفی او بسیار زیر سئوال است !!!
حداقل امثال شما باید کمی هم به اسناد طبقه بندی شده آمریکا و انگلیسها که بعد از سالها خودشان بعنوان اطلاعات سوخته بیرون میدهند توجه کنی بسیار راهگشاتر از نگاه این سریال و امثالهم برای درک واقعیت سر سپرده گی و نوکری و ضد مردمی بودن آنهاست و جدا نمودن استان بحرین از ایران خود یکی از خیانتهای این خانواده پست به ایران است ، بعد از چهل سال که از انقلاب گذشته و اینهمه کار و سازندگی در کشور انجام شده ، ما هنوز مناطق محروم زیاد داریم ، ببین در دروان پهلوی که بعضی سعی در طلایی نشان دادن آن چقدر مملکت بدبخت بود آدم آگاه ، محرومیتی که اصلا در این سریال دیده نمیشود و به عمد نشان نمیدهند !!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
وقتی میگم اجازه بدید قسمت های بیشتری از سریال رو ببینیم بدون توجه کردن مدام درحال بهانه جویی هستید.جدا شدن بحرین از ایران در سال 49 اتفاق افتاده و ماهنوز در این سریال وارد دهه سی نشدیم.تازه از امشب (16 بهمن)قراره شاهد ماجراهای ملی شدن نفت باشیم.هزینه کردن برای آگاهی بخشی به نسل ها ضرر نیست بلکه منفعته.معمای شاه به‌مرور وقایع تاریخی، اجتماعی و سیاسی ایران در فاصله سال‌های ۱۳۱۷ تا ۱۳۵۷ هم‌زمان با دوران پهلوی دوم می‌پردازد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
برای اینکه همه دوستانی که طرفدار این سریال هستند بفهمند که این سریال اصلا خوب درست نشده و چهره کثیف و پلید خاندان منحوس پهلوی و وضعیت کشور در آن بخوبی به تصویر کشیده نشده است کافیست خاطرات سر کنسول و سفیر وقت انگلستان در دروانهای این سریال را بخوبی تهیه و مطالعه کنند ، شاید حقایق را شنیدن از دهن اجنبی برای بعضی ها قابل درک بیشتری باشد ، ایکاش اقای معتضد هم نگاهی به این خاطرات میانداخت ، همیشه سفیران دولت ماسونی و شیطانپرست انگلستان در خاطراتشان حرفهایی تلخ برای ما ایرانیان دارند حتی جک استروا !!!
شکست سایه های باد
|
United Kingdom
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
2
11
یکی از راه‌های مهار ایرانی‌ها، مشغول کردن آن‌ها با فقر است." از یادداشت‌های هربرت چیک ویا بهتر و درست تر بنویسید اوردن کاره پیمانکاری و خصوصی سازی جهت زنده زنده رنده کردن کارگره ایرانی
ایا این عدالت هست که دو کارگر با یک شغل با همدیگر در یک اداره کار بکنند مثلا اداره ی اب یکی از اون کارگران رسمی باشد و یکی دیگر پیمانکار
کارگره رسمی که طبق قانون کاره زمان شاه بر سره کار امده است ماهی سه ملیون و دویست تا 4ملیون تومان حقوق بگیرد اما کارگره دوره ی انقلاب یا پیمانکار در همان اداره اب با ساعت کاری بیشتر و کار کردن سخت تر با حقوقی ماهیانه 850هزارتومان ایا این انصاف هست ایا این عدالت هست!!!
ایا شما خودتان این عمل دولت خصوصی سازی و پیمانکاری رو قبول می کنید!..
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
احسن... کو گوش شنوا
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
با سلام،
قانون کار مصوب در مجلس شورای اسلامی ، در قبل از دست اندازی های ... !؟ بسیار مترقی تر قانون کار دوران پهلوی است .
لطفا اگر به متون سلفی موریانه !؟ نخورده دسترسی داشته باشید مراجعه و مقایسه فرمائید.
سمهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
0
7
شاید همین الان هم از اینا داشته باشیم ...میگید نه به کوچه پس های اطراف شهرتون یه نگاه عمیق بکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
بله عزیزم راست میگی چون هر جایی که انگلستان سفارت داشته باشه یا اون کشور دچار فتنه میشه و یا دچار مشگلات اقتصادی درست مثل سفارت امریکا که در هر کشوری که درب هاش باز بشه حتما کودتا و جنگهای داخلی و بدبختی نصیب ملت اون کشوره .
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
6
4
دوران قاجار یکی از دوران های سیاه ایرانه که پادشاهان فاسدوخوشگذرانی داشت ومتاسفانه به مردم هیچ توجهی نمیشد ودرجریان قحطی مردمان زیادی جان باختند امیدورام هیچوقت چنین اتفاقاتی برای هیچ ملتی اتفاق نیفته
بختیاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
1
7
چرچیل میگه اگه در کشوری فقر وبدبختی زیاد بود بدونیدحتما دو حالت داره حالت اول حاکم ها احمقندحالت دوم احمق ها حاکمند.
شاه های قاجار مصداق کامل این جمله است .خدا انشاالله ازشون نگذره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
اگر مورخی از سیاهی دوران قاجار بگه داره درست میگه ولی اگر از سیاهی دوران پهلوی بگه داره دروغ میگه و مجیز گوی حکومته!!!واقعا چرا ؟
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
9
6
ناشناس 17:27 هیچکس از پادشاهان ظالم حمایت نمیکنه ودرایران فقط .. ازقاجارحمایت میکنند ودراخر دشمنی شماباپهلوی به خاطر تایید براریایی بودن ایرانیانه چون شما به تاریخ وتمدن ایران حمله میکنید اما بدان باتعصب وافکارپوسیدت فقط خودت رانابودمیکنی وبس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
افکار پوسیده افکار نژاد پرستانست.ما همه انسانیم.آریایی یا غیر آریایی مزیتی نیست وکسی انتخاب نژادش با خودش نبوده که بخواد بهش افتخار کنه.من با پهلوی ها دشمنم چون اونها با حماقتشون نوکری کسانی رو می کردن که خواستار محو اسلام بودن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
ناشناس 23:26 من ازپهلوی حمایت نمیکنم اما دلیل دشمنی شما به خاطراینه دردوران پهلوی به حاشیه رفتید ومثل الان همه چی نداشتید وگرنه اگر داعیه اسلام راداری چرا یکبار ازقاجاریان فاسدو خوشگذران که حرمسراداشتندچیزی نمیگین چرا ازاتاترک جنایتکار که رضاخان تحت تاثیرش لباس متحدالشکل وبی حجابی مدکرد چیزی نمیگین کاملا مشخصه .. مثل روزروشن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
شما یعنی دلیل دشمنی من رو بهتر از خودم میدونی؟!!!من از قاجار حمایتی نکردم ولی جملاتت مثل روز روشنه که داری از پهلوی حمایت میکنی؟من فقط پرسیدم اگر مورخی...........
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
انسانها ازرو گفتاروکلام همدیگه قضاوت میکنند و ازاینکه گفتی اگرمورخی ازسیاهی دوران قاجاربگه داره راست میگه واگر...خب جملاتت مشخصه حامی قجرها وضد پهلویهاهستی بعدش من اشکارامیگم که پهلوی هم ظالم بوده اما بهترازقاجارفاسدبودند ودراخر کم به رسانه های گرگ پرست سربزن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
سوال من ربطی به حمایت از قاجار نداره.قضاوت کردن بر اساس درک نکردن سوال نمی تونه قضاوت درستی باشه.بهتره اول سر از مفاهیم اولیه دربیاری بعد قضاوت کنی.متوجه جمله آخرت نشدم.اطلاعات من بر اساس تبلیغات رسانه ها نیست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
جناب امیر نمی دونم چرا اینقدر دوست داری بحث وپیچش بدی.اگه از پهلوی ها حمایت نمیکنی پس اون جملاتت چیه که در بالاگفتی واینهمه ناراحتی برای چیه؟ قجرها بی کفایت و عیاش بودن پهلوی ها هم همینجور بودن .منظورم از سوالم اینه چرا اگه یه مورخ درباره اوضاع بد هر دو دوران بگه درمورد قاجارها رو ازش قبول میکنن ولی در باره پهلوی میگن شما داری بزرگنمایی میکنی!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
ناشناس درجوابت گفتم که دو دوره پهلوی وقاجارهیچکدام حقوق مردم درنظرنمیگرفتند اما درقیاس هردو پهلوی ازخیلی جهات بهتر ازقجرهاست یکیش ازل
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
بولتن نظر قبلیم رو اشتباها جای دیگه ای گذاشتم .لطفا حذفش کنید.در مورد از دست دادن سرزمینهای مایملک ایران در زمان قاجار خب بله نسبت به دوران پهلوی سرزمین های بیشتری رو از دست دادیم ودر این مورد حق باشماست
كفراتي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
4
0
حمايت ازرژيم فاسد قاجار يعني حمايت وتابيعت مطلق ازشيطان .اگررضا خان برنامه دين زدايي وكشف حجاب اجباري راانجام نمي داد شخصيتي قابل دفاع داشت.هرچند حقيقت رانبايد فراموش كرد .خداعادل است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
در اگر نتوان نشست.بعضی کارها به اندازه چندین نسل بدی وسیاهی به همراه داره وجبران کردنش سخته مثل همین کشف حجاب.
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
3
1
این حرفا چیه میزنی من از کسی ترفداری نمیکنم ادعایه سواد وچیزایه دیگه هم ندارم اما تاریخ کشورم وقهرمانانش که نسل به نسل ودهن به دهن میچرخند رابیشتر از تین فیلم معمایه شاه رابیشتر قبول دارم تاریخ ایران باستان رادوست دارم که در آن عربها را به تازی میخاندند نه معجزه ایران هستی وسرزمین وبهشت من است ومردمش اعضایه انسانیت حداقل دوریه اون آقا عربستان وهابی نجس به من زور نمیگفتن وصدام هم وجود این رانداشت به ایران چپ نگاه کند ..با احترام به روان پاک شهدا چه زرتشتی چه مسلمان چه ادیان دیگر چه جانباز واسیر وگمشدگان درود برمردم عزیز ایران گرچه دیگر حرف زدن ماهم عربی شده وعراق دگست وبرادر ...همیه دنیا وخوبی وبدی فدایه یک غبار از خاک مقدس آریاییه ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
من عاشق زبان عربی هستم چون زبان قرآن هست واگر بهتر از عربی زبانی وجود داشت خداوند اون رو انتخاب میکرد
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
3
3
ناشناس 14:48 زبان عربی برای اینکه زبان قران قابل احترامه البته تمام زبانها قابل احترامه اما اینکه بگیم خداوند زبان عربی انتخاب کرده چون اعراب بهترینن قابل قبول نیست !!!!!
مدیر پایگاه در مورد خود اعراب نه ولی زبان عرب بسیار قدرت مند است و صاحب نظرانی هم چنین نظری دارند که بهترین زبان دنیا بوده است .مکه معظمه هم بخاطر خانه خدا بهترین است .
پاسخ ها
آتش
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
اگه قرآن عربی نبود محال بود الان یه همچین تعریفایی از زبان عربی بکنین.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
1
2
امیر خان من هم معتقدم قاجار و پهلوی هیچ فرقی با هم ندارند حتی فاجار رو با تمام ضعف هاش از پهلوی ایرانی تر می دونم . می پرسی چرا ؟ قاجار 12 سال با روسها جنگید آنهم با دست خالی در برابر کل ارتش روسیه که از نظر تکنیک 200 سال از ارتش ایران جلوتر بود و از نظر نفرات 10 برابر ارتش ایران . ولی پهلوی با داشتن بهترین تجهیزات آلمانی 12 ساعت هم با روسها نجنگید. حتما میدونی که ارتش روسیه در حمله برق آسای هیتلر کاملا منهدم شده بود و اگر نیرویی باقی بود در جبهه آلمان بود و روسها برای اشغال ایران لباس نظامی را تن یک عده زن و پیرمرد رنجور کرده به با تفنگ های کهنه و خراب وارد ایران شدند. مادر بزرگ من از گرسنگی و فلاکت سربازان روس چیزهایی می گفت که جگرم را می سوزاند از فرار ارتش کشورم در برابر مشتی مترسک مفلوک. اگر تحولات مثبتی در دوران پهلوی در کشور روی داد که در دوران قاجار نبود علت آن انقلاب 1917 روسیه و ترک ایران توسط روسها و سپس علاقه انگلیسیها به ایجاد ایران،افغانستان و ترکیه قدرتمند برای جلوگیری از نفوذ کمونیسم بود .البته در آمد سرشار نفت هم که با تلاش و جانفشانی یکی از همین نوادگان قاجاریه بقول شما خائن - دکتر مصدق - به کمک پهلوی ها آمد .
رسانه های بقول شما گرگ پرست و افکار مسخره ای که آنها تبلیغ می کنند از استکهلم مدیریت می شوند و جایی در دل مردم ما ندارند. کل این تبلیغات یک بازی انحرافی است که توسط افرادی که از یک قومیت دیگر هستند و متحدان آنها مدیریت می شود و حتی بعضی از این افراد که زبان آذری را بخوبی یاد گرفته و تبلیغات مسموم می کردند و پرچم آتش میزدند بعد از افشای قومیت شان به یکباره ناپدید شدند .
فراموش نکنید که این بازی را در عراق انجام دادند و با ایجاد اختلاف شیعه و سنی و سپس مسلح کردن و حمایت لجستیکی پنهان از داعش ارتش عراق را که آماده برقرای تسلط دوباره خود در کل خاک عراق بود مشغول کرده و اراضی زیادی در عراق تصرف کردند. حال می خواهند در ایران دست به چنین کاری بزنند ولی تا حالا نتوانستند آذری ها گول بزنند . لطفا شما هم گول نخورید.
زنده باد ایران
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
3
1
مخاطب علی اولا درزمان قاجار روسیه قدرتی انچنان نبود که بگی قاجارباهاش مبارزه کرده واتفاقا پهلوی هرچندظلم میکردازپادشاهان قجرکه فاسدبودندحرمسراداشتند وقحطی وگرسنگی زیادی دردورانش اتفاق افتادبهتربود بعدش حرف خنده دارنزن کجاروسها درزمان پهلوی مفلوک بودند!!!!???اتفاقا روسها قدرتمندبودند ونیمه شمالی دردست گرفتند حتما مبارزان ایرانی بامشتی پیرمردورنجورمبارزه کردند!!!!!روسهاتانزدیکی کردستان امدندوسنجرخان بیرونشان کرد بعدش رسانه های گرگ پرست اتفاقا درترکیه رهبری میشه وبارها مجالس وکنفرانسم میزارن با فریب خوردگان ایرانی وخیلیاراگول زدند زبان فارسی لهجه میدونند خودم بارهاباهاتون برخوردداشتم
وحید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
1
2
بولتن نیوز: از دیدگاه علم زبانشناسی، هيچ زبانی بر دیگری ارجحیت ندارد. هر زبانی نقاط قدرت خود را دارد و دارای ویژگی های منحصر به خود است. جنبه هایی در زبان عربی وجود دارد که میتوان آنها را ضعف نامید. این که شما این زبان را بهترین زبان دنیا (!!!) نامیده اید، کلامی کاملا اعتقادی است و غیر علمی و تنها از تفکر متعصبانه برخی از ما مسلمانان برآمده است. اگر میتوانید منبع علمی بياوريد. صرف گفتن "بعضی از صاحب نظران"، ذکر منبع نیست، که البته چون بنده زبانشناسی خوانده ام، مطمئنم هیچ نظریه علمی مبنی بر "کامل ترین زبان"!!! وجود ندارد. اگر نیاز بود آماده ام بر اساس دستاوردهای علم زبانشناسی، در این مورد، دلیل بیاورم. بر یک رسانه معتبر مانند شماست تا از اظهار نظر های، غیر علمی و شبه برانگیز خودداری کند .
مدیر پایگاه بله این مسئله اعتقادی هم هست ولی زبانی گه بتواند معانی بلندی را ارایه و در زمان حاضر هم جوابگو باشد وظرفیت های جدید را هضم کند از قدرت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود .
وحید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
0
0
البته، قدرتمند هست ؛ مانند بسیاری از زبانهای دیگر دنیا.
اما "بهترین زبان دنیا"!!!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
برای مایی که به کاملترین وبهترین دین از نظر خداوند اعتقاد داریم هرچیزی که برای تبلیغش به کار میره بهترین هست.ونیازی به اثبات مخلوقات خداوند نداره.اگر شما اعتقاد دارین که بهترین نیست خب برای شما نیست از بقیه انتظار نداشته باشین بر مبنای افکار شما یا افکار یه عده ای سلایق رو تغییر بدن.
وحید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
0
0
ممنون برای ثبت نظر
کاوه
|
Malaysia
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
0
0
با سلام
من هرچقدر اسم این سرکنسول رو به زیان انگلیسی سرچ کردم چیزی وجود نداره. آیا اصلا از وجود چنین فردی مطمعن هستین؟
کسی لینک معتبر داره؟
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین