کد خبر: ۳۲۴۸۹۸
تعداد نظرات: ۵۶ نظر
تاریخ انتشار:

پاسخ تند خسرو معتضد به شهاب مرادی/ این آقا که تاریخ نمی‌خواند برای چه این حرف را زده

برای چه درباره سریال تاریخی اظهارنظر کرده است؟ من شنیده‌ام که گفته در این سریال روابط زن‌ها و مرد‌ها نشان داده می‌شود. خب این واقعیت است! در تاریخ آمده ... اینها مطالبی است که ملکه ثریا در کتاب «کاخ تنهایی» که «لویی والنتین» نوشته، گفته است. خب آقای شهاب مرادی که تاریخ نمی‌خواند برای چه این حرف را زده و ایراد گرفته است.
گروه فرهنگی: خسرو معتضد به انتقادات اخیر شهاب مرادی از سریال «معمای شاه» پاسخ‌های تندی داده است.

به گزارش بولتن نیوز، «تماشاگران امروز» نوشت: این روز‌ها که سریال «شهرزاد» و «معمای شاه» به عنوان دو پروژه تاریخی موضوع صحبت محافل و سوژه مطبوعات شده و بازار مچ‌گیری از سریال‌های تاریخی داغ است‏، ما هم به دنبال گفت‌و‌گو با خسرو معتضد درباره سریال معمای شاه، خواستیم جانب انصاف را رعایت کنیم و درباره ایرادات تاریخی سریال شهرزاد اطلاعاتی کسب کنیم.

http://cdn.asriran.com/files/fa/news/1394/3/7/463648_215.jpg

از آنجایی که به جز خسرو معتضد «کار‌شناس فنی تاریخ»(!) دیگری وجود نداشت باز هم سراغ او رفتیم. اما معتضد گفت که به خاطر کمبود وقت نه‌تنها این سریال را نمی‌بیند، بلکه سریال‌هایی را که از تلویزیون پخش می‌شوند هم نمی‌بیند. پس موضوع گپمان شد آخرین خبر داغ این روزها یعنی انتقاد تند و تیز و دور از انتظار شهاب مرادی از سریال محبوب معتضد. جواب‌های او ما را شوکه کرد.

صحبت‌های شهاب مرادی درباره سریال معمای شاه را شنیده‌اید؟

بله! اتفاقا ایشان با من هم دوست است. هفته پیش آمده در تلویزیون گفته سریال معمای شاه ایراداتی دارد. ایشان که اطلاعات تاریخی ندارد، برای چه درباره سریال تاریخی اظهارنظر کرده است؟ من شنیده‌ام که گفته در این سریال روابط زن‌ها و مرد‌ها نشان داده می‌شود. خب این واقعیت است! در تاریخ آمده ... اینها مطالبی است که ملکه ثریا در کتاب «کاخ تنهایی» که «لویی والنتین» نوشته، گفته است. خب آقای شهاب مرادی که تاریخ نمی‌خواند برای چه این حرف را زده و ایراد گرفته است.

http://caffeirani.com/wp-content/uploads/2015/10/moamaeshah7.jpg

پس انتقاد‌های ایشان را اساساً وارد نمی‌دانید؟

او فقط کتاب‌های خودش را می‌خواند. گفته من به بچه‌هایم گفته‌ام این فیلم را نگاه نکنند. خب بچه‌های شما این سریال را نگاه نکنند‏، در فضای مجازی که مطالب خیلی بد‌تر و کثیف‌تری هست. او گفته این فیلم اخلاق مردم را فاسد می‌کند. خب آقای ورزی که معلم اخلاق نیست‏، فقیه نیست‏، ‌عالم نیست. ورزی یک فیلمساز است. به او گفته‌اند این فیلم را بساز، او هم ساخته است. اگر بخواهد فیلم تاریخی محض بسازد که کسی نگاه نمی‌کند! برای همین یک داستان ملودرام هم در کنارش روایت می‌کند.

کسی با درام سریال مشکلی ندارد، ‌ به بخش‌های تاریخی ایراد وارد می‌کنند...

بخش‌های تاریخی این سریال واقعیت است و اتفاق افتاده. آقای مرادی قبول ندارد، برود کتاب تاریخ بخواند. اسدالله علم در شش جلد کتابش می‌گوید،‌ شاهنشاه امروز اراده فرمودند فلان دوشیزه از سوئد آمد، ‏فلان دوشیزه از نروژ آمد. شاه که امام معصوم نبوده استغفرالله! خب همین کار‌ها را کرده که حکومتش از بین رفته است. اغلب کسانی که به قدرت می‌رسند این کار‌ها را می‌کنند. الان هم همین آقازاده‌ها و میلیونر‌ها این کار‌ها را می‌کنند. نمی‌شود زن را از تلویزیون حذف کرد. نمی‌شود بگوییم چهره زن را نشان ندهند.

http://www.farhangnews.ir/sites/default/files/content/images/story/94-10/26/farhangnews_172532-499391-1452922615.jpg

ایشان ایرادهایی به باورناپذیری سریال گرفته‌اند؛ یک بخشش هم اطلاعات تاریخی است.

اطلاع نداشتن از یک موضوع نباید باعث نفی آن بشود. خب من هم اطلاعات فقهی ندارم. سوالاتم را از عالمان فقهی می‌رسم. آقای عزیز! شما در تلویزیون می‌گویید من این برنامه را نمی‌بینم، شما هم نبینید. خب این برنامه با سرمایه این مملکت ساخته شده و تاریخ این مملکت را روایت می‌کند. وظیفه ندارد که از شاه تعریف کند.

بد مطلق هم باورپذیر نیست. به نظر شما نمی‌شود سفید و سیاه را با هم گفت تا اثر باورپذیر شود؟

بله! آنها خوبی‌هایی هم داشته‌اند، اما در زمان خودشان به اندازه کافی گفته شده است... هر جا شاه می‌رفت به دست و پایش می‌افتادند. اما اینها را شما نمی‌توانید در تلویزیون بگویید. چون مردم می‌گویند پس چرا انقلاب کردید؟ شاه اگر خوب بود که سقوط نمی‌کرد. در آن زمان مردم از رفتن شاه گریه خوشحالی کردند.

http://uc.persianv.com/up3/images/x8i6q2wt2sbg4k95j.jpg

دقیقا بگویید کدام حرف آقای مرادی اشتباه بوده؟

این آقا گفته سفیر آمریکا به رضا شاه دستور داده. آقای مرادی! شما هنوز نمی‌دانی در زمان رضاشاه سفیر آمریکا عددی نبوده. اصل، سفیر انگلیس بوده است و او دستور داده. تو اگر می‌توانی سفیران انگلیس در ایران را نام ببر! من بگویم؟ سِر هرمان نورمن، سر رابرت کلایو، ریدر ویلیام بولارد، سر هوراس سی‌مور، نیکلاس جان برینگتون و... (و همچنان ادامه می‌دهد) تازه الان هیچ کتابی هم جلوی من نیست! تو که درباره سریال تاریخی اظهار نظر می‌کنی، باید اطلاعات اولیه داشته باشی. شما برو حرف خودت را بزن. شما 10 سال است برنامه اخلاق در خانواده و آیینه‌خانه را اجرا می‌کنی اما چقدر در این سال‌ها آمار طلاق پایین آمده؟ چقدر جنایات کمتر شده؟ خوش‌صحبتی، خوش‌قیافه هم هستی، باید حرف‌هایت روی مردم اثر گذاشته باشد، پس چرا هنوز در صفحه حوادث روزنامه‌ها پر از خبرهای جنایت‌های فجیع‏ همسرکشی‏ و خیانت است؟ به اینها پاسخ بده.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۵۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
یزدان
|
United Kingdom
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
10
17
بله! آنها خوبی‌هایی هم داشته‌اند، اما در زمان خودشان به اندازه کافی گفته شده است... هر جا شاه می‌رفت به دست و پایش می‌افتادند. اما اینها را شما نمی‌توانید در تلویزیون بگویید. چون مردم می‌گویند پس چرا انقلاب کردید؟

این جملات اقای معتضد را دقت کنید.کل بحث همینجاست.ولی دلیل ایشان در نگفتن بخشهای سفید تاریخ مضحک هست.مردم میگویند چرا انقلاب کردیم؟؟خب بله اتفاقا مردم گاها میگویند.با دروغ و سانسور که شما نمیتوانی سر مردم کلاه بذاری.اتفاقا قدر امثال مرادی ها را بدانید.نسل جدید روحانیون که واقعا کارگشا برای جامعه امروز خواهد بود.نگاهی منطقی برامده از اعتماد به نفس...انقلاب کردیم لازم نیست با سانسور و سیاه نمایی توجیحش کنیم که محال است.باید اثبات کنیم لزوم انقلاب چه بوده؟ انگاه اقای معتضد امده علنا بیانش میکند سانسور کنید خلاص!
من کتاب اقای معتضد در باره رضاشاه را دارم.شما هم حتما خوانده اید.او را کسی میداند که اگر نمی آمد ایران ما ویرانه ای بوده و باید ایرانیان خدا را شکر کنند رضاخان شد شاه.بروید کتاب معتضد را بخوانید تا متوجه شوید شهاب مرادی کیست معتضد چه تیپی هست با نهایت احترام البته...ولی روی صورت واقعیت نباید خاک پاشید.مرادی چه میگوید؟میگوید جوانان با مدد وسائل ارتباط جمعی وشبکه های اجتماعی چشمشان به تاریخ باز شده.ناگزیر باز شده.شما نمیتوانی با سریالی سیاه نمایی کنی که چیه مردم نگویند چرا انقلاب کردیم؟تعجب میکنم بولتن نیوز دقت نکرده به این موضوع .مرادی میگوید من نسل جدید را میشناسم نمیشود به شعورش توهین کرد.پس باید واقعیت را گفت ..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
جناب یزدان این جمله معتضد :"اما اینها را شما نمی‌توانید در تلویزیون بگویید. چون مردم می‌گویند پس چرا انقلاب کردید؟" دلالت بر سانسور ندارد در واقع نوعی کنایه بود!
همچنین ایراد ایشان بر شهاب مرادی کاملا منطقی است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
آقاي يزدان چرا يكي به ميخ ميزني ده تا به نعل ؟ سريال معماي شاه بر اساس اسناد تاريخي ساخته شده و شما چه دلت بخواد و چه نخواد چه خوشت بياد و چه خوشت نياد اين وقايع اتفاق افتاده است. شاه همانند صدام ، مبارك ، بن علي ، علي عبدالله صالح ، ملك عبدالله ، قذافي و.... خرمهره هاي آمريكا و انگليس بودند براي چپاول و غارت ثروت كشورهاي منطقه
یزدان
|
United Kingdom
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
9
6
بله! آنها خوبی‌هایی هم داشته‌اند، اما در زمان خودشان به اندازه کافی گفته شده است... هر جا شاه می‌رفت به دست و پایش می‌افتادند. اما اینها را شما نمی‌توانید در تلویزیون بگویید. چون مردم می‌گویند پس چرا انقلاب کردید؟

این جملات اقای معتضد را دقت کنید.کل بحث همینجاست.ولی دلیل ایشان در نگفتن بخشهای سفید تاریخ مضحک هست.مردم میگویند چرا انقلاب کردیم؟؟خب بله اتفاقا مردم گاها میگویند.با دروغ و سانسور که شما نمیتوانی سر مردم کلاه بذاری.اتفاقا قدر امثال مرادی ها را بدانید.نسل جدید روحانیون که واقعا کارگشا برای جامعه امروز خواهد بود.نگاهی منطقی برامده از اعتماد به نفس...انقلاب کردیم لازم نیست با سانسور و سیاه نمایی توجیحش کنیم که محال است.باید اثبات کنیم لزوم انقلاب چه بوده؟؟سالهاست نظام ما این خبط را کرده انگاه اقای معتضد امده علنا بیانش میکند سانسور کنید خلاص!
من کتاب اقای معتضد در باره رضاشاه را دارم.شما هم حتما خوانده اید.او را کسی میداند که اگر نمی آمد ایران ما ویرانه ای بوده و باید ایرانیان خدا را شکر کنند رضاخان شد شاه.بروید کتاب معتضد را بخوانید تا متوجه شوید شهاب مرادی کیست معتضد چه تیپی هست با نهایت احترام البته...ولی روی صورت واقعیت نباید خاک پاشید.مرادی چه میگوید؟میگوید جوانان با مدد وسائل ارتباط جمعی وشبکه های اجتماعی چشمشان به تاریخ باز شده.ناگزیر باز شده.شما نمیتوانی با سریالی سیاه نمایی کنی که چیه مردم نگویند چرا انقلاب کردیم؟تعجب میکنم بولتن نیوز دقت نکرده به این موضوع .مرادی میگوید من نسل جدید را میشناسم نمیشود به شعورش توهین کرد.پس باید واقعیت را گفت در میان ان بگوییم چرا انقلاب ناگریز بود.خب این عقلانی ترین حرف هست.مسئله تنها سواد نیست.مرادی گفته شاه شخص قدرتمندی بوده و سیاست مدار چرا اینجا مثل خل ها نشانش داده اند.خب راست میگوید.شاه در فرودگاه شارلی فرود امده.شیراک به سراغش میرود.شاه میخواهد به مکزیک برود.نشست قیمت نفت.شیراک به او میگوید فرانسه و بریتانیا بدهکارند قیمت نفت را خواهشا بالا نبرید اعلیحضرت.شاه میگوید یک شیشه ویتل( اب معدنی در فرانسه) مثلا دو فرانک هست و یک بطری نفت 1 فرانک!! بروید برای خودتان یک انرژی جدید پیدا کنید.سوار هواپیما میشود به مکزیک میرود قیمت نفت میشود 36 دلار!!!
این تاریخ هست اقای معتضد.پس شاه این بوده.حالا این را من جوان ایران میخوانم.میپرسم چرا انقلاب شد که عربستان قیمت نفت من ایرانی را تغییر دهد.درد دارم.شما میخواهی بادروغ سوال من را حذف کنی.زهی خیال باطل.باید به قول شهاب مرادی استدلال کنیم انقلاب علل دیگری داشته...علل اجتماعی فرهنگی....
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
مرسی که نظرم را بی کم کاست منتشر کردید بولتن نیوز...راستش شک داشتم منتشر کنید.از اول که سایت شما را یافتم کامنت گذاشتم خوشم امده.الان مینویسم بالاخره جایی یافتم با تفکرات خاص که از بازتاب دیگر اندیشه ها ابایی ندارد یعنی ازادی بیان
یک ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
انقلاب علل دیگری داشته...علل اجتماعی فرهنگی....؟؟؟؟؟؟ یعنی الان اوضاع فرهنگی اجتماعی مملکت درست شده!!! یعنی میزان طلاق، اعتیاد، فساد، ربا، رشوه، اختلاس، فرار مغزها، رانت خواری، مزاحمت نوامیس، سوء استفاده از مقام کاهش قدرت خرید، دروغ، و... همش حل شده و هیچ معضل فرهنگی اجتماعی نداریم؟؟؟!!!!
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
17
21
این آقای معتضد را اصلا قبول ندارم فکر میکند غیر از ایشان کسی تاریخ رانخوانده و نمیداند!زیادی بخودش غره شده!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
و این "غره شدن" را با چه دلایلی میگی؟
ناشناس
| Romania |
۰۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
اینگونه سخن گفتن با یک کسی که در حال خدمت به تاریخ مردم و کشور خودش است کار درستی نیست ، انتقاد و سئوال امریست موجه اما تخریب علیه چهره های خدوم هرگز صحیح نیست !!! اقای معتضد آدم وطن پرستی است همین برای احترام نگه داشتن او کافیست .
ناشناس
| United States |
۰۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
من موافقم ایشون اگه از بدی گذشتگان نگه که ..
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
شما كي باشي كه قبول نداشته باشي . تاريخ پهلوي تلخ است و حقيقت هم همين است
ناشناس
|
Romania
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
8
15
آقای خسرو معتضد ، استاد عزیز ، سرور گرامی ، به نظر من این سریال شخصیتها و اهداف روی کار آمدن این پدر و پسر ملعون و شخصیتهای کلیدی پیرامون او بدرستی به مردم نشان داده نشده است ، الان ما در زمانی زندگی میکنیم که اگر یک اثر فاخر و درست علیه بهائیت ساخته شود ، خود بهائیان بدون ترس درخواست خرید آنرا از شما میکنند تا مبادا چهره حقیقی به مردم نشان داده شود بهائیتی که متاسفانه امروزه در نظام آموزشی ما هم وارد شده است ، قبل از اینکه تاریخ را خوب بخوانیم باید اولش علم رجال داشته باشیم تا خوب نگاه کنیم قلم در دست چه کسی بوده است و با چه گرایشی و چه نگاهی و با چه حب و بغضی و با چه قیمتی تاریخ را نوشته است ، وقتی در یک زمان خاص مورخان به چند گونه تاریخ مینویسند حق کسی که آن تاریخ را میخواند این است که به همه آن شک کند ، چیزی که در این سریال بسیار باعث تاسف است ضعف های فیلم نامه نویسی به استناد اسناد تاریخ "" معتدل "" است اما نه واقعی است که در خدمت مطلوب نشان دادن حکومت جور و ظلم و اجنبی پرست پهلوی است....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
دوست عزیز کسی نگفته این سریال جامع و کامل است ولی سریال بدی نیست حداقل از نگاه من ببیننده عادی!
ممکن اشکالات هنری داشته باشد که اهل سینما باید در این خصوص نظر دهند!
بر صحت تاریخی آن هم که گویا ایرادی وارد نیست.
ناشناس
| Romania |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
بولتن نیوز محترم حالا که بهر دلیل صلاح ندید کامل منتشر کنید اگر امکان داره متن نظر من رو به آقای معتضد بدهید تا ایشون پاسخ سئوالاتم را دهد ؟؟؟!!!
شناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
14
11
ای درود به اون شیر پاکی که خوردی استاد خسرو.
من شک دارم که این آقا شهاب علیرغم ملبس بودن به لباس روحانیت کمترین اطلاعی از همین مواردی که در حوزه خودش هست هم داشته باشه.
ای پدر رانت و رفیق بازی بسوزه....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
14
13
گل گفتی مورخ
خاص
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
10
9
به به جناب معتضد ...مورخ ..
مودی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
6
14
با وجود ارادت خاصی که به جناب شهاب مرادی دارم و مخاطب بسیاری از برنامه های ایشان هستم و خواهم بود اما در این موضوع خاص با آقای معتضد موافق هستم. تازه به دلایل اخلاقی و محدودیتهای تلویزیون در ایران کارگردان این اثر نمیتوانسته فساد حاکم بر دربار پهلوی را نمایش دهد والا آنوقت میدیدید چه به نمایش در می آمد. بنده که مورخ نیستم و فقط بخشی از کتبهای علم و خاطرات فردوست را خوانده ام میدانم که فساد دربار پهلوی چقدر بوده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
این ها رو نگو جوونکهای 20 ساله و استاد دور دور بهشون بر میخوره شب و روز براش ارزوی رحمت از خداوند دارند!!! نمیدونند به دعای گربه......
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
10
6
یعنی این آقای مرادی چی فکر کرده؟ یا اصلأ فکر هم کرده ؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
6
5
تاریخ در گذشته است وشما هرچقدر تاریخ دان خوب و فیلم ساز خوبی باشی نمی توانی فضای گذشته را برای آیندگان باز طراحی کنی .
جنوبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
3
7
سلام،آقای معتصد شما جوری به ایشون توپیدین که انگار ایشان کلید شیخ حسن روحانی هستن که یکشبه همه ی مشکلات کشورو حل کنن!!!!! ده تا وزارت خانه با هم درگیرن تا یک درصد آمار طلاقو پایین بیارن بازم دشواره بابا،حرفهای ایشان علمی اسلامیست و تأثیرات خودشم داره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
5
0
یک شبه تو حلش کن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
2
6
درود بر شرف استاد خسرو
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
6
3
حیف از کلمه استاد تاریخ که به هر کسی نسبت می دن.
رادفر
|
Russian Federation
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
2
1
سلام. وقتي کسي يک سريال رو نديده و از اون درباره انتقادات وارد به سريال ميخوان که اظهارنظر کنه و اون هم قبول ميکنه معلومه که نتيجه چي ميشه. واقعا جاي تاسف داره آقاي معتضد. صحبتهاتون پر از خشم و اتهام‌زني و دور از انصاف و اخلاق بود ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
6
5
سلام
متاسفم برای معتضد !!
مغالطه کرده اگه جوابی نداری حرف نزن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
5
7
با آقای مرادی کاملا موافقم
و نظر آقای معتضد را با وجود احترام که برای ایشان قاءلم کاملا مغرضانه برداشت کردم
زهرا کشاورز
|
United States
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
5
5
سلام
نقد و نظر آقای مرادی را در برنامه آیینه خانه کامل دیدم. بسیار دقیق، بجا، محترمانه و هوشمندانه بود. کاملا با نظر ایشان موافقم.
نقد و برخورد آقای معتضد برخوردی غیرمحترمانه و غیرمنطقی ست.
آقای مرادی نقدی کردند که خلاف میل صدا و سیما بوده و همه به جای صحبت درباره نقد ایشان، به خود ایشان حمله کرده اند. اتفاقا ایشان همیشه بسیار منصف قضاوت و نقد میکنند. بارها از برنامه های خوب صدا و سیما مثل سه مجموعه اول سریال پایتخت تشکر کرده اند. در مواقع تعریف کردن، ایشان خوب و فهیم هستند ولی زمانی که انتقاد میکنند می شوند فردی که تاریخ نمیداند!!!
برخورد آقای معتضد بسیار بد بود و واقعا جای تأسف دارد.
کارشناسی ارشد طراحی صنعتی-28ساله-تهران
زهرا کشاورز
|
United States
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
5
4
سلام
نقد و نظر آقای مرادی را در برنامه آیینه خانه کامل دیدم. بسیار دقیق، بجا، محترمانه و هوشمندانه بود. کاملا با نظر ایشان موافقم.
نقد و برخورد آقای معتضد برخوردی غیرمحترمانه و غیرمنطقی ست.
آقای مرادی نقدی کردند که خلاف میل صدا و سیما بوده و همه به جای صحبت درباره نقد ایشان، به خود ایشان حمله کرده اند. اتفاقا ایشان همیشه بسیار منصف قضاوت و نقد میکنند. بارها از برنامه های خوب صدا و سیما مثل سه مجموعه اول سریال پایتخت تشکر کرده اند. در مواقع تعریف کردن، ایشان خوب و فهیم هستند ولی زمانی که انتقاد میکنند می شوند فردی که تاریخ نمیداند!!!
برخورد آقای معتضد بسیار بد بود و واقعا جای تأسف دارد.
کارشناسی ارشد طراحی صنعتی-28ساله-تهران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
کارشناسی ارشد طراحی صنعتی !!!!!!!!!!!!!!28 ساله!!!!!!!!تهران
یه لطفی بکن ادرس ایمیلت رو هم درج کن!!
فاطمه صالحی
|
Russian Federation
|
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
3
4
سلام/حاج آقا مرادی خیلی بجا و درست نقد کردن و یه جورایی حرف دل همه روزدن...احسنت بر صراحت بیان ایشون...آقای متعضد با چه جراتی می گویند آقای مرادی تاریخ نمیخوانند... گویا حاج آقا رو نمیشناسند زیرا ایشون اطلاعات تاریخی بسیار وسیعی دارند...با آقای متعضد که ندانسته قضاوت میکنند.کاملا مخالفم.
شمالی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
5
1
سلام چندسال پیش توی یکی از برنامه های تلویزیون آقای هوشنگ مرادی کرمانی درحضور استاد سخن معتضد گفتند که ایشان کتابهشون رو کیلویی مینویسن.واستاد اون لحضه چون واقعیت را میشنید سکوت عمیقی کردند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
7
2
با انتقاد حاج آقا مرادي موافقم واقعاً حيف پول و وقت مردم...
اينكه حاج آقا در صحبت هايشان گفتن سفير آمريكا به رضا شاه دستور داد اين جك بود آقاي معتضد
پاسخ ها
معتضد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
وقتی حریم سلطان در 350 قسمت تهیه می‌شود و ایرانی‌ها را مردم بدبخت و بینوایی معرفی می‌کند و شاه طهماسب را برخلاف نص صریح تاریخ، آدمی محقر و شهر قزوین را یک شهر عقب‌مانده نشان می‌دهد، چرا صدایتان در نمی‌آید؟ در این سریال‌ها از اشغال تبریز حرف می‌زنند. چرا این را به روی خودشان نیاوردند؟ مگر دولت عثمانی قصد نداشت ریشه شیعه را از جا برکند؟ دعوای ما و عثمانی اساساً بر سر چه بود؟ چرا آن موقع صدای هیچ‌کدامتان درنیامد؟ این سریال‌های ترکیه‌ای که پخش می‌شوند و از صبح تا شب زن و دختر و همه به جان هم می‌افتند، این زن او را می‌رباید، آن یکی به حریم خانواده دیگری تجاوز می‌کند و همه سریال‌هایشان جنبه‌های ناموسی دارد، چرا صدای آقایان در نمی‌آید؟ چرا مثلاً یک نامه به الازهر نمی‌نویسند که این چه تصویری است که کشورهای اسلامی دارند از اسلام نشان می‌دهند؟ دولت جمهوری اسلامی محذورات علمی، دینی و فقهی دارد که نمی‌تواند اعتراض کند، ولی چرا صدای به اصطلاح نخبگان در نمی‌آید؟
بختیاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
8
3
فیلمی که منبعش دفترخاطرات باشه بهتر از این نمیشه .حالا خوبه هزاران شاهد زنده از اون دوران وجود داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
اها یعنی ما به دفتر خاطرات اعلم هم استناد نکنیم دیگه!!
معتضد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
شما می‌توانید این سریال را تماشا نکنید، ولی من می‌دانم که 40 میلیون نگاه می‌کنند و می‌خواهند بدانند چه خبر بوده است؟ این را از سؤالاتی که از من می‌کنند می‌فهمم.سؤالات بسیار دقیق و مهمی می‌پرسند، ولی بعضی از ایرادها عجیب هستند! می‌پرسند مگر ما در تهران «شهر گدایان» داشتیم؟ شهر گدایان که هیچ، محله‌ای به نام «شهر نو» داشتیم! در جنوب تهران محله‌ای بود که در آن 20 هزار فاحشه زندگی می‌کردند! در 1326 کتابی به اسم «با من به شهرنو بیایید» چاپ شده است. آدم باسوادی به اسم هدایت‌الله حکیم الهی آن را نوشته است که بعدها رفت و دکترایش را از آکسفورد گرفت. در روزنامه اطلاعات هم مقاله می‌نوشت. برادرش دکتر نصرت‌الله حکیم الهی هم استاد بنده بود. کتاب بسیار ارزشمندی نوشته است. حالا ورزی می‌تواند شهرنو را درست کند یا شیره‌کش‌خانه‌ها را نشان بدهد؟ در این کشور شیره‌کشی جزو عادات ملی بوده است! فقط در آبادانچند تا شیره‌کش‌خانه وجود داشت!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
جناب بختیاری ما همین الان هم افرادی رو داریم که با وجود اینکه در زمان حال زندگی میکنه ولی از دور بر خودش خبر نداره و خیلی وقتها تحلیل های غلطی از اطرافش داره وواقعا هم فکر میکنه درست همون چیزیه که خودش میدونه.در صورتی که اشتباه محضه.از این آدمها در همه دورانها بودن به چشم میدیدن ولی درک درستی از قضایا نداشتن.شما توهمین سایت بولتن در برخورد با اتفاقاتی که روزانه میبینیم با انواع واقسام نظرات درست وغلط وعجیب روبرو میشید .ولی حقیقت همیشه مسیر خودش رو داره وبه پیش میره.
arash
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
7
0
اخه این آقاي معتضد...
مدیر پایگاه همين انتقاد اگر محترمانه گفته شود قابل انتشار است .
معتضد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
0
8
من سؤال می‌کنم که آیا همه چیز در فیلم «آرگو» صحیح بود؟ من یک ساعت درباره این فیلم در تلویزیون صحبت کردم. شش امریکایی از سفارت امریکا در آمدند و به سفارت کانادا که کمی بالاتر و روبه‌روی وزارت بازرگانی بود، رفتند و سه ماه آنجا ماندند. بعد هم پاسپورت کانادایی گرفتند و از فرودگاه مهرآباد رفتند. ببینید چه حقه‌بازی در فیلم آرگو راه انداخته‌اند! طرف از امریکا آمده و اینها را نجات داده است! سراپا دروغ! سفیر وقت کانادا در اتاوا گفته است که اصلاً چنین چیزی یادم نمی‌آید! آقایان به اصطلاح منتقد، چرا اینها را نمی‌بینند؟ آیا «فیلم 300» درست بود؟ اسکندر واقعاً چنین آدمی بود؟ منابع تاریخی را بخوانید و ببینید چه آدم محملی بود! حالا همه اینها را رها کرده و روی معمای شاه زوم کرده‌اند، در حالی که اگر ورزی یک فیلم آپارتمانی بسازد، هم زحمتش کمتر است و هم کلی درآمد دارد! الان چهار سال است دارد در چنین شرایط دشواری کار می‌کند.
بختیاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
7
0
درهر سایت و خبرگذاری که از این فیلم صحبت شده اکثر مردم انتقاد کردند .چون روی اون جاهایی دست گذاشته که خودش دوست داشته مثل ایکنه از زندگی هر شخص فقط کارهای بدش رو نشون بدیم.من طرفدار پهلوی نیستم اما یه مقایسه بکنید قبل از امدن پهلوی مادر ایران چی داشتیم ؟؟؟آقای استاد تاریغغ کمی انصاف هم بد نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
پس میشه بفرمایید اگر اوضاعمون خوب بوده چرا انقلاب کردیم؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
3
0
انصاف رو شماها باید داشته باشی که فراموشی گرفتین.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
5
1
احه باچهارتااسم تاریخ نگارشدی هر كس بااینترنت اسم چهارتاسفیرانگلیس می دونه شماعددی نیستی که به روحانیت توهین کنی کتابهای شماراکسی نمی خره ..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
اینترنت کجا و مورخ واقعی کجا
ناشناس
|
-
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
5
0
با سلام و احترام، سئوال اول می دونید چرا غیر از آقای معتضد کارشناس تاریخ دیگری نیست خب معلومه همیشه در هر دوره ای آدمهایی هستند شاهد این مدعا اینکه می توانید مقاله ایشان را در خصوص نفوذ شاهنشاه آریامهر بر قلب توده مردم ایران در سال 55 در روزنامه اطلاعات ببینید. ثانیا تاریخ همیشه مسیر خودش را میرود و قابل مصادره نیست کما اینکه ما هم مبرا از عیب و نقص نیستيم. می توانید فساد اخلاقی جامعه را مقایسه کنید واقعا از نظر فرهنگی چه کرده ایم؟
ثالثا آقای مرادی اصلا در خصوص وجه تاریخی سریال حرف نزده (که البته اشکالات عدیده دارد مثلا جناب دکتر وزیری کجای تاریخ بوده؟ که راوی داستان شده و... ) آقای مرادی در مورد نوع اخلاقیات و روابط حاکم بر زن و مرد نشان داده شده موضع گیری کرده که کاملا درست است زیرا یک بچه کم سن و سال که قدرت تجزیه و تحلیل ندارد ، نگاه می کند و الگو می گیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
این فیلم برای بچه های کم سن وسال ساخته نشده.چرا متوجه نمیشی که این یه فیلم تاریخیه وروابط زن ومرد بر اساس گواهی تاریخ روایت شده .فیلمی نیست که بخواد روابط وزن ومرد رو رواج بده.ما توهمین فیلم مادر آقای وزیری رو هم داریم که به خاطر کشف حجاب از خونه بیرون نمیاد.واقعا بهانه الگو گرفتن بچه ها از اون بهانه هاست.اینکه به بچه ها یاد ندادیم قدرت تجزیه داشته باشن این تقصیر صدا وسیما نیست اشکال کار از والدین هست.
حکمت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
0
4
ببینید امام خمینی با خدمات رفاهی که در زمان قبل از انقلاب توسط آن رژیم در ایران صورت می گرفت مخالف نبود ؛
ایشان با چند چیز مخالف بود ؛1- ارزش مردم ایران با قوانینی همانند کاپیتولاسیون لگد مال نشود ؛2- حکومت با ترویج فساد و بی بندوباری در بین مردم جامعه را به فساد نکشاند .
3- منابع نفتی ایران توسط ابرقدرتها به تاراج نرود و ..
ایشان حتی در سخنرانی سال 1343 شاه ایران را نصیحت کرد .
بختیاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
0
2
انقلاب ایران کاملا یک انقلاب اسلامی ودینی بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
خب پس دیگه جای بحثی نمی مونه.انقلاب در نتیجه نارضایتی خصوصی وعمومی به وجود میاد.دیگه وقتی میگی انقلابمون دینی بوده پس مردم از پهلوی ها به خاطر کارهای ضد دینی انزجار داشتن.
بختیاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
3
1
حکمت جان باید به عرضت برسونم که کاپیتولاسیون همین الان با آخرین درجه از طرف عربستان به ایران اعمال میشه ..از کشتارحاجیان ایرانی با رگبا تا گردن زدن ده ها ایرانی تجوز وحادثه مناو....
شاه باید می رفت چون دیکتاتو ر بود اما....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
شما معنی کاپیتولاسیون رو مثل اینکه نمی دونی.
انصافی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
3
0
خود شما ذر بیانات تاریخی اغراق می کنید حتی بعضا با لحن و تکه کلام متعدد مشخص است تاریخگو ان است که یک تاریخ را با زبا نارام بگویید شما تاریخ گذشته را متنفرانه و با غضب بیان می کنید بخصوص نقطه ضعف ها را مکرر بیان می کنید در صورتی که تاریخ اخیر ار با لطافت کلام میگویید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
1
2
خطاب به کسانی که نظر آقای معتضد را از روی خشم و دارای غرض می دانند باید عرض کنم که اگر جناب معتضد در مورد یکیراز برنامه های دینی و یا همین برنامه های خانوادگی شهاب مرادی اظهار نظر منفی می کرد آنوقت چه میشد؟؟؟
مطمئن هستم هجمه انتقادات و حملات به معتضد را می توانید تصور کنید چونکه ایشان در موردی چیزی نظر داده اند که علمی بر آن ندارند.
به شخصه نظرات معتضد را خالی از تخریب و تحقیر میبینم ک ور کمال انصاف بیان شده است.
بختیاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
2
0
ناشناس جان موضوعی که در رابطه با عربستان عنوان شد یک قانون نانوشته است که بسا بسیار زجر آور تر کاپیتولاسیون است . حالا اسمش هر چی میخوای بگذار چه فرقی می کند؟
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین