کد خبر: ۳۱۱۹۳
تعداد نظرات: ۹۵ نظر
تاریخ انتشار:
گزارشي از وضعيت رواني كارگردان سبزي

چرايي خودسوزي زن مخملباف و خود كشي دخترانش+تصاوير

گاهی این سوء ظن آنچنان حالت افراطی به خود گرفته که پیامد آن هزینه های جبران پذیری همچون خودکشی (البته موفق) آنهم از نوع خودسوزی برای همسر مخملباف ....
در طبقه بندی اختلالات شخصیت در علم روان شناسی یکی از اختلالات متداول پارانوئید نام دارد شخصیت پارانویایی در سوء ظن، بی اعتمادی، غلط بودن قضاوت و در سازش نایافتگی اجتماعی خلاصه می شود .در طبقه بندی DSM-IV-TR به عنوان معتبرترین نظام طبقه بندی رفتارهای نابهنجار اولین معیار تشخیصی برای اختلال شخصیت پارانوئید ، سوء ظن و شکِ بدون پایه و اساس به دیگران است همان نشانه ای که در رفتار مخملباف به کرات دیده می شود. بررسی نظام شخصیتی مخملباف نشان از اختلال شخصیت پارانوئید با نشانه هایی از شخصیت «مرزی» در کنار اختلال روانی «افسردگی» دارد.

به گزارش بولتن نیوز، کنکاش در پارامتر شخصیتی پارانوئید مخملباف، نشان می دهد حوزه و محل درگیر این سوء ظن طیف وسیعی از عناصر پیرامونی مخملباف شامل اعضای خانواده، بستگان، دوستان وهمکاران، نهاد اجتماعی، نهاد دین، نظام اجرائی کشور و... را شامل می شود.
گاهی این سوء ظن آنچنان حالت افراطی به خود گرفته که پیامد آن هزینه های جبران پذیری همچون خودکشی (البته موفق) آنهم از نوع خودسوزی برای همسر مخملباف (فاطمه ) به دلیل سوء ظن شوهر به وی باقی گذاشته است. در این زمینه معیار هفتم تشخیص اختلالات روانی تصریح دارد شخصی پارانویایی شک های مکرر و بدون دلیل در مورد وفاداری همسر یا شریک جنسی خود دارد.
خانواده هایی که قبلاً روابط دوستانه ای با خانواده مخملباف داشتنه اند بارها مواردی از خودکشی فرزندان مخملباف گزارش کرده اند که نتیجه سوء ظن پدر به فرزندان بوده است.
فرد پارانویائی دچار تنش است و در ناایمنی بسر می برد. او اضطراب خود را در فعالیتهای افراطی، خشم مزمن و تهاجم منعکس می سازد معیارهایی که نشانه های آن در رفتار و شخصیت مخملباف به کرات دیده می شود. رفتار و نگرش پرنوسان و متناقض او طی 40 سال گذشته گویای این امر است.
محسن در سالهای نخست انقلاب علیرغم برخورداری از روحیه غیرمذهبی وبی قیدی اخلاقی اجتماعی (به دلیل پرورش در محیط و خانواده ای که مسائل تربیتی و رشد در آن جایگاهی نداشت البته خانواده ای که شامل محسن و مادری که شغل آن پرستار بود و پدر هیچ وقت در آن نبود چرا که پدر محسن مدت کوتاهی در حد چند روز با مادر او زندگی کرده و سپس جدا شده بودند) سعی دارد در هیبت یک انقلابی ظاهر شود دوستان نزدیک محسن نقل می کنند او قصد تغییر وضعیت گذشته را داشت و بیشتر از آنکه به اصول نداشته خود متکی باشد درگیر نقد دیگران بود. در داستانها و نمایشنامه هایش به نقد نظام سلطنتی پرداخت، بر علیه روشنفکران نوشت (داستان آقای نویسنده)، علیه سرمایه دارها نوشت (حصار در حصار)، بر علیه چپ ها نوشت (نمایشنامه بایکوت)، بر علیه منافقین نوشت (توجیه)، علیه بنی صدر نوشت، علیه حکومت و مردم آمریکا نوشت علاوه بر دیدگاهها تند رفتار افراطی نیز داشت او سعی داشت به شدت اخلاقی باشد و این امر تا حد افراط شدیدی پیش پیش می رفت تا آن حد که با کسانی که با جنس مخالف مراوده داشتند درگیر می شد و دائما روزه می گرفت همکارانش می گویند که در آن موقع از ترس او در مستراح سیگار می کشیدند.

از دست دادن دوستان و همکاران به دلیل هویت های شخصیتی متعارض، ساخت فیلمی با مضمون اعتقاد به عالم غیب و جهان آخرت (دو چشم بی سو ، توبه نصوح و استعاذه) تا کارگردانی فیلمهایی با مضامین پوچ گرایی و نیست انگاری (به نام سکس و فلسفه و یا فریاد مورچه ها)، تائید و مشارکت در تسخیرلانه جاسوسی و عذرخواهی از حکومت آمریکا بابت این تسخیر و دستگیری اعضای سفارت آمریکا از سوی دانشجویان ایران و... نمونه هایی از رفتارهای افراطی و نوسان دار مخملباف ارزیابی می شود که معطوف به بعد پارانویائی شخصیت مخملباف است همانطور که اشاره شد شخص پارانویائی اضطراب خود را در فعالیتهای افراطی، خشم مزمن و تهاجم منعکس می سازد.
ترک ایران، اقامت در تاجیکستان و سپس تغییر مکان به افغانستان و در نهایت فرانسه در چارچوب تنش و ناایمنی و اضطراب وی که مشخصه های افراد پارانوئیدی است معنا می یابد به طور حتم مخملباف در فرانسه نیز به آرامش نرسیده و به احتمال فراوان چند صباحی دیگر برای فرونشاندن اضطراب درونی که در ناخودآگاه وی موج می زند باید راهی بیرونی از طریق تعویض مکان و انتخاب کشور دیگری برای اقامت خواهد نمود.

هر چند بر اساس گزارش دوستان و همکاران قبلی مخملباف به نظر می رسد اضطراب مخملباف فراتر از اضطراب شخصیتهای واجد اختلال پارانوئید که توصیف آن گذشت است و اظهار نظر در این زمینه که می تواند کمک بزرگی به مخملباف کند نیازمند بررسی و مطالعه کودکی و نوجوانی مخملباف دارد.
بررسی ارتباطات و مناسبات مخملباف با محیط و افراد پیرامونی خود در حوزه بستگان، دوستان و همکاران نشان از عدم حفظ و تداوم هیچ یک از تعاملات دارد که خواستگاه آن از سویی سوء ظن و از طرفی نتیجه انشعابی است که مخملباف به عنوان یک فرد پارانوئیدی تصور می کند در جهان صورت گرفته و آن چیزی که خوب است درون فکنده شده و آن چیزی که بد است به بیرون فرافکنده شده است این نوع «مانی گری» در کانون شخصیت افراد پارانویائی است.
در مناسبات اجتماعی در حوزه فعالیتهای گروهها، افراد پارانویائی به راحتی مورد سوء استفاده گروه ها برای تخریب گرو ه های رقیب قرار می گیرد چرا که اینگونه شخصیتها برای هماهنگی بین نهاد و من و فرامن شخصیت و کاهش اضطراب درونی، به میزان زیادی از مکانیسم دفاعی «فرافکنی» استفاده می کنند در روانشناسی شخصیت اصولاً مکانیسم دفاعی موصوف بیشتر مورد استفاده شخصیتهای پارانویائی قرار می گیرد و این نوع شخصیتها موارد منفی درون خود را به دیگران و محیط نسبت می دهند. یعنی همان سوء استفاده ای که گروهها و عناصر مخالف نظام ایران در ماجرای انتخابات، از مخملباف کردند. ادعای تقلب و کودتا در ایران در مراکز سیاسی اروپا، ترجمان نارسائی شخصیت و اضطراب درونی مخملباف بود که هزینه زیادی در بر داشت.

گفتني است: روانشناسان معتقدند زندگی و بسیاری از آثار سینمایی مخملباف بروز ناکامی ها و عقده های فروخورده روانی مخملباف است و نمادها و المانهای آن نیز تبلور زندگی خود او است. نیست انگاری همواره در آثار مخملباف وجود دارد جهان از منظر او کریه و زشت است. روابط انسانی ناعادلانه و ظالمانه و سرنوشت انسان به سوی هیچ و پوچ پیش می رود. آدمهای آثار مخملباف همه ناقص اند، زنها بی شوهر یا شوهر مرده اند یا تنها مانده اند (زندگی مادر وی که سه بار ازدواج ناموفق داشت)، بچه ها ناقص الخلقه اند و شخصیتها لکنت زبان دارند (کودکی نحیف و سراسر بیماری مخملباف )
 

 
 
 
در زندان کمیته‌ی مشترک ضدخرابکاری
 
 
 
 
 
محسن مخملباف، فاطمه مشکینی، سمیرا مخملباف و میثم مخملباف
 
 
 
 
به همراه سمیرا در کودکی و آموزش بازیگری
 
 
 
 
 
 
 
 
سمیرا مخملباف به رنگ سبز!
 
 
به همراه سمیرا در جشنواره‌ی کن
منبع: بولتن نیوز

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۹۵
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۷۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۸
87
132
مرده باد منافق نون به نرخ روز خور .....
مدیر پایگاه مخملباف روی منافقین را هم سفید کرده
پاسخ ها
شهناز
| Japan |
۱۹:۲۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۸
تا آنجا که سن من و اطلاعاتم اجازه میدهد. هر که از انسانیت و محبت و صلح و خوبی و فداکاری و یگانگی آدم و عالم حرف میزند همیشه یا او را دیوانه خواندند یا کافر یا زد دین یا زد وطن و یا هر نام بدی که میدانستند بر او گذاشته اند. مطمئنم همه شما با این مطلب موافقید. دیگه در این زمان که همه از ترقیات جسم و رو ح و روان و علم و دانش و کهکشان ها حرف میزنند . ترا بخدا غیبت و افترا و قتل و غارت و بدی و بی انصافی پس است . دیکر بس است. همه جوانان و عزیزانمان را از دست دادیم. کمی هم از خوبی ها و مثبت صحبت کنیم. یکدیگر را قضاوت نکنیم. از خودمان عیب بگیریم و سعی کنیم خودمان را اصلاح نکنیم . چرا فقط سعی داریم دیگران را اصلاح کنیم؟؟‌
خداوند کمکمان کند با این عزیزانی که فقط منفی صحبت میکنند و منفی قضاوت میکنند
محمد
|
Japan
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
85
79
هرکه بانظام درافتد ورافتد.........!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۲
25
69
مرده باد آنکه از انتقاد ترسید
م.زندي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
73
83
خاك برسر محس مخملباف كه خرمنافقين ودين فروشان ووطن فروشان است.
محمد رجب نژاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۳
19
27
مقاله ی خوبی بود فقط اگر بدانیم این دوستان و همکاران و غیره کی هستند می توانیم شواهد را نیز بپذیریم تا مطمئن شویم که مخلمباف واقعا بیمار است مثلا اینکه دوستان گفته اند دخترانش بارها خودکشی کرده اند باید مدرکی داشته باشد تا مخاطب باور کند
ممنون از مقاله خوب و علمی تان
یا علی
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
34
72
مریدان شیطان ترسوان در دامان انگلیس و اسرائیلند
..... سر مخملباف
مدیر پایگاه ایشان بر اساس نظر پزشک معالجش دچار نوعی روانپریشی مفرط و عقده هایی نهفته از دوران کودکی هستند به همین دلیل یکی از کیسهای منتخب برای مبارزه با جمهوری اسلامی از طرف سازمانهای امنیتی دشمن بودند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
پزشک معالجش خودش اینا رو با شما در میون گذاشته بود؟ عجب !!!
سامان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
21
16
"...به طور حتم مخملباف در فرانسه نیز به آرامش نرسیده و به احتمال فراوان چند صباحی دیگر برای فرونشاندن اضطراب درونی که در ناخودآگاه وی موج می زند باید راهی بیرونی از طریق تعویض مکان و..."
خب این یعنی اینکه ...! بچه زدن نداره آدم مریض هم کشتن.
رسول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
40
24
خاک توسر احمقش کنن بااین مستند بسیار مزخرفی که برای رهبر ساخته. واقعا قرآن برای اینجورآدمادرست گفته که اولائک الاانعام بل هم اظل
درویش خطیر
|
Germany
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
11
11
lبه خاطر خبر شما در باره مخملباف علاقمندم که با ایشان تماس بگیرم . اگر محبت کنید آدرس ایملشان را ارسال کنید با ایشان تماس می گیرم و در باره گزارش شما تحقیق می کنم. تشکر از خبرهایتان که ما را به تحرک وا میدارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۵
23
20
کاش مخملباف از دست نمیرفت کاش مخملباف برای انقلاب می ماند اما حبف که دچار اشتیاه شد
همه ما باید مواظب باشیم که نکند روزی در شپاه دشمن برویم
اب کاش مخمل باف محمل نمی بافت
مخملباف امروز بیشتر خالی باف است تا مخمل باف
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد وآل محمد وآخر تابع له علی ذلک
خدا لعنتش کند
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
28
15
خاک تو سرش!
خودشم میدونه چرت گفته!
کلی خندیدیم!
ناصر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۸
21
13
مستند جالبی بود بیشتر به جوک شبیه بود تا مستند بالاخره از این مزدور بهتر از این انتظار نمی ره تاریخ همیشه تکرار میشه میگفتند حضرت علی ع مگر نماز میخواند که در محراب شهید شد لعنت خدا بر منافقین
ali
|
Germany
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
2
8
سلام و خسته نباشید!
مقالتون بسیار جالب و عالی بود در همین رابطه مطلبی نوشتم ببینید به این آدرس:
/erfaneha.parsiblog.com/Posts/72
ali
|
Germany
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
2
8
سلام و خسته نباشید!
مقالتون بسیار جالب و عالی بود در همین رابطه مطلبی نوشتم ببینید به این آدرس:
/erfaneha.parsiblog.com/Posts/72
ناشناس
|
Afghanistan
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
21
11
خیلی خوب گفتی مخملی............ایول بابا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
7
4
خداکند که بعضی از مسیولین سینمای ارشاد مثل ایشان بیمارنباشند وبعدا معلوم شود که کار از کار گذشته....با این سینمای منحرف بازهم که حوزه هنری بیدا ر بود واینها رارسوا کرد.
مینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
16
8
حیف از هوای پاک ایران که روزی منافقی چون مخملباف آن را استشمام کرد.ان شاءا... امام خامنه ای خود ولایت را به صاحب اصلی تحویل خواهند داد.آمین
مهیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
5
7
خدا کمکمان کند ما در دام شیطان نیفتیم.
خواهر شهید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
3
12
" اللهم إجعل عواقب امورنا. خیرا "
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
4
4
بنظر من حتی اگر مشکل روانی هم داشته باشه نباید مطرح بشه و باید به اون کمک کرد.اگر هم این مشکلات رو داره نشانه عدم سواد و فرهنگ و عقل و درایت کافی دوستان و اطرافیان ایشان بوده که چنین مشکلی در وجود ایشان کهنه و تشدید شده و طی سالها درمان نشده!!واقعا این یک ضعف در نظام فرهنگی و تربیتی ماهاست.حتی اگر خانواده ایشان هم مقصر تشدید حالات روحی ایشان بوده اند پس دوستان احمق ایشان مرده بودند دیگه!!!
شاید هم دوستانشون میدونستن اما حس حسادت ما ایرانیها گل کرده و گفتن ولش کن بدرک!!!بزار زمین بخوره!!به یک معتاد که زنو بچشو میفروشه میگیم بیمار اما یک بیمار روانی رو بیماری نمیدونیم که باید درمان کنیم!!! وای برما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
10
6
به نظرم
خیلی آدم مزخرفیه
meiti
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۱
5
5
marg bar in monafegh mozdur
SADIGH
|
Japan
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
1
5
خدا حديث منافقين را آشکار ميکند واى به حال دروغ گويان
سلمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
3
7
مرگ بر منافق مزدور و وطن فروش.
اميد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
2
7
1-مطلب از نظر علمي مفيد بود ولي نكاتي كه در مورد خودكشي و ... بود بايد با دليل گفته شود.
2-همانطور كه ايشون در مورد رهبر ايران حرفهاي بي پايه و اساس زده و كسي قبول نمي كند ما هم نبايد حرفهاي بي مدرك بزنيم.
3-وطن فروش هميشه بازنده است....
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
2
3
باورم نمیشه شخصی که یه روز فیلمهای بدون عیب را مبتذل و غیر اسلامی می دانست ، حالا خود فیلمهای مبتذل غیر اخلاقی می سازد
....
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
3
10
افسوس میخورم ازکینه ها وبغض هایی که به دروغ نسبت میدهیم وقتی ماباتفکرونظرات کسی مخالفیم یا مشکل داریم چرانسبت دروغ میدهیم شمارا ارجا میدهم به نظرات استاد انتظامی و تمام بازیگرانی که با او کار کرده اند وازاخلاق انسانی او تعریف کرده اند
خداهمه مارا به راه راست هدایت کند
انشا الله
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
سلام با نسبت دروغ دادن به کسی مخالفم. ولی صحبت از اخلاق انسانی کردید!!! مگه چقدر ایشون رو میشناسید؟ضمن اینکه وقتی مواضع ایشون رو راجع به نظام می‌بینید متوجه میشید که تنها چیزی که ایشون نداره اخلاقه؟؟ ایشون اگر اعتقادی به اخلاق داشت این فیلم رو نمی‌ساخت.
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
نظرات و فرمایشات استاد انتظامی برای زمانی بود که محسن در ایران بود نه الان که ....
مژده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
9
13
چرا از خودمون و نظام نمی پرسیم که چرا مخملبافی که عاشق دین و امام و مملکتش بود به این روز افتاد . پس بهتره تا از اقای زم و زم ها بپرسیم که با مخملباف مذهبی و مومن چه کردند که از دین و اسلام گریزون شد و شوهر من هم یه کارگردان . یه کارگردان مومن و با خدا ولی چند سالی است که فیلم نمی سازه . همه چی شده رانت و پارتی .و به محسن خان با شناختی که از ایشون و خانوادش داره به این روز افتاده حق میدهخ . کاش به محسن بها میدادند تا میدیدند برای دین و مملکتش چه می کرد
پاسخ ها
محمدصالح مخملباف تهران
| United States of America |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
سرکار خانم! اول اینکه، یقیناً شناخت همسر محترم شما از محسن مخملباف به اندازه من نیست!!! دوماً به نظر حضرتعالی رفتارِ بد با محسن مخملباف باید به مخالفت ایشون با اصل نظام و اسلام منجر بشه؟؟؟؟ سوماً مگر فقط با محسن بدرفتاری شده؟ آیا قراره با هر کسی که بدرفتاری شد زبان به دروغ علیه نظام و اسلام باز بکنه؟ چهارماً من بد رفتاری برخی رو تأیید نمیکنم اما همه ما انسانها باید به نوعی در محضر خداوند امتحان بشیم، قرار نیست با یه بدرفتاری نسبت به اصل دین و نظام رویگردان بشیم. پنجماً همونطور که پایه‌های اسلام با خون سیدالشهداء علیه السلام محکم شد پایه‌های این نظام هم با خون شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی محکم شد و خون شهدا رو هم خداوند خونبهاست...
تداعی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
والا من با اصل موضوع کاری ندارم ها..ولی چیزی که برام عجیب بود..محمد صالح مخملباف بود!!
برادر من از قدیم گفتند فامیل گوشت فامیلم بخوره، استخونش رو نگه میداره!!
اگه شما نسبت فامیلی با این آقای مخملباف قصه دارید.. باید بگم براتون متاسفم!! حداقل می تونستید نظرتون رو با نام دیگه ای اظهار بفرمایید!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
11
10
درود بر مخلباف
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
خدا عاقبت شما رو که از یک ..ذفاع میکنید ختم به خیر کند
محمد صالح مخملباف تهران
|
United States of America
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
2
10
به محسن مخملباف پیشنهاد میکنم، کمی به گذشته خود نگاه کند، بیندیشد و ببیند کجا بوده، چه کرده و نیز الان کجاست و چه میکند؟؟؟ آیا به نظر خود ضرر نکرد که در آغوش دشمن جای گرفت؟ این انقلاب اسلامی چه چیز برایت فراهم نکرد که دشمن برایت تأمین کرد؟؟ آیا اسم و رسم خویش وامدار انقلاب نیستی؟؟ قبل از انقلاب چه کسی تو را میشناخت؟؟ شهرتت را مدیون انقلاب هستی... محسن مخملباف!!! تاریخ را بخوان و ببین کسانی که از اسلام و ولایت دور شدند به چه سرنوشتی دچار شدند؟؟؟
پاسخ ها
فرهاد
| United States of America |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
شدیداً با شما اقای محمد صالح مخملباف موافقم
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
جواب صالح جواب دندان شکنی است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
3
8
من محسنخملباف را قبول دارم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
5
6
من محسنخملباف را قبول دارم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
1
8
يه سؤال داشتم: هركس كه با شما بد بشه ميشه همكار آمريكا و اسرائيل؟!؟!؟!؟!؟
بهروز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
1
5
من از کشته شدن هر انسانی ناراحت می شم حتا اگه مخالف باشه، این در مرام شیعه واقعی نیست که از مرگ کسی خوشحال شود. وای به حال ما اسیر کینه و حدص پول شده ایم. این رسم علی(ع) نبود او حتا با دشمنش ابن ملجم که او را کشت با نیکی رفتار کرد. وای بر ما اون وقت کسی که عمری برای این کشور تلاش کرده حالا مخالف شده ولی هیچ اقدام مسلحانه ای نکرده ما از مرگ خانواده اش خوشحال بشویم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
1
4
مخملباف آدم جوگیری هست ولی شما هم ... با ابن تخریب کردنت انقد که یه سویه و اغراق آمیزه
اسلامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
0
2
موضوع باید بیشتر ریشه یابی بشه کم نیستند انقلابیونی که ناخواسته از مسیر انقلاب منفک شدند یا آنها را منفکشان کردند . اون که حیف شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
1
1
با سلام
به نظرم آنچه که در مورد شخصیت پیدا و پنهان مخملباف نوشته شده نمی تونه واقعیت داشتهباشه چرا که سیر تحولات ایشان با توجه به شرایط زیستی و اجتماعی امری است کاملا طبیعی بنابراین حرکت از توبه نصوح تا باغبان نیز صرفا روندی تکاملی و پژوهشی برای شخصیت ایشان است و ذهن پویای ایشان همواره در حال کاوش است اما اینکه آثار ایشان از شخصیتش متاثر است جای خرده نیست.
با سپاس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
1
3
بین حق وباطل یک مو فاصله است پس قضاوت کردن ساده نیست -یاعلی
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
1
1
میگن بهلول هم دیوانه بوده
مدیر پایگاه البته اين تهمت بوده وبهلول هم تقيه مي كرده است .
اسماء
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
2
1
بنده با خانواده ى پدر خانم مخملباف همسايه هستيم،بارها ديده بودم كه مخملباف با حالت خوبي به دنبال همسر مرحومش نمي آمد،،فاطمه مشكينى بسيار زن محجوب و باآبرويي بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
2
1
بنده از بچگى با خانم مشكينى همبازى بودم ،مرضيه مشكينى ،خواهر زن اول مخملباف بود و چون مشكل قلبى داشت نتوونست حتى ديپلم بگيرد و سالها نزد خواهرش فاطمه زندگى ميكرد و دوره ى آرايشگرى ديد و در فيلمهاى مخملباف بعنوان گريمور كار ميكرد ..
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
1
5
عشق من مخملباف و همین هنرمند با لیاقت توانست برای ایران افتخار هنری به ارمغان بیاورد
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
1
3
من کارای هنریه مخملبافو خیلی دوس دارم.واقعا قشنگو آآموزنده انولی حرفای سیاسیش در خوره چنین شخصی نبود..خودکشیه دختراشم کاملا غلطه و صحبته افراطیه.
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
1
2
من کارای هنریه مخملبافو خیلی دوس دارم.واقعا قشنگو آآموزنده انولی حرفای سیاسیش در خوره چنین شخصی نبود..خودکشیه دختراشم کاملا غلطه و صحبته افراطیه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
1
3
ولا یجرمنکم شنئان قوم علی ان لاتعدلوا. اعدلوا هو اقرب للتقوی

بقول دکتر شریعتی اگر می خواهید حقیقتی را به بدترین وجه بکوبید، خوب به آن حمله نکنید، بد از آن دفاع کنید! کدام اخلاق و کدام انسانیت و کدام دین به ما اجازه داده است وقتی کسی را قبول نداریم او را بکوبیم؟ اصلا" فرض کنیم مخملباف ضد انقلاب باشد، من و شمای مدعی انقلاب، بر اساس کدام موازین شرعی و اسلامی که انقلاب ما متصف به آن است این اجازه را داریم که مسائل شخصی و خانوادگی او را برآفتاب بیافکنیم؟؟
هلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
0
2
در زندگی نه افراط نه تفریط.خداوندعاقبت هممونو ختم بخیر کنه.الهی آمین
مفیدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
0
3
بنده دوبار فیلم توبه ی نصوح ساخته ی آقای محسن مخملباف را دیده ام
یک بار به اتفاق دوستانم در زمستان سال۱۳۶۷ در سینما که در حین نمایش مثل خیلی ها به اتفاقات فیلم می خندیدم
اما بار دوم در بهار سال ۱۳۶۸ در پادگان امام حسین دقیقا در چنین شبی یعنی شب عید سعید فطر
این بار در حین تماشای فیلم اشک ندامت و توبه از چشمانم سرازیر بود....


این فیلم تاثیر به سزایی در من داشت و مسیر زندگی ام را به طور کل عوض کرد.....

آقای مخملباف حق بزرگی به گردن من دارد و من هدایت خود را بسیار به او مدیونم
خدا حفظش کند و عاقبتش را ختم به خیر نماید
ان شاءالله

.
مهدی جعفری منش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
0
4
هویت فردی مخملباف به خودش . ولی به عنوان یک هنرمند در کشور جای تشکر وقدر دانی داره. من به این تهمت ها کاری ندارم ولی یکروز از بهترین ها بوده .من کمال تشکر رو دارم. ممنونم آقای مخملباف
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
0
4
به عنوان یک رسانه شما باید با سند و مدرک صحبت کنید
محمدحسن برتولوچی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
0
0
به نظر من عقائد عمومی هر کس محترمه، اما خوب آقای مخملباف همیشه و در هر منشی که بودند، تندترین و افراطی ترین نظرگاهها و رفتارها رو داشته اند. از پایین کشیدن فیلمهای آقای قادری، و اعتراض به خط قرمز کیمیایی و علاقه به منفجر کردن مهرجویی -برای ساخت اجاره نشین ها- بگیرید تا رفتارهایی که حالا ایشون رو از این سمت بام انداخته. یه مقدار درنگ و تامل پیش از رفتار بد نیست جناب آقای مخملباف. در ضمن این فیلمهای ایشون عالین: نون و گلدون- عروسی خوبان- ناصرالدینشاه آکتورسینما و گبه
ارزو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
1
1
کاش انقد سطح تفکر ما پیشرفت کنه که فقط هنر هنرمند رو نقد کنیم نه حاشیه ها و کلیشه ها رو
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
0
1
دوست عزیزی که این مقاله را نوشتی ....تا جاییکه من میدانم اگر فرزندی کوچکترین نارضایتی از رابطه خویش با پدر داشته باشد هرگز با او همکار نمیشود...همین استدلال موثق کافی است که دختران او بعنوان کم سن ترین وارگردانان جهان شناخته شدند!!!!!وقتی حنا مخملباف در 8 سالگی فیلم میسازد و جایزه بین المللی کسب میکند
و اگر همسر او بدلیل سوظن مخملباف خودکشی کرده باشد آیا عقل سلیم میپذیرد که خواهر او با وی ازدواج کند...
مخملباف با فیلمهایش تاثیر بسیار شگرفی در ایجاد تعامل فرهنگی ایران و سایر کشورها داشته...فقط فیلم الفبای افغان باعث شد 2 میلیون کودک افغان شرایط تحصیل پیدا کنند....
تغییرات در انسانها نشانه رشد روحی انسانهاست اگر با مفهوم صلح بیشتر همراه باشد که فضای روحی و خانوادگی این فرد کاملا نشاندهنده این صلح درونی برای سیاره زمین هست
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
0
2
دوست عزیزی که این مقاله را نوشتی ....تا جاییکه من میدانم اگر فرزندی کوچکترین نارضایتی از رابطه خویش با پدر داشته باشد هرگز با او همکار نمیشود...همین استدلال موثق کافی است که دختران او بعنوان کم سن ترین وارگردانان جهان شناخته شدند!!!!!وقتی حنا مخملباف در 8 سالگی فیلم میسازد و جایزه بین المللی کسب میکند
و اگر همسر او بدلیل سوظن مخملباف خودکشی کرده باشد آیا عقل سلیم میپذیرد که خواهر او با وی ازدواج کند...
مخملباف با فیلمهایش تاثیر بسیار شگرفی در ایجاد تعامل فرهنگی ایران و سایر کشورها داشته...فقط فیلم الفبای افغان باعث شد 2 میلیون کودک افغان شرایط تحصیل پیدا کنند....
تغییرات در انسانها نشانه رشد روحی انسانهاست اگر با مفهوم صلح بیشتر همراه باشد که فضای روحی و خانوادگی این فرد کاملا نشاندهنده این صلح درونی برای سیاره زمین هست
عسل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
0
0
من کاری به فعالیتهای سیاسی و سینمایی و چرایی خوب یا بد بودنش ندارم فقط همیشه این سوال برام مطرح بوده چرا فاطمه مشکینی باید اینقدر از زندگی باایشون به تنگ بیاد که خودسوزی کنه.تلخی این اتفاق و مرگ یک مادر,نمیذاره تصویرروشن و خوبی از محسن مخلباف ,توی ذهن ادم ,نقش ببنده.کاش میتونست این روشن فکری و تغییر رو توی زندگی شخصی خودش پیاده کنه تا باعث مرگ یه ادم نشه
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
0
0
با تشکر از نویسنده مقاله این گونه است که انسانها یک روز خوبند و از خود اثر مثبت بجای می گزارند و در گذر زمان یا تحمل آنا کم می شود چرا که اتکا به خداوند متعال ننموده اند و یا اینکه در دام وسوسه های نفس خویش گرفتار می شوند و زرقو برق دنیا آنها را فریب داده و دست از وعده های الهی می شویند و به قولی باطن ایمان انان نمایانگر می شود و به هر حال من و ما باید از این کج روی ها و انحرافات به خدای بزرگ پناه ببریم که روزی به عقب برنگردیم و در پیچ و خم روزگار و گشو قوس های زمانه از خدای منان یاری بطلبیم و گمراه نشویم . ممنون
لیلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
0
1
متاسفم براتون هر کی مخالفه پارانویا داره
شما اگه سواد داری آثارشو تحلیل کن البته فک نمیکنم تو فکرتون بگنجه
مرضیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۳
0
0
حالا این بیماری درمان داره؟
سرباز گمنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
0
0
بیمار بودنش رو نمیدونم ولی میدونم ایشون نفوذی بودندکه بادقت و نقشه ها و مکر و حیله از حزب اللهی ها استفاده کردند تا حزب الله و حزب اللهی ها را خراب کرده و آبرویشان را ببرند...نمونه اش فیلم عروسی خوبان...که از بسیاری از حزب اللهی ها در فیلمش استفاده کرد و آن زمان همه حزب اللهی ها او را به عنوان هنرمند ارزشی میشناختند...اما خداوند خوب مکردشمنان را رو میکند...و امروز حنای مخملباف دیگر رنگی ندارد.مخملباف مهره ی سوخته ی استکبار است....
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
0
0
مخملباف تا آنجایی که از توانش برمیامد علیه روانشاد ایرج قادری تاخت. وچون هرگز نتوانست حتی یک هزارم محبوبیت اورا کسب کند گروهی را با چماق وچوب اجیر کرد تا در نمایش فیلم برزخی ها عکسها و پرده فیلم را پایین کشیدند و مردم تماشاگر را کتک زدند.
هرکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
0
0
من نظر خاصی ندارم ولی خلایق هر چه لایق خدافظ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
0
0
در اینکه مخملباف واقعا در شغلش یک هنرمنداست شکی نیست ولی اینهمه تغییر وبی ثباتی در رویه وعقیده او که در اثار و افکارش دیده می شود جای بسی تامل درباره شخصیت او دارد. ضمنا به عزیزی که فرموده بودن دوستان ونزدیکان وی چه غلطی می کردن که اورا به دکتر نبرده بودن باید گفت افرادی که اختلال روانی دارند به سختی می توان راضی کرد که بیمارند خاصه که دارای تحصیلات ومشهور هم باشند.
حلما
|
Norway
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
0
0
سارا گرامی - تعامل یعنی داد و ستد، وقتی ستاندن در کار نباشد می شود باج دادن! واسه چی باید به... باج بدیم
علی اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
0
0
درباره ما مردم چی فکر کردید؟! مخملباف بده حتما شماها خوبید؟! چطور وقتی عروسی خوبان و میساخت از برادر عزیزتر بود و به به هرکی از ایران رفت شد آه اه؟! جمع کن نویسنده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
0
0
یکی از عواملی که نگذاشت فردین بعد از انقلاب فعالیت داشته باشد همین محسن مخملیلف بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
0
0
به هرکی که منتقد باشه انگ میزنید خب یکم مقابله علمی بونید به جای مزخرف گفتن
نازنین
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
0
0
آدم نمیدونه چی رو باور کنه...چی رو نه...همون بهتر که زندگی خودمونو بکنیم و به سیاست و اینا کار نداشته باشیم کلا!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
0
0
شما ها ثابت کردید سیاست کثیفه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
0
0
به فردای فردای خود می نگرد و این اسمش بیماری نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
0
0
به فردای فردای خود می نگرد و این اسمش بیماری نیست
سیامک از تبریز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۳
0
0
ای محسن مخملباف ای ملعون ای کافر ای شیطان ای ضده رهبر تو به خودت جطور اجازه دادی درباره ای رهبرمان پاره تنه مان قضاوت کنی ای ملعون جایگاه تو در ان دنیادر جهنم سوزناک هست ای منافق

ای ملت ازاین سید بزرگوار محافظت کنید که اوابروی ایران واسلام است ونماینده ای امام زمان در روی زمین است حزب فقط حزب علی رهبرفقط سید علی مااهل کوفه نیستیم سیدعلی تنها بماند
geet
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
0
0
شماها اکثرتون جوگیرشدید ولی با روانی بودن مخملباف موافقم.اون مرتیکه اگه ادم حسابی بود مانع فعالیت انسان پاکی مثل شادروان فردین نمیشد.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
0
0
اونایی که زود داغ میشوند زود هم سرد میشوند. این یک قانونه. مواظب باشیم ما هم اینطور نشیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
0
0
چرا طرفدارای اصلاح طلبان کلا اینجوری هستن
طلبه آذری حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
0
0
سلام علیکم بزرگواران، با عرض خسته نباشید، از نویسنده مقاله تشکر میکنم، دوستان چه موافقان و چه مخالفان اگر زحمتی نیست براتون، دربارۀ قضیه فعالیت های آقای مخملباف و نخست وزیر وقت (موسوی) برای جلوگیری از پخش «برزخی ها» که چیزی در مایه همان اخراجی های خودمان است و در اوایل انقلاب با بازیگری فردین و ملک مطیعی خیلی هم پرفروش شد تحقیقی کنید، (مقام معظم رهبری وقتی رئیس جمهور بودند موافق پخش این فیلم بودند اما این آقایان مانع شدند) و نیز کلیپ نقد آقای مهاجرانی که اکنون خارج نشین است و با نظام مشکل دارد را دربارۀ این مستندی که آقای مخملباف در نقد رهبری ساختند نگاه کنید. با تشکر از همکاری و وقت گذاشتن شما برادران
حسین
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
0
0
باسمه تعالی
این نوشتار درباره معرفی شخصیت مخملباف برایم بسیار جالب بود. بنده شخصی را میشناسم که روانشناس درباره شخصیتش از عبارت پارانویا استفاده کرده بود در اصطلاح فارسی به نظرم همان دوقطبی بودن است.
این مقاله بکسی توهین نکرده است بلکه منصفانه سخن گفته است. کسانیکه دوستانش با این خصوصیت دارند مواظب باشند از اسرار زندگی خود برایش هیچ چیز نگویند.
والسلام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
0
0
به نظر من این آه و نفرین ملک مطیعی و فردین ها بود که دامن مخملباف خائن رو گرفت چرا که با بودن اونا در سینمای بعداز انقلاب بی جهت مخالفت کرد ننگ بر تو مخملباف واقعا حقت همین بود من که دلم خیلی خنک شد
مهدی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
0
0
محسن مخملباف دقیقا بازتاب دورات کودکی خود را در رفتارش نشان داده. فقر و نداری و کارگری و سمس ایجاد گروه چریکی بخاطر انتقام از جامعه و سپس زندان و عقده ها و گره های روانی و در تهایت انقلاب و قدرت گرفتن او و دوباره انتقام گرفتن از قشر موفق و مشهور مانند فردین و بهروز وثوقی و.‌‌.‌. و نوشتن فیلم نامه هایی که بازتاب افکار و عقده های کودکی خود اوست و آمیزش آنها با آموزه های مذهبی و تعصبات که مهر تایید میزد بر کینه توزیهای او و در نهایت شدت گرفتن علائم بیماری روانی او و افکار پارانوئیدی او و آسیب دیدن زن و فرزندان او و.... همچنان این دیگ پر شده از عقده ها و ناکامی های کودکی هنوز همچنان در حال جوش و خروش هست .
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
0
0
این .....مزدور منافق دورویی و نفاق ازاول در چهره اش موج می زد .
دریاا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
0
0
به فرض هم مخملباف بیمار باشه ولی خوبی که داره اینه که همه عقایدش رو واضح بیان میکنه
خیلی از مسئولان انقلابی هستند که فقط اسمشون مسئول ایرانی هست و رسمشون آمریکایی و.... هست و افکارشون رو بروز نمیدن...
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
0
0
خدالعنت کنه محسن مخملباف را همه بگین امین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
0
0
مرگ بر منافق
بهروز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
0
0
من فیلم دستفروش که مخملباف ساخته خیلی دوست دارم کاری با خودش ندارم کی بوده و چی بوده
حمید آل طه
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
0
0
میرزامحسن خان مخملباف، صباغ ویاآنوسی ویابهتربگوییم، یهودی است، همچون .....، .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
0
0
بهش گفتن فیلم نامه روز واقعه رو بنویسه ردش کرده لیاقتشو نداشته روانی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
0
0
طفلی زنش که خودسوزی کرد...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
0
0
سیچالار منافقین اقزینا مخملباف دوروبود
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین