کد خبر: ۳۰۹۷۱۴
تعداد نظرات: ۲۰ نظر
تاریخ انتشار:
آیا مسئولین نیز در زیر امواج این سونامی غرق شده اند

سونامی طلاق با ارایه آمار مهار نمی شود

انگار همه منتظرند تا «دستی از غیب برون آید و کاری بکند» و بقیه ـ به ویژه آنهایی که باید کاری بکنند و یا در این زمینه وظیفه ای بر دوش دارند ـ تنها، دل، خوش به ارائه آمارهایی در این زمینه کرده اند.

گروه سبک زندگی - در سالهای اخیر یکی از بزرگترین و در عین حال دردناک ترین معظلات اجتماعی جامعه ما، بی شک افزایش آمار طلاق است. طلاق یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی است که علاوه بر آنکه موجب از هم گسستن نهاد خانواده می شود، پیامدهای مخرب فراوانی را برای فرد و به تَبع آن برای جامعه به همراه دارد؛ پیامدهای مخربی که گاه تا سالیان زیادی فرد و جامعه را درگیر خود می کند.

هر چند وقت یک بار هم شاهدیم که یکی از مسئولین و متولیان موضوعات اجتماعی با برگزاری نشست و با اعلام آمارهایی اعجاب آور و در عین حال تأسف بار، خبر از افزایش بی رویه میزان طلاق در کشور می دهد؛ موضوعی که مدتی است تبدیل به یک رویه و شاید یک مُد در بین مسئولین شده است: سخن گفتن از افزایش طلاق و ارائه آمارهای ریز و درشتی پیرامون آن.

به گزارش بولتن نیوز، شاید یکی از آخرین مواردی که بتوان بدان اشاره کرد، به آمارهایی باز گردد که سایت خبری بولتن نیوز به نقل از مدیر کل دفتر اطلاعات، آمار و مهاجرت سازمان ثبت احوال منتشر نموده است.

«علی اکبر محزون مدیر کل دفتر اطلاعات، آمار و مهاجرت سازمان ثبت احوال به آمار شش‌ماهه طلاق اشاره کرد و گفت: آمار طلاق نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹.۳ درصد رشد داشته است

مدیر کل دفتر اطلاعات، آمار و مهاجرت سازمان ثبت احوال تاکید کرد: ۱۳.۳ درصد از طلاق‌ها در کمتر از یک سال اول رخ داده و ۴۷.۲ نیز طلاق‌هایی بوده که تا ۵ سال اول زندگی مشترک ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در کل کشور از هر ۵ ازدواج یک مورد آن منجر به طلاق می‌شد، گفت: در سال جاری این آمار به ۴.۴ درصد رسیده است.

به گفته محزون، بر اساس آمارهای به دست آمده در استان تهران از هر ۲.۸ ازدواج یک مورد منجر به طلاق می‌شود.»

همه این آمارها یعنی آژیر طلاق؛ آژیری که در پس صدای گوش خراشش خبر از صدمه های فراوانی می دهد که بر پیکره خانواده ایرانی و به تبع آن بر پیکره جامعه ایرانی وارد می شود و البته این آژیر، کم کم خبر از خطر بزرگی می دهد که اگر هر چه زودتر فکری به حال آن نشود، قطعا با سونامی بزرگ و خانمان براندازی مواجه خواهیم شد که چاره ای برای آن نخواهیم داشت.

در کنار ارائه این آمارها که گاه و بی گاه از گوشه و کنار نهادهای دولتی شنیده می شود، یک سوال بزرگ به ذهن همه می رسد؛ سوالی که کمتر کسی پاسخی برای آن یافته است: در کنار ارائه آمارهای تکان دهنده طلاق در بین ایرانی ها، برای حل این خطر و مشکل اجتماعی، تاکنون چه گامهایی برداشته شده و در آینده چه باید کرد؟

یکی از پاسخ هایی که تأمل پیرامون این پرسش به ذهن متبادر می کند، آن است که انگار همه منتظرند تا «دستی از غیب برون آید و کاری بکند» و بقیه ـ به ویژه آنهایی که باید کاری بکنند و یا در این زمینه وظیفه ای بر دوش دارند ـ تنها، دل، خوش به ارائه آمارهایی در این زمینه کرده اند.

افزایش درصد میزان طلاق در کشور به ویژه آنچه که مدیر کل دفتر اطلاعات، آمار و مهاجرت سازمان ثبت احوال از وضعیت طلاق در شهر تهران ارائه می کند، آن قدر نگران کننده است که هر انسان دلسوزی را وا دارد که دست همتی از جبین بیرون آرد و هر آنچه که از او بر می آید برای رفع این معظل به کار گیرد، چه رسد به آنها که در این زمینه تکلیف و مسئولیتی بر دوش دارند.

آنچه که این روزها از نوع رفتار و شیوه گفتار متولیان امر بر می آید، این است که برخی، تنها فشردن زنگ هشدار را وظیفه خود می دانند و بس و کمتر خبری از تلاش برای مقابله با این سونامی به گوش می رسد. سونامی طلاق آن قدر جدی است که هنوز نوشتن این یادداشت به پایان نرسیده، آوار و خرابی های آن را می توان به وضوح مشاهده کرد؛ حال آیا در برابر این سونامی ویران کننده تنها سخن گفتن کافی است؟

سخن گفتن از افزایش طلاق و ارائه آمارهای ریز و درشت پیرامون آن، قطعا موضوع درستی است که به کار می آید، اما تنها به همین بسنده کردن کافی نیست. به موازات ارائه این آمارها باید سیاست های اتخاذ شده و نیز فعالیت های انجامی نیز بیان شود ـ البته اگر فعالیت و سیاستی در کار باشد!! ـ

وقتی فقط از این آمارها سخن گفته می شود، و از سیاست های اتخاذ شده، راهکارهای انجامی و برنامه های پیش رو برای ایمن سازی جامعه در برابر این سونامی حرفی به میان آورده نمی شود، احساس خطر در مقابل سونامی طلاق دو چندان می شود.

قصد نگارنده این یادداشت کوتاه ارائه راهکار و یا نقد برنامه های انجامی نیست؛ بلکه هدف تنها یک تذکر و یک تلنگر است که مسئولین محترم در کنار انذار از خطر پیش رو باید کمی هم به فکر عمل باشند. با طلاق طلاق گفتن، خطر این معظل بزرگ از سر جامعه رفع نخواهد شد که هیچ؛ وقوع آن را در دراز مدت به امری عادی که اجتنابی از آن نیست، تبدیل خواهد نمود.

انذار دادن و ارائه آمارهای علمی به ویژه از روند افزایش تومور سرطانی طلاق در کالبد جامعه، اگر منجر به بیدار و فعال شدن موثرین این جامعه شود، موضوع مناسبی است، اما تنها به آن اکتفا کردن، و وظیفه را تنها در بیان همین آمارها دیدن و نهایتا لبی گزیدن و آه افسوسی به هوا پرت کردن، دردی را دوا نخواهد کرد.

برای مقابله با سونامی بزرگ طلاق باید دست به کار شد. امید که متولیان امر در زیر امواج این سونامی غرق نشده باشند.

منبع: بولتن نیوز

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳۱
شکست سکوت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
5
2
اهای بولتن تو که از قانون خوشت می یاد و طرفداره قانون هستی و همش اصرار داری که مردم ایران بر علیه قانون قیام نکردند و غیره... و سعی می کنی قانون رو دوست مردم معرفی بکنی!!
پس به من بگویید علت این طلاقها چیست چرا هر دختری تا یک سند مجهولی رو امضا می زند بعد از چند روز میرود طلاق می گیرد وفقط و فقط بخاطره رسیدن به پول!!!
مگر نه اینکه اغام علی علیه السلام می فرمایند اگر می خواهی در زمین زندگی بکنی پس با زمانه حرکت بکن٪
پس چرا قضات ایران به چنین روایاتی از امامانمون توجهی نمی کنند وقتی که هر دختری تا ازدواج می کند سریع و بدون هیچ مشکلی می رود دادگاه و طلب مهریه می کنند و بعدش طلاق به همراه دارد پس نیاز هست که قانون جدید در این رابطه تصویب بکنند٪
یکی ازعلتهای طلاق این هست که در کشوره ما به خاطره اینکه طلاقها در ایران روزبه روز بیشتر بشوند و اگر شما و دوستانتان راست می گویید به قانونگذار بگویید قانونی رو تصویب بکنند که مهریه ی دختر براساس زندگی کردن و درصدی به وی پرداخت بشود و در 5 سال ابتدای زندگی پرداخت مهریه قانونی نیست و مهریه دادن در ابتدای زندگی رو مانندجنگ نکرده که غنیمت ندارد رو اجرا بکنند
ببینند مسیولین واقعا دختری وجود دارد که بخاطر مشکلات زندگی ازشوهرش بلافاصله جدا بشود !!
و یا اینکه این طلاقها فقط بخاطره رسیدن خانواده ی دختر به پول مهریه هست
خدا شاهده من راست می گم دروغی بر گردنم نیست و اگر دروغ بگم در ان دنیا باید پیش حضرت حق جوابگو باشم
مدیر پایگاه قانون و اجراي آن هميشه بهتر از بي قانوني است تا جايي كه بسياري از دانشمندن و جامعه شناسان تاكيد كرده اند كه حتي يك قانون بد بهتر از نبودن قانون است ،البته قانوني كه شما به آن اشاره كرده ايد قانون الهي است كه بعد از جاري شدن صيغه عقد هر وقت دختر بخواهد بايد مهريه به او داده شود و درست و اساسي و اصولي هم همين است . يك جوان پسر قبل از عقد مي تواند مهريه را نپذيرد مي تواند نصف كند ، مي تواند عقد نكند ولي ظالمانه ترين كار در حق دختر اين است كه عقد شود ومهريه معلوم گردد و هنگامي كه بخواهد به او ندهند . جنگ نكرده يعني چه؟  به محض جاري شدن صيغه عقد دختر شوهر كرده تلقي مي شود و هيچ كس خصوصا همين پسراني كه براي دادن مهريه اما و اگر مي آورند او را بعنون يك دختر باكره نمي پذيرند .چرا ما بايد بديهيات  را رد كنيم ؟ هيچ كس نمي تواند پسري را مجبور به ازدواج اجبار ي كند و اگر كرد اصلا آن عقد باطل است و اگر براي دادگاه ثابت شد مهريه اي تعلق نمي گيرد .همه نكته اينجاست كه بسياري از پسران در آستانه ازدواج يا بخاطر عشق يا با اين فكر كه مهريه را كي داده و كي گرفته هر ميزان از مهريه را مي پذيرند و هنگامي كه كار به عمل مي رسد سر باز مي زنند !!
شکست سکوت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
5
1
بولتن من منظورتون رو نگرفتم یعنی این که اگر پسری نمی تواند مهریه بدهد پس نباید ازدواج بکند!!!!
درسته؟
پس تکلیف غریزه ی جنسی چه می شود؟
پس اگر این پسر تو باشی و از لحاظ جنسی در تنگنا قرار گرفتی و هیچ پولی در بساط نداشته باشی می خواهی چه کار بکنی اگر رفتی بدنبال ناموس مردم و مرتکب خطای نفس شدی ایا گناهی برگردنت هست یا بر گردن اسلام و قانون کشور هست؟؟؟
ایا اگر مهریه نباشد و یا اگر باشد حد واندازه داشته باشد مثلا یک دهم دیه ی انسان مثلا نهایتا 10 ملیون و یاقانونی باشد که تو اگر ازدواج کردی به زندان نروی بهتر هست یا که الان نتیجه اش شده همه ی پسرها از ترس زندان ازدواج نمی کنند و دخترها نیز دارن با این قانون دره پیتی مملکت می سوزند
و هیچ روحانی نیز فتوایی نمی دهد جهت حمایت کردن از پسرها در مقابل قانون زندان رفتن تازه دامادها
ویا بعبارتی شما یک ایه از قران به من نشان بدهید بروم اون رو مطالعه بکنم که اگر پسری ازدواج کرد باید زندان برود
نه قانون مملکت نه قانون قوم عشایر هر چه قران حکم بکند من ان را می پذیرم
مدیر پایگاه قرآن کریم بر مهریه زن صحه گذاشته است و این عین عدالت است و حمایت از زنان که قدرت و جسارت و آزادی وامکانات مردان را ندارند .از سوی دیگر دختران بسیاری وجود دارند که مهریه به اندازه وسع پسر ها دارند و این برخی از پسرها هستند که از کف خود بالاتر می خواهند . برای مثال دختران خوب روستا اغلب مهریه ای مطابق با عرف روستا طلب می کنند و بر آن راضیند ، حال اگر یک پسر از روستا به هر دلیل دختری از شهر را بخواهد باید کار و تلاشی بیشتر انجام دهد حتی عکسش هم هست که پسری به هر دلیل عاشق دختری در روستا شود آن دختر حق دارد مهریه ای دیگری طلب کند .چرا حرف به اصطلاح زور می زنید نه تنها در عقد ازدواج که در تمام عقود دیگر و در هر قرار دادی اگر یک طرف نقض عهد کند ضامن است و اگر توان جریمه را نداشته باشد کیفر زندان دارد . طبق نظر شما هیچ قرار دادی بین هیچ کس ،بین هیچ کارفرما و کارگری ، بین هیچ مالک و مستاجری و بین هیچ خریدار و فروشنده نباید منعقد شود و اگر شد طرفین باید آزاد باشند که زیر قرار داد بزنند .که در این صورت هرج و مرج وحشتناکی در جامعه رواج پیدا خواهد کرد وسنگ روی سنگ بند نخواهد شد .این مسئله آنقدر بدیهی است که حتی درقبایل بدوی هم رعایت می شود و هر کس زیر قرار ها و قوانین مرسوم قبیله بزند مجازات می شود .عقد ازدواج هم در همه جای عالم دقیقا مثل عقود و قرار دادهای دیگر است بعلاوه قداست و حرمتی که دارد .
شکست سکوت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
5
4
بنظره من بحث کردن با کسانی که طرفداره دولت هستند اب تو هاون کوبیدن هست و بجز عصبی کردن خودم هیچ فایده ای ندارد....
شکست سکوت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
6
4
بنظره من بحث کردن با کسانی که طرفداره دولت هستند اب تو هاون کوبیدن هست و بجز عصبی کردن خودم هیچ فایده ای ندارد....
مدیر پایگاه با سخن پرخاشگونه هیچ کس حرفی را نمی پذیرد ،آرام و متین و موادب سخن بگویید تا دیگران با شما تعامل کنند .
شکست سکوت گریه
|
United States
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
5
4
بولتن ازت دلخورشدم
چرا این نظره اخری رو که کلی توش پند و اندرز و اگاهی نهفته رو تجزیه و سانسور کردی کلی بخاطره اینکه هم شما رو و هم دیگران رو اگاه بکنم از قوانین و تاریخ اسلام و ازدواج زحمت براش کشیدم تا نوشتمش اشک چشمام خداییش خشک شده و تیام دیگه نمی بینن درست؟
مدیر پایگاه پاسخ شما را داده ایم .
شکست سکوت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
5
2
چشم ببخشید بچکی و ناقص عقلی از من بوده معذرت می خوام که تندی کردم
انسانی به بزرگی شما که در راس هرم اطلاع رسانی هستید باید اونقدر ظرفیت داشته باشید که با شنیدن چند جمله ی بی ارزش کنترل خودتان رو از دست ندهید و اگر قراره کنترل خودتون رو از دست بدهید پس برتری شما نسبت به من در چیست ها
به بزرگی خودت نظرم رو برای اگاهی جوانها بگذارید التماس خواهش از حضرتعالی رو دارم بهت قول می دم دیگه تکرار نمی شه به انگشت شرفم قسم%
مدیر پایگاه کجا و چگونه ما کنترلمان را از دست داده ایم !؟ما روزانه گاهی تا هزار پیام مختلف و که برخی از آنها به تندی و ناسزا گرایش دارند را دریافت می کنیم . اگر قرا بود در برابر این کامنت ها کنترل خودمان را از دست بدهیم که الان در خدمت شما نبودیم .
شکست سکوت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
0
2
فدات که اینقدر فهمیده ای من فکر می کردم این فقط منم تنها که از سیاست و سیاست بازی ی چیزایی حالیم هست
سایه های باد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
4
3
منم با نظرات شکست سکوت موافقم عامل بدبختی پسرها و ازدواج نکردن اونها این هست که از ترس قانون و زندان رفتن و اینکه حکومت وقانون ایران فقط طرف دخترها هست و انگار که فقط اونها بنده ی خدا هستند و پسرها بنده گی شیطان رو می کنند
مدیر پایگاه در این زمینه پاسخ مفصلی داده ایم .همین کاربر هم توضیحات ما را پذیرفت .
سایه های باد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
4
2
منم با نظرات شکست سکوت موافقم عامل بدبختی پسرها و ازدواج نکردن اونها این هست که از ترس قانون و زندان رفتن و اینکه حکومت وقانون ایران فقط طرف دخترها هست و انگار که فقط اونها بنده ی خدا هستند و پسرها بنده گی شیطان رو می کنند
سایه های باد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
4
3
منم با نظرات شکست سکوت موافقم عامل بدبختی پسرها و ازدواج نکردن اونها این هست که از ترس قانون و زندان رفتن و اینکه حکومت وقانون ایران فقط طرف دخترها هست و انگار که فقط اونها بنده ی خدا هستند و پسرها بنده گی شیطان رو می کنند
شکست سکوت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
5
1
بولتن جان کنترلتان رو اینجا از دست دادید
( بنظره من بحث کردن با کسانی که طرفداره دولت هستند اب تو هاون کوبیدن هست و بجز عصبی کردن خودم هیچ فایده ای ندارد....)
که نظرم رو سانسور کردید و هر چه خواهش کردم کامل نگذاشتیش؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
4
4
گله ای که خود بنده از نهادهای مرتبط و صدا سیما دارم اینه که آمار دقیقی در این خصوص ارائه نمی دهند! ولی هر چند وقت یکبار خبر و یا آماری در مورد زوال خانواده در اروپا و آمریکا پخش میکنن.
بابا ما خودمون هم خیلی مشکل داریم.
باید قبول کنیم که این آمار رو به افزایش است و هیچ کاری هم از دست دولت و مردم بر نمیاد.
فاصله گرفتن از اخلاق و تعهد (لزوما دین نه) باعث چنین اتفاقاتی میشه!
پایتخت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
6
2
متاسفانه در کشورمان بیماری "جذام اخلاقی" شیوع پیدا کرده است و دقیقاً به مانند بیماری جذام جسمانی هر چه مدت زمان تماس فرد سالم با بیماران جذامی بیشتر باشد احتمال سرایت بیماری بیشتر است. به همین دلیل از نظر من هر چه سن دختر کمتر باشد احتمال سالم بودنش هم بیشتر است و هر چه آن دختر از مراکز شیوع بیماری فاصله بیشتری داشته باشد سالهای بیشتری میتواند سالم بماند و به همین دلیل با اینکه دختران روستایی شاید از برخی موارد نسبت به دختران شهرنشین عقب تر باشند ولی به نسبت سالمترند.
و اما کسی که نمیخواهد زیر بار تعهدی که با دیگری میبندد برود یا نادان است یا شارلاتان و به نظرم بهتر است قانونی تصویب شود که مهریه در همان لحظه ی عقد پرداخت شود ولی تا آنجایی که میدانم در اکثر کشورها به نوعی زن در دارایی مرد شریک است که خیلی بیشتر از آن مهریست که در ایران به عهده ی مرد است و آن کسی که دارایی ای ندارد حق ندارد فقط بخاطر خواسته های غریزیش به دختری در باغ سبز نشان دهد، مثلاً همه دوست دارن بهترین ماشین و خانه را داشته باشند آیا بخاطر این حس مجاز هستیم چک بدون پشتوانه بکشیم و وقتی فروشنده ی خودرو یا خانه هنگام وصول چک دید حساب صاحب چک خالیست و اقدام قانونی کرد بگوییم چرا قانون طرف پولدارها رو میگیره و داد و فریاد به راه بندازیم!؟ نه عزیز به اندازه ی پول و عرضه ات میتونی آش باب میلتو بخری پس بیشتر کوشا باش!
کامیار
|
United States
|
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
1
4
باسلام...متاسفانه در جامعه ای که حقوق(ونه پس انداز) اکثریت مردم به اندازه 2 سکه طلا هم در ماه نیست مهریه متوسط شاید 500 سکه باشدکه از ابتدابرای اکثریت دامادها پرداختش امکانپذیر نمیباشدو این را هم قانون میداندوهم خانواده داماد و هم خانواده عروس...ودر جایی که طرفین با هم کنار نمیایند اینجا نوبت شرع و قانون است که پا جلو بگذارندومنصفانه میانجی گری نمایند...متاسفانه مشکلات اجتماعی و فرهنگی ما هم به این مسایل دامن میزندکه چون فلان کس فلان تعداد سکه مهریه اش بوده پس ما هم تعدادزیادتری طلب کنیم شاید کلاسمان بالاتر نشان داده شود...شاید برخی مخالف پیام من باشند ولی واقعیت جامعه میباشد...در رابطه با لزوم پرداخت مهریه در قران بایستی گفت پیام قران بر اساس عقل و منطق استوار میباشدونه بر اساس غرور و احساسات بی منطق جوانان در دوران جوانی و چه بسیار پدران و مادرانی که از ابتدا انتها را پیش بینی می کرده اند ولی چاره ای نداشته اندو حتما همه بنوعی با این موظوع در اطرافیانمان برخورد داشته ایم و این امر نیاز جدی به فرهنگ سازی دارد که چون زمان بر است پس شرع و قانون بایستی جلو بیایندو چارچوبهایی را برنامه ریزی نموده و سامان بدهند(مثلا مطالبه مهریه بالاتر از 100سکه 5سال پس از ازدواج امکان پذیر باشد و یا بر اساس وضعیت اقتصادی جامعه هر سال سقف مشخصی تعیین گردد)تا جوانان مهریه را ابزاری جهت فشاربر همسر و تامین منافع شخصی ندانسته و زمینه و بستر لازم برای انجام ازدواج منطقی و مستحکم فراهم اید.
صالح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
1
2
بنظر شخصیه من دلیل اصلی افزایش طلاق ها نزد اونهایی که واقعا میخوان با هم زندگی کنن، نبود آرامش و ثبات در جامعه است.
1.متاسفانه کشور روند با ثبات و آرامی و رو طی نمیکنه و یک رویه کاملا متغیر رو در پیش گرفته که هیچکس قادر نیست خودشو با اون تطبیق بده... چه در سیاست چه در اقتصاد و چه در زمینه های گوناگون روی بعضی موارد به یکباره خیلی دقیق می شویم و به اصطلاح زوم میکنیم اما روی مسایلی اصلا... و بعد از مدتی این رویه کاملا برعکس می شود... این بخش از مشکلات جوانانان و کلا همه مردم و خانواده ها باید توسط حاکمیت رفع و رجوع بشه... مهیا کرن حداقل درامد لازم برای یک زندگی لااقل معمولی و ایجاد ارامش اقتصادی حداقل کاری است که دولت و حاکمیت میتونه برای یک نهاد مهمی بنام خانواده انجام بده...
2. متاسفانه فرهنگ مصرف گرایی و چشم و هم چشمی در جامعه ی ما بدجوری رخنه کرده.در حالی که مثلا هیچ کجای دنیا مردم خودرو رو یک کالای مصرفی نمی دونن اما در خانواده های ایرانی داشتن خودرو یک امر کاملا رسمی و بدیهی بحساب میاد... و البته این یک مثاله و برای اون موارد زیادی میشه بیان کرد که کم کم به افزایش شدید هزینه ها و چشم و هم چشمی ها منجر میشه و بالاخره یکجایی توان زوجین و خانواده ته میکشه و در نهایت موجب نارضایتی میشه...
در مجموع امیدوارم همه مردم و جوان ها و علی الخصوص مسوولان، خیلی مسوولانه تر نسبت به خانواده فکر کنند و ضمن احترام به قانون، بدونن که باید در زندگی سازش رو مدنظر قرار داد... وگرنه هیچ چیز ایده آلی وجود نداره...
شکست سکوت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
2
2
........
تا اینکه ازدواج کردم و به حرف پدرم رسیدم
از قانون انقلاب بگیر تا قانون دولت اسلامی تا قانون دادگاه همه بر علیه تازه داماد هست و این از شاهکارهای تاریخ ازدواج جهان در ایران هست
باید ازدواجهای ایرانی رو در کتاب گینس به ثبت رساند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اگر اول انقلاب می گفتیم دشمن ما امریکا و اسرائیل هست
الان باید بگیم دشمن اصلی ازدواج هست البته بخاطره قانون مجهول و خارج از سنت و عرف اسلامی که بر مملکتمان حاکم هست
مدیر پایگاه اگر كسي به هر دليل در موضوعي به مشكل برخورده است منطقي نيست كل آن را رد كند و از جاده انصاف خارج شود .اگر شما نمونه  هايي داريد كه به دامادها اجحاف شده است ،نمونه هاي فراواني وجود دارد كه به عروس ها ستم شده است . اگر برخي ازواج ها به شكست انجاميده اند بسياري از ازدواجها موفق بوده اند . قانون ما كه نشات گرفته از فرامين الهي است عيب ندارند .اين ما هستيم كه كج مي رويم و انتظار داريم كه اشتباهمان ناديده گرفته شود . هيچ كس دشمن دامادها نيست ولي اگر دامادي از روعشق ،يا جهل يا هر چيز ديگر مهريه هزار سكه اي را مي پذيرد بايد رو عهد و پيمان و قرار كه گذاشته است بايستد و تاوان تخف از آن را هم بپذيرد .
شکست سکوت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
2
3
بولتن من بهت شک کردم فکر کنم یو پسر نیستی چونکه اگر پسر بودی لااقل یکی از نظراتم رو تایید
می کردی و از تازه دامادهای عصره نوین انقلابی بالاخره یه حمایتی می کردی
خوب اگر راست می گید خودت خداییش قضاوت بکن پسری که می رود خواستگاری ایا خودش تنها می رود یا با تعدادی از بزرگان به نظره شما کسی که با سن 15 تا 25 سال یا 10 سال بیشتر می رود خواستگاری ایا چیزی از قانون می داند ؟؟
ایا دولتی که شماهها از ان حمایت می کنید تا الان شده بر علیه ازدواج و تبعات زندان رفتن تازه داماد به بهانه ی مهریه در اموزشهای زوجین در اماکن دولتی اقدامی بکند؟
و انها رو از معایب ازدواج سیاه اگاه بکند و یا اینکه دولت برای جلوگیری از رفتن داماد به زندان و خودکشی کردن بنده ی خدا اموزشهایی ترتیب بدهد
دولت تا حالا شده یک نفر از دادگاه قاضی مامور یا نیرویی از اگاهی پیشه دفتر خانه ثبت ازدواج بگذارد تا قبل از اینکه خلاف قانون ایران کسی خواست ازدواج بکند اول پسره رو به زندان ببرند 5 روز یا یک هفته بعد اگر پسره راضی بود به زندان رفتن سند ازدواج رو امضائ بزند؟؟؟؟ها
تا حالا شده دولت به خودش بگه منظور از این سند و کاغذ پاره چیه چرا قبلن که مردم ازدواج سنتی می کردند (الان به تعبیر گزارشگران معاند شده به اسم ازدواج سفید) هیچ دختری طلاق نمی گرفت و با سخت ترین شرایط به زندگیش ادامه می داد؟
دولت انگار خوشش می یاد از پاشیده شدن کانون خانواده و بتاریخ پیوستن ازدواج این سنت مقدس پیغمبره اسلام و دوست داره جوانها با دادگاه و مشکلات زندگی درگیر باشند
مدیر پایگاه بولتن یک فرد حقوقی است و افراد حقوقی جنس بردار نیستند . مثلا کسی نمی گوید وزارت نفت مرد است یا زن ...نظرات این خواننده در نوع خود عجیب هستند و احتمالا حاصل صغر سن ایشان باشد . پسری 20 یا 30 ساله که قانون ساده قرار داد بستن را نمی داند چرا باید ازدواج کند و دختر مردم را با خود بدبخت نماید ؟ اگر به پسر 20 ساله ای دست چک بدهند و او چک بی محل بکشد آیا می تواند بگوید قانونش را نمی دانسته ام ؟آیا از او پذیرفته می شود ؟البته در حال حاضر آموزش های پیش از ازدواج آغاز شده اند و البته در آنها مسایل اولیه که حتی یک محصل راهنمایی هم می داند را آموزش نمی دهند . هم این محصل دانش آموز و هم همه ابنا بشر در سرتاسر عالم می دانند که هر کس هر قرار دادی با هر کس ببند باید به آن وفادار باشد و اگر تخلف کند تاوان آن را باید بدهد . آیا حتی در بازی های کودکانه هم متصور هست که بچه ای قواعد بازی را رعایت نکند؟آیا همبازی های او می پذیرند ؟مثلا کودکی مار و پله بازی کند و بگوید من هر موقع دلم خواست از خانه ها جلو می روم و کاری به نیش مار یا پله بالا برنده ندارم !؟ دیگر چگونه توضیح دهیم که هر کس در هر سن و سالی و در هر مقام و موقعیتی اگر قراری گذاشت باید روی قرار خود بایستد .چه رسد به ازدواج که پای دو انسان و یک عمر زندگی در میان است .
اندر خم یه کوچه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
0
2
کلا ایران بهشت خانمها شده.جالبش اینه که تمام موقعیت های شغلی را خانمها گرفتن اونوقت دادگاه از اقایون انتظار نفقه داره!!!!!!!!!خب یا به خانمها اجازه کار ندیدید یا نفقه هم بعهده اونها باشه.اینطورکه نمیشه هم خرو میخواهید هم خرما را.درضمن بولتن هم احتمالا مثل همه جاهای دیگر پرشده ازخانم.پس طبیعیه که طرف خانمها رابگیره
شکست سکوت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
0
1
بولتن منظورت از این حرف چیه؟؟؟
(پسری 20 یا 30 ساله که قانون ساده قرار داد بستن را نمی داند چرا باید ازدواج کند و دختر مردم را با خود بدبخت نماید ؟)
به من بگو ببینم دختری که از قانون ازدواج اطلاع دارد اون چرا باید ازدواج بکند و پسره مردم رو بدبخت بکند و بفرستد داخل زندان ها!!!؟؟؟
جواب بده بولتن؟؟؟
اینجانب هیچ چیز از قانون قضات ایران نمی دانم اما هیمنقدر می دانم که پیغمبر اکرم (ٌص) می فرمایند مهریه ی دختر 470 درهم هست و این از سنت هست و بر خلاف ان عمل نکنید ایا این گفته ی فرستاده ی خداوند رو نمی توان قانون در اورد و مورد استفاده قرارداد
و چرا مسئولین این رو تبدیل به قانون نمی کنند؟؟
شکست سکوت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
0
1
بولتن من اگر حق بدستم نباشد
اصلن حرف نمی زنم
نظر نمی دهم
چونکه مطمئنم و صد درصد حق با اینجانب هست من نظر می دهم و اگر دروغ بگویم در این دنیا و اون دنیا باید در پیشگاه خداوند بزرگ و عالم قصاص پس بدهم من حرف سیاسی نمی زنم سیاست به من ربطی ندارد
و هر چی می گویم بخاطره رفع مشکلات مردم بخصوص قشره دم بخت پسر و دختر هست که مسئولین نمی خواهند واقعیت این دوره زمانه رو قبول بکنند که فتوایی در جهت اصلاح مهریه و این همه چشم و هم چشمی نمی گویند
و قانون مملکت باعث شده دختر تشویق به جدا شدن از شوهرش بشود و مهریه اش رو به اجرا بگذارد و پسره چونکه توانایی پرداختش رو ندارد باید برود زندان!!!!
مگر نه اینکه در این دوره زمانه می گویند عزت و اعتبار دختر به مهریه اش هست پس اگر دختر مهریه اش رو بستاند دیگر عزت و احترامی ندارد
پس دختری که ارزشش رو از دست داده باید طلاق بگیرد%
تو هم بولتن خوب می دانی که من منظورم چیه و همش در حال فرافکنی و تفره رفتن از واقعیت هستی و این درست نیست من که عمرم رو کردم و چون دلسوزه جامعه هستم خودم رو کاسه ی داغتر از اش می کنم
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین