کد خبر: ۲۸۸۳۹۵
تعداد نظرات: ۱۶۸ نظر
تاریخ انتشار:
تفسیرهفته، به قلم محمد تقی فرجی

بی تو به سر نمی‌شود

هیچ کس جای خدا نمینشیند و اگرخدا نباشد کارما خراب میشود، نباید به هیچ کس و ناکسیدل ببندیم، زیرا هرچه هست اوست وباقی همه سراب است. اگرمراقب دلمان باشیم وغیرخدا را درآن راه ندهیم، چیزهایی را می بینیم که دیگران نمی بینند.

بی تو به سر نمی‌شودگروه فرهنگی: «تفسیرهفته» این هفته به سیاق هفته های گذشته، به خداشناسی و ایمان عملی و نسبت آن با دینداری پیامبرپسند و اخلاق نبوی اختصاص یافته است. نویسنده«تفسیرهفته» در یادداشت خود از استقبال کاربران نیز استقبال کرده است.

به گزارش بولتن نیوز، محمد تقی فرجی نویسنده و پژوهشگرعلوم دینی و سیاسی در بخشی از تحلیل امروزخود می نویسد:

«در جهان جدید وجولان مدرنیسم افسارگسیخته، کسانی که برطبل مدرنیته می کوبند و می کوشند تمدن را در مقابل سنت قرار دهند و لیبرالیسم فرهنگی و پلورالیسم دینی را فربه‌تر از ایدئولوژی نشان می دهند، آب درهاون می کوبند.»

بشنوید ای دوستان این داستان

خود حقیقت نقد حال ماست آن​

قبلاً،مایلم چندمطلب را پیرامون «نقد حال ما» به سمع و نظر گرامیان کاربر و کاربران گرامی برسانم:

1- ازشواهد و قرائنامر پیداست که «تفسیرهفته» رفته رفته جایگاه خود را درمیان کاربران خود باز می کند.

2- استقبال گرم و گرمای استقبالدوستان همراه و همسفر، درطول مسیر و از مبداء تا مقصد، خود حقیقت نقد حال ماست.

3- نیز همت بلند و سخت کوشی بالادستی دوستان من وشما در مدیریت و کارگزاران سایت وزین بولتن نیوز،از جمله ادله مهم، بلکه از اهم اهمات استمرار «تفسیرهفته» است.

بی تو به سر نمی‌شود

4- نمایش ده ها و صدها کامنت، ذیل یادداشت های «تفسیرهفته» از علائم معلوم و مبرهن توجه افزون و توجهات رو به تزاید کاربران علاقمند است.

5- با سپاس مجدد و مکرر از ابراز نظرات وارده، همچنان و مثل همیشه دست دوستان مشوق و منتقد را با گرمی تمام می فشارم،زیرا همانگونه که شیخ الرئیس می گوید: «تا سخنی نقد نپذیرد، عیوبش مرتفع نمی گردد.»

و اما بعد ...

بی همگان به سرشود، بی توبسر نمی‌شود

داغ تو دارد این دلم جای دگر نمی‌شود

دیده عقل مست تو، چرخه چرخ پست تو

گوش طرب به دست تو، بی تو به سر نمی‌شود

گرتو نباشی یارمن، گشت خراب کارمن

مونس و غمگسارمن، بی تو به سر نمی شود

بی‌تو نه زندگی خوشم، بی‌تو نه مردگی خوشم

سرزغم توچون کشم، بی‌تو به سر نمی‌شود


بی تو به سر نمی‌شودتوحید و خداپرستی، مشخصاً در عصر و عرصه‌ای که ما می‌زی‌ایم، از ملزومات زندگی عزیزانه است. مقام بندگی و عبودیت، از سر ایمان و تقوای الهی، بندگان را پله پله تا ملاقات خدا رهنمون می سازد. خداوند در وجود انسان موحد، چه از نظر معنوی و چه از نظر مادی و هم از منظر حقیقی و هم از منظر مجازی، از جایگاهی برخوردار است که یقیناً هیچ جایگزینی در میان اغیار ندارد. اگرخدا به معنای کامل کلمه دیده شود، پرواضح است که مفهوم بی همگان به سرشود، بی تو به سر نمی شود، قابل فهماست. هر چقدر ارتباط بنده با خدا نزدیک‌تر شود، به همان اندازه تقرب الهی بیشتر و بیشتر می‌شود و هرچه تقرب الهی افزایش می یابد، نیاز به درگاه بی نیاز نیز روبه تزاید می گذارد، حقیقت قانون آفرینش هم همین را می گوید.انسان باید خدا را در وجود خود ببیند، تا خدایی شود و بتواند عابدباشد و عبادت کند. راه رسیدن به خدا، عبادت است و عبادت یعنی عمل صالح و عمل صالح به معنای راستی و درستی است. با بندگی و عبودیتمی توانبه خدا رسید و کسی که به خدامی رسد، خدا متضمن سعادت و نیکبختیاوست. کارنامه کامیاب مردمان این عصر مثل مردم سایر اعصار پیشین و پسین، در تراز دین و دینداری معرفت اندیشمورد بررسی و ارزیابی قرارمی گیرد. معرفت دینی به ما می آموزد که هیچمقامی جای خدا نمی نشیند. قدرت و ثروت هرچقدر فربه‌تر شود، حاجتمندتر نشان می دهد. حتی بستگان و دوستان ماهرچه نزدیک تر باشند، آسیب پذیرترند. مهمتر اینکه هیچ کس جای خدا را تنگ نمی کند و کسی که جای خدا را تنگ می کند، شیطان است و شیطان و شیطان پرستی از مظاهر پیدا و پنهان بت پرستی است.ارتباط با خدا باعث بی نیازی به عالم و آدم می شود. نیایش عالی ترین راه تماس با خدا است. بخوانید مرا تا اجابت کنم شمارا، «ادعونی استجب لکم» اجابت دعوت خدا، مستوجب استجابت ادعیه مأثوره است. برای با خدا بودن، باید مقامذکر را تجربه کنیم و برای مقام ذکر، باید حضور در محضرالهی را درک کنیمو حضور در محضرالهی، یعنی درکقدرت لایزال الهی، کسانی که قدرت خدا را می فهمند، می دانند کهدست خدا بالای همه دست هاست، «یدالله فوق ایدیهم»با دست توانا و نوازشگر پروردگار، مونس و غمگسار حقیقی در زندگی و مردگی بندگان تعرف می شود. اهل ایمان و مؤمنان برای ایمان خود، درپی بهاء هستند و نه به دنبال بهانه، و کسانی که ایمان را تحت تأثیر القائات منفی و مخرب بی دینان لائیکو یا با دینانسکولار قرار می دهند، در حقیقت هیچ حظ و اقبالی از دینداری مؤمنانه نبرده اند و نمی برند.درجهانجدید وجولان مدرنیسم افسارگسیخته، کسانی که برطبل مدرنیته می کوبند و می کوشند لیبرالیسم فرهنگی و پلورالیسم دینی را به رخ دینداری پیامبرپسند بکشانند، تنهاآب در هاونمی کوبند. دینداری و رسیدن به خدا، به نوعیسنت عقلانی و عقلانیت سنتی است که به هیچ وجه انحرافات ناشی از التقاط و التقاطی فکر کردنو روشنفکری و غرب زدگیرا بر نمی تابد. ایمان و عبادت بی منت، باعث رضایت و خشنودی خداوند است و تأمین نظر پروردگارمتعال، موجب بی نیازی انسانبه اغیار می گردد. بعضی می گویند، از آنجا که برخیاز نردبان شریعت، بربام معیشت می نشینند وبه نام دین و دینداری، دنیا و دنیاداری می کنند و کسانی دیگر درحالی که شعار و شعائردینی سر می دهند، مرتکب خلاف شرع و اخلاق می شوند،چه بهتر که ما از اسلام فاصله بگیریم! غافل از اینکه همه می دانیم،اسلام از خود نداردعیبی، هرعیب که هست از مسلمانی ماست. در بحث اسلام شناسی، هرکس مسئول و متولیعملکرد خویش است، و انسان تجربت اندیش نیک می داند که ریا و نفاق وفساد و فسق و فجور مشتی متظاهر نابخرد، هیچ ربطی به اسلام و مسلمانی ندارد، بویژه دراین دنیای نامردی ها و نامرادی ها که به هیچ احدی نمی توان اعتماد کرد، و به تعبیری بسیاری درآزمون اخلاق و جوانمردی رد می شوند واحیاناً شیفتگان خدمت، تشنگانخیانت نشان می دهند، اغنیا، فقرا را زیرپامی گذارند، ارباب قدرت و ثروت،ضعیفان و مستضعفان را نمی بینند، صدرنشینان، ذیل نشینان را نادیده می گیرند، زنان و مردان، همدیکر را برنمی تابتد و برادر، برادر را نمیشناسد،یقیناً هیچ کس جای خدا نمی نشیند واگر خدا نباشد، کار ما خراب می شود و نباید به جز خدا به هیچ کس و ناکسیامید بست، زیرا هرچه هست اوست و غیر از خدا همه سراب است.

بی تو به سر نمی‌شود

اگرمراقب دلمان باشیم و غیرخدا را درآن راه ندهیم، چیزهایی را می بینیم که دیگران نمی بینند، چشم باطن ما باز می شود و از سرمعرفت و بصیرت، صورت و سیرت های زیبا را از زشتی ها وپلشتی هاتمیز می دهیم. کار باید برای خدا باشد، نه برای خود، هرکس وجود خود را سراسر از خدا کند، خدا هم برای او دمی شود، «من کان لله، کان الله له». وقتی می گوئیم، «لااله الاالله» باید صادق باشیم، زیرا تا انسان خدایان دروغین را کنارنگذارد، به خدای راستین نمی رسد. همه قران به واژه «لااله الاالله» باز می گردد، و بشر باید به جایی برسد که در قلب او جزنام و یاد خدا نقش نبندد. مؤمن درخت توحید است و میوه این شجره طیبه، ظهورصفات الهی است. انسان کامل و کمال انسان، این است که انسان به خدا برسد و مظهرصفات حق شود.

خداوندا، به خاطر هر لذتی بدون یاد تو، به خاطر هر راحتی بدون انس با تو، به خاطر هر شادی بدون نزدیک شدن به تو، به خاطر هر دل مشغولی بدون فرمانبرداری ازتو، از تو آمرزش می‌طلبم. «الابذکرالله تطمئن القلوب».

ای دهنده عقل ها فریاد رس

تا نخواهی تو نخواهد هیچ کس

هم طلب ازتوست وهم آن نیکوی

ما که ایم اول تویی آخرتویی

هم بگوتوهم توبشنوهم توباش

ما همه لاشیم با چندین تلاش

ای خدا آن کن که ازتو می سزد

که زهرسوراخ مارم می گزد

بازخرما را ازاین نفس پلید

کاردش تا استحوان ما رسید

پس چوما بیچارگان این بند سخت

که گشاید ای شه بی تاجوتخت

چون دعامان امرکردی ای عجاب

پس دعای خویش را کن مستجاب

انتهای پیام/

منبع: بولتن نیوز

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۱۶۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۹
منتظر
|
United States
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
5
31
خداجویی وخداپرستی هست که درنهایت منجر به صلح و آرامش میشود.وهر روشی و ایده ای به غیر از این، جنگ و ظلم و ریختن خون بی گناهان رو در پی دارد.همانطور که تا حالا شاهد بودیم که براثر تفکرات غلط چه بلاهایی به بشر رسیده.به امید رسیدن به صلح و آرامش حقیقی در دنیا.باتشکر از نویسنده محترم
علیرضا سلطان آبادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
2
32
در فضای تنگ و چشم و هم چشمی های دنیای مادی و آلودگی های شبکه های مجازی، واقعاً طرح مباحث عقیدتی و دعوت به خداشناسی و دینداری پیامبرپسند، بسیار ارزنده است. جامعه امروز ما از دوری از خدا و فاصله گرفتن نسل جوان از دین و عقاید توحیدی رنج می برد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
2
29
بلاخره توی سایت های کشور امام زمان یک نفر هم از خدا و پیغمبر سخن گفت!
همه درگیر دنیا و بازی های دنیوی عمر تلف می کنیم و توگویی خدا را فراموش کرده ایم
خیلی خوب بود از نویسنده محترم و مجرب بولتن نیوز خیلی خیلی سپاسگذارم.
پاسخ ها
سارا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
درست گفتید
ممنون
علی کریمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
3
29
عالی بود، 20
غریب آشنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
3
30
جانا سخن از زبان ما می گویی،
بی همگان به سر شود،
بی تو به سر نمی شود
ایمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
2
30
باخداباش وپادشاهی کن
بی خداباش و هرچه خواهی کن
محسن تاج گردون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
2
31
دست شما درد نکنه. هرچقدر فضای فکر ما خدایی تر بشه و مردم به خدا نزیک تر شوند، سلامت و پاکی در زندگی خصوصی و اجتماعی مردم بیشتر می شود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
2
31
مرسی بولتن نیوز،
دلارام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
28
7
با سلام
براى من خيلى جالب كه همه فقط تعريف ميكنن،تمام اين مطالب درست و قابل قبوله،ولى بهتر نبود كه به جاى استفاده از چند كلمه قلمبه،و بررسى سطحى،يه مقدار عميق تر و در راستاى جامعه امروزى به خدا پرستى مى پرداختيد.
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
10
32
با عرض سلام و ادب و احترام
پیامی بهتر و کاملتر و روانتر از متن خود مقاله نیافتم لذا:
جمعيت كفر از پريشاني ماست
آبادي بتخانه زويراني ماست
اسلام به ذات خود ندارد عيبي
هرعيب كه هست از مسلماني ماست

......درجهان جدید وجولان مدرنیسم افسارگسیخته، کسانی که برطبل مدرنیته می کوبند و می کوشند لیبرالیسم فرهنگی و پلورالیسم دینی را به رخ دینداری پیامبرپسند بکشانند، تنهاآب در هاون می کوبند.

دینداری و رسیدن به خدا، به نوعــــی سنـــت عقــــلانی و عقــــلانیت سنتـــی است
که به هیچ وجه انحرافات ناشی از التقــــــاط و التقاطـــــی فکر کردن و روشنفکری و غربــــــــــــزدگی را بر نمــــی تابد.

با تشکر از استاد فرجی و بزرگواران بولتن.
اميد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
3
28
بحث جالبى بود، انا اگر راست ميگين نظرات مخالفم كار كنين!
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
3
28
سلام ،
تفسیر این هفته بولتن نیوز بسیار عالی بودش، دست شما درد نکنه
رستمیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
28
3
نگارش سطحی این مطالب در شان سایت بولتن نیوز نیست
پاسخ ها
سارا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
همین هم غنیمتی است
ممنون از بولتن
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
رستمیان||۱۳:۳۹ نگارش سطحی این مطالب در شان سایت بولتن نیوز نیست
سارایا همان پایتخت بازم ۳ کردی که .آخه اصلا میدونی بار منفی "همین هم غنیمتی است " بسیار زیاد تر است از " نگارش سطحی این مطالب در شان سایت بولتن نیوز نیست" دفاع بدکردن بسیار بدتر از کوبیدن است.دنبال چی میگردی دیگه؟
این اشتباهات مسخره دقیقا فقط دستخط خود خودته آقای سارا-پایتخت؟
پایتخت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
33
12
...
بی تو همراه شدیم با دگران
از تو گفتیم با مشق نگران

هر که مست بود به او انگ زدیم
عقل و گوش را با دروغ رنگ زدیم

هر فریب و حقه ای شد یار ما
جز تو هر چه بود بشد غمخوار ما

سرخوشیم از مردگان مردگی
بی تو ما غم ها را کردیم بندگی!
...
ورزی
|
United States
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
26
4
خدا وکیلی چرا مطالب این آقا رو اینقد کار میکنبن!!!آدمای با سواد کجان!!!کی هستن ایشون؟؟؟
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
30
10
حالا باز ناشناس با پرچم آلمان می آید و از توی شعری که پایتخت نوشته یک چیز من درآوردی در می آورد و به خورد دیگران می دهد.
می گید نه نگاه بکنید!
پاسخ ها
پرچم ایران
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
شما اگه خود پای تخت نیستید پس وکیل مدافعش هستید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
سارا خانم این بار باید به شما تذکر داد که تند نرید.اون وقتی که توهین وتهمت ها راجع به ایرانی ها که شما هم جزءش هستید مطرح بود هیچ نظری نذاشتید.خیلی جالبه
ناشناس
| Germany |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
سارا / پایتخت می گید نه نگاه بکنید!
کاربر پایتخت یا همان آقا سارا دیگه نمیتونه شخصیت خودش ساخته آقا سار را حذف کنه مثل همیشه مجبوره در کنارغضفر و....وورژن جدید علی و...مدام به جای چند نفر بنویسد و جواب دهد حتما دیگه فرصت نمیکنه بره خارج( از منزل).



در محل جستجوی بولتن تیتر: سر خط اخلاق و جوانمردی ناشناس| ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳ را پیدا کنید.اطلاعات مفصل
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
سارا خانم ماهیت اخلاقی ایشون اینه و جالبه همه منتقدان رو یک نفر میدونه و حتی تو کامنتهاش توهینهایی به قومیتها و لهجه ها کرده
پایتخت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
خطاب به ناشناس با پرچم آلمان ۰۱:۳۰
دوست عزیز وقتی نظری در مورد متن مقاله نداری مجبور نیستی حتماً نظر بدی.
افترا و تهمت زدن به دیگران بار منفی زیادی به زندگی آدم تحمیل میکنه و اینو بدون که خیلی از کاربران الان خجالت میکشن که یه زمانی ازت حمایت میکردند چون آبرویه آنها رو هم داری میبری!
ناشناس
| Germany |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
ناشناس
سارا خانم ماهیت اخلاقی ایشون اینه و جالبه همه منتقدان رو یک نفر میدونه و حتی تو کامنتهاش توهینهایی به قومیتها و لهجه ها کرده .....

بله آقای پایتخت دفعه قبل اول با نام غضنفرشروع کردی و بعد همین جنجال قومیتی ! را تحت نام ایرانی خواستی راه بیندازی موفق نشدی حداقل از لغات دیگری استفاده کن.
سرابی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
من اهل بحث کردن نیستم چون نمیدونم نظرم حتما درسته یا نه ولی به من هم توهینهایی مانند ستون 5 دشمن جاسوس تن برور و و غیره که واقعا انتظار نداشتم از شخصی که داعیه مسلمانی داره و به این راحتی به کاربران تهمت میزنه
سارا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
خطاب به ناشناس 23:17
«سارا خانم این بار باید به شما تذکر داد که تند نرید.اون وقتی که توهین وتهمت ها راجع به ایرانی ها که شما هم جزءش هستید مطرح بود هیچ نظری نذاشتید.خیلی جالبه»

باید بگویم که من نه اون مقاله را خوانده ام و نه نظرات نوشته شدۀ دربارۀ آن را دیده ام.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
پس لطفا وقتی سابقه ای از چیزی نمی دونید ناآگاهانه واز روی سادگی دربارش نظر ندین.لطفا برید وبخونید.کسی اینجا باکسی مشکل نداره.اینجا فقط نظرات هست که رد وبدل میشه وبر اساس اون اعتقادات معلوم میشه.هرکسی حق داره نظرش رو بگه و باید منتظر باشه اگر به فرهنگی توهین میکنه جواب بشنوه.شما که اون موقع نبودی چطور خودت رو با کسی که ماههاست با این توهین ها روبروست مقایسه میکنی؟البته ایشون هم خیلی تند رفتن ودرست نیست همه رو یکی ببینن ولی اگر نقدی هست خواهشا دو طرفه نقد کنید تا صداقت نقدتون معلوم بشه.اگر شما در نوشته ها دقت نظر ندارید دلیل نمیشه همه مثل شما باشن.
سرابی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
جناب ناشناس ما با کسی مشکلی نداریم ولی تهمتها و توهینهایی که به ادم میشه با رد و بدل کردن نظر فرق داره
ناشناس
| Germany |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
پایتخت| | ۱۳:۳۹ -

کاربر پایتخت .....افترا و تهمت زدن به دیگران بار منفی زیادی به زندگی آدم تحمیل میکنه و اینو بدون که خیلی از کاربران الان خجالت میکشن که یه زمانی ازت حمایت میکردند چون آبرویه آنها رو هم داری میبری!

خیلی جالبه کاربر پایتخت وقتی از آبرو حرف میزند انسان یاد قصه موش و گربه عبید زاکانی میافته .. گربه شد عابد و مسلمانا...البته این یک مثل است بعد از دیدن خود در آینه به من اعتراض نکن که خیلی خوشکل بودی من چشمم ندید مثل است ودر مثل مناقشه نیست و مثل عین ممثل نیست...
بیخیال آبروی اونهایکه از من دفاع میکردند چون من خودم یادم نمیاد ما اینجا مثل شما یارگیری کرده باشیم تا کسی از ما بایستی دفاع میکرده بوده بوده باشد!!!
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
9
29
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ بِالْقِسْطِ شُهَدَاءَ لِلَّهِ وَلَوْ عَلَىٰ أَنفُسِكُمْ أَوِ الْوَالِدَيْنِ وَالْأَقْرَبِينَ إِن يَكُنْ غَنِيًّا أَوْ فَقِيرًا فَاللَّهُ أَوْلَىٰ بِهِمَا فَلَا تَتَّبِعُوا الْهَوَىٰ أَن تَعْدِلُوا وَإِن تَلْوُوا أَوْ تُعْرِضُوا فَإِنَّ اللَّهَ كَانَ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرًا

ﺍﻯ ﻛﺴﺎﻧﻰ ﻛﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩه اﻳﺪ ﻛﺎﻣﻠﺎ ﻗﻴﺎم ﺑﻪ ﻋﺪﺍﻟﺖ ﻛﻨﻴﺪ، ﺑﺮﺍﻯ ﺧﺪﺍ ﮔﻮﺍﻫﻰ ﺩﻫﻴﺪ ﺍﮔﺮ ﭼﻪ (ﺍﻳﻦ ﮔﻮﺍﻫﻰ) ﺑﻪ ﺯﻳﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﺷﻤﺎ ﻳﺎ ﭘﺪﺭ ﻭ ﻣﺎﺩﺭ ﻳﺎ ﻧﺰﺩﻳﻜﺎﻥ ﺷﻤﺎ ﺑﻮﺩﻩ ﺑﺎﺷﺪ، ﭼﻪ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺍﮔﺮ ﺁﻧﻬﺎ ﻏﻨﻰ ﻳﺎ ﻓﻘﻴﺮ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺳﺰﺍﻭﺍﺭﺗﺮ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﺣﻤﺎﻳﺖ ﻛﻨﺪ، ﺑﻨﺎ ﺑﺮ ﺍﻳﻦ ﺍﺯ ﻫﻮﻯ ﻭ ﻫﻮﺱ ﭘﻴﺮﻭﻯ ﻧﻜﻨﻴﺪ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺣﻖ ﻣﻨﺤﺮﻑ ﺧﻮﺍﻫﻴﺪ ﺷﺪ، ﻭ ﺍﮔﺮ ﺣﻖ ﺭﺍ ﺗﺤﺮﻳﻒ ﻛﻨﻴﺪ ﻭ ﻳﺎ ﺍﺯ ﺍﻇﻬﺎﺭ ﺁﻥ ﺍﻋﺮﺍﺽ ﻧﻤﺎﺋﻴﺪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﺍﻧﺠﺎم ﻣﻰ ﺩﻫﻴﺪ ﺁﮔﺎﻩ ﺍﺳﺖ.(135)

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا آمِنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَالْكِتَابِ الَّذِي نَزَّلَ عَلَىٰ رَسُولِهِ وَالْكِتَابِ الَّذِي أَنزَلَ مِن قَبْلُ وَمَن يَكْفُرْ بِاللَّهِ وَمَلَائِكَتِهِ وَكُتُبِهِ وَرُسُلِهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالًا بَعِيدًا

ﺍﻯ ﻛﺴﺎﻧﻰ ﻛﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩه اید، ﺍﻳﻤﺎﻥ (ﻭﺍﻗﻌﻰ) ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﻭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺵ ﻭ ﻛﺘﺎﺑﻰ ﻛﻪ ﺑﺮ ﺍﻭ ﻧﺎﺯﻝ ﻛﺮﺩﻩ، ﻭ ﻛﺘﺐ (ﺁﺳﻤﺎﻧﻰ) ﻛﻪ ﻗﺒﻠﺎ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﺑﻴﺎﻭﺭﻳﺪ. ﻭ ﻛﺴﻰ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﻭ ﻓﺮﺷﺘﮕﺎﻥ ﺍﻭ ﻭ ﻛﺘﺎﺑﻬﺎ ﻭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻧﺶ، ﻭ ﺭﻭﺯ ﺑﺎﺯﭘﺴﻴﻦ ﺭﺍ ﺍﻧﻜﺎﺭ ﻛﻨﺪ ﺩﺭ ﮔﻤﺮﺍﻫﻰ ﺩﻭﺭ ﻭ ﺩﺭﺍﺯﻯ ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ ﺍﺳﺖ.(136)
سوره مبارکه نساء
دلارام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
30
9
به ناشناس با پرچم المان ٠٠:٣٩ ٦/١٤
واقعا موندم چى بگم؟!ديندارى پيامبر پسند در حال حاضر كجاى جهان اسلام ميبينيد؟وضع مسلمانان چرا نابسامان است؟واقعا چه كسانى أب در هاون ميكوبند؟پلوراليسم دينى هرگز در تقابل با ديندارى نيست.ضمناسنت عقلانيت با عقلانيت سنتى كاملا متفاوت است و روشنفكرى هرگز ضد رسيدن به خدا نيست.به جاى تعريف كردن محض،لطفا با اطلاعات كافى به درج نظرات بپردازيد.متشكر
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
دلارام۲۱:۲۵ -... به جاى تعريف كردن محض،لطفا با اطلاعات كافى به درج نظرات بپردازيد.متشكر .....

جناب دل آرام آرم دل بمانید و خود به سوالات خود پاسخ کتبی دهید تا اول ما کاربران با نظرات شما آشنا شویم تا بتوانیم در بستر صحیح با همدیگر مباحثه کنیم زیرا نام شما را از هفته قبل میبینم وکمی فرصت لازم است تا با شما بحث عقیدتی نمود. لیکن بحث هایی که در ارتباط با اعتقادات دینی نباشد را میتوان از ابتدا به ساکن اگر کسی مطلع باشد جواب دهد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
الان جناب ناشناس المانی شما رو هم متهم به نام همون کاربر میکنن
ناشناس
| Germany |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
جناب دل آرام آرم دل آرام آرام به جمع ما خوش آمدید ما همچنان منتظر پاسخ کتبی به سئوالات خودتان برای آشنا شدن به طرز تفکر تان میباشیم آرام آرام شروع کنید تا ما هم دل آرام شویم همچنان منتظریم.
بی بی
| Germany |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
منقول است نظریه‌پرداز نظریه‌ی پلورالیسم دینی، یعنی پرفسور جان هیک، در سفر به ایران با تعجب از اینکه چرا چنین بحثی در جامعه‌ی ایران تبلیغ شده است، گفته بود که این نظریه اصلاً برای جغرافیای ایران نیست؛ چراکه زندگی مسالمت‌آمیز میان پیروان ادیان و فرق اسلامی وجود دارد و اکثریت جامعه‌ی ایران نیز دارای یک دین و آیین واحد هستند. این نظریه‌ی من برای جامعه‌ای است که در آن تنوع دینی وجود دارد و یک دین، در کثرت نیست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
به به نا شناس المانی با اسم مستعار کامنت گذاشتی سرور المان لو دادت
ناشناس
| Germany |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
ناشناس| | ۱۶:۴۹ -
به به نا شناس المانی با اسم مستعار کامنت گذاشتی سرور المان لو دادت ...
جناب ناشناس آلبانی این بازی را که شما تازه ازراه رسیده ای و میخواهی شروع کنی ما سال قبل ختمش را گرفتیم .والبته شما مانند دیگر پنج شش نفران واحد هم نخواهی توانست ما را از موضوع اصلی به انحراف بکشانی زیرا بنده مثل دوسال قبل تا کنون در کنار احوالپرسی با شما به موضوع اصلی نظر دارم . فقط وقتی مینویسی در نظر داشته باش که میفرماید : احفظْ لسـانَك أيها الإنسان ... لا يلدغـنَّك إنَّه ثعبـانُ
ضمنا شروع این قضیه با شماست کما اینکه شروع کردید ولی متاسفانه پایان آن دیگر دست شما نیست. برقرار باشی
بی بی
| Germany |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
ناشناس ۱۶:۴۹ من با کاربر مورد نظر شما یکی نیستم.خواهش میکنم اینقدر شلوغش نکنید واین حدس زدن ها رو تمومش کنید.بس کنید.یعنی از نظر شما واقعا فقط این آقا میتونه این سرور رو داشته باشه؟دلتون رو صاف کنید.
ناشناس
| Germany |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
بی بی| Germany | ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
ناشناس ۱۶:۴۹ من با کاربر مورد نظر شما یکی نیستم.خواهش میکنم اینقدر شلوغش نکنید واین حدس زدن ها رو تمومش کنید.بس کنید.یعنی از نظر شما واقعا فقط این آقا میتونه این سرور رو داشته باشه؟دلتون رو صاف کنید.

جناب بی بی اشکال ندارد مگر ما مزاحم تلفنی نداریم؟ چرا خوبش را هم داریم مردم آزار چطور ؟ البته و مزاحم ابنترنتی چطور ؟ الا ماشاالله
جناب بی بی کودکند و خردسال و کامپیوتر بابا به اینترنت وصل بگذار بازی کنند . بهتر است از اینکه بروند در جاهای تاریک اینترنت گم شوند کو حالا تا پیدایشان کنی .
نگران نباش عزیز یا ما یا سایت بولتن این دو سه هفته آخر دچار دو بینی شده .دوتا بی بی دوتا مظفر دوتا زهرا دوتا ناشناس با پرچم آلمان دوتا دوتا بعضا اسامی جدید با انشای قدیم......اشکالی ندارد .مثل همیشه چند صباحی بازی میکنند خسته میشوند میروند سایت دیگر تفریحشان را خراب نمیکنیم.
موفق باشید بزرگوار.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
اولا این سرور روسیه هست نه البانی دوما ادم از طرز صحبت شما یاد بهروز خالی بند میفته که به وحید ساکن تازه امده در ساختمان در سریال زیر اسمان شهر 2 همش میتوبید و میگفت دو روزه اومدی ساختمان امیدوارم که شما هم مثل اقا بهروز سریال دل صافی داشته باشی و خالی بند نباشی البته موفق باشی
ناشناس
| Germany |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
ناشناس| | ۱۱:۱۲ - اولا این سرور روسیه هست نه البانی دوما ادم از طرز صحبت شما یاد بهروز خالی بند میفته ....

بازهم مثل همیشه مطلب را نگرفتی عزیز بالاخره بعد از چندماه به قوانین نوشتن آشنا میشوی .برای من تا کنون مهم نبوده و مهم نخواهد بود که چه کسی از کجا و با چه سروری وری تماس میگیرد.
این آلبانی را من همیشه به کسانی اطلاق میکنم که میگویند آلمانی فقط از جنبه ترادف حتی میتوان در جواب آلمانی آبمالی هم گفت زیرا :
چون چونک با کودک سر و کارم فتاد
هم زبان کودکان باید گشاد
ادامه آن را در مثنوی بخوان تا متوجه مطلب شوی!!
ضمنا شما اکنون خالی خالی بند دیگران شدی واقعا از بیکاری نمیدانی چه کنی؟
تذکر : نکته ای در این پیام است که دوسه هفته دیگر متوجه خواهید شد.
موفق باشی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
من باور کن اونقدر بیکار نیستم متن ادبی و شاهکار ادبی تو رو مطالعه کنم نه خیر بنده خالی بند دیگران نیستم ذهن بیمارتو مداوا کن اخه اون متن که نگارش کردی چه صنعتی بکار رفته که من دو هفته دیگه متوجه میشم ابمالی شده تو که اینقدر دنبال ترادفی چرا مترادف نشدی شاعر بشی چو من بر بیان دست خاطر گشادم
خردمند گردن نهد ناگزیرم
سالها باش و به این عیش بناز
تو و مردار و عمر دراز
من نیم درخور این مهمانی
گند و مردار تو را ارزانی معنی این شعر رو سال اینده خواهی فهمید موفق باشی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
چه جالب زمان ثبت کامنت بی بی یعنی همون المانی شده با اون کاربر یکیه دو نفر در یک بدن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
بدان مرغزار اندر امد دژم
جهان خرم و مرد را دل بغم
همی گفت مانا دیو بلید
بر بهلوان بود که ان خواب دید
ناشناس
| Germany |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
ناشناس| | ۱۷:۰۲
چه جالب زمان ثبت کامنت بی بی یعنی همون المانی شده با اون کاربر یکیه دو نفر در یک بدن .....
تجزیه ات بدک نبود ولی ترکیبت به هم ریخته هم روی تغذیه ات کار کن هم روی اغذیه ات .حتما موفق میشی .ضمنا اینطور که با این سرعت داری تقلید میکنی مخارج آرایشکاهت صد برابر میشه باور کن .راستی چرا اینبار تنهائی اومدی جبهه یه سوت بزن بروبچ جمع شن غضن و سرباز و فی فیو پی پیو دیگران .نکنه همه با هم رفتند خارج ( از منزل) ؟؟
حوصله ات سر رفت به کامنت بزن . خسته نباشی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
دلت براشون تنگ شده؟ نیست وقتی میان خیلی تحویلشون میگیری من سوت خوب بلد نیستم تا دهنت بازه سوت بزن بیان ای شیطون تا نصف شب بیداری؟ مشکلت اینه زیادی دنیای مجازی روت اثر کرده فکر میکنی هیتلر هستی داری تو ابجو فروشیهای مونیخ قاطعانه نطق میکنی انسان عاقل اونه از تجربه دیگران استفاده و تقلید کنه تا اینکه خودش تجربه رو به قیمت گراف متقبل بشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
چه جالب سرباز مسکو تشریف داره غضی استالینگراده و فی فی سیبری رفته برای گذران تابستان کمی تفکر هم خوبه
ناشناس
| Germany |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
ناشناس| Russian Federation | ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
... فکر میکنی هیتلر هستی داری تو ابجو فروشیهای مونیخ قاطعانه نطق میکنی .....

خیلی تو میخ آبجوئی ,کلی آبجو تو مخت رفته شیطون .نترس به آرزوت میرسی اینقدر آه نکش فعلا به خوردن جو اکتفا کن تو دهنت که خیسید آبشو قورت بده آرزو بدل نمونی .
و اما مطلب اصلی یادت نره :

"سرخط اخلاق و جوانمردی"
۱۹:۴۳- ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
جو ها رو خشک کردم نگه داشتم واست با اب نخوریا
سیم بخیل از خاک وقتی براید
که وی در خاک رود
بر بخل خداوندان نعمت وقوف نیافته ای
الا به علت گدایی
وگرنه ه که طمع یکسو نهد
کریمی و بخیلیش یکی نماید
محک داند که زر چیست
و گدا داند که ممسک کیست
به تجربت همی گویم که متعلقان بر در بدارند
و غلیظان شدید بر گمارند
بی بی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
ناشناس ۱۷:۰۲ زمان ثبت کامنت چه ربطی به یکی بودن هویت کاربران داره؟شما اگر یه نگاه به نظرات بندازی نه فقط در اینجا ،درقسمت های مختلف بولتن متوجه خیل زیاد ناشناسها یا شناسها با پرچم یکسان میشید که تقریبا در زمانهای نزدیک به هم نظراتشون ثبت شده.شما هم به همون چیزی مبتلا هستید که طرف مقابلتون رو متهم میکنید.لطفا ادب رو رعایت کنید و اگر از چیزی عصبانی هستید جای دیگه ای دنبال خالی کردن خودتون بگردید.من هم می تونم درباره شما حدس هایی بزنم ولی مطرح کردنش اینجا درست نیست چون فقط گمانه ومعلوم نیست درست باشه.اگر درباره نظرم (اولی)اشکالی میبینید مطرح کنید وگرنه بهتره با حدسهای بیجا تعداد نظرات رو بالا نبرید.باتشکر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
کاربر بی بی بنده در زمینه ادبیات اطلاعاتی ندارم نمیتونم در مورد کامنت شما نظری بدم چون اطلاعات ادبیم کم هست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
27
7
انسانهای تندرو که غالبا میخوان زندگی تو درست مثل ادم اهنی کنترل کنن دغل بازانی که خودشونو بعد از ایات قرانی مخفی میکنن و بجز سختگیری چیزی از قران به یاد ندارن سختگیری رو بهتر از دستگیری میدونن همینها بدترین ضرباتو به اسلام میزنن
پاسخ ها
زهرا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
ناشناس 11:25 ،چقدر خوب بود با جسارت ذیل کامنتم یا در خطاب به خودم برداشت و قضاوتت رو می نوشتی و لااقل از این منظر جایی برای تحسین خود برام باقی می گذاشتید.
اما به اعتقاد من هر کسی عقاید خودش رو داره و به شیوه ی خودش زندگی می کنه و این اصلا جای بحث نداره و به هیچ کسی هم ارتباطی نداره شیوه ی تفکر و نوع زندگیش اما وقتی کسی نوع فکر و زندگی خودش رو برای آگاهی و احتمالا تبلیغش به عنوان یه سبک به رشته تحریر یا نمایش درمیاره خود رو در معرض قضاوت ها و انتقادها و یا تحسین قرار میده و هر انتقاد یا جبهه گیری ناشی از دغل بازی نیست!
و من نمی فهمم چرا باید آیاتی چند از کلام الله تا این حد به مذاق کسانی خوش نیاد و منفی بارونش کنن البته شاید هم این منفی به من تعلق گرفته!
هر چند نوع نگارشت بهم میگه نباید مکدر شد از حرفات!
زهرا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
...
تو اگر می بخوری در پس خانه ، چه به من؟
گر بیایی بر انظار ، به ما مربوط است.
تو به این کوه گنه عامل شیطان گشتی ،
شده ای نوکر دربار به ما مربوط است.
گر نبندیم بر پوزه او قلاده ،
میدرد همچو سگ هار ، به ما مربوط است.
گر تو سوراخ کنی کشتی این جامعه را ،
میشود غرق به ناچار به ما مربوط است.
مست کن لیک نبینم که تو مستی کردی
اربده ، کوچه وبازار؟ به ما مربوط است.
به جهنم که خودت را بکشی در خانه ،
در خیابان بزنی دار به ما مربوط است.
دین من داده اجازه که دخالت بکنم ،
تا نبینم زتو آزار ، به ما مربوط است.
امر معروف کنم ، نهی زمنکر بپذیر ،
تا ابد ، ترمز اشرار ، به ما مربوط است...

واقعا برای خطاب قرار دادن شما نیست!
ابراز عقیده است با بیان شاعرانه توسط شاعری که نمی شناسمش!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
اولا که اول منظور اشخاص رو متوجه شوید و بعدا نظر بدید شاید منظور شما نبودید شما هم چه سریع بشت ایات قرانی سنگر میگیرید ادم یاد قضیه عمرو عاص و بر سر نیزه زدن قران میفتد هر کسی را نتوان گفت که صاحبنظرست عشقبازی دگر و نفس برستی دگرست نه هر ان چشم که بینند سیاهست و سبید یا سبیدی ز سیاهی بشناسد بصرست هر که در اتش عشقش نبود طاقت سوز گو بنزدیک مرو کافت بروانه برست
زهرا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
ناشناس19:17 ،
عجب!
چطور یاد این حادثه ی تاریخی افتادید؟
آیا به خیال خود پیروزی کسب کردید که بخواهم متوسل به حیله شوم تا ورق برگردد؟
اصلا شما؟
عجیب این روزها و با تایپ هر کلمه یاد حدیثی از امام حسین عله السلام می افتم!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
کاربرانعزیز کم کم دارند ماهیت شماها رو میشناسند خودتونو بشت شعایر دینی مخفی میکنید و دین رو سبر انسانی قرار داده اید تا دیگر کاربران از شما حمایت کنند امام حسین با اون عظمتش زبان به نا تلخی و تهمت نزدند حتی به انهایی که مطمئن بودند انسانهای بدی هستند حال شما چگونه به خود اجازه میدهید در مورد دیگران ندانسته قضاوت کنید
حزب الله
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
وای وای وای تو جامعه همه خودشونو عقل کل میدونن همه خودشونو مامور امر به معروف و نهی از منکر میدونن میدونین ایا امر به معروف و نهی از منکر چه شرایطی داره؟به عالمی وارسته گفته بودند چرا امر به معروف و نهی از منکر نمیکنی گفته بود من خودمو لایق چنین مرتبتی نمیدونم که امر به معروف و نهی از منکر بتونم بکنم میدونین اون ایاتی که میخونین و ترجمش بفارسی نوشته شده نیاز به چقدر تفسیر داره؟وگرنه اهل بیت چرا مامور شدند برا تفسیر قران قرانی که اعراب حتی بدون نداشتن سواد با شنیدن ان معنی سطحی انرا را میفهمیدند
ناشناس
| Germany |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
ناشناس| | ۱۴:۴۸ -
کاربرانعزیز کم کم دارند ماهیت شماها رو میشناسند خودتونو بشت شعایر دینی مخفی میکنید و دین رو سبر انسانی قرار داده اید تا دیگر کاربران از شما حمایت کنند امام حسین با اون عظمتش زبان به نا تلخی و تهمت نزدند حتی به انهایی که مطمئن بودند انسانهای بدی هستند حال شما چگونه به خود اجازه میدهید در مورد دیگران ندانسته قضاوت کنید.

حالا شما چطور از بین این همه امام , امام حسین ع را انتخاب کردی؟؟؟
فکر نمیکنی خودتو مسخره کردی با این نظرت؟
واقعا بچه کودکستان مباحثه ای .حالا خودت رفتی پشت یر امام حسین ع سنگر گرفتی به بچه مسلمانها شلیک میکنی .واقعا بسیار پیش افتاده فکر میکنی . صمنا یک سئوال این انسانهای بدی که امام حسین ع .. ...اینها ژن شون بد بود ؟؟؟!!!!!!!یا سنگ الکی کسی را به سینه میزدند؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
بچه مسلمان چه واژه قشنگی / واقعا نمیدونی چرا امام حسین رو انتخاب کردم؟؟ امام حسین شب قبل از جنگ با خاموش کردن چراغ دوست رو از نارفیق و بچه مسلمان واقعی رو با بچه مسلمانی عاریه ای شناخت بنده لزومی نداره سنگر بگیرم گمنام بودم و خواهم بود سینه ای فراخ دارم برای زدن سنگ خداوندی که همواره حامی من بوده نه سنگ بنده های نابکاری چون انسانها که خود رو مسلمان میدونن
ناشناس
| Germany |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
ناشناس| | ۱۱:۵۶ -.... سینه ای فراخ دارم برای زدن سنگ خداوندی که همواره حامی من بوده نه سنگ بنده های نابکاری چون انسانها که خود رو مسلمان میدونن....

به به بسیار خوب اولیا الله هم ما را مستفیض نمودند. جناب با ذکر اسم اعظم کف دستی به پشت دست بدیگر بسا و هوئی بکش تا خداونددستان ما را هم بگیرد تکخوری در بهشت رفتن جایز نیست. ضمنا جمله شما دو پهلوست ولی با توجه به الو هیت شما حتما منظورتان کل مسلمین نبوده بلکه همین چند تا کاربری که خلاف رای و مذاق شما مینویسند. خداوند به خیر نفس و نفس پاکتان ما را هم هدایت کند .البته نه به راه شما عزیز بزرگوار. به راه همین مردم کوچه و بازار کافیست. خداوندا راضی شو به رضای ما!!؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
بر خلاف شما که ادعای مسلمانی و ارشاد مسلیمین رو داری بنده جرات ندارم خودمو مسلمان خطاب کنم فعلا داریم از حلول ملوکانه جنابعالی و البته 312 یار باقیمانده تان استفاده کرده و فیض شامل حال ما میشود
ناشناس
| Germany |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
ناشناس| | ۱۶:۳۹ -
بر خلاف شما که ادعای مسلمانی و ارشاد مسلیمین رو داری بنده جرات ندارم خودمو مسلمان خطاب کنم فعلا داریم از حلول ملوکانه جنابعالی و البته 312 یار باقیمانده تان استفاده کرده و فیض شامل حال ما میشود .....

جناب ناشناس عزیز اگر از دست ما کلافه ای مواظب باش در کلاف سردرگم خود را نیندازی جان برادر .همینکه شما ما را تکفیر میکنی برای تادیب!!!!؟؟؟؟ ما کافیست .بنا نیست عدد مقدس 313 را که در جای جای اعتقادات مسلمانان شیعه در بالاترین نقطه انتظار قرار دارد مستمسک قرار دهید.
اگر مستقیما خودمان را هدف قرار دهی البته اگر چاشنی و خرج شلیکت رسا و نه رسانا باشد ما کم کم ادب !!؟؟خواهیم شد. حتما میتوانی بدون شعار و ابهام گوئی و دست درازی به اعتقادات ...خود ما را مستقیم هدف قرار دهی .باکی نیست .بالاخره همه که نبایستی یکجور فکر کنند. حال بدون دستیازی به اعتقادات و تمسک به آیات و روایات ما را بی نصیب نگذا رید. تشکر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
عزیز برادر بنده که جنگ با کسی ندارم اینبار سنگرتو بشت باورهای شیعه قرار دادی مانند نیروهای صدام در جنگ با امریکا که جنگ رو به داخل شهرها کشوند تا مردم بی دفاع کشته بشن و امریکا رو به کشتن غیر نظامیها محکوم کنه تمسک به ایات که کار شماست با چند بیتیها و ایات قرانی بنده کمترین ادعایی در مورد اسلام ندارم بر خلاف صاحب نظرانی بر مدعا چون شماها که بالاخره تدوین سیاستهای کشوری و لشگری به عهده شماست
ناشناس
| Germany |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
ناشناس| | ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
کاربرمن من دائم مثل تک سلولی ها در حال تقسیم شدنی ؟؟ !! لیکن کپی برداری و اسکنت خیلی تابلوست این عزیز برادر را امروز تقلید کردی و خصوصا "بنده کمترین خودم را "را نمیگذارم صاحب شوی چون این ترجمه یک زبان خارجی به فارسیست و تو نمیدانی از کجا آمده است. تمام سعیت کپی برداری از کامنتهای من است تقلید خوب است ولی همراه با فهم مطلب. میدانم خیلی سعی میکنی ادبی بنویسی و ادای شعرا را در بیاوری لیکن ندانستن معنی لغات عربی خود معزلیست .
از قدیم گفته اند مرغی که انجیر میخوره نوکش کجه و
کار هر بز نیست خرمن کوفتن مرد نر میخواهد و گاو کهن
بازرنگی میخواهی مثل امپریالیست امریکا یک 11 سپتامبر در بولتن درست کنی و تاریخ را از نو بنویسی ولی خیلی ساده لوحی نمیتونی چون همه گفته ها در ذهن ها و در بایگانی بولتن موجود است.
سعی کن زیادی منو پلی بازی نکنی .یکوقت متوجه میشی همه زمینها بانکها و ساختمانها ..را خریدند موندی با یک مشت کاغذ دردست بنام اسکن!!!موضوع اصلی را یادمان نرود !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
نمیدونستم این کلمات رو تو اختراع کردی خوبه میرفتی تو اداره ثبت اختراعات بنام خودت ثبت میکردی تا یکی دیگه نرفته بنام خودش ثبت نکرده. لازم نیست من ادای شعرا رو در بیارم چون زیاد میانه خوبی به شعر ندارم ولی لازم باشه از شعر در جهت درست استفاده میکنم کل شعری که از بدو تولدت یاد گرفتی رو بگو تا بلکه خودتو وارسته نشون بدی لازم نیست در زمینه هایی که اطلاعاتی نداری حرفی بزنی چون بقول خودت ارشیو بولتن بایگانیش کرده مانند لهجه قرار دادن زبان اذری اونقدر اطلاعاتت کمه نمیدونی فرق زبان با لهجه چیه شبی قیر گون ماه بنهان شده
به خواب اندرون مرغ و دام و دده
یکی کودکی خرد چون بیهشان
زکار گذشته چه دارد نشان
دیگر این خاصیت مردار است
عمر مردار خواران بسیار است
گند و مردار بهین درمان است
چاره تو زان اسان است
خیز و زین بیش ره چرخ مبوی
طعمه خویش بر افلاک مجوی
ناودان جایگاهی بس نکوست
به از ان کنج حیاط و لب جوست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
بنده در حال تقسیم شدن نیستم ایراد از چشمان ناظره که یک شی رو چند شی و چندین کاربر رو یک کاربر میبینه البته که چشم تنها یک عدسیه و وسیله ای برای دیدن تصاویر در مغز انسان دیده میشه البته اگه مغز معیوب باشه دیدن تصاویر با اختلال دیده خواهد شد من علاقه ای به حرف زدن با کلمات عربی ندارم چون به زبان ملی خودم علاقه دارم
خروش فردوسی
خروش ایران بود
خروش قومی از نعره ناگزیران بود
بدان سروش خدایی دوباره دلهارا
به یکدیگر میبست
گسستگان را زنجیر وار میبیوست
خروش او که
تن من مباد و ایران باد
طلوع دست به هم دادن اسیران بود
خروش او خبر بازگشت شیران بود
خروش فردوسی
به خاک ریختگان را بیامی از جان داشت
همین نه تخم سخن بذر مردمی میکاشت
نسیم گفتارش
در ان بهشت خزان دیده میوزید به مهر
سلاله جم و کی را زخاک برمیداشت
دوباره ایران را میافرید می افراشت
ناشناس
| Germany |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
ناشناس| Russian Federation | ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
هرچه جلوتر میری غضنفری!!!!! تر میشی به اعصاب خودتو کنترل کن که اینقدر نچکونی!
ضمنا تو کوچکتر از اونی که بتونی جنگ قومیتی راه بیندازی .دفعه بعد راحت تر نیسی بجای کپی برداری از اشعار اسم شاعر رو بدی خودمون میزنیم اینترنت ایکی ثانیه کل اشعار و داریم.
ضمنا مطلب اصلی یادت نره امکان داره سوال امتحان باشه :
"سر خط اخلاق و جوانمردی "
ناشناس| | ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
ناشناس| | ۱۴:۵۷ -
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
غضنفر یک نام اصیل ایرانیه که اونهایی که اصالت ندارن از فهم معنی اون کلمه غافلند بنده دعوای فومیتی ران ننداختم این تویی که لهجه اذری رو مسخره کردی و در ارشیو بولتن موجوده
دونان چو گلیم خویش بیرون بردند
گویند چه غم گر همه عالم مردند
ناشناس
| Germany |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
ناشناس| Russian Federation | ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
بنده دعوای فومیتی ران ننداختم این تویی .....

کسی حالشو نداره با طناب پوسیده ات وارد چاهی که کنده ای بشود.هیچ راهی نداری مگر اینکه مثل همیشه خودت با اسم مستعاری بنا به مصلحت روز جیغ بنفش بکشی و خودت را اینبار چون لازمه از هموطنان آذری معرفی کنی ....و عقده دلتو خالی کنی .حالا یک چای قند پهلو نوش جان کن و چند بیت شعر از اینترنت کپی کن بزن توسایت.
ولــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی موضوع اصلی یادت نره
"سرخط اخلاق و جوانمردی"
۱۹:۴۳- ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
مگه همونی نبودی که به اون کاربر میگفتی که با لهجه اذری بگو کله قند و گفتی که فارسی رو نمیفهمی و در اخر گفتی فارسی رو بچسب؟ چه روش جالب ابداع کردی تماما حاشیه میری در اخر موضوع بحث رو ثبت میکنی تا وانمود کنی من حاشیه میرم؟
به رنجو سعی کسی نعمتی اورد
دگر کس و بی سعی و رنج بردارد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
بنده از اینتر نت کبی نکردم کتابخانه ای کوچیک دارم در ایام فراغت اگه تنبلی نکنم مطالعه میکنم به تو هم توصیه میکنم بجای برسه زدن در دنیای مجازی کمی مطالعه کنی و ندونسته تهمت نزنی و سعی کنی در مقالاتت قارسی و با عربی کمتر تداخل بدی به یکی از بزرگان مصر گفته بودند چرا زبان و تمدن مصر از بین رفت ولی مال ایران از بین نرفت گفت چون ایران فردوسی رو داشت
هنوز یادم هست
چهار سالم بود
که با نوازش سیمرغ به خواب میرفتم
به بانگ شیهه رخش ز خواب میجستم
چه مایهشوق به دیدار موی زالم بود
به خواب و بیداری
لب از حکایت رستم فرو نمیبستم
تنم ز نعره دیو سبید میلرزید
چه افرین به گرد افرید میخواندم
شرنگ قصه سهراب را به یاری اشک
ز تنگنای گلوی فشرده میراندم در ضمن بزرگی یا کوچیکی منو خدای بزرگ تشخیص میدن تو چکاره هستی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
در نیابد حال بخته هیچ خام
بس سخن کوتاه باید والسلام
همانند کودکانی که بار اول سوار کشتی تفریحی در رودخانه راین ذوق میکنند چوب بستنی خودشونو تو رودخونه برت میکنن جیغ میزنن
ناشناس
| Germany |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
ناشناس| Russian Federation | ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
همانند کودکانی که بار اول سوار کشتی تفریحی در رودخانه راین ذوق میکنند چوب بستنی خودشونو تو رودخونه برت میکنن جیغ میزنن......

احتمالا فرشته نجات 8 ساله ناخدا کشتیت بوده؟؟؟!!!
ضمنا الان چوب بستنی هم که برات پرتاب کردند کامل شدی برزنره بودی حالا شدی بستنی شوک و لاتی کیـــــم فقط چرا یک پا داری؟!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
اوایل که باهات بحث میکردم حس میکردم باید ادم عاقلی باشی که فقط لجباز هست اما الان به نتیجه دیگه ای رسیدم موفق باشی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
وقتی سوار یک کشتی تفریحی شدی میبینی در عرشه اونچه خبره از حمام افتاب تا سلفی و بازی کودکانی چون تو که از شعف نمیدونن چیکار کنن
ناشناس
| Germany |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
ناشناس| Russian Federation | ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
وقتی سوار یک کشتی تفریحی شدی میبینی در عرشه اونچه خبره " از حمام افتاب " تا سلفی و بازی کودکانی چون تو که از شعف نمیدونن چیکار کنن

ادامه داده ناشناس| Russian Federation | ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸ بر خلاف شما که ادعای مسلمانی و ارشاد مسلیمین رو داری بنده جرات ندارم خودمو مسلمان خطاب کنم فعلا داریم از حلول ملوکانه جنابعالی و البته 312 یار باقیمانده تان استفاده کرده و فیض شامل حال ما میشود....

البته از کسی که جرات نداره خودشو مسلمان بدونه اولا بازی و توهین به عدد 313 بسیار بسیار تعجب برانگیزه صمنا کسی با این همه ادعای اسلام بین مردان و زنان لخت عرشه کشتی که حمام آفتاب گرفته اند چکار میکند؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
اولا که بنده نیتونم قوانین دین اسلام رو در یک کشتی تفریحی در قلب اروبا جاری سازم دوما حمام افتاب مختص تنها زنان نیست چرا فکرت اینقدر منحرفه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
بنده کی به عدد 313 توهین کردم؟ مثل اینکه داری بحث رو مذهبی میکنی تا طرفدار جذب کنی میدونی مسلمانی تو شبیه مسلمانی حاج گرینوف اخراجیهاست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
میدونی معنی مسلمانی چیه؟ بله بنده خودمو لایق این نام بزرگ نمیدونم و ادعا ندارم نکنه تو خودتو مسلمان واقعی میدونی؟
باکی در جوانی شیوه بیامبری است
ورنه هر گبری به بیری شود رستگار
ناشناس
| Germany |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
ناشناس| Russian Federation | ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
میدونی معنی مسلمانی چیه؟ بله بنده خودمو لایق این نام بزرگ نمیدونم و ادعا ندارم نکنه تو خودتو مسلمان واقعی میدونی؟
باکی!! در جوانی شیوه بیامبری!! است
ورنه هر گبری!!؟؟ به بیری!! شود!! رستگار

هم زدی دین را داغون کردی هم شعر این شاعر مرحوم را لت و پار کردی .
دقت کردی هر شعری را که نتوانی از اینترنت کپی کنی و هر متنی را که نتوانی از دیگران رو نویسی کنی در هر بیتش و در هر سطرش چندین غلط مینویسی .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
مشکل از روخوانی جنابعالی هست کمی برو روخوانی کار کن
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
8
33
اما پایتخت!
قبلا هم گفته بودم چقدر حس .. بهم دست میده وقتی مخاطبت قرار میدم چرا که به این نتیجه رسیدم که مثل آب در هاون کوبیدن است و تصریح کردم : (دین شما برای خودتان و دین من برای خودم)
گفتی:
"افترا و تهمت زدن به دیگران بار منفی زیادی به زندگی آدم تحمیل میکنه و... "

چطور می تونی انقدر فراموش کار باشی وقتی مدام در کامنت هات، ده ها میلیون ایرانی رو مورد هجمه قرار دادی،تهمت زدی و صفات ناشایست بهشون نسبت دادی؟حس نمی کنی بار منفی تهمت هات تأثیر منفی روت گذاشته وشاید به همین خاطر حرف های دلسوزانه ی دیگران رو متوجه نشدی یا نشنیده گرفتی و لجوجانه اتهاماتت رو مجدداً وارد کردی و حالا معدود کاربرانی که در جریان نیستن یا باهات هم عقیده ان رو با خودت همراه کردی و اینطور مظلوم نمایی می کنی؟
خود تو چند بار نسبت به بانوان این سرزمین بی ادبانه و تنگ نظرانه سخنسرایی کردی؟
فقط امیدوارم من بعد به حرفی که می زنی عمل هم بکنی!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
من در اکثر جاها با کاربر مذبور اختلاف نظر دارم ولی احساس میکنم شما با این اقدام میخواهید برای خود طرفدار جذب کنید یادتان باشد تنها طرفدار خدا برای انسان کافیست
سرابی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
31
11
اینک اما عده ای اتش شدند بعد از کوچ کوهها ارش شدند بعضی از انها که خون نوشیده اند ارث جنگ عشق را بوشیده اند بزدلانی کز هراس ابتر شدند از بسیجیها بسیجیتر شدند تو چه میدانی تگرگ و برگ را عرق خون خویش رقص مرگ را تو چه میدانی رمل و ماسه چیست بین ابروها رد قناسه چیست تو چه میدانی سقوط باوه را عاصمی را باکری را کاوه را هیچ میدانی مریوان چیست هان؟ هیچ میدانی که چمران چیست هان؟ هیچ میدانی بسیجی سر جداست هیچ میدانی دو عیجی در کجاست
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
9
32
باید از شر خناسان به خدا پناه برد!
بنده خدا مگر تو من را می شناسی که بخواهم ریاکارانه یا مزورانه خودم را به تو ثابت کنم!؟
جالب شده ماجرا !
باید نادان باشی که احمقی را طرف صحبت خود قرار دهی! در شرایط پیش آمده من هم مقصرم که راه تهاجم شما را به روی خود گشودم تا جایی که دلتان خنک می شود می توانید با انواع و اقسام کنایه ها عقده گشایی کنید!
در دنیایی که ارزش ها ضد ارزش جلوه داده می شوند چه باک!
در کل جواب …خاموشیست!
جدیدا فضای بولتن به خاطر وجود برخی منو یاد مسیرهای منتهی به مدارس و جوان های بیکار و بی عار و مزاحم می اندازد!
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
9
30
ناشناس ۱۴:۵۰ ،
نخیر اشتباه می کنید بنده چنین قصدی نداشتم ولی اعتراف می کنم که کار اشتباهی بود پرداختن بهش چرا که در شأنم نیست با هر کسی همکلام شدن و اینطور صحبت کردن!
قضاوت با خداست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
حضرت فاطمه زهرا ع اینجوری با غرور حرف نمیزدن که تو حرف میزنی خیلی خودتو دست بالا گرفتی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
زهرا خانم

«گرامی ترین شما نزد پروردگارتان با تقوی ترین شماست»

لطفاً به کلمات و جملات خود در متنها دقت کنید و خودتان به قضاوت خود بنشینید:

(بی تو به سر نمی شود):
«در شأنم نیست با هر کسی همکلام شدن» 16:37
باید نادان باشی که احمقی را طرف صحبت خود قرار دهی!16:47
«در کل جواب …خاموشیست!» 16:37
«قبلا هم گفته بودم چقدر حس .. بهم دست میده وقتی مخاطبت قرار میدم» 20:59
«نوع نگارشت بهم میگه نباید مکدر شد از حرفات!» 15:45

خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
جناب ناشناس گل گفتی با همه این توهینها ادعای مسلمانی دارند
ناشناس
| Germany |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
ناشناس| | ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
.......
"خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل "
بازهم که نیمه کاری این را نوشتی مثل دوماه قبل!!؟؟ الیته اون بار بدون استتار
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
9
30
حزب الله ،
ممنون از تذکر شما ولی فکر نمی کنید بنده بیشتر از شما نه به اندازه ی خودتان به این مسأله و شرایط آن واقفم!؟
ریشه ی این بحث چیز دیگریست جانم!
اتذکرتان را می گذارم به حساب تلنگر!
اما همین کار شما هم ریشه در امر به معروف و نهی از منکر داردها!
اینطور فکر نمی کنید!؟
پاسخ ها
حرب الله
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
خیر این کار من امر به معروف و نهی از منکر نیست مثل شما مانند اینه که مجازات مجرم رو هم جرم بدونیند؟
حزب الله
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
شما با ان شعر نامناسب که نه بار ادبی نه بار عرفانی و نه بار دینی داشت تمامی انهایی که مایلبودند به سمت دین و حق بیایند را فراری میدهید بنده خودستایی نمیکنم و با انکه در کلاس عرفان که استاد گفته بودند از 19 به بالا نمره ندارم 19 و25 صدم گرفتم تا سنت شکنی شده باشد تا کنون جرات نداشتم به خودم بگم آمر به معروف. غرور باعث نابودی میشود البته بدبینی و تهمت هم از آفتهای ایمان میباشد لیکن بحث از خود دفاع کردن و حاظر جوابی از روی تعصب نه تفکر دو مقوله جدا هستندهر حرفه و کاری تخصص مخصوص میخواد و تخصص در ایمان هم با رفتن به کلاسهای عرفان محقق میشود وگرنه هر کسی از خودش فتوایی صادر کند سنگ روی سنگ بند نمیشود دکتری که نسخه ای صادر میکند چندین سال مرارت کشیده درس خوانده واگر تحصیل نمیکرد اگر هم نسخه ای تجویز میکرد هم خریدار نداشت هم میشد خود درمانی
سرابی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
30
11
کسی که تربیت خانوادگی نداره نمیشه کاریش کرد خوشحالم عده ای خوب ماهیت تربیت خانوادگی خودشونو نمایش میگذارند تا همه به ماهیت و ذاتش بی ببرند
سرابی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
29
11
با همانهایم که در دین غش زدند
ریشه اسلام در اتش زدند
زنده ها کمتر از مردارها
با شما هستم غنیمت خوارها
بذر هفتاد و دو افت در شما
بردگان سکه لعنت بر شما
باز دنیا کاسه خمر شماست
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
30
8
همه ما توی اطرافمون بارها شاهد بودیم که دو تا ماشین با هم تصادف می کنند. عکس العملهای متفاوتی را که رانندگان در این موقع از خود بروز می دهند می تواند نتایج متفاوتی به بار بیاورد.
به طور مثال: یکی از رانندگان که حداقل خود را بیشتر در این حادثه مقصر می داند شروع به عذرخواهی می کند و طرف مقابل را با این رفتار خود آرام می کند.
و یا این که یکی و یا هر دو راننده شروع به پرخاش می کنند. هیجان به اوج می رسد و بعضی وقتها هم دست به یقه می شوند. شاید هم کار به جاهای باریک بکشد.
در نهایت آن چیزی که بدون تغییر مانده است اصل تصادف و خسارت به ماشینها است با این تفاوت که در شکل اول هر دو راننده به شکل متمدنانه، و منصفانه موضوع را حل و فصل می کنند و در شکل دوم، دیگر نیازی به توضیح نیست که چه اتفاقاتی در پی دارد.
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
8
27
جناب حزب الله، پس شما به عنوان قاضی القضات نه آمر به معروف بنده رو مجرم شناخته و محکومم کرده بودین؟ ولی با وجود تمام این حرف ها حتی محکوم کردن مجرم و مجازاتش هم ریشه در نهی از منکر داره وگرنه چه لزومی به مجازات!؟اصلیست برای بازدارندگی و در مجازات هم با جاری کردن حکم یا حد، در پی نهی خود مجرم و سایرین از ارتکاب جرمند!
باقی حرفاتون هم از همین جنس!
تجربه ثابت کرده با کسی که تلاش می کنه تا با گوشه کنایه و غیر مستقیم پیامش رو بهم برسونه صحبت نکنم چرا که نتیجه ی خوبی نداره کاملا هم مشهوده، اما می تونم حدس بزنم این چند روز اخیر چرا مورد هجمه قرار گرفتم و باید بگم بنده به یاد ندارم تهمتی زده باشم ولی تندی چرا!؟
قبول دارم نباید به ماهیت وجودی کسی تاخت حتی اگر حد خودش را نگاه نداشته باشد، به خاطر این متأسفم و عذر می خوام اگر حس یا غرور کسی جریحه دار شد !ان شاء الله من بعد مراقب تر خواهم بود!
اما در رابطه با پایتخت و در پاسخ به حرفش در یادداشت قبلی؛ هر طور که فکر می کنم واقعا هیچ کینه و دشمنی نسبت به او در قلبم احساس نمی کنم و اگر حرفی می زنم نه به خاطر خودم یا کینه ی شخصی بلکه برای خاطر خدا و دین و اصولش استدلال می آورم که در مقابل مواضعش اجتناب ناپذیر است و مخالفان هم می توانند استدلال خود را داشته باشند و اگر نه با منفی نظر خود را نشان دهند اما کشیدن اشخاص به حاشیه به جای آوردن استدلال نتیجه خوبی در پی نخواهد شد!(البته این خود اصل و شگردیست ظاهرا)
ودر نهایت توصیه ام به هممون؛
"راستی آور که شوی رستگار
راستی از تو ظفر از کردگار"
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
سرکار عالیه بانو زهرا خانم
( البته در کنار "عجب" نوشتن شما "این سبک نوشتن ما هم دو سه هفته پیش به سرقت رفت نوشتن تیترها اول کامنت "و خصوصا آوردن جملات کاربران جهت استدلال در متن همه و همه بصورت تقلیدی به سرقت رفت از طرف کسی که میترسد از شیخ تقلید کند!!؟؟ ولی خنده دار استکه او نمیداند چرا بنده تیتر را نه همیشه بعضی اوقات اول کامنت مینویسم)

در هر حال کوتاه سخن اینکه ما در مورد "میزان ایمانمان" به دین و دیانت به هیچکس توضیح بدهکار نیستیم بهیچ عنوان .پیشنهاد من اینستکه اگر فقط یکبار متوجه شدید کسی در پی حقیقت نیست وقت خود را تلف نکنید( برعکس خود من که باید ادامه دهم تا آخر خط ) فقط اگر میخواهید در بولتن ادامه دهید حتما نظرات مشکوک را جائی یادداشت کنید و نظرات نام های جدیدی را که هربار دفعتا وارد معرکه انتقادات سطحی و توهین ها میشوند را به دقت ملاحظه کنید تا بتوانید راحت به اشتراکات؟؟!! پی ببرید.
خصوصا برای همیشه تیتر ها را هرازگاهی مطالعه نمائید بد نیست مرور را از این جا شروع کنید:
"سر خط اخلاق و جوانمردی "
ناشناس| | ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
ناشناس| | ۱۴:۵۷ - زهرا خانم شما هم ...

همانگونه که میدانید با تایپ نام استاد فرجی در جستوجوگر بولتن به اکثر نطرات این دو سه ماه دسترسی دارید. برای سیر اتفاقات جالب است
موفق و منصور باشید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
زهرا خانم توهینهای شما همه موجوده در شان من نیست با انسانهای فلان و کلی اهانت چرا جواب ایشونو اینجور میدی اون بنده خدا نگفته که قاضی هست و برای کسی حکم صادر کرده فقط گفته که امر به معروف شرایطی داره و شما با ان شعر نشان دادید توانایی امر به معروف رو ندارید با مغلطه و هوچی گری میخواهید چی رو ثابت کنید؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
نا شناس با سرور المان قضیه توهینها نیش زبانها کنایه های جنابعالی هم یادداشت شده تهمتها و ادعاهای کذاییتان که توسط مدیر سایت متوجه شدید و بجای معذرت خواهی برای انتقام شمشیر تیز کرده ای انهم برای اینکه حرفت را به کرسی بنشانی و سر مست از غرور موفقیت شاد باشیبله برای ایمانتاه به کسی توضیح بدهکار نیستید ولی گویا طلبکارید؟
ناشناس
| Germany |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
ناشناس| Russian Federation | ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
نا شناس با سرور المان قضیه توهینها نیش زبانها!! کنایه های جنابعالی هم یادداشت شده تهمتها و ادعاهای کذاییتان که توسط مدیر سایت متوجه شدید و .......

اولا مطالب شما دقیقا و دقیقا کپی برداری از مطلب خودم است و بازهم مطالب خودم را واکس زده و برعکس و وارونه کرده و به خودم تحوبل داده اید."سر خط اخلاق و جوانمردی "
ناشناس| | ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
ناشناس| | ۱۴:۵۷ - زهرا خانم شما هم ...

ثانیا البته " ظاهرا " شما نه سر پیاز هستید نه ته پیاز از راه رسیدی دو قرت و نیمتان هم باقیست نه کسی با تو تا کنون صحبت کرده ونه تبادل نظر که سینه چاک شدی .آخر پاتک تو خیلی بچه گانه است آدرس بده تا ببینیم شما با این پرچم اولین بار چه موقع با ما وارد بحث شدی .من دقیقا مطابق با رفتار کاربران و تهاجم آنان و مثل خود آنان مینویسم محترم بنویسی محترم میشنوی و کنابه بزنی کنایه میخوری و تهدید کنی فقط بهت میخندم . ضمنا مرا از بحث اصلی نمیتواتنی دور کنی .بحث اصلی این بود که مدیرت سایت شهادت دادند که از دو ای پی مختلف نوسته شده است و بعد به مدیریت سایت هم تهمت زده میشود و ناجوانمردانه آنرا به دو کابر مختلف تغییر داده و دهها سطر عقده گشادی کرده اند . زیادی تند نرو جانم در سرعتهای بالا اشتباهات فراوانی صورت میگیرد.
شما که بیشتر از صاحب عذا عذادارشدی علت چیست؟؟


و نا جوانمردانه به کاربی که ماهها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
بنده نه ته بیازم نه اول بیاز شما کجای بیازی؟ من یکساله تو سایتم ولی شما نمیدونی اخه قرار نیست همه چیو بدونی بنده با سرعت نرمال میروم لیکن این شمایید چشم بلیس رو دور دیده تخته گاز رفته سر و ته میشوید خب چطور شما خودت همیشه زیر کامنت کاربرانی که اصلا با تو نیستند زیر نویس وار و دانشمند گونه البته در نظر خودتون مرثیه سرایی و خط السیر میدهید بنده حق ندارم؟ نکند شما در این سایت حق وتو دریافت کرده ای یا با توجه به سابقه ات حق کسب و بیشه گرفته ای برای همه تعیین تکلیف میکنی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
سایت رو با جبهه اشتباه گرفتی البته تعجبی هم نداره چونکه بجای حضور واقعی و تحمل مرارتها و صدمات جنگ وارد جنگ مجازی میشوی انهم از بشت کامبیوترت و یک بترس فداکار و قهرمان از خودت ایجاد میکنی گاهی هم رمل و استرلاب کرده همزمان با چایی قند بهلو از خود بذیرایی کرده در ذهنت به خودت همان بترس فداکار افتخار کرده و میبالی
ناشناس
| Germany |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
ناشناس| | ۱۷:۱۰ -
بنده نه ته بیازم نه اول بیاز شما کجای بیازی؟ من یکساله تو سایتم ولی شما نمیدونی اخه نکند شما در این سایت حق وتو دریافت کرده ای .....
حالا چیه شدی صاحب عذا !! یک بیرق جدید دست گرفتی داری بوق میزنی مثل مسافرکشهای سابق توپخونه داد و هوار راه انداختی مسافر و همراه سوار کنی .گفتم مطلب اصلی این جنجال تو نیست این فقط عین سابق یک شگرد روشده است که کاربری ی ی ی ی!!! داره دومرتبه یواش یواش عادی سازی میکنه بعد حواس ها رو به طرف دیگه جلب میکنه /نعه عمو بحث اصلی هوچیگری و اباهی گری وشامورت بازی نیست. بحث اصلی را کاربران فراموش نمیکنند. حالا جیغ بنفش بکش ولی قبلش نفس بگیر . نفست گرم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
بیرق جدید در دست گرفته ای چه جالب دیگ به دیگ میگه روت سیاه چهار بایه میگه صل علی بیرق خودتو تو اینه دیدی؟ والا من یادم نمیاد میدان توبخونه مسافر کشها جمع بشن سنم قد نمیده اونهایی که از عصر دایناسورها و سنگواره ها موندن یادشونه امیدوارم فکرت مثل سنت قدیمی نباشه
به چهره های نهان در نهفتگان زمان
به گیو بیران هومان هژیر نوذر سام
به بهمن و بهرام
همین نه چشم و نه گوش
که میسبردم تاب و توان و هستی و هوش
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
8
24
راستش برام خوشایند نیست با کسانی با عناوین مذهبی و ادعای تقید دینی و مسلمانی حتی با وجود اختلاف نظر در تقابل باشم که این زیبنده ی مسلمانی ما نیست و نباید به خاطر اختلاف نظر(با این توضیح که ریشه ی بحث های پیش آمده ناشی از اختلاف سلیقه در نحوه ی برخورد با شکاکان و تحریف گران و شبهه افکنان باشد نه شیطنت) یکدیگر را تکفیر کنیم یا…،البته پیشتر از این طی حدیثی و توضیحات خودم تلویحا به این موضوع اشاره کرده بودم که نظراتم از روی دشمنی نیست و …که طی صلاحدید بولتن منتشر نگردید و دیروز مجددا بطور دیگری موضوع را مطرح کردم!
فکر می کنم به صلاح نزدیکتر باشه و اگر سوءتفاهمی وجود داشته باشه از بین می بره و ضمنا راه سوء استفاده رو هم می بنده!
با تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
متاسفانه بیام صلح شما هم بر است از کنایه ها توهینها اهانتها حاضر جوابیها خداوندقلب رو به همه میده ولی قلب بی کینه رو به همه نمیده
پایتخت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
24
10
وقتی نظرات رو میخونم تقریباً نیمی از آنها به موضوع مقاله ربطی نداره و کاملاً شخصی شده از جمله همین نظر خودم!
دوستان اگه دقت کنید میبینید که من سعی کرده ام از جواب دادن به اشخاصی که به خود من و نه نظراتم حمله کرده اند دوری کرده و جوابی نداده ام.
من عادت ندارم که کینه به دل بگیرم چون میدونم که کینه برای سلامت روح و جسم به شدت مضر است و برای خودم جریمه های بسیار سنگینی وضع کرده ام تا حتی فکر کینه به دل گرفتن هم به ذهنم خطور نکند! و بیشتر از اون نمیتونم تحمل کنم کسی از من کینه ای به دل بگیره و بدتر از اون اینکه اصلاً دوست ندارم در اختلاف دیگران نقش داشته باشم.
اگه حس کنم برای دوستان بیشتر مضرم تا مفید بحث ها رو ترک میکنمو دیگه کامنتی نمیذارم.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
کاربر پایتخت اولین جمله ات باز کپی برداری از نظر خود من است
آدرس "سر خط اخلاق و جوانمردی " نظرات آخر .
و در ضمن مظلوم گرائی کافیست بسیاری از کاربران برای همیشه یا برای مدتی استراحت میکنند بدون نظر خواهی از دیگران .همین الان هم فقط مثل همیشه تعریف از خود و با کنایه و احترام!! زدن طرف مقابل.
اصولا افراد از اون چیزی که نیستند دائم دم میزنند لازم نیست صدها با و بارها وبارها از خود تعریف کنی ما نتیجه را در رفتارت داریم میبینیم .کینه ای نبودن شما را در نظرات آینده ات نسبت به مردم ایران و تاریخ اسلام خواهیم
دید. امید است که با نظرات قبلی خود خداحافظی کنی و تهمتها و اهانت ها به ملت را آمار رسمی دولتی ندانی بعد مشکل کمتر و شاید حل شود.
البته چون شما را کاملا میشناسم جواب اصلی و تحقیقی این کامنت را عملا خودتان تا دو سه هفته دیگر خواهید داد.
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
20
8
جناب پایتخت
سلام
1- اگر درست به خاطر داشته باشم یک بار پیش از این وقتی صحبت از جنگ های بین نیروهای عراق، سوریه و داعش بود به این نکته اشاره کرده بودم که از نظر من فناوریهای جدید، شبکه های اجتماعی و... از آنقدر توانمندی بالایی برخوردار هستند که اگر از آنها به درستی استفاده شود و اندیشمندان و صاحبنظران کشورهای مختلف از آن به نحو احسن استفاده کنند می تواند تأثیرات بسیاری در روند این هجمه به جان و مال انسانها ایجاد کند. (نمونه این مورد را می توان در قضیۀ کشته شدن آیلان مشاهده کرد که به طور مثال کشور مجارستان اعلام کرده است که مرزهایش را به صورت نامحدود بر روی پناهندگان باز خواهد کرد) (نمونۀ دیگر هم در ایران اتفاق افتاد که کمپین نخریدن خودرو بی کیفیت تولید داخل بود * فارغ از درست و یا غلط بودن آن* که بی تأثیر نبود)
2- با نگاه بالا، نظرات هر فرد می تواند ارزشمند باشد زیرا آنچه که در ضمیر هر فرد می گذرد تنها با ارائۀ و انتشار است که به سمع دیگران خواهد رسید و چه بسا گرانقدر باشد و آگاهی افراد را افزایش دهد.
3- در اینجا باید از شما و دیگر دوستان عذرخواهی کنم اگر به خاطر نظرات بنده به شما و افراد دیگر کم لطفی شده و یا اهانتی شده است. این از روی سوء برداشتی بوده که امیدوارم برطرف شده باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
با سلام خدمت شما بانوی گرانقدر مهم اینه ادم از چشم خداوند و انسانهای دانا نیفتد و توهین نبیند وگرنه کار انسانهای نادان توهین به دیگرانه و بنده از توهین انسان های نادان اصلا ناراحت نمیشوم چونکه انها هم گناهی ندارند سطح فکریشون تا اون حده با تشکر و عذر خواهی از سایر کابران محترم که وقتشان را گرفتم
پایتخت
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
با سلام خدمت خواهر خوبم سارا خانم
بله من هم با نظر شما کاملاً موافقم و قبول دارم که فناوریهای جدید میتواند باعث آگاهی و انتشار حقیقت بین انسانها گردد. تمیز دادن بین حقیقت و دروغ بسیار آسان است چون دروغ یا دروغگو آنقدر نقطه ضعف دارد که با کوچکترین افشاگری به کلی آشفته شده و از هم میپاشد ولی حقیقت تا ابد میماند!
خواهر خوبم شما چرا باید عذرخواهی کنید! اگر اینگونه باشد پس من هم از شما معذرت میخواهم چون بخاطر من، برخی دوستان به شما هم کم لطفی کرده اند.
دوستانی که به دیگران تهمت میزنند اگر بدانند که خودشان چه لطمه ی روحی شدیدی میبینند هرگز دست به چنین کاری نمیزنند، تحقیقات علمی نشون داده که وقتی انسان به کسی حسد یا کینه میورزه ترشح هورمونها بخصوص هورمون سروتونین به شدت دچار اختلال شده که متعاقب آن ساعات خواب و بیداری فرد به کلی دستخوش تغییرات نامطلوب میگردد و همچنین میزان شادی و رضایت فرد از زندگیش به پایینترین حد خود میرسد. در این تحقیقات مشخص شده حتی اگر فرد فقط یک لحظه دچار کینه یا حسد به کسی شود و روز بعد به کلی آنرا فراموش کند باز هم این اثرات نامطلوب هفته ها و در مواردی ماهها ادامه پیدا میکنند. در مقابل کسی که حسد یا کینه ی دیگران را نسبت به خودش میفهمد فقط همان لحظه ممکن است اثرات منفی برایش داشته باشد و پس از فراموش کردنش آن اثرات منفی هم به کلی از بین میروند و اگر فراموش نکند به نوعی مصداق کینه به خود میگیرد.
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
9
19
یک بنده خدائی خیلی بیکار بود نشست فکر کرد که چکار کند که از تنهائی در آید .بهترین راه را این دید که برای خودش نامه بنویسد و آنرا بدون تمبر داخل پست بیاندازد و به این ترتیب تقریبا هرهفته حداقل پست چی!!؟ درب منزل او را میزد.و از تنهایی در می آمد ضمنا بعد از ریختن چای و در کنارش کیک بارها آن نامه را میخواند .حال اگر چند نامه بنویسد تعداد پستچی بیشتری زنگ او را میزنند.پس منتظر پست میماند.و نامه ها را متفاوت مینویسد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
دو رفیق بیکار بودند همیشه با هم بودند رفیق اولی به دومی میگه من همیشه تورو بیکار میبینم دومی هم برگشت گفت چون تو هم همیشه بیکاری منو نگاه میکنی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
با نگاهی به ساعت درج کامنتهای شما که از صبح شروع شده و تا ظهر و بعد از ظهر و شب و تا ساعات دو صبح ادامه داره میشه نتیجه گرفت شما هم زیاد باکار نیستید همانند ما بیکاران
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
8
18
دوستان اگر فرصت کردید حتما سری به مقاله استاد " سرخط اخلاق و جوانمردی "
ناشناس| | ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
بزنید تا ببینید طبق تجربه حدودا دوساله و اتفاق افتادن موضوعی برای بار سوم میتوان اکنون پیشگوئی آنروز را دید.و بار دیگر هم شگرد همین است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
خوشم میاد وقتی توی بحث کم میاری فورا مسیر بحثو عوض میکنی مثل خطوط جبه ها تا صدام در جبهه جنوبی کم میاورد فورا در جبه میانی و شمالی به خود نمایی میبرداخت انهم بعد از چند وقت انجا هم سرخورده میشد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
بیکاری بد دردیه مخصوصا برای بازنشسته ای مسن اخه جور باز نشستگی تو رو که نباید ما بکشیم برو مثل سایر بازنشستگان محترم بارک بشین یا برو مسافر کشی زیاد تو خونه بشینی با این اخلاقت میبرنت خانه سالمندان با همه بحثهامون من بهت علاقه مند هستم و از ته دلم باهات بحث نمیکنم امیدوارم تو هم اینگونه فکر کنی در مورد من
ناشناس
| Germany |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
ناشناس| Russian Federation | ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
از ته دلم باهات بحث نمیکنم ......
نه نه اصلا تو کاملا از ته ته ته دلت بحث میکنی از عمق!!! بحث هات پیداست وخدا را شکر که اینترنت 4 بعدی نیست والا کل فضای اینترنت را بخاطر عمق !!!! بحث هایت بایستی خوشبو کن میزدیم.
ضمنا بحث اصلی یادت نره :
" سرخط اخلاق و جوانمردی "
ناشناس| | ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
متاسفانه تو طاقت انتقاد از خودتو نداری علی رغم اینکه از همه انتقاد میکنی
ادمی صورت اگر دفع کند شهوت نفس
ادمی خوی شود ورنه همان جانور است
ناشناس
| Germany |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
ناشناس| Russian Federation | ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰

ادمی صورت اگر دفع کند شهوت نفس
ادمی خوی شود
ورنه همان جانور است ...شما رزومتو ادامه بده ..
ولی موضوع اصلی را فرا موش نکن
."سر خط اخلاق و جوانمردی "
ناشناس| | ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
ناشناس| | ۱۴:۵۷ - ......
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
راستش حوصله جر و بحث ندارم
چون برامد و روزگار و بیر شد
باز جانش از عجز بشه گیر شد
ناشناس
| Germany |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
ناشناس| Russian Federation | ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
راستش حوصله جر و بحث ندارم ......

تحت نام جدید چی؟؟؟؟
اشکال نداره برو بچ!!؟؟ که از سفر خارج ( از منزل ) برگشتند , مثل این دوساله به جاشون ادامه بده ولی: مطلب اصلی یادت نره .
" سرخط اخلاق و جوانمردی "
ناشناس| | ۱۹:۰۴ -
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
خیلی ارزوی رفتن بخارج تو دلت مونده؟ فکر میکنی خارج چه خبره؟نه جونم اونجورها هم که تو فیلمها میبینی با زرق و برق نیست من یک نام دارم مردای هزار چهره خودشون به همه شک میکنن کافر همه را به کیش خود بندارد تمام تلاشت اینه وجه مخالفانتو تخریب کنی روزی میرسه چهره خودت تخریب میسه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
بنده حتی اون کاربری که ادعاشو داری نمیشناسم و فقط چند باری تو سایت اسمشو دیدم خجالت بکش از تهمت زدن و افترا زدن
ناشناس
| Germany |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
ناشناس| Russian Federation | ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
خیلی ارزوی رفتن بخارج تو دلت مونده؟ فکر میکنی خارج چه خبره؟نه جونم اونجورها هم که تو فیلمها میبینی با زرق و برق نیست ........
روزی میرسه چهره خودت تخریب میسه......

فکر نمیکنم خارج خبری باشنه مگه اینکه شما بقول خودت۰۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰ بخواهی بری ..
.راستی چرا اینقدر ضدو نقیض در کامنت هات هست . اصلا از موضوع اصلی پرت شدی . از کیش شخصیت شروع کن بزن جستجوگر بولتن پیداش میکنی.
ناشناس
| Germany |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
ناشناس| Russian Federation | ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
بنده حتی اون کاربری که ادعاشو داری نمیشناسم و فقط چند باری تو سایت اسمشو دیدم خجالت بکش از تهمت زدن و افترا زدن ....
بعداز اینکه بقول خودت ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
از .. مونیخ فارغ شدی یه سر به آینه بزن میبینیش.چرا در بولتن دنبالش میگردی؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
من احتیاجی به رفتن بخارج ندارم میشه چند تا از تناقضات رو بفرمایی چون تو ادمی نیستی که عیبی از یکی بدونی و ساکت بشینی تا ابروشو تخریب نکنی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
کافر همه را به کیش خود بندارد بالاخره یوم الحسابی هم هست که همه چیز توش روشن میشه اون روز وقتی التماس کردی حلال کن یاد الان بیفت که گفتم من نه اونم نه میشناسمش
ناشناس
| Germany |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
ناشناس| Russian Federation | ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
... تو ادمی نیستی که عیبی از یکی بدونی و ساکت بشینی تا ابروشو تخریب نکنی ...
ممنون حداقل تا ندانم اعتراض نمیکنم وشما در کامنت ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰ خیلی راحت تهمت میگساری میزنی و در تمام این یکسال ونیم تهمتهای فراوان و در همین ده بیست کامنت همش تهمت و توهین ...فکر نمیکنم کسی که به این راحتی به کسی تهمت میگساری بزند اعتقادی به روز قیامت داشته باشد. اگر سیر کامنهایت را به ترتیب تاریخ فقط در این صفحه مطالعه کنی میبینی که از اوج ادعا!! به هزیز اومدی به همین راحتی . زیرا تفاوت بین ادعا و عمل بسیار زیاد است.
هر دفعه ای نوشته خودت را بخوان
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸ .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
خیر تهمت میگساری نزدم گفتم مانند سخنرانی هیتلر در ابجو فروشیهای مونیخ این تو بودی تهمت زدی که مغز من بر از ابجو هست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
من به زیر نمیام فقط ملاحضه میکنم تا بحث به کلمات بی ادب نکشه امیدوارم فرق صعه صدر رو با زیر اومدن بدونی
ناشناس
| Germany |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
ناشناس| Russian Federation | ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
بنده حتی اون کاربری که ادعاشو داری نمیشناسم و فقط چند باری تو سایت اسمشو دیدم ........

داستان ما شده داستان موش و گربه همه موشها میدانستند که مشکل اصلی و مقصر و خلافکار گربه است لیکن موشها نمیگفتند گربه میگفتند همون اسمشو نیار!!!
حالا شما از کجا فهمیدی اسمش چی بود ؟؟ گفتی : بنده ( با همون من) حتی اون کاربری که ادعاشو داری نمیشناسم و " فقط چند باری " تو سایت اسمشو دیدم. حالا اسمش چیه؟ لابد اسمشو نیار!
ناشناس
| Germany |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
ناشناس| Russian Federation | ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
خیر تهمت میگساری نزدم گفتم مانند سخنرانی هیتلر در ابجو فروشیهای مونیخ ......
ناشناس| Russian Federation | ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
ای شیطون تا نصف شب بیداری؟ ......فکر میکنی هیتلر هستی داری تو ابجو فروشیهای مونیخ قاطعانه نطق میکنی ....
متاسفانه انسانهای ترسو وبزدل خطرشان از مردان جنگجو و عیار بسیار بسیار زیادتر است زیرا مرد جنگی با جان آدمی سروکار دارد و افراد حقیر و ترسو وبزدل و حاشاکن به آبروی افراد میزنند. کما اینکه از هیچ توهینی به ملت ایران روی گردان نیستند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
اولا که نگفتم در ابجو فروشی مست کردی گفتم مانند هیتلر در ابجو فروشی سخنرانی میکنی میدونی مشکلت چیه مشکلت اینه نمیدونی ابجو فروشیها و بارها مانند قهوه خانه های خودمون محل تجمع و نشستن هم هستن در ضمن من کی به ایرانی توهین کردم؟ این تویی به زبان اذری توهین کردی با هوچی گری میخوای بقیه رو با خودت همراه کنی این حقه ها قدیمی شده همه اگاه هستن الان تو کامنتت کلی توهین کردی باز ادعا داری؟ مگه تو نبودی گفتی بهم جو رو بخور؟ واژه ی شیطون رو برای مزاح بکار میبرن نمیدونستی بدون دیگه همه ماهیت و نیتتو شناختن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
در ثانی ابرو در دستان افریننده لایزاله نه بنده های نابکار
ناشناس
| Germany |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
ناشناس| Russian Federation | ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
... میدونی مشکلت چیه مشکلت اینه نمیدونی ابجو فروشیها و بارها مانند قهوه خانه های خودمون محل تجمع و نشستن هم هستن ......
البته که نمیدانم و " تجربه " شما را شکر خدا ندارم .زیرا در جائیکه مشروبات الکلی وجود دارد شما با این ادعای الوهیت حق ورود و تجمع و نشستن نداری حتی برای سخنرانی!
ناشناس
| Germany |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
ناشناس| Russian Federation | ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
در ثانی ابرو در دستان افریننده لایزاله نه بنده های نابکار ....

ودقیقا به همین خاطر استکه تا کنون با سعی و تلاش شبانه روز ی و تقریبا دوساله نتوانستی آبروی کاربران را بیری و هر بار بیشتر آبروی خودت رفته است .حتی اطلاعات جزئی از اسلام نداری .حرف خودت را بخوان :
ناشناس| Russian Federation | ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
... میدونی مشکلت چیه مشکلت اینه نمیدونی ابجو فروشیها و بارها مانند قهوه خانه های خودمون محل تجمع و نشستن هم هستن ......
و جواب من به تو البته که نمیدانم و " تجربه " شما را شکر خدا ندارم .زیرا در جائیکه مشروبات الکلی وجود دارد شما با این ادعای الوهیت حق ورود و تجمع و نشستن نداری حتی برای سخنرانی!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
برو با نامهای بی بی و زهرا و منتظر کامنت بزار
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
نا شناس المان نازیسم با شدت هر چه بیشتر در حال هجوم به منتقدینشه یک دیکتاتوری در مقیاس کوچک اگه صاحب مقام و منصبی بود چکاری با زیر دستانش میکرد
میگن خدا گربه رو شناخت شاخش نداد
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
6
19
چقدر این شعر گویاست، روحش شاد و قرین رحمت باد حافظ شیرازی، میگه:
"خوش بود گر محک تجربه آید به میان
تا سیه روی شود هر که در او غش باشد"
و در جای دیگر می فرماید؛
"به صدق کوش که خورشید زاید از نفست
کز دروغ سیه روی گشت صبح نخست"
فکر می کنم گویاتر از هر شرحیست این ابیات!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
نخواهیم شاه از نژاد بشنگ
فسیله نه نیکو بود با بلنگ
نباشم برین کار همداستان
زخسرو و مزن بیش من داستان
این شرح گویا تر است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
بدو گفت کز دل خرد دور کن
چو رزم اورد باسخش سور کن
مرو بیش او جز به بیگانگی
مگردان زبان جز به دیوانگی
مگرد ایچ گونه به گرد خرد
یک امروز مگر بر تو بد بگذرد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
نام نیک رفتگان را ضایع مکن
تا بماند نامت بایدار
منجنیق اه مظلومان به صبح
سخت گیرد ظالمان را در حصار
هر که دد یا مردم بد برورد
دیر و زود از جان بر ارندش دمار
با بدان چندان که نیکویی کنی
قتل مار افسا نباشد جز به مار
نشکند عهد من الا سنگدل
نشنود قول من الابختیار
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
17
8
جناب محمد تقی فرجی در تفسیر هفته «بی تو به سر نمی شود» به درستی نکاتی را اشاره کرده اند که درد جوامع (از ابتدا تا کنون )بوده است.
ایشان در قسمتی از این تفسیر می نویسند:
«در بحث اسلام شناسی، هرکس مسئول و متولی عملکرد خویش است، و انسان تجربت اندیش نیک می داند که ریا و نفاق وفساد و فسق و فجور مشتی متظاهر نابخرد، هیچ ربطی به اسلام و مسلمانی ندارد، بویژه در این دنیای نامردی ها و نامرادی ها که به هیچ احدی نمی توان اعتماد کرد، و به تعبیری بسیاری در آزمون اخلاق و جوانمردی رد می شوند و احیاناً شیفتگان خدمت، تشنگان خیانت نشان می دهند، اغنیا، فقرا را زیر پا می گذارند، ارباب قدرت و ثروت،ضعیفان و مستضعفان را نمی بینند، صدرنشینان، ذیل نشینان را نادیده می گیرند، زنان و مردان، همدیکر را برنمی تابتد و برادر، برادر را نمیشناسد، یقیناً هیچ کس جای خدا نمی نشیند و اگر خدا نباشد، کار ما خراب می شود و نباید به جز خدا به هیچ کس و ناکسی امید بست، زیرا هرچه هست اوست و غیر از خدا همه سراب است.»
چه تعابیر زیبایی از درد جامعۀ ما بیان کرده اند. جامعۀ آماری و نمونه در بولتن، به عنوان بخشی از مردم که مخاطب این پیام آقای فرجی بودند و عکس العمل مخاطبان در قبال آن واقعاً خواندنی و قابل تأمل است.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
درد جامعه ما افراط وتفریط هم در فهم مسائل وهم در عمل هست.کسی متوجه موضوعی میشه وبدون توجه به اینکه خودش چه مراحلی رو گذرونده تا به این فهم برسه می خواد بقیه رو به زور متوجه درستی عقایدش کنه در حالی که نتیجه عکس میگیره.وکسی هم هست که بدون اینکه اون موضوع رو بفهمه وتلاشی برای فهمیدنش بکنه جبهه گیری میکنه وحاضر نیست گوش بده والبته حق داره چون ذات انسان با زورگویی وبداخلاقی مخالفه.ما خیلی راحت تر ازاین باید تبادل نظرات انجام بدیم ولی نمی دونم چرا نمی تونیم همدیگرو تحمل کنیم،شاید به خاطر اینه که هنوز برای نظر دادن پختگی لازم رو بدست نیاوردیم.این همه عصبانیت وکینه ورزی از طرف کسانی که ادعای دفاع از دین رو دارن برای چیه؟شاید بگین طرف مقابل توهین کرده خب شما چرا مثل اون برخورد میکنید.اینقدراز این تهمتها وتوهینها به اسلام وایران شده که دیگه باید یاد گرفته باشین چطور به خودتون مسلط باشین ودرست دفاع کنین.شما مجهزین فقط در نظر دادن عجله نکنید و یک ربع فکر کنید که چی می خواید بنویسید.هدف حاضرجوابی یا آخر همه نظرها بودن نیست.هدف نشون دادن حقانیت دین وفرهنگمون هست تا فکرنکنن همه داشته های ما بدون فکر وفقط براساس تعصب کورکورانه بدست اومده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
احسنت جناب ناشناس حرف دل منهم همین بود
ناشناس
|
Germany
|
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
7
12
در کامنت ناشناس| | ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱ دو کاربر مورد بحث کاملا بیطرفانه تفسیر شده اند که بصورت اختصار مقایسه بیطرفانه ایشان را باز مقایسه میکنیم.
اول اشکالات نفر اول :
1- نفر اول: کسی متوجه موضوعی میشه ... می خواد بقیه رو به زور!!! متوجه درستی عقایدش کنه ...
2- نفر اول : این همه عصبانیت وکینه ورزی از طرف کسانی !!که ادعای دفاع از دین!! رو دارن برای چیه؟
3- نفر اول : شاید!!! بگین طرف مقابل توهین کرده خب شما چرا مثل اون برخورد میکنید....
4- نفر اول :اینقدراز این تهمتها وتوهینها به اسلام وایران شده که دیگه باید یاد گرفته باشین!! چطور به خودتون مسلط باشین ودرست دفاع کنین
5- نفر اول: شما مجهزین فقط در نظر دادن عجله نکنید و یک ربع فکر کنید که چی می خواید بنویسید
6- نفر اول: هدف حاضرجوابی یا آخر همه نظرها بودن نیست
7- نفر اول: (نصیحت به نفر اول )هدف نشون دادن حقانیت دین !!وفرهنگمون !!هست تا فکرنکنن !!همه داشته های ما بدون فکر! و" فقط براساس " تعصب کورکورانه !! بدست اومده.

بعد خوبیهای نفر دوم:
1- نفر دوم: کسی هم هست که بدون اینکه اون موضوع رو بفهمه وتلاشی برای فهمیدنش بکنه جبهه گیری میکنه وحاضر نیست گوش بده و" البته حق داره " چون " ذات( عجب!!) " انسان با زورگویی وبداخلاقی مخالفه .( امان از دست این ذاته !!)

عجب تحلیلی شد " ذات " !!؟؟ حالا هی بعضی ها جیغ بنفش بکشند و بگویند چرا الکی میگی هی چند نفر!! به یک نفر!! ویا چند روح در یک غالب.
نتیجه اخلاقی از این کامنت :
نفر اول میخواد نظروشو بزوربه دیگران تحمیل کنه و عصبانیت و کینه ورزی اینهم نه در این کاربر با پرچم آلمان بلکه " از طرف کسانی !!که ادعای دفاع از دین!! رو دارن " باز توهین به جمع ....................................
مدیر پایگاه اين بحث واقعا  ديگر در حوصله سايت نيست و بشدت مايليم كه خاتمه پيدا كند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
فکر کردی تحلیل جالبی کردی؟ فکر کنم تو مشکلت خیلی بزرگتره از بدبینی دیگه واقعا حوصله همه رو به سر اوردی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
اگه متن اولشو میخوندی گفته بود کسی که اون موضوع رو بفهمه تلاشی برای فهمیدنش بکنه و البته نمیخواد گوش بده یعنی منظورش من بودم بنده ولی مثل شما جبهه گیری نکردم علیه حرفش و بذیرفتم کاشمنصفانه حرف بزنیم و انتقاد بذیر باشیم
ناشناس
| Germany |
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
ناشناس| Russian Federation | ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
اگه متن اولشو میخوندی گفته بودم کسی که اون موضوع رو بفهمه تلاشی برای فهمیدنش بکنه و البته نمیخواد گوش بده یعنی" منظورش من بودم " بنده ولی مثل شما جبهه گیری نکردم علیه حرفش و بذیرفتم کاشمنصفانه حرف بزنیم و انتقاد بذیر باشیم .....

آقای کاربر ... منهم میدونم منظورت یعنی منظورش شما بودید.ولی شما دقیقا بهتر میدونید چون منهم اگه خودم چیزی را بنویسم بهتر میدونم منظورم چه کسیست. مشکل حل شد .حالا میتونیم بریم سراغ مطالب جدید. و مقالات جدید.
که حوصله کاربران هم سر نرود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
بازهم شروع شد یرور اون امریکاست مال من روسیه بدبینی هم حدی داره
ناشناس
| Germany |
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
ناشناس| Russian Federation | ۲۳:۳۲ -
بازهم شروع شد سرور اون امریکاست مال من روسیه بدبینی هم حدی داره .....

هیچ چیزی ختم نشده بود که دوباره شروع بشه این کلا سیر دنیای مجازیست .
مثلا شخصی که در بورس معاملات خودرو ! کار میکند بخاطر ورود سریع به خرید و فروش خودرو حداقل بایستی 10 ال 15 خط تلفنی با سرورهای مختلف داشته باشد تا از معاملات اینترنتی عقب نماند و چون هر دم سروری یا از کار می افتد ویا شلوغ است بایستی خط عوض کرد!
نتیجه اینکه اگر شخصی تمایل و وقت و حوصله داشته باشد بعد از کار روزمره از یک محل کار و از یک میز و از 10 تا خط و سرور و ای پی مختلف میتواند در اینترنت فعالیت کند.
بایستی دقیقا به نطرات کاربران دقت کرد نه ای پی و رنگ پرچم افراد .
این فقط جهت اطلاع بود تا بدانیم ای پی و رنگ پرچم و کشور ...همه وهمه دلیل برای هیچ چیزی نیست. میتوان همان ده خط تلفنی یک شرکت را از ده مرکز سرور و یاخدمات مختلف اینترنت با ده پرچم مختلف در دست داشت آنهم روی یک میز تحریر.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
بنده نه بنگاه دارم و نه حتی اتوموبیل شخصی دارم اخرین وسیله نقلیه بنده موتور امیکو 70 بود خجالت بکش از این رفتار و توهینها البته دیگه همه ماهیت تو رو شناختن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
خدای عادل جوابتو زود میده فقط منتظر باش و بدون چوب کدوم عملت بوده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
در ضمن این تویی با دو سرور اومدی دو روز بیش دو تا منفی به نظرات من دادی اینو گفتم فکر نکنی خیلی زرنگی بنده به احدی دیس لایک نمیزنم چون قاضی فقط خداونده بنده قاضی نیستم به نظری ولو مخالف من دیس لایک بزنم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
خودت اینکارارو میکنی چون تا وقتی میای نظری ثبت میکنی یهو دو سه تا لایک بهت اضافه میشه و یهو دو سه تا دیس لایک به مخالفانت اضافه میشه خوب خودتو لو دادی
ناشناس
| Germany |
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
| Russian Federation | ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
....
کفتم ..... بایستی دقیقا به " نطرات کاربران دقت کرد نه ای پی و رنگ پرچم افراد" .
این فقط جهت اطلاع بود تا بدانیم ای پی و رنگ پرچم و کشور ...همه وهمه دلیل برای هیچ چیزی نیست. ......
و بازهم تاکید میکنم ای پی و رنگ پرچم مهم نیست فقط و فقط نظرات کاربران مهم است .
شما چه پیاده میروی چه با موتور ....مطلب شخصی شماست .برای من نظرات شما رل اصلی را بازی میکند نه رنگ پرچم و ای پی شما.

ناشناس| Russian Federation | ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
به به نا شناس المانی با اسم مستعار کامنت گذاشتی سرور المان لو دادت ...
بازهم دقت کنید سرور مهم نیست نظرات کاربران مهم است .البته مطلب حل شده است و کشدار کردن آن بی معنی است.خود دانی.
ناشناس
| Germany |
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
ناشناس| Russian Federation | ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
در ضمن این تویی با دو سرور اومدی دو روز بیش ....

شاید یکی کمه ..دوتا غمه...سه تا که شد خاطر جمع ه ...شاید هم چندین ده سرور!!؟؟ لیکن نظرات بایستی همیشه تحت یک نام گذاشته شوند و بررسی گردند. نه رنگ سرورها. مشکل ولی حل شده است.
ناشناس
| Germany |
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
ناشناس| Russian Federation | ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
خدای عادل جوابتو زود میده فقط منتظر باش و بدون چوب کدوم عملت بوده ....
جمله شما باز کپی برداری از کامنت خود من است که حدود دوماه پیش نوشتم .آدرس لازم داری بنویس تا دقیقا با ذکر جمله برایت دوباره بگویم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
البته که با چندین سرور امدن و دیس لایک دادن زیاد به طرف مورد بحث و چندین لایک به خود دادن هم مهم است یک کار ضد اخلاقی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
اولا بنده حوصله خواندن هر متنی مخصوصا متنهای غیر ادبی که فارسی رو با زبانهای دیگه مخلوط شده رو ندارم چه برسه بخوام کبی کنم طوری صحبت میکنی انگار این جملات و زبان فارسی رو هم تو اختراع کردی ما ازت کبی کردیم؟ این جملات تو جامعه ما عرفه زدنش و مختص جنابعالی نیست
ناشناس
|
Germany
|
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
5
10
ناشناس| Russian Federation | ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
البته که با چندین سرور امدن و دیس لایک دادن زیاد به طرف مورد بحث و چندین لایک به خود دادن هم مهم است یک کار ضد اخلاقی....

ضد اخلاقی ترین کار اینستکه کسی همیشه سعی کند مانند اختاپوس خودش را روی مقالات اشخاص انداخته وزمینه ای که بازحمت برای کاربران ایجاد شده را برای خود به یغما برده و با اخلاق کودکانه و تعریف از خود جو را متوجه خود ساخته و مقاله را به سایه برد.چرا که او زنده است به تعریف کردن از خود و نقل مجلس شدن.
اینبار انحراف در پیگیری مقاله را از اینجا شروع کردی و با تمام توان به پیش میبری
در صورتیکه تفسیرهفته نه خصعبلات و هنرنمائی های تو بلکه ، موضوع " بی تو به سر نمی‌شود" است .که بازهم کج فهمی تو باعث شده که فکر کنی واقعا بی تو به سر نمیشود لذا حالا حالا ها جولان میدهی .
:ناشناس| Russian Federation | ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
نا شناس با سرور المان قضیه توهینها نیش زبانها کنایه های جنابعالی هم یادداشت شده تهمتها و......

و دقیقا پس از لحظاتی همین کار که عادت توست را در متن ایلان بخواب و خصوصا واکنش اسرائیل به بیانات اخیر رهبر انقلاب انجام داده ای بدون اینکه کسی اصلا تو را خطاب کرده ویا تحویلت گرفته باشد.کاملا دروست را حفظی مثل همیشه با توهین به کاربران مزاحم کار آنان میشوی تا مقاله را به حاشیه برده و خودت را نقل مجلس کنی :
بخوان :واکنش اسرائیل به بیانات اخیر رهبر انقلاب ...ناشناس| Russian Federation | ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
بله ما اهل عمل نیستیم شما که اهل عملی چکار کردی؟ باز هم ما دو سال لب مرز برای وطنمون شب و روز بست دادیم و افتخار میکنیم برای کشورمون خدمت کردیم شما چکار کردی؟ ....
همش ادعا همش ادعاو ریا .متاسفانه درک این راندارد که سربازی اجبار است و تمام مردان در دنیا باید سربازی کنندو زنان از سربازی در ایران معافند و پز دادن و فخر فروشی سربازی در مقابل خانمها که وظیفه ای ندارند بیشتر شبیه لاف در غریبی و ....در بازارمسگران است. حالا بنشین باز از رشادتها و ریاضت ها و جریمه طلا و کرامات خود تعریف کن .
لبخند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
8
6
ناشناس با پرچم روسیه
زیاد حرفای ناشناس با پرچم آلمانو جدی نگیر و جواب اون رو نده. اون به حرفای خودش هم پابند نیستش. بهتره وقتی نوشته هاش رو میخونی فقط بخندی. از ته دل بخند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
8
5
بولتن با این جناب ناشناس آلمانی که داری،یواش یواش داری به خندوانه نزدیک میشی.یه نظر سنجی درباره این آقا بذار.
احمدرضا مسلمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
0
0
بسیار بحث مفیدی بود از استاد به خاطر تفسیر این شعر زیبا از مولوی صمیمانه تشکر می کنم
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین