کد خبر: ۲۸۵۷۰۷
تعداد نظرات: ۶۸ نظر
تاریخ انتشار:
گزارش خبرگزاری روسی از طرح ایران برای سوریه؛

ایران چگونه می خواهد داعش را قیچی کند؟

پایگاه اینترنتی روسی نوشت: ایران قصد دارد در سوریه با خلافت اسلامی ( گروه تکفیری صهیونیستی داعش) بجنگد.
گروه بین الملل: پایگاه اکسپرت در اینترنت نوشت: سرگی مانوکف در مقاله ای با اشاره به این موضوع که به نظر می رسد امضای توافقنامه هسته ای به مقدمه ای برای تغییرات بزرگ در سیاست خارجی ایران تبدیل شده باشد، چنین می نویسد: این کشور با انرژی تمام مشغول متقاعد ساختن همسایگانش است تا آن را در ائتلاف بین المللی مشغول مبارزه با «خلافت اسلامی» ( گروه تکفیری صهیونیستی داعش) بپذیرند. ضمنا ایرانیها می خواهند اجازه اقدام نه تنها در خاک عراق را داشته باشند که درحال حاضرعملا در آن مشغولند، بلکه در سوریه هم عمل کنند. 

ایران چگونه می خواهد داعش را قیچی کند؟

به گزارش بولتن نیوز، در صورتی که تهران به طور رسمی وارد ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا شود، تغییرات قابل توجهی در سوریه رخ خواهد داد. تهران با استفاده از وضع مثبتی که بعد از توافقنامه وین حاصل شده قصد دارد از نو پلهایی به سوی همسایگان سنی خود بزند که آنها را به طور سنتی دشمن خود به حساب می آورد. 

ایده پیوستن ایران و روسیه به ائتلاف بین المللی ضد جهادی طی سفر هفته پیش وزیر خارجه ایران به مسکو مورد بررسی قرار گرفت. ظریف همچنین به لبنان، کویت و قطر سفر و این موضوع را مطرح کرد. بعد از مذاکرات دوحه خالد بین محمد العطیه وزیرخارجه امارات از ضرورت گفت و گوی جدی با ایرانیها در زمینه امنیتی سخن گفت. از سوی دیگر به تازگی حسین امیرعبدالهیان معاون ظریف به منظور بررسی اوضاع پیرامون خلافت اسلامی سفر بسیار غیرمنتظره ای به ریاض انجام داده است. به گزارش روزنامه ایندیپندنت، دیپلماتهای ایرانی تاکید می کنند که هدف اولویت دار آنها پایان دادن به جنگ یمن است که ائتلافی تحت رهبری عربستان در آن مواضع حوثی های متحد ایران را هدف حملات هوایی قرار می دهد. مسلم است که ایران برخلاف ائتلاف ضد «خلافت اسلامی» قصد پیوستن به این ائتلاف را ندارد. تهران نقاط قدرتی برای نشان دادن به بقیه اعضای ائتلاف ضد جهادی دارد که حدود یک ماه است با همراهی آمریکا درعراق با واحدهای خلافت اسلامی می جنگند. در حالی که هواپیماهای آمریکایی مواضع جهادی ها را از هوا مورد حمله قرار می دهند، واحدهای شیعه تحت حمایت ایران نبرد زمینی را با آنها ادامه می دهد. 

ایران چگونه می خواهد داعش را قیچی کند؟البته مقامات پنتاگون تاکید می کنند که پشتیبانی هوایی واحدهای شیعه تحت امر دولت عراق را تامین می کنند. مقامات ایران هم به همکاری با آمریکا و انجام دادن عملیات مشترک با نیروهای این کشور اذعان نمی کنند. تهران ضمن جنگیدن با «خلافت اسلامی» در عراق می خواهد همان کار را در سوریه هم انجام دهد. ایندیپندنت به نقل از یک دیپلمات بلند پایه ایرانی می نویسد: «در حال حاضر عملا مرزی بین عراق و سوریه وجود ندارد. مقر خلافت اسلامی در سوریه واقع است و به همین دلیل محدود کردن عملیات نظامی به مرز عراق به تنهایی اشتباه و غیرموثر است. به همین دلیل است که انگلیسیها مایلند برای بمباران مواضع جهادیها نه تنها در عراق و بلکه در سوریه به آمریکاییها بپیوندند. ایران می تواند بر خلافت اسلامی پیروز شود.»

به نوشته سرگی مانوکف البته ایده مشارکت نیروهای ایرانی در نبرد با تروریستهای مستقر در سوریه مخالفان زیادی دارد. به عنوان نمونه شورشیان سوری مشغول مبارزه با حزب الله لبنان حامی بشار اسد تحت حمایت تهران به شدت با این طرح مخالفند. مخالفان سوری با حمایت واشنگتن همچنان بر کناره گیری حتمی اسد از صحنه سیاسی اصرار دارند و ایران با وجود شایعات فعلا قصد ندارد دمشق را رها کند. 

بعید است مقامات اسرائیل هم که ایران را دشمن اصلی خود می دانند با حضور نیروهای این کشور در سوریه موافقت کنند. بدون تردید آنها تمام تلاششان را به کار می گیرند تا واشنگتن را متقاعد کنند جلو ورود ایرانیها را به سوریه بگیرد. 

در هر حال در این اواخر مرحله جدید حل و فصل مناقشه سوریه شروع شده و نخستین مذاکرات سه جانبه برگزار شده در این زمینه بین روسیه؛ آمریکا و عربستان حکایت از مسائل زیادی دارد. مقامات مسکو مخالف ایجاد ائتلافی برای مبارزه با تندروهای اسلامگرا نیستند که نقش اصلی را در آن ایران ایفا کند. سرگی لاورف وزیر خارجه روسیه در ماه ژوییه اعلام کرده امضای توافقنامه هسته ای با ایران تا حد زیادی مانع مصنوعی را که بر سر راه ایجاد ائتلاف ضد خلافت اسلامی وجود داشت برطرف کرده است. 

به گفته ظریف خطر رو به افزایش افراط گرایی خشونت آمیز و بربریت علنی به منزله خطر مشترکی برای ایران و روسیه است. این خطر را افراد نقاب داری دامن می زنند که اقدام به غارت و تخریب تمدنهای باستانی می کنند و برای مبارزه با این چالش به اقدامات تازه ای نیاز است.

ایران چگونه می خواهد داعش را قیچی کند؟به نوشته تحلیلگر البته سر راه ایجاد ائتلاف موانع بسیاری وجود دارد ولی مقامات تهران می گویند تغییر موضع غرب و برخی کشورهای عربی موجب خرسندی آنهاست. به عنوان نمونه جان کری از ضرورت تغییر سیاست در سوریه به منظور مبارزه موثرتر با خلافت اسلامی سخن گفته و وعده داده است نقش ایران را در این مبارزه با سرگی لاورف بررسی کند. فدریکال موگرینی رئیس دستگاه دیپلماسی اتحادیه اروپا به نوبه خود معتقد است توافقنامه هسته ای با ایران زمینه اطمینان تازه به مبارزه با خلافت اسلامی را ایجاد می کند. 

نویسنده مقاله در خاتمه چنین می نویسد: وقتی ایرانیها از تغییر در کشورهای عربی سخن می گویند، در وهله نخست منظورشان مصر است که از برنامه قبلی رهبری عملیات زمینی علیه حوثیهای یمن صرفنظر کرده است. مبارزه با متحدان خلافت اسلامی در سینا حالت فرسایشی پیدا کرده و روز به روز خونبارتر می شود. به عقیده محمد حسنین هیکل روزنامه نگار، کارشناس سیاسی برجسته و مشاور سیاسی سابق جمال عبدالناصر رئیس جمهور فقید مصر، جای تعجب ندارد که السیسی ایران را شریک راهبردی می داند و پیشنهاد میانجیگری در برقراری ارتباط بین آن و ریاض را مطرح کرده است. 

همان دیپلمات ایرانی در گفت و گو با ایندیپندنت تاکید کرده: زمان آن رسیده است که اختلافهای قبلی کنار گذاشته و تلاش مشترکی در برابر دشمن مشترک به کار گرفته شود. دستیابی به توافق بسیار دشوار در زمینه هسته ای میسر شده است. چرا نمی توان در مورد جنگ مشترک با تروریستهای «خلافت اسلامی» به توافق رسید؟

انتهای پیام/ 
منبع: بولتن نیوز

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۶۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
3
32
يك اصل ثابت شده طبق شواهد اين است كه آمريكا خود بصورت محرمانه رهبر گروه داعش هست حالا ايران چگونه مي خواهد با آمريكا درجهت مبارزه با داعش ائتلاف كند؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
یجوری میکنه دیگه وارد جزئیات نشو
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
اشتباه استراتژیک
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
3
18
فیلم سینمایی ساولان به تهیه کننده گی یدالله صمدی را نگاه کنید و نقش آمریکا را در مبارزه با داعش در آن ببینید که چگونه آمریکا منافقانه عملی می کند . ( مقایسه کنید )
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
2
21
نام اسلامی بر این گروه گذاشتن اشتباه محض است
ناشناس
|
-
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
19
12
مسایل مربوط به عراق-سوریه-داعش چه ربطی به ما دارد اگه میتونیم مشکلات خودمون حل کنیم
پاسخ ها
خرداد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
دوست عزيز...با سلام...ضرورت حل مشكلات داخلي كه 100درصد لازم و در اولويت ميباشدولي توجه فرماييد كه مسايل عراق سوريه داعش هم مشكلات اينده ما خواهد بودو يكروزي تفكرات داعشي بود كه باعث شد عراق به كشورمان حمله نمايد...همه فكر ميكنند تقويت توان دفاعي ما بخاطر اسراييل است در صورتيكه شايد نبرد بعدي با يكي از همسايگان ايران باشدو لذا رصد و پيگيري سياسي و نظامي داعش عراق و سوريه و ساير گروههاي نوظهور لازم و مهم است ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
جناب خرداد با ورود ایران به جنگ داعش این گروه تروریستی اقدامات مخربی علیه ما انجام میده چرا ما با هزینه بسیار با این گروه در بیفتیم؟ بزارید کشورهایی مثل عربستان و امریکا و دیگران درگیر بشن اگه دیدیم داعش داره علیه منافع ما اقدام میکنه درگیر بشیم بهتره اونم در حد کمک به عراق و سوریه در جهت مبارزه با داعش
بوا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
تعجب میکنم که هنوز ادمهایی با این تفکر وجود دارن
ناشناس
| Germany |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
ناشناس| -| ۱۱:۴۹ مسایل مربوط به عراق-سوریه-داعش چه ربطی به ما دارد اگه میتونیم مشکلات خودمون حل کنیم....
من با نظر شما موافقم. ... امریکا اگه راس میگه یه فکری برا دلارش بکنه که هرروز داره گرونتر میشه این که مهمتره تا کدخدائی و دخالت در دنیا!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
این هم یکی از مشکلات ماست. البته یکی از بزرگترین مشکلات ما. غربی ها خودشون حریلف ایران نیستند به خاطر همین می خواهند از طریق داعش و بدون کمترین هزینه به ایران ضربه وارد کنند. باید هوشیار بود
پایتخت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
25
8
به نظر میاد گروه داعش بصورت زیرکانه ای در راستای اهداف ایران داره عمل میکنه
مدیر پایگاه هرگز ! همه قراين وشواهد نشان مي دهد كه هدف اصلي ونهايي اين گروه افراطي و مرموز وخشن ايران و شيعيان است و در واقع نشان داده است كه كوچكترين انگيزه اي براي اصطكاك و نه جنگ ونه حتي مخالفت تبليغي با اسراييل را ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
جناب پایتخت خواهشا حرفهای العربیه سعودی رو تکرار نکن اگه داعش در جهت منافع ایران چرا تا بحال چند سردار ایرانی رو ذبح کرد بعضی گروه‌های مخالف حکومت اسد هم گاهی میگن داعش در خدمت اسد چرا داعشی که در خدمت اسد اینهمه سرباز سوری رو ذبح کرد ضمنا ایران به درخواست دولت عراق هم مواضع داعش رو بمباران کرد و هم در عملیات زمینی برای آزادسازی تکریت به ارتش عراق کمک کرد حیدر العبادی نخست وزیر عراق هم گفت ایران اولین کشوری بود که در جنگ با داعش به عراق کمک کرد
خرداد
| United States |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
پایتخت با سلام...چطور به چنین دیدگاهی رسیدی....؟در راستای اهداف ایران یا در راستای هدف قرار دادن ایران.....؟نگاهی به طرفین جنگ و ناظرین جنگ داشته باشید...
مجرد
| France |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
دقیقا داعش هم یه گروهی مثل طالبانه که هروقت از هرجا پول و مواجب بگیرن از اهداف اونا حمایت مستقیم یا غیر مستقیم میکنن.بولتن خودتم میدونی داعش اصلا برای ایران برنامه ای نداره و فقط داره رجز میخونه.داعش همین الانشم برای عربستان بیشتر برنامه داره تا ایران.
مدیر پایگاه كمي در اطراف خبرها دقيق شويد به سخن ما خوهيد رسيد
پایتخت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
آخه اسراییل هم داره در راستای اهداف ایران عمل میکنه، منظورم کنترل اعراب است.
مدیر پایگاه چگونه ممكن است يك دولت جعلي و خشونت طلب هم راستاي دشمن خود عمل كند ؟ استراتژي ايران نابودي اسراييل است و اين دولت از هيچ كس به اندازه ايران هراس ندارد . درضمن بسياري از دولت هاي عرب به قول عوام نزده مي رقصند و نيازي به كنترل اسراييل ندارند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
پایتخت سرت و از بی بی سی و رسانه های معارض ایران دربیار بیرون اسراییل روابط گرم و صمیمانه ای با مصر و اردن و امارات و قطر و حتی عربستان داره اسراییل پارسال در حمله به مقر جهاد مغنیه پسر عماد مغنیه هم اون و هم چند افسر ایرانی رو کشت اگه با ایران روابط گرمی داره چرا به افسران ما حمله کرد برعکس تنها کشوری که سالها به تنهایی مقابل اسراییل ایستاد سوریه بود در ترور دانشمندان هسته ای هم که نقش اسراییل کاملا مشخص خودشون عملا برعهده گرفتن مسئولیت ترور دانشمندان هسته ای رو
پایتخت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
خطاب به ناشناس ۲۲:۰۶، خرداد و ناشناس ۱۳:۴۱
سلام به همگی
دوستان میدونم باورش سخته ولی بخدا قسم من اصلاً فکر نمیکردم که این رسانه ها هم نظر منو دارند! یعنی وقت نمیکنم برنامه هاشونو ببینم، آخه مگه میشه آدم هم درس بخونه، هم کار کنه و هم واسه استراحت و تفریحش برنامه داشته باشه اونوقت وقتی بمونه واسه دیدن اینگونه برنامه ها؟!!
من کاملاً بر اساس نظر شخصی خودم اینو میگم و با کنار هم گذاشتن تاریخ معاصر ایران و روی کار آمدن داعش به این نتیجه رسیدم که از نظر خودم امکان درست بودنش از 1 درصد هم کمتره و نمیتوان براساس برخی مشابهات نظر کلی داد.
به هر صورت داعش و اسراییل خواسته یا ناخواسته، با مهار کردن اعراب منطقه دارن به ایران کمک میکنن. ولی هر دوی آنها روزی نابود خواهند شد چون دستشان به خون انسانها آغشته شده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
سلام پایتخت ناشناس ۱۳:۴۱ هستم ببخشید برداشتم این بود که براساس حرف اونا داری نظرمیدی ولی شما که از مهار اعراب حرف میزنی هسته اصلی داعش از خود اون اعرابی که فکر میکنی داعش مهارشون کرده تشکیل شده اکثر تروریستهای انتحاری داعش تبعه سعودی هستن ابراهیم عیسی" از چهره‌های رسانه‌ای معروف مصر، عربستان سعودی را به انتشار افکار تروریستی از طریق فتواهای رسمی هیات عالی علمای سعودی متهم کرده مصر کشوری که شیعیان درش تحت فشارن عیسی گفته کتابی به نام "فتاوای البلد الحرام"بین زائران حج از طرف عربستان رایگان در میان حجاج توزیع میشه(احتمالا حجاج عرب)،این کتاب در برگیرنده فتواهایی است که تفاوتی با فتواهای داعش نداره و تا حالا 5000 تبعه سعودی خودشون و در عراق و سوریه منفجر کردن داعش و اسراییل چه خواسته و چه ناخواسته علیه ایران دارن کار میکنن شاهدشم افسرانی که کشته شدن دختر صدام هم در ابتدای پیروزیهای بازماندگان صدام و داعش در الانبار از عربستان و قطر برای کمک به داعش تشکر کرد عربستان و قطر سیاستهاشون کاملا علیه سیاستهای ایران داعش داره نیروهای اسد رو متوقف میکنه همین امروز در خبرها اومد خبرنگار ایرانی در لاذقیه سوریه زخمی شد لاذقیه دست کیه داعش نتانیاهو هم که همین چند وقت پیش پیغام داد برامون علیه برنامه هسته ای اسراییل و دولتش هیچوقت به نفع ایران کار نمیکنه
منتظر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
پایتخت شما که وقتی برای دیدن این برنامه ها نداری پس چجوری از اخبارداعش مطلع شدی؟ نکنه کلاغی داری که واست خبرمیاره؟!!یا شایدم کار و درس شما که اینقدر روش اصرار داری یه جورایی مستقیم با خود خبرسازها رابطه داشته باشه؟
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
۱۷:۵۹پایتخت : به نظر میاد گروه داعش " بصــــــورت زیــــــرکـــــانه ای "در راستای اهداف ایران داره عمل میکنه....

نظرات کاربر پایتخت با اینکه سعی میکند خودش را هالو , وساده جابزند به هم پیوسته است و حساب شده!!؟؟ لیکن صداقت آشکار نویسی در او مرده است و از کنایه زدن استفاده میکند که اگر کسی به او اعتراض کرد بتواند با بهانه و مغلطه از زیر پاسخ و مسئولیت آنچه گفته است فرار کند. .نظرات قبل او را بخوانید دقیقا متوجه میشوید از نظر او داعش کیست بو گندوها چه کسانی هستند و پرچم سیاه داعش را که دردست دارد و پرچم صلح جهان بدست کیست.... او رژیم جنایتکار غاصب و ایران را دریک طراز قرار میدهد.
لیکن جناب منتظر ۱۱:۵۴ - بسیار بسیار زیرکانه و حساب شده جواب پایتخت را داده و او را از نیمکت هالوها بلند کرده و به بالای برجک میلاد! برده تا همه او را ببینند : پایتخت شما که وقتی برای دیدن این برنامه ها نداری پس چجوری از اخبارداعش مطلع شدی؟ نکنه کلاغی داری که واست خبرمیاره؟!!یا شایدم کار و درس شما که اینقدر روش اصرار داری""" یه جورایی مستقیم با خود خبـــرســـازها رابطه داشته باشه؟ """
خبرسازها ! بسیار جالب
کاربر پایتخت تا کنون دهها بار نوشته که فقط یکساعت درروز وقت ورود به دنیای مجازی را ندارد!! و طبق قول و خبر ماه او فقط تا آخر ماه گذشته فرصت داشت و اکنون سه ماه سه ماه سفر گردش و لذت بردن خارج ( از منزل) را در دستور کار دارد !؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
نا شناس المانی به نظر من تو خیلی ادم بدبینی هستی البته ببخش حرفمو رک گفتم
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
ناشناس| | ۲۰:۱۰ -
نا شناس المانی به نظر من تو خیلی ادم بدبینی هستی البته ببخش حرفمو رک گفتم.
ناشناس آلبانی بسیار خوب کردی حرفتو رک گفتی از این بهتر نمیشه .ما اینجا دور هم جمع نشدیم برای هم چیستان بنویسیم .من بد بین یا خوش بین باشم در تجربه دوساله ام با افراد در این سایت تاثیری نمیگذاره .بنده به اندازه کافی متوجه هستم فلان کس با گفتن" ز " میخواد بره زورخونه!!! چون دائم دارم باهاش بحث میکنم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
ناشناس المانی برای خودت اسفند دود کن .
مجرد
|
France
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
25
3
داعش رو کم کم باید به عنوان یک کشور قبول کنید.چاره ای نیس.یه دولت افراطیه سلفی مزخرف دیگه
مدیر پایگاه هرگز ! اين گروه خونخوار دست نشانده بايد از بين برود .
پاسخ ها
پایتخت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
چقدر ما بدشانسیم که دورتادورمون افتاده دست یه مشت وحشیه بوگندو
ناشناس
| Canada |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
بوگندو چجوری حس کردی؟
ناشناس
| United States |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
چقدر بدم میاد از کسایی که ظلم رو قبول میکنن
داریوش خوشحال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
3
23
(برو قوی شو اگر راحت جهان طلبی)
زمان جنگ با صدام ، مردم خوزستان ، زن و مرد ، جلوی ارتش صدام ایستادند و مقاومت کردند ، چطور میشود با مردم سوریه و عراق قیاس داد ، در خیلی از شهر های بزرگ سوری مردم از بشار اسد حمایت نکردند ، حتی از شهر خود آواره شدند که از اسد حمایت نکنند ، مردمی که نسبت به خاک کشود خود احساسی اینچنینی دارند عاقبت شان چیست ؟حتی در عراق ، تکریت نیز شرایطی مشابه ، در شهرهای غربی عراق حاضر به همکاری دولتهای خود نشده اند ، دوستان عزیز من ، این گروه خونخوار (بقولی داعش)این را میدانند که پرچم سیاه کثیف خودرا کجا قرار دهند ، (جایی که اختلاف هست )اگر برای ایران برنامه ای هم داشته باشه جرعت این کار رو نداره چون روز به روز ما قویتر شده ایم این رو اثبات کرده ایم و جهانیان میدانند
پاسخ ها
سرابی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
احسنت
ناشناس
| Germany |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
+++
+++
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
7
18
ایران چگونه می خواهد داعش را قیچی کند؟
والا من خیاط نیستم قیچی کاریم خوب نیست فقط نظرات را خواندم دیدم داعش به ایران حمله نمیکنه چون خودیه !!!؟؟؟ دلم قرص شد بعد یک کامنت نوشتم اینطوری :
همانگونه که میدانید و میدانیم کارها تقسیم شده است!! و هر سایت ارزشی بسته به بزرگی آن حداقل یک کاربر بنام "من " دارد .
اشخاصی از منزل و بعد محل کار و از کامپیوتر دوستان ویا کافی شاپ ها چهارتا اسم برای خود انتخاب کرده و یکی را بانام ثابت و دومی را بانام فرعی و دوناشناس ! خودشان مینویسند و جواب میدهند و خودشان را تشویق میکنند و اگر اوضاع خیط شد مظلوم نمایی کرده تا دیگران از آنها دفاع کنند! و موقعیکه کاربران از آن شخص !( چهار وجهی ) دفاع میکنند به کامنتهای کوتاه ""تشکر و ممنون"" بسنده کرده و کنار مانیتور به نوشیدن قهوه و چای و کیک مشغول هستند و زراعت خود را تماشا میکنند.! بسیاری از افرادیکه از ارث یا کار ... ثروتی دارند گذاشته اند بانک 24 درصدی و یا بورس و " ول میگردند " و حوصله شان سر میرود لذا دائم با اسامی مختلف در سایتها پرسه میزنند زیرا کاری ندارند تا روز را شب کنند و شب را روز .البته سعی میکنند با حرکت حلزونی دوش و کرم و ژل و تیغ صورت و نرمش!! در رفتار و اخلاق نه نه همین بشین پای مانیتور دیگه پانشو صبحگاهی ساعات را سپری کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
ای کلک نکنه تو هم 4 تا وجه داری؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
نا شناس المان هوالشافی
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
این معلومه که هر کسی دیگرانو با بیمانه خودش سنجش میکنه از قدیم گفته اند کافر همه را به کیش خود بندارد من اگه ادم تنبل و بیکاره ای باشم همه رو به همون چشم خواهم دید اگه خودم ستون 5 دشمن و بدبین باشم همه رو به اون حالت خواهم دید خدایا اگر من روزی به این بیماری بارانویید دچار شدم مرا شفا ده امین
ناشناس
| United States |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
ایرانی یه خرده چشمهات رو باز کن فقط یه خرده.کسی که ستون پنجمه بقیه رو هالو فرض میکنه چون خودش رو خیلی زرنگ میدونه.واسه همین خیلی ساده لوحانه خودش رو لو میده.شما فقط کافیه تو نظراتی که میده دقت کنی والبته اون رو نه با معیار خودت بلکه با معیار بصیرت دینی بسنجی.
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
دوست امریکایی چشمای من بازه و من معیار خودمو معیار سنجش قرار نمیدمبصیرت دینی تنها بدرد نمیخوره باید همگام با شرایط جامعه باشه مثلا زمان صدر اسلام زنها روبنده هم مینداختند ولی الان نمیشه گفت که به زنها روبنده بیندازید چون شرایط جامعه ها طی گذر زمان فرق میکنه موفق باشید
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
من آمریکایی نیستم.می تونستی یه چیز دیگه هم بنویسی.اتفاقا بصیرت دینی در هر زمانی چار چوب های خاص خودش رو داره ودر یک زمان خاصی تعریف محدودی نداره.مثالی که زدی ربطی به بصیرت نداره.حکم فقهی حجاب بوده.ممکنه کسی باحجاب باشه یا نماز وروزه وحج رو انجام بده ولی بصیرت نداشته باشه.
ناشناس
| Germany |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
ناشناس| | ۱۹:۳۷ - ای کلک نکنه تو هم 4 تا وجه داری؟
شما با مواجهه با یک وجهش شکه شدی منتظر وجوه دیگش نباش . وجه اول نظر وجه دوم ......
ناشناس
| Germany |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
ایرانی| | ۱۹:۵۹ - این معلومه که" هر کسی " دیگرانو با بیمانه خودش سنجش میکنه.... دقیقا مثل کاربر ۱۹:۵۹

داداش از قدیم گفته اند چوب را که برمیداری گربه دزده فرار میکنه ..خوب این چه ربطی به کامنت ۱۹:۵۹ داشت .واقعا که نوبره !
مگه تو اسم برده بودی ؟ نه والا نه بلا نه ملی!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
با این اوصاف وجهه هات زیاد میشه مکعب
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
اگه من داداش تو باشم و اگه من گربه دزده باشم تو هم داداش گربه دزده ای من بخاطر خودم نگفتم داداش گربه دزده بخاطر بقیه گفتم چون ندونسته حرف زدن کار بدیه
ناشناس
| Germany |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
ایرانی| | ۰۰:۲۷ -
...." ندونسته حرف زدن کار بدیه " ..
به همین شعار خودت که برای خودت نگفتی ولی برای دیگران گفتی اگه عمل کنی عاقبت به خیر میشی میشی
ناشناس
| Germany |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
ناشناس| ۰۰:۲۴ -
با این اوصاف وجهه هات زیاد میشه مکعب ....

مشکلی نیست کسی مکعب شود تازه میشه حبـــــه قنــــــد !
.شما سعی کن از این کعب الحباری که هستی بیرون بیای . مشکلت حل میشه میشی کله قند البته الان به لهجه شیرین آذری کله قند هستی .
ناشناس
| Germany |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
البته در صدر اسلام کسی روبنده نمی انداخت از صدر اسلام کلی طول کشید تا قوانین اجراشد .مردمان قبل از اسلام یا مسیحی بودند یا یهودی که پیروان هر دو آئین حجاب درست و حسابی داشتند و کلا مردمان قدیم بی حجابی را فقر و بی کلاسی و دربدری میدانستند و برقعه و روبنده و و پوشش از قبل از اسلام بوده و بیشتر سنت مردمان قدیم بوده و در ایران باستان به نقل از تاریخ , ذرتشتیان و کلا ایرانیان پوشش چادر را داشته اند و نوع چادر گرانقیمت.. مانند دامنهای هزار چین فنر دار قدیمی متعلق به اشراف و متولین بوده تا خود را از دید مردم عادی بپوشانند و راحت تردد نمایند .کما اینکه زنان متول بر تخت روان یا تاکسی سرویس سرپوشیده از جائی به جائی میرفتند.
حجاب در اسلام کاملا تعریف شده است و قرص صورت و دستها تا مچ دست و پاها تا قوزک پا میتوانند پوشیده نباشند.
ضمنا مردان هم لباس پوشیدنشان آداب و دستور دارد.
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
نا شناس هلندی حجاب یکی از شاخه های بصیرت دینی هست کلا اصول دین شاخه هایی داره کسی که حجاب داره دو نوعه اولی از اجبار دومی با میل باطنی دومی رو میشه گفت بصیرت دینی داره در مورد حجاب اولی رو نه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
از قدیم گفته اند همون خشکبار معروف که توش خالیه دهن باز کند رسوا شود و بعضیها با باز کردن تراوشات ناسالم مغزیشون هویت خانوادگی خودشونو در انسار عموم به نمایش میگذارند
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
ناشناس المانی اولا که اذری لهجه نیست زبانه دوما کله قند بودن بهتر از برج زهرماره تا دیگرانو ازرده کنم شیرینم افکارتو از..
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
من سعی میکنم عمل کنم نه اینکه مانند بعضیها وانمود به عمل کردن کنم
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
نا شناس المانی یه جا میگی کلی طول کشید تا قوانین اسلام و حجاب روبنده جاری بشه بعدا میگی از قبل اسلام حجاب بوده تکلیف خودتو. مشخص کن
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
من هلندی هم نیستم دوست ایرانی.اون پرچم به خاطر سروره.گفتم ممکنه.حرفم کلی نبود.مطمئنا بعد از بصیرت دینی حجاب میاد.بصیرت شناخت دوست ودشمنه و فکر کنم بدنید در هر زمانی ویژگی های خاص خودش رو داره.اگر باما هم عقیده نیستید که هیچ ولی اگر هم عقیده اید در حرفها ونوع نوشتن ها بیشتر دقت کنید.با تشکر
ناشناس
| Germany |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
ایرانی| ۱۴:۳۱ -
نا شناس المانی یه جا میگی کلی طول کشید تا قوانین اسلام " و حجاب روبنده جاری بشه " بعدا میگی از قبل اسلام حجاب بوده تکلیف خودتو. مشخص کن ...
مشکل شما کاربر آلبانی اینه که حتی با زبان فارسی هم مشکل داری! وقتی یک جمله ساده را نفهمی انتظار نباید داشت مسائل پیچیده را درک کنی .
جمله را بخوان و سعی کن مثل کاربر من من جملات را آنطور به هم مریز تا به مقصدت برسی.
جمله این است: البته در صدر اسلام کسی روبنده نمی انداخت از صدر اسلام کلی طول کشید تا قوانین اجراشد .مردمان قبل از اسلام یا مسیحی بودند یا یهودی که پیروان هر دو آئین حجاب درست و حسابی داشتند و...

قوانین حجاب ربطی به روبنده ندارد زیرا روبنده جزو حجاب نیست. جمله اضافی را که برای نیل به مقصود نوشتی حالا میتونی فراموش کنی.
ناشناس
| Germany |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
۱۴:۲۳ - ناشناس المانی اولا که اذری لهجه نیست زبانه ....
کاربر آلبانی گفتم مشکل در فهم زبان فارسی داری عزیز .چطور یک هموطن ترک آذری دو کلمه " کله قند " را به زبان ترکی بخواند ؟؟؟؟ فارسی , فارسی را دریاب با گفتن حلوا حلوا که دهان شیرین نمیشود .و با گذاشتن نام ایرانی روی خود فارسی آدم که خوب نمیشود.
ناشناس
| Germany |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
پایتخت ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
خطاب به ناشناس ۱۵:۲۱
شاید دو سه باری فراموش کرده باشم که نامم رو تایپ کنم و لذا بعنوان ناشناس نظرم منتشر شده که اتفاقاً هیچکدام از آنها در پاسخ به تو نبوده است..........
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
بحث رو عوض نکن اذری کجا لهجه هست؟ اگه اطلاعاتت کافی نیست نظر غلط نده مشکل از فهم بنده نیست مشکل از فهم گوینده هست که اساسا اشتباهشو قبول نداره
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
اولا که من اذری نیستم کرد هستم که امثال تو میخوای زبان و لهجه اقوام رو به سخره بگیری از لاک خودت بیرون بیا تو خیلی حقیرتر از اونی که بخوای لهجه های ایرانی رو مسخره کنی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
نا شناس المان شما صدر اسلام اونجا بودی؟ چرا مغلطه میکنی در ضمن البانی یک کشور در حال توسعه هست که مردم با فرهنگ و با شعوری داره به قومیتها توهین نمیکنن
اذری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
نا شناس که سرورت المانه احساس میکنم در کامنتهات داری غیر مستقیم به ترکها اهانت میکنی نگو نه که کاملا معلومه سعی کن در زندگی به قومی توهین نکنی .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
نا شناس المانی خداوند در قران فرموده مبادا قومی از شما قومی دیگر را مسخره کند شاید انها از شما بهتر باشند نگو که قصدی نداشتی کاملا کنایه هات معلومه من نمیخوام کنایه هاتو باز کنم
ناشناس
| Germany |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
چقدر ناگهان بانامهای مختلف دقیقا یک مطلب را ولی با کلمات مختلف تکرار کرده اند .مثلا چماق قومیت را برداری من میترسم !!؟؟ یکی چماق دینی بردا شته دیگری چماق ملیتی و سومی چماق بیطرفی ولی همه چماقها و هم جهت ها یکیست !من لازم نمیدانم به چماق جواب دهم زیرا امروز وارد سایت نشدم که مواضع من نسبت به ایران و ایرانی را شما بخواهید تفتیش کنید مواضع من مشخص است
ایرانی کل ایران است و کل اقوام نه یک قوم یخصوص ! ضمنا غیرت شما ( یکنفر) کجاست وقتی کسی 90 درصد مردم ایران را بیسواد و نفهم وعقده ای خطاب میکند؟؟؟؟؟ احتمالا خودتان را جزو 10 درصد میدانید تا شب راحت بخوابید!
این نیرنگها نخ نما شده است .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
خیر بنده با بقیه کاری ندارم و چماق قومیتی برنداشتم شما با بازی با کلمات خودتونو بیگناه جلوه ندهید کامنت شما دقیقا توهین به قومهای ایرانی بود مظلوم نمایی نکنید کسی بقیه کاربران را بی سواد نخوانده بلکه انها وارسته هستند و میدانن شما با بازی با کلمات سعی در همراه کردن انها با خود دارید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
بله از دید شما همه انسانها یک نفرند؟ کاش شما مامور ثبت احوال چین بودید جمعیتشو یک نفر تشخیص میدادید به علت تشابه به هم
ناشناس
| Germany |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
ناشناس| | ۱۹:۲۲ - بله از دید شما همه انسانها یک نفرند؟ .......کسی بقیه کاربران را بی سواد نخوانده .......
شاید دو سه باری فراموش کرده باشم که نامم رو تایپ کنم و لذا بعنوان ناشناس نظرم منتشر شده..... .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
جناب ناشناس شما با دو ای بی می ایید و هر بار هم میایید من میدونم بخاطر کینه ای که از دو کاربر در دل دارید به ان دو منفی میزنید علی رغم نظر خوب انها
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
16
3
مشکل اینه این دوست المانی ما خودشو عقل کل میدونه و صاحب گفتار همیشه هم در تهمت زدن و ندانسته حرف زدن بیشرو بوده و همه رو مورد انتقاد قرار میده و انتقاد بذیر نیست مرغش یک با داره نظر همه رو با معیارهای ذهنی خودش انالیز میکنه و مواقعی هم که میبینه طرفش با سند حرفشو باطل کرد فورا مسیر بحث رو عوض میکنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
4
1
ما ایرانی هستیم. گور پدر ....
ارتشی سرافراز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
0
5
ایران خیلی افکار و نظرات رو دیده مطمئن باش اگر سوریه و عراق به نا به فرموده پیامبر که فرمود حکومت با کفر باقی میماند اما با ظلم باقی نمی ماند مثل لیبی قذافی میشد الان هم وظیفه ایران که به سوریه کمک کنه چون اولین آزمایشگاه موشک های اسکات رو در سال 67 سوریه در اختیار ایران گذاشت و مهمات ایران رو در دو سال آخر جنگ تامین میکرد.
مصیب
|
United States
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
0
0
مثه روز روشنه هدف داعش و حامیانش نابودی جهان تشیع به سردمداری ایرانه اونا از هیچ جنایتی علیه شیعیان سوریه لبنان عراق ...دریغ نکردن اوضاع یمن رو که میبینی .یک جنگ جهانی دیگر علیه ایران بعد از جنگ اقتصادی که ایران رو تحریم کردن
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین