افاغنه ایرانی بودن برای سالیان طولانی من ایرانیم نه افغان ولی واقعا از اینکه انقدر سر هر موضوعی پای اونا رو وسط میکشن ناراحت میشم اونا بخاطر تجزیه طلبی چند نفر از ایران جدا شدن و همون چند نفر با تجزیه طلبیشون سرنوشت مردم افغانستان رو تغییر دادن مردم حال حاضر افغانستان دارن چوب تجزیه طلبی چند سرکرده رو میخورن که همون تجزیه زمینه ساز جنگهای همیشگی در افغانستان شد
ناشناس
||
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
بسیار هم محبوب و دوست داشتنی است
آریا
||
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
آها.مثلا تو دیگه خیلی خوشگلی و افغانی ها مضحک شدن.خجالت بکش.
امیر
||
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
خیلی آدم بی فرهنگی هستی
هنوز حرف زدن ابتدایی رو هم بلد نیستی
افغانی ها یکی از اقوام ایرانی هستند.تا زمان محمدشاه قاجار افغانستان بخشی از ایران بوده و با دسیسه های انگلستان و به سبب ایجاد دیوار میان ایران و مستعمره ی انگلستان یعنی هندوستان، این بخش از ایران جدا شده است.در حقیقت افغانی هم مانند کرد و لر و بلوچ و مازنی و سایر اقوام ایرانی است.
ناشناس
||
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
آریا گل گفتی
ناشناس
||
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
ما کاری به شکل و شمایل کسی نداریم ما با رفتارها و اقدامات و مشکلاتی که برای ملت ایران درست کردن کار داریم در ضمن خودشون مصرانه بر طبل جدایی کوبیدن اصلا یه زمانی بودن که بودن حالا دیگه از جون ما چی میخوان؟؟؟!!!
ناشناس
||
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
مطمئنا شما خودت افغانی هستی خودتو ایرانی جا نزن اگر هم جزو یک درصدی هستی که چنین اعتقادی دارن ملت رو جمع نبند ..
آریا
||
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
در پاسخ به ناشناس 19:43-1394/04/07
نخست آنکه من با نوشته ی دوستمون موافق نیستم که افغانی ها از ایرانی ها بهتر هستند و برعکس هم صحیح نیست.یعنی نمی توان گفت که ایرانی ها از افغانی ها بهتر هستند. ممکن است شخصی اهل افغانستان بسیار شریف و خوب باشد یا بد و نادرست باشد و همچنین در مورد سایر قومیتهای ایرانی.
شما نباید یک جزء رو به کل تعمیم بدید.افغانی هایی که وارد ایران شدند اکثرا کارگران ساده بوده اند و برخی از اونها مشکلاتی را هم به وجود آورده اند اما اینکه کلا افغانیها را طرد کنیم و غیر خودی بدانیم اشتباه است. در دهه ی 70 شمسی تعدادی از ایرانیان برای کارهای ساده و کارگری به ژاپن رفتند و بعضی از اونها در ژاپن کارهای نامناسبی انجام دادند،آیا به نظر شما مردم ژاپن باید همه ی ایرانیان و از جمله شما را به چشم فرد خلافکار بنگرند؟
در قسمتی از نوشته ی شما عنوان شده بود که افغانستان زمانی جزئی از ایران بوده و گمان می کنم که منظرتون بوده که حالا که نیستند .این دقیقا چیزی است که انگلستان می خواهد .یعنی مشروعیت بخشیدن به تجزیه ی ایران و نهادینه کردن این موضوع در ذهن ایرانیان که ایران تکه تکه شده مورد پذیرش ما است.
دوست من آگاه باش که ایران بزرگ با دسیسه و زور تکه تکه شد و ما هستیم که نباید بر اقدامات استعماری قدرتهای استعماری مهر تایید بزنیم.ایران کنونی،افغانستان ،تاجیکستان،بحرین و تکه های دیگر ایران باید به هم پیوسته شوند.ما تجزیه ی میهنمان را بوسیله ی قدرتهای استعماری نمی پذیریم.
ناشناس
||
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
آریا جون داداش الآن یکی نیستیم اونها در پاسخ به تجاوزات و اشغالگری آمریکایی ها و در جواب مهمان نوازی ما چیکار کردن؟؟؟ افزایش تولید مواد مخدر و مهاجران غیر قانونی و تروریسم ... و در آخر پیمان نامه امنیتی با آمریکا اونم در حالیکه حتی هنوز نظامیانش خارج نشدن!!! یه کم بیشتر تعقل کن همیشه همه از مهربانی و انسان دوستی ما سواستفاده میکنن من نمیگم این خصوصیات رو نداشته باشیم اما باید کمی منطقی هم فکر و تعادل رو رعایت کنیم شرایط رو در نظر بگیریم منافع ملت خودمون رو هم نادیده نگیریم
آریا
||
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
در پاسخ به ناشناس
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
اگر بخواهیم منطقی به موضوع نگاه کنیم می بینیم که افغانستان که صنعت نداره،تولید نداره،نفت و گاز نداره،35 سال جنگ داخلی رو داشته و هنوز هم جنگ داخلی داره و برخی مناطقش دست طالبان و سایر تروریست هاست و سطح فرهنگ هم به سبب جنگ و مشکلات داخلی پایین هست و در حقیقت کشور جنگ زده دارای رجل سیاسی و افراد تحصیلکرده و پرورش یافته ی اندکی هست. چاره ای ندارد ،یک ارتش ضعیف از نظر تسلیحات و تکنولوژی و نیروی نظامی و تاکتیک های جنگی و بودجه ی نظامی و.... و از نظر کار هم که بیکاری بیداد می کند.همه مانند شما نمی توانند در زمان تنگدستی و بیکاری انسان خوبی باقی بمانند.برای همین به سوی قاچاق و مواد مخدر و دیگر خلاف ها می روند تا لقمه نانی کسب کنند...
آریا
||
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
در پاسخ به ناشناس
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
حالا با این وضعیت افغانستان بخواد با ارتش خودش روبروی طالبان و القاعده و داعش و سایر گروه های تروریستی دیگر بایستد.بسیار مشکل است و حتی ممکن است داعش و ... کل افغانستان را تصرف کنند.شما 2 انسان را زمانی می تونی با هم مقایسه کنی که شرایط و امکانات یکسان داشته باشند.نه اینکه یکی ساکن کشوری با فرهنگ و ثروتمند و آرام و دیگری ساکن کشوری جنگ زده و فقیر و بحران زده. خدا می داند که هر کدام از ما در زمان تنگدستی و گرسنگی چگونه انسانی شویم.
اما وظیفه ی ما این است که به این مردم کمک کنیم.آنها هم میهن ما هستند مانند شیرازی و یزدی و تبریزی و بوشهری و خراسانی و.... زمان زیادی نیست که با دسیسه و خیانت استعمارگران از ما جدا شده اند. شما اگر برادری معتاد و فقیر و بیمار داشته باشی او را از خود می رانی یا به او کمک می کنی و به پزشک می بری،سعی می کنی برایش کار پیدا کنی،اعتیادش را ترک دهی؟ یادت باشد همه ی ما ایرانی هستیم و با مهربانی باید با هم برخورد کنیم.
ناشناس
||
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
اریا این حرفت عذر بدتر از گناهه!!! پس یعنی همه حق دارن این همه خلاف و فساد و... انام بدن؟؟!! به علاوه خداوند سرنوشت هیچ ملتی رو تغییر نمیده مگر خود اون بخواد. نکنه توقع دارن ما بریم امنیت و استقلال و آزادی و کار و رفاه رو در کشورشون برقرار کنیم؟؟!! اونها باید خودشون اراده و تلاش کنن و از مسئولانشون توقع داشته باشن و مسئولیت پذیر باشن ما هم در این صورت از اونها حمایت و بهشون کمک می کنیم اوضاع اونها هیچ وقت درست نمیشه مگر اینکه خودشون واقعا بخوان و براش همت کنن
آریا
||
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
در پاسخ به ناشناس
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
شما و من هم اگر در افغانستان بودیم معلوم نبود که الان چه کاری می کردیم. شخصیت انسان رو جامعه می سازد.فقر و تنگدستی اخلاقیات رو از بین می بره.صحبت کردن آسان است مهم این است که در عمل چه کنیم.در ضمن ما و اونها نداریم همه با هم ایرانی هستیم و باید در راه اتحاد بکوشیم.
دوستان ان قدر ظاهر هم رو تحقير نكنيد، چاق، لاغر، سياه، سفيد، افغانى، ايرانى فرقى ندارند همه رو خدا خلقت كرده و اونا اختيارى در انتخاب شكل و شمايلشون ندارند، خدايى نكرده بخاطر زيبايى كه خدا بهتون داده ادمهاى ديگه رو تحقير نكنيد كه گناه شيطان رجيم رو مرتكب شده ايد انگار، انتقادتون متوجه رفتار باشه، يك وقتى شماهام زيباييتون رو از دست داديد مغرور نباشيد، بنده خدا قيافه اش خوبه، ايرانيه، برادره شماست، بده باهم اين كارو نكنيد.
پاسخ ها
amir
||
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
تازه شما از اصطلاحات رایج بین برخی برای توصیف قیافه ها خبر نداری که؟
در توصیف قیافه بیشمار صفت توهین قومی و قبیله ای وجود داره!!!
شماها حقتون همون دیدن غصالخونه تو شب اول جشن رمضان هست لیاقت حاج مهران رو ندارید
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
تو خوب میشی به امید خدا به حق این شب های مبارک،غصه نخور درد بی درمونی نداری ظاهرا!
ناشناس
||
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
مثبت زدم ولی عزیز جان مثل اینکه اون غسالخونه ای که اون و غصالخونه میدونی خیلی رو روحیه ات اثر گذاشته خب مگه مجبور بودی ببینی واقعا پایتخت 4 جز وقت تلف کردن چیزی داره ماه عسل یخ نبین سریال کره ای شبکه نمایش و ببین که خیلیم پند آموز عوض پایتخت طنز شبکه 3 دردسرهای عظیم و ببین پایتختم بیخیال شو
ناشناس
||
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
منظورسریال پایتخت4
ناشناس
||
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
اون غسالخانه است نه غصالخونه!!!
درضمن بگم مرده و غسالخانه، ترس نداره! زنده هست كه ترس داره!
دوستان گرامی مطلب بسیار ساده است اگر آقای مهران غفوری سعی کرده تقلید از خارجیها بکند و خودش برای گفتن حرفی ندارد و سینه چاک چشم و گوش بسته هالییودیهاست خوب جای بسی بحث و انتقاد است لیکن اگر ایشان خودش شخصیت ایرانی دارد و فرهنگ طنز ایرانی را الگو قرارداده است که بسی جای تعریف دارد .حال کدام یک از این دو است؟؟
در جواب بعضی دوستان که مسخره کردن باید بگم خیلی زشته که فردی را که هم وطن خودت هست رو مسخره میکنی البته اینگونه افراد مریضا و دعا میکنیم که خیلی زود آدم بشوند.بعد اسم خود
صراط سانسور نکن و نظر را چاپ کن
یاد بازی زیبای مهران غفوریان در کنار استاد حمید لولایی و مرحوم کیومرث ملک مطیعی در سریال زیر اسمان شهر افتادم واقعا گاها تو این سریال از ته دل میخندیدم دل درد میگرفتم
انشالا خانواده غفوریان همیشه خوش باشند.
همسر مهران: می بینید ما با کی داریم زندگی میکنیم!
هنوز حرف زدن ابتدایی رو هم بلد نیستی
خوشبخت باشن
نخست آنکه من با نوشته ی دوستمون موافق نیستم که افغانی ها از ایرانی ها بهتر هستند و برعکس هم صحیح نیست.یعنی نمی توان گفت که ایرانی ها از افغانی ها بهتر هستند. ممکن است شخصی اهل افغانستان بسیار شریف و خوب باشد یا بد و نادرست باشد و همچنین در مورد سایر قومیتهای ایرانی.
شما نباید یک جزء رو به کل تعمیم بدید.افغانی هایی که وارد ایران شدند اکثرا کارگران ساده بوده اند و برخی از اونها مشکلاتی را هم به وجود آورده اند اما اینکه کلا افغانیها را طرد کنیم و غیر خودی بدانیم اشتباه است. در دهه ی 70 شمسی تعدادی از ایرانیان برای کارهای ساده و کارگری به ژاپن رفتند و بعضی از اونها در ژاپن کارهای نامناسبی انجام دادند،آیا به نظر شما مردم ژاپن باید همه ی ایرانیان و از جمله شما را به چشم فرد خلافکار بنگرند؟
در قسمتی از نوشته ی شما عنوان شده بود که افغانستان زمانی جزئی از ایران بوده و گمان می کنم که منظرتون بوده که حالا که نیستند .این دقیقا چیزی است که انگلستان می خواهد .یعنی مشروعیت بخشیدن به تجزیه ی ایران و نهادینه کردن این موضوع در ذهن ایرانیان که ایران تکه تکه شده مورد پذیرش ما است.
دوست من آگاه باش که ایران بزرگ با دسیسه و زور تکه تکه شد و ما هستیم که نباید بر اقدامات استعماری قدرتهای استعماری مهر تایید بزنیم.ایران کنونی،افغانستان ،تاجیکستان،بحرین و تکه های دیگر ایران باید به هم پیوسته شوند.ما تجزیه ی میهنمان را بوسیله ی قدرتهای استعماری نمی پذیریم.
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
اگر بخواهیم منطقی به موضوع نگاه کنیم می بینیم که افغانستان که صنعت نداره،تولید نداره،نفت و گاز نداره،35 سال جنگ داخلی رو داشته و هنوز هم جنگ داخلی داره و برخی مناطقش دست طالبان و سایر تروریست هاست و سطح فرهنگ هم به سبب جنگ و مشکلات داخلی پایین هست و در حقیقت کشور جنگ زده دارای رجل سیاسی و افراد تحصیلکرده و پرورش یافته ی اندکی هست. چاره ای ندارد ،یک ارتش ضعیف از نظر تسلیحات و تکنولوژی و نیروی نظامی و تاکتیک های جنگی و بودجه ی نظامی و.... و از نظر کار هم که بیکاری بیداد می کند.همه مانند شما نمی توانند در زمان تنگدستی و بیکاری انسان خوبی باقی بمانند.برای همین به سوی قاچاق و مواد مخدر و دیگر خلاف ها می روند تا لقمه نانی کسب کنند...
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
حالا با این وضعیت افغانستان بخواد با ارتش خودش روبروی طالبان و القاعده و داعش و سایر گروه های تروریستی دیگر بایستد.بسیار مشکل است و حتی ممکن است داعش و ... کل افغانستان را تصرف کنند.شما 2 انسان را زمانی می تونی با هم مقایسه کنی که شرایط و امکانات یکسان داشته باشند.نه اینکه یکی ساکن کشوری با فرهنگ و ثروتمند و آرام و دیگری ساکن کشوری جنگ زده و فقیر و بحران زده. خدا می داند که هر کدام از ما در زمان تنگدستی و گرسنگی چگونه انسانی شویم.
اما وظیفه ی ما این است که به این مردم کمک کنیم.آنها هم میهن ما هستند مانند شیرازی و یزدی و تبریزی و بوشهری و خراسانی و.... زمان زیادی نیست که با دسیسه و خیانت استعمارگران از ما جدا شده اند. شما اگر برادری معتاد و فقیر و بیمار داشته باشی او را از خود می رانی یا به او کمک می کنی و به پزشک می بری،سعی می کنی برایش کار پیدا کنی،اعتیادش را ترک دهی؟ یادت باشد همه ی ما ایرانی هستیم و با مهربانی باید با هم برخورد کنیم.
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
شما و من هم اگر در افغانستان بودیم معلوم نبود که الان چه کاری می کردیم. شخصیت انسان رو جامعه می سازد.فقر و تنگدستی اخلاقیات رو از بین می بره.صحبت کردن آسان است مهم این است که در عمل چه کنیم.در ضمن ما و اونها نداریم همه با هم ایرانی هستیم و باید در راه اتحاد بکوشیم.
در توصیف قیافه بیشمار صفت توهین قومی و قبیله ای وجود داره!!!
تو همین کامنت ها سطح فرهنگ عمومی رو میشه پی برد//
درضمن بگم مرده و غسالخانه، ترس نداره! زنده هست كه ترس داره!
مگه داريم
مگه ميشه
چیکار دارین به زن طرف؟؟؟ خبر ندارید ...
صراط سانسور نکن و نظر را چاپ کن