کد خبر: ۲۵۶۲۱۴
تعداد نظرات: ۶۲ نظر
تاریخ انتشار:
سیاست تفرقه بینداز حکومت کن اینبار توسط کابوی ها

مسعود بارزانی در آمریکا/دولت کردی در کجای سیاست آمریکا قرار دارد؟

یکی از روشنفکران کرد اخیرا می گوید: ما از مسعود بارزانی رئیس اقلیم می خواهیم به مقامات آمریکا بگوید کردها خسته از نسل کشی و جنگ هستند و نمی خواهند بیشتر از این هیزم آتش شما در عراق باشند.
گروه بین الملل،مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق به همراه هیاتی بلندپایه از مقامات اقلیم کردستان عراق اوایل هفته جاری راهی واشنگتن شد تا با مقامات آمربکا در خصوص وضعیت منطقه گفتگو کند.
به گزارش دفتر منطقه ای بولتن نیوز در اربیل، همزمان با این سفر کنگره آمریکا در تصمیمی قابل پیش بینی اعلام کردند که پول و سلاح بدون بازگشت به دولت مرکزی عراق به کردها و نیروهای سنی می دهند.
این اقدام کنگره را عراقیها تلاش برای تجزیه عراق اعلام کردند و بشدت نسبت به آن اعتراض دارند.
هرچند دولت آمریکا اعلام کرد این نظر دولت نیست ولی باز این سخنان و حتی سخنان جو بایدن مبنی بر اینکه سلاح تنها از طریق بغداد به کردها و اعراب سنی داده خواهد شد باز نتوانست از خشم دولت مرکزی بکاهد.
در این بین در اقلیم برخی رسانه ها با برجسته کردن این اقدام کنگره چنین اعلام کردند که آمریکا موافق تجزیه عراق و تشکیل دولت کردی است.
این رسانه ها همچنین تصریح کردند که مسعود بارزانی موضوع استقلال کردستان را روی میز اوباما خواهد گذاشت.
تجربه آمریکاییها در طول سالیان گذشته بر این اصل استوار بوده است که در کشورهای منطقه بخصوص عراق و سوریه گروه های متعددی تشکیل داده و این گروهها را به جان هم می اندازند.
طرح آمریکا برای ارسال سلاح برای کردها وسنی ها نشان می دهد که این کشور برنامه ای برای از بین بردن داعش ندارد و قصد دارد حالا حالاها از این ابزار برای حضور نظامی در منطقه بهره بگیرد .
کما اینکه آنها در برخی مناطق به مواضع داعش حمله می کنند و در برخی مواقع به آنها سلاح می دهند.آمریکا و غرب با این ترفند داعش را زنده نگاه داشتند .
مسعود بارزانی در آمریکا/دولت کردی در کجای سیاست آمریکا قرار دارد؟تقویت گروههای دیگر برای مقابله با داعش و نه توان از بین بردن داعش استراتژی آمریکاست.در عراق کردها و اعراب سنی باید بتوانند با داعش بجنگند ولی نباید پیروز شوند چرا که در این صورت چرخه اسلحه سازی آمریکا و غرب نمی چرخد.
کردها در عراق سپرهای دفاعی محکمی بودند که در مقابل داعش ایستادند ولی آنها در تفکرات خود ایده ال هایی دارند که دنبال تحقق آن هستند، از این رو افکار عمومی کردها بسیج شده است تا تاسیس دولت کردی توسط آمریکا را ببیند ولی بعید است آمریکا و غرب چنین اعتقادی داشته باشند.آمریکا نیازمند ادامه بحران در منطقه است.
نگاهی به گذشته همین عراق این موضوع را به خوبی نشان می دهد .زمانی که اوباما در کاخ سفید از نوری مالکی استقبال می کرد مقامات کاخ سفید زمینه سفر رئیس عشایر عرب سنی را که در اعتراض به دولت مالکی تجمع کرده بودند  به آمریکا فراهم می کردند.نتیجه چی شد؟ هم داعش را درست کردند و هم به عراق سلاح فروختند.
در سوریه نیز همین کار را کردند.آمریکاییها دنبال تجزیه  قدرت به گروههای مختلف در منطقه هستند به نحوی که این گروهها مدام در حال نبرد با هم باشند اما نباید بگونه ای باشد که این گروهها در یک جغرافیای سیاسی تثبیت شوند چون در این صورت زمینه های جنگ از بین می رود.
آمریکاییها و غرب می خواهند کردها کماکان به نبرد با داعش ادامه دهند از یک سو آنها را مسلح کرده و از سوی دیگر داعش را مسلح می کنند.
در تمام این جبهه ها کردها شاهد بودند که هیچ کدام از مواضع عقب داعش بمباران نمی شوند.در سوریه نیز حکایت همین است.
کردها و اعراب سنی و شیعه باید برای ایجاد بالانس سیاسی به نفع غرب مدام در جنگ باشند و آنها این کار را کرده اند.
یکی از روشنفکران کرد اخیرا می گوید: ما از مسعود بارزانی رئیس اقلیم می خواهیم به مقامات آمریکا بگوید کردها خسته از نسل کشی و جنگ هستند و نمی خواهند بیشتر از این هیزم آتش شما در عراق باشند.
سفربارزانی به آمریکا قطعا سفر مهمی است و از دریچه های مختلف باید به آن نگریست.اقدام خوب بارزانی در تشکیل یک هیات کامل از گروههای کردی نشان می دهد بارزانی در این سفر انتقادات منتقدینش را گوش داده است که همواره می گفتند ریاست اقلیم در سفرهای خارجی تنها اعضای حزب خود را می برد .
ولی ریاست اقلیم در همین مدت خوب تجریه کرده است که آمریکاییها در سطح داخلی کردستان عراق نیز همواره با اجزاب مختلف کار کرده و هیچ وقت از بارزانی صرفا حمایت نکرده اند.این هم طبیعت سیاست آمریکاست که براساس بهره برداری از اختلافات داخلی مستقر است یا همان سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن.
آمریکاییها می خواهندکردها و اعراب را قربانی کنند چون هیچ تمایلی ندارند امنیت مرزهای رژیم غاصب صهیونیستی بهم بخورد. داعش امروز با اسرائیل نیز در سوریه مرز دارد ولی امنیت این رژیم را با جان و دل حفظ کرده است.
از این رو می توان گفت که بحث استقلال کردستان تنها در اولویت های رهبران کردی قرار دارد ونه آمریکا و نه غرب چنین بنایی ندارند. آمریکاییها می خواهند کردها نه تنها امسال بلکه سال آینده نیز بجنگند.اگر داعش هم تمام شود جایگزینی برای آن پیدا می کنند.
متاسفانه کردها همواره قربانیان اصلی سیاست آمریکا بوده اند.تجربه سال 1975 و بعد از آن قطعا مسعود بارزانی و سایر مقامات کرد را با این واقعیت آشنا کرده است که آمربکا نه در پی تشکیل دولت کردی بلکه در پی حفظ بالانس سیاسی در عراق به نفع خود و رژیم غاصب صهیونیستی هستند.امروز همه می پرسند چگونه است داستان لیبی ظرف یک ماه تمام می شود اما داستان داعش حالا حالاها ادامه دارد.این داستان بی شباهت به داستان تام و جری نیست که اگر یکی بمیرد داستان تمام می شود و نفت و انرژی منطقه می طلبد این بازی ادامه داشته باشد.

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۶۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
8
19
اين آدم خيلي قابل اعتماد نيست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
اگر قضيه داعش پيش نيامده بود تا حالا اين آدم ده مرتبه ادعاي استقلال كرده بود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
مواضع جلال طالبانی در مقایسه با مسعود بارزانی در قبال اوضاع منطقه و اتحاد عراقی ها با هم خیلی متفاوت می باشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
3
10
خب پس جنگ بعدی خاورمیانه هم با تصویب نمایندگان آمریکا مشخص شد سال نمیشه بیاد بره جنگی صورت نگیره اینجا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
کردهایی که منفی زدن میشه منطقی توضیح بدن علتش چیه اینکه نمایندگان آمریکا تصویب کردن اسلحه بدن برای بازی بوده نه جنگ یا اینکه جنگ بعدی مشخص شده اشتباه بود بارزانی سلاحهای آمریکایی رو برای جنگ نمیخواد اونم بارزانی که به غیر کردهای حاضر در کردستان ایران هم میگه بیگانگان ....ه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
8
8
چه می شد مسعود بارزانی با ایران مذاکره می کرد آن وقت شاید تحولی در منطقه ایجاد می شد ؛ ولی آنها مثل یک بچه دو ساله گول آمریکایی ها می خرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
شما از کجا میدونی نکرده؟ اینها همش حرفه. در عمل مشخصه که آمریکا از دولت مستقل کردی حمایت نمیکنه. مطرح شدن این بحث بیشتر به خاطر خواست مردم خود کردستان عراقه که دیگه نمیخوان نسل کشی بشن یا کسی بیاد بودجه شون رو قطع کنه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
پان کردا حمله کردن مردم خود کردستان عراق از بعد از رفتن صدام راحت ترین و بهترسین زندگی رو داشتن همون سال 83 خوشبخت ترین افراد بعد از خروج صدام کردهای عراق بودن عرب عراقی رو هم که راه نمیدین به کردستان نفتتونم که مستقل میفروشید کی بودجه تون و قطع کرده کشوری که بر مبنای نژادپرستی تاسیس بشه از هم می پاشه
تنها 55
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
5
7
اصلا باعث ورود داعش به عراق و فتح بدون درگیری موصل است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
چرا بدون اطلاعات نظر میدی جناب؟ مگه موصل دست ایشون بود؟ شما بجای بررسی واقعیت دنباله رو اعراب ترسویی شدی که سرتا پا مصلح بودن اما نتونستن هیچ غلطی بکنن. حالا برای لاپوشانی از این حرف ها سرهم میکنن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
ناشناس روزنامه «آیدینلیک» چاپ ترکیه در صفحه اولش با تیتر «نشست محرمانه داعش در استانبول» نوشت: در این نشست مسعود بارزانی هم یک نماینده فرستاده بود. به دنبال نشست محرمانه استانبول، در نشست دیگری که در اردن برگزار شد، تاریخ شروع عملیات داعش در عراق هم قطعی شد. این روزنامه در ادامه نوشت: طرح عملیات تروریستی داعش در عراق و ایجاد یک سد «سنی» در مقابل «شیعیان» در نشست محرمانه استانبول، بررسی و تصویب شد. در این نشست نمایندگان گروه‌های حامی داعش تحت حمایت‌های امنیتی سازمان اطلاعات ترکیه (میت) در هتل «گونن» در منطقه «ینی بوسنا»‌‌ی استانبول گرد آمده بودند. این نشست با اطلاع ترکیه، عربستان و اردن و با اقدام حزب حاکم آک در استانبول تشکیل شد...............
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
موصل رو خود عراقیها تحویل دادن. مگه موصل دست کردها بوده؟ اون روزنامه چاپ ترکیه هم به دلیل رقابت های انتخاباتی با حزب عدالت و توسعه ی همون آ ک پ از این حرفها زده. برعکسش هم زیاد زدن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
ناشناس روزنامه ترکیه رو بیخیال خود پ ک ک هم که علیه بارزانی حرف زد بارزانی رد کرد این وسط بارزانی پاک و معصوم دیگه روزنامه ترکیه میگه بارزانی خبر داشت از تشکیل داعش و حتی فرستاده فرستاد در اجلاس استانبول رد میکنه پ ک ک میگه اگه ما دخالت نمیکردیم اربیل به دست داعش می افتاد رد میکنه انصافا حمله داعش بیشتر از همه به نفع کی شد کیه که داره به آرزوش میرسه و بیشترین بهره برداری رو میکنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
موصل دست ارتش عراق بود و اونها هم با دستور مستقیم نخست وزیر قبلی عراق عقب نشینی کردن (به نقل از وزیر دفاع و رییس ستاد مشترک قبلی عراق)
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
17
13
کشور کردی خواسته مردم کردستان عراق هست..به امید اینکه انفال وقتل عام و....پایان برسه.تازه همزیستی با اعراب وترکیه خیلی سخته برای کردها..چون کردهارو نادیده میگیرندو... هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
خجالت نکش بگو با ایرانیها هم زندگی کردن براتون سخته و بارزانی غیر کردها رو بیگانگان میدونه در خاک کردستان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
زندگی با دیگران برای شما سخته چون اکثرا فکر میکنید خودتون از سایر اقوام باغیرت تر و برتر و باهوش ترید فکر نمیکنید دیگر اقوام هم میتونن اندازه شما باهوش باشن .
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
آی ناشناس،مسئله کرد های ایران با بقیه کشورها فرق دراه.کردها اولین حکومت ایرانی را درست کردن وامپراطورهایی در ایران داشتن و...کردستان جزئی از ایران بوده.همزیستی آریایی ها،کسی نمیتونه اینو انکار کنه.ببینیدساده بگم.فرق ایرانیان با ديگران مثل فرق بین کوروش کبیر با چنگیز مغول وشمر اینا هست.
omid
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
جناب امیر با نشر توهمات خودساخته سعی در وجه سازی برای کشوری سرطانی دیگر نکن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
اینجا سر زمین نیست امیر یه سایت خبری آی ناشناس نه و ناشناس اما جوابت شما نمیخواد درس ایران شناسی به من بدی من خودم ایرانیم جزء اقوام نیستم ترک و کرد و عرب نیستم اینم هیچ امتیاز و یا برتری برای من نیست اونکه خداست میگه برترین شما نزد من با تقواترینتون بنابراین عربی که انسان تر از من ترکی که انسان تر از من کردی که انسان تر از من از من برتر ضمنا من ازخودم نگفتم خودت بهتر میدونی بارزانی(رئیس اقلیم کردستان عراق) چند بار تا به حال به ایرانیها توهین کرده و هرگز حاضر به چشم پوشی از مهاباد زادگاهش نیست تا جاییکه غیراکراد در کردستان رو بیگانه میدونه و دنبال تصفیه نژادی و نشان از ملک عبدالله شاه سابق سعودی گرفته همینطور خودت بهتر میدونی گروههایی مثل پژاک و کومله و...تا بحال چند ایرانی رو به خاک وخون کشیدن نه فقط ایرانیهای غیر کرد رو که خود کردهایی که با نظام ایران همکاری داشتن رو هم به قتل رسوندن الانم که با تصویب مجلس آمریکا قراره پول و سلاح بیشتری بهشون برسه بنابراین با اینطور بازی با کلمات و ایجاد تفرقه سعی نکن خودت و همفکرات و موجه جلوه بدی حتی اگر کشور کردی تشکیل بشه اون کشور یکی از بدترین همسایگان ایران خواهد بود ضمنا کار اون چشم پزشک هم خیلی زشت بود که نوشته بود از پذیرش بیماران عرب معذوریم من که عرب نیستم بهم برخورد با فرقه گرایی سعی در بهم زدن آرامش ایران دارید اونم به طور کاملا هوشمندانه برای رسیدن به اهداف خودتون ولی بدونید شکست میخورید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
4
12
هرقومی که توانائی وپذیرش اتحادبااقوام هموطن خود رانداشته ودنبال پان .....باشدطعمه بسیار راحتی برای استکبار خواهد بود حتی اگر روی گنج هم نشسته باشد .اتحاد اقوام ایرانی چنان اقتداری درمنطقه آشوب زده خاورمیانه ایجادکرده که جنگ افروزان بین المللی توان مقابله با ایران راندارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
احححححححححححححححححححححححسنت احسنت
omid
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
بله حق با شماست...انشالا که کرد های ایرانی نه به تروریست بگویند.
مجرد
|
France
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
13
7
عراقی ها ثابت کردن که نمیتونن کنار هم بمونن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
راست میگی پس سوریها و یمنیها هم ثابت کردن نمیتونن کنار هم بمونن پس طبق نظر شما و آمریکا البته آمریکا برای منافع خودش و اسراییل میگه سوریه و یمنم باید تجزیه بشن پیروزی با تروریستهای اجاره ای و یا مله هوایی به یک کشور عین شکست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
افاضاتي فرموديد ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
خدا قدرت درکی بده تا بعضیا تو باغ بیان که هدف ایجاد دو کشور نوکر صفت دیگه مثل کشورهای عربی حاشیه خلیج تو خاورمیانه است برای منافع آمریکا و در راستای طرح خاورمیانه مطلوب آمریکا ضمنا بعد عراق و سوریه دنبال تجزیه ایرانم هستن فعلا از جدایی اهواز و مناطق کردنشین میگن ولی به همینجا ختم نمیشه نقشه هاشون و اگه امثال شما حمایت کنن بیشتر پیش خواهد رفت
مجرد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
ناشناس 00:05
سوریه و یمن اوضاعش فرق داره.عراق چون جمعیت تقریبا نصف نصفن این مشکلات وجود داره تو دوره صدام هم این مشکلت بوده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
عراقی ها وکردها وهرقومی باخصلت انسانی ازوحدت گریزان نیستند این تفرقه افکنان هستند که باگل آلود کردن آب وایجاد تفرقه وتحریک احساسات نژادپرستی جاهلانه سعی درجلوگیری ازوحدت ملتها ودمیدن درآتش برادرکشی ها میکنند.
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
ناشناس 15:16
شما همچین میفرمایید عراق و سوریه انگار این کشورها از ازل وجود داشته اند، عزیزم عمر هیچکدوم به 100 سال هم نمیرسه و طبق سایکس -پیکو توسط همین کسورهایی که شما میگی شیطانن (فرانسی- بریتانیا) تاسیس شده اند، کردها سالیانه دارن زیر چکمه ظالمانه اینا هم و هم نفس میکشند، درسته اقتضائات سیاسی برای کشورمان وجو داره ولی انسانیت هم باید لحاظ بشه تو ذهنیت و نگرش ما... نگاه به رفتار نیم قرن گذشته ترکیه، سوریه و عراق با کردها نشان میدهد که نه برابر بودند نه برابر ... زیر مجموعه اردوغان و صدام و اسد خیلی باعث سعادت اخرویه !!؟ فقط بدون تعصب نظر بدید.. من از دید انسانی گفتم ولی شما مثل اینکه فقط از دید سیاسی مسائل رو میبینید
ناشناس
| Romania |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
حمید صدام که سقط شد و اتفاقا بعدش کردها خیلی قدرتمند شدند ضمنا زمان صدام خود اعراب هم منهای اعراب موافق صدام زندگی بدی داشتن فقط منحصر به کردها نبود کردهای سوریه هم با اسد مشکلی نداشته و ندارن کردهای ترکیه چرا همیشه مشکل داشتن با دولت وقت اما شما که خیلی انسانی نظر میدی تشکیل کشور کردی به شکل دلخواه بارزانی کشوری دست نشانده آمریکا و اسراییل مثل اسراییل باعث سعادت دنیوی و اخروی میشه کشوری که سرانش همونطور که سران عرب وامدار آمریکان وامدار آمریک خواهد بود
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
ناشناس 19:19: دوست گرامی عربا زندگی بدی داشتند درست میفرمایید عراقه سانفرانسیسکو که نیست ! ولی کجا مثل کردها بودند ؟ کردها 183000 نفرشان قتل عام شدند که بالغ بر 10% جمعیتشون میشد... کی عربا چنین نسل کشی شدن ؟ ولی به هر حال حتی جان یک انسان هم خیلی با اهمیته و محترم ولی عمق فاجعه ها با هم تفاوت داره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
حمید تعداد شیعیان کشته شده عراقی خیلی زیاد بود در قیام 1991 شیعیان عراق موسوم به قیام شعبانیه چند صد هزار نفر کشته شدند و 2 میلیون نفر آواره شدن منظورم از زندگی بدی داشتن این بود که هر روز شاهد مرگ عزیزانشون بودند نه اینکه عراق سانفرانسیسکوی آمریکا یا لندن انگلیس بوده باشه که بخوان زندگی خوبی داشته باشن 183000کرد کشته شده که البته حتی کشته شدن یک انسان هم زیاد در برابر حجم کشته های شیعیان عراقی که تا سالیان سال بعد از سقوط صدام از گورهای دسته جمعی پیدا میشدن و خیلیهاشون اصلا پیدا نشدن هیچ بود منتها شما رو تعصبات قومی حاضر نیستید کشتار دیگران رو ببینید بخاطر همین انقدر راحت قضاوت میکنن
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
خب من حرفتونو میپذیرم که به شیعیان هم ظلم شده و ظلم بر هرکس روا داشته شود ناپسند است، دوست گرامی مساله ای که شما در مورد جفای شیعیان عراق هم فرمودید درسته و بیانگر اینه که فرهنگ ها در این شوره زار یاس با هم نمی سازند مگر عربستان گلوی شیعیان رو فشار نمیده تا حد خفگی ؟ مگر سنی ها و شیعیان عراق با هم برابر و برادرند ؟؟ وقتی فرهنگ سازش وجود نداره و نداشته خب بهتره سرنوشتشون جدا باشه، اصلا عراق هیچوقت یک "دولت-ملت" نشده از وقتی تاسیس شده، دوست گرامی این کجاش متعصبانه است که اگر مردمی نخواستند زیر یک پرچم خاص زندگی کنند بهشون حق داد پرچم خودشون و کشور خودشون رو داشته باشند طبق یک رفراندوم ؟؟؟ اصلا مگر از خواست و خرد جمعی مردم یک سرزمین چیزی بالاتر هست تو تصمیمگیری ؟ دوستان من نمیفهمم چرا واژه "عراق" و "سوریه" از خواست و اراده ملتها مقدس تر شده واستون !!!؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
آقا حمید مساله این نیست مساله اصلی اینه که در نهایت به شیعه کشی بیشتری ختم میشه در محاصره قرار گرفتن شیعیان مورد بعدی اینکه سوریه و عراق برای ما خیلی مهم نیست ما داریم اونچه که د رجنگ ایران و عراق توسط گروهکهای تجزیه طلب اتفاق افتاد وجنایات هولناکشون علیه مردم ایران اونم تو جنگ عراق علیه ایران رو می بینیم که یکبار دیگه و اینبار به شکل فجیع ترین شکل تکرار میشه کردهای سوریه که چندانن تمایلی به جدایی ندارن بر فرض اونا هم بخوان جدا بشن آیا ماجرا به همینجا ختم میشه یا نه به تجزیه ایران هم میرسه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
3
5
مردم ایران ثمره شیرین پیروزی درجنگ تحمیلی درمقابل دوابرقدرت شرق وغرب راکه درنتیجه وحدت بدست آورده اندفراموش نمیکنندو تفرقه افکنان درخارج وداخل راحسرت به دل گذاشته اند.
omid
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
5
8
اينها در کنار داعش اگر تفکرات پژاکی و پ ک ک و...داشته باشند برای من تروریست هستند و مسئولان باید گستاخیهای این گروه ها را پاسخ دهند....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
خودت میگی برای تو. قرا نیست مسئولین طبق حرفهای تو کار کنن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
ناشناس برای همه تروریست هستن مگه تو و امثالت که از طرفشونی تروریست شاخ و دم که نداره قتل میکنن وضمنا در جنایاتشون سهیمی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
1
6
جناب حمید خوب شد حرف از قرارداد سایکس – پیکو زدی دقیقا همین دلیل دیگری بر هدف تاسیس داعش چون داعش هم مثل معتقد مرزهای فعلی بین کشورهای اسلامی نتیجه تجزیه عثمانی و همون قرارداد سایکس پیکو بین بریتانیا و فرانسه است و باید از بین بره و به حالت قبل و زمان قبل از جنگ جهانی برگرده و اگر اینطور باشه پس 17 شهر قفقاز که در عهدنامه ترکمنچای از ایران جدا شد هم باید به ایران برگرده چون قرارداد ترکمنچای هم قبل از جنگ جهانی و قرارداد سایکس پیکو منعقد شد اینم نه بحرین که مردمشم تحت فشارن و مردم بومیش اکثرا شیعه ان و ترجیح میدن جزئی از ایران باشن آیا این رو هم می پذیرن یا نه فقط دنبال برگردوندن مرزهای(دلخواه) به شکل قبل از معاهده سایکس پیکو هستند شما که انسانی داری نظر میدی آیا این سیاسی نیست آیا اصلا هدف اولیه از تاسیس داعش همین نبود اینهمه کشتار و جنایت فقط بخاطر احیای امپراطوری عثمانی و تجزیه صورت گرفت
پاسخ ها
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
آره من انسانی نظر میدم ، اولا مردمان قدیم که داخل مرزهای امپراطوری های بزرگ زندگی میکرند هیچکدام برپایه رفراندوم نبوده و همش شمشیر انها رو دور هم جمع میکرد، ثانیا مفهوم دولت و ملت به معنای مدرن که واسه شهروندان مهم باشه عمری کمتر از 200 سال شاید داشته باشه، خوبه کردها تو ترکیه ترکی حرف بزنن؟ تو عراق و سوریه عربی بشن ؟ خب بابا جان این ملت هم عزت نفس میخواد دیگه دوست نداره در سایه باشه... نه بالاتر نه پایین تر مثل همه... عربا شونصد تا کشور دارن مگه کردها چیشون از اونا کمتره ؟ ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
کسی کردها رو تو عراق و سوریه و ترکیه وادار نکرده زبانشون رو کنار بذارن و حرف نزنن الانم مردم بحرین با شمشیر دورهم جمع شدند اونا هم ترجیح میدن به خاک اصلیشون ایران برگردن وقتی شیعیان رو نجس و رافضی و مدهورالدم میدونن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
8
3
اینکه آمریکا یا ایران یا هر کشور دیگه ای خواهان این قضیه هستن در نهایت مهم نیست. اون چیزی که مهمه خواست مردم همون جاست. خیلی از کشورها با تاسیس همین اقلیم کردستان هم مخالف بودن، ولی چون مردم میخواستن، شکل گرفت و براش خون هم دادن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
اتفاقا چرا خواست آمریکا خیلی مهم اینکه یه کشور مرتجع دیگه هم داره اضافه میشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
اقلیم کردستان وهرکشورکوچک تردراین اقیانوس پرازکوسه های درنده چون زورقی چند صباحی دوام خواهند آورد.حیف است کشتی رابه زروق های کوچک دلخواه خود درآوریم وشاهد کشیده شدنش با امواج ناخواسته به هرطرفی باشیم که عاقبتش غرق شدن است.
2 سیب حسرت
|
United States
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
5
2
دوستان لطف کنن اگه اطلاعات ندارن نظر ندن من خودم تازه از کردستان عراق برگشتم 90%اطلاعات شما اشتباه بود کاش یبار میرفتین اونجا تا میدیدین از کل دنیا با هر مذهبی اونجا زندگی میکنه اونم با امتیازات شهروندی برابر و حرف آخر من بسیجی نیستم ولی کوردم و ایرانی اجداد من قبل از مسلمان بودن کورد و ایرانی بودن همین عراق یه زمانی جزء خاک ایران بود
برای داشتن دنیای خوب و ایدآل از خودمون شروع کنیم چراغی که به خانه رواست ب مسجد حرام است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
اتفاقا چون اطلاعات داریم مخالفیم با کشور کردی اگه منظورت از اینکه از همه جای دنیا مردم تو کردستان عراق هستن نیروهای کاری که نه تازه که شما برگشتید از مدتها قبل از اعلام جدایی در حال زیر ساخت سازی برای تشکیل کشورکردی نیروی کار اونجا میرفت مدتهاست کردستان در حال زیر ساخت سازی از خود ایرانم نیروی کار میرن (بیشتر کردهان)ولی نیروی کار بودن با زندگی کردن خیلی فرق داره اقامت بخاطر کار با اقامت دائم فرق داره....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
بولتن جان حقیقت بود کاش نقطه چین نمیذاشتی قرار نیست کردستان عراق جزیی از خاک ایران بشه که امپراطوری ایرانی میکنن الان ادعای کورد و ایرانی بودن دارن بخاطر تجزیه عراق فردا ادعای کورد و کشور کردستان داشتن دارن الان از اکثر مردم بپرسید مخالفن چون میدونم امروز کردستان عراق تجزیه بشه چند وقت بعدش نوبت کردستان عراق و اگر ایران الان موافقت کنه بعدام باید با اون موافقت کنه اینه که موضع دولت هم مخالف
2سیب حسرت
|
United States
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
4
0
داداشم دلیل مخالفتتو درک میکنم ولی منظورم اقامت کاری نبود الان بیشتر عربا و شیعه ها میان ب کردستان عراق برای زندگی چون اونجا دین رو از سیاست جدا کردن بنظر و در اخر اگه جدایی از عراق با همه پرسی باشه من و تو در حدی نیستیم که بخوایم حتی راجب تصمیم یک ملت اظهار نظر کنیم اگه برا چند لحظه خودتو جای اونا بزاری شاید حرفو درک کنی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
اگه قرار باشه هر قومی با همه پرسی تشکیل کشور بده سنگ رو سنگ بند نمیمونه من ترجیح میدم خودم رو جای کشته شدگان کرد ایرانی بخاطر حملات پژاک و کومله و دموکرات بذارم که بعد از استقلال کردستان بار دیگه موج کشتارها در ایران با جنایات این گروهها در ایران شروع میشه حتی کردهای بلا دیده از این گروههای تروریستی هم از با این طرز قوم گرایی مخالفن
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
3
1
عراق 100 سال پیش کشوری نبوده جز عثمانی بوده ومحصول دیوانگی چرچیل بوده است. دو حوزه نفتی کرکوک وبصره رو بهم چسپوندن به مرکزیت بغداد با سه نگاه یا ملت متفاوت
Maryam
|
Iraq
|
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
7
3
من هنوز نفهميدم چرا بعضي از شماها از استقلال كردستان عراق واهمه دارين،،احساس ميكنم حسودين وميترسين راحتي كردها راببينيد،،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
نه حسودیم نه می ترسیم راحتی اينها رو ببینیم می ترسیم دوباره جنایات و تجاوزات گروههای معارض ایران که اقلیم کردستان میلیاردی بهشون کمک میرسه دوباره شروع بشه زمان جنگ عراق علیه ایرانم بعضی از این گروهها دوشادوش سربازان صدام سربازان ما رو میکشتن البته صدام به خدمتشون رسید و جواب خوش خدمتیهاشون و با حمله به کردها داد ما اگه حسود بودیم و نمیخواستیم آرامش شما رو ببینیم اولین کشور نبودیم که برای کمک به پاکسازی از داعش اقدام کردیم که اگه نکرده بودیم شاید پیشرویهای داعش انقدر زیاد میشد که بیشتر مناطق کردنشین سقوط میکرد در مورد نظر پایینتونم اقامت کاری با اقامت دائمی و زندگی دائم و حق رای داشتن فرق میکنه تو کردستان ایران و زادگاه رییستون غیر کردها به سختی میتونن زندگی کنن
Maryam
|
Iraq
|
۰۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
8
3
چي ميگي ناشناس١٥:٣٠واسه خودت اون دوست بالايي راست ميگه،،همه قوميتها در كردستان دوستانه باهم زندگي ميكنند بايك حقوق برابري،،تو كه خبرازجايي نداري لطفا اظهارنظر هم نكن،،،
Maryam
|
Iraq
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
6
0
اون دوست بالايي راست ميگه،،همه قوميتها در كردستان دوستانه باهم زندگي ميكنند بايك حقوق برابري،،تو كه خبرازجايي نداري لطفا اظهارنظر هم نكن،،،
Maryam
|
Iraq
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
5
0
مطمئن باشيد اگه حقوق برابري و ازادي و گفتگوو خيلي چيزاي ديگه حتي ازادي بيان واسه همين گروها كه اسمشون بردي رعايت شود و فرقي بين انها نباشد انها هم دست به اعتراض اين چيزا نميزنند لازم نيست اقليم كردستان بهشون كمك بكند،،درضمن درجنگ ايران و عراق همين كرداي عراقي دوشادوش ايرانيا ميجنگيدند(شماها فراموشتون شده خوبيهارا)اره ايرانم در جنگ باداعش خيلي به دولت عراق كمك كرد حتي بوجود اوردن حشد شعبي بر عليه كردها(حتما دراينده اي نزديك)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
ما از حشد الشعبی دفاع نمیکنیم بر خلاف شما که از کومله و پژاک و دموکرات و..دفاع میکنید ضمنا حشد الشعبی عراقی بود نه ایرانی دستشم که کوتاه کردید ولی دست پژاک کومله دموکرات باید باز باشه چون شما اونا رو مثل خودتون کرد میدونید و حق با شماست؟ ضمنا اعتراض با قتل و جنایت فرق داره ما خوبیها رو فراموش نکردیم دست همه کردهایی که در جنگ دوشادوش ما جنگیدن درد نکنه ما از اونا نگفتیم مخلص همه شونم هستیم اونا هم از حقوق شهدا و جانبازان برخوردارن بحث ما سر گروههای تجزیه طلب کرد نه اوناییکه خدمت کردن بحث ما سر اوناییکه به بعضی از همون کردها هم که خدمت کردن رحم نکردن و به جرم همکاری با ایران کشتنشون بحث ما سر اوناییکه شما آزادیخواه میدونینشون ولی ما تروریست
2سیب حسرت
|
United States
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
4
1
سلام دوباره به دوستان عزیز مشکل دوستان اینه که یک طرفه به قاضی میرن دوست عزیزطرز فکر تو اصول گرایانه س تو هیجی از پژاک و پ ک ک نمیدونی اگه اطلاعی داشتی میدونستی پ ک ک برا کردستان ترکیه س همین پژاک که شما میگید میاد مواد فروشها رو تو شهرهای کرد نشین اول با زبون خوش اکه نشد به زور دم و دستگاه شون رو جمع میکنه شما کرد نیستین و داری انتقام گذشته رو با این طرز فکرت از مردم حال میگیری اگه یه خرده اطلاعاتت رو بالا ببری درک میکنی استقلال کردستان عراق منافع زیادی برای ایران هم داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
بولتن تشکر که بازم نظرم رو منتشر نکردی حداقل این انصاف و بده که من ننوشتم پ ک ک کرد ایران که ایشون تهمتش رو به من میزنه کیه که ندونه پ ک ک کرد ترکیه است و پژاک کرد ایران اینم واقعیت میخوان توهین کنن یا نه استقلال کردستان با مواضع بارزانی به ضرر ایران نه به نفعش همه نظرات مخالف از بالا رو که من ننوشتم از مردم همینجوری هم سوال کنی مخالفن
2سیب حسرت
|
United States
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
4
1
متاسفانه بیشتر نظرات ما نمایش داده نمیشه
مدیر پایگاه ما بشدت از پیام های قومی و مربوط به خطوط قرمز کشور خودمان حتی کشورهای دیگه احتیاط داریم و اگر پیام دهند گان محترم در این موارد کمتر پیام بدهند یا در پیام هایشان نهایت احترام وادب واحتیاط را رعایت کنند متشکر می کنیم .
Maryam
|
Iraq
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
3
1
اينده جواب بيشتر اين سولات راميدهد،،،اندكي صبر,,,,هرريس جمهوري دنبال منافع كشور خودش هست،،،مسعود بارزاني چرانباشد،،تاكي بايد چوب عرب و دولتهاي همسايه برسرش باشد،،،اندكي صبر
2سیب حسرت
|
United States
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
0
1
درود
موفق و سربلند باشید دوست عزیز ببخش ناراحتت کردم به امید روزی که صلح در کل دنیا برقرار بشه مرزها بی معنی بشن
کل دنیا کورد رو با غیرتش میشناسه فرقی نداره تو چه دوره و زمانی یا مکان و جایی باشه بازم با افتخار کورده
زنده باد مردم باغیرت و با فرهنگ مهاباد
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین