کد خبر: ۲۳۸۲۹۱
تعداد نظرات: ۵۹ نظر
تاریخ انتشار:

«امام هیچوقت به مردم نگفت با حجاب شوید»!

سایت جماران گزارش داد که آقای سیدحسن خمینی اخیراً در بخشی از صحبت‌های خود در مراسم اختتامیه همایش مدیران فرهنگی واحدهای دانشگاه آزاد گفته است:

به گزارش بولتن به نقل از فارس، سایت جماران گزارش داد که آقای سیدحسن خمینی اخیراً در بخشی از صحبت‌های خود در مراسم اختتامیه همایش مدیران فرهنگی واحدهای دانشگاه آزاد گفته است:

«امام هیچ وقت به مردم نگفت با حجاب شوید، اما مردم آن زمان با حجاب شدند»!

قبل از سید حسن خمینی، چندی قبل بود که موسوی تبریزی از دیگر چهره‌های اصلاح‌طلب نیز در همین باره گفته بود: «ما حتی یک بار هم نمی‌بینیم که امام در مورد زنان گفته باشد که باید حتما حجاب داشته باشند»!

متأسفانه این صحبت‌ها در حالی است که اتفاقاً از جانب حضرت روح‌الله(ره) سیره و بیانات صریحی در باب ضرورت حجاب، عدم اختلاط محرم و نامحرم و حتی امتناع از حرف زدن غیر ضروری محرم و نامحرم موجود است.

امام راحل در نخستین دست‌نوشته خود که از عزم ایشان برای شکست نظام شاهنشاهی و ایجاد انقلاب اسلامی خبر می‌دهد و از آن بعنوان «نخستین سند مبارزاتی انقلاب اسلامی» یاد می‌شود نیز به اهمیت مسئله حجاب اشاره و ضمن تأکید بر ضرورت «قیام» اینگونه تأکید می‌کنند:

«قیام برای نفس است که چادر عفت را از سر زن‌های عفیف مسلمان برداشت و الآن هم این امر خلاف دین و قانون در مملکت جاری است و کسی بر علیه آن سخن نمی‌گوید»

_تقریر شده به سال 1323 شمسی_

حضرت امام همچنین در ماه‌های نخست پس از انقلاب اسلامی نیز در یکی از بیانات خود در 15 اسفند سال 57 در همین زمینه فرموده بود:

«الآن وزارتخانه‌ها ـ این را می‏گویم که به دولت برسد، آن طوری که برای من نقل می‏‌کنند ـ باز همان صورت زمان طاغوت را دارد. وزارتخانه اسلامی نباید در آن معصیت بشود. در وزارتخانه‏‌های اسلامی نباید زن‌های لخت بیایند؛ زنها بروند اما با حجاب باشند. مانعی ندارد بروند؛ اما کار بکنند، لکن با حجاب شرعی باشند، با حفظ جهات شرعی باشند»

جدای از این سخنان صریح، اشاره به سبک زندگی امام راحل مبنی بر اینکه نوه‌های دختر و نوه‌های پسر ایشان و حتی زنان و مردان وابسته به بیت ایشان، در میهمانی‌ها حق نشستن بر سر یک سفره را هم نداشتند و در میهمانی‌های بیت امام(ره) فضای مختلط نبوده (به گواه خاطرات سرکار خانم زهرا مصطفوی) و همچنین خاطره دیگری از صبیّه مکرم امام راحل مبنی بر اینکه امام راحل حتی دخترانشان را از سلام کردن به داماد بزرگ خانواده هم نهی می‌فرمودند، قابل اشاره است.

گفتنیست، مجید انصاری، معاون پارلمانی دولت نیز زمانی از این گفته بود که در ترکیه! حجاب اجباری نیست اما اکثر مردم با حجاب هستند!

صحبت وی نیز به صورت موجز، اینگونه پاسخ گفته می‌شود که جامعه‌ای که اصرار بر تعظیم و تکریم شعائر خود نداشته باشد؛ مردمش از تربیت اصولی و شناخت غلط و درست بازمی‌مانند و نتیجه آن می‌شود که در کشور ترکیه که به «هتل داعش»! معروف شده است، هیچکس اعتراضی به حکومت ندارد، اردوغان حامی تروریسم از نخست‌وزیری به ریاست جمهوری هم می‌رسد و مردمان ترکیه، روزها در کنار مرز خود که فاصله کمی با «کوبانی» دارد، کشته شدن مردم این شهر توسط تروریست‌های داعش را با دوربین تماشا می‌کنند.


منبع: خبرگزاری فارس

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۵۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۶
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
2
22
ترکیه چه ربطی به حجاب داشت ؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
حیف که حوصله ی بحث کردن ندارم،حیف!
البته به عنوان کسی که حامی وجود حجاب است سخنان زیادی برای گفتن دارم ولی افسوس که زمان زمان مناسبی نیست!
کمیل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
20
29
چطور به خود اجازه می دهید در رابطه با حجاب این طور اظهار نظر کنید در صورتی که قرآن مجید چگونگی پوشش و حجاب زنان را تعیین کرده است؟
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
برای زنان پیامبر است نه همه ، امام خمینی در سال 1358 فرمودند حجاب اجباری نیست روزنامه اش موجوده ......
مدیر پایگاه بله ابتدا موضوع حجاب در قرآن كريم براي زنان پيامبر مطرح شد ول بعدها براي همه مومنات صادر گرديد حتي مسكرات هم ابتدا به طور كلي حرام نشد ولي بنا به تفسير مفسران هنگام آماده شدن جامعه خوردن شراب حرام شد .درمورد نقل قولي هم كه از حضرت امام كرده ايد روزنامه و تاريخ آن را ذكر بفرماييد .
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
روزنامه اطلاعات و تیتر حجاب اجباری رو سرچ کنید
Rth
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
8
27
همانا خداوند دشمنان مومنین را از نادانان و احمقان قرار داده .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
15
27
آسید حسن یه سوال: دختر شما فردا اگر گفت که من حجاب نمی خوام قبول می کنی؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
اگه منطقی باشه اره
علی ف
| ROMANIA |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
ببخشید دختر شما اموال شما نیست . شما یک شخص زنده دارای قدرت انتخاب و عقل و شعور رو دارایی شخصیتون میدونید و فکر میکنید باید هرجور شما دوست دارید فکر کنه
ناشناس
| GERMANY |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
ببخشید دختر شما اموال شما نیست . شما یک شخص زنده دارای قدرت انتخاب و عقل و شعور رو دارایی شخصیتون میدونید و فکر میکنید باید هرجور شما دوست دارید فکر کنه....
بستگی دارد دختر و پشر شما چند سال دارد و شما چه موضوعی را با او درمیان میگذارید .شما که اینقدر احساس میکنی دمکراتی یک سری به تربیت بچه های ریس روسای بنز , اپل, فولکس واگن , بوش , آاگ.....و سایر کشورها بزن .تمام بچه هاشان در مدارس مخصوص مثل ارتش درس میخوانند و بایستی راس ساعت هفت صبح مسواک زده لباس پوشیده کراوات و یا پاپیون زده سر میز صبحانه آماده و بعد تا 10 شب برایشان برنامه دارند حتی لباس پوشیدن و غذا خوردن صحبت کردن و کلیسا رفتن..تمام رفتار آنان کنترل شده است حتی در دوران دانشجوئی ... بعد میشوند مدیر با حقوق چند صد هزار یورو درسال و بعوض مدارس معمولی در اروپا معلم درس میدهد و نصفی از دانش آموزان چرت میزنند و از زیر میز به همدیگر مسیج میفرستند...این دمکرات بازیها را برای ما آورده اند که جوامع ما را سست عنصر و کاریکاتوری بار بیاورند زیرا از صلابت و وقار ایرانی مسلمان وحشت دارند و ضربه خورده اند..
ناشناس
|
AUSTRALIA
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
34
15
پس چرا آنقدر سخت ميگيريد و بانوان رو اذيت ميكنه بابا شايد أصلا بنده خدا دينش يه چيز ديگه باشه يا دوست نداره حجاب داشته باشه چقدر خوبه كه بذارن خود فرد براى نوع پوشش تصميم بگيره و از موضوع ديگرى كه به شدت متاثر شدم اين بود كه چرا توريستهاى خانمى كه قصد ويزيت از كشور ما رو دارن مجبور ميكنن حجاب بگيرن به نظر من اين يه توهين به اون فرد هست كشورهايى مثل تركيه و مالزى كه كشور اسلامى هستن ولى افراد با هر نوع پوششى ميتونن وارد اين كشورها بشن و چقدر براى اقتصادشون خوب هست به اميد اينكه كشور ما هم از اين مسائل حاشيه اى بياد بيرون بيشتر به اقتصاد و مسائل رفاهى مردم به خصوص مناطق محروم توجه كنه
مدیر پایگاه در مورد سوال اولتون مگر يك امر اجتماعي مي تواند به دلخواه افراد باشد ؟ آيا مثلا يك راننده مي تواند بگويد من با هر سرعتي وبا هر ماشيني در هر كوچه و خياباني كه دلم خواست حركت مي كنم ؟ حتي در ارو پا هم مطابق با فرهنگشان محدوديت هايي در اين زمينه ها وجود دارد ،در مورد سوال دوم هم مسلما هر كس بخواهد به كشوري وارد شود بايد به قوانينش احترام بگذارد ، حالا اگر يك كشور مسلمان وجوب حجاب را ناديده بگيرد براي ما كه دليل و حجت نميشود .
پاسخ ها
احمد
| UNITED KINGDOM |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
بولتن جان حجاب امریست اعتقادی و جزو احکام و قوانین جزایی اسلام نیست، نماز هم اجتماعیه حج هم اجتماعیه آیا میتونید مردم رو به اونها اجبار کنید؟ چرا گشت نماز و حج ندارید و یا مردم رو به زور به حج نمی فرستید؟
امور اعتقادی کاملا با امور جزایی اسلام که برای آنها حد و تعزیر در نظر گرفته مثل احکام شرب خمر و ارث و صداق و دیه و قصاص و ..... کاملا متفاوته.
قیاس امور اعتقادی با قوانین راهنمایی و رانندگی که جزو قوانین مدنی و جزایی هست قیاس مع الفارقه.
امور اعتقادی اصلا قانون نیستند و حق الله است و دیگر مسلمین اجازه اجبار و قانون کردن اونها رو ندارند.
مدیر پایگاه برخي خوانندگان گاهي بگونه اي بر مسند علوم اصول مي نشينند كه گويي از اصوليون زمانند ! حجاب امري كاملا اجتماعي است وهرگز موضوعي فردي نيست ودقيقا به ديگران ارتباط دارد ، حالا كسي خداي ناكرده اصل حجاب را قبول نداشته باشد بحث ديگري است ولي اينكه اين حكم كاملا اجتماعي است و به جامعه مربوط است بديهي است .
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
امیدوارم نظرم را چاپ کنید در پاسخ به اظهارات متین شما باید بگویم که اولا رانندگی با دیگر امور مقداری تفاوت دارد چرا که انسانها را نمی شود با ماشین مقایسه کرد رانندگی طبق قوانین بین المللی است و در همه دنیا یکسان می باشدولی آیا نوع حجاب همه در تمام دنیا قوانین یکسانی دارد دوما در کشورهای اروپایی بی حجابی رواج دارد و طبق فرمایش خودتان بنابراین ایرانیان هم که وارد کشورهای غربی می شوند باید بی حجاب شوند چون طبق قانون آنها حجاب ممنوع است و باید به قوانینشان احترام گذاشت آیا شما قبول می کنید اگر قبول کردید ما هم با نظر شما موافقیم
مدیر پایگاه در مثل مناقشه نيست . منظور اين است كه كسي نمي تواند بگويد من هر طور دلم مي خواهد در جامعه حاضر مي شود .در ضمن در كشورهاي ارو پايي عدم حجاب بجز در مراكز خاصي ممنوع نيست و اين نكته هم هستكه بي حجابي مساوي باحجابي نيست اولي سلبي است و دومي ايجابي ،اتفاقا استدلال آخر اين خواننده دقيقا اثبات كننده سخن ماست (اگر چه حاوي خبري نادرست مبني بر ممنوعيت حجاب در ارو پاست )اگر كسي حجاب برايش مهم است به كشوري كه حجاب در آن ممنوع است سفر نمي كند ولي نمي گويد بخاطر من قانونتان را عوض كنيد !
احمد
| UNITED KINGDOM |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
بولتن جان شما چرا بر حاشیه مطلب اینقدر تکیه میکنید که حجاب امری اجتماعی است بله اثرات حجاب اجتماعی است اما اجرای آن شخصی و اعتقادی است و اصلا بحث ما سر این نیست.
بحث ما سر اجبار در حجابه نه اجتماعی و شخصی بودن خود اون فعل.
آیا اجبار در حجاب هم اجتماعیه؟!!! آیا شما اجازه قانون کردن امور اعتقادی که جزایی نیستند رو دارید؟ آیا قانون کردن امور اعتقادی بدعت نیست؟ جواب اینرو بدید.
والا جواب استدلال های شما رو دادن احتیاج به اصولی بودن نداره هر مسلمونی که مقدار کمی اسلام بدونه به راحتی جواب میده.
مدیر پایگاه اتفاقا بحث درست در همين است كه موضوع اجتماعي است يا فردي و اعتقادي ،اگر اين موضوع روشن شود كه روشن هست اجباري ويا دلخواه بودن آن امري پذيرفته شده است . حجاب يك امر اجتماعي است ، براي همين هم جامعه و حكومت مي تواند در مورد آن قانون بگذارد .
ناشناس
| GERMANY |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
۱۴:۳۲ جناب احمد آقا شما متاسفانه مسائل را بسیار زیبا قاطی میکنید خدا خیرتان بدهد . فرمودید... نماز هم اجتماعیه حج هم اجتماعیه چرا گشت نماز و حج ندارید..آیا میتونید مردم رو به اونها اجبار کنید..به نظر شما روزه چطور اجتماعیست یا اعتقادی ...آیا میشود ماه مبارک رمضان در خیابان روزه خواری کرد؟؟ احمد آقا شما فراموش کردید که قوانین درون منزل با برون آن متفاوت است .شما میتوانید در منزل خودتان نماز نخوانید روزه نگیرید حج نروید.. بیحجاب باشید ...و مسلمان هم نباشید تا اینجا مشکلی نیست ولی وقتی پای خودتان را بیرون میگذارید با قوانین مدنی اسلام روبرو هستید.شما میتوانید بینمازو روزه وحج.و...در اجتماع راحت زندگی کنید لیکن نمیتوانید در ملا عام روزه خواری کنید و بی حجاب باشید و صدها مثال دیگر .این موضوعات را حداقل 1400 سال است فلاسفه وخبرگان اسلامی با فلاسفه و خبرگان دیگر ادیان و حتی با بیدینان دانشمند به بحث نشسته اند . صدها کتاب ارزشمند در این موضوعات پیدا خواهید نمود .موفق باشید
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
ناشناس 20:06 ما حتی یک روایت هم در مورد برخورد پیامبر یا امام علی (ع) با بدحجاب یا بی حجاب نداریم!!!!
یا اینکه در زمان خلافت علی (ع) با اجبار کسی را مجبور به رعایت حجاب بکنند!!!
اون چیزی که در کتب تاریخی مشهود است اینه که در آن زمان یک سری افراد حجاب کامل نداشتند!!!
مدیر پایگاه در اين زمينه در قرآن كريم نص صريح داريم كه به مومنات مي گويد خود را پوشش نمايند...كه تفصيل و حدود آن را فقها عظام مخص كرده اند .
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
جناب ناشناس متاسفانه شماها می خواهید تمام امور دینی را با اجبار به مردم بفهمانیدو به اجرا در بیاورید جناب قرار نیست همه مثل شما فکر کنند و انجام دهند یکی از رنگ قرمز خوشش می آید و دیگری آبی و آن دیگری رنگهای دیگر ، نباید که حال که حاکمیم همه طبق تفکر ما قدم بگذارند حاکمان در اصل نمایندگان مردمند و باید به تفکرات همه مردم با هردید و نظری و تفکری احترام بگذارند درضمن اگر با اجبار می شد مردم را باحجاب و مومن کرد نتیجه اش مثل امروز ما نمی شد
م
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
من مخالفم اشتباهی +زدم.
احمد
| UNITED KINGDOM |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
بولتن جان دقیقا اشتباه شما در اینجاست که فکر میکنید اگه موضوعی اعتقادی شد پس حتما فردی است در صورتیکه یک امر میتونه اعتقادی و اجتماعی باشه ولی اجتماعی بودن مجوز برای قانون شدنش نیست.
به صرف اینکه موضوعی در اسلام اجتماعی است نمی توان آنرا قانون کرد فقط و فقط موضوعاتی که جنبه جزایی دارند و یا امور مدنی هستند که در صورت اجرا نشدن منجر به جزا شوند مجوز قانون شدن دارند.
ما در اسلام امور اجتماعی اجباری داریم مثل جهاد واجب و بسیاری امور اجتماعی اختیاری داریم مانند حج مانند نماز جمعه و جماعت و مسجد رفتن و .....
مدیر پایگاه ما بنا نداريم بر سر يك موضوع با يك خواننده وارد يك بحث بي انتها بشويم .نظرمان را قبل گفته ايم وموضوع روشنتر از آن است كه بحث ادامه پيدا كند .
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
خب بولتن عزیز "پایگاه خبری" که بنده بیایم و خبرهای شما را بخوانم و بروم به درد ما نمی خورد!!!
پایگاه خبری باید جایی برای بحث و گفتگو هم داشته باشد.
اگر مایل به گفتگو نیستید اجازه دهید دیگران بحث را ادامه دهند.
ناشناس
| ROMANIA |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
احمدآقا دست مریزاد عالی بود .
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
آفرین بولتن جان عالی بود!
امثال این آقا در پی علوم دینی میروند و برداشت شخصی خودشان را در قالب دین به اشتراک می گذارند و تنها هدفشان از این به دنبال علم روی یافتن توجیهی برای اعمال خلاف دینشان است!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
21
5
کار بکنند اما با حجاب شرعی(در ادارات منظورشان بوده)
عده ایی با ندانم کاری بدترین ظلم را در حق اسلام و انقلاب روا داشتند
به جای توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی به چیزهایی گیر دادند که حل شده بود ولی الان همان مسایل شده مشکل و دردسر
پاسخ ها
فرشاد
| UNITED KINGDOM |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
کار بکنند اما با حجاب شرعی(در ادارات منظورشان بوده) این مال اولش بود که زنها اعتراض کرده بودند برای حجاب اجباری کم کم در عرض چند ماه کاملا اجباری شد گرچه تا سال 62 قانونی برای اجبارش تصویب نشده بود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
21
13
الان که حجاب اجباریه وضعحجاب خانم ها خداییش خوب نیست....یعنی روش غلطی را ادامه داده ایم و ترکیه روش بهتری را در این ضمینه داشته....
Rth
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
2
13
?!!!
ناشناس
|
AUSTRALIA
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
21
5
سايت محترم بولتن مثال رانندگى كه شما فرمايش كردين مربوط به جون انسانهاست و تمام افراد موظف به پيروى از آن هستن تا خطر كمتر بشه ولى خانمى حجاب داشته يا نداشته باشه جون كسى رو تهديد نميكنه و در مورد دوم تنها دو كشور ايران وعربستان هستن كه اين قانون رو دارن وتمام كشور ها آزاديست به جز اين دو و اين قانون در حق مردم اجحاف ميشه و اونها رو از حق قانونى خود كه نوع انتخاب پوشش هست باز ميداره و نوعى حق الناس هست در ضمن كه من خودم با حجاب موافق هستم اما نه از نوع اجبار بلكه از نوع اختيارى
مدیر پایگاه بله كساني كه مسايل معنويي و سلامت روحي برايشان مهم نيست خطر براي جسم را مهم مي دانند ولي خطر براي روح و روان را به حساب نمي آورند . در مورد بيگانگان هم ما حق اعمال حاكميت قانون و فرهنگ خود را داريم و كاملا طبيعي است كه هركس بخواهد وارد ايران شود بايد قوانينش را محترم بشمارد و اگر كسي برايش اين معنا مشكل است خوب طبيعتا به ايران نمي آيد .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
جناب ناشناس به احتمال قوی از جنس مذکری قبول کن زنان خیلی از کشورهای به ظاهر پیشرفته ذلیل هستند قبول کنید مملکت ما آنقدر ها هم که شما خیال میکنید وضعیت بدی ندارد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
21
4
ترکیه و داعش چه ربطی به این مسئله داشت موضوعات چرا بهم پیوند میزنید بعد شم نوه امام بهتر میدونه دیگه در سخنان امام هم در این مورد چیزی بیان نشده است بعدشم اگر امام علی نان خشک میخورد ایا به همه میگفت شما همه نان خشک بخورید
ناشناس
|
GERMANY
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
3
21
جناب آ سید حسن خمینی مثل آیه الله هاشمی رفسنجانی از امام راحل خاطرات زیادی دارند و هر وقت ما کم میآوریم ما را با خاطرات خوش خود شاد میکنند و چون میگویند العلم فی الصغر کالنقش فی الحجر ..علم درکودکی مثل نقش روی سنگ است و ماندنیست خاطرات کودکی آسید حسن از حضرت امام ره احتمالا مستند تر است زیرا ایشان آنوقت ها خیلی کوچک بودند.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
ایت الله حسن خمینی، لطفا درست خطاب کنید اینجا بازار نیست
ناشناس
|
ROMANIA
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
4
18
قران درمورده حجاب توضیح داده پس بعضی از اقایون نمیخواد تفسیر کنن دستور خداوند درقرانه و بر مسلمانان واجب حالا بعضی قران و اسلام رو قبول ندارن بحث ديگه است.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
بسیاری از آیات قران نسخ شده نمونهاش آیه 50 سره احزاب بنابراین ملاک آیات قرآن هم بنا بر مسایل روز مسلمین دستخوش تغییر بوده ازجمله مسیله شرب خمر و وجوب حجاب برای زنان پیامبر.......
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
10
16
برادرا خواهرا حجاب به جز اینکه دستور خداوند است قطعا به نفع خود خانم ها نیز هست.قبول کنید مردها واقعا بی ظرفیت هستند و ببینید چقدر آمار تجاوز به زنان بالا است.و البته ما با غربی ها نیز کاری نداریم چون در آنجا زنان نه شرف دارند نه آبرو و نه حیا و نه غیرت پس لطف کنید خانم های ما را با آنها مقایسه نکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| ROMANIA |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
اشتباهی مثبت زدم ضمنا بولتن نظرات مخالف حجه الاسلام حسن خمینی رو منتشر نمی کنید الکی هم بزرگ نمایی نکنید ایشون آیت الله نیستن خوب شد محسن و مهدی هاشمی روحانی نشدن وگرنه لابد مثل باباجانشون اونا رو هم آیت الله میکردید
مدیر پایگاه وقتی بولتن توهین و بی احترامی حتی نسبت به بیگانگان را منتشر نمی کند کاملا طبیعی و اصولی و ضروری است که پیام هایی که احترام لازم نسبت به یادگار گرامی حضرت امام را رعایت نمیکنند را منتشر نکند .البته حساب انتقادهای محترمانه و دلسوزانه جدا است .
سرباز امام سید علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
3
18
خداوند انشاالله رهبر عزیزمان حضرت امام سید علی را برای همیشه حفظ فرماید تا هیچگاه انقلاب اسلامی از مسیر اصلی خود منحرف نشود.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
3
16
با سلام به مخالفين بگوئيد مردم در 12فروردين 58 ثمره خون هزاران شهيد را باراي آري به جمهوري اسلامي اعلام نمودن و دفاع 8ساله نيز اين راثابت كرد جسارتن در همون امريكا وتركيه كه دوستان مي كويند چرا اجازه نمي دهند خانم هاي كه دوست دارند با حجاب باشند پس خودتان را ناداني نزنيد اگر شما فتوا مي دهيد در تركيه حجاب اجاري نيست اينجا هم اجبار نيست و لي در تركيه قانون منع حجاب داريم ولي در ايران چرا قانون منع بي حجابي داشته باشيم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
1
16
اگر منظور ایشان از گفته حضرت امام یک دستور مستقیم باشد که هرگز در سیره ایشان و حتی رهبری هم نبوده است مگر اساس نظام و یا اسلام در مودری به خطر افتد ولی دستور حجاب دستور دین است و همه به ان پایبند هستند حتی بیت شما.
نظر
|
FRANCE
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
3
3
میخواستم ببینم در زمان صدر اسلام و زمان امام علی که حکومت تشکیل شد هم اجباری برای حجاب به معنای شرعی اون موقع هم بود یا نه البته من معتقد هستم که هیچ کس حق نداره هرطور دلش میخواد در اجتماع ظاهر بشه این با روح زندگی اجتماعی در تظاده ولی حدود تا چه حدی باشه برای من سوال هست و منابع این حدود در جامعه ما چیه واقعا؟
مدیر پایگاه در زمان صدر اسلام خصوصا در زمان پيامبر اكرم (ص) وقتي حكمي از جانب خداوند بر مسلمين قرائت مي شد همه اجرا مي كردند وظاهرا نيازي با اجبار كردن نبوده است .
پاسخ ها
قاسم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
"در زمان صدر اسلام خصوصا در زمان پيامبر اكرم (ص) وقتي حكمي از جانب خداوند بر مسلمين قرائت مي شد همه اجرا مي كردند وظاهرا نيازي با اجبار كردن نبوده است"
این یکی از اون دروغ های بزرگه که اگه اینطور بوده چرا در رابطه با غدیر خم ماجرایی به اون بزرگی مردم اجرا نکردند؟
مدیر پایگاه متاسفانه خیلی از بحث های ما برای یادگیری و دانستن نیستندونمی خواهیم چیزی روشن شود ظاهرا فقط می خواهیم حرف خود را به کرسی بنشانیم !.لذا مثلا اگر کسی حرف حقی زد و در کلامش ایهامی بود یا حتی فتحه یا کسری کلمه ای را اشتباه گفت اصل سخن درست او را فرو می گذاریم و به یک نکته انحرافی می پردازیم ! بله خیلی از سخنان پیامبر اکرم (ص)آنچنان که باید اجرا نشدوما اینجا نخواسته ایم که تمام تاریخ اسلام را بازگوییم وتحلیل کنیم و چراییش را بیان کنیم .بله برخی از احکام از سوی مسلمانان کاملا اجرا شدند و برخی از اشارات و فرامین دینی مورد بی مهری قرار گرفتند ، مثلا نماز و روزه واحکام ازدواج و طلاق ..امثال آنها کاملا اجرا شدند و حجاب هم همینطور چرا که در آن زمان اصلا حساسیت چندانی راجع به حجاب نبود،حالا چرا چنین بوده است و چه دستانی در کار شدند تا مثلا امام علی (ع) خانه نشین شوند بحث مفصل  تاریخی و جامعه شناسی است وسیاسی است که در این مختصر نمی گنجد.  
ناشناس
| ROMANIA |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
بله در صدر اسلام و وقتی حکومت اسلامی برقرار شد همه غیرمسلمانان هم موظف شدن به قوانین حکومت اسلامی احترام بذارن البته اون زمان بی حجابی به شکل امروز در بین پیروان سایر ادیان الهی رایج نبود چون حجاب تنها مختص دین اسلام نیست دین مسیح و یهود هم به حجاب اعتقاد دارن هرچند با گذشت زمان کمرنگ شد و حجاب مسیحیان منحصر به بانوهای راهبه تارک دنیا شد ولی هنوز هم مومنین یهود و اسلام حجاب رو رعایت می کنن در حقیقت بی حجابی از چندین قرن بعد رواج پیدا کرد و انقدر گسترده شد که قبح بی حجابی ریخت و عادی شده مثل همین الان که ازدواج همجنس بازان باب شده درحال حاضر بسیاری از کشورها مخالفشن ولی در آینده به مرور زمان اینم عادی میشه و قبحش می ریزه ..
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
اما ظاهرا اینگونه نبوده است!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
ناشناس راست میگه هنوزم هستن یهودیانی که حجاب رو رعایت می کنن ولی در مسیحیت فقط راهبه ها حجاب رو رعایت میکنن بعضی یهودیها افشان کردن موی زن رو حرام میدونن البته تعداد بی حجابها در بین یهودیها بیشتر از باحجابهاست...دارن ولی عده ایشون خوانندگی زن و بی حجابی رو حرام میدونن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
15
2
اینکه خانمها حق ندارند با جلوه گری مردا و پسران جوان رو از مسیر آرامش فکری دور کنند شکی نیست ولی گاهی بعضی آقایون در بعضی مکانهای مذهبی با تمام قوای یصریشون به خانمها دقت میکنند تا ببینند کی حجاب نداره و تذکر بدن..این که افتضاحتره!
نوه ی پدربزرگم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
4
14
امام به مردم نگفت نماز بخوانند و روزه بگیرند و خمس بدهند و...
سید محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
1
12
مدتی است سخنان
- تیم روحانی
- شخص اقای روحانی
- تیم اصلاحات
- مصاحبه اخیر خرازی
- سخنان خاص سید حسن
و کلا تیم مجموعه ای دولت را به اضافه شخص اقای هاشمی نظاره کنید یک موج بزرگی از فرافکنی ، پرداخت به موضوعات حساس جامعه ولی غیر کارامد و از همه مهمتر ایجاد مشغولیت ذهنی میبینید !!
سوال : چه اتفاقی در شرف وقوع است که قرار است هواس همه ما به فشفشه های پرتاب شده از طرف دولت به داخل اسمان جلب شود ؟!؟
ناشناس
|
GERMANY
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
1
5
متاسفانه بعضا سفسطه و مغلطه را به جای واقعیات بکار برده و خوانندگان را به خواندن تاریخ گذشته دعوت میکنند بدون ارائه کوچکترین سند و مدرک و ناشر و ناقل آن خبر وتیر درتاریکی رها میکنند که در دوران پیامبر حجاب اجباری نبوده و جهاد.. اجباری بوده و از حضرت علی ع دم میزند , پیداست یکبار هم نه قرآن را خوانده اند و نه نهج البلاغه را و تشخیص نمیدهند که جهاد مثل نماز و روزه ..حج خمس و ذکات.. اجبار خود شخص با خودش است و موقع اعلام جهاد کسی را بزور از خانه بیرون نمیکشند و ذکات را فقط در شرائط استثنائی اگر جان فقرا در خطر باشد و چاره ای دیگر نباشد به قدر کفایت بزور از مال ثروتمندی خواهند گرفت و صدها اجباری که خود شخص با ایمان به اسلام برای خود میآورد لیکن بیحجابی و روزه خواری و میگساری در ملا عام اجبار بوده و خواهد بود.
شما حکومت الله بر مردم را با حکومت دمکراسی مردم بر مردم اشتباه میگیرید .اینجا قوانین اصلی که به تربیت و رشد فرهنگی و دینی مردم مربوط میشود را نمایندگان مجلس و آیات عظام تعیین نمیکنند قوانین همه بایستی فقط وفقط در جهت اسلام ونه ضد اسلام باشند.کما اینکه تمام قوانین کشورهای کمونیستی و غربی سرمایه داری و...هم دقیقا در راستای آن ایده آلهای کمونیستی یا سرمایه داریست.
پاسخ ها
رضا
| UNITED STATES |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
اون جهادی که اجبار نیست جهاد کفاییه.
حکومت الله بر مردم تعریفش مشخصه اما این چیزایی که شما میگی میشه یه چیز دیگه که این اسمها تو علم سیاست تعریف شده.
نوبخت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
6
0
عدم توجه به روشهای نهادینه سازی حجاب در جامعه واکتفا به اجبار ان؛ باعث افزایش بدحجابی که توهینش بنظرم بدتر از بی حجابی هست در سطح جامعه شده وتاسف بار تر اینکه امروز استفاده از چادر (علیرقم عنوان حجاب برتر)بشدت در حال کاهش است. هنر مندان خاصه هنر پیشگان ما بیشتر به نماد ومروج فرهنگ غرب شبیه شده اند تا الگوی بانوی ایرانی اسلامی!بنظر میرسد اگرچه نام اسلامی را یدک میکشیم ولی تعلیمی مناسب با اسلام راستین در جامعه غالب نیست!
متین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
13
3
تفسیر بولتن نیوز از زمان و اجتماع خیلی جالب.
همانطور که در اروپا فرهنگشون نداشتن حجاب و شما میگید باید به قوانینشون احترام گذاشت.
باز میگیرد حجاب یک اصل اجتماعی است و خب تو اجتماع اونا هم این بی حجابی هست که براشون مهمتر از حجاب پس چرا ما ناراحت میشیم از بداشتن زوری حجاب خانم ها در دانشگاه ها و اماکن اروپا؟
هر چیزی زوریش بد
چه رعایت حجاب چه عدم رعایتش.

خدا نمیگه که ای مردم از پیامبر و خدا جلوتر حرکت نکنید؟

نمیگه که دین اجباری نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
چقدرم تو و امثال تو ناراحت میشین از بی حجاب کردن با حجابها
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
6
0
با این حرف ها كسي نمي تواند امام و بیت امام را زیر سوال ببرید
پاسخ ها
ناشناس
| GERMANY |
۰۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
با این حرف ها كسي نمي تواند امام و بیت امام را زیر سوال ببرید...
خدا خیرت بده هم امام هم بیت امام داشت ... امام را نجات دادی آفرین بیت امام را نجات دادی مرحبا خسته نباشی صبح بخیر..!!!!!
مهران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
13
2
منو توی قبر خودم میزارن ... شمارو توی قبر خودتون.. واسه توجیه.. اینقدر از خواهر مادرای همدیگه مایه نزارین... مشکل ما حجاب نیست.. خودتونم میدونین..
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
بی حجابی و پیامدهاش برای همه جوامع از جمله همون جوامع غربی مشکلات زیادی به دنبال داشته مستند صدای آمریکا در مورد معضل دختران نوجوان باردار رو ببینید درسته مشکل ما صرف حجاب نیست ولی اگه شما فراموش کردید شهر نو رو در تهران هنوز خیلیها بخاطر دارن مشکل اول ایران مشکل اقتصادی در حال حاضر و فشار بر ایران از بعد از انقلاب اتفاق افتاد از وقتی که دولت ایران دیگه وابسته سیاسی آمریکا نبود ..........
ناشناس
| GERMANY |
۰۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
...این مهران بنده خدا اگه بچه مسلمونه نمیفهمه که با این حرف بی اساس و بی پایه :منو توی قبر خودم میزارن ... شمارو توی قبر خودتون اصل امر بمعروف و نهی از منکر را نهی میکند .چرا ما فقط در شناسنامه مسلمانیم و در عمل هیچ.اگر هم آقا مهران مسلمان نیست که ...
سید حسن اراکی
|
GERMANY
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
0
5
امام در مورد چاردی بودن تاکید جدی داشتند . حتی یک مورد هم افراد خانواده امام را بی حجاب نمی بینید .
زمانی که خانم مرضیع دباغ در پاریس کارهای خدماتی برای بیت می کردند مشکل بود که چادر را هم داشته باشند . امام در انجا با توجه به لباس مانتو بلند ان خانم به ایشان چیزی نگفت ولی وقتی می خوایت در بیت ایشان در ایران با همان لباس حضور داشته باشد امام به وی تذکر داد طوری که ایشان به همان چادر برگشتند . خانم دباغ زنده است از ایشان سوال کنید
پاسخ ها
ناشناس
| GERMANY |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
جزاک الله خیرا برادر بزرگوار سید حسن اراکی ای کاش دانشجویانی که قبل از انقلاب در مدت اقامت حضرت امام خمینی ره در نوفل لو شاتو در خدمت ایشان بودند خاطرات خود را به گونه ای گردآوری مینمودند.
عمار خسروجردی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
0
2
عده ای می خواهند فضای فرهنگی جامعه را رها کنند. نه برنامه فرهنگی برای ترویج حجاب می دهند و نه راهکاری. تنها انتقاد می کنند که اجبار نکنیدو قبول راهکار شما چیست. متأسفم که عده ای برای جلب رای حاضرند آخرت خود را بفروشند.
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین