کد خبر: ۲۳۴۵۴۵
تعداد نظرات: ۲۹ نظر
تاریخ انتشار:

شليك آقای روشنفکر به جنازه مرتضی پاشايی!

جناب اباذری به سبک تمام خورده روشنفکر‌های دیگر وقتی می‌بیند که مردم به چیزی غیر از آنچه برای او مهم است توجه نشان می‌دهند، با عصبانیتی عجیب، تمام جامعه را به جرم هم سلیقه نبودن با خودش به نادانی متهم می‌کند اما واقعاً آقای روشنفکرنما چرا اينقدر عصبانی است؟!
به گزارش بولتن نیوز، افرادی که شبیه آدم‌های باسواد حرف می‌زنند و همیشه چندتا عبارت قلمبه سلمبه هم برای کادوپیچ کردن بلاهت و نادانی‌شان دم دست آن‌ها هست، آدم‌های از خود راضی و مغروری که هر نوع تفکری غیر از خودشان را عوامانه می‌دانند، کسانی که به خاص بودن خیلی علاقه دارند و برای همین تمام زندگی‌ آن‌ها پر از ادا و اطوار است، آن‌هایی که مرعوب و شیفته و شوون چندتا اسم هستند که برای خودشان تبدیل به اسطوره شده و هیچکس حق ندارد حتی با واضح ترین دودوتا چهارتاهای منطقی کوچکترین نقدی به این بت‌های برساخته وارد کند.

خسته شدیم از تحلیل‌های این‌ها که یا فحش به دگراندیشان است یا تعاریف پرستش‌وار و بی منطقی از اسطوره‌های برساخته‌ی خودشان.

می‌دانید چرا مرتضی پاشایی تبدیل به پدیده شد؟ چرا برای بیماری او این همه دست به سوی آسمان رفت و در سوگ مرگ او از چشم‌ها شبنم چید؟ آیا می‌دانید چه چیز باعث می‌شود شوالیه نشدن حسین علیزاده صدبرابر شوالیه شدن کثیری از خرده روشنفکر‌ها بازتاب مثبت پیدا مي‌کند؟ واقعا چرا؟

قبول کنید که مردم را نشناخته‌اید و هربار وقتی از درک رفتار آن‌ها که خلاف مشی شماست عاجز بمانید، تمامشان را به ابله بودن و سفاهت متهم می‌کنید طوری که انگار ملاک درستی در فکر و عمل خود شما‌یید و هرچیز با این ملاک خود خوانده جور در نیامد،‌ مردود است (که البته معلوم نیست خود شما را با چه ملاکی باید سنجید و نقد کرد؟!)

* عقده گشايی يك خرده‌پا

لابد همه در خبرها خوانده‌اند که ۱۸ آذر ماه در تالار ابن خلدون دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، نشستی با عنوان "پدیدارشناسی یک مرگ" برگزار شد و طی آن تعدادی از جامعه شناسان ایران به بررسی علل و عوامل پدیده شدن مرگ پاشایی پرداختند.

یکی از سخنرانان آن محفل یوسفعلی اباذری دانشیار دانشگاه تهران بود.

آقای اباذری در نشست یاد شده این پرسش را مطرح کرد که چه شده که می‌آیند و مسائل واقعی را که ما با آن روبرو هستیم، از ذهن ما می‌برند؟ و در ادامه گفت: این آقایی که عکسش را اینجا زده‌اند و چراغ‌ها را تاریک کرده‌اند، یک خواننده‌ی پاپ بود و پاپ در سیر موسیقی،‌ مبتذل ترین نوع موسیقی است... کسانی که می‌گویند موسیقی او را تحلیل نکن، چطور من می‌توانم موسیقی کسی را که مرده است تحلیل نکنم؟ ... مبتذل محض است... برای من خیلی جالب است که یک ملتی می‌افتند به ابتذال و در مجلس ترحیم چنین خواننده‌ای شرکت می‌کنند و توی سرشان می‌زنند و یک نفر در فیسبوک می‌نویسند که "من تا ابد می‌سوزم"...چرا مردم ایران به این افلاس افتاده‌اند؟ چطور مردم ایران به این فلاکت افتاده‌اند؟... [و وقتی با اعتراض حاضرین آن جلسه مواجه شد که چرا به خواسته‌های مردم اهانت می‌کنید، پاسخ داد: "بسیار خوشحالم که دارم توهین می‌کنم. برای اینکه این ملت نشان داده که باید بهش توهین بشود".

خب! آیا چنین فردی با چنین ادبیاتی یک دیکتاتور محض نیست؟!

* آقای روشنفکرنما چرا اينقدر عصبانی است؟

آقای اباذری به سبک تمام خورده روشنفکر‌های دیگر وقتی می‌بیند که مردم به چیزی غیر از آنچه برای او مهم است توجه نشان می‌دهند، با عصبانیتی عجیب، تمام جامعه را به جرم هم سلیقه نبودن با خودش به نادانی متهم می‌کند.

او می‌پرسد که "مگر برای تشییع جنازه‌ی "بکت" چند نفر رفتند" و بعد خودش پاسخ می‌دهد که"سه نفر" و باز ادامه می‌دهد که"این ماجرا نشانه‌ی بدی است...".

اما آقای اباذری! هرکس "بکت" را دوست نداشت، کتاب نخوانده و پرت از ماجرا نیست.

هستند کسانی که اعتقاد دارند تمام ماجرای ابزوردیسم (از آنچه اوژن یونسکو و بکت آورده‌اند تا افاضات سلف عقب مانده‌ی امروزی‌شان) همه یکسره ادا و اطوار و عاروق روشنفکری است و این توقع گستاخانه‌ایست که می‌خواهید مردم مثلا از کسی مثل "بکت" یا اقران و امثال ایرانی او استقبال کنند.

می‌شود با علم و اشراف کامل به موضوع ابزردیسم (دقت کنید با علم و اشراف کامل به موضوع ابزردیسم) نه تنها نسبت به آن بی‌‌تفاوت بود، بلکه حتی با صدای بلند اعلام کرد؛ کسی مثل "بکت" خیلی هم چندش آمیز است و ما از داستان‌های پلیسی آگاتا کریستی خیلی بیشتر خوشمان می‌آید.

*دیکتاتور درون

یکی از حضار وسط همان جلسه بلند شد و گفت شما نماینده‌ی مردم نیستید... و اباذری هم در کمال بی شرمی پاسخ داد "معلوم است من نماینده مردم نیستم. شما نماینده‌ی مردم هستید. من همین کسی هستم که دارم می‌گویم. این مردم ابله‌اند..."

اما باید گفت که خیر آقای اباذری! شما همین کسی نیستید که دارید می‌گویید؛

سال‌هاست که ارجحیت خرد جمعی بر خرد فردی به اثبات رسیده و فسلفه‌ی دموکراسی هم همین است.

اگر ما روزی دیدیم که اکثریت جماعت بر خلاف راهی که خواسته‌ایم رفته‌اند، باید نشست و اندیشید که چرا اینچنین شده؟ آیا ما در ابلاغ پیام‌هایمان به خطا رفته‌ایم یا اینکه آیا حتی این ممکن نیست که ایراد و اشتباه از خود آن پیام‌ها یا قسمت‌هایی از آن باشد؟ موجی که به راه افتاده و شُـکی که بر اثر آن به وجود آمده، باید ما را به اندیشه وادارد تا در بنیان‌های عملی خویش بازنگری کنیم و ببینیم که در چه بخش‌هایی احتیاج به تعدیل و اصلاح وجود دارد.

اما در درون بعضی‌ها یک دیکتاتور ابله زندگی می‌کند که اجازه‌ی هیچ ورودی تحول انگیز خارجی را به ذهن آن‌ها نمی‌دهد.

چنین افرادی ملاک و معیار را خودشان قرار می‌دهند نه حقیقت، درحالي كه حقیقت با ملاک فردی تایید نمی‌شود، بلکه باید طريقه‌اي متفقٌ علیه بوده و چیزی باشد که جماعت آن را پذیرفته است و برای جایگزین کردن حقيقت جدید هم باید آن را به مرأی عموم گذاشت و تاییدیه‌ گرفت.

اما گر کسی خودش را ملاک قرار داد، دیگر نمی‌شود او را با هیچ ملاکی به نقد کشید و چنین شخصی زیر بار هیچ ایرادی نخواهد رفت.

آقای اباذری!‌ شما آن چیزی نیستید که می‌گویید؛ شما یک دیکتاتور ضعیف هستید، دیکتاتوری که شکر خدا قدرتی در دست ندارد والا تمام مردم جهان را به قنّاره و سُلابه می‌کشید که مطابق سلیقه‌ی او فکر کنند، بخورند، بخوابند، راه بروند، دوست داشته باشند و نداشته باشند، زندگی کنند و بمیرند.

مرگ مرتضی پاشایی یک علامت بود برای اینکه بدانیم زیر پوست شهر چه می‌گذرد.

ما همان وقتی که در هر گوشه‌ای از این شهر نوازنده‌های دوره گردی را مي‌ديديم که با دستخوش و هبه‌ی مردم روزگارشان می‌گذرد، باید تدقیق می‌شد و همین امربه ظاهر جزئی و نادیدنی در معادلات اجتماعی به حساب می‌آمد.

مردمی که حتی گاهی حاضر نیستند صد تا تک تومنی بیشتر از نرخ مصوب به راننده تاکسی بدهند یا از فروشنده هر جنسی به هزار ضرب و زور دنبال کمی تخفیف گرفتن‌اند، همین مردم بعضی از اوقات تا ۱۰ هزار تومان هم به یک نوازنده دورگرد هدیه می‌دهند یعنی ۱۰۰ برابر پولی که برایش مقابل آن راننده تاکسی یا یک خواربارفروش کوتاه نیامدند و این یعنی همان چیزی که شما بلد نیستید در نظر بگیرید و می‌خواهید به کسانی که ۱۰۰ تومن اضافه‌تر نمی‌دهند زوركي کتاب بکت بفروشید و از آنها که کاملا دلی به یک نوازنده‌ی دورگرد نیمی از حقوق روزانه‌شان را دستخوش می‌دهند، یکی از محبوب ترین خوانندهایشان را بگیرید.

مرگ پاشایی پوچی و تهی بودن تمایلات شبه روشنفکرانه را یک بار دیگر در برابر آفتاب انداخت و تبدیل به یک استدلال صریح و خلل ناپذیر علیه تفکرات این جماعت شد طوری که حالا هم هیچ عجیب نیست اگر می‌بینیم که این افراد چنین عصبانی‌اند.

آقای اباذری! مردم ابله نیستند و شما هم چیزی نیستید که خودتان می‌گویید.

این که امثال شما اصلاح شوند امری کاملا بعید است و ما از آن ناامیدیم اما درنهایت مثل هميشه اتفاقی که برای جماعت شبه روشن‌فکر می‌افتد طرد شدن از سمت اجتماع خواهد بود و آنها هم هربار طبق سنت ۲۰۰ ساله‌شان باز سعی می‌کنند از تک و تا نیفتاده و این مقبول نشدن در درگاه اجتماع را به پای خاص بودن و نخبگی‌شان بگذارند.

مردم ابله نیستند، ابله کسی است که بعد از یک عمر هنوز چشمش به دیکتاتور درونش نیفتاده یا افتاده و خودش را به ندیدن زده یا ازهمه بدتر؛ دیده و دوستدار آن شده یعنی مثل آقای اباذری.

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۲۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
علیرضا گران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
11
16
آقای اباذری اولا در تخصص شما نیست که در زمینه موسیقی افاضه کلام می فرمایید دوم اینکه چه کسی گفته موسیقی پاپ در سطح پایینی در طبثه بندی موسیقی جای دارد سوم اینکه تجمع میلیونی مردم دارای پیامی شایسته به مسوولین محترم بود که بابا مردم موسیقی را دوست دارند و ایضا هنر هنرمند را ارج منهند .....پس شما بتهوون عزیز را به رخ ملت عزیز و فهیم نکشان که اگر بتهوون و بکت را عزیز می دیدند در پاسداشتشان سنگ تمام می گذاشتند راستی بکت ایرانی نبودها .........پس به مردم دوره ایشان و ملتش باید گله کرد و در آخر اینکه جامعه شناسیتان را ادامه دهید که رشته ای فرار است آموزهای اجتماعی اساتید جامعه شناسی استادانم در دانشگاه احترام .....و بررسی علل و عوامل و ریشه های یک پدیده اجنماعی بود .....باقی بقایتان
محمد
|
ROMANIA
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
9
11
با سلام و احترام
با وجود اینکه با عصبانیت تمام نگاشته شده بود ولی عجیب به دل نشست.
نمیدونم شاید چون حرف دل خیلی هامون در خیلی موقعیت ها بود.
مثل اینکه عقده عجیبی رو که بعد از اظهار نظر آفای اباذری تو دل خیلی هامون مونده بود با خوندن این نقد خالی شد.
یکی از زیباترین نقدهایی بود که تا بحال خوندم.
پاسخ ها
f
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
این حرفای پوشالی بیشتر مرتضی را در دلمان عزیز می کنه.
ایرج
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
8
9
اقای اباذری در طول تاریخ نخوانده شما ثابت شده که ایرانیان زیبایی را دوست داشته و به ان احترام میگذاشته مرتضی پاشایی یکی از همین موارد بود همین مردم به اصطلاح ابلهی که شما حقوق ماهیانتو از مالیاتشون میگیرید در اربعین حسینی نشون دادن که زیبایی رو دوست دارند به هر قیمتی هم که شده از اون دفاع میکنند شما راجب خودت نظر بده گلم
پاسخ ها
پایتخت
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
دوست عزیز اونایی که در ایران زندگی میکنند لزوماً ایرانی نیستند، این اولین نکته
دوم اینکه شما عزاداری رو زیبایی میدونید؟!!!!
استاد اباذری بسیار مورد احترام هستند ولی به نظرم باید خودشون رو کنترل میکردند چون به دور از ادبه که آدم به شخصیت فردی توهین کنه ولی اینکه ملت ایرانی رو ابله میدونند حرف و حدیث بسیار است، ..
ترکان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
9
11
با سلام و عرض ادب.
اقای اباذری شما استاد یار هستید؟متاسفم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
8
17
تندگویی اقای اباذری درست نیست اما اصل نقد برحواشیح موضوع مرحوم پاشایی وارداست
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
بله دقیقا بخاطر همون حواشی خانواده پاشایی مجبور به دفن مرتضی در شب شدن و پدر پاشایی هم گفت که با این حرفها روح پسرم رو عذاب ندید متاسفانه یه عده در مراسم انگار به یه هدف دیگه اومده بودن پدر پاشایی هم شروع به نوحه خوانی کرد به قول شما تندگویی اباذری درست نیست ولی اونچه که در مراسم تشییع اتفاق افتاد هم درست نبود
f
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
شلوغی تشییع جنازه مرتضی نشانگر محبوبیتش بود.بعضی ها از شدت حسادت نزدیک هستش بترکند.
ناشناس
| ROMANIA |
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
f جان اگه خبر نداری حرف نزن خدای نکرده کسی نمیگه زبون نداری دلبندم شلوغی تییع جنازه منظور ناشناس۲۰:۵۸ و من نبود منظور اون کارهایی که منجر به لغو تشییع جنازه پاشایی در روز شد و خانواده اش مجبور شدن شب و غریبانه دفنش کنن بود
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
اقای f نادرستی حرف شماشبیه اینه که به طرف میگن فتنه گری نکن کارخوبی نیست جواب میده خبرنداری خیلی کیف میده . {البته خوده اقای پاشایی ادم خوبی بودخدایش رحمت کند}
بابا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
0
1
متاع دین و دنیا را خردو طرفدارانی است سینه چاک
شما کدامیک را انتخاب میکنید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
0
1
مردم ایران چون باهوشند در هر دوره زمانی دنبال گوهر زمان خودشان در هر لباسی با هر پیشه ای یا در هرجایگاه اجتماعی می گردند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
6
4
من با نظرات ايشان كاملا موافقم حرف هاي ايشان از نظر من كاملا منطقي بود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
3
13
اصلا با این آقا کاری نداریم.ولی کسانی هستند که از خارج ایران این چیزها را به ما دیکته میکنند.آیا آنها دیکتاتور نیستند؟چرا باید موضوعاتی نظیر فوتبال و موسیقی مغز جوانان را به خود مشغول کند؟آیا واقعا امام زمان عج از ما راضی هستند ؟
علیرضا
|
UNITED STATES
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
6
5
این اصلا کی هست?
کجا بوده?
مقصر کسانی هستند که دعوتش کرده اند
پاسخ ها
سید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
این آقا را مردم می شناسند ولی شما ایشان را نمی شناسید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
1
5
تحلیل حضور مردم برای مرتضی پاشایی و صحبت های شخص اباذری به کنار صحبتم این است که اکثر مدعیان روشنفکری در ایران دیکتاتور و نقطه مقابل روشنفکری هستن و حتی معنی روشنفکری را درک نکردن.
از نظر این جماعت روشنفکری خلاصه میشود در بادکنک بازی و آب بازی و اختلاط با جنس مخالف و شوخی های جنسی و سگ بازی و دست و جیغ و هورا و ...
در حالیکه روشنفکر کسی است که فارغ از تعبد وتعصب سیاسی یا مذهبی دغدغه‌های انسانی، اجتماعی، ارزشی و فرهنگی داشته باشد. ولی همه میدونیم این روشنفکرنماهای ما از دل سیاست بیرون اومدن و وابسته به حزب سیاسی خاصی هستن البته با اهداف مادی(درست برعکس تعریف روشنفکری) از جمله بعضی از این هنرپیشه های مثل خانم ها ب ر - ه ت - ف م -
linkin park
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
0
4
من مرحوم مرتضی پاشایی رو نمیشناختم حتی اهنگ های ان مرحوم را هم گوش نمیدادم فقط اسم ایشان را شنیده بودم با این حال نباید به کسی به خاطر کارش توهین کرد و به کسانی که او را دوست دارند لقب احمق داد حتی اگر ادم بدی بود و کارشان ناپسند بود باید به عنوان یک انسان به او و خانواده و طرفدارانشان احترام گذاشت(خدا ان مرحوم را بیامرزد و به خانواده و طرفداران ان مرحوم تسلیت عرض می کنم)
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
0
4
واقعا متاسفم برات
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
0
3
مارها یهضرب المثل داریم :دیگه اعطا الموت الرحمه :به شخص مرده بگو بگو خدا رحمتش کنه .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
0
1
این آقای اباذری دیکتاتور پرور هم هست من یکی از شاگردان نزدیکش را می شناسم او نیز مثل این آقا صحبت می کند فکر می کند که چند کلاس جامعه شناسی خونده دیگه شده علامه دهر شما عزیزان اگر جامعه شناس بودین این نبود وضعیت جامعه ما در ثانی این مردم بسیار فهمی هستند که قدر یک هنرمند را این چنین می دانند.
مدیر پایگاه البته از حق نگذریم که نوع سخن گفتن وی ناپسند بود و محتوای سخن وی باید نقد علمی شود .
زهرا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
2
1
خوب ملت رفتند سر کار!
برید بابا فکر نان باشید که پاپ آب است!
کلاً با اباذری عجیب موافقم
ملت جو گیری داریم
پاسخ ها
پایتخت
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
زهرا چرا سبک نوشتنت، نوع چینش کلمات در جمله هات و همچنین طرز فکرت بیشتر شبیه به پسراست؟
زهرا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
"برید بابا فکر نان باشید که پاپ آب است!"
تا حالا این اصطلاح رو نشنیده بودم!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
0
2
یک استاد دانشگاه باید بداند ریشه کلمه پاپ از people یعنی مردم است.پاپ یعنی موسیقی مردمی.مبتذل هم کسانی هستند که به شما اجازه سخنراني داده اند آقای جامعه شناااااااااااااس.
زهرا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
0
0
"موجی که به راه افتاده و شُـکی که بر اثر آن به وجود آمده، باید ما را به اندیشه وادارد تا در بنیان‌های عملی خویش بازنگری کنیم و ببینیم که در چه بخش‌هایی احتیاج به تعدیل و اصلاح وجود دارد."

شما هنوز باور نکردین اکثریت این مردم برای سرگرمی رفتن به مراسم خاکسپاری؟
اگر می خواهید بازنگری داشته باشید باید در سطح ایجاد تفریحات سالم برای وقت گذرانی اوقات فراغت باشد که باعث افزایش سطح انرژی و بازیابی نیروی تحلیل رفته شود و همنطور فراهم آوردن شرایطی که افراد بتوانند از نعمات حلال خداوندی به قدر کافی و وافی بهرمند شود وگرنه موسیقی پاپ و امثالهم به جز موارد استثناء تنها انسان را به یاد گرفتاری ها و شکست هایش می اندازد!
مدیر پایگاه این حرف واقعا جفا به کسانی است که برای خاکسپاری رفتند و هیچ کس هم نمی تواند بپذیرد که آن همه جمعیت برای سرگرمی به مراسم رفته اند .مجموع شرایطی از جوانی ،صدا ، نوع شعرهایی که می خواند ،شهرت ،بیماری و طول بیماری بی حاشیه بودن مرحوم پاشایی و حس همدردی مردم را به آنجا کشاند وحداقل اینکه نمی توان تحلیل ها آسمان ریسمان از پس این پدیده بر آمد.
زهرا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
0
0
بولتن جان منم نوشتم اکثریت نگفتم همه!
خداوند آن مرحوم را نیز بیامرزد و روحش قرین آرامش باد!
بی نشان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
0
0
اگر خودتان مثل این جوان ناکام گرفتار بشی می فهمیدکه پدرومادر ونامزدش واین مردم انسان هستند عاطفه وشعور دارند که مردم بااین خانواده همدردی کنند ایشان کیه وکجا بوده .پش بنی ادم اعضاءیک پیکرند .بگوش این نخورده واقعا متاسفیم برای چنین افرادی.
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین