کد خبر: ۲۲۰۰۷۸
تعداد نظرات: ۹۲ نظر
تاریخ انتشار:
مجری سیما با اشاره به دوستی های قبل از ازدواج:

من هم قبل از ازدواج با همسرم دوست بودم/ دوستی‌های دختر و پسر مانع از ازدواج نمی‌شود

در سال‌های اخیر صدا و سیما کوشیده با اجرای برنامه‌های آموزشی تاثیر مثبتی در روند بهبود و افزایش ازدواج جوانان به خصوص دانشجویان در کشور داشته باشد. در حالی که گاه دیده شده کارشناسان این برنامه‌ها نظرات بسیار متفاوت و متناقضی دارند.
من هم قبل از ازدواج با همسرم دوست بودم/ دوستی‌های دختر و پسر مانع از ازدواج نمی‌شود
گروه سینما و تلویزیون، در سال‌های اخیر صدا و سیما کوشیده با اجرای برنامه‌های آموزشی تاثیر مثبتی در روند بهبود و افزایش ازدواج جوانان به خصوص دانشجویان در کشور داشته باشد. در حالی که گاه دیده شده کارشناسان این برنامه‌ها نظرات بسیار متفاوت و متناقضی دارند.

به گزارش بولتن نیوز به نقل از خبرگزاری آنا، هر چند ساخت برنامه‌های مشاوره ازدواج و راهنمایی و جهت دهی به جوانان و دانشجویان برای انتخاب همسر در صدا و سیمای ما به روندی عادی بدل گشته است اما به تازگی در یکی از این برنامه‌های شبکه 3سیما به نام "حذف و اضافه" میهمانان کارشناس مباحثی را مطرح کردند که با یکدیگر تناقض بسیاری داشت. شاید همین تناقض گویی‌ها در انتخاب روش‌های ازدواج باعث شد تا در این قسمت از برنامه "حبیب میدانچی" مجری آن در پاسخ به این سئوال "امیر حسین بانکی پور" استاد دانشگاه و کارشناس ازدواج در خصوص اینکه چطور همسرش را انتخاب کرده است، از دوستی با او خبر دهد و این امر را عاملی برای داشتن شناخت بهتر و زندگی آرامتر خود معرفی کند. گزیده گفت‌وگوی وی با این کارشناس را در ادامه می‌خوانید:

نتیجه نظر سنجی‌ها نشان داده است که بیشتر جوانان معتقدند عوامل اقتصادی تاثیر بسیاری در افزایش سن ازدواج در کشور ما دارد. چقدر این موضوع را تایید می‌کنید؟

مسائل اقتصادی ملموس است و به همین علت افراد بیشتر این مسئله را در افزایش سن ازدواج موثر می‌دانند؛ اما به راحتی می‌توان فهمید در عین حالی که این مسائل وجود دارد اما عوامل فرهنگی به مراتب تاثیر بیشتری در تغییر سن ازدواج دارند. نمونه آن هم در همه سازمان‌های ما وجود دارد. به عنوان مثال بسیاری از وزاتخانه‌های ما از جمله وزارت آموزش و پرورش یا بهداشت که کارمندان بسیاری دارند مجردان زیادی هم دارند یعنی در حالی که این افراد دارای حقوق ثابت هستند و مشکل مالی ندارند اما تمایلی به زادواج ندارند.

چرا از بین همه وزارتخانه‌ها شما به سراغ وزات بهداشت و آموزش و پرورش رفتید؟

زیرا این دو وزارتخانه بیشترین تعداد مجردان را در کشور دارند و حتی در ارتباط‌هایی که من دارم برخورد زیادی با این موضوع داشتم و متوجه شده‌ام که مشکلات افراد بیکار یا کارمند برای ازدواج یکی بوده است. منتهی مسائل اقتصادی ملموس‌تر است و به همین علت اغلب تصور می‌کنند این مسائل است که سن ازدواج را در کشور ما افزایش داده است. این در حالی است که عده‌ای از افرادی که شاغل هستند در جواب اینکه چرا ازدواج نمی‌کنند می‌گویند که می‌خواهند خانه و ماشین بخرند از طرفی تجربه ثابت کرده است که هر چه درآمد افراد بالاتر باشد، سطح توقع آنان نیز افزایش می‌یابد و بر همین اساس ازدواج آنان زمان بیشتری به طول می‌انجامد.

یعنی چنین افرادی حس می‌کنند که باید به درجه‌ای ایده‌آل در ذهنش برسند تا بتواند ازدواج کنند؟

بله. دقیقا همینطور است و بهانه‌‌شان  مشکلات اقتصادی است.

شرایط ایده‌آل از نظر شما چطور شرایطی است؟

ایده آل یعنی کسی که نگاه ایده آلی نسبت به ازدواج داشته و فکر می‌کند وقتی باید همسری انتخاب کند که همه چیز در زندگی داشته باشد.

حداقل شرایط چیست؟

حداقل یعنی بتوان زندگی حداقلی تشکیل داد و عده زیادی از جوانان ما که در ابتدای زندگی خود خانه یا امکاناتی ندارند یعنی حداقل شرایط را دارا هستند. با نگاهی به جامعه کنونی متوجه می‌شوید که اکثریت جوانان ما صاحبخانه نیستند و اینکه عده‌ای برای تاهل شرط خانه داشتن را برای خود انتخاب می‌کنند این کار اصلا درست نیست. یا اینکه جوانی تصور کند باید او را حمایت کنند و وامی به او پرداخت شود تا بتواند ازدواج کند کاملا اشتباه است.

در حال حاضر فرآیند بین انتخاب تا ازدواج در بین جوانان ما بسیار طولانی شده است این اتفاق را خوب می‌دانید یا بد؟ یعنی اگر دو جوان که به یکدیگر علاقمند هستند نتوانند با هم کنار بیایند باید یکدیگر را رها کنند؟

متاسفانه جامعه کنونی ما به گونه‌ای است که جوانان چندین سال مورد خود را برای ازدواج انتخاب می‌کنند اما به علت اختلاف بین خانواده‌هایشان این ازدواج عقب می‌افتد و این اتفاق بدی است. چرا باید دو جوان وارد پروسه‌ای شوند که به اینجا ختم شود.

چه باید کرد؟

اگر ما وارد مقولات فرهنگی شده و مسائل را فهرست‌وار برای جوانان عنوان کنیم متوجه می‌شویم که علت اصلی، افزایش سن ازدواج در کشور چیست. به عنوان نمونه برخی باورهای غلط در خانواده‌ها مانند اینکه تا زمانی که خواهر بزرگتر ازدواج نکند دختر کوچکتر هم نمی‌تواند ازدواج کند از دلایل شایعی است که ازدواج در کشور را با تاخیر مواجه کرده است. بنابراین من معتقدم که فضاهای ارتباطی به خصوص از ناحیه آقایان احساس نیاز به ازدواج را کاهش می‌دهد و در چنین فضاهایی مانند دانشگاه‌های مختلط، مردها مسیری را انتخاب می‌کنند که مسئولیتی در آن نیست و می‌توانند به راحتی دختر مورد علاقه خود را رها کرده و دختر دیگری را انتخاب کنند.

البته به نظر من این گفته شما کاملا درست نیست و برخی کارشناسان معتقدند که همین ارتباط دختر و پسر در دانشگاه‌ها یکی از دلایل ازدواج محسوب می‌شود. نظر شما چیست؟

واقعیت انسان این است که با هر مشکلی در زندگی مواجه باشد همان را مانع ازدواج می‌داند. برای مثال دختری که در محیط تفکیک جنسیتی قرار داشته است علت تاخیر در ازدواجش را عدم ارتباط با جنس مخالف می‌داند. اما باید توجه داشت که اغلب ارتباطات دانشگاهی به ازداوج منجر نمی‌شود و برعکس بیشتر دختر را دچار مشکل می‌کند چرا که دختر دانشجو شرایط سنی مساعدی برای ازدواج دارد اما برای پسر دانشجو این طور نیست و خانواده او معتقدند این آمادگی را ندارد و او نیز آمادگی روحی  برای انتخاب همسر پیدا نکرده است. این در حالی است که نیاز جسمی مرد را به سمت ارتباط به جنس مخالف می‌کشاند و به همین علت نگاه پسران در این مرحله از زندگی نگاهی جایگزین ازدواج به دختر است اما دخترها نگاهی مقدماتی به ازدواج دارند و متاسفانه این واقعیت شرایط روحی و ذاتی دخترها و پسر ها است.

بنابراین دخترها چطور باید فرد ایده آل خود را پیدا کنند درحالی که همه پسرهای هم کلاسی‌شان در دانشگاه چنین طرز فکر جنسی دارند نه ازدواجی؟

دختر باید با پسری که واقعا خواهان اوست، ازدواج کند. این موضوع از روی ارتباط اجتماعی با پسر مشخص نمی‌شود یعنی پسری که حاضر باشد به خاطر دختر پای خانواده‌اش را وسط بکشد و آمادگی‌های ابتدایی در خود ایجاد کند که باعث پذیرش خانواده دختر باشد اوست که دختر را به واقع برای زندگی آینده خود برگزیده است. اما پسری که در بدو امر نگاهش به دختر طوری باشد که ابتدا باید ارتباط برقرار کرد هرگز به ازدواج فکر نمی‌کند. بنابراین چنین ارتباط‌هایی باید قطع شده و  دخترها از پسرها جدا شوند.

در چنین شرایطی پسر چطور می‌تواند دختر مورد نظرش را انتخاب کند؟

پسری که چارچوب‌های دینی و فرهنگی را رعایت کند ازدواج به هنگام‌تری خواهد داشت زیرا برای رسیدن به نیازهایش تلاش کرده است و انتخاب را باید از طریق واسطه‌ها مثل پدر و مادر یا افراد امین انجام دهد یعنی اینکه مستقیما به دختر نگوید قصد ازدواج با او دارد چرا که این اقدام باعث می‌شود جنبه‌های احساسی موضوع افزایش یابد و شناخت کمتری بین دو نفر به وجود بیاید که همین موضوع ازدواج را با تاخیر مواجه می‌کند. بنابراین باید در تربیت فرزندانمان طوری اقدام کنیم که در زمان دانشجویی به بلوغ رفتاری رسیده باشند و بتوانند با تکیه بر افراد مناسب همسر آینده خود را انتخاب کنند.

یعنی شما معتقدید که دختر و پسر نباید خودشان همسرشان را انتخاب کنند و این موضوع باید بر عهده واسطه‌ها گذاشته شود؟

بله .

بنابراین افراد چطور باید از انتخابی که برای آینده‌شان شده مطمئن باشند؟

خود شما چطور همسرتان را برگزیده‌اید؟

من با همسرم دوست بودم و بعد از مدتی که نسبت به یکدیگر شناخت پیدا کردیم موضوع را با خانواده‌ها مطرح کرده و ازدواج ما با این روش صورت گرفت. من و همسرم خانواده‌های تحصیل‌کرده‌ای داریم و به اعتقاد من اینکه دختر و پسر قبل از ازدواج با یکدیگر ارتباط نداشته باشند دلیل ازدواج موفق یا زودهنگام جوانان نخواهد بود.

به گزارش آنا، هر چند مجری برنامه با نظر این کارشناس ازدواج مخالف بود و یکی از دلایل موفقیت ازدواج خویش را دوستی با همسرش میدانست  اما بانکی پور در نهایت راضی به قبول چنین نظریه ای نشد و گفت: تنها در صورتی می توان آمار ازدواج را در کشور افزایش داد که دختر و پسر را از یکدیگر جدا کرده و اجازه برقراری ارتباط به آنان ندهیم. 

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۹۲
در انتظار بررسی: ۱۱
غیر قابل انتشار: ۲۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
49
49
چشم پدر و مادر زنت مبارک با این دختر بزرگ کردنشون.
دختر بزرگ کنی بره تو خیابون با پسرها دوستی کنه و باهاشون بره سینما و کافی شاپ. حالا مطمئنی همسرت فقط با شما دوست بوده؟
اگر هم منظورت از دوستی همکار بودن و همکلاس بودن است پس بهتره حرفت را اصلاح کنی!
بولتن جان سانسور نکن. بزار اینا که برای جوانها تبیلغات منفی میکنن بفهمنن دوستی امروزی پسر و دختر فراتر از رابطه همکار بودن و همکلاسی بودن است و این 2 تعریف متفاوت داره.

ولی خودمونیم از قدیم گفتن به ظاهر آدم ها نگاه نکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
اشتباه منفی دادم
دوستدار
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
آقای ناشناس برو خودت را درست کن احتیاج به اصلاح داری
علی
|
Finland
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
23
28
جناب ناشناس شما فردی شکاک و نیاز به روانپزشک دارید.
اگه همسر داری واقعا برای همسرتون متاسفم که با شخص شکاکی مثل شما ازدواج کرده.
من خودم با همسرم 3 سال دوست بودم و خانواده هامون هم در جریان بودن. و الان 9 سال ازدواج کردیم و زندگی آرام و خوبی داریم.
شما وقتی میری خواستگاری دختری که نمیشناسیش از کجا میدونید دختری که میخواهید باهاش ازدواج کنید قبلا با کسی نبوده؟؟؟؟ حتی اگر فامیل هم باشه باز هم نمیشه اعتماد کرد. اگه بخواید اینطوری فکر کنید اصلا ازدواج نکنید بهتره. باید طرز تفکر خودتون رو اصلاح کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
ملاک ما برای ازدواج متانت و نجابت است. مطمئنا یه دختر نجیب اهل دوستی خیابانی نیست. تحقیقات قبل ازدواج هم برای همینه. دوران نامزدی هم برای همون آشنایی که شما میفرمایید
البته تاکید میکنم روابط با همکاران یا همکلاس ها دوستی تعبیر نمیشه.
خانواده برتر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
12
19
آیا این آقا ، می تونه همین پیشنهاد رو به دخترش بده ؟!
پاسخ ها
دوستدار
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
شما برای بستن دهان دیگران از این نوع جوابها همیشه آماده دارید
اشکان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
خب یه سوال منطقی کرده
باقری
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
احسن بر خانواده برتر .ازقدیم گفتن چیزی را که بر خود نمی پسندی بر دیگران مپسند . ایا ایشون این پیشنهاد را به دختر یا خواهر خودش میدهد ؟
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
12
15
خوش به حال ضرغامي با اين مجرياش كجاي اسلام چنين مجوزي داده شده دوستي نا محرم با محرم؟
پاسخ ها
ف
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
شما و این کارشناس افکارکهنه دارید.دوستی دختر و پسر در شرایطی ایمن کاملا مفیده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
فقط مربوط به ضرغامی نیست حسینی که تو محرم گریه میکرد تو تلویزیون الان میگه من دست ...اسمش و نبردم می بوسم گوینده رادیو فردا فرشید منافی هم سال 86 تو صدا سیما برنامه زنده اجرا میکرد خیلی از این شکل مجریها داریم
ناشناس
|
Germany
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
16
19
من هم قبل از ازدواج با همسرم دوست بودم/ دوستی‌های دختر و پسر مانع از ازدواج نمی‌شود......
آقاجان اکنون سال ۲۰۱۴ میلادی است چرا هنوز در دوران قبل تاریخ سیر میکنید .دختر وپسر بایستی قبل از ازدواج همدیگر را بشناسند و تجربه بکنند وبیاموزند وآماده ازدواج شوند تا طلاق نگیرند نه همینطور یالا بخت به کی از روی ناچاری ازدواج بشند.مثلا همین آلمان اکثر قریب به اتفاق دخترها و پسرها از سن ده یازده سالگی در امر زنا شویی شرکت فعال دارند وتا سن ازدواج که حدودا معدل ۲۷ تا ۳۰ سال است چندین بار رفیق و یا رفیقه خود را عوض میکنند تا به فرد ایده آل خود برسند و ازدواج میکنند .حالا این آمار حدود ۶۵ درصد طلاق در آلمان واینکه اشتباها ۷۵ درصد زنان شوهردار حداقل اشتباهی یکبار یک مرد غریبه را با شوهرشان عوضی گرفته اند واینکه نسل آلمانها رو به انقراض است و بچه نمیخواهند و صدها مصیبت دیگر ربطی به بی بندو باری خانواده وارتباط دختر و پسر ندارد.اصلا چرا نباید دختر وپسر قبل از ازدواج مثل گاو و گوسفند در طبیعت زیبا داخل هم وول بخورند؟ !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
شما که پسر و دخترو تشبیه به گاو گوسفند میکنید خودتو در چه حدی دیدی که همرو به گاو گوسفند مثال زدی ما انسانیم نه حیوان ما اشرف مخلوقاتیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
دوران نامزدی را گذاشتن واسه شناخت
ناشناس
|
Canada
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
8
5
این کارشناس بهتر بود در مورد چگونگی برقراری رابطه درست و سالم با جنس مخالف بحث می کرد نه بیان نظریه های سالها پیش.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
موافقم. باید از این مجری از نوع روابطشون در دوران دوستیشون سوال میشد. یعنی روابطشون در چه حدی بوده؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
1
23
اگه قبل ازدواج با هم دوست باشن ولى يكى نامردى كنه ، خيانت بكنه، دختر مردم رو بدنام كنه، بدبخت كنه، منحرف بكنه، رها كنه بره، از چشم بقيه پسرا بيفته انوقت چى بازم اشكال نداره؟ همه كه مثل هم نيستن، نسخه نپيچيد لطفا!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
البته برعکسش هم صدق میکنه. پسره را حسابی تیغ میزنه و بعد رهاش میکنه میره سراغ یه کیس دیگه...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
3
7
بولتن تو رو خدا يه بحث خوب پيدا كن و از مطالب مفيد و جذاب استفاده كن، اين بحث ها داره حوصله همه رو سر مى بره، هر كى ندونه خيال مى كنه ايرانيا عقده دوست دختر، دوست پسر بازى دارن،و يا مشكل جنسى دارن، بابا تربيت و اخلاق داغونه، فرهنگ ها عقب افتاده است اونا رو درمون كنيد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
3
6
عجب رويى داره،رو كه نيست ، خجالت نمى كشه هر چى دلش ميخواد ميگه،حتما ميخواد به بقيه خط و نشون بده بگه منطقيه،به نظر ميرسه ايشون مغز نخوديشو كمى كار بندازه و در محضر خردمندان جامعه افاضات نكنه كه سكوت بهتره.
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
4
3
چرا این همه بحث و جدل میکنید. در عالم واقعیت و خارج از خیال پردازی و نگاهی به آدمهای خیابانها و پارکها و کافی شاپها نشان میدهد که نسبت 10 یا 20 سال قبل چقدر دوستی بین جنس مخالف بیشتر و علنی تر شده و حتی پدر و مادرها هم در جریان هستند. ضمنا خیلی از دوستی ها هم در فضای مجازی مثل وایبر -فیس بوک و... وجود دارد که از چشم فیزیکی ما پنهان هست . حالا خوب یا بد بودنش را باید سالهای بعد دید
مثبت 14
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
2
5
متاسفم براش
منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
4
12
من یه سوال دارم از اونایی که با داشتن دوست دختر یا پسر موافق هستند حالا بعضی از اینها به ازدواج ختم میشه خیلی هم نمیشه
اونم اینه شما حاظر هستید خواهر یا دخترتون با یه پسر دوست باشه و بگن ما میخواهیم ازدواج کنیم چند درصد احتمال میدهید این دوستی پایانش ازدواج باشه؟
ایا از پشت پردهای این دوستی حاظرین که چشم بپوشید؟
دیگه بیشتر از این بازش نمیکنم
حالا بهم جواب بدین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
جوابي ندارن كه بگن
فقط ادعاي روشن فكري دارن
چجوري حروم خدا رو حلال ميكنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
دوست عزيزدر جامعه ما يك پارادوكس وجود داره اگه دوست بشن ميگن دختر خوبى نبود، طعنه مى زنند و تحقيرمى كنند، اگه ازدواج ساده و مذهبى بخواهد انجام بدن ميگن اه، اه چقدر امل و عقب مانده است قديمى فكر ميكنه، بلاخره هر كارى كنى جماعت عيب جو يه ايرادى مياره، اصل اينه ادم از عقلش توى ازدواج پيروى كنه و نه حرف مردم واحساساتش!
آسمان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
دوست منتقد اگر قرار باشه شما به فرزند خودتونم با همین دید نگاه کنید.وای به حالتون که ی موجود افسرده بدون اعتماد به نفس خلق میکنید که احتمالا در سن سی سالگی اندازه ی یک بچه شش ساله نمیفهمه.اگر قرار باشه که ما درباره ی دیگران انقدر راحت قضاوت کنیم کلاه همه ما پس معرکه ست.پشت پرده های یک دوستی چیزی نیست جز عقل دو طرف.اگر زمانی برسه که برادر من ب من بگه دوست دختر دارم و قراره باهاش ازدواج کنم.نه دیدم بهش تغییری میکنه نه شکاک میشم نه هیچ چیز دیگه.چون میدونم هیچ چیز پشت پرده ای قرار نیست اتفاق بیفته و اگر هم بیفته به خود اون دو فرد ربط داره نه به من یا اطرافیان و نه هیچ کس دیگه.و اگر اتفاقی برای هر کدومشون بیفته این اون ها هستن که باید پاسخ گو باشن.فردای قیامت من نیستم که باید پاسخ بدم درباره رابطه ی اونا.پس لطفا این اعتقادات رو از خودتون دور کنید که چند درصد احتمال میدی...؟ یا پشت پرده ها دوستی چیه...؟به شما مربوط نیست اگه خواهر شما پسری رو دوست داشت صرف عدم اعتماد بهش که یک چیز شخصیه زندگیش رو زهر مار بکنید.چون اونم حق زندگی داره.مراقب رفتار های خودتون باشید نه دیگران
مدیر پایگاه ولی هر مسلمان در قبال اطرافیان خود مسوولیت دارد خصوصا در مورد اقربا ..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
0
6
اونایی که دوستی خیابانی را موجب آشنایی پسر دختر میدونن بگن ببینیم پس دوان نامزدی برای چیه؟
آیا منظورتون از دوستی ایمن همون نامزدی است؟
سیاوش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
1
4
من به عنوان یه پسر یه دانشجو و یه جوان تایید میکنم ... متاسفانه بیش از 98 درصد از همجنس های من فقط میشه بهشون گفت نر ! اسم مرد نمیشه روشون گذاشت... کسی که از ارتباط با جنس مخالف فقط به بخش اتاق خواب و چند دقیقه لذت خودش فکر میکنه نمیشه اسم مرد بهش داد...
....
مدیر پایگاه پيام هاي بلند اينجا منتشر نمي شوند .
پاسخ ها
مهسا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
اقا سیاوش به نظر تو دخترانی که راحت خودشان را در اختیار پسرها قرار میدهند را چه باید نامید . این ها چگونه دانشجویانی هستند که اصلا فکر نمیکنند چه بلایی سر خودشون میارن .برابر اعلام مرکز پژوهشهای مجلس از جامعه آماری 1610 دانش آموز در سال 1387 معادل 30 درصد این افراد با جنس مخالف رابطه غیرمجاز داشته‌اند. همچنین در سال تحصیلی 1386-1387 از 141552 دانش‌آموز دختر و پسر دوره متوسطه در کل کشور تعداد 105046 نفر دارای رابطه جنسی با جنس مخالف بوده‌اند.
باقری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
0
3
به نظر من علت عدم ازدواجها عدم اعتماد دختر وپسر به هم دیگر است . میخام یه خاطره براتون تعریف کنم .چند سال پیش در تهران پسری با دختری دوست میشن .بااینکه والدین پسره مخالف بودند ومیدانستند این دختر بدحجاب است و چندین دوس پسر دارد ودر نهایت ازدواج میکنند . پسره که حالا شده مرد صبح ساعت 6 میره سر کار 3تا از دوست پسرای دختره که کشیک میداند تا میبینند مرده رفت زنگ خونه را میزنند .خانم پشت ایفون میگه کیه و 3جوان خودشونو معرفی میکنند و تهدید میکنند که یاباید مثل قبل با ما رابطه داشته باشی و یا لوت میدیم . وبعد از 1ماه موفق میشن مجددا رابط بر قرار کنند . روزی مادر پسره صبح ساعت 7 میره سراغ عروسش تا برن دکتر .کلید داشته در را باز میکنه و انها را میبینه و پسره نیز با عروس همدست میشن و مادر شوهر را میکشند و اخرش هم دستگیر میشن و..............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
واقعا دیگر به اکثر خانمه ها نمیشود که اعتماد کرد حالا چه بدحجاب باشند و یا الکی چادری.
مدیر پایگاه مسلما نظر این کاربر درست نیست و اکثریت خانم ها در کشور ما محجوب و خوب و قابل اعتمادند .
یه دختر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
2
2
ببینید هر چیزی که با اعتدال و منطق همراه باشه نتیجش رضایت بخشه دوستی پسر و دخترای مدرسه و دبیرستانی که سنشون کافی نیست رو تائید نمیکنم ولی دختر و پسری که به بلوغ فکری رسیدن و معیارهای زندگی رو با دید مثبت بررسی میکنند رو مثبت میدونم دیگه برداشت با خودتون . خواهشا دیدتون رو باز کنید.موفق باشید دوستان.
پاسخ ها
یه پسر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
یه دختر خانم

اینو بدون که هیچ پسری دوست نداره با دختری که با پسرا رابطه دوستی داشته ازدواج کنه . پسرا بادختر ها فقط برای وقت گذرانی و......دوست میشن ولی وقتی نوبت به ازدواج میرسه سعی میکنند با دختری ازدواج کنند که دوس پسری نداشته و دراین مورد هم تحقیق میکنند وحتی اگر بعدا هم متوجه بشن که زنشون با کسی بوده حتما طلاقش میدن . اخه چگونه غیرت یک مرد اجازه میده وقتی با خانمش تو خیابان را میره دوس پسرای قبلیش با انگشت نشون بدن وبگن این فلانی که با من بود . من دیدم ودارم میگم .بیخود شرف وحیثیت خودتان را لکه دار نکنید .من یه دانشجو هستم وباچشم خود میبینم که وقتی به یه دختر سلام میدی به عناوین مختلف میخاد خودشو بچسبونه به ادم . من هفته ای با یه دختر دوست میشم وباهم تفریح وکوه هم میریم ولی وقتی بهش میگم من هرگز با تو ازدواج نمیکنم از فردا غیبش می زنه . دختر ی را میشناسم که با تک تک دانشجوهای پسر مدتی دوست شده و...............
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
3
0
واقعا این بحثا حال آدمو بهم میزنه!! به کسی چه ربطی داره اینا حریم خصوصیه آدمِ، یکی مشکلی نداره یکی داره. اینکه کی حجابش چیه یا کی دوست دختر/ پسر داره آخه به شماهه چه؟!!!! بس کنید... باهمین شر و ورا مملکتو به اینجا رسوندین، حالا هی برنامه درست میکنید که وضعیتو درست کنید. هرچی بیشتر ببندید ازون ورش میزنه بیرون
پاسخ ها
مهدی محمدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
ناشناس عزیز اگه اطلاعات درست حسابی یا عصاب نداری مجبور نیستی کامنت بزاری . در جوابت باید بگم دختر وپسری که پاشونو از خونه گذاشتن بیرون خوب وبدشون به جامعه بر میگرده دیگه حریم خصوصی نمیشه گفت در اینجا همه مسولند به شما ربطی نداره جواب منطقی نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
1
2
بعضى دارن ازدواج از راه دوستى رو جايگزين ازدواج منطقى ميكنند كه كار خطرناكيه، معمولا ازدواج هاى اين جورى كمتر ثبات دارند.
سیاوش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
1
0
چجوریه بعضی پیامای بلند خود من منتشر میشه بعضیاش نمیشه؟؟؟ جالبه ها ! نه؟
مدیر پایگاه به ندرت پيام بلندي منتشر مي شود ، فقط در موارد خاصي كه از طرفي بايد پيام منتشر شود و از طرف ديگر كوتاه كردن آن مطلب را نمي رساند . البته آن هم از سر ناچاري است و توصيه ما اين است كه حتما پيام ها كوتاه باشند كه خواننده هم داشته باشند - پيام هاي بلند اغلب خواننده ندارند .
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
0
1
سلام

یکی از بستگان ما پارسال ازدواج کرد و امسال زنشو طلاق داد . هردو دانشجو بودند نگو که دختره با در شیراز که بوده با پسری دوس میشه و همیشه خونه انها بوده و چند مسافرت هم باهم میرن ولی پسره ازش زده میشه وبا یکی دیگر نامزذ میشه واین خانم میاد تهران برای ادامه تحصیل و .................
بعد از ازدواج اینها خانم دست بر دار نبوده و با تلفن با دوست قبلیش تماس گرفته وبه منزلش دعوت میکند و شوهر ش از طریق همسایه ها متوجه میشه و برای اطمینان توخونه اش دوربین کار میزاره و در اخر شکایت میکنه و فیلم را تحویل دادگاه میده و هردورا دستگیر میکنند . باینکه پدر ومادر پسر بعد از تحقیق میگن این خانم به درد تو نمیخوره ولی پسر میگه یا این یا هیچکس
اوين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
0
0
با سلام
آرزو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
0
1
آقا خانم والا بخدا ازدواجی که قبلش دوستی باشه آخر خوشی نداره.تو فامیل ما 3تا ازدواج دوستی بود.یکی بعد از یک سال از هم پوکید اون یکی هم بعد سه سال داشت میپوکید که بخاطر بچه مجبور به موندن شدن علتش خیانت خانم به اقا بود.این رفتارها رو بعضیا میمونه و نمیتونن ترکش کنن.یکی هم بعد15 سال با داشتن دو بچه طلاق گرفتن.لطفا بیشتر ازین جامعه رو به گند نکشین.قبل ازینکه برای دیگران عبرت بشید از دیگران عبرت بگیرید
دانشجو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
0
1
با‏ ‏سلام‏ ‏
اینکه‏ ‏کی‏ ‏دوستی‏ ‏میکنه‏ ‏کی‏ ‏نمیکنه‏ ‏مد‏ ‏نظر‏ ‏نیست‏ ‏باید‏ ‏دختران‏ ‏و‏ ‏پسران‏ ‏اگاه‏ ‏شوند‏ ‏که‏ ‏اصول‏ ‏درست‏ ‏چیست‏ ‏اگه‏ ‏یه‏ ‏چرخی‏ ‏ب‏ ‏بیرون‏ ‏بزنید‏ ‏میفهمید‏ ‏که‏ ‏میتونید‏ ‏از‏ ‏روی‏ ‏هوس‏ ‏و‏ ‏ناگاهی‏‏ ‏با‏ ‏دختری‏ ‏دوست‏ ‏شوید‏ ‏و...‏ ‏ولی‏ ‏چیز‏ ‏مهمتر‏ ‏اینه‏ ‏که‏ ‏بیشتر‏ ‏تقصیر‏ ‏پدر‏ ‏و‏ ‏مادر‏ ‏ها‏ ‏و‏ ‏سرشت‏ ‏بد‏ ‏بعضی‏ ‏انسان‏ ‏هاست ‏‏ ‏
مرد پاییزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۵
0
2
به هیچ وجه نمیشه یک نسخه رو واسه همه پیچید متاسفانه روحیات خانواده های ایرانی طوری شده که اگه سنت کمتر از 28 باشه بهشون بگی از یه دختری خوشم اومده تنها فکرشون اینه که بخاطر میل جنسی هست
دوستی قبل از ازدواج به شرطی خوبه که دو طرف جنبشو داشته باشن و از هم استفاده جنسی نکنن و مقدمه ای باشه برای رسیدن به تفاهم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
0
0
سلام میخواستم بپرسم حالا دختری که بایه پسردوست بوده وکاری نکرده و بعد دوهفته دیده طرفش قصد بدی داره ازش جدا شده حقه زندگی ندازه؟
سپیده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
2
0
سلام .من خودم 5 سال زندگیمو پای پسری گذاشتم این آقا تا 4 سال 3 بار بهم خیانت کرد و من دونستم ولی احمق بودم و ولش نکردم بالاخره این آقا دید که من وفادار بودم و اخطایی ازم سر نزده چون واقعا حتی به خاطرش نگاهی به کسی نکردم اومد خواستگاری اون 7 ماه واقعا عاشقم بود و من 5 سال حالا خونوادم مخالفن و وفتی فکر میکنم میدونم واقعا ب صلاحم نیست ولی دلمو چکار کنم سما بگین بهم.
پاسخ ها
مریم
| United States |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
سپیده جان منم دقیقا شرایطم مثل شماس .دیگه واقعا کم اوردم .خدا خودش کمکمون کنه
ممد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
0
0
اصولی در کار نیس که همش هوسه و اگه در کار باشه کسی انجامش نمیده. به نظر من دوستی خیابانی و احساساتی فک کردن برای کسانیه که خنگ هستن.برا همین ازدواج های دوران قدیم موفق تر بوده اند.
مریم اکبری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
0
0
بنظر من دوستی تا جایی خوبه که روابط جنسی نباشه
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
0
0
من نمیدونم چرا تو فامیل بقیه از ازدواجایی ک با دوستی شروع شده و سر ی سال ب طلاق کشیده شد پره ولی همه‌ی ازدواجای بادوستی فامیل من هنوز یک مشکل هم پیدا نکردن؟ البته ازدواجای فامیلی و سنتیمون اغلبن با جر بو بحث زن وشوهر همراهه اونم بخاطر عدم تفاهم و درک متقابل ازهم
از طرفی من خودم باازدواج با شناخت موافقم ن ازدواجی ک با دوستی همراه بوده
راضیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
1
1
سلام ب نظر من دوستی قبل ازدواج اصلا درست نیست و چند دلیل داره : ۱- وقتی با یکی دوستی و دوسش داری ممکنه رفتار ها و ویژگی های طرف مقابل و نبینیم و وقتی ک رفتیم تو زندگیمشترک دچار مشکل بشیم و هی دعوا و بحث ، دوم اینکه وقتی عیب های طرف مقابل رو ندیدبم و بعد هی دعوا و بحث رابطه گرم و عاشقانه ب یک زندگی سرد و پوچ تبدیل میشه و بعدشم طلاق ، چون تو رابطه دو طرف احساس دارن ، ب نظر من ازدواج ب روس سنتی بهترین راهه ، هم نجاب خانوم حفظ میشه و هم حیا دختر ، ازدواج سنتی تاکید شده ، نه دوستی خیابونی ، و تو دوستی دخترا بیشتر ضربه میخورن چون ممکنه طرف مقابل ادم درستی نباشه
مهناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
1
0
وااای ملت فضول ماانگاربایددرموردهرچیزی دخالت کنن.باباشمادوست نشیداصلاحتماخواستیدو او طرف نخواسته باهاتون دوس شه که عقده دارید،یکم سرتون تو زندگی ذخودتون باشه.خیلیام سنتی وبادروغ جلومیان گندمیزنن به زندگی مردم والا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
0
0
اگه دوستي دوستي باشه كه توش صداقت باشه و اين دوستي و دوست داشتن فقط بخاطره دختر يا پسر باشه نه چيز ديگه ايي خيلي هم خوبه من خودم كسي رو ميشناسم كه از١٤سالگي با يه پسري دوست بوده و ماه ديگه عروسيشونه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
0
0
چقدر شروور میگین باید جوری فرهنگ سازی بشه واسه ملت که همه یاد بگیرن نباید به جنس مخالف به دید منفی نگاه کرد مثلا دختر پسرا به همدیگه به چشم یه ابزار نگاه نکنند تا راحت باهم کنار بیان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
0
0
من 20سالمه ای سه ساله با دختری اشنا شدم چن وقت دیگه هم اذدواج میکنم . ی کم شخصیت خودتونو نشون ندین دوستان همه ک مثل هم نیستن بعضیا فک میکنن ک چی خودشون خیلی پاکن ی نگاه تو مخاطبینت بنداز دا دا ? تو خودتو کنترل کن اکثرا کسایی ک میخوان خودشونو خوب جلوه بدن فساد از سرو کولشون میباره
عسل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
0
0
شرایط هر انسان بستگی به خودش داره من هم تو دوستی ازدواج موفق دیدم هم ناموفق بعضیا میگید دوران نامزدی بهتر از دوستی دختر عموی من تو نامزدی فهمید شوهرش مشکل داره طلاق گرفت اونو مطلقه میشناختن وبعدشم بامردی ازدواج کردکه یه شکست تو زندگیش داشت پس با ابرو رفتن تو زمان دوستی هیچ فرقی نداره
سحر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
0
0
سلام من تو خیلی از سایتا در مورد این موضو مطلب خوندم ولی صحبت های این کارشناس خیلی واسم جدید بود.ب نظر من دیگه نباید مثه 10 20 سال پیش فک کنیم.دوستی کنترل شده ب نظر من مشکل نداره
ولی خب خانواده من مخالفن
ب نظر من باید دید ها عوض شه
الهه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
0
0
سلام. خودمن تا حالا دوست پسر داشتم و چارچوبشم رعایت میشده ازدواجمم کاملا سنتی بوده و من اصلا با همسرم قبل خواستگاری آشنا نبودیم. اما ریسک بالایی که با دوستت ازدواج کنی یکی طرفشو کامل میشناسه و ریسک میکنه یکیم عین من به سختی دل میکنه و ازکسی که بش اعتمادنداره میگذره. مشکل من اعتمادبوده که قسمتم نشد. خداروشکر الان همسرمم خیلی دوست دارم و مرد با تعهدیه. اما اوایل ازدواج برام خیلی سخت گذشت و اون سختیام تاوان اشتباهم بود حالام کلی پشیمونم چرا احساسمو خرج ادم دیگه ای کردم. منکه عمرااااا بذارم درایندم بچم اشتباه مادرش رو تکرار کنه. امیدوارم هرچی ارتباط که به جداییی ختم میشه و کلی اثر منفی داره هیچ موقع واسه کسی پیش نیاد.امین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
0
0
اصلا هيچ قطعيتى وجود نداره برا اينكه كدوم ازدواج بهتره، من خواستگارم بعد يه سال بقول شماها نامزدى و دوران اشنايى تحت نظارت خونواده ها و باوجود اينكه واقعا بهم ابراز عشق ميكرد ولم كرد و با دوست دختر سابقش ازدواج كرد درحاليكه اين دختر ٢ سال ازش بزرگتره و از لحاظ قيافه و تحصيلات و درامدم خيلى از من پايينتره! بنظرم عشق بعد ازدواج بوجود ننننمياد هرگز چون اميخته با اجباره ! تو مجبورى ويژگيهاى خوب شوهرتو ببينى و عاشقش بشى فقط همين، دوستى و حتى رابطه هم بد نيست بشرطيكه دوطرف شعور داشته باشن و به ازدواج هم فكر كنن!
nasim
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
0
0
سلام ی سوال داشتم و خواهش میکنم جوابمو صریح و درست بگید چون واقعا ذهنم مشغول شده اگر برفرض من باکسی باشم و مطمن باشم منو میخواد و دوسم داره و برای رسیدن بهم تلاش میکنه و از رو عشق باهاش بخوابم البته منظورم از خوابیدن ارتباطه جنسی و دخول نیس فقط درحد مساعل ساده برای رفع نیازمون باشه گناهه؟ینی خب مطمنیم ک ازدواج میکنیم اما ایا بعد ازدواج همچنان این گناه رو دوشمونه؟یا چون قصد ازدواج داریم و مطمنادازدواج میکنیم گناهی نیس و مشکلی پیش نمیاره؟
مدیر پایگاه رابطه جنسی در هر حدی نیاز به صیغه محرمیت دارد .
ستاره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
0
0
سلام به نظر من دوستی تا حدی خوبه ادم با کسی ازدواج کنه که یه عمر دوسش نداشته باشه وفقط به خاط بچه زندگی کنه خوب نیس یه عمر عقده تو دل ادم میمونه ومدام باید حسرت بخوره وهرلحظه ممکنه به خاطر دوست نداشتن همسر دست به خیانت بزنه هرکی باید تجربه هرکاری را داشته باشه فقط باید حد خودشو بدونه ودست به گناه نزنه
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
0
1
پسرخوبه برای ازدواج نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
0
0
همه میاین میگین اونایی که دوست بودن طلاق گرفتن ...اونایی که سنتی ازدواج کردن زندگیشون گل و بلبله ...کی گفته ؟ نخیر اینجوری نیست ...مساله اینه اون آدمی که بقول خودش باسه حیا و حرف مردم اینا با هیشکی دوس نشده ..نصف بیشترشون طلاقای ثبت نشدن باسه همون حرف مردم فقط داره تحمل میکنه زندگیه کوفتیشو ... ریشه طلاقامون هیچ ربطی به دوستی و اینا نداره
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
0
0
سلام اینکه دوستی ها ختمش چی میشه بستگی به رفتار دوطرف داره من دوس پسردارم ب خاطرش حتی نگا پسر نمیکنم خیلی هم دوسش دارم وخودشو به هردری میزنه تاآماده شه بیاد خواستگاری اشنایی قبل ازدواج تاجایی که به رابطه جنسی نکشه بدنیس من الان تقریبا همه جورشو میدونم اینکه چی میشه عصبی میشه با چی اروم میشه حتی کی دروغ میگه ولی بخوای با کسی که نمیشناسی ازدواج کنی ریسکه
ارام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
0
0
من هم نامزدم وبانامزدم دوست بودم الان میترسم خوشبخت بشم یانشم
zohre
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
0
0
به نظرمن اصلااا نباید برای همه یه نسخه پیچید آدم باآدم فرق داره.رابطه با رابطه فرق داره.قبل دوستی چشماتون رو باز کنید ببینید باکی میخواید دوست بشید.شرایطش چیه؟؟سنش؟؟تحصیلات؟؟خانواده؟؟موقعیت؟همه ی اینا ملاکه.بعد اگه مد نظربود خوب میشه یه دوستیه معمولی درحد شناخت که اصلااا مشکلی نداره البته به شرطیکه قصد2طرف ازدواج باشه و صداقت داشته باشن.یه خواهش باعقلتون واردیک رابطه بشید نه احساس.اگه باعقل باشه هیچ وقت پشیمون نمیشید حتی اگه قبل ازدواج دوست باشید
zohre
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
0
0
به نظرمن اصلااا نباید برای همه یه نسخه پیچید آدم باآدم فرق داره.رابطه با رابطه فرق داره.قبل دوستی چشماتون رو باز کنید ببینید باکی میخواید دوست بشید.شرایطش چیه؟؟سنش؟؟تحصیلات؟؟خانواده؟؟موقعیت؟همه ی اینا ملاکه.بعد اگه مد نظربود خوب میشه یه دوستیه معمولی درحد شناخت که اصلااا مشکلی نداره البته به شرطیکه قصد2طرف ازدواج باشه و صداقت داشته باشن.یه خواهش باعقلتون واردیک رابطه بشید نه احساس.اگه باعقل باشه هیچ وقت پشیمون نمیشید حتی اگه قبل ازدواج دوست باشید
آرزو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
0
سلام من چندسال پیش توراه مدرسه ی پسری عاشقم شد دوسال از هرطرف ک میرفتم میومد بهش گفتم ک نمیخوامش ومن عروسک دست جماعت نیستم اون گفت من تورو بر ازدواج میخوام به حرفش خندیدم اما بعدها ثابت کرد ک واقعا عاشقمه و بیشتر ک آشناشدیم دیدم ک آدم صادق وپاکیه الانم اگه خدا بخواد قراره ازدواج کنیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
0
1
منو شوهری سه سال دوست بودیم.الان کنارمه باورکنید همه زندگیمه.بادنیا عوضش نمیکنم.فقط از خدا ارامش میخام و دیگه باور کنید هیچ ارزویی ندارم.ن مالی ن هیچ چیز دیگه.عشق ک باشه همه چیز جوره....
پاسخ ها
hasti.2
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
این خیلی خوبه
آقاتوون واقعا مرده
ولی برای همه ی جور درنمیاد متاسفانه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
0
1
سلام
به نظر من هم رابطه دختر و پسر تو رده سنی که هر دو بلوغ فکری دارن مشکلی نداره ،درسته که از لحاظ شرعی ایراد داره و ارتباط با نامحرم حرامه،اما وقتی هر دو طرف مطمعن هستن که در آینده ازدواج میکنن و پاشونو از گلیمشون دراز تر نمی کنن توی هر مسیله ای ،چون اینو میفهمن که برای دوست داشتن متقابل و اعتماد به همدیگه نباید هر کار اشتباهی رو در طول رابطه قبل ازدواجشون انجام بدن،به نظرم خدا میبخشه،یعنی امیدوارم ببخشه،چون از همه چیز خبر داره و نیت رو میدونه حتی بهتر از خود آدم
ایشالا که همه چیزی که صلاحشونه براشون اتفاق بیفته
مصطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
1
0
سلام دوستان.مدتیه با یه دختر هم سن خودم اشنا شدم.اون برام میمیره و عاشقمه اما من مثل اون نیسم.تا اسم ازدواج نیاورده بودیم خیلی دوسش داشتم اما وقتی علنی شد تصمیمم و هرکسی میاد نطر میده گاهی اوقات دور و وریام منو دودل میکنن و تو شک میندازن.نمیدونم چیکار کنم
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
1
0
سلام من الان سه ساله با یکی ام خیلی همو دوسداریم ولی اون خیلی بهم گیر میده نمیدونم اگه ازدواج کنیم خوشبخت میشم یان بدجوری وابستشم میترسم همش
ارمین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
0
0
سلام .چرا هی میگید دوستی دختر وپسر ازدواجش ناموفقه خب تو ازدواج های قدیمی و سنتی هم طلاق و جدایی زیاده
به نظر من باید یه فكر بهتری كرد یه چیزی كه واقعا كمك بشه به ازدواج موفق
هرچند كه میگن ازدواج مثل قماره یا میبری یا میبازی
Moslem
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
0
0
واقعیت اینه که آشنایی خوبه ولی تواکثرمواردبه اتاق خواب میرسه.خودمم شدیداالان گیرافتادم بادوست دخترم رابطه داشتم خیلی به هم وابسته شدیم هرجوری میخوام این رابطه روتموم کنم نمیشه .واقعیتش میترسم باهاش ازدواج کنم .لطفا راهنمایی کنید.
عشقمA
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
1
0
من ۱۸ سالمه واز نظر من بایرد درارتباط باشن تا احتمال طلاق درصدش خیییلی بیاد پایین..تجربه دارم ک میگممم ..الان در شرف طلاق با پسرعم ک سنتی عقدکردیم هستم.و پشیمونم چرا با کسی ک عاشقم بود و اینهمه اومد خاستگاریم حرف نزدم تا مث الان عاشقش بشمم..صد حیــــــــــــــــــــف
بااجازه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
0
0
دوستی موردی نداره اما به شرطی بعد از صحبت کردن دو خانواده در مورد ازدواج این دو جوان ،یعنی اینکه اول خانواده اقدام کنند و بعد دختر و پسر به مدت 3تا 6ماه باهم صحبت و از نقطه نظراتشان باخبر بشن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
1
0
من میگم دوستی با جنس مخالف با هرنیتی مثل راه رفتن روی لبه تیغه همش باید مواظب باشی ک خطایی نکنی بخاطر همین زمانش باید کوتاه باشه ادم تا ی جایی میتونه خودشو کنترل کنه
خودم با ی پسری سه ساله دوستم قصدمون ازدواجه اما خیلی اذیت شدم .
خدا گفته اونایی ک نمیتونن ازدواج کنن بهتره صبر کنن تا از لطف خودش بی نیاز کنه
اگه صبر میکردم انقد فکر و روحم درگیر نمیشد
امیررضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
0
0
واقعا تشکر میکنم از دوستان بابت نظرایی که دادن
ماه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
0
0
از نظر من توی جامعه کنونی نمیشه از یک قانون برای آشنایی دختر و پسر استفاده کرد و یک راه رو برای آشنایی گذاشت و گفت این عقلانی و به ازدواج موفق تبدیل میشه...
نمیشه برای همه این نسخه رو پیچید که حتما باید یک ازدواج سنتی داشته باشن و نه میشه برای همه نسخه پیچید که باید قبلش دوستی کنن و آشنا بشن...
واقعیت اینجاست که موردهایی که میشه به ازدواج ختم بشه هرکدوم یجور سر راه انسان قرار میگیره که نمیشه براش قانون گذاشت...
یکی براش مورد ازدواج جوری پیش میاد که خانواده و دیگران واسطه میشن و شرایط کاملا سنتی پیش میره...
برای یکی اول آشنایی اولیه بین خود دختر و پسر شکل میگیره مثلا دیدن همدیگه در دانشگاه و سرکار که بعد به نظر میاد باهم تفاهم دارن و بعد پای خانواده میاد وسط ...
یکی با یک نفر از طریق اینترنت آشنا میشه وحس میکنه که میتونه فرد همسر مورد نظرش باشه...
و هزاران راه برای آشنایی هست...
که به نظرم هر کدومشون هم میتونه خوب باشه هم بد...
در کل مهم نحوه ی آشنایی نیست...
مهم اینکه توی انتخاب نهاییمون خودمون رو گول نزنیم...
و واقعا همچی رو توی ترازو بزاریم ببینیم که با طرف مقابل تفاهم داریم یا فکر میکنیم که تفاهم داریم و مناسب هم هستیم...
و تنها بدی دوستی و ارتباطات عاطفی فقط و فقط به این خاطره که چون پای احساسات میاد حتی آدم اگر مطمئن باشه که طرفش باهاش از خیلی جهت هم خوانی نداره ولی دوست داره که خودش رو گول بزنه و تفاوت ها و تناقضات رو نادیده بگیره...
ولی توی ازدواج سنتی میتونه با چشم بازتری نگاه کنه و دیگه گول زدنی در کار نیست...
ولی خب در عوض نقش بازی کردن در ازدواج سنتی بیشتره...
اینکه طرف در حالت رسمی خود واقعیش رو نشون نمیده و تمام تلاشش رو میکنه همچی تمیز و خوب پیش بره ولی بعد از ازدواج تازه خود واقعی معلوم میشه...
Shima
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
0
0
سلام من 19 سالمه با ی پسری اشنا شدم ک قصدمون ازدواجه 5ماه باهم حرف زدیم و قرار شد با پدرش بیاد خواستگاری ولی همه چی بهم خورد پدر ایشون راضی نیسن میگن پسرم سربازی نرفته و کار نداره خونواده منم راضی نیس و خونواده من دو سال ب ایشون وقت داده ک الان سربازه مشکل من اینجاس ک ایشون از من رابطه جنسی میخواد منم خیلی بهش اعتماد دارم ولی نمیتونم اینکارو انجام بدم ی چیزی جلومو میگیره میدونه کارش اشتباهه خیلیم خواسته جلوی خودشو بگیره ولی با اینکه خونوادمون راضی نیسن باید فکر این باشیم ی مشکل دیگه پیش اومده ازتون میخوام راهنماییم کنین من چیکار کنم
Shima
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
0
0
سلام من 19 سالمه با ی پسری اشنا شدم ک قصدمون ازدواجه 5ماه باهم حرف زدیم و قرار شد با پدرش بیاد خواستگاری ولی همه چی بهم خورد پدر ایشون راضی نیسن میگن پسرم سربازی نرفته و کار نداره خونواده منم راضی نیس و خونواده من دو سال ب ایشون وقت داده ک الان سربازه مشکل من اینجاس ک ایشون از من رابطه جنسی میخواد منم خیلی بهش اعتماد دارم ولی نمیتونم اینکارو انجام بدم ی چیزی جلومو میگیره میدونه کارش اشتباهه خیلیم خواسته جلوی خودشو بگیره ولی با اینکه خونوادمون راضی نیسن باید فکر این باشیم ی مشکل دیگه پیش اومده ازتون میخوام راهنماییم کنین من چیکار کنم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
0
0
من وشوهرم هم باهم دوست بودیم اوایل عشقمون عادی بود ولی بعدم عاشق هم شدیم .من چادر بودم اما ایشون جلف بودن اما دلش خیلی پاک بود اما شیطنتای زیادی داشت مثل قلیون کشیدن ونماز نخوندن وتیکاپ رفتن با ماشین .وقتی اومد خواستگاریم بابا راضی نشد گفت لاتی اما به خاطره من قلیونو اینارو گذاشت کنار .بعدش که بابام دید فرق کرده منو داد بهش .خیلی سختی کشیدیم خیلی اما بهم دیگه رسیدیم .الان سه ساله ازدواج کردیم خیلی خوشبختیم ولی وقته یاده گذشته میفتیم گریه میکنیم هم من هم اون .به نظرمن رابطه دختر وپسر وقتی دارای حفظ حریم باشه عیب نداره
غزل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
0
0
سلام
ببینید از نظر من ک خودم روانشناس تربیتی هستم و سنمم بالای ۳۰ هست هیچ وقت هیچ وقتتتتت نمیشه دو نفر رو با هم تو این زمینه مقایسه کرد و حتی بخواد از تجربیات هم در این زمینه استفاده کرد
چرا که هر شخص نحوه تربیت و رفتارش و خونوادش و ذات و فکرش باهم متفاوت
خود من تا یک سال پیش همه ی زندگیم هدفام بود تا اینکه اتفاقی با پسری آشنا شدم
الان یکسال باهمیم البته آشنایی ما مثل آشنایی این زمونه ها نیست هر روز دیدار و کافی شاپ و....
اما تموم تلاشمون برای رسیدن ب هم چون ایشون آخرین سال ورشکستگیشونه درحال بالا بردن موقعیت شغلی هستند که به امید حق بیان خواستگاری .
خانمای عزیز اینکه میگن دوستی ازدواجش دوام نداره و یا ازدواج سنتی دوام نداره ....بطور کلی بخوایم توصیح بدیم این میشه هر زندگی موفقی بستگی به ایمان .ذات. و دید و رفتار و عملکرد طرفین داره همین
برای من و این مرد زندگیم هم دعا کنید
پایدار و شااااااد باشید
سجاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
0
0
بنظر من اگه ی پسر موقع رابطه دوستی یذره. رو دوست دخترش تعصب داشته باش این از اون مدل پسرهاست ک با دوس دخترش ازدواج نمیکن،،،فقط پسرهای گاگول با دوس دخترهاشون ازدواج میکنن!! !!!ببخشید نظره دیگه
نجلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
0
0
سلام..همه نظراتو خوندم میخاستم چند نکته رو بگم

اقا پسر و خانم دخترایی ک با جنس مخالف ارتباط نداشتین خوشا به حالتون کاش منم مثل شما بودم


ولی اون دسته از دوستانی ک با جنس مخالف ارتباط داشتین مثل من خودمونم میدونیم ک دیگ ادم نمیشیم خخخخ (چرا شایدم یکی بخاد توبه کنه ک بازم خوش ب حالش) با دوس دختر و دوس پسراتون ک میدونید خوبن واس ازدواج و تو رابطتون کار بد نکردین و... (دیگ هرکسی میدونه رابطش با طرفش چجوریه )اینا یه مورد خوب ک پیش امد براشون ازدواج کنن چون اگ ازدواج نکنن فرداش بازم ادم پاک براشون پیدا نمیشه بازم یکی مثل خودشون گیرشون میاد تو قران امده"زنان مومن برای مردان مومن و مردان مومن برای زنان مومن" دختر و پسر پاک برا کسی ک خودش ناپاکه پیدا نمیشه حتی اگ بری از جزیره دور افتاده پیداش کنی ک فقط خودش زندگی میکرده اونجا.. والا ب خدا تعارف ک نداریم هرکی خودش میفمه چ جور زندگی کرده و خدا

درضمن من خودم دخترم درمورد دخترا هم ی چیزی بگم این روزا بیشتر دختر پسرا رابطه با جنس مخالفو دارن.. ولی خب اینم خودش درجه داره ی دختری هس ک همه غلطی کرده اینو بهش میگن ناپاک اون دختریم ک فقط دوستیش شاید درحد چت با پسرا بوده اونم بهش میگن ناپاک.. حد وسطم داره..کاملنم مشخصه چ دختری در چ درجه ای قرار داره... دخترایی ک تو درجه اخرن ک ادم نمیشن هیچ وقت ولی اونا ک متوسطن یا پایین میشه ادمشون کرد حضرت محمد فرموده شوهر کافر نکنید ولی زن کافر بگیرین ادمش کنید
هستی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
0
0
فقط یه چیییز خووووب فهمییییدم همه ماها احمقیم و فقط با دوست پسر و دوست دختر هم ازدواج میکنبم و چقدر احمقانه تر که فکر میکنیم طرف عاااالیه .
وقتی با هم دوستیم که تا ۷ جد طرف و در میاریم اخرش میگیم گذشتت بد بوده .و جالب موقع ازدواج میگیم گذشتن مهم نیست نمیخام بدونم واقعا این طرز فکر عجیبه برام .
طرف میگه فهمیدم واتس اپ نداره خییییلی پاکه اخه احمقی تا این حد. متااااااسفم برا خودمون
بهار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
0
0
《¤♡¤》:
 0

 

 0

کسب و کار اینترنتی
به تازگی اپلیکیشنی به نام رسنو برای کسبو کاره اینترنتی طراحی شده است
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
0
0
خو یعنی چه ادمو میندازین تو دردسر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
0
0
یه مزاحم تلفنی برام پیش اومد زنگ میزد پیام عاشقانه بهم میداد بهش گفتم زنگ نزن پیام نده قبول نمیکرد سیم کارت همرا اول عوض کردم دوباره شمار ایرانسل من پیدا کرد میگفت عاشقتم دیگه بهم فحش میداد شمار ایرانسلم عوض کردم خیلی ارامش گرفتم
اشکان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
0
0
سلام من ۲سال و نیم هست با یه دختری هستم و رابطه دارم خانواده هامون در جریان هستن و یه صیغه محرمیت خوندیم... راستش پسرای امروزی ک خودم جزوشون هستم یه سری عاشون واقعا قدیمی فکر میکنن و نگاه ابزاری ندارن به دخترا و فقط قصدشون کامل شدن و تشکیل خانوادس ..
تنها راه رسیدن به
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
0
0
با سلام و درودی معطر به عطر ادب. کتاب کتاب ارزشمند: تنها راه رسیدن به تکامل و سعادت ابدی و... جلد اول برای همه ی نسلها به ویژه جوانان جویای خوشبختی و جلد دوم که بیشتر ویژه زنان و مادران گرامییست به این سایت ««www.Book.soltanpanah.ir مراجعه و یا نام کتاب را جستجو نمایید. لطف نموده نظر يا پرسش خود را در سايت بنويسيد. با تشکر. از مشهد مقدس تقدیم به هموطنان بزرگوار اهل ادب و علم و هنر، که همواره به سعادت و تندرستی خود و نسل آینده ی خویش می اندیشند.
سما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
0
0
سلام من دختری۲۴ساله هستم ب مدت ۸سال هست که باعشقم دوست هستیم درطول این سالهاچندبارخاستگاری من اومده ولی خانوادم قبول نکردن و گفتن ایشون مناسب تونیس مشکل خاصی نداره یعنی این جواب رد دادناهم پدرم نه نگفتن بیشتربرادرم گفتن نه میگن تولیاقتت بیشترازایناست ولی بنظرمن مهم اینه که طرف مقابلتون چقدبراتون ارزش قائل شه وتلاش بکنه عشق من تاپای جونش برام تلاش کرد وداره میکنه تغییرشغل دادکه شایدموردپسندخانوادم بشه ولی توی این راه ورشکست شدوهمه چیشوازدست داد ولی کم نیاورد دوباره بادست خالی شروع کردالان رو روال افتاده و قرض وبدهیاش داده بخاطرورشکستگی.خیلی پسرنجیب وفهمیده ای توی این ۸سال که همه میدونن کمم نیس یبارمنواجباربه کاری نکرده ماباهم خوشبخیتم وخیلی همودوست داریم وخیلی هم وابسته ولی هم من هم اون بخاطراین عشق میجنگیم تاچیزی رومیخوایم ب دست بیاریم خواهش میکنم ازدخترپسرای همسن خودم ب زودی ب کسی اعتمادنکنیدسعی کنین طرفتون رواول بشناسین ازپاکیش ونجابتش مطمئن بشین ببینین ارزشش روداره بعدصبرکنین براازدواج ورابطه.بعضی ازپسراارزش دارن که واسه زندگی باهاشون چشمتورویه سری چیزاببندی ودوتایی سعی کنین واسه خوشبختیتون چون توی این دوره واقعابه کمترکسی میشه واسه دوستی وازدواج اعتمادکرد وخواهشادختراچشماتون بازکنیدهمیشه ثروتمندی طرف دلیل خوشبختی شمانیست شایدیک پنجم یاششم خوشبختی شماباشه.ایناروالکی نگفتم طبق این۸سال تاالان فهمیدم شایدتونسته باشم کمکی بهتون‌کرده باشم.
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین