کد خبر: ۲۱۰۲۵۴
تعداد نظرات: ۴۸۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۵
پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی به همراه چند پایگاه اینترنتی دیگر آماده پاسخگویی به شبهات دینی، سوالات شرعی و اعتقادی و سایرپرسش‌های شما در زمینه دینی می‌باشند.
به گزارش بولتن نیوز، چندین پایگاه اینترنتی آماده پاسخگویی به شبهات دینی، سوالات شرعی و اعتقادی شما می باشند که بولتن نیوز تعدادی از این پایگاه ها را در اختیار شما مخاطبان گرامی قرار می‌دهد.

برای ورود به هرکدام از پایگاه ها کافیست روی عنوان آن کلیک کنید:

کانال تلگرام بولتن نیوز

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۴۸۶
در انتظار بررسی: ۹۶
غیر قابل انتشار: ۱۳۸
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۴/۰۸ - ۰۹:۰۲
9
23
ما سوال كرديم جوابي نيومد.
پاسخ ها
amir
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳۹۳/۰۴/۰۸ - ۰۹:۰۲
ما سوال نپرسیدیم جواب اومد!!!!!!!!!!!!
:)
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۴/۰۸ - ۱۲:۱۷
7
43
سلام من حواسم نبوه با لاک غسل کردم و امروز روزه گرفتم الان ماندم روزه من قبوله یا امروز بخورم رفتم خانه غسل کنم برای فردا خدمتون بگم الان سر کار هستم وامکان غسل کردن ندارم لطفا راهنمایی کنید.
حسن اکرامی
|
United States
|
۱۳۹۳/۰۴/۰۸ - ۱۳:۵۶
3
37
با عرض سلام وتبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان لطفا بفرمایید که چطور میتوانیم به جواب سوالمان دسترسی داشته باشیم. سپاسگزارم
معصومه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۴/۱۴ - ۱۰:۰۸
5
11
باسلام؛دوستانم را می شناسم دستانشان لاک دارد روزه و نماز را بجا می آورند.نمی توانم قانعشان کنم که ایراد دارد.میگویندتتو هم همین بود اول ایراد داشت بعدگفتندایراد ندارد.!!!لطفاً پسخ دهید
معصومه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۴/۱۴ - ۱۰:۱۶
4
14
باسلام؛دوستم با اینکه دستش لاک دارد نماز و روزه بجا می آورد حکمش چیست؟
نمی توانم قانعش کنم ایراد دارد میگوید تتو هم همین بود اول ایراد داشت بهد گفتند ایراد ندارد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۵/۰۲ - ۱۲:۱۴
2
7
سلام دختری 23ساله هستم توی چت با اقایی اشنا شدم برای جلوگیری از گناه خودمون صیغه خوندیم میخواستم ببینم صیغه صحیح است؟
مدیر پایگاه اگر پدر یا جد پدری شما در قید حیات است اجازه آنها شرط است .
مهرداد
|
United States
|
۱۳۹۳/۰۵/۰۵ - ۱۶:۱۹
0
8
يه سوال شرعى د مورد ازدواج داشتم. اگه.....
مدیر پایگاه شما باید از دفتر مراجع سوال کنید .
فرخی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۵/۲۰ - ۱۲:۴۸
4
5
آیا می توان هزینه کفاره روزه را خود به فقیر داد یا باید به دفتر مرجع تقلید پرداخت کرد؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۵/۲۱ - ۲۲:۲۴
1
4
سلام تمام روستا ها مسجد و مدرسه دارند ولی روحانی ندارند
پیشنهاد دارم معلم مدارس را با کمک حوزه های دینی از روحانیت قرار دهید تا هم نماز جماعت بر پا شود و هم مسایل دین را به مردم یاد بدهند
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۵/۲۷ - ۱۹:۱۸
8
9
با عرض سلام
ببخشید، سوالی دارم کمی بی ادبی است ولی،.....
مدیر پایگاه شما باید سوالتان را برای دفتر استفتائات بفرستید .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۶/۰۳ - ۰۹:۴۱
6
8
بازي حكم حلال است يا حرام ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۶/۰۳ - ۱۶:۳۶
2
7
سلام معاینه.خانم ها توسط دکتر ماما ب غسل نیازدارة؟؟؟گ برای درمان باش و خون بجز عادت باشه نماز میشه خوند؟لطفا بگید
مدیر پایگاه عرض کردیم این سوال ها را باید از دفتر خود مراجع پرسید .
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۶/۰۴ - ۱۷:۲۳
1
4
سلام.من نامزد داشتم.صیغه بودم.و 14تاسکه مهریه ام بوده.حالا نامزدی بهم خورده و من سکه هارو حلال نکردم. و همسرمم مدت رو نبخشیده.آیا صیغه باطل شده؟(صیغه مادام العمر بوده و زمان محدودی نداشته)
بالانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۶/۰۶ - ۱۶:۳۴
1
6
سلام علیکم
من کارمند اداره راه هستم به یکی از پروژه ها ناظر هستم که در حال اجراست پیمانکار خودش بدون اینکه من بگم یا انتظار داشته باشم خودش یک میلیون آورده به من داده که فلانی خرج کن حالا من مونده ام خرج کنم یا نه؟آیا حلاله یا نه؟ بهش هم گفتم که من از هیچ کس توقع ندارم و کل کارهای که بمن مربوطه بدون توقع انجام خواهم داد و از اون بابت نگران نباشید. بهر حال از نیتش هم خبر ندارم
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ - ۱۹:۴۱
2
1
سلام می خواستم بدونم چرا سوالارو جواب نمیدین؟؟؟
مدیر پایگاه عرض کردیم سوالات شرعی را باید از دفتر مراج پرسید.
مهسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۶/۳۱ - ۱۲:۱۰
0
1
در اوایل ازدواج هرگونه دست زدن مرد به زن غسل دارد؟
مدیر پایگاه خير
فرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۷/۰۱ - ۱۰:۵۲
1
1
سلام.آیا غسل حیض به منزله وضو هم هست؟
مدیر پایگاه عرض كرديم سوالات شرعيه را بايد از دفتر مراجع بپرسيد ، سايت هايشان هم جوابگو هستند .
مصطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۷/۱۰ - ۱۲:۵۲
0
6
من ازدواج کردم اما به دلایل درسی نمیتونم کنار همسرم باشم. او در شیراز و من در تهرانم و نمیتوانم زود زود پیش او بروم. از طرفی فشار جنسی زیادی روی من هست. آیا می توانم با تخیل همسرم خودم را ارضا کنم؟ خواهش میکنم جواب دهید . مشکلم جدی هست.
مدیر پایگاه بارها عرض كرده ايم سوالات شرعي را بايد از دفتر مراجع تقليد بپرسيد.
نازنین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۷/۱۳ - ۱۷:۱۵
0
4
سلام باطل کردن صیغه محرمیت در دوره قاعدگی مشکلی داره؟ هیچ نزدیکی صورت نگرفته. باتشکر
azam
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۷/۱۷ - ۱۰:۴۶
0
1
پاسخگویی به سوالات آزمون های ضمن خدمت فرهنگیان که به صورت مجازی برگزار میشود به صورت گروهی و مشارکتی چه حکمی دارد؟
بهشته حسنی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۷/۱۹ - ۲۲:۳۷
0
4
با سلام ایا جواب سلام به مردی که نماز خواندن را ترک کرده ومن هر روز ایشان را در محل کارم میبینم یعنی صاحب کارم است درضمن من دخترم و هم سن خترش هستم
مهسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۷/۲۰ - ۱۷:۱۵
0
2
ایا رفتن به مسجدبه قصد نشستن در هنگام پریود گناهی نا بخشودنی است . ممنون میشم هرچه زود تر بهم جواب بدید
مدیر پایگاه عرض کردیم سوالات شرعی را باید از دفتر مراجع پرسید .
بهشته حسنی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۷/۲۱ - ۱۹:۱۳
1
6
ایا سلام وجواب سلام به مرد نا محرم واجب است
Sajed
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۷/۲۳ - ۱۵:۱۶
2
10
اگر زن و شوهر يكسال با هم قهر باشند و رابطه ي جنسي نداشته باشند ايا محرميت باقي ميمونه؟ و زن چگونه بايد خود را ارضا كند؟
زری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۷/۲۶ - ۱۹:۳۳
3
3
ببخشید نظرتون در مورد اینکه حضور در کنار دریا که تقریبا همه راحت هستند با رعایت تمام حجاب چیست یا مثل امکان عمومی که همه گروها با همه پوشش در آنجا هستن .یا در مراکز خرید لطفا راهنمایی بفرمایید
زری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ - ۲۱:۵۸
2
3
یعنی اینکه خودم پوششم کامل باشه . مراکز منظورم رستوران ها و کافی شاپ ها منظورم هست که خانم ها و آقایان با تیپ ناجور حضور دارن پاساژها خانم ها با آرایش داغون و لباس های چسپان 6 ستند . آیا من با شوهرم باید به چنین مکان های بروم یا نه لطفا با کمی راهنمایی و توضیح بیشتر جواب بدهید
یگانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ - ۲۲:۰۵
3
2
سلام من چهارسوال دارم ممنون میشم اگه پاسخمو بگیرم 1:نظر شما در مورد گوش دادن به ترانه موسیقی و موزیک چیست من علاقه شدیدی به ترانه و موسیقی و موزیک آهنگ بی کلام دارم اما از ترس این که شاید گناه داشته باشد 1 سال هست ترک کرده ام و موزیک بی کلام گوش میدهم خواستم مساله ی شرعیش را بدونم....
مدیر پایگاه بارها عرض كرده ايم سوالات شرعي را بايد از دفتر مراجع تقليد بپرسيد .
زهرا حیدری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۸/۰۳ - ۲۱:۵۷
1
3
ایا کاشتن ناخن وضو را باطل میکنی
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۸/۰۸ - ۱۳:۱۴
0
1
با سلام
با توجه به کسالت همسرم اینجانب نظر کردم یک راس گوسفند را عقیقه کنم . به حمدالله ایشان بهبودی اولیه پیدا کردند و می بایست طبق نظری که کرده ام می بایست اقدام نمایم . اما به لحاظ مالی در مقطع کنونی شرایط مهیا نیست .
سوال این است آیا می توانم این نظر را به 5 ماه بعد موکول نمایم ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳۹۳/۰۸/۰۸ - ۱۳:۱۴
به دلیل اینکه نظر شما بیشتر نیت بوده اشکالی ندارد
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۸/۰۸ - ۱۵:۵۵
0
5
سلام اگر دختری با پسری بدون حضور پدر صیغه محرمیت بخوانند ایا از نظر شرعی این دو به هم محرم هستند؟؟؟
مدیر پایگاه در ازدواج دائم یا موقت برای دختر اذن پدر لازم است .
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۸/۰۹ - ۱۶:۵۳
1
2
سلام من بدلیل معلولیت پا به جزخانه خودم نمی توانم طهارت بگیرم وضعیت نمازم چگونه است
صاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۸/۱۱ - ۱۶:۵۸
0
2
با سلام لطفا خیلی فوری جواب من رو بدید
چرا دیه زن نصف مرد است؟
و چرا زن باید در خانه بماند و در بیرون کار نکند؟
چرا زن باید حجاب داشته باشد برای اینکه دیگر مردها به گناه نیافتند
مدیر پایگاه در این موارد علمای اسلام از جمله شهید مطهری پاسخ های مفصلی داده اند که شما می توانید به کتاب حقوق زن در اسلام و کتاب حجاب مراجعه بفرمایید .امکان پاسخ گویی مفصل در کامنت ها نیست .
صاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۸/۱۱ - ۱۷:۰۰
0
1
سلام لطفا جواب سوال من رو بدید
مدیر پایگاه بارها عرض کرده ایم که سوالات شرعی را باید از دفتر مراجع بپرسید ما برای اینکار مرجعیت نداریم .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۸/۱۴ - ۱۶:۱۷
0
2
سلام وعرض خسته نباشید خدمت شما. آیا آب گرفتگی مرقد مطهر حضرت رقیه (س) در گذشته صحت دارد
ابراهیم ملکی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۸/۱۵ - ۱۱:۱۰
3
3
با سلام
آیا شرعا از پول و نذورات جایز است به روحانی مسجد علاوه بر اینکه در ایام محرم مشغول روضه خوانی است و در طول سال امام جماعت مسجد را بر عهده دارد به عنوان حق الزحمه پرداخت نمود؟
پاسخ ها
ابراهیم ملکی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳۹۳/۰۸/۱۵ - ۱۱:۱۰
سلام - هنوز نتونستم پاسخی دریافت نمایم
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۸/۱۶ - ۱۲:۵۴
0
2
با سلام ايا دفن ميت در قبر ورثه اي بايد با اجازه همه وراث باشد يا عده اي از وراث كفايت ميكند احيانا احد از ورثه اجازه نداد حكمش را بفرماييد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۸/۱۶ - ۱۹:۴۸
0
1
با سلام ایا زن میتواند پس از بخشش لفظی مهریه بین خود و خدایش بی اطلاع همسرش از روی احساسات و شرایط خوب زندگی و بخیال اینکه زندگیش ادامه دار است،مهریه اش را از مرد طلب کند
مدیر پایگاه بخشش اگر محضري نباشد و همسر نتواند آن را ثابت كند قابل مطالبه است .
داوود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۸/۱۹ - ۱۶:۵۸
2
1
سلام.10 حدیث درباره غیرت و بصیرت دینی نیاز دارم.خیلی فوری.ممنون
raz
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۸/۲۲ - ۱۱:۵۴
0
1
اسلام
آيا در دوران حيض اگر غسل جنابت بر انسان واجب شود انجام آن در دوران حيض امكان پذير است يا بايد بعد از دوران پاكي غسل انجام داد؟
مدیر پایگاه سوالات شرعی را از دفتر مراجع بپرسید .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۸/۲۲ - ۱۲:۴۹
0
3
با خانوادم بد برخورد میکنه به طور غیر مستقیم که اونا متوجه میشن بدش میاد بیان خونمون خدا گفته زن رو اینجوری زجر بده؟
مینا ببخشیدکی جوابم رو میدین
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۸/۲۲ - ۲۱:۲۱
0
2
باسلام ردمظلمه به چه کسی میرسد؟آبا می توان به بچه یتیم مستحق داد؟
Sahba
|
United States
|
۱۳۹۳/۰۸/۲۶ - ۱۷:۲۱
0
3
سلام ،من به مدت ٨ماه در يك آرايشگاه كار كردم كه رفتار خوبي با من داشتند ولي از همان ابتدا به من گفتند ما برأي خدماتي كه تو در توان داري مبلغ 150هزار تؤمن بيشتر نميتونيم بديم و من وجداني قبول كردم ،وبعد از ١ماه حقوق من را به 250اضاف كردن بدون هماهنگي قبلي،ولي من بعد 8ماه رفتم أداره كار شكايت كردم و به من مبلغ دو ميليون و پانصد اضافه دادن بابت شكايتم!ولي كاملا ناراضي وبا ناراحتي !ميشه بگيد لطفا به من آيا اين پول حلاله واسه من يا حرام ،ضمن اينكه من خودم وجداني حقوق كم راقبول كرده بودم و در ضمن كار من خيلي سطحي بود و در ارايشگاههاي ديگه هم همون مبلغ 100هزار تومن الي 200 هزارتومنو بابت خدمات من ميدهند ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۸/۲۶ - ۱۸:۵۲
0
4
سلام م من یه سوال کلی داشتم، از بچگیم دارم نماز میخونم ولی جدیدا یه موضوعی بدجوری ذهنمو مشغول کرده، چرا باید نماز رو به زبان عربی بخونیم و در غیر این صورت باطل میشه؟ مگه نماز ارتباط با خدا نیست؟ مگه حرف زدن با خدا نیست؟ خب خیلی ها اصلا معنی ایه هایی که میخونن رو نمیدونن این چه مدل حرف زدنیه خب؟
بهار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ - ۰۰:۲۶
2
3
سلام خسته نباشید چرا مادرطول زندگی خیلی ازچیزا برامون تکراری هستن یااحساس میکنیم اینوقبلاجای دیدیم
بهار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ - ۰۰:۲۸
0
4
سلام خسته نباشید چرا مادرطول زندگی خیلی ازچیزا برامون تکراری هستن یااحساس میکنیم اینوقبلاجای دیدیم
معصومه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ - ۲۲:۱۸
0
2
ایا دوران شیر دهی و بارداری روزه قضا دارد؟
بهار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۸/۲۹ - ۲۲:۴۸
0
2
سلام خسته نباشیدمن روزه واجب گردنم هست ولی روزه های مستحبی روبه نیابت ازدوستم که فوت کرده میگیرم ونمیدونم چقدروزه واجب دارن که بخوام قضاش روبگیرم وفقط نیت میکنم دارم به نیابت ازدوستم میگیرم اشکال نداره روزه من درست هست یانه لطفا جواب بدید
شیدا ت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ - ۱۴:۵۵
0
3
چسبی بر روی پوستم بوده من تصور کردم رفع شده غسل کرده ونماز خوانده روزه گرفتم بعد ۲۰روز دیدم جای چسب پوسته پوسته شده تکلیف من چیست
حسن مرادیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ - ۲۰:۴۵
0
3
سلام میخواستم تو عید مراسم عروسی بگیرم تاریخ دقیق ایام فاطمیه رو میخواستم بدونم مرسی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ - ۲۰:۲۲
0
2
باسلام
اينجانب خانمي30ساله هستم ودر دنياي مجازي بايه اقايي اشناشدم اصلاقصد دوستي نداشتم وبه.طوراتفاقي اشنايي مون زياد شد باوجوااينکه هر دومتاهل هستيم وهيچ گاه نشده دراين مدت حرف ناسالم بزنيم وهر دومقيد هستيم وخانواده دوست ،ازمن درخواست کرد که اشنايي خانوادگي داشته باشيم ومن باخانم ايشان دوست شدم وبيشتر با خانمش درارتباط هستم از زمان اشنا شدن باخانوش حس ميکنم کارم اصلادرست نيست که با شوهرش چت کنم ايا من گناهي مرتکب شده ام يا دارم ميشوم بااين حساب که تنها هدف ما رفت واومد خانوادگي ويه دوستي خانوادگي بوده وهست؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۹/۱۸ - ۱۷:۰۹
0
4
سلام.ايا دردين اسلام ميتوان نام بت را به خداي متعال نسبت داد؟يعني بتي غيرمادي.
مدیر پایگاه بارها عرض كرده ايم كه سوالات شرعي را بايد از دفتر مراجع بپرسيد .
معصومه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ - ۱۹:۴۹
1
1
با سلام.
من در مورد ازدواجم استخاره کردم و آیه42 سوره روم آمد.نمیدونم خوبه یا نه.
راهنماییم میکنید لطفا.
صالح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۹/۲۲ - ۱۵:۱۲
0
1
با سلام
با توجه به اقدامات کشور عربستان در گذشته و حال آیا می توان در اقدامی دسته جمعی بنا به فتوا و یا ... از اعزام به حج جلوگیری نمود؟؟(با توجه به درامد حاصل از زایران ایرانی )
رها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۹/۲۳ - ۱۳:۳۳
0
1
دختري ١٩ساله هستم در محلي به طور موقت کار ميکنم و خاطر خواه يکي از افراد آنجا شدم خيلي هم دعا کردم.من چيکار کنم که آن شخص نسبت به من علاقه مند بشه و از کجا حسش نسبت به خودم متوجه بشم؟قصدمم هم آشناييت برا ازدواجه زمانمم کمه.ممنون ميشم
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۹/۲۷ - ۱۴:۱۴
0
3
با سلام
من جوانی 20ساله هستم که میخوام بنگاه املاک بزنم، میخواستم بپرسم آیا اينکارم مشکلی دارد ?
چون بعضی از افراد میگن درآمد این کار حرامه....من باید چیکار کنم باتوجه به اينکه اعتقاد زیادی به کسب درآمد حلال دارم....چیکار کنم که خطایی ازم سر نزنه?
خواهش ميکنم بسوالم هرچه زودتر جواب بدین....
محمد نجفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۰۹/۲۷ - ۱۹:۰۸
0
1
زمینی در کنار ملک پدریمان که در حال حاضر فوت کرده است پدر قبلآ تجاوز کرده بود به آن اراضی و بعد که فهمید یک دنگ از شش دنگ زمین راخریداری نموده و در پشت سندی که خریده است بخشیده به فرزند برادرم اما قسمتی از زمین را که در حیات خودش فروخته .آیا برادرم می تواند از ورثه پدرم آن مقداری که پدرم در حیاتش و فروخته مطالبه کند ؟
elham
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۰/۰۱ - ۱۰:۰۸
0
4
سلام
من سوال کرده بودم که ایا کاشت ناخون اشکال دارد
نوشته بودند در صورت ضرورت نه
ضرورت در اینجا به چه معناست؟؟
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۰/۰۱ - ۱۹:۴۳
3
2
من دختری هیجده ساله واز نامزدم به دلیل پولدار نبودن و قیافه اش خوشم نمیا ید وحال نمیتوانم به دلایلی به هم بزنم من را کمک کنید
اقا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۰/۰۳ - ۰۹:۰۵
0
1
سلام
نذری داریم هر ساله گوسفند بکشیم و به فقرا بدهیم ایا میتوانیم امسال را ندهیم، و سال بعد بدهیم به دلیل مشکل مالی تشکر
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۰/۰۴ - ۲۰:۴۷
1
2
باسلام
عضویت در شرکت های دارای مجوز بازاریابی شبکه ای چه حکمی دارد؟
پاسخ ها
علی علائیان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳۹۳/۱۰/۰۴ - ۲۰:۴۷
سلام
جواب را نفرستادید
mohammad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ - ۱۳:۲۶
0
0
با عرض سلام
میخاستم بدونم که اگه بدنمان اب بخورد در حمام وبعدغسل کنیم ان خیسی ایراد دارد یا خیر
ممنون
مدیر پایگاه خير
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۰/۰۷ - ۱۱:۴۳
0
1
شرکتی است که مجوز دارد وبصورت بازاریابی شبکه ای است وبیست درصد سودبصورت مستقیم در قبال فروش محصولاتش میدهدونیزمیتوانی افراد زیادی زیرمجموعه بگیری ودر قبال فروش انها نیز سود بگیری ایا از لحاظ شرعی مشکل ندارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ - ۲۲:۲۸
0
1
سلام میخواستم بدونم اگر ۲ تا غسل به گردن داشته باشیم هم جنابت و هم حیز اگر فقط نیت جنابت کنیم قبول هست یا باید برای هر دو نیت کرد
نا شناس
|
United States
|
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ - ۱۶:۲۰
0
0
سلام دورغگو گفتن به کسی یعنی تهمت زدن به ان فرد یا نه؟
محمد 007
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۰/۱۳ - ۰۲:۲۲
1
0
سلام پدرم 40سالی میشه نماز نخونده یعنی نماز نمیخوندش اگر الان توبه کند میتونه نمازشو بخونه و قضا های اونا بخشوده میشه چون هرکی توبه میکنه گناهش بخشوده میشه.
بتول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۰/۱۳ - ۱۱:۱۱
0
0
باسلام اینجانب کارمند میباشم دو سه سال پیش از اداره مان وام گرفتم و آن را در یکی از بانکهای به سپرده بلند مدت گذاشتم آیا از سودی که ماهانه به حسابم واریز میشود می توانم برای شادی روح امواتم (پدر و مادرم ) احسان و صدقه دهم ؟
امير
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۰/۱۵ - ۱۱:۱۳
0
0
سلام

كسانيكه در دريا ها و بيابان ها مي ميرند فشار قبرشان چگونه است؟
مهدی
|
United States
|
۱۳۹۳/۱۰/۱۶ - ۱۵:۰۲
0
0
سلام من پسر 18ساله ای هستم ک یکی را دوست دارم اما الان شرایط ازدواج ندارم
علاق ما دوطرفس...
اون خانم هم عاشق بندس الان میخواهیم ی صیغه بینمون بخونیم اما مطمین است ک پدرش قبول نمیکند الان تکلیف ما چیه ما واقا عاشق همیم
لطفا ج منو بدین
نازنین نادری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۰/۱۸ - ۱۱:۰۱
0
0
حکم شرعی هاشورموقت ابرودرانجام واجبات
داوود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۰/۲۴ - ۰۲:۳۸
0
0
سلام.در محله ی ما قنادی هست که سالهای سال فعالیت میکند.اما ما جدیدا متوجه شدیم که پسر صاحب قنادی چند سالی هست که مسیحی شده و سابقه تبلیغ مسیحیت را در بین مسلمانان داشته است.و ایشان صندوق دار قنادی میباشد.حال حکم و دستور
مرجع چیست؟
حجت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۰/۲۶ - ۱۱:۵۹
0
0
باسلام خدمت شما مادر تاریخ 1393/7/22 صیغه طلاقمان جاری شده تا چه تاریخی بدون خواندن صیغه عقد میتوانیم رجوع کنیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۰/۲۶ - ۱۲:۲۹
0
1
لطفا فوری پاسخ بدین.
سلام ..من نمازجعفرطیار رو خوندم.بعدازسجده دوم به شکل کاملا سهوی چون نمیدونستم وقتی بلندشدم وتکبیرگفتم ذکر سبحان ا...رو قراءت کردم. وبعد ازسلام متوجه اشتباهم شدم .دردورکعت بعد متوجه شکل صحیحش شدم وبعدازسجده دوم ذکر روپانزده مرتبه قراءت کردم.نمازمن چه حکمی دارد؟
مدیر پایگاه سوال هاي شرعري را از دفاتر مراجع عظام بپرسيد.
داود پوراکبریان نیاز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۰/۲۷ - ۱۱:۳۹
0
3
خطاب حاجی
خطاب عنوان حاجی به کسی حکم معینی دارد یا خیر؟
آیا به کسیکه حج تمتع مشرف نشده ولی حج عمره رفته می توان حاجی خطاب کرد؟
اگر حج عمره نیز نرفته باشد چطور؟
این که احتراما به شخص ناآشنا یا حتی به بچه ها هم حاجی میگویند چطور؟
طاها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۱/۰۳ - ۰۸:۱۶
0
0
با سلام من ی مقدار پول داشتم دادم ب یکی از دوستانم ک مغازه سوپر مارکت داره و هیچ سودی هم موقع دادن پول تعیین نکردیم و اون ماهیانه سودی ب حسابم میریزه خاستم ببینم اگه چند ماه سود با سود ماه قبل یکی باشه مشگلی داره ممنون میشم اگه ب ایمیلم جواب بدید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ - ۲۱:۰۹
0
0
باعرض سلام ، آیا باغسل جنابت بعداز حمام میشود نماز خواند
مدیر پایگاه بله
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۱/۱۲ - ۱۹:۳۹
0
0
سلام .وقت بخیر.لطفا سریع پاسخم روبدید.ممنون.
من نذرکردم در 40روز یک آیه قرآن رو ذکربگم .که سجده نداره.آیه 80سوره مبارکه اسراء.
میخواستم ببینم درموقعی که عذرشرعی هست آیا میتونم ادامه ذکرها روبگم یا بایدصبرکنم تا عذرم برطرف بشه.متشکرم از لطف شما.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۱/۱۲ - ۲۲:۰۶
0
0
باعرض سلام وخسته نباشید
می خواستم بدونم این که من در آکواریومم ماهی گوشت خوار دارم بعد اگه ماهی زنده به عنوان طعمه برای ماهی های گوشتخوارم بریزم باتوجه به این که حق حیات رو دارم از این ماهی های طعمه میگیرم ایا مشکلی دارد؟؟
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۱/۱۳ - ۱۵:۵۶
0
0
با سلام
در آیه 10 سوره سجده فرموده خلق الجدید ولی مفسرین آفرینش دوباره با همان شکلو تفسیر کردن خلق جدید یعنی خلقت انسان با شکل و هیکل جدید ممنون میشم جوابمو بدید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۱/۱۵ - ۱۲:۰۷
0
0
با سلام . میخواستم ببینم ایام فاطمیه دقیقا از چه زمانی شروع میشود و چه زمانی تمام میشود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۱/۱۵ - ۱۹:۳۸
0
0
سلام
میخواستم بدونم پوشیدن جوراب رنگ پا با درجه ضخامت کلفت ایرادی داره؟
نادم از گذشتم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۱/۱۸ - ۰۰:۳۶
0
1
سلام
میشه خواهش کنم بگید از کجا بدونم خدا منو پذیرفته و گناهامو بخشیده...دارم دیوانه میشم...
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۱/۲۰ - ۰۲:۰۱
1
0
سلام.الهمممممم صلی علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم ....
تورو خدا پاسخ سوال منو بدید من خیلی کم شانسم انگاری خدا از من روی گردن شده بعضی ها میگن برو دعا بگیر اخه من چکار کنم که هرجابریم کارم کارم راه بیفته توروخدا جواب منو بدید موفق و موید باشید
فرهاد
|
Netherlands
|
۱۳۹۳/۱۱/۲۰ - ۱۳:۵۸
0
0
سلام .لطفا حکم شرعی شک کردن بین رکعت های نماز رو بطور کامل برام شرح بدین. اینکه باید چه کار کنیم ونماز احتیاط و سجده سحو که باید در شک نماز بخونیم اصلا چطوری باید خونده شه. مرسی.یاعلی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۱/۲۰ - ۱۹:۱۵
0
0
سلام سه ساله ازدواج کردیم اما شوهرم دست به هر کاری میزنه با شکست مواجه میشود،همیشه به من میگوید تو قدم نحسی برای من داشتی، در این سه سال همه اش بحث و دعوا بر سر این موضوع داریم اما من همیشه کوتاه میام ، لطفا راهنماییم کنید چه کنیم زندگی مان عوض شود؟چه دعایی بخوانم؟
مدیر پایگاه اگر از مراجع معظم پاسخی دریافت کردید که مغتنم است اما اجمالا خدمتتان عرض می کنیم که افزون بر دعا و نیایش بدون جدل های طولانی و بحث های بی فایده هم شما و هم همسرتان باید منطق را چراغ راه خود قرار دهید و از اوهام دست بردارید . این جهان جای فکر و تدبیر و کار و تلاش است و قطعا از این راه به نتیجه خواهید رسید البته با چند جمله ما معجزه ای صورت نمی گیرد شما باید با یک مشاور خانواده صحبت کنید و راهنمایی بخواهید .
مرتضی8769
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۱/۲۰ - ۲۱:۰۹
0
0
سلام من خیلی بد شانسم چکار کنم
بعضی ها میگن برو پیش دعا نویس و برایه خودت دعا بگیر من نمیدونم چکار کردم که خدا ااازمن دیگه خوشش نمیاد . واینقدر کم شانسم هرجا میرم تمام درها برویم بسته میشه .راهنماییم کنید
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۱/۲۱ - ۱۲:۲۴
0
0
سلام ایا پس از فوت همسر خانواده او ومادرزن به داماد نامحرم میشوندواگر داماد بنا به شرایط در منزل انها سکونت داشته باشد ونیز دارای فرزند از مرحومه باشد باید چکار کرد
dokhtar
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۱/۲۷ - ۱۱:۵۰
2
0
سلام من با پسری قصد ازدواج داشتم همدیگر و دوست داشتیم یهو بدون دلیل بهم خورد من واسه اینکه اون آقا برگرده دعا گرفتم پیش دعانویسان رفتم و گفتم که کسی دعا جدایی نوشته اما دعاها اثر نکرد و اون آقا برنگشت میخوام ببینم مگه میشه یک دعا رو شخصی اصلا اثر نکنه ? اصلا دعا نوشتن درسته یا نه ? دعا نویسان آیا ادمای درستی هستند یا نه ? من چه دعایی بخونم که اون آقا واسه ازدواج بیاد سراغم تروخداااااااا بهم جوابش رو ایمیل بزنید نمیدونم جوابمو باید کجا ببینم و خواهشا روان توضیح بدین نه که از کلمات قلمبه سلمبه استفاده کنید چون من واقعا نمیفهمم چی میگن
ناشناس
|
United States
|
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ - ۱۹:۰۵
0
2
در صورتی که دختران بی حجاب در خانواده وجود دارند و ما مجبوریم انها را بارها ببینیم.... و انها گوش نمی کنند...چه باید کرد
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ - ۱۴:۳۴
0
2
آیا اکر به کسی ثابت شود که مردی چشم ناپاک به دخترش دارد، و رفتارهای آن مرد معید این نکته باشد که پار را از اخلاقیات بیرون گذاشته است. آیا بدون این که چیزی به او بگوید باید رابطه اش را قطع کند؟ اگر این موضوع را مطرح کند و مرد منکر شود و یا جواب های قانع کننده نداشته باشد، به او تهمت زده است؟
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۱/۳۰ - ۱۸:۱۲
0
0
سلام اگه بعدازنمازشک کنیم که تشهدروخوندیم یانه حکمش چیه؟
پاسخ ها
آیات
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳۹۳/۱۱/۳۰ - ۱۸:۱۲
سلام.من از یه آخوند پرسیدم گفت که باید سجده سهو بجا آورد اونم بهد از نماز میشینی ودوتا سجده بجا میاری ودر هر سجده میگویی بسم الله وبلله اللهم صل علی محمد وآل محمد
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۲/۰۵ - ۰۰:۰۵
0
0
باسلام وخسته نباشید.شوهرخواهرم امروزازمن که دخترمجردی هستم خواست تابامن رابطه جنسی داشته باشدامامن گفتم نه والانم خیلی ناراحتم که ایامن بی گناهم یانه؟
مدیر پایگاه بارها عرض كرده ايم كه سوالات شرعي را بايد از دفتر مراجع معظم بپرسيد و ما توان و صلاحيت لازم براي پاسخ به اينگونه سوالات را نداريم .
کوهيار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۲/۰۵ - ۱۰:۵۱
0
0
هر سال در روز وفات فاطمه زهرا نذر دارم اما با ادغام شدن ايام نوروز و ايام فاطميه متاسفانه نمي توانم نذرم را در روز وفات ادا کنم چه کنم آيا مي شود بعد از تعطيلات نذر را ادا کرد؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۲/۰۵ - ۱۴:۴۵
0
0
با سلام وخسته نباشد.من مرتکب به گناهی شدم وبه لطف خدا توبه کردم ولی الان خیلی حالم بده نمیدونم خدا منو بخشیده یا نه؟مهمترین نگرانیم هم اینه که ابروم پیش پدر ومادرم ومردم حفظ بشه.نمیخوام شرمنده پدر ومادرم بشم.ایا دعایی سراغ دارید که کمکم کنه؟
فاطمه جاهد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۲/۱۰ - ۱۷:۵۶
0
0
اگرکاشت ناخن کنيم ميتونيم غسل ووضورامثل حالت عادي بگيريم ياحکم ديگري داره
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۲/۱۳ - ۱۳:۱۲
0
0
به نام خدا


سلام
اگر بعداز نماز سجده سهو انجام دادیم بعد متوجه شدیم که نبایستی سجده سهو انجام بدهیم، نماز صحیح است یا نه؟
کچل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۲/۱۳ - ۲۳:۴۹
0
0
سلام علیکم
من یکی از مقلدین آیت الله خامنه ای هستم
آیا اشکال داره ک از شما سوالم رو بپرسم؟
ینی کارم ایراد نداره اگه ااینجا بپرسم؟
و دوم اینکه سوالات خصوصی هم پاسخ میدید؟
مدیر پایگاه بارها عرض کرده ایم که سوال های شرعی را باید از دفتر مراجع معظم ورهبر معظم انقلاب استفتاء کرد .
میلاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۲/۱۵ - ۰۰:۰۲
0
0
چ طوری میتونم با خود آیت الله العظمی گفتگو کنم.
بحث زندگیمه خواهش میکنم جواب بدید اگ نمیشه یه راه حل دیگ پیدا ممنون
مدیر پایگاه با دفتر ايشان تماس بگيريد - سايت ايشان هم در دسترس است .
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۳/۱۲/۲۰ - ۱۶:۲۸
0
0
سلام
آیا تلسم کردن یا مسخر کردن شخصی صحت دارد؟
در صورت صحت برای ابطال آن چه كاري باید انجام دهم؟
چگونه بفهمم که دلیل جدایی زن وشوهر وجود دعا بود؟
توضیح اینکه مدتی بین بنده و همسرم اختلاف شدیدی به وجود آمده که حتی به مرز جدایی نزدیک شده ایم بنا براظهارات یک شخص مطمئن مادر همسرم با طلسم قصد انجام چنین کاری را دار.
مدیر پایگاه ما از طلسم و امثال آن سر در نمي آوريم و تمايلي هم به آن نداريم ،اما شما بجاي اين فكر ها و كارها بر محبت و تلاش و آراستگي و زبان خوش و اخلاق نيكو بيفزاييد حتما نتيجه مثبت خواهيد گرفت وهيچ طلسمي هم نمي تواند خوبي و دوستي و فداكاري و نظم و سختكوشي را از بين ببرد .
محیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۱/۰۳ - ۲۱:۰۱
0
0
سلام،مدت یکسال است پدرم به رحمت خدا رفته،علاوه بر اینکه برادر بزرگم نماز واجب پدرم را به جا آورده مادرم نیز نماز مستحبی برای پدرم میخواند،آیا ثواب نمازهای مادرم به پدرم میرسد.
یک آشنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۱/۰۸ - ۱۳:۴۱
0
0
آیادعای عهدرافقط بایددرصبح خوانده شود
علی احتشام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۱/۱۷ - ۱۱:۱۸
0
1
سلام

بین بنده وهمسرم اختلاف شدیدی به وجود آمده است دلیل آن هم بیشتر بد خلقی خودم بوده است.در حال حاضر به اشتباهات خودم پی بردم وحتی توبه کرده وقصد جبران را دارم. اما متاسفانه همسرم لج کرده و قصد جدایی را دارد با وجود اینکه بارها به ایشان گفته ام که قصد جبران را دارم اما قبول به ادامه زندگی را نداشته و الان در حدود7 ماه است که به منزل مادرش رفته و حاضر به ادامه زندگی نمی باشد. چگونه میتوانم نظر محبت ایشان را جلب کنم آیا ذکر و ادیه ای برای این امر وجود دارد؟خواهش میکنم که از آیت الله شیرازی بخواهید که برای بنده دعا کنند تا مشکلم حل شود.
سپاسگذارم.
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۱/۲۲ - ۰۲:۲۳
0
2
سلام ایا سوابق گذشته زن صیغه ای به هنگام صیغه کردن موقت به ما ربطی دارد مثلا اگر ما امروز همسری را که طبق اصولی که گفته شد صیغه کنیم ایا به ما ربطی دارد که تا دیروز با کسی نزدیکی کرده یا نه یا گذشته اش مربوط به خودش بوده و به ما ربطی نداشته با تشکر
پاسخ ها
رضا
| United States |
۱۳۹۴/۰۱/۲۲ - ۰۲:۲۳
لطفا جواب سوالم را بدهید
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۱/۲۲ - ۰۲:۳۸
1
1
ببخشید ایا بودایی ها اهل کتاب هستند یا خیر و ایا میتوان دختران بودایی را صیغه موقت کرد مثلا وقتی در مسافرت خارج از کشور هستی میتوانی با انان صیغه موقت کنی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۱/۲۲ - ۲۱:۴۷
0
0
جواب سوالمو نگرفتم.
ماهان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۱/۲۳ - ۱۴:۴۴
0
0
طریقه آب کشیدن ظرف و لباس نجس را بوسیله آب کر و آب قلیل چیست؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۱/۲۳ - ۲۲:۰۵
0
0
سلام؛آیا آبی که مسولان یک شهر به زور پارتی از شهر مجاور به شهر خودشان انتقال دهند و مردم اون شهر با انتقال آب ناراضی باشند،آن آب غصبی است؟؟
پدرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۱/۲۶ - ۰۲:۵۱
0
0
سلام پسری هستم 24 ساله مجرد می خواستم بدونم می تونم با خانمی که طلاق گرفته صیغه کنم؟
خادمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۲/۰۸ - ۲۲:۱۴
0
0
مادرم در سال 85 به حج تمتع ثبت نام کرده ولی در سال 93 فوت نموده است آیا فرزندش به نیابت از او با خرج خودش به حج خواهد رفت یا از ماترکش؟
مهدی1395
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۲/۱۲ - ۱۱:۵۰
0
0
باعرض سلام می خواستم بپرسم غسلی که قبل از ظهر 15رجب برای اعمال ام داوود باید انجام داد روزه ره باطل نمی کند؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۲/۱۹ - ۲۲:۵۶
0
0
سلام.کسی که در نابالغی مورد سو استفاده جنسی قرا گرفته چج.وری خودشو میتونه توجیح کنه که خدا دوسش داره ممنون اگه ج بدین؟
مدیر پایگاه پاسخ فقهی سوالات خوانندگان محترم بعهده علماست ،منتها اجمالا عرض می کنیم که یک نابلغ که گناهی ندارد و اگر مشکلی برایش پیش آمده در واقع به او ستم شده و خداوند یاور ستمدیدگان است وحتما در جایی و از جایی که تصورش را نمی کند پروردگار عالم کمک و لطف و عنایت به او خواهد داشت .
reza samadi
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۲/۲۲ - ۰۰:۰۱
0
0
لطفا کتابی مناسب در مورد اسلام ستیزی و طرز پاسخ دادن به شبهاتی که عموما از سوی مخالفان اسلام در بین مردم جامعه پرسیده می شود معرفی کنید تا با آگاهی بیشتر در مقابل آنها از دین اسلام دفاع کنیم. لطفا کتابی اگه هست کمی بروزتر و شامل مشکلات کنونی باشد به خصوص جوانان که روز به روز از اسلام دورتر می شوند.
شاهین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۲/۲۴ - ۱۳:۲۸
0
2
سلام من یک نوجوان هستم میخواستم بدونم که خود ارضایی گناه است؟2-چرا گناه است؟
مدیر پایگاه مطابق با فتاویی مشهور علما و مراجع بله حرام است . ضمنا حکم شرعی الهی همه علل و دلایلش برای ما مشخص نیست و سوال از چرایی آن سوال مومنانه نیست
دانشجو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۲/۲۶ - ۲۳:۱۷
0
0
خیلی بی مزه اید تمام سوالات روجواب ندادیداین چه پرسش وپاسخی
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۲/۳۱ - ۰۳:۳۷
0
0
ایا درست است که زنانی که اصلا عادت ماهانه نمی شوند و متارکه کرده باشند رابطه جنسی برقرار کردن ایا زنا حساب میشود یا نه ...
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۲/۳۱ - ۲۰:۱۰
0
0
سلام
میخواستم بدونم برای غسل ترتیبی اب حتمن باید جاری باش(یعنی باید حتمن از دوش باشه)اخه فشار اب ما خیلی کمه
ممنوم
علی رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۳/۰۲ - ۰۰:۰۶
0
0
تقلید برای چه کسانی لازم است؟وشامل چه زمینه هایی میشود؟
لطفا سریع جواب بدین برا امشب میخوام
خیلی ممنون
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۳/۰۴ - ۱۵:۵۲
0
0
سلام.یکی از دوستانمون با اصرار فراوان یکی از اشناهایمان،و حتی خودش هم راضی نبوده.او را به جای نامناسبی برده.حالا من خواستم بدونم این دوست ما گناه کرده یا خیر؟اگر گناه کرده چگونه از طرف خداوند بخشیده شود؟؟؟؟
گلاره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ - ۲۱:۱۸
1
0
سلام، ببخشید میخواستم بدونم منو خواهرم هر کدوم بنا به شرایط متفاوتی سفره حضرت ابوالفضل نذر کرده بودیم سوالم اینه میشه باهم این سفره رو بندازیم یا نه هر کدوم جداگانه باید نذرو ادا کنیم؟
رهگذر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ - ۲۳:۱۶
0
0
سلام,کسی که در حق من ظلم زیادی کرده,طبق گفته دین مجازات اخروی یا دنیوی رو خدا براش نازل میکنه,میخوام بگم این مجازات به چه درد من میخوره؟!
منتظر جواب قانع کننده هستم,کوتاهی نکنید.
درسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۳/۱۹ - ۰۹:۴۷
0
0
با سلام . نمیدونم چرا یک چند ماهی است که هر گاه نام خداوند و امیر المومنين را به زبان میآورم خود به خود و بدون اختیار گریه ام میگیرد و این اتفاق پی در پی تکرار می شود. کمی نگران هستم آیا ممکن است برای من مشکلی پیش آمده باشد؟
درسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۳/۱۹ - ۰۹:۵۰
0
0
با سلام . نمیدونم چرا یک چند ماهی است که هر گاه نام خداوند و امیر المومنين را به زبان میآورم خود به خود و بدون اختیار گریه ام میگیرد و این اتفاق پی در پی تکرار می شود. کمی نگران هستم آیا ممکن است برای من مشکلی پیش آمده باشد؟
سعیدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۳/۲۴ - ۰۵:۱۶
1
0
سلام.چنتا سوال دارم که میخوام از آقای مکارم بپرسم درمورد زندگی زناشوییم هست
مرادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۳/۲۵ - ۰۸:۲۰
0
0
من یکماه عمل کیست موی کردم نتونستم نمازبخونم حکمش چیست
amin
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ - ۱۴:۰۴
0
0
باسلام.اگر درماه مبارک رمضان بادختری فقط پیام بازی کرد..ایا روزه رو باطل میکندیانه؟؟؟لطفا سریع جواب بدید...خیلی ممنون
حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ - ۰۹:۱۵
0
0
بنده روزه شدم و حواسم نبود افطار کردم ایا روزه ام باطل است یا حکم روزه واجب را دارد
پاسخ ها
حامد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ - ۰۹:۱۵
شما اگه به فلسفه روزه توجه کنید خودتون متوجه میشود .خدا اصلا روزه رو واجب کرده تا نسبت اوقات دیگه وقت خیلی بیشتری برای خدامون بزاریمیکی از ویژگی های جالب خدا این هست اکثر چیزهایی که برای انسان واجب کرده به نفع خود انسان والهی شدن انسانه درکل نظر من اینه اصلا درست نیست
مهدی سعادتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ - ۱۰:۲۰
1
0
سلام من بعد از اذان بیدار شدم و روزه گرفتم و تا طلوع افتاب سی دقیقه مانده بود من سی دقیقه به طلوع افتاب نمازم را خواندم ایا این روزه من قبول است توروخدا جوابمو بدین
کوثر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ - ۱۲:۰۸
0
0
سلام من درچت با نامحرمان حرف میزنم ولی به چشم خواهرروبرادری راجب مساعل ساده و عمومی به نظر بدی نیست ایا گناه است روزه ام باطل است [چت تصویری ]نیست
طیبه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۳/۳۰ - ۰۹:۴۴
0
0
سلام خواستم بدونم که اسپری تنفسی روزه باطل میکنه؟
نرجس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۳/۳۰ - ۱۳:۰۲
0
0
باسلام,من دانشجواستان یزد هستم,یک ماه منزل بودم اما برای کارهای شخصی طی این مدت یک ماه بهشهر یزد سفر کردم دیروز عصر برای امتحان به یزد امدم وتا عصر امروز به خانه برمیگردم,حکم روزه من چیست؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۳/۳۰ - ۱۵:۵۱
0
0
سلام. جنب شدن تو خواب بعد ظهر روزه روباطل میکنه؟؟
مدیر پایگاه نه
Homeira
|
Sweden
|
۱۳۹۴/۰۳/۳۰ - ۲۳:۱۴
0
0
سلام من در سویدزندگی میکنم ک مدت زمانه روزه گرفتن طولانی است دهونیم اذان مغربه ویکونیم اذان صبح من ساکن تهران بودم وبتازگی ب اینجا امده ام میشه ک همون ساعتی ک ایران اذان میده روزمو باز کنم یعنی هشتونیم شب؟
الف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ - ۰۹:۰۳
0
1
با سلام-من چند وقتی است با پسری آشنا شدم-ایشان نیاز جنسی بالایی دارند.قصدشان ازدواج است اما شرایط را فعلا ندارند و پدرشان مخالف است -به طور غیر ارادی یکبار من را بوسیدند البته ایشان اینکار را انجام دادند و من مانعشان نشدم.. حال میخواستم بدانم آیا من مرتکب گناه شده ام یا خیر؟حال برای جلوگیری از گناه تصمیم به خواندن صیغه محرمیت شدیم.لطفاً راهنمایی بفرمایید. باتشکر
مدیر پایگاه هرنوعارتباط جنسي قبل از عقد دائم يا موقت جايز يست .
غزل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ - ۱۲:۴۵
0
0
اگر کسی موقع اذان صبح در صورتی نداند موقع اذان است نزدیکی داشته باشه و یکدفعه متوجه بشه که اذان گفته شده و سریع غسل کند ایا روزه صحیح است؟
زینب
|
Germany
|
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ - ۱۵:۴۴
0
0
من کسی رو خیلی دوس داشتم واسه ازدواج که یه دعا تو کتاب اسرار قاسمی بود واسه جلب محبت او خواندم و انجام دادم و نمیدونستم که این کار حرامه .الان باید چکار کنم ؟
افسانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ - ۱۲:۳۵
0
0
برای قرآن خواندن باید لباس پاک باشد؟
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۴/۰۸ - ۱۳:۲۶
0
0
با عرض سلام خواستم بگم که اگر شخصی در یکی از شب های ماه رمضان بعد از اذان مغرب خود خواسته جنب شده وقصد داشته که قبل از اذان صبح غسل کند اما خوابش برده و برای سحری هم بیدار نشده ولی صبح همان روز قبل از اذان ظهر غسل کرده باشد و آن روز را روزه گرفته باشد آیا این روزه درست است ؟
amini
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۴/۱۱ - ۱۳:۵۷
0
0
سلام من روزه ام اما ترشحاتی ازم خارج شده میخوتم بدونم روزه ام درسته یا باطل
آرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۴/۱۱ - ۱۳:۵۹
0
0
پا نظرم ثبت نشد؟!؟!؟!؟!؟!؟!
محمد ادريس
|
Afghanistan
|
۱۳۹۴/۰۴/۱۲ - ۱۶:۲۴
0
0
با عرض سلام أدب وسوالم. أين بود در حالت جنبات روزه كرفتن درست است?
زهره امانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۴/۱۴ - ۱۷:۵۰
0
0
من خونم کرج میخوام بیام چند روز خونه پدرم کرج ایا امکانش هست روزه من درست هست
mohammad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۴/۱۵ - ۱۸:۵۲
0
0
با سلام .خواستم بپرسم اگر بعد از اذان صبح در خواب محتلم شوی و بعد از اذان ظهر هم غسل نکرده باشی و شرایط غسل کردن نباشد و همچنین حواسم ب ه تیمم نبوده .حکم این روزه چیست؟
یکتا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۴/۱۶ - ۱۵:۲۸
0
0
سلام ببخشید من دیروز لکه دیدم ولی امروز اصلا لکه ندیدم باید غسل کنم یانه،درضمن موعد پر یودم هست ولی هیچ لکه ای امروز ندیدم
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۴/۱۶ - ۲۰:۴۴
0
0
من استمنا کردم در روزه اذاب وجدان دارم می دانستم باطل ولی هدف اصلیم ارضا شدن نبود حالا هم امکان 6چ روزه و 60 نفر طعام رو ندارم شب قدر است ایا با اسغفارو قضای یک روز حل نیشود در ضمن من به حرف اینکه خدا بخشنده است از صبح هیچ چیز نخوردم باز هم میگویم به طور ناگهانی شد
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۴/۱۷ - ۲۳:۴۷
0
0
باسلام.من اگه بدون اجازه همسرم به نماز جماعت ویا جای که خدایی باشد برم اشکالی داره.؟
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۴/۱۷ - ۲۳:۵۲
0
0
باسلام.....خواهش فوری جوابمو بدین..خانوادمون داره بهم میریزه...
خواهرم ۶سال با,ی پسر رابطه داره البته ازهمون اول قصد ازدواج داشتن.مادرم و برادرم قبولشون نیست.ولی پدرم قبولشه..خانوادهی پسره هم کوتاه نمیان .....مادرم باید چکار کنه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۴/۱۸ - ۰۰:۴۴
0
0
اگر با دختری دوست باشی حق اناس است یا نه
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۴/۲۰ - ۱۷:۲۴
0
0
اگرکسی بیماری افسردگی داشته باشد وخودکشی کند گناه کرده است وبه جهنم میرود
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۴/۲۱ - ۰۳:۴۹
0
0
ببخشید چرا جواب نمیدین من واقعااااا مشکلم خاصه.جوابتون کی میاد
مدیر پایگاه بارها عرض كرديم سوال هاي شرعي را بايد از دفاتر مراجع تقليد بپرسيد .
احمد خدادادی دهکردی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ - ۱۵:۳۶
0
0
اگرکسی بیماری افسردگی دارد و مرتب دست به خودکشی میزند اگر فوت کند گناه کرده وبه جهنم میرود یا با او مثل بیمار رفتار میکنند
معین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۴/۲۳ - ۲۲:۵۷
0
0
سلام
به شخصی علاقه دارم و بدون اطلاع خانواده برای آشنایی که در طول صحبت گناه نباشه صیغه محرمیت خواندیم
وقتی خواستگاری اومدن خانوادم به دلیل شغل بد پدرداماد مخالفت کردن در حالی که پسرشون شخص بسیار معتقد و سالمی است اگر بدون رضایت خانواده تن به این ازدواج بدم آیا از نظر شرعی اشکال دارد؟
م ش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۴/۲۴ - ۱۲:۴۳
0
0
سلام عباداتتان قبول درگاه حق شستشوی دهان درروزدرماه رمضان چه حکمی دارد؟باتشکر
بیچاره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۴/۲۵ - ۱۰:۴۰
0
0
سلام خسته نباشید...ببخشین توروخدا جواب منو بدین صارژ گوشیم تموم شده.نمیتونم اس بدم...من16سالمه.دخترم.متاسفانه اصلا نمیتونم جلوی خودمو بگیرم....امروز بعد سحر استمنا انجام دادم .....به شکلی که جنب شدم...الان حکم روزه من چند روز قضاس...به خدا الان که دارم مینویسم مثل چی پشیمونم ولی پشیمونی سودی نداره....
توروخدا جوابو زود بفرستید توروخدا....
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۴/۲۶ - ۰۸:۳۸
0
0
چرا باید فطریه و کفاره پرداخت کنیم.
نفیسه
|
Germany
|
۱۳۹۴/۰۴/۲۶ - ۱۱:۲۷
0
0
با سلام بنده قبل از غسل با نظر به اینکه زیر ناخنم چرک نداشت شروع ب غسل کردم، حالا ک چهارده پونزده ساعت گذشته اتفاقی ب انگشتم نگاه کردم دیدم اندکی چرک زیر ناخنم بوده ک نمیدونم بعد غسل ایجاد شده یا قبلش بوده ولی قبل غسل ک نگاه کلی کردم مانعی نبود ولی الام شک کردم ایا غسلم صحیح است؟
zary
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۵/۰۲ - ۰۷:۲۳
0
0
با سلام وخدا قوت.سوالی داشتم چند بار توی لینک مطرح کردم ولی جوابی نگرفتم. مجبور شدم اینجا مطرح کنم..
مبلغی را نذر آقا حضرت ابولفضل کردم وشرایط رفتن به مرقد ایشان وادای دین را ندارم..در صورتی که در محل ما در حال احداث حسینیه هستن وبه کمک مالی هم احتیاج دارن آیا میتونم اون مبلغ که به نیت آقا حضرت ابولفضل بوده در راه ساخت حسینیه کمک کنم....متشکر میشم بهم جواب بدبد....
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ - ۰۵:۲۲
0
0
خروج آب از بدن مرد قببل از ارضاشدن غیر عمدی به غسل احتیاج دارد؟
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ - ۱۸:۴۷
0
0
علی
پریسا مرادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۵/۱۰ - ۲۳:۰۷
0
0
با سلام من دقیقا نمی دونم کی به سوال من جواب مده ولی لطفا جواب منو بده اینکه ایا خدا میتونه یه بندشو دوست نداشته باشه یا حتی بهش توجه نکنه اخه من هر چی از خدا می خوام و دعا میکنم اجابت نمی شه گاهی اوقات می گم خدا منو رها کرده و بگید چی کار کنم دعام مستجاب شه
مدیر پایگاه صبر
فاطیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۵/۱۱ - ۱۹:۳۲
0
0
سلام
آیا صحبت با نامحرم در وبلاگ وبدون قصد حرام و به کار بردن لفظ داداش وآبجی ایراد دارد؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۵/۱۲ - ۱۰:۴۲
0
0
سلام من چند روزی است استمناه را ترک کردم ولی دیشب در حالت خواب و بیداری استمناه کردم یعنی کمی هوشیار بودم کمی خواب حالا نمیدانم گناه کرده ام یا نه؟؟؟؟؟؟
لطفا سریع جواب بدید دارم میمیرم.
پژمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۵/۱۲ - ۲۱:۴۵
0
0
سلام علیکم.مدتی بود تو اینترنت مطلبی پیدا کردم در مورد شرف شمس و اثرات مثبت اون تا این که امسال چهار شنبه 19 فروردین ساعت یک چند تا طلسم شرف شمس توبرگه های زرد رنگ با آب زعفران نوشتم بعدشم زیر نقش شرف خواسته هامو نوشتم که همه هم الهی ومثبت بودن فقط در مورد خودم نوشتم که علم زیادی به دست بیارم وتو دانشگاه معدلم بالا بیاد و خداروبیشتربشناسم همسر خوب وبا ایمانی پیدا کنم و...حالا همه چی بر عکس شد تو دانشگاه از رتبه اول شدم رتبه ششم درسم افتادم ایم به شدت ضعیف شده طوری که اصلا انگیزه وعشق نمازخوندن ندارم فقط چهار پنج روز اول ماه رمضان رو روزه گرفتم الان نمیدونم چیکار کنم نمیدونم خودموطلسم کردم یا... لویهاخودموطلسمطفا اگر میتونید کمکم کنید .
مدیر پایگاه متاسفیم
الناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۵/۱۷ - ۰۱:۲۵
0
0
سلام. من خانمی هستم که نماز میخوانم اما موهایم به مقدار کمی از روسری بیرون است. اگر بخواهم راجع به گناهی غیر از حجاب توبه کنم واجب است که بعد از توبه موهایم را نیز بپوشانم ؟؟
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۵/۱۸ - ۲۲:۴۱
0
0
سلام من پسری ۱۴ساله هستم گاهی فکرهایی درباره مسائل جنسی میکنم و از التم ابی خارج میشود بدون اینکه دستم بهش بخوره و فکر میکنم کاملا به بلوغ جسمی نرسیدم ایا این اب حکم منی رو داره؟سوال دوم ایا من میتونم با بدن کاملا برهنه بخوابم؟لطفا لطفا لطفا جواب بدید ممنون
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ - ۲۳:۵۴
0
0
سلام تورو خداجوابمو بدین
موی سرمو حنا گذاشتم و فکرکردم کاملا تمییزم ولی الان یه شکی دارم که تمییزم یانه
ایانمازم قبوله؟تمییزم؟میخوام عقدکنم ایا این عقد قبوله؟
توروخدا زودجواب بدین خیلی مهمه لطفا
سیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۵/۲۲ - ۰۹:۵۱
0
0
سلام من دختری 32 ساله هستم قبلا ازدواج کردم و طلاق گرفتم هنوز باکره هستم به تنهایی زندگی میکنم و کار میکنم و خرج زندگیمو میدم آیا برای صیغه نیاز به اجازه پدر دارم؟
مدیر پایگاه خیر
فاطمه از کرج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۵/۲۲ - ۱۲:۵۶
0
0
سلام دختری 15 ساله هستم و خواهرم در شرف ازدواج هستن. متاسفانه روزی که خانواده ی طرفین برای ازدواج انتخاب کردن جزو روز های قمر در عقرب سال هست . من با توجه به چیز هایی که خوندم ازشون خواستم که تاریخ رو جابجا کنن اما به حرفم گوش نکردن و گفتن نمیشه نظرشون رو عوض کنن و گفتن نباید در مسئله ی ازدواج حرفی از چیز های نحس زد . خواهش میکنم راهنماییم کنید چون من سنم کمه به حرفم گوش نمیدن و اینکه بگین اشکالی نداره تو این روزه ؟
خواهش میکنم زود جواب بدین خیلی ضروریه
مدیر پایگاه به هیچ وجه اشکالی ندارد خیالتان راحت باشد ، توکل بر خدا بکنید و با عقل و درایت زندگی خود را سامان بدهید و هرگز به این خرافات حتی فکر نکنید .
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۵/۲۳ - ۱۰:۰۰
0
0
سلام
چرا جواب منو نمیدین توروخداخیلی ضروریه
من همونم که موهای سرمو حنا گذاشتم الان شک دارم که بدنم تمییز بوده یانه ومیخوام عقد کنم تورو خدا جوابمو بدین ایا تمییزم عقدم قبول میشه تورو خداجواب بدین
مدیر پایگاه بارها عرض كرده ايم كه اين سوال ها را بايد از از دفتر مراجع بپرسيد .
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۵/۲۳ - ۱۰:۴۹
0
0
سلام میخواستم بدونم میتونم به دلیل یک مورد مرجع تقلیدم رو عوض کنم و آیت الله مکارم رو انتخاب کنم چون آیت الله مکارم به نظرم تویی اون مورد سخت نگرفتن؟ لطفا دقیق راهنماییم کنید ممنون
مدیر پایگاه معيار انتخاب مرجع تقليد اعلميت اوست كه به تاييد 2 مجتهد رسيده باشد . نه سخت گرفتن يا آسان گرفتن.
ریحانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۵/۲۳ - ۱۵:۴۰
0
0
سلام ببخشید خواهش میکنم جواب سوال منو بدید.
دختر 15 ساله هستم میخواستم بدونم میتوانم صیغه کنم یا نه تو سن کم نمیشه؟؟؟؟
ممنون
مدیر پایگاه هر دختري براي ازدواج دائم يا موقت نياز به اذن ( اجازه) پدر يا در صورت نبود پدر اجازه جد پدري دارد .وسن و سال در آن دخيل نيست .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۵/۲۴ - ۱۰:۴۵
0
0
حکم نماز وروضه خوانده شده با کنتور اب دستکاری شده که کم نشان دهد چیست
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۵/۲۵ - ۱۰:۳۶
0
1
سلام هرکاری میکنم نمیتونم با دفاتر ارتباط برقرار کنم یا جواب نمیدن
تورو خدا شمانمیتونید برای من این کارو کنید بخدا دیگه خسته شدم فقط میخوام بدونم که بعد از حنا گذاشتن شک پیداکردم که بدنم تمیز بوده یا نه میخوام عقد کنم این عقد قبوله؟
تو رو خدا نمیتونم با دفاتر ارتباط برقرار کنم
خواهش میکنم اگه میشه شما برام این کارو کنید خواهش میکنم
ماندانا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۵/۲۶ - ۱۳:۲۹
0
0
سلام من چند روز پیش با ماشین لباس شویی لباس شستم بعد که داشتم پهن میکردم یکی از لباسها لکه خون بهش بود وقتی اون لکه رو با دست و تاید شستم رفت حالا میخوام بدونم تمام لباسها و ماشین لباس شویی نجس هستن ؟؟و یکی از لباسها را روی مبل پهن کردم آیا مبل هم نجس شده؟؟ با ذکر این مسئله که ماشین آب لباسها رو گرفته
Firuzeh
|
Austria
|
۱۳۹۴/۰۵/۲۹ - ۰۲:۳۱
0
0
سلام سه ساله ازدواج کردم ولی شوهرم هنر معاشقه بلد نیست منم نیاز شدید دارم .من براش از نظر جنسی هیچی کم نمیزارم ولی اون مثه شیر برنج وا رفتس.تا الان خیلی بهش گفتم ولی نمیدونم چرا انجام نمیده چیکار کنم خسته شدم .خود ارضایی میکنم ولی میترسم گناهای بزرگتری مرتکب شم .کمکم کنید لطفا
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۶/۰۴ - ۱۴:۳۹
0
0
پرسش: با سلام من مدیرعامل وسهام دارشرکتی هستم اکنون به دلیل مشکلات مالی وامی شخصی گرفته ودر اختیار شرکت قرار داده ام البته اصل وام به حساب آورده سهمم منظور شده چون باز پرداخت آنرا شخصی انجام میدم.تکلیف سود پرداختی من به بانک چیه آیا مبلخ سود پرداختی نیز باید جزء سهم آورده ام منظور شود.با تشکر
سحر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۶/۱۷ - ۲۳:۵۲
0
0
شما تعبیر خواب هم جواب میدید؟؟
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۶/۱۸ - ۰۰:۳۶
0
0
سلام وقت بخیر
درمورد کسی که استمنا میکند وجلوی خروج منی را میگیرد ایا غسل جنابت واجب است یا نه؟در صورتی که در بدن خود احساس رخوت وسستی نکند حکم چیست؟
ندا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۶/۲۱ - ۱۶:۴۰
0
0
باعرض سلام وخسته نباشیدمیخواستم بپرسم درآخرت میتونیم باهرمردی که دوستش داریم ازدواج کنیم ؟یاخدابرامون اون شخص روتعیین میکنه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۶/۲۲ - ۱۵:۱۸
0
0
سلام . من مدتهاست خیالاتی بیهوده من را بسیار اذیت میکنند. برای همین بارها به هر شکلی که بوده از خداوند خواسته ام به من کمک کند . حتی از امام زمان هم خواسته ام باگریه از ته قلبم .
من یک دختر محجبه 13 ساله هستم وبااین شرایط بد جامعه در حد توانم همه تکالیف دینی ام را انجام می دهم. ولی آن همه افکار روز با روز دارد بیشتر میشود . من دیگر کو چک ترین طاقتی ندارم و متاسفانه ایمانم را به این که خداوند دعا را مستجاب می کند از دست دادم.و ایمانم بسیار کم شده است
از شما خواهش می کنم خیلی سریع جوابمو بدید . خواهش میکنم.
مدیر پایگاه چه خيالاتي مي كنيد !؟ شما ضمن دعا و توكل به خداوند بايد به روانشناس مراجعه كنيد .
منیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۶/۲۲ - ۲۲:۵۸
0
0
سلام. من در زمان حیض لاک زدم برای غسل پاک کردم ولی موقع وضو دیدم گوشه ناخنم نقطه های خیلی ریزی مونده میخوام ببینم غسلم صحیحه یا باطل
بشیر احمد شریفی
|
Germany
|
۱۳۹۴/۰۶/۲۳ - ۰۹:۱۷
0
0
سلام علیکم

ببخشید بنده یک سوال داشتم چطور میتونم یک استاد عارف داشته باشم؟

با احترام
شریفی
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۷/۰۴ - ۱۴:۴۴
0
0
سلام ایا تاتو چسبی مشکل شرعی برای غسل ونمازدارد؟؟؟؟
فاطمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۷/۰۶ - ۱۸:۲۲
1
0
با سلام من برای قبولی پسرم در دانشگاه کسی به من گفت سفره ابوالفضل نذر کن حالا توان مالی دارم ولی می گویند این سفره خیلی چیزهامتل اش رشته و عدس پلوو..... می خواهد که در توان بدنی من نیست که همه اینا را تدارک ببینم چه باید بکنم لطفا مرا راهنمایی کنید
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۷/۰۷ - ۱۶:۲۲
0
0
سلام.من دختري از مذهب شيعه هستم ومرجع تقليدم آيت ا...مكارم شيرازي هست اماالان بخاطرازدواج باپسري ازمذهب سني ميخوام به دليل جايز ندونستن اين امرازطرف آيت ا...مكارم شيرازي تغيير مرجع تقليدبدم.آيااين امرامكان دارد وازنظرشرعي مشكلي ندارد؟
SARA
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۷/۰۷ - ۱۶:۵۳
0
0
سلام من یک داشتم خدمت شما
من طی یک رابطه دوستی با اقا پسری رابطه جنسی داشتم و الان از هم جدا شدیم و من الان از کارایی که کردم پشیمونم و توبه کردم ایا توبه من بخشیده میشود
مدیر پایگاه انشا الله با خلوص نيت و استغفار حقيقي پروردگار عالم بزرگ است و توبه شما را مي پذيرد .
سید بهاالدین رستگاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۷/۰۷ - ۲۰:۵۵
1
0
با عرض سلام و ادب
اگر با دختری رابطه تلفنی داشته باشیم و در ضمن صحبت کردن تحریک شویم و در اثر شوخی هایی منی خارج شود ایا میتوان با ان دختر ازدواج کرد؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۷/۱۰ - ۱۳:۲۶
0
0
سلام
اگه درهین بیداری یه مایع بیرنگ مثل منیه ولی رنگش مثل اون نیست تقربان رنگ اب میمونه ازانسان خارج شه ولی نه بجهد نه بدن ادم سست بشه ایا جنب شده ایم حکم نماز وروزه اش چیه؟
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۷/۱۰ - ۱۵:۳۴
0
1
سلام، من یه کتاب قدیمی که از پوست بود از پدر بزرگم به من ارث رسیده در برگی از این کتاب از ارتباط با جن حرف زده بود منم طبق اون عمل کردم ولی اثری ندیدم تا این که یه روز از پله های طبقه ی بالا افتادم و اخرین پله کسی رو دیدم که منو گرفت ولی همون موقع از حال رفتم تا این که خودم رو تو بیمارستان دیدم واز داداشم پرسیدم که اون منو گرفته گفت نه ولی وقتی امده خونه منو دیده که روی خاک ها تو باغچه دراز کشیده بودم (باغچه خیلی از پله ها فاصله داره)من چه کار کنم این جن یا هر چی هست بره.خیلی میترسم،جواب رو به ایمیلم بفرست(alirezay1277@gmail.com)
فرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۷/۱۰ - ۱۷:۱۹
0
0
ایا چشم زخم وجود؟
مرضیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۷/۱۱ - ۰۹:۰۳
0
0
با سلام خانمی هستم شاغل که مدتی است نسبت به برداشتن مبلغی از حقوقم بدون اطلاع همسرم و پس انداز آن در حسابی اقدام نموده ام می خواستم نظر شرعی را بدانم؟ با تشکر
مرضیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۷/۱۵ - ۰۸:۰۵
0
0
سلام منتظر جوابم هستم لطفاً پاسخ دهید
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۷/۱۷ - ۱۴:۱۴
0
0
سلام ببخشید ی سوال داشتم لطفا جوابم رو بدید دعاتون میکنم من مادر بزرگم پیره و هر 14 روز یک بار میاید خونه ما بعد عید رو هم ما باید نگهش میداشتیم بعد من به خانوادم گفت ها ما نگرشیم میداریم بعد اون بچه هاش برن خوش باشن اصلا این جور نیست ایا من غیبتشون کردم ?
هنردوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۷/۲۵ - ۱۹:۱۵
1
1
سلام.ایا موسیقی سنتی ایرانی حرام است؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۷/۲۸ - ۱۰:۴۲
0
0
خانمی هستم ک مدتی را ب عقد موقت شخصی در آمده ام وبعد از اتمام وقت دوباره صیغه را جاری کرده ایم ایا باید منتظر میشدم ک عده تمام شود یا اشکالی ندارد
sakine
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۷/۲۹ - ۱۲:۱۱
0
0
فرق مسافت شرعی با حد ترخص چیه؟ ممنون
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۸/۰۴ - ۲۳:۲۶
0
0
سلام.لطفا سوالمو جواب بدین میخواستم بدونم استفاده از کلاه گیس تو خیابون مشکلی داره از نظر شرعی؟
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۸/۰۵ - ۰۰:۲۱
0
0
سلام.لطفا سوالمو جواب بدین میخواستم بدونم استفاده از کلاه گیس تو خیابون مشکلی داره از نظر شرعی؟
مدیر پایگاه بنظر نمي رسد امكان آن از نظر قانوني وجود داشته باشد .ازنظر شرعي هم بارها گفته ايم اين سوال ها را بايد از دفتر دفاتر مراجع بپرسيد .
حسین امیدبخش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۸/۰۵ - ۰۹:۰۶
0
1
با عرض سلام و اردات فروان به اهل بیت ...استاد گرامی اسلام ...ایا همسران رسول خدا محمد ص بد بودنند یا خوب ومحترم ..در شبکه های مذهبی به ایشان دشنام میدهنند خواهش میکنم جواب بنده خدا را بدهد ...
یاس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۸/۰۷ - ۱۳:۵۰
0
0
سلام من دختری 19 ساله هستم که پدرم فوت کرده و بعد فوت ایشان حقوق پدرم به طور جداگانه به کارت هر کدام از اعضای خانواده ام واریز میشود و مادرم فقط کمی از این پول را به من میدهد ایا برداشتن پول از کیف مادرم بدون اجازه با اینکه ان پول حق من است حلال است یا حرام؟
مهسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۸/۰۸ - ۱۰:۱۷
0
0
سلام اقای مکارم تروخدا جوابمو بدین من نامزد کردم ولی هنوز خانواده دوطرف فقط خبر دارن و فامیلامون چیزی نمیدونن من میترسم برم بیرون باهاش و باهم حرف بزنیم اینکه کسی ببینه و برام حرف دربیارن یکی از دوستام گفت یه ایه ای هست اگه بخونیش قبل بیرون رفتن محاله اشنایی کسی ببینتت حالا میخوام از شما بپرسم اون ایه چیه ممنون میشم اگه جوابمو بدین
شيدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۸/۱۰ - ۱۴:۳۳
0
0
سلام من از دست يك مفر خيلي ناراحت بودم و دلم شكسته بود آه كشيدم اما نفرين نكردم يا تو عصبانيت چذزي گفتم حالا اين اقا فوت شدن ايا آه من بوده؟ من مقصرم؟
باقر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۸/۱۰ - ۲۲:۲۵
0
0
ایا اجازه شوهر برای رفتن زن به خانه پدر لازم است یا خیر؟
میلاد70
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۸/۱۲ - ۱۶:۲۲
0
0
آیاآهنگ گوش کردن گناه است؟؟؟؟
baran
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۸/۱۴ - ۱۰:۳۸
0
0
سلام من دختری17 ساله ام که سه سال پیش بر اثر تجاوزی بکارتم رو از دست دادم و از دادگاه پیگیری کردم .و دوساله توبه کردم و الان میخوام ازدواج کنم و برای طرف دختر بودن من خیلی ارزش داره و من میخواستم بدونم از نظر شرعی باید چیکار کنم
کیمیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۸/۱۷ - ۱۱:۲۳
0
0
سلام چند سال پیش بچه ی یکی از همسایه ها رو گوشه ی فرش دستشویی کرد چون مهمون داشتیم نتونستم بشورم بعد زود پشتی رو گذاشتم رو اون گوشه ای که خیس شده بو چن روز بعد فرش رو شستم ولی پشتی یادم رفت بعد دو سال که یادم افتاد با دستمال خیس اون قسمت دستمال کشیدم سه بار هربار هم دستمال رو شستم . تورو خدا زود جواب بدین همینجا
منا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۸/۲۰ - ۰۸:۲۴
0
1
سلام يك سوال داشتم من با يك پسري با هم حرف ميزنيم و عاشق هم هستيم و براي ازدواج درايم حرف ميزنيم و براي اينكه نگاه هم گناه نباشه تصميم گرفتيم كه صيغه نامه بين خودمان اجرا كنيم كه خودمان ان متن را خوانيم و اجرا كرديم من يك دختر باكره هستم ايا اين صيغه نامه درست هست يا نه چون من شنيدم كه باطل هست
مدیر پایگاه دختر براي عقد دائم يا موقت بايد اجازه پدر يا جد پدري را داشته باشد .
arman
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۸/۲۱ - ۱۲:۲۵
0
0
سلام اگر جنب باشیم و بخواهیم به سر کار برویم و غسل نکیم و شب موقع برگشتن به خانه نتوانیم به حمام برویم و اب باشد تیمم انجام بدهیم صحیح است و تا چه مدت میتوان تیمم بدل از غسل انجام داد و غسل با اب انجام نداد
محمد رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۱ - ۱۷:۰۵
0
0
سلام من پسری ۱۷ساله هستم وقتی جنب میشم بعدش که میرم غسل کنم وقتی غسلم تموم میشه شک دارم صیحیح هست یا ن بعدش بازم غسل می کنم تا ۳ بار بعد خیالم راحت میشه .بنظرتون چه کار کنم ؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۴ - ۰۰:۱۰
0
0
سلام اگر پریود باشیم برای قران خواندن باید وضو بگیریم
ارزو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۴ - ۲۲:۳۲
0
0
ایا درامدی که از شرکتهای بازاریابی شبکه ای که مجوز دارند حلال است؟
حسین نقی زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۵ - ۰۲:۰۲
0
1
با سلام یک صندوق قرض الحسنه فاطمه زهرا یک حسینیه با چند نفر افتتاح شده آیا جهت کمک به این صندوق که جهت استفاده و وام به اشخاص گرفتار پرداخت میشه وجه ای کم میشه کرد به این صندوق به یک حساب شرعی نوشت یا نه ممنون میشم راهنمایی کنید با تشکر نقی زاده
پاسخ ها
حسین نقی زاده
| Canada |
۱۳۹۴/۰۹/۰۵ - ۰۲:۰۲
لطفا راهنمایی کنید
نگین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۷ - ۰۹:۵۵
0
0
سلام علیکم جنب شدن خوب است یا نه
نازنین زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۷ - ۱۵:۳۶
0
0
سلام،من خامی ۲۱ساله هستم مدتی بودش با آقایی به ظاهر خیییییلی مذهبی اشنا شدم تو چتِ گروهیع تلگرام بااینکه میدونستم قبلا باخانمی چت میکرد وبهش میگفت عین خواهرمی ولی باز من به روی خودم نیاوردم و به چت کردنم ادامه دادم و مدتی بعد بخاطرشغلش و شرایطش گفت میره ماموریت کاری ومن بعدچند روز ک تماس گرفتمباهاش فهمیدم ماموریت نیست و ازشم ک پرسیدم توضیحاتی برام داد و گفت مجبور شدم برگردم و این درحالی بود که میدونست من نگرانش میشم ولی بازم به من اصلآآآآآ اطلاعی نداده بودوقتی هم ازش پرسیدم جوابمم نداد اول موقعی هم ک جواب داد به زور ازش حرف میکشیدم و حتی تلگرامم نبودش ولی من شک کرده بودم و رفتم تلگرام ومتوجه شدم نوووزم بااون خانمه در ارتباط اما دیگهدرحدخواهرش نیست و همو دوس دارن و الان من موندم تنها وبیاد اون وخاطراتش الان چند ماهه داغونم و منتظرشم برگرده ولی اون عین خیالشم نیست من الان چیکآآار کنم ب این همه وابستگی و علاقم تو روخدا راهکاری بهم نشون بدین ک دارم دق میکنم من خودمم مقصربودم ولی مقصر اصلی اون بودش
اخه چرا پسرای مذهبیمون اینجور میکنن اینه مذهبشون دیشنون ایمانشوووونشش:'(تووروخدا راهکاری نشونم بدین فراموشش کنممممممممممم
نازنین زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۸ - ۰۰:۰۳
0
0
سلام من کامنت گذاشتم براتون و ازتون کمک خواستم چرا جواب نمیدین؟؟؟؟؟؟؟ممنونم از پاسخگوییتون:'(:'(:'(
منن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۹/۱۶ - ۲۱:۴۰
0
0
باسلام.چراسکوت ؟مردم دارند دراستان کرمان از انفلوانزا افغانیها دارند قتل وعام میشوند.
حق الناس فقط برداشتن چوب کبریت از کسی نیست.شما مسول هستید وباید دربرابر این کشتها جواب گوباشید.35سال است که ما اینها راداریم تحمل میکنیم.دیگربس است.حالاهم انفلوانزا.
زارع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۹/۲۱ - ۰۹:۵۳
0
0
با سلام من فروردین سال 95 انشالله عروسی دارم میخوام بدونم دهه فاطمیه دقیقا کی تموم میشه تا من بتونم وقت تالار بگیرم.
با تشکر
زینب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۰۹/۲۳ - ۱۳:۲۵
0
0
باسلام من گوش راست دخترم را فاطمه وگوش چپ و شناسنامه آن را پرنیا گذاشتم . وآن را بانام پرنیا صدا میکنم آیا این امر باعث مواخذه من در روز قیامت میشود ویا مشکلی برای آخرت دخترم پیش خواهد آمد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چون به من گفته اند برای اینکه نام ائمه بر روی دخترت نگذاشته اید در آخرت دخترت سرگردان می شود وشما مورد مواخذه قرار خواهی گرفت.
اهورا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۱۰/۰۱ - ۱۲:۵۵
0
0
با عرض سلام و خسته نباشی:
من میخواهم ساعت10 شب جمعه در تاریخ سوم دی 94
اساس کشی کنم آیا چنین روز و ساعتی خوب است یا نه
ممنون میشم اگه تا امروز یا فردا جوابمو بدین
محمد حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۱۰/۰۴ - ۱۸:۰۶
0
0
سلام...
من پسری هجده ساله هستم..
در گذشته اعمال بدی انجام دادم که حال احساس ندامت میکنم...
چند وقتی هست که تصمیم به انجام کاری گرفتم..
تصمیم گرفتم برای رفتن به سوریه اسم نویسی کنم و جزو یکی از سربازان مدافع حرم باشم...دوست دارم در راه حضرت زینب بمیرم.. چند وقتی هست که چنان شجاعتی برای رفتن به سوریه پیدا کردم که قابل توصیف نیست..
اما از گذشته خودم میترسم..
چند بار توبه کردم اما هر بار توبه خودم رو شکستم..
اما این بار تصمیم گرفتم باز هم توبه کنم..
تصمیمه جدی دارم...
اما میترسم توبه من در درگاه خدا قبول واقع نشه..
میترسم خدا هیچوقت گناهان من رو نبخشه...
میترسم اگه رفتم سوریه و اگه کشته شدم دنیایه بعدی جهنم در انتظارم باشه....
میترسم خدا من رو قبول نکنه...
میترسم ...
یعنی اگه بنده گناهکاری مثل من رو خدا میبخشه؟؟
تورو خدا به سوال من پاسخ بدین...من در شرایط سختی هستم..
از شما خواهشمندم هر چه زودتر به سوال من پاسخ بدین..
ممنون..
مدیر پایگاه خداوند بهترین و مهربانترین بخشندگان است و قطعا توبه ها واقعی را می پذیرد .
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۱۰/۱۱ - ۱۳:۱۴
0
0
ایا دم حیوان مرده مانند روباه و شغال نجس است؟
در صورت یودن ایا با شستن پاک میشود؟
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۱۰/۲۹ - ۱۸:۴۰
0
0
با سلام
ایا میکس فیلم عروسی برای خانم ها اشکال دارد؟ با توجه به اینکه برای میکس فیلم باید اهنگ شاد رو فیلم بگذاریم.
حسن پهلوان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۱۱/۲۷ - ۲۳:۳۹
0
0
سلام و عرض ارادت و قبولی طاعات و عبادات.
یک سوال از محضرتون داشتم حقیقتش مجلس عروسی خواهرزاده مارو واسه 4فروردین 95 نوبت زدن تازه فهمیدیم وفات حضرت ام البنین هستش میخاستم ببینم اشکالی نداره مراسم بگیرن ؟لطفا اگه اشکال داره یا نداره هرچه زودتر جوابش رو برای ما ایمیل بفرمایید تا برنامه ریزی کنیم و تا قیامت شرمنده خانم و اهلبیت ع نباشیم-باسپاس و تشکر
مدیر پایگاه بارها عرض کرده ایم . سوال های شرعی را باید از دفتر مراجع تقلید بپرسید .
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۱۲/۰۶ - ۱۱:۲۹
0
0
زنی دوسال از شوهرش جدا شده و به مدت 1 ساله که در شرف کار طلاق هست .شوهرش به او (2 ماه پیش) وکالت از طرف خود داده که طلاق بگیرد .ایا میشود این زن را صیغه کرد.کار طلاق تا 90 درصد انجام شده
حبیب اله ساعد ضروری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۱۲/۰۶ - ۱۸:۵۵
0
0
دیوار بقعه امامزاده ای چسبیده به دیوار مسجد وجود دارد.
برفرض موجود آیا میتوان دیوار مسجد را تخریب و قسمتی از مساحت مسجد را ضمیمه بقعه نمود؟
جعفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۱۲/۰۷ - ۰۲:۴۳
0
0
سلام صیغه پدر دختری داریم چگونه است
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۱۲/۰۷ - ۱۴:۱۳
0
0
سلام خدا قوت ببخشید وقتی ما مشخصات ظاهری فردی را به کسی میدهیم ایا او را غیبت کرده ایم ممنون میشم زود جواب بدهید با تشکر فراوان
دیگه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۱۲/۰۹ - ۱۹:۱۲
0
0
باسلام ایا تحریک شدن غسل دارد
دانیال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۱۲/۱۵ - ۱۴:۲۷
0
0
بابت اطلاع رسانی که کردید واقعا تشکر میکنم ,من قلا خودم عضو این سایت بودم ولی آدرس سایت رو مدتها گم کرده بودم که الان با کمک و اطلاع رسانی شما دوباره آدرس سایت رو پیدا کردم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۱۲/۲۱ - ۱۹:۰۴
0
0
با عرض سلام وادب نكته اي واقعا ذهنم را در گير كرده خواستم سوال كنم صيغه كردن مردان متاهل چرا جايز است در دنياي تكنولوژي فعلي كه در زندگي همه متبلور است. چرا بايد مردان متاهل صيغه كنند و باعث از هم پاشيدگي زندگي ها شود و كانون خانواده از هم پاشيده شود بچه ها دور از پدر و مادر بزرگ شوند از محضر ايت العضمي تقاضا دارم در اين مورد نظر خودشان را بيان كنند. بهتر نيست كه مساله را در دنياي فعلي و همه مشكلاتي كه زن و شوهر با هم به دوش ميكشند مرد برود و با زن صيغه اي سرگرم شود و زن از همه جا بيخبر با مسايل زندگي دست و پنجه نرم كنند بهتر نيست قانوني تدوين شود كه شوهر را مسوليت پذير كند و اين امر صرفا براي مجردها باشد لطفا جواب را مرقوم فرماييد
zahra
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۱۲/۲۲ - ۱۴:۵۷
0
1
باعرض سلام ناخن کاشتن نماز داردیاخیر؟وهمچنین کاور ناخن چه طور؟؟؟؟لطفاهرچه سریعتر پاسخ دهید ضروری است باتشکر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۱۲/۲۲ - ۱۷:۰۷
0
0
میشه بپرسم چراجواب نمیدهید
مدیر پایگاه بارها گفته ایم سوال های شرعی را باید از دفتر مراجع تقلید بپرسید .
خادم الحسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۴/۱۲/۲۳ - ۲۰:۵۶
0
0
با سلام میخواستم بدونم گوش دادن به موسیقی نه به خاطر لهو و فساد بلکه فقط برای سرگرمی آن هم در ایامی غیر از وفات و شهادت فقط و فقط در مواقع عادی گناه است؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۱/۰۳ - ۰۰:۱۳
0
0
سلام جراوقتی پسری قبل از پدرو مادرش فوت کنه بچه هاش از ارث پدر بزرگ و مادربزرگ محروم که می شند تازه باید هشت یک هم بدند آیا این حق بچه یتیمه که از دو طرف ظررکنهومحروم بشه
javad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۱/۰۹ - ۲۳:۱۷
0
0
سلام وعرض ادب و وقت بخیر.من حدود یک سال و چهار ماه هستش که با دختری آشنا شدم توی آزمایشگاه.خانواده هامون در جریان هستن. وتصمیمون واسه ازدواج خیلی جدیه.دختر و خانوادش کاملا با شرایط من کنار اومدن و راضی هستن(من سربازم و بیکارم)خواسته خود دختر و خانوادش اینه که ما نامزد بشیم صیغه محرمیت جاری بشه .ولی خانواده من حتی نمیان واسه آشنایی اولیه.نمیدونم چکارکنم.دختر هیچ توقعی ازم نداره مهریه فقط گفته ۱۴ سکه .خونه و ماشین هم خودش تهیه داره.من قصذ دارم خودم تنهایی برم جلو.لطفا راهنماییم کنید نمیخوام اشتباه تصمیم بگیرم میخوام با کسی که از صمیم قلب بهش علاقه دارم نامزدشم
خادم الحسین علیه السلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۱/۱۷ - ۱۳:۵۲
0
0
سلام ببخشید من میدونم امام حسین علیه السلام برای اصلاح امت جدش رسول الله و امر به معروف و نهی از منکر قیام کردن امروز یکی میگفت یکی دیگه از هدفاشون رسیدن به حکومت بوده و من قبول ندارم حرفشو آیا راست گفته؟
سوال دیگرم اینه که اون شخص میگفت تو سرزمین کربلا شخصی به نام رقیه سلام الله علیه نبوده و من باز حرفشو قبول ندارم این چطور راسته؟
مدیر پایگاه بله در اين رابطه دو نظر وجود دارد ، برخي معتقدند امام حسين (ع) براي بدست گرفتن حكومت به كوفه تشريف مي بردند ولي سير حوادث بگونه ديگري رقم خورد و ايشان چون اهل پذيرفتن ذلت نبودند مردانه ايستادند و شهادت خود و يارانش را پذيرفتند .نظر ديگر ومشهور آن است كه امام حسين (ع) از ابتدا هم مي دانست كه امكان تشكيل حكومت وجود ندارد ولي به تكليف عمل كرد تا با خون خود امت اسلامي را بيدار سازد .
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۱/۱۸ - ۰۰:۰۷
0
1
با سلام ببخشید میخواستم بپرسم که اگر یک نفر متولد جایی دیگه باشه اما مثلا به خاطر شغل پدرش چندین شهر زندگی کرده باشه حکم نماز و روزه اون چی هست واگه تا الان نمیدونسته حکمش چیه و اگر ازدواج کرده باشه ویه جایی زندگی میکنه مثلا شهرک استیجاریه یعنی هیچ کس اونجا ملک شخصی نداره حکم نماز و روزه اش چیه چه کار باید بکنه لطفا راهنمایی کنید ممنون
اليكا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۱/۱۹ - ۱۷:۰۰
0
1
سلام،من تا الان نماز نميخوندم.اما چند روزه پشيمونم و دارم به طور كامل نمازهامو ميخونم.الان ١٦ سالمه و ٧سال نماز قضا دارم!اينا رو بايد چيكار كنم؟؟؟خواهش ميكنم كمكم كنيد.
کریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۱/۲۴ - ۰۹:۴۲
0
0
بازنی ازدواج کردم که قبل عقد او را ندیدم ، زیرا قبل از عقد خواهرش را به من نشان دادن و موقع عقد با حجاب پوشیده شده بود و بعد از امضائ دفتر عقد که رونمای او را کنار زدم دیدم ، او آن کسی نبود که من دیده بدم ، حالا این مشگل من نیست ، در شب زفاف متوجه شدم که او تاس است و این موی که روی سرش بود کلاه گیس بوده ، ابتدا کمی ، متعجب شدم ولی بعد از کمی ناراحتی ، با این مسئله کنار آمدم و به خودم گفتم ، کسی که قرار نیست زنم را بدون حجاب ببیند ، پس مشگلی نیست ، و خودم را متقاعد کردم ، اما این همه قضیه نبود ،موقع خوابیدن متوجه شدم که کل دندان های او مصنوعی است و اطلا دندانی ندارد ، وقتی این صحنه رادیدم شوک شدم و تا چند دقیقه مات و مبهوت به گوشه ای خیره شده بودم ، گیج شدم نمی دانستم چه کار کنم ، تا اینکه پس از مدتی با صحنه ای روبرو شدم که ، فکر دندان نداشتن آن را از یادم برد ، متوجه شدم ، که در اتاق چیزی را از زیر لباسش در آورد و به در جعببه را باز کرد ، عینکی را در آورد که شیشه های ته استکانی داشت ، نمره چشمانش علاوه بر آستیگماتیسم 7 شماره ضعیف است و اینطور که متوجه شدم ، بدون عینک همه چیز را محو و تار می بیند ، یا به قول خودش فقط رنگ را می تواند ببیند ،و چیزی را نمی تواند تشخیص دهد. تازه متوجه شدم که چه بر سرم آمده ، دیگه آب ریخته شده نیمشود جمع کرد ، حالا چند سالی از زندگی ما می گذرد ، و الان بعد از دو سال دوا و درمان کردن ، برای لکنت زبانی که داشت ، تازه توانسته است ، کلمات را بریده ، بریده ادا کند . ولی هنور نمی تواند حروف "س " ر" را درست تلفظ کند . با مهریه 700 سکه طلا ، نمی توانم او را طلاق دهم ، یکبار برای طلاق اقدام کردم ولی ، خانواده آنها هر بار به واسطه برادر زنهایم مرا تا سر حد مرگ کتک می زنند و با آشنایی که در ادارات دارند مرا ، به بازداشتگاه زندان می فرستند. همین الان که برایتان این را می نویسم ، مرا تهدید کردند و قرار است امشب ، یک کتک در حد مرگ مرا بزنند. لطفا مرا راهنمایی بفرمائید من چکار می توانم بکنم .
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۱/۲۵ - ۲۱:۴۶
0
0
سلام.ایاشرکت درجشن عروسی بدون اینکه برقصیم روزه راباطل میکند؟
Ali1370
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۱/۲۸ - ۱۵:۳۷
0
0
من ی آدم بی هدف و البته خودخواه و مغرور بودم.الان عاشق شدم عاشق ی دختر.راستش بخاطر سلامتی و شاد بودنش الان دارم هر روز بعد از هر وعده دورکعت نماز میخونم.راستش این دختر هدف و زندگی من رو تغیر داده.جوابش منفی بود برام اما من نتونستم فراموشش کنم.من ب خداوند بزرگ ایمان دارم شاید صبوری چاره کار من باشه.میخواستم بدونم نمازهایی ک میخونم چ حکمی داره؟
سهیلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۱/۳۰ - ۰۲:۲۱
0
0
سلام پای دخترم نجس بود حالا پاشو گچ گرفتن با اب بود ایا نجسات با گچ تماس داشته ب جای خیس بخوره نجسه من خودمم خیلی وسواسم وقتی فرشم حالت خیسی داشت دخترم پاشو ک گچ گرفته بودن گذاشت روش درضمن از وسواسیتم خیلی رنج میکشم الانم میخوام بدونم نجس هس یا اعتنا نکنم
فائزه سادات
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۲/۰۱ - ۱۶:۱۰
0
0
سلام دختری جوان هستم که تا الان پاک مانده ام اما حالا عاشق شدم و پدرم با ازدواجم مخالفه
من بالغه و رشیده هستم
بخاطر ترس از به گناه افتادن می توانم بدون اجازه پدر صیغه محرمیت بخوانم با یک پسر؟؟
لطفا نگویید جایز نیست
شرایطم حاده
هیچ راهی ندارم
ممنون
مصطفی حبیبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۲/۰۶ - ۱۰:۱۴
0
0
باعرض سلام جمعی باهم تشکیل صندوق (بدون سود)می کنند وهر ماه به یک نفر از پول های جمع شده داده می شود با در نظر گرفتن عام المنفعه بودن و طول کشیدن آن صندوق بیش از یک سال به آن خمس تعلق میگیرد.لازم به ذکر است اگر آن پول در اختیار خودم بود پس انداز نمی شد و خرج میشد و راکد هم نمی ماند و دست به دست می گردد.
پریسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۲/۱۱ - ۰۸:۱۹
0
0
با سلام .من یک سوال دارم و خیلی فوری باید به جوابش برسم .لطفا هرچه زودتر پاسخ بدهید . بنده در کارخانه چای کار میکنم و به حقوقم نیاز دارم مدتی است که صاحب کارخانه گفته که باید بروم چایی هایی که از طرف کشاورزان آورده میشود را وزن کنم و یک دستور کلی برای وزن کردن چایی ها به بنده داده که مثلا وزن کیسه را انقدر حساب کن و یا اگر کسی مثلا 85.5 کیلو چایی آورد تو بزن 85 و نیم و خورده را حساب نکن . حالا من نگرانم که حق کارگران برگردن من نیوفتد و اگر غیر از این کار را انجام بدهم حق صاحب کارخانه بر گردن من نیوفتد . خواهش میکنم جواب مرا هرچه زودتر بدهید
ava
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۲/۱۱ - ۲۱:۲۷
0
0
سلام
من زمانی را در بین دو عالم خواب و بیداری هستم و روحم را درک می کنم .
یعنی هم متوجه اتفاقات اطراف می شوم و هم خارج شدن و برگشت روح به بدنم را چندین بار حس می کنم .
دلیل چیست ؟
یکبار هم بعد از این اتفاق احساس می کردم که انگار سرم با سرعت خیلی زیادی بر زمین کشیده می شود و صدای مهیبی هم در گوشم بود و بعد بیدار شدم .
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۲/۱۳ - ۱۷:۱۰
0
0
سلام علیگم:من تمام سوالها رو خوندم ،بیجواب بودن. راه اندازی این سایت برای جواب ندادن است؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۲/۱۵ - ۰۹:۴۸
0
0
سلام حاج آقا خسته نباشید.مادر بزرگم فوت شده و مال هم داشت قبلش مادرم زش پرستاری کرده از بعضی از آخوندها پرسیدیم مادر بزرگم گردن مادرم دین داره و مال به مادرم میرسه اما بعضی دیگه میگن باید پسر بزرگ خرجشو بده تکلیف چیه؟
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۲/۱۶ - ۲۱:۵۸
0
0
سلام من یه باغی دارم که به علت بد بودن جاده آن مجبورم دور بزنم و از یه جاده آسفالت بیام توی باغ که مسافت از حد ترخص بیشتر میشه آیا باید نماز و شکسته بخونم یا کامل و روزه به چه صورت است؟
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۲/۱۶ - ۲۱:۵۸
0
0
سلام من یه باغی دارم که به علت بد بودن جاده آن مجبورم دور بزنم و از یه جاده آسفالت بیام توی باغ که مسافت از حد ترخص بیشتر میشه آیا باید نماز و شکسته بخونم یا کامل و روزه به چه صورت است؟
يسنا
|
Germany
|
۱۳۹۵/۰۲/۲۳ - ۰۱:۴۱
0
0
سلام من ميخواستم بپرسم من در كشور غربي زندگي ميكنم واز زمان افطار شب تا زمان اذان صبح چهار ساعت بيشتر براي خوردن فرصت نداريم ودر واقع اينجا دير شب ميشود اياراهي براي گرفتن روزه در ساعت كمتر وجود دارد؟
زینب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۲/۳۰ - ۱۲:۵۳
0
0
با سلام اگر دختری پدر و جد پدری و عمو و برادر نداشته باشد و با یک نفر صیغه موقت بخواند چه حکمی دارد آیا صیغه حتما باید حضوری باشد یا با تلفن هم میشود انجام داد به ایمیل خودم هم جواب بدهید ممنون
بدبخت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۲/۳۱ - ۰۰:۱۸
0
1
سلام.من یه آدم بدبخت و خستم از تنهایی و بی کسی خستم.نمیدونم به کدوم در بزنم که خودمو برادرام سرو سامون بگیریم.طبق یکی از احادیث امام صادق که برای بازگشایی بخت گفته بودن سوره احزاب رو بنویسیم من نوشتم ولی هیچ اتفاقی نیفتد حتی به گفته آیت الله مکارم شیرازی من نماز جعفر طیار رو هم خوندم وخیلی کارای دیگه هم کردم ولی شرایط ازدواج برام مهیا نشد.خیلی خسته شدم دوست دارم ازدواج کنم نمیخوام به گناه آلوده بشم باید چیکارکنم؟خواهشا کمکم کنید
کوروش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۳/۰۲ - ۱۱:۱۲
0
0
با عرض سلام و خسته نباشید
اگر در روزه های مستحبی انسان فراموش کند که روزه است و مقداری شربت بنوشد حکم روزه اش چیست؟
آیا تفاوتی در این امر بین روزه های واجب و مستحبی هست یا خیر؟
همون بدبخت قبلیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۳/۰۲ - ۲۳:۳۰
0
0
واقعا که این سایت رو راه اندازی کردین که چی؟وقتی جواب مارو نمیدین.ماآدمای ساده هم خیلی راحت توش حرفمونو میزنیم.این دنیا همینه دیگه همینه.فقط دروغ
احمد
|
Germany
|
۱۳۹۵/۰۳/۰۳ - ۲۱:۲۷
0
0
سلام من الان در آلمان زندگی میکنم میتوانم روزه خودرا بخورم چون کارم خیلی سخت است ?
احمد
|
Germany
|
۱۳۹۵/۰۳/۰۳ - ۲۱:۴۰
0
0
سلام من الان در آلمان زندگی میکنم میتوانم روزه خودرا بخورم چون کارم خیلی سخت است ?
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۳/۰۵ - ۰۰:۲۹
0
0
باعرض سلام سوالی شرعی داشتم بخاطر همین مسأله تا حالا ازدواج نکردم سوالم اینه که چجوری با چند کلمه عربی دختر و پسر با هم محرم میشوند
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۳/۰۷ - ۱۰:۳۳
0
0
با عرض سلام و خسته نباشید .
دو سوال از محضر شریفتون داشتم
1- آن کدوم نماز که اداش واجب ،قضاش مستحب؟؟

2- آن چیه که به پیامبران واجب ،به امامان مستحب ،به ما انسان ها حرام است ؟؟؟
Mahsa Baji
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ - ۱۴:۱۰
0
0
سلام.من ی دختر ۲۵ ساله هستم ک یکبار ازدواج ناموفق داشتم.حدود ۲ماه پیش با یه پسر ک همدیگه رو دوست داریم صیغه شدم تا گناه نکنیم.اما ب دلایلی مجبور شدیم ک اون صیغه رو بهم بزنیم.اما مهریه ای ک ثبت کرده بودیم رو نگرفتم...آیا صیغه ما باطل شده یا هنوز هم ادامه داره؟اون آقا ب من گفت ک ادامه صیغه رو ب تو بخشیدم اما یک شاخه گلی ک مهریه کرده بود رو دریافت نکردم.لطفا راهنماییم کنید.ممنون
خانوم رودینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۳/۱۲ - ۱۷:۱۰
0
0
سلام من در یک مطلب خوانده بودم که امام علی میفرمایند روزه گرفتن در گرما جهاد است و در جایی خواندم که حضرت محمد(ص) مفرمایند جهاد بر زنان واجب نیست و میخواستم بدانم ما که در جنوب ایران زندگی میکنم و اینجا خیلی گرم است آیا روزه نگرفتن جایز است؟
fir
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۳/۱۷ - ۱۱:۰۳
0
0
من نه ماه ماموریت (برای کار خودم ) در شهر اهواز هستم و از ماموریتم کمتر از 10 روز مانده یعنی من کمتر از 10 روز در اهواز هستم .8 یا نه روز .آیا من می توانم روزه بگیرم یا نه ؟روزه من صحیح می باشد؟
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۳/۱۹ - ۱۳:۴۹
0
0
سلام دختری هستم با نمره ی 5 و کنکور هم دارم با روزه گرفتن فشار زیادی به چشمم می آید و تا این سن همه ی روزه هایم رو گرفته ام ایا میتوانم روزه نگیرم
ممنون از شما
ebrahim
|
United States
|
۱۳۹۵/۰۳/۲۱ - ۰۵:۱۳
0
0
اگر کسی به هر دلیلی شک کند که روزه اش باطل شده است یا نه،
روزه ی او درست است یا خیر؟
توضیح دهید لطفا
یوک
|
United States
|
۱۳۹۵/۰۳/۲۱ - ۱۰:۲۳
0
0
درود.بعد از ده روز چرا جواب سوالم هنوز نیومده
مائده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۳/۲۱ - ۱۸:۵۰
0
0
سلام من بچه قم هستم ده ساله ازدواج کرده وبه تهران آمدم پنج ماه به خاطر کاره همسرم به کرج آمده ایم شاید بعداز باز نشستی به تهران برگردیم حالا نماز و روزه من به چه صورت است باتشکر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۳/۲۵ - ۱۴:۰۰
0
0
سلام من یه مسله برام پیش اومده من میخوام برنامه خارجی نایاب رو در اختیار مردم در برنامه ی کافه باز قرار بدم و روش پولی بزارم چون خیلی بخازرش گشتم پولی براش میزارم آیا این پول حلال است چون واقعا براش زحمت کشیدم لطفا زود جواب بدید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۳/۲۵ - ۱۴:۰۸
0
0
سلام من یه مسله برام پیش اومده من میخوام برنامه خارجی نایاب رو در اختیار مردم در برنامه ی کافه باز قرار بدم و روش پولی بزارم چون خیلی بخازرش گشتم پولی براش میزارم آیا این پول حلال است چون واقعا براش زحمت کشیدم لطفا زود جواب بدید
hasti
|
United States
|
۱۳۹۵/۰۳/۲۵ - ۱۵:۲۹
0
1
سلام من صحر روبه خاطربردن شخصی به بیمارستان نزدیک20کیلومترشایدهم بیشتراز مکان زندگیم دوربودم وتا2بعدازظهرهم نتونستم برگردم این روزه قبوله یا نه؟
نسیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۳/۲۶ - ۱۱:۴۱
1
0
سلام.من یجایی مهمونم میخوام یه روز دگ بمونم.مسافت بین مبدا تا مقصد حدودا 35 کیلومتر هس.ایا روزه من وهمسرم صحیح هس یا باطل
Mahdi
|
Germany
|
۱۳۹۵/۰۳/۲۸ - ۰۹:۴۳
0
0
باعرض سلام من میخواستم سوالاتم را مطرح کنم اما هنوز موفق نشدم نمیدانم چرا؟ اکثر اوقات روی پاسخ آنلاین کلید میکنم اما مشکلی هست یا صفحه باز نمیشه یا میره رو تبلیغات
یادگار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۳/۲۸ - ۱۵:۰۵
0
1
برای کسی که استحاضه قلیله است فقط برای نماز صبح غسل میکند بعد برای نمازهای بعدی فقط وضو میگیرد یا باید برای هر نماز غسل کند در ضمن برای ختم قران باید هر بار موقع قرائت غسل کند
سها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۳/۳۰ - ۱۸:۱۵
0
0
سلام و وقت به خیر
در خود قرآن پیرامون سحر و جادو صحبت و تایید شده...
آیا مراجعه به کسی که باطل سحر و جادو میکند حرام است..؟
در جایی میخواندم اگر برای باطل کردن مراجعه شود موردی ندارد..
از کجا میشود فهمید ما را سحر کرده اند..
تشکر از پاسخگویی شما
سها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۳/۳۰ - ۱۸:۱۸
0
0
سلام و وقت به خیر
در خود قرآن پیرامون سحر و جادو صحبت و تایید شده...
آیا مراجعه به کسی که باطل سحر و جادو میکند حرام است..؟
در جایی میخواندم اگر برای باطل کردن مراجعه شود موردی ندارد..
از کجا میشود فهمید ما را سحر کرده اند..
تشکر از پاسخگویی شما
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۴/۰۳ - ۰۱:۰۷
0
0
س ایا میشه نمازپنج وقت راجدا جدا خواند
یوسف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۴/۰۴ - ۰۸:۱۰
0
0
آیا بازار یابی شبکه ای اشکال شرعی دارد؟
فریده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۴/۰۴ - ۱۸:۳۶
0
1
دختری هستم ازدواج کرده ام وبه شهردیگری رفته ام ایااگربه خانه پدرم بروم روزه دارم یانه
پاسخ ها
امید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳۹۵/۰۴/۰۴ - ۱۸:۳۶
بله.
الهه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۴/۰۶ - ۱۰:۳۲
0
0
سلام من به کلاس گیتار خیلی علاقه دارم درحد خیلی ساده بدون خوندن ، اشکالی داره کلاس شو برم؟
رها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۴/۰۶ - ۱۷:۵۰
0
0
سلام. تکسیر بسم الله الرحمن الرحیم رو میخواستم اگه میشه لطف کنین.
سیدرسول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۴/۰۷ - ۰۴:۱۸
0
0
باسلام..فکر کردم تا اذان صبح یکی دو دقیقه هست به همین دلیل بعداز مسواک اومدم یه مقدار اب بنوشم یه لحظه یه دانه بامیه هوس کردم گذاشتم داخل دهنم درحال خوردن بودم اذان شروع شد محبور شدم یه ذره اب بنوشم تا بره پایین...تازه از مراسم احیا اومده بودم....با توجه به روز مبارک ۲۱ هست من روزمو نگاه میدارم....میخوام بدونم نظر شما چه هست با تشکر...
mostafa
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۴/۰۷ - ۰۹:۳۰
0
0
سلام در خواب بودم که متوجه شدم میخواهم جنب شوم آلت تناسلی خود را گرفته و مانع از خروج آب شدم پس از حدود 1 2 دقیقه آلت خود را رها کردم که نوعی اب از ان خارج شد که بی رنگ بوده و زیاد لزج نبود آیا غسل بر من واجب است و یا روزه ام باطل شده است؟؟؟
خانم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۴/۰۷ - ۱۳:۱۶
0
0
سلمن درماه رضان قرص استفاده میکردم که پریود نشوم ولی دوشب است پشت هم لکه بینی میکنم باتوجه به این که زمان پریودم است ایا روزه من باطل است
میلاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۴/۰۸ - ۰۰:۵۹
0
0
سلام من کشور سوعد زندگی میکنم اینجا از افطار تا سحر فقط 2ساعت زمان داریم میخواستم بدونم میتونم به وقت وطنم یعنی ایران روزه بگیرم یا ن با تشکر
ایرج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۴/۰۸ - ۱۹:۵۸
0
0
سلام ایاگذاشتن حناهندی روزه راباطل می کند
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۴/۱۰ - ۲۲:۲۹
0
0
سلام سوالی از نظر شما در ماه مبارک که روزه دار باشم میتوانم در حین روزه داری تریاک استفاده بکنم
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۴/۱۱ - ۱۷:۱۹
0
0
سلام ریمل وپنکک روزه روباطل می کنه
یه نفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۴/۱۴ - ۰۱:۳۷
0
0
من یه دخترم که قصده ازدواج دارم امابرام خواستگاره مناسبی نیومده وخانواده ام بشدت افرادین که ب من زورمیگن تامطابقه میله شون چه رشته ای درس بخونم یاچه شهری سره این قضیه باکلی دعوامنوسه پشته کنکورگذاشتن این سخت گیری خانواده وازدواج نکردنه من باعث شده گاهی حسه جنسیم بشدت برانگیخته بشه خیلی تلاش میکنم جلوخودم بگیرم اماگاهی واقعا نمیتونم من چکاربایدبکنم که اروم باشم,واین حسه غریزی ایقداذیتم نکنه؟؟
اکرم رحیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۴/۱۴ - ۱۵:۲۱
0
0
باعرض سلام وخسته نباشید میخواستم بدونم کاشت ناخن ایراد داره؟
حفیظ الله
|
Sweden
|
۱۳۹۵/۰۴/۱۴ - ۲۲:۱۷
0
0
با سلام خدمت ادمین محترم.
ببخشید احکام زکات فطره مسافر که دور از فامیل باشد چگونه است؟
در صورتیکه شخص مسافر عاقل و بالغ ولی مجرد است، آیا زکات فطره روزه او را فامیلش بپردازد ویا خود شخص؟
Mo3tafa1375
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۴/۱۷ - ۰۲:۲۳
0
0
سلام ببخشید میخواستم بدونم گوش کردن اهنگ رپ حرام است
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۴/۲۱ - ۰۱:۳۰
0
0
سلام .اگر قسمتی از مسح پا رطوبت نرسد حکمش چیست
sara
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۴/۲۲ - ۱۷:۴۵
0
0
سلام می خواستم بپرسم یاد گرفتن و نواختن موسیقی بر زن حرام است یا نه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۴/۲۵ - ۱۳:۵۷
0
0
باعرض سلام پسری دارم بسیار بازیگوش .داشت ادیت میکرد اون لحظه داشتم غذا درست میکردم ازدستش خیلی عصبانی شدم قاشقی که دستم بود رو دستش گذاشتم فکر نمیکردم خیلی داغ باشه حالا باید چکار کنم
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۴/۲۸ - ۱۵:۰۶
0
0
سلام شغل شوهر من آزاد است و درآمد خوبی دارد ولی به خاطر شغلش که باید مدام چک وصول و پاس کند پولی در حسابش نمی ماند میخواستم بپرسم آیا خمس به آن تعلق میگیرد و چگونه باید آن را حساب کرد
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۴/۳۰ - ۰۹:۵۰
0
0
ایا چهره امامان قابل دیدن بود
یعنی نور درخشنده نداشت؟؟
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۵/۰۱ - ۱۳:۱۱
0
0
سلام من دو یاسه سالی هست خود ارضای میکنم لشکال نداره کم کم ترکش کنم مثلا هفته ای یک بار چون فقط از این روش میتونم ترک کنم
رومینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۵/۰۵ - ۱۶:۴۸
0
0
سلام.ببخشید خاستم بپرسم برای بعضی از این ختم های 40روزه که برای حاجت برمیداریم مثلا ختم بسم الله خب خانم ها بخاطر عذر شرعی توی اون دوران هم میتونن انجام بدن یا حتما باید پاک و باوضو باشن؟ممنون
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۵/۰۵ - ۲۰:۲۵
0
0
با سلام
میخواستم بپرسم اگر در حال حرام شخصی جنب شود وبعدا عرق کند آیا عرق او پاک است ؟
یا اگر در حمام غسل کند ودر حین غسل عرق کند غسل او صحیح است یا نه ؟
واگر پاک نیست پس تکلیف این همه آدم چه میشود که جز حمام جایی برای غسل ندارند ؟؟
خیلی ممنونم
التماس دعا
مائده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۵/۰۶ - ۱۹:۴۳
0
0
با عرض سلام وخسته نباشید اگر كسی توبه كند ولی بازم همان گناهان انجام دهد ودوباره توبه كند وچند بار این كار انجام آیا تو به جدید او قبول میشو د وچه كند كه گناه نكند وتو به اش دائمی باشد است
منوچهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۵/۰۸ - ۱۵:۰۰
0
0
با سلام همسرم یا شوهرم اعتیاد دارد و چند سالی است که دیگه با هم زندگی نمی کنیم و طلاق من را نمی دهدو در دادگاه حضور پیدا نمیکند و من هم قصد ازدواچ موقت را دارم لطفا من را راهنمایی فرمائید. با تشکر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۵/۱۱ - ۱۹:۴۰
0
0
سلام چرا جواب سوالها رو نمیدید تا ما هم آگاهی مون بیشتر بشه.با تشکر
فاطمه زینب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۵/۱۱ - ۲۱:۵۵
0
0
میخواستم بیشتردرموردعالم قبل ازتولّدبدونم درواقع عالم ((ذر))وآفرینش انسان وطرزمنصوب کردن مقام برای امام ها وانسان های دیگر
متشکرم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۵/۱۳ - ۱۸:۴۶
0
2
اگرخانمی خودارضایی کنندجنب میشوندونیازبه غسل دارند؟
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۵/۱۴ - ۰۱:۴۱
0
0
سلام .عکسای دوستم تو رمم بوده رمم خراب شد مجبور شدم عکسای دوستمو بندازم تو گوشی بابام که یه مدت دست مامانم بود اطمینان داشتم که دست مامانمه قصد داشتم به محض درست شدن رم عکسارو دوباره منتقل کنم متوجه شدم بابام عکسارو دیده عکسا باشال بودن ولی تاپ استین حلقه ای تن دوستم بوده حالا چکارکنم
مولود نوروزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۵/۱۴ - ۱۹:۵۹
0
0
آیا سود دهی مشخص بابت پول به همسر حلال است؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۵/۱۶ - ۱۲:۵۰
0
0
سلام ببخشید یه سوال داشتم،من غسل واجب جنایت داشتم اما بلافاصله بعدش عادت ماهانه شدم الان باید چکار کنم باید برم حمام و غسل جنابت بکنم یا تا آخر عادت ماهانه صبر کنم
بی نام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۵/۱۸ - ۲۰:۰۹
0
0
آیا رنگ کردن صورت(منظورم آرایش نیست گریم شخصیتی به نام جوکره)برای تفریح اشکالی داره؟
محمدصادق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۵/۱۹ - ۲۱:۲۴
0
0
من خیلی غسل جنابت به گردنم است می تونم یک غسل به نیت تمامی غسل هام انجام دهم؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۵/۲۰ - ۰۹:۳۵
0
0
من با پسری در ارتباطم قصد ماازدواجه ولی خانوادم نمیزارن به تازگی متوجه شدن که با هم در ارتباطیم من قسم خوردم که ارتباطی نداریم با هم برای حفظ ابروم حکم جیه؟خانوادم گناه می منن که مانع ازدواج ما شدند؟
شوکت خانم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۵/۲۰ - ۱۵:۱۱
0
0
ببخشید اشکال داره با جنس مخالف وقت خونوادگی بگیریم ووالیبال بازی کنیم؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۵/۲۱ - ۱۸:۴۷
0
0
سلام و خسته نباشید سربازم در تهران ساکن قزوین و هفته ای یک بار به شهرم سفر دارم حکم نماز روزه چیست
ابوالفضل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۵/۲۲ - ۱۸:۳۱
0
0
با سلام به شما میخواستم بدونم ایا دختر عمو با پسر عمو محرم هستند یانه
asa
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۵/۲۶ - ۰۶:۵۲
0
0
سلام.وقت بخیر .یک سوال
فردی وسیله برقی خراب شده را دست تعمیرکار سپرده .پس از باز نمودن قطعه خراب بوده که نیاز به تعویض آن قطعه باشد ولی قطعه سالم پیدا نشه بعد فرد برود یک وسیله دیگر بخرد حالا تعمیرکار دستمزد باز نمودن آن وسیله را دارد در صورتی که آن وسیله بلااستفاده مانده جواب چیست
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۵/۲۷ - ۰۱:۲۵
0
0
با سلام ، من برای یک تولیدی لباس خیاطی میکنم ، صاحب این تولیدی لباس شخصی هست که پول نزول میکند میخواستم بدانم ایا کار کردن من برای این شخص ایرادی دارد؟
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۵/۲۷ - ۱۶:۰۲
0
0
سلام چراسوال ها روجواب نمیدهید؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۵/۲۹ - ۱۱:۲۷
0
0
ایا سهم خمس سادات را میشود کالاخرید وبه انهاتقدیم کرد
صنایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۶/۰۱ - ۱۷:۵۱
0
0
شما خسته نشید اینجوری جواب میدید ....

همش که میگید گفتیم قبلا گفتیم قبلا ...

واقعا خدا قوت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۶/۰۲ - ۰۱:۲۰
0
0
با سلام من به جای گفتن غسل حیض .غسل مافزمه می کردم.تازه متوجه شدم. چون بلد نبودم.مدت دو سال. لطفا راهنمایی کنید.
فلاحتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۶/۰۹ - ۱۰:۲۱
0
0
باسلام. همسایمون میگه ناخواسته دریخچال پدرشو باز کرده اب بخوره بطور ناخواسته عرق تو لیوان بوده و وقتی وارد دهانش شده سریع قبل از اینکه پایین بره بیرون ریختش و دهانشو شسته. حالا میخاد بچه داربشه خانمش میگه چون اون اتفاق افتاده تایه مدت نه. حکمش چیه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۶/۱۰ - ۱۶:۳۲
0
0
باسلام.دوسال پیش اتفاقی افتاده من با رفیقم سر پول بحثم شد از بس که تو فشار بودم پای بستگانم را هم کشیدم وسط گفتم به هر کسی میگی پول بهت نمیده ( طلب خواهی میکردم ) گفتم فلانی هم که از بستگانم هست گفت بعد از جشنم پولت را میدهم ولی نداد.رفیقم میگه گفتی جشنی که گرفته من پولش را دادم رفته به بستگان ما گفته.حالا شاید هم گفتم سر عصبانیت.ولی بعد از دو سال دیروز ( رو در رو کشی شد )من دست رو قران گذاشتم که اینطوری نگفتم .گفتم که جنس برده قرار بود بعد جشن بده هنوز نداده پس از کی باید ادم توقع داشته باشه که پول بهت بده.ولی الان خودم شک کردم شاید واقعا این طوری گفتم باید چه کار کنم که دست رو قران گذاشتم.ولی این را هم بگم هنوز هم به من بدهکار هستش سر جنسی که برده.
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۶/۱۲ - ۰۷:۵۶
0
0
سلام من جوانی18ساله هستم و صبح ها درخواب نعوظ دارم البته رطوبت و مایعی از من بیرون نمی اید فقط نعوظ دارم و این موضوع مرا درخواندن نماز دچار شک میکند و فکر میکنم جنب شده ام درصورتی که هیچ رطوبتی ندارد میخواستم بدانم ایا شک من بی مورد است و ایا نعوظ در صبحگاه برای مردان طبیعی میباشد یا خیر.سپاس
الهه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۶/۱۴ - ۱۶:۳۲
0
1
سلام و وقت بخیر
ثواب دعا یا کار خیری که انجام می دهیم، میتوانیم به اشخاص زنده تقدیم کنیم؟
و اینکه با انجام کار خیری به نیت اینکه ثوابش برای کل مسلمانان جهان باشد، انجام پذیر است یا نه؟ و از این ثواب برای هرکس کم میشود یا نه...؟ و برای غیر مسلمانان چطور؟؟
((با سپاس فراوان))
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۶/۱۵ - ۱۷:۳۳
0
0
سلام. شخصی نماز خوان هست اول وقت و بیشتر جماعت میخواند.با دوستان چند هفته به گردش یا کشوری دیگه میرن به دلیل اینکه دوستانش نماز خوان نیستن و شاید مسخره کنن در خفا میخواند یا نمازش رو قضا میکند در روز یا دو سه روز همشو یه جا بخواند.آیا نماز آن شخص قبوله یا حکم کافر رو نداره؟؟؟
سیما
|
Iran, Islamic Republic of
|