کد خبر: ۱۹۱۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۹
رادیو دیروز: شکستهای متوالی تروریستهای تحت حمایت مستقیم آمریکا در سوریه، رادیو فردا را دچار توهم مفرط کرد.
به گزارش بولتن نیوز به نقل از رادیو دیروز، رادیو فردا که بلندگوی رسانه ای آمریکا برای متشنج کردن فضا بر علیه سوریه است، با وجود شکستهای متعدد تروریستها در سوریه، در خبری با عنوان "روسیه: آمادگی دمشق برای گفت‌وگو درباره تشکیل حکومت انتقالی" از قول روسیه مدعی شد، دولت بشار اسد حاضر به مذاکره برای تشکیل حکومت انتقالی است. رادیو فردا نوشت:

"خبرگزاری رویترز روز جمعه به نقل از گنادی گاتیلوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، گزارش داد که دولت سوریه درباره تشکیل حکومت انتقالی در این کشور حاضر به گفت‌وگوست، اما به شرط آن که اپوزیسیون نیز به‌ طور رسمی اعلام کند که خود را متعهد به نبرد مشترک علیه «تروریسم» می‌داند".

رادیو فردا در حالی این ادعا را مطرح کرده که خود اعتراف می کند:

"• اخضر ابراهیمی، سفیر ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه، نیز روز پنج‌شنبه گفت که سایه شکست و ناکامی همیشه بر روی این مذاکرات سنگینی می‌کند و «هنوز پیشرفت چندانی حاصل نشده است.
• نمایندگان دولت سوریه تاکنون بحث درباره تشکیل حکومت انتقالی در این کشور را رد کرده بودند.
• وزیر امور خارجه سوریه اعلام کرد که این موضوع (مذاکرات حاوی پیشنهادی درباره اخراج نیروهای خارجی از کشور) ارزش صرف وقت برای بحث و گفت‌وگو را دارد". (و نه تشکیل دولت انتقالی)

سؤال اینجاست وقتی سفیر ویژه سازمان ملل، نمایندگان دولت و وزیر امورخارجه سوریه هیچ کدام این ادعا را قبول ندارند و درباره آن اصلاً بحثی مطرح نشده، رویترز و رادیو فردا چطور درباره مواضع روسیه در قبال سوریه کشف و شهود کرده و به این نتیجه رسیده اند که روسیه خواهان تشکیل دولت انتقالی در سوریه است؟ به فرض که معاون وزیر خارجه روسیه چنین ادعایی کرده باشد، اما شرطی هم برای آن اعلام کرده است. که رادیو فردا بر خلاف اخلاق رسانه ای آن قسمت از سخنان معاون را که با منافعش همخوانی نداشته تقطیع کرده است. جالبتر آنکه رادیو فردا به اظهارات معاون وزیر خارجه استناد کرده است، درحالیکه شخص وزیر امور خارجه یک فرد بالغِ عاقلِ زنده محسوب می شود که وکیل وصی نمی خواهد. رادیو فردا خود به مواضع وی اذعان کرده می گوید:

"سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، هشدار داده بود که مذاکرات صلح نباید صرفاً متمرکز بر تشکیل حکومت انتقالی در سوریه باشد. آقای لاوروف همچنین حامیان اپوزیسیون سوریه، مانند کشورهای عرب خلیج فارس و دولت‌های غربی را متهم کرد که در این مذاکرات برای «تغییر حکومت» سوریه تلاش می‌کنند و نشانه آن هم تاکید آنها بر تشکیل حکومت انتقالی است".

آیا رادیو فردا فرق بین معاون و وزیر و مرتبه آنها را نمی داند که به جای استناد به اظهار نظر وزیر، حرف معاونش را سند خبر قرار داده؟ یا نه می داند اما از آنجا که اظهارات وزیر امور خارجه با موضعگیریهای منفعت طلبانه رسانه آمریکاییِ رادیو فردا یکی نیست، مجبور است با یک تیتر مبهم، فضای رسانه ای دلخواهش را ایجاد کند.
قابل ذکر است که این ادعای مضحک روزی منتشر شده که با پیشرویهای ارتش راه ارتباط تروریستها با عرسال لبنان و یبرود بسته شده است و با تسلط بر منطقه نبک هم امنیت دمشق و حومه آن افزایش یافته است. همچنین ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌های خود در شهر القلمون واقع در شمال دمشق بر مناطق الجراجیر، القسطل، راس العین و السحل که در نزدیکی منطقه یبرود قرار دارند، تسلط پیدا کرد. شبکه روسیا الیوم به نقل از منابع آگاه گزارش داد که یک گروه مسلح پس از درگیری با نیروهای ارتش سوریه در منطقه السحل تسلیم ارتش شده و سلاح های خود را تحویل دادند!

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر :