کد خبر: ۱۷۴۴۰۳
تعداد نظرات: ۴۴ نظر
تاریخ انتشار:

مغالطه و تحریف غدیر در سرمقاله امروز روزنامه بهار

· رفتار علی (ع) با هر سه خلیفه پیش از خود و به‌ویژه ابوبکر و عمر، که در بسیاری از کتب تاریخی مکتوب شده، به روشنی نشان می‌دهد که وی آن‌ها را کسانی نمی‌پندارد که سخن پیامبر را بر زمین زده و حکومت را غصب کرده باشند!
گروه فرهنگی - روزنامه بهار در سرمقاله امروز خود نوشت:

جزو وظایف پیامبر اسلام، تعیین جانشین یا خلیفه برای تشکیل حکومت و اداره امور دنیای مردم نبوده است/ اگر امیرالمومنین فرمان خدا را برخلافت خود بعد از رسول اکرم(ص) می‌یافت، آیا شجاعت و شهامت و عدالت او اقتضا نمی‌کرد که یک تنه شمشیر برکشد


گزیده

· جملۀ آخر: نتیجه آن‌که جزو وظایف رسولان الهی، از جمله پیامبر اسلام، تعیین جانشین یا خلیفه، که اصطلاحا نصب می‌گویند، برای تشکیل حکومت و اداره امور دنیای مردم نبوده است. پیامبران و به‌ویژه پیامبر اعظم برای رهایی بشر از همه قیود و بندهای جهل و بردگی و اسارت مبعوث شده‌اند (اعراف 157). نصب یا تعیین، در خود، مفهوم سلب آزادی و نوعی از بندگی و بردگی را دارد. از این‌رو ناقض هدف بعثت رسول اسلام، مذکور در آیه 157 اعراف است. بر این پایه حتما رسول اسلام خود ناقض پیامی که آورده است نمی‌شود./ پس پیام غدیر از سوی رسول آزادی و رهایی و عدل، معرفی ولی و امام مردم است تا قیام قیامت، نه تعیین و نصب حاکم سیاسی برای مدتی کوتاه.

· اگر موضوع«بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیک» معرفی علی(ع) به خلافت می‌بود، باید بلافاصله در همین جا آن را ذکر می‌فرمود، زیرا خداوند حکیم است و تاخیر بیان از وقت حاجت از حکیم، قبیح.

· اگر مضمون آیه فوق را همان «نصب سیاسی» بپنداریم، با آیاتی ناسازگار می‌شود که به پیامبر دستور می‌دهد در اداره دنیای مردم (یعنی همان «امر») با آنان مشورت کند: «وَشَاوِرْهُمْ فِی الْأَمْر»

· رفتار علی (ع) با هر سه خلیفه پیش از خود و به‌ویژه ابوبکر و عمر، که در بسیاری از کتب تاریخی مکتوب شده، به روشنی نشان می‌دهد که وی آن‌ها را کسانی نمی‌پندارد که سخن پیامبر را بر زمین زده و حکومت را غصب کرده باشند!

· اگر امیرالمومنین فرمان خدا را برخلافت خود بعد از رسول اکرم(ص) می‌یافت، آیا شجاعت و شهامت و عدالت او اقتضا نمی‌کرد که یک تنه شمشیر برکشد و فرمان و عدل خدا را جاری سازد؟! و آیا از دروازه حکمت و شهر علم نبوی بعید نبود که بیان این حق را از وقت حاجت به تاخیر اندازد؟!

· تمام اعتراض امیرالمؤمنین معطوف به نگرش حذفی بوده است. یعنی این‌که خلیفه یا هرکس دیگری دامنه اختیار مردم را تنگ کند. مثلا این‌که خلیفه، خلیفه بعد از خود را نصب کند، یا به‌گونه‌ای عمل کند که نتیجه برآیند آرا، انتخاب فرد خاصی باشد. همان چیزی که ما امروز انتخاب مدیریت شده یا هدایت یافته می‌نامیم. او به عدم انتخاب خود در شورای سقیفه هیچ اعتراضی ندارد، بلکه واکنش وی به محدود شدن عرصه انتخاب بود.

· چگونه می‌توان تصور کرد که اندیشه علی (ع) معطوف به کسب و حفظ قدرت بوده است؟! و چگونه می‌شود گزاره معطوف به کسب و حفظ قدرت را با این حقیقت تاریخی وفق داد که او می‌دانست ابن‌ملجم مرادی، به دستور خوارج، که اتفاقا همه خود را شیعه و پیرو علی می‌نامیدند، قصد کشتنش را کرده، ولی محافظی بر خود اختیار نکرد و مجرم را قبل از ارتکاب جرم مجازات نکرد؟! علی امام است و مهم‌ترین نقش او، همین امامت و پیشوایی امت است تا قیام قیامت. او حاکم سیاسی مردم برای چند روز گذرا و ناپایدار دنیا نیست. یعنی علی بیش از آن‌که حاکم مسلمین باشد، امام و الگوی بشریت است. او زعامت کبری دارد. امر خلافت در برابر این نقش یگانه امامت تا قیامت، آن‌قدر ناچیز است که علی آن را به سادگی فرو می‌نهد، تا با ریخته شدن خونش، الگویی بسازد برای رهبران و حاکمان در طول تاریخ.

· مرحوم حکیم علامه غروی، در خطبه نماز جمعه 18 آبان 1358، با توجه به عرصه‌های گوناگون حیات امام علی (ع) و نقش انکار‌ناپذیر و بی‌مثال او در تبیین و ابقاء مفاهیم بنیادین اسلام، امیرالمومنین را «جزء اخیر علت تامه دین اسلام» می‌نامد و می‌گوید: «چنان مساوات و برابری را به معنای واقعی و صحیح کلمه میان امت جاری کرد، چنان آزادی افکار و اندیشه را به مردم شناساند و به این‌ها عمل کرد به‌طوری‌که حتی از حق خودش هم صرف‌نظر کرد تا آراء مردم محترم باشد و این قانون اسلام باقی بماند و حکومت مردم بر مردم و سرنوشت مردم به دست مردم بودن، برای همیشه الگو باشد و این از مختصات و امتیازات دین اسلام است.

· ‌این انسان کامل، طبیعتا شایسته این وصف نبی می‌شود که: «مَنْ کنْتُ مَوْلَاهُ فَعَلِی مَوْلَاهُ اللَّهُمَّ وَالِ مَنْ وَالَاهُ وَ عَادِ مَنْ عَادَا» (کافی، ج1، ص293، باب الإشاره و النص علی امیر المومنین) «هر که من دوست اویم علی هم دوست اوست. خداوندا هرکه او را دوست دارد دوستش بدار و با هر که وی را دشمن می‌دارد دشمن باش.»

· آیا معنای «زعامت کبری» که تا قیام قیامت ادامه خواهد داشت، جز این است؟ آیا میان این زعامت و امامت، که علی(ع) مصداق اَتَمّ آن است، با خلافت و زعامت سیاسی، هیچ سنخیت و شباهتی وجود دارد؟ یا تنها اشتراک لفظی ساده‌ای است که انحراف‌های شگفت‌ به‌بار آورده؟! (ر. ک. کتاب چند گفتار/ اثر آیت‌الله سیدمحمدجواد موسوی غروی)





شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۴۴
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۴۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
68
53
مرگ بر بهار مرگ بر بهار مرگ بر بهار مرگ بر بهار مرگ بر بهار مرگ بر بهار مرگ بر بهار مرگ بر بهار مرگ بر بهار مرگ بر بهار مرگ بر بهار مرگ بر بهار مرگ بر بهار مرگ بر بهار مرگ بر بهار مرگ بر بهار مرگ بر بهار مرگ بر بهار مرگ بر بهار
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
این همه مرگ کاری از پیش نمی برد .........
فدایی امام سیدعلی ازآذربایجان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
44
32
علی (ع)حکومت رابرای خوشی خودودردست گرفتن امورمردم نمیخواست بلکه حکومت راراهی برای خدمت بیشتربه مردم وگسترش دین آخروپاک خدابرروی زمین می دانست.واگه دست به شمشیرمیبردنه سپاهی داشت نه چیزی بجزچن یارباوفاکه آنهاهم بخاطرجهل مردم بشهادت میرسیدندوامت اسلام تکه تکه میشدآن حضرت شیفته قدرت وحکومت نبودن که خونریزی وقتل راه بندازن
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
50
37
باسمه تعالی شأنه
اولا جای تأسف دارد که روزنامه بهار چنین مغالطه هایی را چاپ کرده
ثانیا جای تعجب که سایت شما آن را بدون تحلیل و پاسخ منتشر نموده است.
نمی بینید که چگونه گستاخانه برای رسول الله(ص) و دیگر انبیا علیهم السلام تعیین تکلیف کرده که وظیفه تعیین جانشین را نداشته اند. این سخن بی منطق و سند را از کجا استنباط کرده؟ چرا چشم بسته اش را باز نمی کند که آیات قرآن را ببیند؟ که چگونه سلیمان را وارث و جانشین داوود و هارون را جانشین موسی علیهم السلام بیان میکند؟ حتما به زعم ایشان موسی علیه السلام اشتباه کرد که هارون را به جانشینی خود در میان بنی اسرائیل انتخاب کرد؟؟؟ چرا که به زعم کور ایشان مردم را با تعیین جانشین به بندگی اسارت کشانده است؟ آیا آیات قرآن را نمی بیند که « اوحینا الیهم فعل الخیرات ...» سر میدهند . بله هر فعل انبیاء علیهم السلام وحی خدا است و دعوت مردم به عبودیت یکتای احد ( حیف که مجال تنگ است )
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
59
22
نویسنده آورده است که:
اگر مضمون آیه فوق را همان «نصب سیاسی» بپنداریم، با آیاتی ناسازگار می‌شود که به پیامبر دستور می‌دهد در اداره دنیای مردم (یعنی همان «امر») با آنان مشورت کند: «وَشَاوِرْهُمْ فِی الْأَمْر» و «وَأَمْرُهُمْ شُورَی بَینَهُمْ»
جواب آنکه : اولا نصب امام علی (ع) صرفا سیاسی نیست ، سیاسی بودن بعدی از ابعاد ولایت و امامت اوست .(نویسنده زیرکانهو موزیانه مصادره به مطلوب کرده). ثانیا ، انتصاب امام علیه السلام از طرف خداست و چیزی نیست که وظیفه مردم باشد که به مشورت مردم گذاشته شود. آیه می فرمایید « و امرهم شوری بینهم » ضمیر «هم» بر می گردد به مردم یعنی در کارهای مربوط به خودشان مشورت کنند. ولی تعیین امام (ع) امر الله است آنجا که خطاب به حضرت ابراهیم (ع)می فرمایید: « انّی جاعلک للناس اماما » بدرستی که من تو را برای مردم امام قرار میدهم. پس نتیجه آنکه دو آیه متناقض نیستند بلکه غرض نویسنده حقایق را کتمان میکند.( حیف که مجال تنگ است)
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED STATES |
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
خوب این مقاله هم همین رو میگه ، و دقیقا حرف های شما در تایید این مقاله است . چون ایشون هم میگه علی ع پیشوا و امام بود هر چند که اولین حاکم بعد از پیامبر نبود . خوب گفتی ، حیف که مجال تنگ است ...
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
10
23
نویسنده آورده:
«رفتار علی (ع) با هر سه خلیفه پیش از خود و به‌ویژه ابوبکر و عمر، که در بسیاری از کتب تاریخی مکتوب شده، به روشنی نشان می‌دهد که وی آن‌ها را کسانی نمی‌پندارد که سخن پیامبر را بر زمین زده و حکومت را غصب کرده باشند!»
اگر نویسنده مصادر اهل سنت در رابطه با این موضوع را بخواند ( شاید خوانده و مغرضانه نوشته) از نوشته خود شرمنده می شود. ( آدرس کتب مهم اهل سنت در این مورد :« صحیح مسلم در کتاب الجهاد 143/3،» «صحیح بخاری در کتاب النفقات 5358 وکتاب الفرائض 6728 و کتاب الاعتصام7305»
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
41
19
در مورد نامه ششم نهج البلاغه نوشته است:
«کلمات مولاآشکارا بیانگر این حقیقت است که خلافت، امری انتصابی از جانب خداوند نیست و جانشین سیاسی رسول خدا باید توسط مردم انتخاب شود».
این ناه در جواب سرکشی و اراجیف معاویه است معاویه که دین و امام ولی را قبول ندارد بنا بر ای امام با منطق معاویه ای با او بر خورد می کند شاید مجاب شود. چون اگر امام (ع) به انتصاب الهی خود اشاره می فرمورد معاویه امام را زیر سئوال می برد که «چرا حق خود را نگرفتی ؟ و در صدد تحقیر و توهین بر می آمد.» و آنگاه امام باید بر خلاف آنچه که برای آن 25 سال سکوت و خانه نشینی کرده بود سخن می گفت و دلیل می آورد و معاویه هم مترصد چنین فرصتی بود.
سید سجاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
15
21
البته از روزنامه معلوم الحال بهار و گردانندگانش که برای جذب مخاطب بیشتر از هر گروهی تن به هر ذلتی میدهتد جز این انتظار نیست اما اگر نوشته نادرست نویسنده مقاله مذکور در ذهن کسی شبهه ایجاد کرد حتما خطبه شقشقیه حضرت امیر علیه السلام در نهج البلاغه را بخواند.
نفرین بر تسامح و تساهلی که اعتقاداتمان را هم منکر میشود...
عباس محمدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
23
15
درود بر اقای (حسین ) که پاسخهای خوبی به مقاله موهن فق داده اند .

ضمنا به این نکته هم باید اشاره کنیم که پیامبر اسلام (ص) در خطبه غدیر نه تنها به امر الهی .
امیر المومنین علیه السلام به عنوان امام و ولی مسلمین از طرف خداوند متعال به همه بشریت معرفی نمود . بلکه سایر ائمه اطهار سلوات الله علیهم را نیز از نسل ایشان معرفی نموده و اخرینشان را هم به تفصیل معرفی می نمایند . یعنی حجت حق امام زمان عجل الله فرجه الشریف .

متاسفانه نویسنده این مقاله موهن . استدلالات وهابیون را به رشته تحریر دراورده و با چشم پوشی از انحرافات فراوانی که در سایر مذاهب وجود دارد . بسته و به تکفیر و اهانت به شیعیان مولا پرداخته و حتی در جایی به صورت بیشرمانه ای مینویسد :

((اسم علی را با فهم ناقص و ناصحیح خود از آیات کتاب و روایات مجعوله در هم می‌آمیزند و بر آتش تفرقه و اختلاف مسلمین هیزم می‌ریزند و آتش‌بیار معرکه می‌شوند و در قالب حُبّ و وَلایت امیرالمومنین، بزرگ‌ترین مظالم را در حق اهداف عالیه، الهی و انسانی شریف‌ترین و زبده‌ترین گوهر جهان بشریت مرتکب می‌شوند))

ظاهرا جناب ایشان نمیبینند یا نمیخواهند ببینند در همین منطقه غرب آسیا مخالفین ولایت مولا علی علیه السلام چه جنایتهایی مرتکب میشوند که روی جنایتکارترین جانیان تاریخ را هم سفید کرده اند .

...
غلام علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
36
15
"رفتار علی (ع) با هر سه خلیفه پیش از خود و به‌ویژه ابوبکر و عمر، که در بسیاری از کتب تاریخی مکتوب شده، به روشنی نشان می‌دهد که وی آن‌ها را کسانی نمی‌پندارد که سخن پیامبر را بر زمین زده و حکومت را غصب کرده باشند!"
کاش نویسنده بهار فقط به عنوان نمئنه خطبه شقشقیه را میخواند یعنی خطبه سوم نهج البلاغه تا به عنوان مشتی از خروار موضعگیری حضرت را نسبت به سه نفر بعد از پیامبر میفهمید ودر روزنامه ای به اسم بهار فکر خزان زده خود را ارایه نمیکرد!
امیرعلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
27
13
1- حافظ ابو جعفر محمد بن جریر طبری (در کتاب الولایت)
2-حافظ حاکم حسکانی
3-حافظ ابوالقاسم بن عساکر
4-ابو عبدالله فخرالدین رازی
5- جلال الدین سیوطی
6- قاضی شوکانی
7-شیخ محمد عبده
موارد فوق تنها عده معدودی از اهل سنت هستند که در طی قرون پیشین ایه "یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک .... " را نازل شده در روز عید غدیر و موضوع قابل ابلاغ را ولایت حضرت علی دانسته اند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
23
9
همین که پیامبر فرمودندجانشینان بعداز من الثناعشرهستندمشخص مشود که بغیراز 12امام معصوم کسی دیگر نمیتواندجای پیامبر عظیم الشان قرار بگیرد...
معتمدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
33
49
من با استدلال و نتیجه گیری آقای غروی مخالفم ولی در مقاله ایشان مطلب توهین آمیزی مشاهده نکردم که بسیاری این روزها از سرمقاله بهار برآشفته شده اند و به بدترین وجه به نویسنده مطلب و روزنامه بهار و در مراحل بعدی به اصلاح طلبان می تازند. آقای غروی از خوارج که بدتر نیست؟ آنها علنا در مسجد ی که حضرت علی (ع) نماز می خواند از ایشان انتقاد می کردند و هیچگاه به آنان اتهام بی دینی نزد و نگذاشت تا دست به سلاح نبرده اند به آنان کمترین تعرضی بشود. مگر ابن ابی العوجا در زمان امام صادق (ع) علنا در مبانی اسلام شک می کرد و ملحدانه سخن می گفت و امام صادق (ع) جز به جدال احسن با او رفتار نکردند؟
اگر پیرو پیامبر خدا(ص) و ائمه هدی (ع) هستید حق ندارید با کسی که با یک مقاله استدلالی _ ولو با استدلال غلط_ مطلبی را بیان کرده با توهین و حمله و تهدید به مرگ رفتار کنید مگر این که پیرو اغراض شخصی خود باشید. که در این صورت ربطی به اسلام ندارد. بگذارید بزرگانی همچون آیات عظام مکارم و سبحانی و جوادی آملی با بیان استدلالی و با استناد به آیات و احادیث پاسخ این شخص را بدهند.
خدا جزای خیر بدهد به کسی که پایش را از حریم دین و اخلاق بیرون نگذارد.
پاسخ ها
مجد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
شما درست میگی ولی نوشتن مقاله در یک روزنامه یک نظر و استدلال یک طرفست مثل جلسه ی علمی یا مذهبی نیست که کسی برهان و نظر خودش رو بگه و کسی دیگر هم بتونه دفاع کنه و یا مخالف اون صحبت کنه .
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
به نظر من باید در مقابل چنین استدلال های مخرب و غرض ورزانه ای که پایه اعتقادات را نشانهه رفته سکوت امر مطلوبی نیست. حال آیات اعظام در حد علم خود و ماهم در حد علم خودمان....
ناشناس
| UNITED STATES |
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
كاملا موافقم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
2
3
آقا در تحليلتون صحبت هاي بهار بايد با خطي مثلا پر رنگ تر يا ستاره دار يا قرمز مشخص ميکرديد آدم گيج نشه کدوم صحبت و تحليل شماست کدوم مقاله بهاره
نويسنده بهار نقل قول کردند از جد و پدر بزرگ خودشون جالبه
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
3
12
حضرت موسی ع در غیاب خود، دربین مردم برای خود جانشین (حضرت هارون) تعیین نمود آنوقت می شود خاتم النبیین برای خود جانشینی تعیین نکند؟
یک ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
7
6
نویسنده این مقاله در روزنامه بهار ، حتی اندک درکی از مفهوم امامت از دیدگاه حکیمان و فلاسفه بزرگ ، از سهروردی که راوی حکمت ایرانیان است تا ملا صدرا ندارد . این فرد به عینه با ترجمه کلمه " ولی " به دوست ، تلاش دارد به تحریف واقعه غدیر که همه نویسندگان و مورخین مشهور تهل سنت هم بدان اشاره دارند ، بپردازد ... ابن سینا ، فیلسوف بزرگ و پزشک شهیر در وصف علی (ع) می فرماید : علی ن ابی طالب کالمعقول بین امحسوس ، یعنی علی مانند عقل در بین امور محسوس است . همه می دانیم عقل نمی سوزد ، پیر نمی شود ، کهنه نمی شود ، خسته نمی شود و عقل قدیم است بمانند خود خداوند بزرگ . رجوع به اولین حدیث اصول کافی خود مبین معنای عقل است . خواندن افکار بلند فیلسوفی بمانند ملا صدرا و توصیف ایشان در باب خاندان علی بسیار راهگشا ست . متاسفانه نویسنده این سطور با تکرار سخنان علمای وهابی ، و با رد تاویل و تفسیر قرآن کریم چیزهایی را می گوید که باعث تاسف است . باید از یشان پرسید اینکه می گویید نام علی و ولایتش در قرآن نیامده است و بنا براین نمی توان به ایشان اقتدا کرد و ... آیا رکعات نماز صبح و ظهر و مغرب و ... در قرآن آمده است؟؟؟؟ اگر نیست پس شما چگونه نماز خود را می توانید توصیف کنید؟؟؟ هیچ یک از رهبران چهار فرقه اصلی اهل سنت در زمان رسول خدا (ص) نبوده اند در حالیکه علی (ع) بوده اند . چگونه است که شما استدلال های ساده این افراد را تکرار می کنید .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
4
3
نقد کامل این مقاله توسط حجت‌الاسلام جواد ابوالقاسمي از کارشناسان شبکه جهاني ولايت صورت گرفته. هر که مایل است مراجعه کند
رها از زرین شهر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
4
9
هرچیزی چاپ کنند فایده ای نداره چون ما عاشق امیرالمومنین هستیم وایشون را هم پیشوای سیاسی و هم الگوی ایمانی میدونیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
4
2
ای ول بر بولتن
رضا از بابل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
7
4
سلام
اگر علي عليه السلام حکومت را در همان موقع مناسب و بعد از شهادت حضرت رسول سلام الله عليه به دست مي گرفت مسير تاريخ زندگي بشر عوض مي شد و بشر به اين فلاکت ، بدبختي و سرگرداني دچار نمي شد. بي شک تمام مظلوميت اهل بيت (ع)‌ در همين عدم درک است .
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
3
4
تنها هدف علی از سکوت ، بعد از رحلت پیامبر حفظ جامعه اسلامی و جلوگیری از تفرقه و چند پاره شدن نخبگان سیاسی بود که آن را مهمتر از خلافت خود بلافاصله بعد از پیامبر یافته بود
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
4
3
تنها هدف علی از سکوت ، بعد از رحلت پیامبر حفظ جامعه اسلامی و جلوگیری از تفرقه و چند پاره شدن نخبگان سیاسی بود که آن را مهمتر از خلافت خود بلافاصله بعد از پیامبر یافته بود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
9
10
متاسفم برای روزنامه بهار که بدون کارشناسی مطالبی را چاپ می کنند که خود از محتوای آن اطلاعی ندارند بدانید که ولایت علی (ع)در قرآن به وضوح آمده است برای کسانی که بخواهند ببینند
پاسخ ها
پریسا
| UNITED STATES |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
میشه اون آیه رو آدرس بدی و معرفی کنی ؟
عجیبه که تا حالا جونم بهت بگه که 1.200 میلیارد سنی تا حالا ندیدن
اشکان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
دیدن ولی انکار میکنن حقیقت رو
زهرا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
جهت اطلاع خانم پریسا . بیش از 300آیه درشان حضرت علی علیه السلام نازل شده برخی ازسوره های قرآن مانند سوره والعادیات - انسان و نباء وهمچنین آیات قرآن کریم مانند :
1- آیه 3 سوره مبارکه مائده
2- آیه تبلیغ سوره مبارکه مائده آیه 67
3- آیه تطهیرسوره مبارکه احزاب آیه 33
4- آیه ولایت سوره مبارکه مائده آیه 55
5- آیه اطعام سوره مبارکه انسان آیه 8
6- آیه مباهله سوره مبارکه آل عمران آیه 61
وخیلی ازآیات دیگر قرآن .
قرآن کریم تفسیر دارد و تاویل باید مراجعه کرد به تفسیرهای قرآن کریم از نویسندگان محترم تفسیرهایی مانند تفسیرالمیزان - تفسیرنمونه و...
صراط المستقیم درسوره حمد حضرت علی میباشد . خواهر محترم باید مطالعه کرد تا به معنای اینها پی برد . انشاءالله خداوند همه را به راه راست هدایت فرماید اللهم العجل الولیک الفرج .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
1
6
امامت امام رحمت خداوند است و خصمصیت رحمت خداوند آن است که تا مردم پذیرای آن نباشند از آن بهره مند نخواهند شد
ایمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
9
7
س.هیچوقت برای همیشه ماه پشت ابر نمیماند.درود بر بهار
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
6
4
خوب بهار نافهم پیامبر این همه آدم رو تو غدیر خم جمع میکنه که بگه علی دوستشه کیه که ندونه علی دوست پیامبره منطقی باشی میفهمی که پیامبر جانشینشو در حج آخر انتخاب کرده شکی هم نیست
محمدازرشت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
3
1
قاطعانه باید بگویم نویسنده بهاریایکی ازچکمه پوشان ناتوی فرهنگی استکبارجهانی است ویانفوذی دشمن درهفته نامه بهار که باید اهل نظرجواب متقن اورادرکلیه شبکه های تصویری ودیداری کشوربدهند
قلی زاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
2
3
تنها چیزی که به ذهنم می رسد این است که کلید تدبیر و امید، قفل روزنامه های زنجیری را گشوده... والله اعلم
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
0
1
بايدبادليل بهش جواب داد..مولي جاهاي مختلف ولايت(كخ بالاترازخلافت)حق خودش دونسته .اقاي غروي مغرضانه نوشته انشالله اونم براه حق بياد..
علی ابراهیمی
|
GERMANY
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
0
3
واقعا جای تاسف دارد که فردی خود را شیعه بداند و کمترین سطح معارف را نسبت به مولایمان علی ع نداشته باشد؛و به قول یکی از علما بزرگترین مظلومیت مولایمان علی ع همان است که حق او را نشناختند و معرفت به ابعاد وجودی ایشان پیدا نشد
واین ها همه از حجمه وهابیت به اندیشه شیعیان است بجا است حال که مساله حق اهل بیت در میان است از هرگونه مصالحه ومسالمه با این فرقه شیطانی چشم پوشید ودر گسترش معارف اهل بیت در بین شیعیان وبخصوص جوانان شیعه کوشش نمود
حسین دیگر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
2
2
مقاله نویسنده درسته درصورتیکه وظیفه خلیفه راسیاست ازنوع انگلیسی وامریکایی ودراصل تدبیرمعاویه ای تعریف کنیم وهیچ بهره ای ازسیاست قرانی واللهی رادرنظرنگیریم واصلا قران راتبیان لکل شیء وتفصیل لکل شیئ ندانیم وگرنه امامی که وکل شیء احصیناه فی امام مبین هست یعنی قران ناطق هست مگرمیشود کسی بهترازاودرسیاست ودرتمام موضوعات باشدمگرکتابی بالاترازقران است+سکوت امام یکی ازدلایلش فرموده رسول الله ص است که به علی ع می فرمایند تووسیله امتحان امت من هستی
saleh
|
UNITED STATES
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
1
3
با سلام برای من و دیگر شیعیان انتشار چنین مقالاتی مایه تاسف و سوز دل و اشک های دوباره بر مظلومیت امام غریبمان است هر چند حق ناشناسی و توهین به این امام عزیز میراث تاریخی چنین افراد مسلمان نمایی است که در پشت کلمات قران وپیامبر پنهان شده بدان گونه که خود می پسند فران را تفسیر می کنند. چه از معنای امامت می دانند که در مورد ان رای می دهند؟ اری برای امام بزرگ ما خلافت بی ارزش بود اما حکم خدا جاری شده و ایشان امام مردم واز هر کس بر ایشان به خلافت شایسته تر بود هر چند حقش را نشناخته و با نادانی زخم ها بر قلبش نشاندند.اگر اتمام ارسال وحی اتمام نعمت بود چرا پیامبر پس از ان ایشان را به امامت انتخاب کرد؟ مگر ایشان همان پیامبری نبود که به فرموده قران جز به وحی سخن نمی گفت؟ آیا چنین پیامبری خلاف حکم خدا به مردم امر می کرد؟ چگونه به نبود نام حضرت علی (ع) در قران استناد می کنند حال ان که بسیاری از احکام دیگر نیز در قران صریحا وارد نشده و از زبان پیامبر اموخته ایم ؟
از خداوند امرزش می خواهیم وتوفیق شیعه بودن و شناختن مقام امامت را مسئلت داریم.
پلاک هشت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
1
2
این اولین بارتون نیست که این کارو میکنید خدا لعنت کنه اونیو که نوشته با اونی که تعیدش کرده به حق خانوم زهرا به زمین گرمش بزنه
موحد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
0
1
خداوند همه ی مارا هدایت کند . آمین یا رب العالمین
پریسا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
0
2
علی به منزله هارون است بعد از موسی
ایه های آن را بخوانید هارون وقتی مردم گوساله پرست شدند نمی توانست کاری جز سکوت کند چون نتیجه ای جز تفرقه و یا مرگ او نداشت 94طه.....150اعراف
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
1
0
زنده باد بهار زنده باد بهار زنده باد .... تازه می‌فهمیم چه خبره
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
1
0
دكتر سيد علي اضرغروي يك انديشمند و قران شناس است فقط كساني ميتوانند نظر دهند كه سخن ديگران را تكرار نكنند و لااقل براي خدا هم كه شده قران و نهج البلاغه را با دقت بخوانند و تفاسير گوناگون را ايظاً
در ضمن پيامبر رسول ظاهري هست و عقل رسول باطني

در كتاب وحي بارها امده است : افلا يعقلون !!!!!!!
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین